Oon tässä muutamia kuukausia yrittänyt laihduttaa pois surusyöpöttelystä kertyneet ylimääräiset 10 kiloa, siinä kuitenkaan onnistumatta, koska siskoni piruuttaan sabotoi laihiksiani. Hän vallan hyvin tietää, että sorrun helposti herkkuihin, joten hän kantaa karkkia ja herkkua kotiin. Avaa piilossa karkki- ja sipsipusseja ja sanoo syöneensä jo mahansa niistä täyteen, mutta tosiasiassa ei ole syönyt ainuttakaan. Jos kieltäydyn hän kysyy, olenko kipeä. Oon heittänyt roskikseen mässyä aina tilaisuuden tullen. :( Toinen paha juttu on, et oon pikaruokaravintolassa töissä ja sielähän vasta monen moista hampurilaisherkkua on aina tyrkyllä. En voi sielä lopettaa, koska pikkukylässä on työpaikat vähissä. :/
Olen aina ollut meistä se laihempi, mutta nyt mun paino on noussut jo sen verran etten kohta kehtaa enää peiliin katsoa. :( Miten saan pidettyä laihis motivaatiota yllä?
Laihistani sabotoidaan. :(
5
230
Vastaukset
- hmm.
Minä sabotoisin niitä siskon sabotointiyrityksiä niin, että kylmästi nostaisin sipsi- ja karkkipussit tiskialtaaseen ja laskisin hanasta kuumaa vettä päälle, siskon nähden tietysti. Luulen että muutaman kerran jälkeen oppisi.
Kun olet pikaruokapaikassa töissä, niin eikö se eltaantuneen rasvan lemu jo ala oksettaa niin ettei niitä mössöjä pysty itse syömään? Varmasti sekin auttaa, että ennen työvuoroa syöt itsesi kylläiseksi terveellistä ruokaa ja runsaasti kasviksia. Jos tulee kiusaus syödä jotain lihottavaa, niin katso jostain kalorilaskurista paljonko siinä on energiaa ja esim. montako tuntia joudut juoksemaan kuluttaaksesi sen. Useimmiten syömähimo katoaa siihen paikkaan. - pyöreämamma
Niskasta kiinni! Itsellä sama homma että työpaikalla on AINA ihania herkkuja tyrkyllä kahvin kaverina... Vielä viimevuoden lopulla mussutin niitä joka päivä. Kun vuoden alussa punnitsin itseni ja huomasin painoa tulleen melkein 4kg päätin että nyt riitti. Ensimmäinen viikko oli tuskallinen, teki mieli syödä ja varsinkin kun työkaverit mussuttaa ihan koko ajan. Mutta nyt, en ole 1,5kk aikana syönyt työpaikalla yhtään kahvileipää ja kotona meillä ei niitä etes ole juurikaan ikinä. Pidän herkuttelupäivän kerran viikossa yhdessä lasten kanssa, silloin leivotaan vähän ja/tai syödään karkkeja ,muutoin en syö enää herkkuja :) Olen laihtunut 5kg tammikuun alusta ja haluaisin saada pois vielä toiset 5. Pikkuhiljaa. Tietysti jos sinulla on kova tarve laihduttaa nyt ja jos "sorrut" helposti niin ei kannata pitää karkkipäivää ollenkaan.. Pois vaan kaikki, jos itsekuri ei pidä
- kathley
päätät vain että et koske niihin "herkkuihin". minusta herkku on täysin väärä sana ruualle josta tulee jälkeenpäin hirveä morkkis!
etsi uusia terveellisiä herkkuja joita annat itsellesi luvan syödä kohtuudella esim. hedelmät ja marjat (marja/hedelmärahka 1 annos!)
avocado, tumma suklaa, raaka suklaa, smoothiet, riisikakut hunajalla, kuuma kaakaokupillinen!
sipsit ja karkit on myrkkyä, älä pilaa terveyttä ja unelmiasi! - ellunlellu
Mä oon kans ihan hirvee "herkkuperse" :D Mua auttaa kuitenkin kun mietin niitten kalorimääriä ja sitten että kuinka paljon saisin syödä samalla kalorimäärällä ihan oikeeta kunnon ruokaa :) Ja yleensä mullekki tulee se morkkis sen herkun syömisen jälkeen, niin seki auttaa kieltäytymään kun ajattelee sitä tulevaa morkkista. :)
Toki silti pari kertaa viikossa herkuttelen vähäsen kerrallaan, jos olen harrastanut liikuntaa omasta mielestä tarpeeksi sen eteen. :) - aatteleppa
Sanot siskollesi, että karkit ja sipsit menevät vallan hukkaan, sillä sinä et niitä syö ja ET SYÖ niitä. On täysin omista päätöksistäsi kiinni, mitä suuhusi laitat. Kukaan ei sinua pakota syömään näitä herkkuja.
Pää kylmänä nyt vastarintaan herkkuinvaasiota vastaan. ET SYÖ NIITÄ, that's it! Olet itse itsesi herra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462