ensinnäkin pitää sanoa, että tiedän kyllä, että vanhojen asioiden pitäisi antaa jo olla, mutta tuli tarve kirjoittaa tämä ihan vinkkinä teille joilla on liian elämäänne ohjaileva anoppi.
Minun ex-anoppini tykkäsi hirveästi ohjailla minun ja ex-mieheni elämää. Miehelle tämä sopi mainiosti kun napanuora oli juntturassa ja sitähän ei katkaistu kirveelläkään. Itselläni taas kiehui vähän väliä, kun mitä tahansa tein tai yritin, anoppi tiesi paremmin,osasi paremmin ja minun mielipiteillähän ei siis ollut mitään väliä. Ensin oli kyseessä tavalliset : " hirveän väriset verhot, kyllä itse olisin jonkun muunväriset ostanut, kyllä sinun pitää ymmärtää poikaani, sillä hän on niin viaton kaikkeen,minä tulen nyt kahville enkä lähde kulumallakaan,mitä sitten jos olit sopinut jotain muuta koska minä olen huomattavasti tärkeämpi" .
Sitten alkoi rahanvonkaus,,Joskus jouduin hattu kourassa menemään eri paikkoihin anomaan laskuille lisäaikaa sillä anoppi oli taas "unohtanut" maksaa jonkin oman laskunsa ja mies tietenkin antoi rahaa niihin. Eipä tämä olisi paljoa haitannut, ellei tätä olisi tapahtunut useamman kerran / kuukausi. Ja koskaanhan ei niitä rahoja siis takaisin saatu.
Sitten tapahtui jotain aivan käsittämätöntä : anoppi kysyi kerran että olemmeko kihloja harkinneet. Vastasin et ollaanhan me niistä joskus puhuttu, mutta ei meillä ole mikään kiire. Seuraavalla viikolla sitten anoppi kutsui meidät kahville. Siellähän oli sitten koko miehen puolen suku paikalla kilistelemässä kihlajaisiamme. Ainoa vaan että ainoat jotka eivät tienneet kihlauksesta oli minä ja mieheni. Olipahan kiusallista esittää onnellista "morsioita" siinä arvostelevien silmien alla varsinkin kun meillä sattui vielä olemaan miehen kanssa aika surkea vaihe menossa suhteessamme. Tämän jälkeen anoppi alkoi motkottaa minulle että olisin voinut edes varoittaa ettei kihloja oltukkaan vielä hankittu ja näin ollen sitten kuulemma nolasin anopin koko suvun silmissä. WTF????
Viimeinen tikki oli, kun anoppi n. parin kuukauden mykkäkoulun jälkeen kertoi millaiset häät meillä pitäisi olla. Näkemyksiähän on monenlaisia, mutta anopin vaatimus poikkesi kyllä täydellisesti siitä millaiset häät olisin itse halunnut. Ja taas mökötettiin kun kerroin ettei tuollaiset häät ole minua varten ( silloin ensimmäistä kertaa näin miehestäkin ettei häntäkään ihan hirveästi kiehtonut ajatus morsiammesta jolla on stetsoni ja huntu päässä ja mokkanahkaliivi päällä).
Eromme syyt tosin olivat lopulta muut kuin nämä mistä tässä nyt kerron.
Onneksi tuo on nyt kuitenkin taaksejäänyttä elämää.
Ja miksi tämän kirjoitin, siksi että jos sinulla on anoppi joka päättää elämäsi puolestasi, kannattaa aina miettiä ennekuin vastaa esitettyihin oveliin kysymyksiin
Tarina ex-anopista
9
1057
Vastaukset
- JK
VAI IIN
- :((://:((://
Siiiiiiiis,niiiiiiiin kauheaaaaaa :(((((((
- lintumäki
Toiset anopit eivät älyä pysyä poissa nuorten elämästä, ja ne jotka yrittävät olla häiritsemättä saavat kuulla ettei välitä pojan perheestään eikä lapsista, jotaen mikä olisi paras muoto tässä asiassa, kun harvoin käy kylässä niin totta kai on valinnut väärän päivän, ja samoin jos käy usein. Mutta kun menee nuorten perheiden luokse jtka eivät ole edes sukua niin hauskaa on ja kutsutaan että tule taas pian, ja jos ei oikein pian ehdi seuraavalle vierailulle niin jo soitetaan että mikä on kun ei tulla kylään.
Ja nämä ihmiset ovat saman ikäisiä kun omat lapset. Ja jos heille sanoo mielipiteensä vaikka verhoista niin he nauravat vaan ja sanovat että hyi, ei me sellaisia verhoja haluta mistä sinä tykkäät, me halutaan ihan tälläiset kun ollaan ostettu. Siis kukaan ei loukkaannu ja naurua piisaa. Miksi asiat sitten menevät päin peetä kun miniän kanssa pitäisi osata taklata ja lopettaa olemasta oma itsensä, kun kerran muut nuoret eivät loukkaannu.
