Keskussairaalan homejupakka

KiurunKöhä

21

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nähty on

      Täsysin turhaa tuhlata veronmaksajien ja muiden euroja.Home näyttää olevan trendi johon vedotaan.Häviävät tämän jutun.Vaihtakaa alaa ennemmin kuin joutavaa valitusta homeesta.

      • TOSIrealisti Kokkola

        On se vaan niin ihmeellistä. Kokkolassa on tuhansia asuntoja omakotitaloista kerrostaloihin. Vanhimmat jopa peräisin 1800-luvulta.
        Niin miksi muka vain koulut ja sairaala ovat homeen vallassa.
        Kannuksessa (muistaakseni) on koulutettu Suomen ensimmäiset homekoirat.
        Nyt alan ammattilaiset töihin. Aluksi haistelemaan jokaisen "homevalittajan" kotiasuntoa ja sen jälkeen - mikäli on tarpeen - nuuskimaan koulut ja sairaalat.
        Vai mitä mieltä olette ihmiset? Kommentoikaa esitystäni.


      • Niinpä niin

        Jutun mukaan ovat entisiä työntekijöitä ja työkyvyttöminä. Jaa olisko se alan vaihto sitten tässä tapauksessa työkyvyttömästä eläkelläiseksi.


      • TOSIrealisti Kokkola
        Niinpä niin kirjoitti:

        Jutun mukaan ovat entisiä työntekijöitä ja työkyvyttöminä. Jaa olisko se alan vaihto sitten tässä tapauksessa työkyvyttömästä eläkelläiseksi.

        Kyllä tuntuu erikoiselta. Ovatko nämä henkilöt työskennelleet samalla osastolla.
        Eikö nyt hyvänen aika nykytekniikalla pystytä toteamaan yhden osaston sisäilman laatu ja mahdolliset home-esiintymät.
        Ja kuten esitin, niin homekoirat jokaisen valittajan kotiin "nuuskimaan", sillä noin puolet Kokkolan(kin) asunnoista on homevaurioinen. Ja kotona sentään vietetään pääosa vuorokaudesta mm nukkuen...

        Jk Tietääkö kukaan ovatko kyseiset valittajat tupakan orjia.


      • Home hullu
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        On se vaan niin ihmeellistä. Kokkolassa on tuhansia asuntoja omakotitaloista kerrostaloihin. Vanhimmat jopa peräisin 1800-luvulta.
        Niin miksi muka vain koulut ja sairaala ovat homeen vallassa.
        Kannuksessa (muistaakseni) on koulutettu Suomen ensimmäiset homekoirat.
        Nyt alan ammattilaiset töihin. Aluksi haistelemaan jokaisen "homevalittajan" kotiasuntoa ja sen jälkeen - mikäli on tarpeen - nuuskimaan koulut ja sairaalat.
        Vai mitä mieltä olette ihmiset? Kommentoikaa esitystäni.

        No kommentoidaan. Aikoinaan kärsin jatkuvasta kuumeilusta ja huimauksesta makuuhuoneessa. Laukkasin lääkärillä kertomassa oireista, jotka iskevät lähes heti ja vain, kun oleskelen makuuhuoneessa, lopulta lääkäri piti minua hulluna, koska kuume oli laskenut aina sillä välillä, kun ehdin lääkäriin eikä siellä mittauksessa kuumetta kertaakaan todettu niin tämä pöljä ehdotti psyykelääkettä. Tuttavani kehoitti tutkimaan olisiko huoneessa homeongelma ja ryhdyin toimeen.

        Luin internetistä homeesta kaiken ja tutkin makuuhuoneen läpikotoisin eikä homeesta löytynyt jälkeäkään, lopulta päätin poistaa lattialaminaatin ja irroittaessani jalkalistan huomasin sen takaosan olevan patteriventtilin kohdalta 40cm matkalta sinertävän kitkerän hajuisen homeen peitossa. Vein listan ulos ja poistin samalta kohdalta homehtuneen tapetin suikaleen ja oireilu päättyi siihen pysyvästi. Patteriventtiili vuoti aikoinaan vähän ja oli homehduttanut puisen jalkalistan mutta ei lattialaminaatin alusta, joten pienestä on kinni vai mitä?


