Nelivedot kiellettävä

olen jo lähes kypsä

Ne kuluttaa enemmän ja maksaa maltaita. Etuvedolla pärjää ihan hyvin talvella ne pari viikkoa kun on lunta ja jäätä. Neliveto on suhteellisen uusi ja turha keksintö ja tarkoitettu vaan auto-urheiluun kuten ralliin.. Tuolla kaahailee kylilläkin jatkuvasti noita "rallikuskeja" ja muiden ajaminen vaarantuu. Talvella kuuluukin ajella hiljaa eteenpäin eikä kaahailla kun liukasta

20

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julkisella kouluun?

Lyhyet on sun talvet. Ottaa siis pattiin kun muut menevät ohi ja lähtevät paremmin liikkeele valoista. Älä masennu, sullakin on mahdollisuus ostaa nelivetoauto. Neliveto on vanha keksintö ja jopa yleinen maastureissa.

• :-)

Palataan aiheeseen sitten kun olet ihan kypsä. Siihen mennessä ajattelukin yleensä on jo alkanut...

• Kardaani.

Kyllä takaveto ja kitkalukkoperä on paras. Auton moottorin tulee olla pitkittäin eikä poikittain.

• näillä mennään

Moottori pitkittäin ja neliveto on poikaa. Lähes kypsä saa haistaa pitkät viiitut.

• raaar

POTTUMAALLA HYVÄ HIACE NELIVETO TURBODIESEL SUPER MÖRKÖ HAUIS

• Oletko NM "Olen jo lähes kypsä" ajatellut että jotkut tarvitsevat nelivetoisia autoja. Itsekkin tarvitsen nelivetoista autoa töihin pääsemiseksi. Lähtö aikaisin aamulla että tienhoito kalusto vasta lähdössä liikkeelle ja yleensä vielä kauas maaseudulle mitkä eivät ole tärkeitä tiehoidollisesti. Ymmärrän kyllä että kuivilla keleillä ei ole hyötyä nelivedosta vaan on tavallaan "turhake", mutta mielestäni edes 1 viikko talvella kun varmistan töihin pääsemiseni kuittaa sen. Ne niin sanotut "rallikuskit" onnistunevat kaahaamaan auton vetotavasta huolimatta, vaikkakin nelivetoisuus korostuu talviolosuhteissa ei kuitenkaan tarkoita etteikö etuvetoisellakin autolla rallin ajaminen onnistuisi vaarantamatta muita autoilijoita.

• c20ne

Vai vielä UUSI keksintö..

• luonnollinen syrjäyt

Vai pitäisi kehitys pysäyttää johon 60-luvulle, ettei autoilu olisi liian mukavaa ja joustavaa. Kaikille siis kuplat ja ladat alle ja hienosti menee.
      Mistä näitä järjen jättiläisiä upeine mielipiteineen riittää.
      Elämä on ilmeisesti tylsää ja turhautuminen sen mukaista.
      Hyvä harrastus tai ihmisläheiset kontaktit voisivat auttaa monia.
      Netti tyhmentää ihmisen totaalisesti, koska kaikki luulee, että sieltä löydetty tieto on oikeaa ja oma päättelykyky ja kokemus on nollassa.
      Onneksi teillä on olemassa Facebook ja Ärtyinen lintu.

• nelivedot pakollisik

Ei nelivetoja ole kiellettävä vaan ne on määrättävä pakollisiksi.

Niillä pystyy hyvin kyykyttämään muut autot, kun "tassut" pysyy tien pinnassa, voi ajaa kurveihin lujaa vauhtia ja autot eivät sudi lähdössä valoista, muut tehovehkeetkin jää kauas taakse haisemaan.

Kyykytin nelivedollani tänäkin aamuna monta bimmeriä, audia, skeidaa, saabia, volvoa ym. tehokkaita

• hitsaaja83

itse kyykytän mummoja rystysilläni

• Basso_

Hohhoijaa, voiko idioottimaisempaa avausta olla...

Nelivedot tulisi säätää Suomessa pakolliseksi, niin sujuisi liikenne talvisinkin! Pienikin ylämäki jossain valoissa niin johan siellä sutii niin etu- kuin takavetoisetkin. Kesälläkin on hyvä kun on parempi pito mutkateillä.

Ja maksaa liikaa?? Onko se sun ongelma, jos joku maksaa autostaan "liikaa"??

• samaa mieltä

Kyllä täytyy olla kädetön kuski, jos tarvitsee nelivetoa päästäkseen liikkeelle. Itsekkäiden pullistelijoiden höpönlöpö-härveleitä. Etuvetoisetkin kotterot raapivat asvalttia valoissa ja nysväävät tientukkona.

Oikea ratkaisu on takaveto, ei ohjaus vetele ja auto kulkee kuin kiskoilla kelillä kuin kelillä. Valitettavasti takaveto on luksusta, johon vain harvalla on mahdollisuus.

• Basso_

Ei kyse olekaan siitä, etteikö pääsisi liikkeelle. Liikenteen sujuvuus on sitten eria asia. Olisi kiva, että joku muukin sinun lisäksesi pääsisi niista valoista, jotka ovat olleet vihreitä jo melkein minuutin.

Ja mitä noihin vajaavetoisiin muuten tulee, kyllä talvella etuvedosta enemmän on hyvötyä. Takavetoiset ehkä hauskempia ajaa, mutta muuten talvella täysiä susia...

• c20ne
        Basso_ kirjoitti:

Ei kyse olekaan siitä, etteikö pääsisi liikkeelle. Liikenteen sujuvuus on sitten eria asia. Olisi kiva, että joku muukin sinun lisäksesi pääsisi niista valoista, jotka ovat olleet vihreitä jo melkein minuutin.

Ja mitä noihin vajaavetoisiin muuten tulee, kyllä talvella etuvedosta enemmän on hyvötyä. Takavetoiset ehkä hauskempia ajaa, mutta muuten talvella täysiä susia...

Vai vielä pakolliseksi? Mitäs sitten muille tehdään, paaliin vai?

Eipä tuo kyllä hyvä ole sekään kun nelikolla ajavat luulee että on kesä ympäri vuoden kun kiihtyy auto sutimatta, paha vaan kun ei pysähdy sen paremmin kuin muutkaan. Kyllä niistä valoista pääsee kun rauhallisesti lähtee jos on liukasta ja nelikosta ei kyllä todellakaan kesällä ole tavalliselle autoilijalle mitään hyötyä.

Ei ole myöskään täysiä susia takavedot, riippuu kuka on ratin ja penkin välissä, itse hallitsen paremmin takavetoisen.

• 4 pyörää ja v-rengas

Itselläni on neliveto ja joskus vedän itsekkin. Olen kokenut nelikon tarpeellisuuden,
      autettavia riittää.

Eikä minun tarvitse ketään kyykyttää.

• liuuygrefvd

itse tulin viime talvena jälleen kerran, kuten monet muutkin autoilijat jyrkkää Aninkaisten mäkeä takaperin alas, kun vain etupää veti. Ei enää toista talvea vajaavetoisella....

• dorkaPetteri
        liuuygrefvd kirjoitti:

itse tulin viime talvena jälleen kerran, kuten monet muutkin autoilijat jyrkkää Aninkaisten mäkeä takaperin alas, kun vain etupää veti. Ei enää toista talvea vajaavetoisella....

no pitikö yksi typeristä ja loppuunkalutuista ketjuista kaivaa esiin kertoaksesi turhan mielipiteesi?

• Basso_
        dorkaPetteri kirjoitti:

no pitikö yksi typeristä ja loppuunkalutuista ketjuista kaivaa esiin kertoaksesi turhan mielipiteesi?

No kerrankin joku on oopinut virheistään, toisin kuin ilmeisesti sinä, jos tuo oli mielestäsi turha kommentti.
        Parempihan näitä vanhoja ketjuja on käyttää kuin aloittaa aina joka kommenttiin uusi, vai onko sinulla siinä jokin ongelma?

Pisteet siitä ja oppina muillekin! Lisää nelikkoja niin sujuu tuo liikenne talvellakin!

• Hyvät kitkat
        liuuygrefvd kirjoitti:

Ohoh, onnistuiko hallitsematon peruutus ilman peltivaurioita?

Oliko nastalliset vai nastattomat talvirenkaat?

Vaimo on suhannut tuosta työmatkaansa yli 10 vuotta etuvetoisella kitkarenkaiden kanssa, eikä ole kuulema koskaan vielä jäänyt jumiin saati luistellut alas, mutta on kuulema lukuisat kerrat nähnyt näitä tilanteita.

• Pelti ruttuun
        Hyvät kitkat kirjoitti:

Ohoh, onnistuiko hallitsematon peruutus ilman peltivaurioita?

Oliko nastalliset vai nastattomat talvirenkaat?

Vaimo on suhannut tuosta työmatkaansa yli 10 vuotta etuvetoisella kitkarenkaiden kanssa, eikä ole kuulema koskaan vielä jäänyt jumiin saati luistellut alas, mutta on kuulema lukuisat kerrat nähnyt näitä tilanteita.

Minun autoni mällättiin juurikin vastaavalla tavalla, tosin kaverin toimesta (ihan oikeasti). Muutama talvi sitten kun oli kunnolla lunta lainasin kaverille etuvetoista autoani ja vielä nastarenkaat alla (paremmathan ne kitkat lumella on). Oli yrittänyt pihaansa ajaa ylämäkeä, mutta eipä päässytkään vaan "peruutti" alhaalla parkissa olleeseen autoon.

Noh, nykyään on neliveto (molemmilla) eli säästyy vastaavilta tapauksilta! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2186
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      28
      1980
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1386
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1326
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      741
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      723
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      708
    Aihe