Hyvin kompliseerattu asia tämä miniä/anoppi suhde. Joten mistä sitä tietää koska tekee ja sanoo oikein kun kukaan ei ole aikaisemmin ottanut nokkiinsa sanomisista, minä en ainakaan tiedä onko siinä mitään järkeä että laitetaan taas ekaluokalle siksi ettei miniälle sovi että anoppi on sellainen kun on ja miniä myös, vai onko todella tarkoitus saada äiti ja poika eroamaan lopullisesti, kun äidin läsnäolo on niin kovin vaikeaa miniälle. Kyllä ne omat lapset ovat rakkaita vaikka ovat aikuisiakin, sen tulee miniäkin aikanansa huomaamaan.
Ja olisi ehkä parempi että miniä ottaisi asian puheeksi anoppinsa kanssa ihan kaksistaan silloin kun syypää (poika/mies) ei ole kotona ja puhuisi selvästi hänelle itselleen ajatuksensa sillä asia ei tule autettua kun kirjoittelee nettiin ja haukkuu anoppiaan salaisena, silloin on jo kysymys jostain muusta ongelmasta mielestäni. Asiat pitäisi hoitaa siellä missä ongelmat ovat eikä netissä .
Muuten katsoin näitä sivuja, ei ollut monta vastausta heillä jotka pitivät anopistaan, mikä osoittaa sitä että nämä valittajat vaan ovat täällä hillumassa. Ja niinhän se on että kun asiat ovat hyvin näissä suhteissa niin se on niin luonnollinen asia ettei siitä pahemmasti tarvitse puhua edes.
Joten sanokaa nyt hyvät miniät onko se niin että anopin pitäisi katkaista välinsä poikaansa että te olisitte onnellisia, kun mikään ei ole hyvä koskaan.
jos käy kylässä ei hyvä/ jos ei käy niin sama asia. Eläkää ja antakaa toistenkin elää.Olkaa ihmisiä toisianne kohtaan, ja unohtakaa kummallinen kilpailu. Suoraan puhuminen on paras keino saada asiat järjestykseen- kaikenlaista nähnyt
No kerropa ihan konkreettisesti mitä itse olisit tuuminut tilanteessa, jossa anoppi arvostelee koko huushollisi eteisestä makuuhuoneeseen?
Älä nyt vain väitä että kauniisti sanoisit, ettei kuulu anopille. Kas kun tuollainen anoppi vähät välittää halveksitun miniän toppuutteluista.
Sinä taidat kyllä olla sama joka teit sen kummallisen aloituksen "kilpailusta". Sen kirjoittaja ei ainakaan tuntunut tajuavan yhtään mitään tällaisesta suhteesta.
- miniäz
Ja kerro myös miten keskustelua jatketaan, kun anoppi sanoo, ettei ymmärrä, mistä on kysymys. Arvostelua pukkaa aina kun tavataan, tosin sellaisina pieninä piikkeinä. Suoraan kysyttäessä kieltää ikinä pahaa tarkoittaneensa.
Poikakin sanoo, että nyt alkaa tulla mitta täyteen, eikä itsekään mielellään tapaa äitiään. Ei se äidin läsnäolo haittaa, mutta se tapa sitäkin enemmän. - kismet
On tuo varmaan ollut sinulle ahdistavaa. Tuli mieleen, että oliskohan tuossa kihlautelussa ollut takana jotain sellaista, että anoppi aavisteli, että pojan suhteessa ei ole kaikki kunnossa. Sitten halusi auttaa poikaansa hädässä, jos noin oli, niin anopin käytös kuulostaa ymmärrettävältä. Toisaaltaan ymmärrän, että eihän se sinusta mukavalta tunnu.
- oma koti
Itse en kyllä olisi mitään kihlajaisia esittänyt jos sellaisia ei olisi ollutkaan..Sanonut vaan reilusti kaikille että nyt joku väärinkäsitys tms. Enkä ymmärrä ihmisiä jotka tulevat toisen kotia haukkumaan, tai rupeavat heti siivomaan tai vaihtelemaan tavaroiden paikkoja, oli sitten kyseessä anoppi, oma äiti tai muu.
- Ex-fanitus
Käytä aina anoppia hvväksi ,jos suhteesi rakoilee valitsemasi
miehen kanssa.
Muista aina sopivan tilaisuuden tullen kiskaista ex-anoppi
tapetille, jos et ole löytänyt uutta anoppia ruodittavaksi.
Kannattaa silti kerrata menneitä ikäviä asioita ,etteivät pääse unohtumaan .- ap
hienoa, että sinä olet sujut anoppisi kanssa, sillä se on aika harvinaista =) Jos vaan omaisit vielä sisälukutaidon, tietäisit myös miksi tuon kirjoitin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921066
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi46475- 31469
- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14441- 38434