      • Tasemies

        Samaamieltä,,täyttä huuhaata koko touhu.Tässä ei tienaa muut ,kuin juristit.Home sana tulisi kieltää,,luulosairaus tilalle.


      • TOSIrealisti Kokkola
        Home hullu kirjoitti:

        No kommentoidaan. Aikoinaan kärsin jatkuvasta kuumeilusta ja huimauksesta makuuhuoneessa. Laukkasin lääkärillä kertomassa oireista, jotka iskevät lähes heti ja vain, kun oleskelen makuuhuoneessa, lopulta lääkäri piti minua hulluna, koska kuume oli laskenut aina sillä välillä, kun ehdin lääkäriin eikä siellä mittauksessa kuumetta kertaakaan todettu niin tämä pöljä ehdotti psyykelääkettä. Tuttavani kehoitti tutkimaan olisiko huoneessa homeongelma ja ryhdyin toimeen.

        Luin internetistä homeesta kaiken ja tutkin makuuhuoneen läpikotoisin eikä homeesta löytynyt jälkeäkään, lopulta päätin poistaa lattialaminaatin ja irroittaessani jalkalistan huomasin sen takaosan olevan patteriventtilin kohdalta 40cm matkalta sinertävän kitkerän hajuisen homeen peitossa. Vein listan ulos ja poistin samalta kohdalta homehtuneen tapetin suikaleen ja oireilu päättyi siihen pysyvästi. Patteriventtiili vuoti aikoinaan vähän ja oli homehduttanut puisen jalkalistan mutta ei lattialaminaatin alusta, joten pienestä on kinni vai mitä?

        Erinomaisen hyvä esimerkki "Home hullu". Kiitos.
        Nyt hyvät ihmiset. Ottakaa oppia "ei enää home hullusta"!


    • Oma mielipide

      Tämä on syvällisempi yhteiskunnallinen ongelma-heikon rakentamisen laadun hintaa maksetaan nyt-ja näillä näkymin myös jatkuvasti tulevaisuudessa.

      Voitot maksimoidaan, ja kämpät homehtuu kuolemanloukuiksi ennätysajassa. Jos joku pitää homeesta valittamista "joutavana", ei tiedä asiasta hevonveetä-oikeasti. Suorastaan idioottimaista suhtautua hällä väliä-mentaliteetilla tähän asiaan.

      Alkuperäiseen kirjotukseen en ota kantaa, tapausta kun en tunne.

      • myös mielipide

        Syvällisempi ongelma on kyseessä, oikeassa olet. Joutavaa valittamista se ei ole. Valitettavaa on, että jokaisen pitää yksilönä käydä sairastumisprosessi läpi ensin itsensä tai perheen jäsenensä, kuten lapsensa kautta läpi ennen kuin osaa suhtautua homeisiin, niiden aineenvaihduntatuotteisiin, toksiineihin ja sädesieniin riittävällä vakavuudella. On surullista, että tällä yhteiskunnalla on varaa sairastuttaa pysyvästi lapsia päiväkoti-ikäisistä asti. Jokainen homeesta alun saanut astma on kallis paukku yhteiskunnalle, jonka jokainen meistä maksaa kiristyvänä verotuksena, luulisi edes sen kiinnostavan ja herättävän huolta.
        En tunne tapausta muutoin kuin tiedotusvälineiden kautta ja siitäkin vähästä on selvinnyt, että kyseessä oli rohkea teko. Kateelliset suomalaiset eivät kykene ajattelemaan kuin jotakin korvauksia, tärkeämpää oli saada kuitenkin asia esiin, onko työnantajalla oikeus sairastuttaa työntekijänsä - siinä olisi ydin kysymys pohdittavaksi koko yhteiskunnalle. Itse jäin pohtimaan uutisissa kuulemaani perustelua, että kun 90-luvulla ei homeiden tiedetty olevan vaarallisia terveydelle, niin siihen perustuen saa toiset sairastuttaa. Kuitenkin jo raamatun kertomuksissa tiedettiin, mitä piti tehdä, jos asumus oli homeessa, mutta 90-luvulla ei siis vielä tiedetty.


