"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen." Luuk.9:23-24
Ristin kantaminen merkitsee Jeesuksen seuraajalle oman elämän kadottamista. Jos tahdomme pelastaa elämämme, meidän on kadotettava oma itsekäs ja turmeltunut tahtomme, se tarkoittaa; meidän on oltava ristiinnaulittuja Kristuksen kanssa. Gal.2:19
Sitä merkitsee ristin kantaminen Jeesuksen opetuksen mukaan.
Tällaisesta aiheesta voi syntyä keskustelua. Sitä ainakin toivon.
Ristin kantaminen
134
625
Vastaukset
- a teisti
"Jos tahdomme pelastaa elämämme, meidän on kadotettava oma itsekäs ja turmeltunut tahtomme, se tarkoittaa; meidän on oltava ristiinnaulittuja Kristuksen kanssa."
Tämä tuskin oli ateistille suunnattu mutta vastaan silti: Oppinne on sellainen että se saattaa aiheuttaa uskojalle ainakin terveen itsetunnon kadottamista ja jos ihan ajatellaan tuota Kristuksen kuolemaa mistä siitä on pohjimmiltaan kyse niin se että ihmistä kidutetaan ristillä tarkoituksena tappaa hänet, kyse on väkivallasta, murhasta.
Se,että kehoitat ihmisiä samaistumaan väkivallan uhriin ei ole millään tavalla kenellekään hyväksi.- yksin armosta
A teisti
Ymmärrän yskän.
Olen ihan samaa mieltä siitä, että ihminen tarvitsee terveen itsetunnon kyetäkseen elämään tässä elämässä.
Terve itsetunto on kuitenkin eri asia kuin synnin hyväksyminen. Me emme voi hyväksyä syntiä elämässämme, jos tahdomme Jeesusta seurata.
Tosiasiassa synti tuo aina elämään ongelmia. Sen takia on lopulta suuri ilo kieltää itsekkäät lihan himot ja samastua Jeesuksen kuolemaan.
Esimerkiksi omassa avioliitossano olisin saattanut päätyä eroon, ellen olisi seurannut Jeesuksen kehotusta anteeksiantamisesta ja elinikäisestä liitosta.
Nyt olen todella kiitollinen, etten ole tehnyt mitään niin typerää. Olisin joutunut maksamaan (kärsimään) tuon synnin seurauksista monin verroin enemmän.
Olen saanut ihanan elämän: aviopuolison, lapset, ja monta ihmettä on meille tapahtunut. Elämäni olisi kulunut aivan toisella lailla ja todistaisin jostain aivan muusta kuin Jeesuksesta.
SYnti tuo aina elämään kärsimystä. Ja vaikka lihan kuoleminen ristillä kuulostaa korvaan kummalliselta ja pahalta, tosiasiassa synnin hyväksyminen omassa elämässä tuo kärsimystä monin verroin. Jeesuksen ohjeiden mukaan on hyvä elää. - a teisti
yksin armosta kirjoitti:
A teisti
Ymmärrän yskän.
Olen ihan samaa mieltä siitä, että ihminen tarvitsee terveen itsetunnon kyetäkseen elämään tässä elämässä.
Terve itsetunto on kuitenkin eri asia kuin synnin hyväksyminen. Me emme voi hyväksyä syntiä elämässämme, jos tahdomme Jeesusta seurata.
Tosiasiassa synti tuo aina elämään ongelmia. Sen takia on lopulta suuri ilo kieltää itsekkäät lihan himot ja samastua Jeesuksen kuolemaan.
Esimerkiksi omassa avioliitossano olisin saattanut päätyä eroon, ellen olisi seurannut Jeesuksen kehotusta anteeksiantamisesta ja elinikäisestä liitosta.
Nyt olen todella kiitollinen, etten ole tehnyt mitään niin typerää. Olisin joutunut maksamaan (kärsimään) tuon synnin seurauksista monin verroin enemmän.
Olen saanut ihanan elämän: aviopuolison, lapset, ja monta ihmettä on meille tapahtunut. Elämäni olisi kulunut aivan toisella lailla ja todistaisin jostain aivan muusta kuin Jeesuksesta.
SYnti tuo aina elämään kärsimystä. Ja vaikka lihan kuoleminen ristillä kuulostaa korvaan kummalliselta ja pahalta, tosiasiassa synnin hyväksyminen omassa elämässä tuo kärsimystä monin verroin. Jeesuksen ohjeiden mukaan on hyvä elää.En tuomitse sinua tai uskoasi. Sinä puhut elävästä Jeesuksesta, jolla on hyviä ohjeita, joiden mukaan eläminen tuo oikeudentuntoa ja onnea. Tuo toinen kuolemaantuomitusta jota kidutetaan kaikkien parhaaksi, ja tuota murhenäytelmää on koettanut toisetkin saada näyttämään iloiselta tapahtumalta vrt.ilosanoma. Se pistää väkisinkin kyyniseksi.
Hyvä kuulla että elämässäsi on hyviä asioita, ja etenkin että miellät sellaiseksi perheen. Meillä sitä vasta odotellaan uutta tulokasta, perheenlisäystä, 7 vuoden kaksinolon jälkeen. Ehkä siis ymmärrän mistä puhut. - ml213.
"""Tämä tuskin oli ateistille suunnattu mutta vastaan silti: Oppinne on sellainen että se saattaa aiheuttaa uskojalle ainakin terveen itsetunnon kadottamista"""
Niin, asia ei liene minullekkaan suunnttu, mutta sivullisena kerron, miten uskossa Jeesukseen on välttämättömyys erittäin hyvä ja laaja-alainen itsetunto. Tuo elämänsä kadottaminen tarkoittaa itsekeskeisen ajattelutavan tuotteen kadottamista.
Mutta, ei tämän enempää. JUMALA tahtoo, että ihminen tutkii itseään ja siten oppisi tuntemaan itseään mahdollisimman hyvin. Mutta,- punainen lanka onkin missä valossa ihminen tutkii itseään eli mitkä asiat ihminen mieltää positiivsiksi ja siten edelleen kehitettäväksi ja mitkä asiat kielteisiksi ja siten kasvun kautta pois luovutettavaksi. - yksin armosta
a teisti kirjoitti:
En tuomitse sinua tai uskoasi. Sinä puhut elävästä Jeesuksesta, jolla on hyviä ohjeita, joiden mukaan eläminen tuo oikeudentuntoa ja onnea. Tuo toinen kuolemaantuomitusta jota kidutetaan kaikkien parhaaksi, ja tuota murhenäytelmää on koettanut toisetkin saada näyttämään iloiselta tapahtumalta vrt.ilosanoma. Se pistää väkisinkin kyyniseksi.
Hyvä kuulla että elämässäsi on hyviä asioita, ja etenkin että miellät sellaiseksi perheen. Meillä sitä vasta odotellaan uutta tulokasta, perheenlisäystä, 7 vuoden kaksinolon jälkeen. Ehkä siis ymmärrän mistä puhut.Meidänkin esikoinen syntyi vasta useamman vuoden kaksinolon jälkeen.
Mutta olipa iloista lukea kommenttisi! Samanlaisia ihmisiä ollaan, siunausta sinulle ja läheisillesi! Kirjoitat: >>Kristuksen kuolemaa mistä siitä on pohjimmiltaan kyse niin se että ihmistä kidutetaan ristillä tarkoituksena tappaa hänet, kyse on väkivallasta, murhasta.
- eenokki 12
Se on Kristuksen risti että kärsin tunnustaessani uskoa ihmisille tahi nuhdellessa synnintekijöitä se tuo minulle vanhurskauden tähden häpeän ja sisäisen ahdistuksen.
Tämän johdosta kaikki kerettiläiset, lahkolaiset, uudestikastajat, amerikkalaiset sika-kristityt tuomitsevat minut ja pitävät minua pahan tekijänä.
Nämä ovat kironneet ja vainonneet minua tehden ristini raskaaksi ja ei vain nämä vaan olen joutunut kaikkien vihaamaksi ja ilman syytä, jos joskus syytäkin on esiin tuotu?- a teisti
"Nämä ovat kironneet ja vainonneet minua tehden ristini raskaaksi ja ei vain nämä vaan olen joutunut kaikkien vihaamaksi ja ilman syytä, ja joskus syytäkin on esiin tuotu?"
Saattaapi olla kysymys väärinkäsityksestä. Ehkä vain kuvittelet että sinua vihataan?
Ikävä kuulla taas miten kristinusko aiheuttaa ahdistusta. Siinäpä syytä olla uskomatta.
Ystävällisin terveisin,
a teisti vapaalla - eenokki 12
a teisti kirjoitti:
"Nämä ovat kironneet ja vainonneet minua tehden ristini raskaaksi ja ei vain nämä vaan olen joutunut kaikkien vihaamaksi ja ilman syytä, ja joskus syytäkin on esiin tuotu?"
Saattaapi olla kysymys väärinkäsityksestä. Ehkä vain kuvittelet että sinua vihataan?
Ikävä kuulla taas miten kristinusko aiheuttaa ahdistusta. Siinäpä syytä olla uskomatta.
Ystävällisin terveisin,
a teisti vapaallaEi kristinusko aiheuta ahdistusta vaan jumalattomat ihmiset ahdistavat ja usko taistelee ahdistuksia vastaan, valon asein ja vakaalla mielellä.
Usko ja sen tunnustaminen ei voi olla kuvittelua. - a teisti
eenokki 12 kirjoitti:
Ei kristinusko aiheuta ahdistusta vaan jumalattomat ihmiset ahdistavat ja usko taistelee ahdistuksia vastaan, valon asein ja vakaalla mielellä.
Usko ja sen tunnustaminen ei voi olla kuvittelua."Ei kristinusko aiheuta ahdistusta vaan jumalattomat ihmiset ahdistavat ja usko taistelee ahdistuksia vastaan, valon asein ja vakaalla mielellä."
Eikö ateistisuus ole teille vähän sama kuin jumalattomuus? Suo anteeksi mutta minä en ainakaan halua ahdistusta aiheuttaa, tuntuu että silti siitä minua syytät . - eenokki 12
a teisti kirjoitti:
"Ei kristinusko aiheuta ahdistusta vaan jumalattomat ihmiset ahdistavat ja usko taistelee ahdistuksia vastaan, valon asein ja vakaalla mielellä."
Eikö ateistisuus ole teille vähän sama kuin jumalattomuus? Suo anteeksi mutta minä en ainakaan halua ahdistusta aiheuttaa, tuntuu että silti siitä minua syytät .En syytä ketään ateistia en muitakaan eihän se opillinen vaino tai että jos moititaan hyvien tekojen tähden merkitse mitään muuta kuin itsensä tarkkaamista olenko toiminut oikein vai liekö väärin ?
eenokki 12 kirjoitti:
En syytä ketään ateistia en muitakaan eihän se opillinen vaino tai että jos moititaan hyvien tekojen tähden merkitse mitään muuta kuin itsensä tarkkaamista olenko toiminut oikein vai liekö väärin ?
* Mistäs hyvistä teoista sinua muka moititaan ? Paremminkin siitä törkeästä kielenkäytöstä muista uskovista, jota sinä eenokki harrastat. Puhut esm. helluntailaisista ihan kuin he eivät ole edes ihmisiä? Mieti jatkossa vähän sanomisiasi. Ei ole tunnustavan uskovaisen puhetta sun parjauksesi , luulet olevasi Jumalaakin suurempi. Ja ellet ala kohta mennä Raamatun opettamalle uskovien kasteelle, niin uppiniskaisuutesi tähden Jumala voi sinut -olkoon se sanomatta, mutta tee parannus !
- eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mistäs hyvistä teoista sinua muka moititaan ? Paremminkin siitä törkeästä kielenkäytöstä muista uskovista, jota sinä eenokki harrastat. Puhut esm. helluntailaisista ihan kuin he eivät ole edes ihmisiä? Mieti jatkossa vähän sanomisiasi. Ei ole tunnustavan uskovaisen puhetta sun parjauksesi , luulet olevasi Jumalaakin suurempi. Ja ellet ala kohta mennä Raamatun opettamalle uskovien kasteelle, niin uppiniskaisuutesi tähden Jumala voi sinut -olkoon se sanomatta, mutta tee parannus !
Niin Mohikaani luettelo:
1. Olen lakihenkinen.
2. Minulla ei ole rakkautta.
3.Olen ylpeä.
4.Jotkut väittävät kivenkovaan että olen mukamas kova naisten mies.
5.En ole nöyrä.....
6.Monet väittävät timantin kovaan että olen arabi eli muslimi.
7.Minä en väitä mitään odotan Jeesuksen tuloa, minäkin.
Palstalla viljelee ahkerasti omaa ristin oppiaan nimim. ei-nimmaria.
Jumalan sanan pohjalta olen vakaasti sitä mieltä, että ei-nimmarin opetus rististä on harhaanjohtava ja eksyttää pois Sanan tieltä.
Ei-nimmari kirjoittaa 9.2.2012 klo 8.38 >>Ristin kantaminen tarkoittaa kärsimistä Jeesuksen takiaminua on ruoskittu ylen paljonToivon vilpittömästi, että viestiäni ei katsota eripuran kylvämiseksi. Keskustelupalstalla on käsittääkseni vain hyvä asia, että toisen kirjoittajan näkemyksiä ja oppia arvostellaan ja koetellaan.
Raamatussakin on kehotuksia asioiden ja oppien koettelemiseen.
"mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;" 1.Tess.5:21- yksin armosta
Semper.Fidelis kirjoitti:
Toivon vilpittömästi, että viestiäni ei katsota eripuran kylvämiseksi. Keskustelupalstalla on käsittääkseni vain hyvä asia, että toisen kirjoittajan näkemyksiä ja oppia arvostellaan ja koetellaan.
Raamatussakin on kehotuksia asioiden ja oppien koettelemiseen.
"mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;" 1.Tess.5:21Semper. Oletan, että viestisi katsotaan eripuran kylvämiseksi. En tarkoita kylläkään vain sinua kaikista näistä viesteistä, mitä täällä palstalla on sattunut näkemään.
Ehkä olisi syytä miettiä uutta asennetta ja näkökulmaa. Ehkä kaikkea ei kannata sanoa ääneen. Ehkä on vain hyvä, että Kristtusta ja ristin sanomaa julistetaan. Tehdään se kaikki hyvillä mielin. yksin armosta kirjoitti:
Semper. Oletan, että viestisi katsotaan eripuran kylvämiseksi. En tarkoita kylläkään vain sinua kaikista näistä viesteistä, mitä täällä palstalla on sattunut näkemään.
Ehkä olisi syytä miettiä uutta asennetta ja näkökulmaa. Ehkä kaikkea ei kannata sanoa ääneen. Ehkä on vain hyvä, että Kristtusta ja ristin sanomaa julistetaan. Tehdään se kaikki hyvillä mielin.Kirjoitit mielenkiintoisia rivejä, esim. tätä jäin pohtimaan: >>Ehkä on vain hyvä, että Kristtusta ja ristin sanomaa julistetaan
- greeeeen
Vai onkohan sittenkin kyse sinun harhastasi, Semper..!
Minulle ainakin on selvää, että raamatunkohta, jossa puhutaan ristinsä ottamisesta, kertoo juuri siitä, että on oltava valmis kärsimään Jeesuksen ja Hänen sanojensa tähden. On oltava valmis ottamaan vastaan kaikki, mikä on tuleva, niin kuin Hänkin teki. Jeesus ei sallinut Pietarin houkutella Häntä hylkäämään tehtävää, joka oli Jumalasta, vaan sanoi tälle: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!" Hän oli valmis kärsimään ja ristin kantaminen tarkoittaa ihmisen kohdalla Hänen kärsimyksiinsä osallistumista -sitä, että asetetaan Hänet aina edelle sen, mikä on maailmasta, vaikka se tuottaisi kärsimystä.
_______
21 Jeesus kielsi heitä ankarasti puhumasta tästä kenellekään
22 ja sanoi: "Ihmisen Pojan täytyy kärsiä paljon. Kansan vanhimmat, ylipapit ja lainopettajat hylkäävät hänet, ja hänet surmataan, mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."
23 Jeesus sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
24 Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen minun tähteni kadottaa, on sen pelastava
25 Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä tuhoon ja turmioon?
26 Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä on Ihmisen Poika häpeävä, kun hän tulee kunniassaan, Isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa.
(Luuk. 9:21-26)
_______
10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.
11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista.
(Fil. 3:10-11)
_______
17 Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa; jos kerran kärsimme yhdessä Kristuksen kanssa, pääsemme myös osallisiksi samasta kirkkaudesta kuin hän.
Room. 8:17
_______
10 Me kannamme aina ruumiissamme Jeesuksen kuolemaa, jotta myös Jeesuksen elämä tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
11 Me tosin elämme, mutta meidät annetaan Jeesuksen tähden alituisesti alttiiksi kuolemalle, jotta myös Jeesuksen elämä tulisi näkyviin kuolevaisessa ruumiissamme.
(2. Kor. 4:10,11)
_______
13 Iloitkaa päinvastoin sitä enemmän, mitä enemmän pääsette osallisiksi Kristuksen kärsimyksistä, jotta saisitte iloita ja riemuita myös silloin, kun hänen kirkkautensa ilmestyy.
(1. Piet. 4:13) Semper.Fidelis kirjoitti:
Kirjoitit mielenkiintoisia rivejä, esim. tätä jäin pohtimaan: >>Ehkä on vain hyvä, että Kristtusta ja ristin sanomaa julistetaan
* "< Ei-nimmari kirjoittaa 9.2.2012 klo 8.38 >>Ristin kantaminen tarkoittaa kärsimistä Jeesuksen takia
- greeeeen
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "< Ei-nimmari kirjoittaa 9.2.2012 klo 8.38 >>Ristin kantaminen tarkoittaa kärsimistä Jeesuksen takia
Ja taas kirjoitat aivan totta, Mohikaani.
>>* Esm. Jos joudut kärsimään siitä, että tunnustat Jeesuksen nimeä ja todistat Hänestä, jos sen takia saat kärsiä, se on ristin ottamista, ja teet sen joka päivä, vaikka saisit jokapäivä siitä kärsiä, se on Jeesuksen kantaman ristin ottamista omille harteille. - greeeeen
>>Älä kuitenkaan pane greeeniä asiapojaksesi, siinä tekisit väärin.
- eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
Lahkon kasteella kastettu ja uudestisyntymätön Mohikaani ei tiedä sitä mitä risti merkitsee.
Jeesus on ristinsä kantanut ja Mohikaani opettaa "heresialaisena" että helluntailaiset osallistuvat uskossaan Jeesuksen ristin kantamiseen, kun tunnustaa Jeesuksen nimeä.
Mohikaani opettaa että sovitukseen osallistutaan kun kannetaan Jeesuksen ristiä.
Mohikaani ei ymmärrä oman ristinsä kantamista koska sitä hänellä ei ole koskaan ollutkaan ja lahkohengen valtaamana kantaa Jeesuksen ristiä????
Koettakaa ymmärtää Mohikaanin oppeja. - risti otettava
Eipä ole pelkästään "ei nimmaria", joka noin opettaa.
> Saamme kuitenkin osallistua Kristuksen kärsimykseen toisessa mielessä: Kristuksen kärsimyksiin kuuluvat myös hänen omiensa kärsimykset. Tällöin tarkoitetaan sitä, että Jumalan suunnitelmiin kuuluu, että Kristuksen Kirkko ja hänen omansa kulkee ristin ja kärsimyksen tietä. Nämä kristittyjen kärsimykset eivät sovita eivätkä hanki anteeksiantamusta, mutta kuuluvat Jumalan suunnitelmaan. Ne ovat osallisuutta Kristuksen kärsimyksiin, vaikkeivät siis sovittavassa mielessä. Apostolit tunsivat suurta iloa, kun heidät katsottiin arvollisiksi kärsiä Kristuksen tähden (esimerkiksi Apostolien teot 5: 41).
Meidänkin on terveellistä pysähtyä ajattelemaan kokiessamme kärsimyksiä. Ovatko ne meidän itsemme aiheuttamia vai johtuvatko ne siitä, että seuraamme Kristusta? Usein joudumme myöntämään olevamme itse syypäitä omiin kärsimyksiimme, mutta ehkä joskus saamme kokea myös Vapahtajamme kärsimysten osallisuutta ja hänen ylösnousemuksensa voimaa. Näin silloin, kun meitä pilkataan tai meille nauretaan siksi, että tahdomme seurata Jeesusta ja ottaa Raamatun ohjeet vakavasti.<
http://sley.fi/luennot/Raamattu/UT/1Piet/02OK.html
Kannattaisikohan sinun Semper tarkistaa omia käsityksiäsi. Etteivät ne vain olekin oman lihasi puhinaa. risti otettava kirjoitti:
Eipä ole pelkästään "ei nimmaria", joka noin opettaa.
> Saamme kuitenkin osallistua Kristuksen kärsimykseen toisessa mielessä: Kristuksen kärsimyksiin kuuluvat myös hänen omiensa kärsimykset. Tällöin tarkoitetaan sitä, että Jumalan suunnitelmiin kuuluu, että Kristuksen Kirkko ja hänen omansa kulkee ristin ja kärsimyksen tietä. Nämä kristittyjen kärsimykset eivät sovita eivätkä hanki anteeksiantamusta, mutta kuuluvat Jumalan suunnitelmaan. Ne ovat osallisuutta Kristuksen kärsimyksiin, vaikkeivät siis sovittavassa mielessä. Apostolit tunsivat suurta iloa, kun heidät katsottiin arvollisiksi kärsiä Kristuksen tähden (esimerkiksi Apostolien teot 5: 41).
Meidänkin on terveellistä pysähtyä ajattelemaan kokiessamme kärsimyksiä. Ovatko ne meidän itsemme aiheuttamia vai johtuvatko ne siitä, että seuraamme Kristusta? Usein joudumme myöntämään olevamme itse syypäitä omiin kärsimyksiimme, mutta ehkä joskus saamme kokea myös Vapahtajamme kärsimysten osallisuutta ja hänen ylösnousemuksensa voimaa. Näin silloin, kun meitä pilkataan tai meille nauretaan siksi, että tahdomme seurata Jeesusta ja ottaa Raamatun ohjeet vakavasti.<
http://sley.fi/luennot/Raamattu/UT/1Piet/02OK.html
Kannattaisikohan sinun Semper tarkistaa omia käsityksiäsi. Etteivät ne vain olekin oman lihasi puhinaa.En ole missään vaiheessa kieltänyt sitä, että Jeesuksen seuraaminen tuo kärsimyksiä ja häpeää myös ympäristöivän maailman taholta. Maailma vihaa Jeesuksen seuraajia, Mestari itse sanoo niin:
"Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." Mark.13:13
Moni meistä, ainakin täällä Suomessa, saa olla melko rauhassa ulkoisen vainon osalta, toistaiseksi. Sensijaan, ja mieti tarkoin tämä pointti: jokainen Jeesuksen seuraaja joutuu omassa salatussa sisimmässään ryhtymään taisteluun lihan tahtoa vastaan.
Meidän lihamme tulee olla ristiinnaulittuna joka päivä Jeesuksen kanssa. Se on Sanan kehotus. Mutta, taistelu jatkuu läpi KOKO elämämme. Paavali todistaa siitä. Raamatun kokonaisilmoitus, Sanan Totuus vahvistaa sen. Sitä me emme voi kumota, vaikka niin moni haluaisi sen tehdä.- greeeeen
En ole missään vaiheessa kieltänyt sitä, että Jeesuksen seuraaminen tuo kärsimyksiä ja häpeää myös ympäristöivän maailman taholta. Maailma vihaa Jeesuksen seuraajia, Mestari itse sanoo niin:
"Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." Mark.13:13
Moni meistä, ainakin täällä Suomessa, saa olla melko rauhassa ulkoisen vainon osalta, toistaiseksi. Sensijaan, ja mieti tarkoin tämä pointti: jokainen Jeesuksen seuraaja joutuu omassa salatussa sisimmässään ryhtymään taisteluun lihan tahtoa vastaan.
Meidän lihamme tulee olla ristiinnaulittuna joka päivä Jeesuksen kanssa. Se on Sanan kehotus. Mutta, taistelu jatkuu läpi KOKO elämämme. Paavali todistaa siitä. Raamatun kokonaisilmoitus, Sanan Totuus vahvistaa sen. Sitä me emme voi kumota, vaikka niin moni haluaisi sen tehdä.Niin tulee olla. Lihan tulee olla ristiinnaulittuna joka päivä. Sitä ei vasta viedä ristille päivittäin, niin kuin olet jatkuvasti väittänyt, vaan Kristuksen omat OVAT ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen -> he elävät ja vaeltavat Hengessä, tehden sen hedelmää.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
(Gal. 5:22-24) - miten nujerretaan?
Vai on ristin kantamien oman lihallisen tahdon nujertamista. ´Kuinka kauan sitä lihaa pitää oikein nujerretaan? Miten sinä S.F teet se nujrtamistyösi?
Minä uskon, että ristillä saa liha kuolla, eikä se jää sinne kitumaan jatkuvan moukaroinin alaiseksi. Sehän olisi kauheaa kidutusta.
Jos liha kuolee ristille, niin sen jälkeen onkin ristin kanto helppoa ja iloista, mutta tuottaa kärsimystä usein. Silloin se tuottaa kärsimystä, kun ristinkantajaa pilkataan ja varsinkin silloin, jos heitetään vankilaan ja piestään. Sitäkin maailmalla tapahtuu. - Sivuhuomautus sulle
greeeeen kirjoitti:
>>Älä kuitenkaan pane greeeniä asiapojaksesi, siinä tekisit väärin.
greeeen, kun kirjoitat Semperille: "..mutta miksi ihmeessä
et sitten pyri koskaan keskustelemaan ASIASTA, ilman
henkilöihin käyviä typeriä ja rumia kommenttejasi!?!!"
Mitä minä olen näitä ketjuja lukenut, niin etpä ole itsekään
pysynyt asiassa, saatisitten, että olisit kirjoittanut jotain
oma-aloitteisesti, vaan jäljittänyt jokaista Semperin kirjoitusta
ja mielinyt riidellä hänen kanssaan jokaisesta sanastakin.
Nimim. sanan saattajakin antoi Semperille sellaista
palautetta, joka ei sovi yhteen senkanssa, mitä hän
täällä on pyrkinyt julistamaan ja siksi hänen uskonsa
saa asettaa kyseenalaiseksi.
Minun mielestäni sinun greeeeen, samoinkuin ei-nimmarin,
sanan saattajan ja savonarolan hyökkäävä ja lakihenkinen
julistamisen tarve tällä palstalla kielii aivan muusta, kuin sen
Jumalan palvelemisesta, joka Raamatussa on ilmoitettuna. - Tottahan se on
Sivuhuomautus sulle kirjoitti:
greeeen, kun kirjoitat Semperille: "..mutta miksi ihmeessä
et sitten pyri koskaan keskustelemaan ASIASTA, ilman
henkilöihin käyviä typeriä ja rumia kommenttejasi!?!!"
Mitä minä olen näitä ketjuja lukenut, niin etpä ole itsekään
pysynyt asiassa, saatisitten, että olisit kirjoittanut jotain
oma-aloitteisesti, vaan jäljittänyt jokaista Semperin kirjoitusta
ja mielinyt riidellä hänen kanssaan jokaisesta sanastakin.
Nimim. sanan saattajakin antoi Semperille sellaista
palautetta, joka ei sovi yhteen senkanssa, mitä hän
täällä on pyrkinyt julistamaan ja siksi hänen uskonsa
saa asettaa kyseenalaiseksi.
Minun mielestäni sinun greeeeen, samoinkuin ei-nimmarin,
sanan saattajan ja savonarolan hyökkäävä ja lakihenkinen
julistamisen tarve tällä palstalla kielii aivan muusta, kuin sen
Jumalan palvelemisesta, joka Raamatussa on ilmoitettuna.että nimim.greeeen kirjoittelee nimim. ei-nimmarin puolesta.
Jeesuksen kehotus seuraajilleen on kirkas: "kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua", Lk.9:23.
Ristin ottaminen merkitsee oman itsekkään tahdon kuolettamista. Se tarkoittaa uhrin antamista kuten Paavali kirjoittaa roomalaisille:
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Rm.12:1-2
Ristin kantaminen on vanhan ihmisen uhraamista, oman elämän kadottamista kuten Jeesus sanoo. Se on päivittäistä pyhitystä ja lihan tahdon kuolettamista, erottautumista Jumalalle.
Joillakin näyttää olevan väärä käsitys asiasta. He ovat ulkoistaneet ristin merkitsemään vain fyysistä "vilua ja nälkää". Jeesus puhuu noille omissa silmissään ’puhtaille’ fariseuksille ankaria sanoja: suurin tarve ristin ottamiselle ja itsensä kieltämiselle on heidän sisäisessä elämässään, heidän 'vatinsa sisäpuolella'. Lk.11:39
Nykyajan fariseusten ulkoistetuista 'ristisulkeisista' tulee mieleen vanha Don Quijote, joka kävi taisteluun tuulimyllyjä vastaan. Hänen uljas taistonsa muistuttaa elävästi tämänkin palstan synnittömien tuulimyllytaktiikkaa. Tuulimyllyjä vastaan he taistelevat, vaikka oikea vastustaja löytyy oman paidan sisältä, se kurkistaa heitä heidän omasta peilistään.* " Semper.Fidelis ", kyllä sinä et nyt ymmärrä ristin merkitystä. Se ei koske meidän lihaamme tai luontoamme millään tavalla. Kristus kantoi ristin puolestamme. Niin kuin jo tuolla ylempänä kirjoitin, on rististä puhuttaessa aina kyse Jeesuksen rististä. Jos meidän käsketään ottamaan OMA ristimme, se on Jeesuksen risti, emmehän me ole koskaan ristillä olleet?
* Jos kerrot Jeesuksesta ja Hänen rististä , missä sitten kuljetkin, todistat Hänestä, ja saat sen tähden kärsiä, kun otat Jeesuksen ristin omille harteillesi, silloin se on MINUN , SINUN ristisi, ja tämä tulee tehdä jokapäivä, vaikka saisitkin kärsiä. Meidän lihan pitäisi olla kuollut Jeesuksen kanssa Hänen ristillään, niin mitenkä se risti voisi olla lihassamme oleva?- greeeeen
Ristinsä ottaminen tarkoittaa osallistumista Kristuksen kärsimyksiin - valmiutta puolustaa Häntä ja Hänen sanojaan, vaikka se tuottaisi kärsimystä maailmassa!
Jeesus sanoi, että joka kadottaa elämänsä HÄNEN TÄHTENSÄ, on sen pelastava. Hän totesi myös, että on häpeävä sitä ihmistä, joka häpeää Häntä ja Hänen sanojaan!
_______
21 Jeesus kielsi heitä ankarasti puhumasta tästä kenellekään
22 ja sanoi: "Ihmisen Pojan täytyy kärsiä paljon. Kansan vanhimmat, ylipapit ja lainopettajat hylkäävät hänet, ja hänet surmataan, mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."
23 Jeesus sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
24 Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen minun tähteni kadottaa, on sen pelastava
25 Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä tuhoon ja turmioon?
26 Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä on Ihmisen Poika häpeävä, kun hän tulee kunniassaan, Isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa.
(Luuk. 9:21-26)
_______
Paavalikin puhui kärsimisestä yhdessä Kristuksen kanssa ->
17 Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa; jos kerran kärsimme yhdessä Kristuksen kanssa, pääsemme myös osallisiksi samasta kirkkaudesta kuin hän.
(Room. 8:17)
__
3 Kärsi sinäkin vaivaa niin kuin Kristuksen Jeesuksen kelpo sotilas.
4 Ei kukaan sotilaana palveleva sekaannu jokapäiväisen elämän toimiin, jos haluaa, että päällikkö on häneen tyytyväinen.
5 Ei myöskään urheilija saa voitonseppelettä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.
(2. Tim. 2:3-5)
__
8 Älä siis häpeä todistaa Herrastamme äläkä häpeä minua, joka olen hänen takiaan vangittuna, vaan kärsi sinäkin vaivaa evankeliumin vuoksi. Siihen saat voimaa Jumalalta.
(2. Tim. 1:8) - greeeeen
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Semper.Fidelis ", kyllä sinä et nyt ymmärrä ristin merkitystä. Se ei koske meidän lihaamme tai luontoamme millään tavalla. Kristus kantoi ristin puolestamme. Niin kuin jo tuolla ylempänä kirjoitin, on rististä puhuttaessa aina kyse Jeesuksen rististä. Jos meidän käsketään ottamaan OMA ristimme, se on Jeesuksen risti, emmehän me ole koskaan ristillä olleet?
* Jos kerrot Jeesuksesta ja Hänen rististä , missä sitten kuljetkin, todistat Hänestä, ja saat sen tähden kärsiä, kun otat Jeesuksen ristin omille harteillesi, silloin se on MINUN , SINUN ristisi, ja tämä tulee tehdä jokapäivä, vaikka saisitkin kärsiä. Meidän lihan pitäisi olla kuollut Jeesuksen kanssa Hänen ristillään, niin mitenkä se risti voisi olla lihassamme oleva?Kirjoitat totta, Mohikaani. Semper muuntaa ristinsä ottamisen oman lihansa kanssa painiskeluksi, vaikka todellisuudessa Raamattu kertoo osallistumisesta Kristuksen kärsimyksiin - siitä, ettei Häntä saa hävetä/kieltää, vaikka uskonsa tunnustaminen ja evankeliumin puolesta toimiminen tuottaisi kärsimystä maailmassa.
Jeesus sanoi häpeävänsä itse sitä ihmistä, joka häpeää Häntä ja Hänen sanojaan.
Pietari sanoi, ettei Jeesuksen kuvaama tuleva kärsimys saisi tapahtua Hänelle, mutta Jeesus vastasi tähän näin väkevästi:
"Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". (Mark. 8:33)
Heti tuon jälkeen Hän antoi opetuslapsilleen opetusta tästä ristinsä ottamisesta:
34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
(Mark. 8:34-35)
_______
Jeesus oli valmis kärsimään sen tähden, mikä oli Jumalan, ja myös ihmisen on oltava valmis kadottamaan oma elämänsä Hänen ja evankeliumin tähden, vaikka se tuottaisi kärsimystä maailmassa. Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Semper.Fidelis ", kyllä sinä et nyt ymmärrä ristin merkitystä. Se ei koske meidän lihaamme tai luontoamme millään tavalla. Kristus kantoi ristin puolestamme. Niin kuin jo tuolla ylempänä kirjoitin, on rististä puhuttaessa aina kyse Jeesuksen rististä. Jos meidän käsketään ottamaan OMA ristimme, se on Jeesuksen risti, emmehän me ole koskaan ristillä olleet?
* Jos kerrot Jeesuksesta ja Hänen rististä , missä sitten kuljetkin, todistat Hänestä, ja saat sen tähden kärsiä, kun otat Jeesuksen ristin omille harteillesi, silloin se on MINUN , SINUN ristisi, ja tämä tulee tehdä jokapäivä, vaikka saisitkin kärsiä. Meidän lihan pitäisi olla kuollut Jeesuksen kanssa Hänen ristillään, niin mitenkä se risti voisi olla lihassamme oleva?Mohikaani, vanhempaa miestä en halua nuhdella kovasti (1.Tim.5:1), mutta se on sinulle sanottava lujasti ja selvästi, että olet ..yllätys, yllätys..:) täysin väärässä. Mutta ei hätää, minäpä neuvon sinua:
Kristus Jeesus on ristinsä kantanut, Hänen työnsä on täytetty Golgatan kummulla 2000 vuotta sitten. Ethän sinä tarkoita ,että Jeesuksen ristintyön jäi kesken, kun kirjoitat >>kun otat Jeesuksen ristin omille harteillesimitenkä se risti voisi olla lihassamme oleva?- greeeeen
Mohikaani, vanhempaa miestä en halua nuhdella kovasti (1.Tim.5:1), mutta se on sinulle sanottava lujasti ja selvästi, että olet ..yllätys, yllätys..:) täysin väärässä. Mutta ei hätää, minäpä neuvon sinua:
Kristus Jeesus on ristinsä kantanut, Hänen työnsä on täytetty Golgatan kummulla 2000 vuotta sitten. Ethän sinä tarkoita ,että Jeesuksen ristintyön jäi kesken, kun kirjoitat >>kun otat Jeesuksen ristin omille harteillesimitenkä se risti voisi olla lihassamme oleva?Ei sinulla olisi syytäkään nuhdella Mohikaania, Semper. Hänhän kirjoittaa aivan totta.
- eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jos kerrot Jeesuksesta ja Hänen rististä , missä sitten kuljetkin, todistat Hänestä, ja saat sen tähden kärsiä, kun otat Jeesuksen ristin omille harteillesi, silloin se on MINUN , SINUN ristisi, ja tämä tulee tehdä jokapäivä, vaikka saisitkin kärsiä. Meidän lihan pitäisi olla kuollut Jeesuksen kanssa Hänen ristillään, niin mitenkä se risti voisi olla lihassamme oleva?Jeesuksen kehotus seuraajilleen on kirkas: "kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua", Lk.9:23.
Mohikaani kieltää tämän Jeesuksen sanan opettaen omiaan kuten tavallista.
Semper kyllä ymmärtää ko. asian merkityksen joka ei ole kuvannollista vaan jokapäiväistä ristin kantamista. - Semperin kirjoitus
greeeeen kirjoitti:
Ei sinulla olisi syytäkään nuhdella Mohikaania, Semper. Hänhän kirjoittaa aivan totta.
on täyttä totta ! Ristin kantaminen ei ole ainoastaan sitä,
että me kärsimme vainoista ja pilkasta, vaan meidän tulee
JOKA PÄIVÄ kieltää itsemme eli alistaa oma tahtomme
Jumalan tahdon alle.
Onko sinustakin Mohikaani tullut synnitön, jonka ei tarvitse
enää taistella lihassasi olevaa syntiä vastaan?
Vaikka oletkin vanha, niin ei se sitä tarkoita, että olisit
hengellisessä elämässäsikin "eläkkeellä". Loppuun asti
jokaisen täytyy kilvoitella ja olla riippuvainen elämässään
Jumalan voimasta. Semperin kirjoitus kirjoitti:
on täyttä totta ! Ristin kantaminen ei ole ainoastaan sitä,
että me kärsimme vainoista ja pilkasta, vaan meidän tulee
JOKA PÄIVÄ kieltää itsemme eli alistaa oma tahtomme
Jumalan tahdon alle.
Onko sinustakin Mohikaani tullut synnitön, jonka ei tarvitse
enää taistella lihassasi olevaa syntiä vastaan?
Vaikka oletkin vanha, niin ei se sitä tarkoita, että olisit
hengellisessä elämässäsikin "eläkkeellä". Loppuun asti
jokaisen täytyy kilvoitella ja olla riippuvainen elämässään
Jumalan voimasta.Olen iloinen viestistäsi! Osoitat siviilirohkeutta lausuessasi ymmärtäviä sanoja minun kirjoituksestani. Kiitos sinulle.
Allekirjoitan sinun viestistäsi jokaisen sanan, rakas veljeni!
SF- Kiitos Semper
Olen iloinen viestistäsi! Osoitat siviilirohkeutta lausuessasi ymmärtäviä sanoja minun kirjoituksestani. Kiitos sinulle.
Allekirjoitan sinun viestistäsi jokaisen sanan, rakas veljeni!
SFpalautteestasi - mutta olen sisaresi Herrassa.
- vastailee itselleen
Kiitos Semper kirjoitti:
palautteestasi - mutta olen sisaresi Herrassa.
Taidat narrata! Olet Semperi Semperissä!
Palataan vielä perusasiaan, siihen mitä Jeesus ITSE sanoo:
"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen." Luuk.9:23-24
Kyse on siis oman elämän KADOTTAMISESTA. Mikä on tuo oma elämä, joka pitää kadottaa? Siinä on aivan keskeinen kysymys.
Vastaan, kyse EI OLE meidän ruumiillisesta elämästämme. Jeesus ei ketään kehota hankkiutumaan eroon hengestään, siis uhraamaan omaehtoisesti henkikultaansa ristiä kantamalla.
VAAN, Jeesus kehottaa meitä jokaista kadottamaan se vanhan ihmisen elämä, jota eletään lihan ja omien himojen mukaan. Juuri se vanhan ihmisen lihallinen itsekäs elämä on oltava joka päivä RISTILLÄ, nimittäin sillä ristillä, jota Jeesus käskee meidän kantaa.
Fariseuksia tyydyttää se opetus, että "seuratkaamme Jeesusta kantaen krusifiksia ja muita koristeita hartioillamme". Siitä luulevat omahyväiset fariseukset saavansa Herraltamme palkinnon.
"Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi". Matt.23:5- VAROITUS!!!
Höpö höpö. Se risti, jonka Jeesus uskovilleen antaa tarkoittaa sitä, että ihminen tunnustaa Jeesuksen sielläkin, missä joutuu vain kärsimään siitä tunnustuksesta. Sinun edessäsi sitä kärsimistä sempr-rukka riittää. Sinä pilkaat Jumalan sanaa.
Vaikka uskovaiset takiasi tänään itkisivät, niin se muuttuu iloksi ja sinun suruttomuutesi muuttuu murheeksi ja itkuksi.
Sinä et ymmärrä uskovaisia ja siksi olet heidän syyttäjänään. VAROITUS!!! kirjoitti:
Höpö höpö. Se risti, jonka Jeesus uskovilleen antaa tarkoittaa sitä, että ihminen tunnustaa Jeesuksen sielläkin, missä joutuu vain kärsimään siitä tunnustuksesta. Sinun edessäsi sitä kärsimistä sempr-rukka riittää. Sinä pilkaat Jumalan sanaa.
Vaikka uskovaiset takiasi tänään itkisivät, niin se muuttuu iloksi ja sinun suruttomuutesi muuttuu murheeksi ja itkuksi.
Sinä et ymmärrä uskovaisia ja siksi olet heidän syyttäjänään.Minä en syytä ketään. Ikävä kyllä sinulla syytöksiä riittää.
Meidän on taisteltava syntiä vastaan omassa elämässämme.
Siitä todistaa Jumalan sana kannesta kanteen. Meidän on oltava uskollisia tuossa taistelussamme. Vain uskolliset palkitaan.
Siinä on meidän ristimme. Siinä on meidän taistelumme.- VAROITUS!!!
Minä en syytä ketään. Ikävä kyllä sinulla syytöksiä riittää.
Meidän on taisteltava syntiä vastaan omassa elämässämme.
Siitä todistaa Jumalan sana kannesta kanteen. Meidän on oltava uskollisia tuossa taistelussamme. Vain uskolliset palkitaan.
Siinä on meidän ristimme. Siinä on meidän taistelumme.Senkun taistelet syntiä vastaan, jos sitä sinulla riittää. Anna uskovaisten iloita siitä, että heillä on oikeus elää synnittömässä VOITTAJASSA.
Uskovaiset ovat taistelleet syntiä vastaan ja naulanneet SYNNIN Jumalan Pojan ristille.
Sitä sinä et kyennyt tekemään, vaan jäit syntiseksi ja luulet nyt taistelevasi syntiä vastaan, jota sinä todellisuudessa ET TEE.
jOS IHMINEN EI MUUTAMASSA VUODESSA OLE SAANUT SYNTISTÄ LIHAANSA TAIPUMAAN JUMALAN ALAMAISUUTEEN, EI SE TULE KOSKAAN TAPAHTUMAAN. - greeeeen
Ei olekaan kyse siitä, että pitäisi mennä ja tapattaa itsensä Hänen ja Hänen sanojensa tähden, vaan siitä, että se, mikä on Jumalan, on asetettava aina edelle sen, mikä on ihmisten, vaikka se tuottaisi kärsimystä maailmassa.
Jeesus sanoi ristinsä kantamisesta opettaessaan, että ihminen, joka kadottaa elämänsä HÄNEN JA EVANKELIUMIN TÄHDEN, pelastaa sen, kun taas niitä, jotka häpeävät Häntä ja Hänen sanojaan, Jeesus kertoo Itse häpeävänsä.
Pietari olisi ollut valmis estämään sen Jeesuksen kärsimyksen tapahtumisen, joka oli Jumalasta, mutta Jeesus sanoi hänelle:
"Mene pois minun edestäni, *******, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". (Mark. 8:33)
_______
Tässä on se kilpajuoksu, jota Paavalikin kävi urheasti, ristinsä kantaen l. asettaen Kristuksen ja evankeliumin kaiken edelle, vaikka se tuotti hänelle kärsimystä ->
(Room. 8:17)
__
3 Kärsi sinäkin vaivaa niin kuin Kristuksen Jeesuksen kelpo sotilas.
4 Ei kukaan sotilaana palveleva sekaannu jokapäiväisen elämän toimiin, jos haluaa, että päällikkö on häneen tyytyväinen.
5 Ei myöskään urheilija saa voitonseppelettä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.
(2. Tim. 2:3-5) VAROITUS!!! kirjoitti:
Senkun taistelet syntiä vastaan, jos sitä sinulla riittää. Anna uskovaisten iloita siitä, että heillä on oikeus elää synnittömässä VOITTAJASSA.
Uskovaiset ovat taistelleet syntiä vastaan ja naulanneet SYNNIN Jumalan Pojan ristille.
Sitä sinä et kyennyt tekemään, vaan jäit syntiseksi ja luulet nyt taistelevasi syntiä vastaan, jota sinä todellisuudessa ET TEE.
jOS IHMINEN EI MUUTAMASSA VUODESSA OLE SAANUT SYNTISTÄ LIHAANSA TAIPUMAAN JUMALAN ALAMAISUUTEEN, EI SE TULE KOSKAAN TAPAHTUMAAN.Tuomiosi on selkeä. Tulet kyllä näkemään saako se lainvoiman.
Lainvoimaisuus tarkoittaa sitä, paneeko Jumala sinun antamasi tuomion täytäntöön. Minun uskoni mukaan Hän EI TULE panemaan sinun antamaasi tuomiota täytäntöön.
"Mutta YHDEN minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." Fil.3:13-14- VAROITUS!!!
Tuomiosi on selkeä. Tulet kyllä näkemään saako se lainvoiman.
Lainvoimaisuus tarkoittaa sitä, paneeko Jumala sinun antamasi tuomion täytäntöön. Minun uskoni mukaan Hän EI TULE panemaan sinun antamaasi tuomiota täytäntöön.
"Mutta YHDEN minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." Fil.3:13-14LOPETA SEMPER HYVÄN SÄÄN AIKANA EKSYTTÄMÄSTÄ IHMISIÄ. MENE JONKUN USKOVAISEN VELJEN LUOKSE JOHDATETTAVAKSI USKOON, JOS VIELÄ SAISIT ARMON TULLA TUNTEMAAN HERRAN.
VAROITUS!!! kirjoitti:
LOPETA SEMPER HYVÄN SÄÄN AIKANA EKSYTTÄMÄSTÄ IHMISIÄ. MENE JONKUN USKOVAISEN VELJEN LUOKSE JOHDATETTAVAKSI USKOON, JOS VIELÄ SAISIT ARMON TULLA TUNTEMAAN HERRAN.
Ylläpito saattaa kiinnostua uhkauksistasi, ota se huomioon.
Lopeta siis tuo kauhea meuhkaaminen, rakas lähimmäiseni.
Käyttäytymisesi palstalla alkaa muistuttaa Saulin raivoamista:
"Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, niin että hän raivosi kotonansa; mutta Daavid soitteli, niinkuin muulloinkin joka päivä, ja Saulilla oli kädessänsä keihäs." 1.Sam.18:10- VAROITUS!!!
"Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, niin että hän raivosi kotonansa; mutta Daavid soitteli, niinkuin muulloinkin joka päivä, ja Saulilla oli kädessänsä keihäs." 1.Sam.18:10Ylläpidon olisi aikoja sitten pitänyt kiinnostua valheistasi. Sinä olet valehdellut ja parjannut todella kauan. Sinua ei ole saatu aisoihin, vaan jatkat valheitasi ja toisten kirjoitusten vääristämistä. Saatko siitä itsellesi iloa??? Koetko iloski sen, että monet uupuvat valheittesi ja vääristelyjesi edessä???
VAROITUS!!! kirjoitti:
Ylläpidon olisi aikoja sitten pitänyt kiinnostua valheistasi. Sinä olet valehdellut ja parjannut todella kauan. Sinua ei ole saatu aisoihin, vaan jatkat valheitasi ja toisten kirjoitusten vääristämistä. Saatko siitä itsellesi iloa??? Koetko iloski sen, että monet uupuvat valheittesi ja vääristelyjesi edessä???
Lähetän tämän lämpöisen hellän musiikkitervehdyksen:
http://www.youtube.com/watch?v=DLyoPeyYad0
Toivottavasti saat rakas ystäväni huojentua vihastasi.- VAROITUS!!!
Toivottavasti saat rakas ystäväni huojentua vihastasi.En tunne kohtaasi vihaa. Kysynkin, että annatko tästä lähtien ihmisten kirjottaa täällä rauhassa? Annatko etsivien, kasvun erivaiheissa olevien ja vielä ulkopuolelta kurkottelevien kirjoittaa täällä rauhassa, vai yhkäkkö hyökkäät syytöksinesi heitä vastaan. Käsitätkö kuinka vakavaa tekoa sinä teet. Uskonnon urheja on paljon ja sinun keinoillasi heitä lisääntyy. Ihminen on usein erittäin herkkä etsiessään Jumalaa!!!
Jos uskovainen huomaa eksytystä, hän kirjoittaa rauhallisesti totuutta, eikä käy ihmisten kimppuun. Sanat saattavat saada aikaan todella pahaa jälkeä, joten lopeta ihmisten syyttäminen ja heidän kirjoitustensa vääristäminen. - greeeeen
"Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, niin että hän raivosi kotonansa; mutta Daavid soitteli, niinkuin muulloinkin joka päivä, ja Saulilla oli kädessänsä keihäs." 1.Sam.18:10Missähän kohtaa se uhkaus sitten on?
Tuohan oli pelkkä kehotus lopettaa ihmisten eksytys ja mennä uskovaisen veljen luokse johdatettavaksi uskoon ja armoon tulla tuntemaan Herra.
Ethän nyt vain ala taas leikkimään marttyyria, Semper... vai oletko oikeasti noin herkkänahkainen, että näet ukailua pelkässä kehotuksessa..?! - VAROITUS!!!
Toivottavasti saat rakas ystäväni huojentua vihastasi.Lähde Semper siitä liikkeelle, että kadut ja pyydät anteeksi kaikkilta heiltä, joita TIEDÄT loukanneesi. Olet monta vuotta vartioinut täällä ihmisiä ja tehnyt paljon loukkauksia ja paljon pahaa, mutta kaikista niistä sinun on tehtävä katumus, parannus ja anteeksipyyntö. Jos sen teet, tulet näkemään, että jotakin parempaa tulee sinunkin elämääsi.
VAROITUS!!! kirjoitti:
Lähde Semper siitä liikkeelle, että kadut ja pyydät anteeksi kaikkilta heiltä, joita TIEDÄT loukanneesi. Olet monta vuotta vartioinut täällä ihmisiä ja tehnyt paljon loukkauksia ja paljon pahaa, mutta kaikista niistä sinun on tehtävä katumus, parannus ja anteeksipyyntö. Jos sen teet, tulet näkemään, että jotakin parempaa tulee sinunkin elämääsi.
Itsensä tutkistelemiseen on aihetta joka päivä.
"Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;" 1.Kor.11:31
Ristin ottaminen omassa elämässä tarkoittaa juuri TUON sanan mukaan elämistä. Todistukseni keskeinen asia tässä aloituksessa onkin itsensä tuomitseminen. Kysymys on ITSENSÄ tutkimisesta ja tuomitsemisesta. Sen vanhan ihmisen, joka kylläkin pysyy hengissä, vaikka meissä kasvaa uusi luomus, SEN on päivittäin oltava kuoletettuna ristillä.
Oletko sinä ristiinnaulinnut lihasi himoineen ja haluineen? Elätkö joka hetki niin puhdasta ja täydellistä elämää, että et löydä mitään tuomittavaa ITSESSÄSI? Tutki itseäsi, sen minäkin lupaan tehdä.
PS.
Sinun joutaviin motkotuksiisi ja syytöksiisi en tule mukaan.
Eikös sen pitänyt jo tulla tulla selväksi, senkin piinaajani! ;))- jokainen kerta
VAROITUS!!! kirjoitti:
Sinä et ymmärrä uskovaisia ja siksi olet heidän syyttäjänään.Minäkin olen monta kertaa lähtenyt palstalta juuri Semperin ilkeyksien tähden.
Hänen pahuus vaan kiihtyy.
Olisin mielelläni palstalla kirjottamassa Herran rakkauden tähden.
En kestä tuollaista ihmistä ,kuin Semperi hänen pahuutensa on niin näkyvää. jokainen kerta kirjoitti:
Minäkin olen monta kertaa lähtenyt palstalta juuri Semperin ilkeyksien tähden.
Hänen pahuus vaan kiihtyy.
Olisin mielelläni palstalla kirjottamassa Herran rakkauden tähden.
En kestä tuollaista ihmistä ,kuin Semperi hänen pahuutensa on niin näkyvää.Näytä, missä olen sinua loukannut. Jos olen pahasti tehnyt, niin tulen pyytämään sinulta anteeksi. Tuo siis palstalle todistus ilkeydestäni.
Totuuden sana ei ole minun anteeksipyydettävissäni, senhän sinä tiesitkin.
SF- jokinen kerta
Näytä, missä olen sinua loukannut. Jos olen pahasti tehnyt, niin tulen pyytämään sinulta anteeksi. Tuo siis palstalle todistus ilkeydestäni.
SFNäe se mitä teet uskoville minun sydämeni palaa uskosta Kristukseen ja totuuteen.
Sinä Semperi loukkaat monta ihmistä, jotka sinua ojentavat sinua sinä et usko, vaan kerrasta toiseen loukaat sanoilla joita ei tulisi sanoa, jos sanoo olevansa uskossa.
Sinä loukkat monta tällä palstalla kirjoittajaa tietäen teksväsi sen.
Ei riitä, että pyydät minulta anteeksi vaan kaikilta sinun tulee pyytää anteeksi ja lakata loukkaamasta heitä ja minua. jokinen kerta kirjoitti:
Näe se mitä teet uskoville minun sydämeni palaa uskosta Kristukseen ja totuuteen.
Sinä Semperi loukkaat monta ihmistä, jotka sinua ojentavat sinua sinä et usko, vaan kerrasta toiseen loukaat sanoilla joita ei tulisi sanoa, jos sanoo olevansa uskossa.
Sinä loukkat monta tällä palstalla kirjoittajaa tietäen teksväsi sen.
Ei riitä, että pyydät minulta anteeksi vaan kaikilta sinun tulee pyytää anteeksi ja lakata loukkaamasta heitä ja minua.Halusit siis vain puskan suojasta höpöttää syytöksiäsi.
Kaikella ystävyydellä, marsch, marsch peilin eteen :))
Aurinkoista päivää sinulle, elä ja anna toistenkin elää!
SF- Liskohedelmät
Näytä, missä olen sinua loukannut. Jos olen pahasti tehnyt, niin tulen pyytämään sinulta anteeksi. Tuo siis palstalle todistus ilkeydestäni.
SFEi Semperistä ole anteeksi pyytäjäksi. Em. sisaret/veljet puhuvat totta. Olet veljien syyttäjä, ja se hehkuu enenpitkää keskusteluketjussa. Kunnes vaan saa jonkun hampaisiinsa/näppäimiinsä. Siinä on armon ja rakkauden evankeliumi kaukana. Jokaisessa vyyhdissä, missä Semper aloittaa näennäisen hurskaan keskusteluketjun. Eksyttäjänä ehkä menettelee...
Kun lukee Semperin ulosantia, niin siinä on Jumalan rakkaus ja hengen hedelmät kaukana. Parannusta odotellessa. Ristiin täytyy todella turvautua, kun joutuu hänen hampaisiinsa. - jokainen kerta
Halusit siis vain puskan suojasta höpöttää syytöksiäsi.
Kaikella ystävyydellä, marsch, marsch peilin eteen :))
Aurinkoista päivää sinulle, elä ja anna toistenkin elää!
SFEt näköjään ketään, et koskaan, et missään tilanteessa sano loukanneesi ketään!
Oletko syytön kaikiin mitä sinusta on sanottu?
Sinä naulaat ristiin itseäsi mutta se naulaaminen on jo niin paksussa naulassa, että lihasi on reikiä täynnä.
Todellista parannusta sinä et tee.
Sydämen parannusta, joka johdattaa hyviin hedelmiin.
Sinullahan muutama sellainen seuraaja, joka puolustaa sinua samanlaisen kohtalon he saavat, kuin sinäkin.
Onneksi on niin paljon jo sinuun valheesi pajastuksen huomanneita, että minäkin voin olla tällä palstalla. - Hyvää päivää.
Liskohedelmät kirjoitti:
Ei Semperistä ole anteeksi pyytäjäksi. Em. sisaret/veljet puhuvat totta. Olet veljien syyttäjä, ja se hehkuu enenpitkää keskusteluketjussa. Kunnes vaan saa jonkun hampaisiinsa/näppäimiinsä. Siinä on armon ja rakkauden evankeliumi kaukana. Jokaisessa vyyhdissä, missä Semper aloittaa näennäisen hurskaan keskusteluketjun. Eksyttäjänä ehkä menettelee...
Kun lukee Semperin ulosantia, niin siinä on Jumalan rakkaus ja hengen hedelmät kaukana. Parannusta odotellessa. Ristiin täytyy todella turvautua, kun joutuu hänen hampaisiinsa.Kas, ved.2 on kaunopuheisena tullut mukaan.
- Tätä epäilinkin
Hyvää päivää. kirjoitti:
Kas, ved.2 on kaunopuheisena tullut mukaan.
Nämä Semperin vastustajat ovat samoja, jotka häntä
arvostelivat Raamattu-palstallakin. Synnittömät eivät
kestä kuulla totuuden sanaa, jota Semper julistaa.
Itse kävin tuolla palstalla muutaman kerran lukemassa
ja ihmettelin sitä riitaisuutta, mikä siellä oli ja sen vuoksi
lakkasin käymästä siellä.
Nyt nämä vänkääjät ovat asettuneet tänne - voi sentään! - ----
Itsensä tutkistelemiseen on aihetta joka päivä.
"Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;" 1.Kor.11:31
Ristin ottaminen omassa elämässä tarkoittaa juuri TUON sanan mukaan elämistä. Todistukseni keskeinen asia tässä aloituksessa onkin itsensä tuomitseminen. Kysymys on ITSENSÄ tutkimisesta ja tuomitsemisesta. Sen vanhan ihmisen, joka kylläkin pysyy hengissä, vaikka meissä kasvaa uusi luomus, SEN on päivittäin oltava kuoletettuna ristillä.
Oletko sinä ristiinnaulinnut lihasi himoineen ja haluineen? Elätkö joka hetki niin puhdasta ja täydellistä elämää, että et löydä mitään tuomittavaa ITSESSÄSI? Tutki itseäsi, sen minäkin lupaan tehdä.
PS.
Sinun joutaviin motkotuksiisi ja syytöksiisi en tule mukaan.
Eikös sen pitänyt jo tulla tulla selväksi, senkin piinaajani! ;))Semper on aivan oikeassa.
Johannes kirjoittaa: 1. Joh. 1:8-10
"Jos sanomme että meillä ei ole syntiä niin me eksytämme itseämme ja totuus ei ole meissä."
"Jos me tummustamme syntimme on Hän uskollinen ja vanhurskas niin antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä"
"Jos sanomme ettemme ole syntiä tehneet niin teemme hänet valehtelijaksi ja hänen sanansa ei ole meissä"
Me olemme heikkoja loppuun asti. Meidän on tunnustettava Herralle syntimme. ---- kirjoitti:
Semper on aivan oikeassa.
Johannes kirjoittaa: 1. Joh. 1:8-10
"Jos sanomme että meillä ei ole syntiä niin me eksytämme itseämme ja totuus ei ole meissä."
"Jos me tummustamme syntimme on Hän uskollinen ja vanhurskas niin antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä"
"Jos sanomme ettemme ole syntiä tehneet niin teemme hänet valehtelijaksi ja hänen sanansa ei ole meissä"
Me olemme heikkoja loppuun asti. Meidän on tunnustettava Herralle syntimme.Kiitos sinulle viestistäsi! Kunnia Jumalalle, me emme ole oman viisautemme varassa. Jumalan armon avulla ja Pyhän Hengen kautta me voimme tulla johdatetuiksi yhä syvemmälle kaikkeen Totuuteen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, Joh.16:13.
"Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta." 2.Kor.13:8- syntinen.
VAROITUS!!! kirjoitti:
Senkun taistelet syntiä vastaan, jos sitä sinulla riittää. Anna uskovaisten iloita siitä, että heillä on oikeus elää synnittömässä VOITTAJASSA.
jOS IHMINEN EI MUUTAMASSA VUODESSA OLE SAANUT SYNTISTÄ LIHAANSA TAIPUMAAN JUMALAN ALAMAISUUTEEN, EI SE TULE KOSKAAN TAPAHTUMAAN."jOS IHMINEN EI MUUTAMASSA VUODESSA OLE SAANUT SYNTISTÄ LIHAANSA TAIPUMAAN JUMALAN ALAMAISUUTEEN, EI SE TULE KOSKAAN TAPAHTUMAAN."
Missähän tämä Raamatussa sanotaan? Jos sitä ei löydy Raamatusta, silloin julistat kirottua toista evankeliumia.
Gal. 1:8-9
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. - Samaa kysyn minäkin
syntinen. kirjoitti:
"jOS IHMINEN EI MUUTAMASSA VUODESSA OLE SAANUT SYNTISTÄ LIHAANSA TAIPUMAAN JUMALAN ALAMAISUUTEEN, EI SE TULE KOSKAAN TAPAHTUMAAN."
Missähän tämä Raamatussa sanotaan? Jos sitä ei löydy Raamatusta, silloin julistat kirottua toista evankeliumia.
Gal. 1:8-9
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."Missähän tämä Raamatussa sanotaan?"
Vastaan, ettei missään !
Greeeeen kumppanit vetää palstalle
sellaisia, jotka luulevat olevansa
täydellisen synnittömiä. - Kukaan ihminen
jokainen kerta kirjoitti:
Et näköjään ketään, et koskaan, et missään tilanteessa sano loukanneesi ketään!
Oletko syytön kaikiin mitä sinusta on sanottu?
Sinä naulaat ristiin itseäsi mutta se naulaaminen on jo niin paksussa naulassa, että lihasi on reikiä täynnä.
Todellista parannusta sinä et tee.
Sydämen parannusta, joka johdattaa hyviin hedelmiin.
Sinullahan muutama sellainen seuraaja, joka puolustaa sinua samanlaisen kohtalon he saavat, kuin sinäkin.
Onneksi on niin paljon jo sinuun valheesi pajastuksen huomanneita, että minäkin voin olla tällä palstalla.joka on Jumalan Hengestä syntynyt ei kirjoita tuollatavalla !
Jos sinulla olisi ollut puhdas sydän ja puhdas mieli, olisit
voinut olla palstalla muutoinkin, mutta sinäkään et kestä
totuutta ja siksi olet lymyillyt, nimim. jokainen kerta ! - riidankippee
Tätä epäilinkin kirjoitti:
Nämä Semperin vastustajat ovat samoja, jotka häntä
arvostelivat Raamattu-palstallakin. Synnittömät eivät
kestä kuulla totuuden sanaa, jota Semper julistaa.
Itse kävin tuolla palstalla muutaman kerran lukemassa
ja ihmettelin sitä riitaisuutta, mikä siellä oli ja sen vuoksi
lakkasin käymästä siellä.
Nyt nämä vänkääjät ovat asettuneet tänne - voi sentään!Kyllä tämä Semper on ollut pahimpia riidanhaastajia, mitä olen seurannut. Ailahtelee. Raamatunpaikkoja heittelee, mutta piruilee ohessa. Uskovako???? Millä perusteella???
- Ved.2
Hyvää päivää. kirjoitti:
Kas, ved.2 on kaunopuheisena tullut mukaan.
Oikein hyvää päivää. Oikein arvattu, enkä sitä epäillytkään. Käytän aina nimimerkkiäni leimautumisestani huolimatta. Mutta tässä tapauksessa halusin myös olla anonyyminä. Semperin kanssa haluaisin keskustella ihan kahden kesken, koska ihan perustaltaan hän (sinä) olisit hyvä keskustelukumppani. Eli tulisi mielestäni esille, ketkä ovat todellisia hengellisiä uskovia?
Vaikka tuossa em. moitin hänen suhtautumistaan mielestäni niihin uskoviin, joihin koen ainakin kirjoitusten perusteella hengen yhteyttä. Tässäkin on hyvä aloitus siinä suhteessa, jotta mikä on ristin, hengen ja lihan asemointi.
Perusristiriita käsittää eron lihauskovan ja hengellisen uskovan välillä. Sanailut ja panettelut olisi jätettävä syrjään ja pohtia ennemmin, mistä nämä erimielisyydet johtuvat? Siitähän se keskustelun jännite juuri syntyykin, ja tuottaisi myös hedelmää, jos on kärsivällisyyttä.
"Yksin armosta" saikin ilmeisesti Semperille sanottua kaikkein parhaiten tuosta asenne puolesta. Oma viestini ei taatusti mene perille nimimerkillä tai ilman. Joten yritän sovittaa sanani myös "lihojani pidätellen". Ristille vietävää kyllä riittää itse kullakin.
- totuus paljastuu
Voi miten häpäisit taas itsesi Semper. Lähdit selvästi liikkeelle sillä ajatuksella, että häpäiset ei nimmarin hänen kirjoituksistaan, mutta pilkka kävikin omaan nilkkaasi.
Totuuden kanssa voi olla hyvillä mielin ahkeroimassa.
Valheen harharetkille en suosittele kenenkään lähtevän.
Se, mikä sinun silmissäsi on häpeä, ei ole minun häpeäni.
Totuudelle, se on: minun Herralleni, pysyn aina uskollisena.
Hyvää päivän jatkoa sinulle, seuratkaamme Totuutta!
SFSemperin aloituksessa ei ollut sanaakaan ei-nimmarista.
Sinä ”ajatustenlukijana” olet keitellyt omat ajatuksesi mukamas Semperin ajatuksiksi.
Tyypillistä sellaiselle, joka aina ajattelee lähimmäisestään pahaa, niinkuin teidän Master Chief-joukkueenne tapoihin kuuluu.- totuus paljastuu
Jonah kirjoitti:
Semperin aloituksessa ei ollut sanaakaan ei-nimmarista.
Sinä ”ajatustenlukijana” olet keitellyt omat ajatuksesi mukamas Semperin ajatuksiksi.
Tyypillistä sellaiselle, joka aina ajattelee lähimmäisestään pahaa, niinkuin teidän Master Chief-joukkueenne tapoihin kuuluu.Heti sitä seuraavissa viesteissä oli.
Semperin selkeä missio on nolata ei nimmari, mutta eipä näytä siinä onnistuvan vaikka noin kovasti työskentelee. - Olet yhtä järjetön
totuus paljastuu kirjoitti:
Heti sitä seuraavissa viesteissä oli.
Semperin selkeä missio on nolata ei nimmari, mutta eipä näytä siinä onnistuvan vaikka noin kovasti työskentelee.kuin Raamatussa mainitut orhi ja muuli !
Semper ei todellakaan kirjoita täällä siksi,
että tahtoo nolata jonkun, vaan hän kiivailee
Jumalan sanan puolesta - jonka hän on
tullut selvemmin ymmärtämään, kuin moni
muu.
Ristiriitaisuutenne johtuvat siitä, ettette ymmärrä
sitä mitä Sanassa sanotaan. - Löysin sut!
Olet yhtä järjetön kirjoitti:
kuin Raamatussa mainitut orhi ja muuli !
Semper ei todellakaan kirjoita täällä siksi,
että tahtoo nolata jonkun, vaan hän kiivailee
Jumalan sanan puolesta - jonka hän on
tullut selvemmin ymmärtämään, kuin moni
muu.
Ristiriitaisuutenne johtuvat siitä, ettette ymmärrä
sitä mitä Sanassa sanotaan.Jaa, Semperkö se taas täällä kurkkii, leikkii piilosta.
- Näen hengessä
Näen hengessä miten mustana harsona peittää tätä palstaa semperin ja jonahin tihutyö, jolla he ovat käyneet Jumalaa vastaan. Kolmannenkin henkilön näen mukana olevan. Miksi te ette kuuntele uskovaisia, jotta sielunne pelastuisi?
Te näette itsekin, että täällä on paljon pidemmälle kehittynyttä uskoa, mitä teillä on, mutta kauteudessanne te ette sitä tunnusta. Saatte itsellenne vahingon, kuten Sana sanoo.- Näen hengessä
Näen hengessä kolmannen osapuolen olevan pimeyden ja valkeuden rajalla. Häntä revitään kahtaalle ja hän joutuu tekemään valinnan. Hän on suurissa vaikeuksissa sen tähden, että hylkäsi Jumalan sanan ja ajatui puolustamaan heitä, jotka ovat heittäneet rakkauden ulos ja ottaneet omavanhurskauden ja vihan etusijalle.
Hengessä näkijä kysyi Semperiltä ja minulta:
>>>Miksi te ette kuuntele uskovaisia, jotta sielunne pelastuisi?- syntinen.
Missähän hengessä sinä näet?
- Sopiikin kysyä
syntinen. kirjoitti:
Missähän hengessä sinä näet?
kun kenelläkään noista greeeeenin hännystelijöistä ei ole
mitään sanottavaa hengellisessä mielessä, eivätkä ota
kantaa aloituksen aiheeseenkaan, ainoastaan vikoilevat
aloittajaa itseään aloituskirjoituksen sijaan.
- uudistusta mieleen
Semper.Fidelis
Sinä et ymmärrä sitä, että ei ihimisen syntejä lopun elämää naulata ristille ihmisen täytyy kasvaa oman lihan kieltämiseen ja oppia se, että ihmisen täytyy oppia tunnistamaan oma synti ja vastustaa sitä.
Ellei näin tapahdu on väärällä tiellä, eikä tapahdu lainkaan kasvamista, vaan on oman lihan tahdon orja.Ottakaamme Paavalin sanat ohjeeksemme ja oppaaksemme:
"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme."
Galatalaiskirje 5:24-26- kylläpä kirjoit. sek
Ottakaamme Paavalin sanat ohjeeksemme ja oppaaksemme:
"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme."
Galatalaiskirje 5:24-26Kas, nytkö sinäkin s.f olet sittenkin ristiinaulinnut lihasi himoineen ja haluineen. Ja noin kauan taistelit raamatun sanomaa vastaan. Taitaa sinulla olla vielä kova työ lihasi ristiinnaulitsemisessa, mutta toivottavasti se on vielä mahdollista.
Kyllä s.f olet sekava kirjoittaja, mutta eipä sinulle kukaan mitään mahda, kun työsi on pilkata raamatun opetuksia ja uskovaisten uskoa.
- Huomasitko?
Aikamuoto osoittaa mennyttä aikaa:
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
Huomasiko Semper tuota? Vastaan greeenin uuteen aloitukseen, koska asia liittyy suoraan tähän varsin tuoreeseen viestiketjuun. Näin greeen: >>Semper väittää ’ei nimmarin’ kirjoittavan vakavaa harhaa tämän sanoessa, että ”Ristin kantaminen tarkoittaa kärsimistä Jeesuksen takia”.
- huvittavaa
Missä se "ei-nimmaria"on?
Haluaisin tietää mitä hän on siitä mieltä että te repostatte hänen sanomisiaan täällä ilman häntä. - kopio
miten nujerretaan?
10.2.2012 14:09
0
Sulje
Vai on ristin kantamien oman lihallisen tahdon nujertamista. ´Kuinka kauan sitä lihaa pitää oikein nujerretaan? Miten sinä S.F teet se nujrtamistyösi?
Minä uskon, että ristillä saa liha kuolla, eikä se jää sinne kitumaan jatkuvan moukaroinin alaiseksi. Sehän olisi kauheaa kidutusta.
Jos liha kuolee ristille, niin sen jälkeen onkin ristin kanto helppoa ja iloista, mutta tuottaa kärsimystä usein. Silloin se tuottaa kärsimystä, kun ristinkantajaa pilkataan ja varsinkin silloin, jos heitetään vankilaan ja piestään. Sitäkin maailmalla tapahtuu. huvittavaa kirjoitti:
Missä se "ei-nimmaria"on?
Haluaisin tietää mitä hän on siitä mieltä että te repostatte hänen sanomisiaan täällä ilman häntä.Huvittavaa, ehkä. Ei-nimmari delegoi katekismuksensa greeenin työstettäväksi. Päiväseltään saattaa "kelpo imaamimme" (turha loukkaantua, onhan minuakin jo 'rabbiksi' tituleerattu..;) kirjoitella ns.pensaista, mutta vain aamuvarhain hän hiiviskelee esiin pukkaamaan lyhyitä kommentteja opponenttiensa niskaan.
Tässä on onneksi leppoisia piirteitä tässä keskustelussa. Pidän itseäni voittajana, jos säilytän rakkauteni niin ei-nimmaria kuin greeniä ja kaikkia ns. vastustajiani kohtaan. Ja miksi en säilyttäisi! Eihän siihen tarvita vielä täysipainoisena Jeesuksen kehotusta:
"Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat," Matt.5:44
En näet usko noiden veitikoiden olevan vihollisiani. Veljellistä kättä paiskaisin, jos livenä esittäytyisivät. Toivottavasti heilläkään ei ole hampaat irvessa, vaikka s'aatanoita ko. ryhmästä onkin lennellyt.
Mukavata päivän jatkoa, usko on iloinen asia!
SF- kyselijä..
Huvittavaa, ehkä. Ei-nimmari delegoi katekismuksensa greeenin työstettäväksi. Päiväseltään saattaa "kelpo imaamimme" (turha loukkaantua, onhan minuakin jo 'rabbiksi' tituleerattu..;) kirjoitella ns.pensaista, mutta vain aamuvarhain hän hiiviskelee esiin pukkaamaan lyhyitä kommentteja opponenttiensa niskaan.
Tässä on onneksi leppoisia piirteitä tässä keskustelussa. Pidän itseäni voittajana, jos säilytän rakkauteni niin ei-nimmaria kuin greeniä ja kaikkia ns. vastustajiani kohtaan. Ja miksi en säilyttäisi! Eihän siihen tarvita vielä täysipainoisena Jeesuksen kehotusta:
"Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat," Matt.5:44
En näet usko noiden veitikoiden olevan vihollisiani. Veljellistä kättä paiskaisin, jos livenä esittäytyisivät. Toivottavasti heilläkään ei ole hampaat irvessa, vaikka s'aatanoita ko. ryhmästä onkin lennellyt.
SFOletko varma tuosta, mitä kerrot? Kerrotko nyt varmasti tietämääsi asiaa?
- huvittavaa
Huvittavaa, ehkä. Ei-nimmari delegoi katekismuksensa greeenin työstettäväksi. Päiväseltään saattaa "kelpo imaamimme" (turha loukkaantua, onhan minuakin jo 'rabbiksi' tituleerattu..;) kirjoitella ns.pensaista, mutta vain aamuvarhain hän hiiviskelee esiin pukkaamaan lyhyitä kommentteja opponenttiensa niskaan.
SFSF, ketään "ei-nimmaria"ei ole aikoihin näkynyt!
Greeeniäkään ei ole valtuutettu yhtään mihinkään samoin hän retuuttaa "ei-nimmaria"ja vauhkoo ja vouhoo.. "ei-nimmaria"on jättänyt palstan, mitä te hänestä riitelette? - vain kummastelen
huvittavaa kirjoitti:
SF, ketään "ei-nimmaria"ei ole aikoihin näkynyt!
Greeeniäkään ei ole valtuutettu yhtään mihinkään samoin hän retuuttaa "ei-nimmaria"ja vauhkoo ja vouhoo.. "ei-nimmaria"on jättänyt palstan, mitä te hänestä riitelette?Nyt kyllä Semperin elämä menee sekaisin. Jos ei nimmaria ja jaikal ovat jättäneet palstan, niin mihin tuo ihminen purkaa kaiken kaunan ja vihan ja katkeruuden. Kummastelen vain. No, onhan täällä sentään greeeen.
- Huvittavaa
vain kummastelen kirjoitti:
Nyt kyllä Semperin elämä menee sekaisin. Jos ei nimmaria ja jaikal ovat jättäneet palstan, niin mihin tuo ihminen purkaa kaiken kaunan ja vihan ja katkeruuden. Kummastelen vain. No, onhan täällä sentään greeeen.
Sen minkä olen seurannut niin sanovat toisiaan "ystävä"-nimityksellä, mutta muuten tuntuu olevan tunteet olevan pelkkää puhdasta vihaa. Puolin ja toisin.
Heidän pitäisi kyllä miettiä tuota"ystävä"-sanaa, ilmeisestikään eivät tiedä mitä se tarkoittaa, eivätkä osaa käyttää sitä oikein.
Tuosta touhusta on kyllä ystävyys kaukana. - vain kummastelen
Huvittavaa kirjoitti:
Sen minkä olen seurannut niin sanovat toisiaan "ystävä"-nimityksellä, mutta muuten tuntuu olevan tunteet olevan pelkkää puhdasta vihaa. Puolin ja toisin.
Heidän pitäisi kyllä miettiä tuota"ystävä"-sanaa, ilmeisestikään eivät tiedä mitä se tarkoittaa, eivätkä osaa käyttää sitä oikein.
Tuosta touhusta on kyllä ystävyys kaukana.Eikö se ole Semperin ja Jonahin välistä kielenkäyttöä. Hehän ovat ystäviä. Semper taitaa kutsua ystäviksi heitäkin, joita haukkuu ja joita pitää ala-arvoisina uskovaisina. Se on jotenkin erikoisen vastenmielistä ja tuo mieleen käärmeen kavaluuden. Jeesushan kyllä käski olla ovela kuin käärme, mutta ei käskenyt olla kavala kuin käärme, jos muistan oikein.
Nyt kyllä Semperin elämä menee sekaisin. Jos ei nimmaria ja jaikal ovat jättäneet palstan, niin mihin tuo ihminen purkaa kaiken kaunan ja vihan ja katkeruuden. Kummastelen vain. No, onhan täällä sentään greeeen.
Turha huoli sinulla. Ensinnäkään minulla ei ole kaunaa, vihaa tai katkeruutta ketään kohtaan. Mainitsemasi asiat kumpuavat sinun turmeltuneesta luonnostasi, jota et näköjään saa pidettyä aisoissa.
Toiseksi, Sanan totuus ei vähimmässäkään määrin ole sinun tai muiden kummastelijoiden, nimmareiden tai edes meikäläisen varassa. Huomasithan tuon ironian sanassa edes:), heh.
Me olemme itsessämme vain pikkutekijöitä jokainen keskustelija. Mutta yksi asia on varmaa: Jumalan SANA on niin ja aamen.
PS.
Millainen käsitys sinulla on aloituksen aiheeseen?
Ellet ole siitä mitään mieltä, niin otetaan silti easysti.- -"-
Eikö se ole Semperin ja Jonahin välistä kielenkäyttöä. Hehän ovat ystäviä. Semper taitaa kutsua ystäviksi heitäkin, joita haukkuu ja joita pitää ala-arvoisina uskovaisina. Se on jotenkin erikoisen vastenmielistä ja tuo mieleen käärmeen kavaluuden. Jeesushan kyllä käski olla ovela kuin käärme, mutta ei käskenyt olla kavala kuin käärme, jos muistan oikein.
Niin on, se on ällöttävää, olen huomannut saman. Hirveää vihaa ja selkäänpuukottamista ja sitten yllättäen"tässä teille hellä ystävyydenosoitus"
- ml213.
Turha huoli sinulla. Ensinnäkään minulla ei ole kaunaa, vihaa tai katkeruutta ketään kohtaan. Mainitsemasi asiat kumpuavat sinun turmeltuneesta luonnostasi, jota et näköjään saa pidettyä aisoissa.
Toiseksi, Sanan totuus ei vähimmässäkään määrin ole sinun tai muiden kummastelijoiden, nimmareiden tai edes meikäläisen varassa. Huomasithan tuon ironian sanassa edes:), heh.
Me olemme itsessämme vain pikkutekijöitä jokainen keskustelija. Mutta yksi asia on varmaa: Jumalan SANA on niin ja aamen.
PS.
Ellet ole siitä mitään mieltä, niin otetaan silti easysti.Ymmärtänet, ettei ihmisen tule itse puollustaa sanoillaan itseään onko hän katkera tai kaunainen tai vihaava jne.... tai ei. Eikö toinen ihminen havainnoi tämän käyttäytymisestä eli hedelmistä.
Ihminen nääs voi valehdella sanoillaan ja toisaalta ihmisen sanoilla ei ole erityisempää merkitystä,- koska ihminen ilmentää itseään sanoilla vain 15% ja sanattomalla viestinnällään/hedelmät 85%.
Aikoinaan eräs mäkihyppääjä pahoin pitelystään ,-oikeudessa sanoillaan vakuutti miten paljon hän rakastikaan Merviään. No, jokainen sai päätellä valehteliko hän tuomarille vai ei. Sokeudellakin on oma vaikutuksena, vaikka ei tietoisesti valehtelisi. - jokainen kerta
Minkälainen ajatus mailma sinulla Semperi on ainakin se on paha ja pahuutta tahtova.
Uskon, että repisit kappaleiksi Geeeenin ja ei nimmaria, jos heidät livenä tapaisit.
Sydämesi on pahuutta täynnä, et voisi heidän kanssaan ystävyydessä olla SE ON TÄYSI VALHE. Näen sen kirjotus tyylistäsi sehän on luikertelevan pahan suopa.
Sinä yrität piiloutua Paavalin selän taakse ja sillä tavoin tuoda esille sen ruoskan, jolla lyöt kanssa veljiäsi.
Et näköjään kaida keinoja täällä revit kappaleiksi kaikki, jotka suunsa auksisevat. - easysti
PS.
Ellet ole siitä mitään mieltä, niin otetaan silti easysti.Mielipide on se että sinä haukut ihmisiä selän takana ja toivot heille pahaa, ja sitten toivot "ystävä"-"hellä ystävyydenosoitus"-sanomisilla heidän ohittavan kaiken.
Jotenkin tuntuu ettet sinä olekkaan Jeesuksen kunnian perässä vaan vain ihan oman.
Ps. Jumalan sana ja sinun sanasi eivät olekkaan sama asia.
Ps. huomasin kyllä ilkeän ironiasi, jälleen kerran. - yök
-"- kirjoitti:
Niin on, se on ällöttävää, olen huomannut saman. Hirveää vihaa ja selkäänpuukottamista ja sitten yllättäen"tässä teille hellä ystävyydenosoitus"
Yök. Muuta minä en keski tuohon sanoa. Onneksi yksikään uskovainen ei tee tuota.
- ..
ml213. kirjoitti:
Ymmärtänet, ettei ihmisen tule itse puollustaa sanoillaan itseään onko hän katkera tai kaunainen tai vihaava jne.... tai ei. Eikö toinen ihminen havainnoi tämän käyttäytymisestä eli hedelmistä.
Ihminen nääs voi valehdella sanoillaan ja toisaalta ihmisen sanoilla ei ole erityisempää merkitystä,- koska ihminen ilmentää itseään sanoilla vain 15% ja sanattomalla viestinnällään/hedelmät 85%.
Aikoinaan eräs mäkihyppääjä pahoin pitelystään ,-oikeudessa sanoillaan vakuutti miten paljon hän rakastikaan Merviään. No, jokainen sai päätellä valehteliko hän tuomarille vai ei. Sokeudellakin on oma vaikutuksena, vaikka ei tietoisesti valehtelisi.Totta tuokin. Valetta se on tai sitten toiveunta. Sekin Matti oli selvä psykopaatti, kun puolusteli siinä tilanteesta rakkaudella itseään.
- ml213.
.. kirjoitti:
Totta tuokin. Valetta se on tai sitten toiveunta. Sekin Matti oli selvä psykopaatti, kun puolusteli siinä tilanteesta rakkaudella itseään.
Niimpä.Kun havainnoi näiden ihmisten sanontoja,- joiden teot ovat todisteena muusta kuin rakastamisesta, niin uskovatko he itsekkään mitä sanovat,- vai ovatko he niin läpeensä sokeita itseensä/teoilleen,- etteivät kertakaikkiaan ymmärrä,- mitä lähimmäisen rakastaminen on.
Niin, ei lähimmäisen rakastaminen todellisesti katoa,- vaikka ihmiset ajattelevat erilailla asioista. Jotenkin se juju on käsitellä toista ihmistä ja tähän täydellisen terapian valmisti Jeesus kun opetti ahtaan portin mitä se on ihmissuhteissa. - -"-
ml213. kirjoitti:
Niimpä.Kun havainnoi näiden ihmisten sanontoja,- joiden teot ovat todisteena muusta kuin rakastamisesta, niin uskovatko he itsekkään mitä sanovat,- vai ovatko he niin läpeensä sokeita itseensä/teoilleen,- etteivät kertakaikkiaan ymmärrä,- mitä lähimmäisen rakastaminen on.
Niin, ei lähimmäisen rakastaminen todellisesti katoa,- vaikka ihmiset ajattelevat erilailla asioista. Jotenkin se juju on käsitellä toista ihmistä ja tähän täydellisen terapian valmisti Jeesus kun opetti ahtaan portin mitä se on ihmissuhteissa.Niin, luultavasti ovat niin läpeensä sokeita etteivät ymmärrä millaisessa tilanteessa rakkaudesta sopii puhua ja millaisessa ei. Hääjuhlaan se aihe sopii mutta ei puukotusoikeudenkäyntiin. Sana anteeksi olisi sopinut sinne paremmin.
Lähimmäisen rakkaus on kyllä laaja käsite, jos koko ihmiskuntaa ajatellaan. Se merkitsee jokaiselle eri asioita. ml213. kirjoitti:
Niin, ei lähimmäisen rakastaminen todellisesti katoa,- vaikka ihmiset ajattelevat erilailla asioista. Jotenkin se juju on käsitellä toista ihmistä ja tähän täydellisen terapian valmisti Jeesus kun opetti ahtaan portin mitä se on ihmissuhteissa.Keskustelu on irronnut pahasti varrestaan, täysin erilleen aloituksen aiheesta. Sinussa ml213 on kelpo keittiöpsykologin taipumuksia. Nyt sinä voitkin sitten älähtää, rakas (!!) ystäväni, että taas se haukkui:). Harrastan muuten itsekin keittiöpsykologiaa:)
Mutta asiaan; edes sinä kelpo psykologisoijana et voi tietää, millä vaikuttimilla ja millä mielenlaadulla kukin meistä kirjoittaa.
Niinpä pyydän sinulta malttia ja varovaisuutta arvioidessasi minun sydämeni ajatuksia. Jumala on minulle yhtä rakas kuin sinullekin, niin uskon. Hänelle me ainakin me teemme tiliä sanoistamme, kumpikin omistaan.
Rauhaisaa alkuiltaa sinne Pohjois-Karjalaan, osuinhan oikeaan maakuntaan?
PS.
Harmittava uutinen sinullekin, niin arvelen, tuo kaavailu P-Karjalan Prikaatin lakkauttamisesta ja mainion Kontiorannan varuskunnan alasajosta. Meni off-topics'iin, mutta ethän sinäkään ihan asiassa pysynyt! ;))
PPS.
Pitää laittaa useita hymiöitä, ettei porukat säiky näin iltaa vasten:)- ml213.
Keskustelu on irronnut pahasti varrestaan, täysin erilleen aloituksen aiheesta. Sinussa ml213 on kelpo keittiöpsykologin taipumuksia. Nyt sinä voitkin sitten älähtää, rakas (!!) ystäväni, että taas se haukkui:). Harrastan muuten itsekin keittiöpsykologiaa:)
Mutta asiaan; edes sinä kelpo psykologisoijana et voi tietää, millä vaikuttimilla ja millä mielenlaadulla kukin meistä kirjoittaa.
Niinpä pyydän sinulta malttia ja varovaisuutta arvioidessasi minun sydämeni ajatuksia. Jumala on minulle yhtä rakas kuin sinullekin, niin uskon. Hänelle me ainakin me teemme tiliä sanoistamme, kumpikin omistaan.
PS.
Harmittava uutinen sinullekin, niin arvelen, tuo kaavailu P-Karjalan Prikaatin lakkauttamisesta ja mainion Kontiorannan varuskunnan alasajosta. Meni off-topics'iin, mutta ethän sinäkään ihan asiassa pysynyt! ;))
PPS.
Pitää laittaa useita hymiöitä, ettei porukat säiky näin iltaa vasten:)>>>>>"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Ristin kantaminen merkitsee Jeesuksen seuraajalle oman elämän kadottamista. Jos tahdomme pelastaa elämämme, meidän on kadotettava oma itsekäs ja turmeltunut tahtomme, se tarkoittaa; meidän on oltava ristiinnaulittuja Kristuksen kanssa. Gal.2:19
Sitä merkitsee ristin kantaminen Jeesuksen opetuksen mukaan.
Tällaisesta aiheesta voi syntyä keskustelua. Sitä ainakin toivon. - ml213.
-"- kirjoitti:
Niin, luultavasti ovat niin läpeensä sokeita etteivät ymmärrä millaisessa tilanteessa rakkaudesta sopii puhua ja millaisessa ei. Hääjuhlaan se aihe sopii mutta ei puukotusoikeudenkäyntiin. Sana anteeksi olisi sopinut sinne paremmin.
Lähimmäisen rakkaus on kyllä laaja käsite, jos koko ihmiskuntaa ajatellaan. Se merkitsee jokaiselle eri asioita."""Lähimmäisen rakkaus on kyllä laaja käsite, jos koko ihmiskuntaa ajatellaan. Se merkitsee jokaiselle eri asioita."""
Kun huomioimme, miten JUMALA tiesi ihmisen turmeluksen ja sen vaikutuksen, niin JUMALA oikein määritteli etäisyyden rakastamisessa. "Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi". Siis kohdensi rakastamisen lähellä olevaan ihmiseen,- ei kauimmaiseen.
Aatteleppa ite, miten helppoa on rakastaa kauimmaista ihmistä,- mutta vaikeuksia on odotettavissa kun rakastaa lähellä olevaa. Siis ihmistä,- jossa molemmilla on aistit aktiivisessa tilassa ja sanaton viestintä aktiivista. Siis ihmisten läheisyydellä/etäisyys on merkityksensä. Ei enempää, mutta juuri tuohon liittyy se todellisuus, miten änkyttävän ihmisen änkytys aktivoituu vain toisen ihmisen läheisyydessä,- ei yksin ollessaan.Ihmeellistä, mutta totta eli todellisuudessa kun kaksi ihmistä on aistiensa kautta suhteessa, niin samalla tapahatuu valtava määrä muita tiedostamattomia asioita alitajunnassa ja ,---- tuohon saumaan JUMALA aivoitti käyttäytymisen suunnan; "Rakasta l-ä-h-i-m-m-ä-i-s-t-ä-s-i.".
Samaan roblematiikkaan liittyy avioeroaminen ja uudelleen avioitumiset eli ihminen ei ymmärrä/ole kasvanut rakastamaan sitä lähimmäistään,- muijaansa,- joka on siinä lähellä. Ei eroaminen poista tätä ongelmaa kun se uusi puolisi seurustelun jälkeen taas on siinä lähimmäisen tilassa. - -"-
ml213. kirjoitti:
"""Lähimmäisen rakkaus on kyllä laaja käsite, jos koko ihmiskuntaa ajatellaan. Se merkitsee jokaiselle eri asioita."""
Kun huomioimme, miten JUMALA tiesi ihmisen turmeluksen ja sen vaikutuksen, niin JUMALA oikein määritteli etäisyyden rakastamisessa. "Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi". Siis kohdensi rakastamisen lähellä olevaan ihmiseen,- ei kauimmaiseen.
Aatteleppa ite, miten helppoa on rakastaa kauimmaista ihmistä,- mutta vaikeuksia on odotettavissa kun rakastaa lähellä olevaa. Siis ihmistä,- jossa molemmilla on aistit aktiivisessa tilassa ja sanaton viestintä aktiivista. Siis ihmisten läheisyydellä/etäisyys on merkityksensä. Ei enempää, mutta juuri tuohon liittyy se todellisuus, miten änkyttävän ihmisen änkytys aktivoituu vain toisen ihmisen läheisyydessä,- ei yksin ollessaan.Ihmeellistä, mutta totta eli todellisuudessa kun kaksi ihmistä on aistiensa kautta suhteessa, niin samalla tapahatuu valtava määrä muita tiedostamattomia asioita alitajunnassa ja ,---- tuohon saumaan JUMALA aivoitti käyttäytymisen suunnan; "Rakasta l-ä-h-i-m-m-ä-i-s-t-ä-s-i.".
Samaan roblematiikkaan liittyy avioeroaminen ja uudelleen avioitumiset eli ihminen ei ymmärrä/ole kasvanut rakastamaan sitä lähimmäistään,- muijaansa,- joka on siinä lähellä. Ei eroaminen poista tätä ongelmaa kun se uusi puolisi seurustelun jälkeen taas on siinä lähimmäisen tilassa.Niin, kyllähän rakkaus on aidoimmillaan silloin mitä kauemmin on oltu yhdessä. Monista on vaan niin tärkeää näyttää muille että menee hyvin. Se että menee hyvin on kaikkein tärkeintä, ja heti jos siinä vanhassa liitossa on ongelmia niin helposti vaihdetaan uuteen, parempaan.
Se uusi valitaankin sitten ulkoisten seikkojen perusteella, ja onni siitä miten helposti se vaihtaminen ts.omien tavoitteiden toteuttaminen käy käsitetään rakkaudeksi. - greeeeen
jokainen kerta kirjoitti:
Minkälainen ajatus mailma sinulla Semperi on ainakin se on paha ja pahuutta tahtova.
Uskon, että repisit kappaleiksi Geeeenin ja ei nimmaria, jos heidät livenä tapaisit.
Sydämesi on pahuutta täynnä, et voisi heidän kanssaan ystävyydessä olla SE ON TÄYSI VALHE. Näen sen kirjotus tyylistäsi sehän on luikertelevan pahan suopa.
Sinä yrität piiloutua Paavalin selän taakse ja sillä tavoin tuoda esille sen ruoskan, jolla lyöt kanssa veljiäsi.
Et näköjään kaida keinoja täällä revit kappaleiksi kaikki, jotka suunsa auksisevat.Seuratkaapa Semperin kirjoituksia. Hänen tapanaan on mm. solvata, ivata ja nimitellä, ja sen päätteeksi toivottaa jotakin hyvää, tai kertoa kuinka paljon rakastaa ihmistä, jolle juuri teki em. asiat...
- greeeeen
Olen, enkä varmasti lähde tuollaisen ilkeilijän takia! :)
- greeeeen
SFVoi Semper, työnnät taas kerran palstalle oman mielikuvituksesi tuotetta, oman lihasi pahuutta, mutta kuten olen ennenkin sanonut, jatka vain kernaasti, jos siitä jonkun ilon ja onnen saat. Itse tulet vastaamaan kerran pahoista teoistasi.
- Touko
Keskustelu on irronnut pahasti varrestaan, täysin erilleen aloituksen aiheesta. Sinussa ml213 on kelpo keittiöpsykologin taipumuksia. Nyt sinä voitkin sitten älähtää, rakas (!!) ystäväni, että taas se haukkui:). Harrastan muuten itsekin keittiöpsykologiaa:)
PS.
PPS.
Pitää laittaa useita hymiöitä, ettei porukat säiky näin iltaa vasten:)Ällöttä tuo nuoleminen Semperi miten ilkeät?
- Turhaa greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Seuratkaapa Semperin kirjoituksia. Hänen tapanaan on mm. solvata, ivata ja nimitellä, ja sen päätteeksi toivottaa jotakin hyvää, tai kertoa kuinka paljon rakastaa ihmistä, jolle juuri teki em. asiat...
sinä täällä vouhotat ja kuvittelet, että Semper sinun kirjoitustesi
perusteella tältä palstalta poistuu. Olet ilmeisesti hyvin sairas
ihminen, kun et pysty hyväksymään sitä, että palstalla voi olla
eritavalla ajattelevia ihmisiä. Miksi ylipäätään olet täällä jos
et osaa keskustella asiallisesta asioista ?
Palsta on keskustelupalsta - ei sinun katkeran mielesi
purkauspaikka. Toivon, että jätät Semperin aloitukset
rauhaan ja keskityt omiin kirjoituksiisi, jos sinulla on
mitään annettavaa edes tällä palstalla - ?! - Oksennan myös
-"- kirjoitti:
Skitsoa. Pahaa.
- ml213.
Kirjoituksista päätellen ihmisen on vaikea kantaa ristiään,- ainakin joka päivä.
- kummastelija
No, minkäslainen ihminen sinä olet?
- ml213.
kummastelija kirjoitti:
No, minkäslainen ihminen sinä olet?
CNC- Sorvaaja ammatiltani ja perheellinen ja velaton.
- ihminenminäkin
ml213. kirjoitti:
CNC- Sorvaaja ammatiltani ja perheellinen ja velaton.
Jahas, no olenko minä sinun alapuolella: kirkon vapaaehtoinen, velkaa on, samoin myös perhe.
- ml213.
ihminenminäkin kirjoitti:
Jahas, no olenko minä sinun alapuolella: kirkon vapaaehtoinen, velkaa on, samoin myös perhe.
Minulla ei ole motiivia tietää kuka ihminen on toisen ylä tai alapuolella,- koska koko määritys on ihmisen ymmärrys/tavan tuotetta,- ei JUMALAN.
- ajankoht.kysymys
ml213. kirjoitti:
Minulla ei ole motiivia tietää kuka ihminen on toisen ylä tai alapuolella,- koska koko määritys on ihmisen ymmärrys/tavan tuotetta,- ei JUMALAN.
Onko tuo tulkittava niin että sinulla on näkemys siitä että Jumala pitää kaikkia ihmisiä samanarvoisina?
- ml213.
ajankoht.kysymys kirjoitti:
Onko tuo tulkittava niin että sinulla on näkemys siitä että Jumala pitää kaikkia ihmisiä samanarvoisina?
JUMALAN silmissä ihmiset eivät ole samanarvoisia ( lie oikea sanamääritys),- vaan juuri JUMALA näkee ja tietää miten ihminen saa tejojensa mukaisen tuomion,- aikanaan.
Ymmärtänet miten sinulle/minulle on yks hailee miten me tuomitsemme toisemme ,- jos pyrkisimme siihen.Kuten toisaalla totesin, niin ihmisen sanoilla ei ole painoarvoa,- koska ihminen voi valehdella. Itse voisin sanoilla sanoa, miten vanhurskas ja hyvä ihminen olen,- mutta vain JUMALA tietää totuuden,- ja vaimoni osasen siitä ja viestieni sisältoö päätellen lukijat.
Mutta,- kultaakin kallimpi asia itselleni on kenen seurassa vietän aikaani,- ja tähän ei vaikurta seuran sanojen vakuuttelu,- vaan hedelmät,- joihin reagoin kuten ihminen yleensä. - ml213.
ajankoht.kysymys kirjoitti:
Niin, tai voisiko ajatella, ,miten saman arvoiset ihmiset on JUMALANKIN silmissä samanlaisia. Ainakin hedelmät ja hedelmien vaikutus huomioiden.
- -"-
ml213. kirjoitti:
Niin, tai voisiko ajatella, ,miten saman arvoiset ihmiset on JUMALANKIN silmissä samanlaisia. Ainakin hedelmät ja hedelmien vaikutus huomioiden.
"Hedelmistään puu tunnetaan"sanoo Raamatun sana.
Minusta jokainen syntyy täydellisenä, sitten ympäristö muokkaa meistä sen mitä olemme. Ehkä siksi Raamatussa on"Jolla ei ole, otetaan pois sekin mikä on"ja päinvastoin.
Onnellinen lapsuus tuo onnellisen aikuisuuden, ehkä se sitä tarkoitaa. :) - ml213.
-"- kirjoitti:
"Hedelmistään puu tunnetaan"sanoo Raamatun sana.
Minusta jokainen syntyy täydellisenä, sitten ympäristö muokkaa meistä sen mitä olemme. Ehkä siksi Raamatussa on"Jolla ei ole, otetaan pois sekin mikä on"ja päinvastoin.
Onnellinen lapsuus tuo onnellisen aikuisuuden, ehkä se sitä tarkoitaa. :)Mutta, jos pohditaan ihmisen luontaista kehittymistä eli geneettisyyden ja ympäristön vaikutusta, niin yllättävän paljon todella ympäristö vaikuttaa lapsen kehitykseen. Lapsen,- joka aikanaan on aikuinen.
Mutta, mikä on hyvä lapsuus ja sen kokeminen. Todellisesti lapsi joutuu kohtaamaan ja läpielämään pettymyksiä,- joilla taas on suuri merkitys aikuisuuteen ja ajattelutapaan mielikuvien muodostajana.Taas toinen reuna/kokemus on onnistumisen tunne.
Niin, valitettava todellisuus on, mitä vaikeampi lapsuus on ihmisellä ollut, niin sitä enemmän se näkyy aikuisuudessa. Asenteissa itseensä ja lähimmäiseen.
Mutta,- valitettavasti ihmisestä kasvaa aina itsekäs ja omaa etuaan vaaliva kasvoipa lapsi hyvässä perheessä/lapsuudessa,- koska ihmisen geneettisyys aktivoi aina kielteisen kehityksen käyttäytymiseen.
PS.
Muuten toinen maailmansota ei ole päättynyt,- vaikka tykkien jylinää Kannaksella emme enää kuule. Sota jatkuu ihmisten sydämissä,- näkyen juuri käyttäytymisessä. - Nimim. greeeeen
ml213. kirjoitti:
Mutta, jos pohditaan ihmisen luontaista kehittymistä eli geneettisyyden ja ympäristön vaikutusta, niin yllättävän paljon todella ympäristö vaikuttaa lapsen kehitykseen. Lapsen,- joka aikanaan on aikuinen.
Mutta, mikä on hyvä lapsuus ja sen kokeminen. Todellisesti lapsi joutuu kohtaamaan ja läpielämään pettymyksiä,- joilla taas on suuri merkitys aikuisuuteen ja ajattelutapaan mielikuvien muodostajana.Taas toinen reuna/kokemus on onnistumisen tunne.
Niin, valitettava todellisuus on, mitä vaikeampi lapsuus on ihmisellä ollut, niin sitä enemmän se näkyy aikuisuudessa. Asenteissa itseensä ja lähimmäiseen.
Mutta,- valitettavasti ihmisestä kasvaa aina itsekäs ja omaa etuaan vaaliva kasvoipa lapsi hyvässä perheessä/lapsuudessa,- koska ihmisen geneettisyys aktivoi aina kielteisen kehityksen käyttäytymiseen.
PS.
Muuten toinen maailmansota ei ole päättynyt,- vaikka tykkien jylinää Kannaksella emme enää kuule. Sota jatkuu ihmisten sydämissä,- näkyen juuri käyttäytymisessä.vetää palstalle ainoastaan niitä, jotka tahtovat riidellä
ja se näkyy selvästi tästäkin ketjusta.
Ristin kantamiseen on tekniikan kehittyessä tullut helpompia tapoja.
Yksi tapa on esitetty kuvassa:
http://www.artbyhatch.com/images/279_Cross_to_bear.jpgKuvassa lienee meille niin rakas palstaystävä greeen tai joku hänen oppi-isistään. Päättelen sen ristin sijoittamisesta näkyville. Todellinen Jeesuksen ristinkantaja kantaa ristiä sydämessään.
Tosin kuvan henkilön ilme ei ole niin mairean helpottunut kuin voisi odottaa täydelliseen nirvanaan päässeeltä ex-kilvoittelijalta :)
Peku'kin osannee päätellä, että hengellisessä mielessä uskovien risti EI ole fyysinen, nähtävissä oleva kapistus. Enemmän sitä voi kuvata elämänasenteeksi, tahtotilaksi seurata uskollisesti Mestariamme Jeesusta.
Jeesus liittää kehotukseensa ristin ottamisesta myös käskyn kieltää itsensä, se on taivuttaa oma tahtonsa Jumalan tahtoon.
PS. Jeesuksen ristiinnaulitseminen Golgatalla oli roomalaisen varusväen täytäntöönpanema konkreettinen toimenpide, jonka juutalaiset olivat alullepanneet. Se oli konkretiaa se. Meidän 'via dolorosa'mme ristin kantamisessa on siis oman tahdon taivuttamista Jumalan tahdon alle.
- Buddha_Arska
Mie olin pikkuinen poika vuonna 1972. Olin käynyt kylän urheilukentällä potkimassa palloa ja juoksentelemassa. Kovasti minua kiinnosti koreushyppytelineet. Joskus illalla myöhään pääsin kokeilemaan aivan itsekseni. Hyppelin patjalle ja nautin siitä onnistumien riemusta, jonka koin.
Aloin käydä urheilukentällä yhä useammin. Joka ilta korotin rimaa ja jatkoin harrastustani. Pikkuhiljaa uskaltauduin kentälle myös päiväsaikaan, jolloin siellä oli muitakin kylän kakaroita...hypittiin korkeutta yhdessä ja meillä oli kaikilla hirmu hauskaa....
Pikkuhiljaa aloin olla parempi, kuin muut kaverini. Joku urheiluseuran setä huomasi sen ja pyysi minua mukaan kilpailuihin. En luvannut. Kerroin kotona asiasta vanhemmilleni (he olivat helluntailaisia). Vastaus oli jyrkkä **EI** Jeesuskaan ei olisi lähtenyt urheilukilpailuihin. Mie menin ja voitin ne. Piilotin palkintolusikan autotallin alle, mutta kärähdin, kun lehdessä oli nimeni palkittujen listalla. Sain tietysti selkään, remmillä, ja sillä solkipäällä tietekki...
Aina sanothin, että pittää olla ko ristus. Enhän mie keskenkasvune kläppi sitä ymmärtäny. Mie halusin olla ko kaikki muutki. Kerran mie sain selkhääni oikhein kunnola remelillä (ja sen solokipäällä) ko mie olin erehtyny menemhän tanhukerhon harjoitukshin ja siellä tanssathin...
Mie olen kyllä kantanu ristini...
mutta siinä hötäkässä...
olen todennut...
että meitä kyllä tässä...
kusetetaan...
Käännyin muuan vuosi sitten buddhalaiseen uskoon, saatuani sieltä vastauksen moniin kysymyksiini, joihin kristinusko ei pystynyt vastaamaan...
Jos luit ajatuksella tuon kirjoittamani, huomaat varmaan, että sairasta on ollut helluntaiherätys, yhtä sairasta varmaan tänä päivänäkin, paitsi, että joutuisivat linnaan, jos noin tekisivät...
Buddha_ArskaLuin ajatuksella kirjoituksesi ja uskon, että kertomuksesi on tosi.
En epäile, etteivätkö vanhempasi olisi yrittäneet olla hyviä kasvattajia. Tarkoitus heillä on varmasti ollut saada poikansa kasvatettua kaidalle tielle ja kaikin puolin Herran nuhteeseen.
Mutta se uskonnollinen muotti, johon he ovat yrittäneet saada sinua sovitettua, on ollut aivan liian ahdistava.
Jos syyllisiä haettaisiin, niin kyllähän siinä pääsyylliseksi joutuisi todennäköisesti kyseinen uskonnollinen yhteisö. Pelkoon ja ankaraan oikeaoppisuuteen perustuva ohjaus ei tuo menestystä. Ahdistava ilmapiiri on voinut heijastua vanhempiesi kautta kotiisi.
Tietysti vanhemmilla on vastuu, jos lasten kurittaminen menee liian pitkälle. Itsekin kasvattajana tunnen suurta vajavaisuutta, koska en ole aikanaan osannut toimia sillä tavalla kuin olisi pitänyt. En tosin ole yhdenkään isän tai äidin kuullut kehuvan erinomaisuuttaan lasten kasvattajana.
Summa summarum, sinuna en kantaisi kaunaa vanhempiasi kohtaan - et ehkä ole niin tehnytkään. Uskonnollisissa yhteisöissä on useissa tapauksissa vakavia ylilyöntejä ja puutteita. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että voisimme syyttää Jumalan sanaa tai evankeliumia seurakuntien aikaansaamista vahingoista.
Sinuna luopuisin viipymättä idän uskontojen vaikutuspiiristä ja kääntyisin meidän Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen puoleen. Hänellä on paljon anteeksiantamusta ja armoa meitä kohtaan. Sinullekin Hän voi tarjota yltäkylläisen ilon ja onnen ja rauhan jo täällä ajassa.
Tunnustamalla syntisi ja vastaanottamalla Jeesuksen sydämesi Herraksi sinä saat periä iankaikkisen elämän ja kirkkauden Hänen luonaan taivaan kodissa.
Avaa sydämesi Jeesukselle, se on arvokkainta, mitä voit tehdä.
Semper !! Ristin kantaminen ei ole syntien kantaminen !!!!
Niin, syntiä ei pidä kantaa, vaan se pitää panna pois, Savis:
"pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo," Heb.12:1
Meidän tulee kasvaa pelastukseen. Kasvunvaraa on kaikilla:
"Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta KASVAISITTE pelastukseen,
jos 'olette maistaneet, että Herra on hyvä.'"
1.Pietarin kirje 2:1-3Semper.Fidelis kirjoitti:
Niin, syntiä ei pidä kantaa, vaan se pitää panna pois, Savis:
"pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo," Heb.12:1
Meidän tulee kasvaa pelastukseen. Kasvunvaraa on kaikilla:
"Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta KASVAISITTE pelastukseen,
jos 'olette maistaneet, että Herra on hyvä.'"
1.Pietarin kirje 2:1-3No hyvä pistä sitten pois synnit älä enää niitä kanna mukana. Kyllä kait sä tiedät että se helposti hoituu niillä jotka on Pyhän Hengen kuljettavina eikä lihan joka sä niin paljon korostat että roikkuu aina mukana eikä pääse eroon vaikka Raamattu on aivan eri mieltä sun kanssa ????
- -"-
savonarola kirjoitti:
No hyvä pistä sitten pois synnit älä enää niitä kanna mukana. Kyllä kait sä tiedät että se helposti hoituu niillä jotka on Pyhän Hengen kuljettavina eikä lihan joka sä niin paljon korostat että roikkuu aina mukana eikä pääse eroon vaikka Raamattu on aivan eri mieltä sun kanssa ????
Sinussa savonarola se synti riippuu."älä tuomitse tai sinut tuomitaan", sanoo Sana.
Missäkö olen tuominnut joku helvettiin ??
Jos on helppo tuomita,, niin älä sä minua tuomitsee että tuomtsen !!!
Muistetaan että Rakas Semper on todistanut että hän kampalee edelleen pääsemään irtis synneistä?? No mistä se nyt sitten voi johtua kun se on niin helppo kun saamme kuolettaa itsemme Hengellä ja me olemme vapaita!!!
Elikä syntyy kysymys onko Semper koskaan täyttynyt Pyhällä Hengellä että hänellä on Henki millä operoida ???
Tehän tiedätte kohdan missä sanotaan --> 2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
Katsokaa miten siinä jatkuu sitten..- -"-
Kyllähän tuomitsijat voi tuomita, sitä vastaan ei Raamattu sano
- isänrakkaus
Sain sen vastauksen minkä tarvitsinkin.
- Iycvulv
Tämä ketju on loistava esimerkki tästä "toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä".
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku. ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k343532On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole282298Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802233Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452111Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561484- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46913Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9817Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37813