    • Kuopan kaivajat

      Mieinaakohan nämä tosiaan saada jättikorvaukset ihan oikeesti ? Ainahan nämä tapaukset päättyvät niin, että joutuu itse maksumieheksi ja ikuiseen velkaloukkuun.

    • just just just

      Kannatanee tutkia sisäilmasta löyttykö lasi villaa ei havaita normaalisti home tutkimuksissa koska kuidut ovat liian pieniä

      lähes kaikkissa isoissa iv-koneissa on lasivilla eristeet sisäpuolella siis luit aivan oikein sisäpuolella mihin menee tämä irtoava kuitu ?

      olisikohan vastaus sisäilmaan.

      oletkos koskaan viloitanut jotakin onko oireita.

      mieti että olskelet tilassa jossa altistut hengitämällä kokoa aika lasivillan kuiduille.

      myös omakotitalo kokoisissa koneissa käyettetin yleisesti äänenvaimentajia joissa oli lasivilla eristettä vielä ainakin -90 luvulla eli oiret seuravat kotiin.


      oireet kuumeilu,kurkun käheys, vetämätön olo mm

    • Ahneella on p.......
      • paljokopaljokopaljaa

        paljonko ne muuten vaati korvauksia onko tietoo?


      • (REHTIMIES)
        paljokopaljokopaljaa kirjoitti:

        paljonko ne muuten vaati korvauksia onko tietoo?

        kilpailussa ei aina ole tärkeintä voitto vaan ( REHTI KILPA)


      • Ranna asukki
        paljokopaljokopaljaa kirjoitti:

        paljonko ne muuten vaati korvauksia onko tietoo?

        "Käräjäoikeuden päätöksen mukaan kantajia avustaneelle varatuomari V L:lle maksetaan valtion varoista palkkioina ja korvauksena oikeudenkäyntikuluista yhteensä 98 722,46 euroa." Voi hyvää päivää!!!


      • Antoinette
        Ranna asukki kirjoitti:

        "Käräjäoikeuden päätöksen mukaan kantajia avustaneelle varatuomari V L:lle maksetaan valtion varoista palkkioina ja korvauksena oikeudenkäyntikuluista yhteensä 98 722,46 euroa." Voi hyvää päivää!!!

        Hyvä Ranna asukki! Mikä on lakimiehen nimi ?


      • Pam Kann
        Ranna asukki kirjoitti:

        "Käräjäoikeuden päätöksen mukaan kantajia avustaneelle varatuomari V L:lle maksetaan valtion varoista palkkioina ja korvauksena oikeudenkäyntikuluista yhteensä 98 722,46 euroa." Voi hyvää päivää!!!

        Voe helevettis,,näin törkiää rahastusta.Paperien kirjoittamisesta.Jo on törkiää.


    • porje

      Aivankuin olisin nähnyt liito-oravan keskussairaalan käytävällä--mitäs nyt tapahtuu??

    • Hohhoijakkaa

      Hei älkää viittikö spekuloida asioilla joista ette ymmärrä yhtään mitään. Kiitos.

      • tuttu sinulle

        joo ei me mitään ymmärrä on tiedetty jo se aika päivää sitten.


    • spekuloda vailla ver

      no menipähän nuo asainhoitokulut veronmaksajien maksettavaksi. että hohhoijakkaa. no käännellään läskejä. hohhoijakkaan sinne meni nekin rahat.hohhoijakkaan. hohhoijakkaan....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe