Tämä on Helluntailaisuus-palsta

Palstaa lukenut

mutta jostain syystä tänne tulee opettajiksi Luterilaisia,
jotka pyrkivät kumoamaan helluntailaisuuteen liittyvän
opin ja alkavat arvostella ja vikoilla niitä, jotka eivät ole
heidän kanssaan samaa mieltä.

Eräs heistä on "ei-nimmaria" jonka hännystelijänä toimii
nimim. greeeen pyrkien puolustamaan häntä siksi, ettei
nimim. ei-nimmaria viitsi itse vastata puolestaan.

Samaan kastiin kuuluu nimim. sanan saattaja ja nyt on
paikalle ilmaantunut vieläpä sellainen nimim. kuin Ved2
ja siksi, että he yhdessä ovat kaikki kumoamassa
nimim. Semperin kirjoituksia.

Heille on Raamattu-palstalta jäänyt vanhoja kaunoja,
joista he pyrkivät asettamaan nimim. Semperin täällä
vastuuseen - kaikille heille yhteistä on se, että he
tietävät paremmin Raamatun ja Jumalan tahdon.

Oikaista voi jos olen väärässä seurakunnasta jonkun
kohdalla - Luterilaisille on nimittäin oma palstansa.

Onko palstalla enää helluntailaisia juurikaan vai onko
niin, että palstaa hallitsee eri seurakuntiin kuuluvat ?

74

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missäs se hellarin/kultisti usko
      eroaapi sitten meistä jumalattomista
      erilailla uskovista?
      Vaikka Jumala on sama meille kaikille??
      Älähän sie lokeroi..ai mutta oletki SE hellari
      joka perkaa itsensä sinne oikeitten uskovien joukkoon.

• _"_

Mitä ihmettä.?

"meistä jumalattomista erilailla uskovista?"

Oletko sinä jumalaton vai uskotko sinä?

Molempia ei voi olla yhtä aikaaa

• Leahim on ollut
        _"_ kirjoitti:

Mitä ihmettä.?

"meistä jumalattomista erilailla uskovista?"

Oletko sinä jumalaton vai uskotko sinä?

Molempia ei voi olla yhtä aikaaa

helluntailainen, sitten ortodoksi ja nyt jumalaton uskova..

• -"-
        Leahim on ollut kirjoitti:

helluntailainen, sitten ortodoksi ja nyt jumalaton uskova..

No niin.. Se selittääkin jo aika paljon.

• toisenuskoinen

Jospa helluntailaiset itse jättäisitte muiden uskontojen ja uskonsuuntien foorumit rauhaan.

Teikäläisiä pyörii siellä täällä häiriöön asti.
      Ette vähänkään vertaa kunnioita muiden uskoa.
      Monet teistä ovat bannattuja oman röyhkeän ja muiden uskoa vähättelevän, jopa nimittelevän käytöksenne vuoksi.

terv. "luterilaiseen kirkkoon kuuluva antikristuksen kumartaja" (omat sananne).

• Oikea ja väärä

Kyllä se on turha laput silmillä kulkea, vaihdan kyllä seurakuntaa jos siltä tuntuu enkä ole jonkun seurakunnan talutusnuorassa, aloittajan kannattaa seurata vähän muutakin ,mitä ympärillä tapahtuu, ei kannata olla fanaatikko ja ummistaa silmiään seurakuntia on monia mutta Jeesus vain pelastaa.Lahkohenkisyys pois, joka seurakunnassa on puolensa.

• samaa mieltä

toisenuskonen puhuu OIKEAA ASIAA. Onko mikään muu lahko tehnyt uskovaisia vastaan niin paljon pahaa kuin mitä helluntailaisten lahkoon kuuluvat tekevät.

• Ved.2

Eihän Semperikään ole oman todistuksensa mukaan helluntailainen, vaikka onkin käynyt aikuiskasteella! Mitä helluntailaisuuteen liittyvää pitäisi kirjoittaa ja mitä ei?
      Ptäisikön olla rekisteröity helluntailainen, jotta saisi tänne kirjoittaa?

Niinpä kehottaisinkin kaikkia uskovia lähtemään palstalta ja jättämään aidot helluntailaiset, jotta tämä ero uskovien ja helluntailaisten välillä kävisi selväksi.

Olisihan se molemmin puolin selkeää, jottei tällaista sekaannusta pääsisi tapahtumaan.

Voitaisiin perustaa vaikkapa uskovien palsta, niin voisi perustaa uskonsa ja kirjoituksensa sitten pelkän uskonsa suhteen. tämä olisikin ihan paras ratkaisu.

• Noinko sinä Ved2

korjaisit tilanteen.."Niinpä kehoittaisin kaikkia uskovia
        lähtemään palstalta.." ja vain siksi, että sinäkin vedätit
        tälle palstalle arvostelemaan ja vikoilemaan Semperiä.

Kysyn sinulta samoinkuin Greeeeniltä: Mitä hengellistä
        antia teillä on annettavana tällä palstalla - muutakuin,
        että vikoilette Semperiä ?!

• Ved.2
        Noinko sinä Ved2 kirjoitti:

korjaisit tilanteen.."Niinpä kehoittaisin kaikkia uskovia
        lähtemään palstalta.." ja vain siksi, että sinäkin vedätit
        tälle palstalle arvostelemaan ja vikoilemaan Semperiä.

Kysyn sinulta samoinkuin Greeeeniltä: Mitä hengellistä
        antia teillä on annettavana tällä palstalla - muutakuin,
        että vikoilette Semperiä ?!

Siis Semper kuuluisi itseoikeutettuna uskovien palstalle. Hänhän ei ole omien todistustensa mukaan helluntailainen. Nämähän on meidän sisäisiä ongelmia, jotka taas eivät kuulu helluntailaissille. Tässä kärkeen voisi huomauttaa, että älä sinä tule meidän uskiovien palstalle häiriköimään. Meillähän on jo hengessä oma palstamme.

Meidän ei tarvitse rekisteröityä, koska olemme jo elämän kirjaan rekisteröiity. Täytyykö meidän poistua maailmasta? Kyllä, ja pian lähdetäänkin. Ei olla teidän haittona. Semperi otetaan tuosta matkaan. Kukaan ei vikoile ketään. Itse olen sieltä lahkosuunnalta kyllä vikoilua kuullut. Pitäkää vaan tunkkinne.. Me mennään kotiin.

Siunausta vaan sinnekin.

• Anteeksi kuinka ?
        Ved.2 kirjoitti:

Siis Semper kuuluisi itseoikeutettuna uskovien palstalle. Hänhän ei ole omien todistustensa mukaan helluntailainen. Nämähän on meidän sisäisiä ongelmia, jotka taas eivät kuulu helluntailaissille. Tässä kärkeen voisi huomauttaa, että älä sinä tule meidän uskiovien palstalle häiriköimään. Meillähän on jo hengessä oma palstamme.

Meidän ei tarvitse rekisteröityä, koska olemme jo elämän kirjaan rekisteröiity. Täytyykö meidän poistua maailmasta? Kyllä, ja pian lähdetäänkin. Ei olla teidän haittona. Semperi otetaan tuosta matkaan. Kukaan ei vikoile ketään. Itse olen sieltä lahkosuunnalta kyllä vikoilua kuullut. Pitäkää vaan tunkkinne.. Me mennään kotiin.

Siunausta vaan sinnekin.

"Nämähän ovat meidän sisäisiä ongelmia, jotka taas eivät
        kuulu helluntailaisille. Tässä kärkeen voisi huomauttaa, että
        älä sinä tule meidän uskovien palstalle häiriköimään. Meillä
        on jo hengessämme oma palstamme"

Suo anteeksi Ved2:nen mutta kirjoituksesi meni täysin
        oudoille ulapoille..!

En yritä edes arvoitella mitä mahdoit tarkoittaa..

• tyylinsä kullakin
        Anteeksi kuinka ? kirjoitti:

"Nämähän ovat meidän sisäisiä ongelmia, jotka taas eivät
        kuulu helluntailaisille. Tässä kärkeen voisi huomauttaa, että
        älä sinä tule meidän uskovien palstalle häiriköimään. Meillä
        on jo hengessämme oma palstamme"

Suo anteeksi Ved2:nen mutta kirjoituksesi meni täysin
        oudoille ulapoille..!

En yritä edes arvoitella mitä mahdoit tarkoittaa..

Ei ole ensimmäinen kerta eikä varmasti viimeinenkään, kun Ved.2 menee ulalle ja oudoille ulapoille. Se on hänen tyylinsä, hämäystä hämäystä, hämäystä hämäyksen vuoksi!

• Kirjaudu
        tyylinsä kullakin kirjoitti:

Ei ole ensimmäinen kerta eikä varmasti viimeinenkään, kun Ved.2 menee ulalle ja oudoille ulapoille. Se on hänen tyylinsä, hämäystä hämäystä, hämäystä hämäyksen vuoksi!

Sanoo Semper. Käytä vaan omaa kirjautuminimimerkkiäsi.

• tsausesku
        tyylinsä kullakin kirjoitti:

Semperihän se siinä vaan, heippa!

• Palstaa seurannut

Kyse ei todellakaan ole siitä, että olisin lahkohenkinen
      ja kulkisin laput silmillä, vaan palstaa lukeneena olen
      huomannut sen vihamielisen asenteen, joka luterilaisilla
      on ollut helluntailaisia kohtaan - ja sinua edellä kirjoittava
      sen osoittikin todeksi jälleen kerran, vaikka minä en ole
      heidän palstaansa häirinnyt.

Kehoittaisin nimim.toisenuskoinen ottamaan selvää
      onko kyseessä todella helluntailaiset, jotka tuollaisia
      kirjoittavat, mutta jos niinkin on, etkö pysty jättämään
      tuonkaltaisia omaan arvoonsa vai meinaatko, että
      nytsitten tällä palstalla "annat takaisin samalla mitalla" ?

• tsausesku

Kirjoituksesi on lihauskovaisen kirjoitus. Hengelliset uskovaiset eivät kirjoita tällaista helluntailaisuus-luterilaisuus potaskaa.

Sitäpaitsi lahkot orjuuttavat ja sitovat omiin oppeihinsa, jotka eivät ole raamatullisia. Taas kirkkoon kuuluminen ei sido ja orjuuta. Voi olla hengellinen, Jeesukseen uskova uskovainen, vapaa Kristuksessa.

Kuka kuuluu siihen taivaalliseen seurakuntaan, Kristuksen ruumiseen, jonka pää on siis Kristus Jeesus?

• hallelyjaaaaa

hel llellllhellurei

• Nykyisellään tämä helluntailaisuus-palsta on liian suuressa määrin henkilökohtaisten kalavelkojen maksu- ja perimispaikka.

Räikeimmät velkojat mainitsit aivan oikein aloituksessasi. Heistä on omaa luokkaansa riidanhaastajana ved2, jonka en ole nähnyt kirjoittaneen ainuttakaan aloitusta millään palstalla. Hyeenan tavoin hän jaksaa saalistaa perässäni omalle lähettäjälleen (!) uskollisena.

Puhtaan evankeliumin puolustajia vastustetaan kaikin mahdollisin keinoin. Alkuseurakunnan ajoilta tilanne ei ole paljoa muuttunut.

Aiheellista on meidän jokaisen huolehtia motiiviensa puhtaudesta.

• _"_

Mainitsit Ved2seen. Ved2on kyllä puhunut sinusta hyvää.

• Ved.2

Niinkuin tuossa em. kirjoituksessa mainitsin, niin lähde sinäkin Semper vaan uskovien matkaan yläimoihin. Aloituksia ei minulla ole, mutta lopetuksiia sitäkin enempi.
        Laitetaan ne lähettäjät nyt ihan samaan kuosiin. Katsos aikaa ei enää ole paljon.
        Karista ne hyeenat vihdoin mielikuvituksestasi ja tule mukaan pelastuksen autuuteen.
        Jos Semper koet jotain riitaa, niin tässä sinulle ihan rakkaan veljesi lähimmäisesi ystävyyden sanoma. Ota rennosti ja usko Jeesuksen sanoma. Toimikaa kaikkien veljienne parhaaksi.
        Siunausta Semperille

• Voi sinua Ved2
        Ved.2 kirjoitti:

Niinkuin tuossa em. kirjoituksessa mainitsin, niin lähde sinäkin Semper vaan uskovien matkaan yläimoihin. Aloituksia ei minulla ole, mutta lopetuksiia sitäkin enempi.
        Laitetaan ne lähettäjät nyt ihan samaan kuosiin. Katsos aikaa ei enää ole paljon.
        Karista ne hyeenat vihdoin mielikuvituksestasi ja tule mukaan pelastuksen autuuteen.
        Jos Semper koet jotain riitaa, niin tässä sinulle ihan rakkaan veljesi lähimmäisesi ystävyyden sanoma. Ota rennosti ja usko Jeesuksen sanoma. Toimikaa kaikkien veljienne parhaaksi.
        Siunausta Semperille

kuinka sinä uskallat edes väittää toimivasi kaikkien
        veljiesi parhaaksi - sinä joka täällä näyt olevan yhtä
        tuomiotsijoiden kanssa ?!

• Ved.2
        _"_ kirjoitti:

Mainitsit Ved2seen. Ved2on kyllä puhunut sinusta hyvää.

Niin kyllä minä ihan hyvää tarkoittavassa mielessä täällä kirjoittelen. Mutta voisitko -"- sinä selkokielellä todistaa kirjoituksesi. Minusta vaan tuntuu, että minun kirjoituksiani nyt kyllä panetellaan alta lipan.
        Tämä on tärkeää hengellisessä mielessä. Koska tässä paljastuu mielestäni erittäin tärkeä hengellinen pointti, mitä olen juuri ajanut takaa. Haluaisin nyt kuulla muiden kommentteja, koska itse tiedän että olen päässyt asian ytimeen.

• _"_
        Ved.2 kirjoitti:

Niin kyllä minä ihan hyvää tarkoittavassa mielessä täällä kirjoittelen. Mutta voisitko -"- sinä selkokielellä todistaa kirjoituksesi. Minusta vaan tuntuu, että minun kirjoituksiani nyt kyllä panetellaan alta lipan.
        Tämä on tärkeää hengellisessä mielessä. Koska tässä paljastuu mielestäni erittäin tärkeä hengellinen pointti, mitä olen juuri ajanut takaa. Haluaisin nyt kuulla muiden kommentteja, koska itse tiedän että olen päässyt asian ytimeen.

11.2.2012 19:24

"Tää on tärkeä pointti. Minulla on tästä näky hengessä hänen sielunelämästään. Olet oikeassa. Hänelle ei pidä kohdistaa mitään vihaviestejä-vaikeaa onkin ollut se, että hänen on ollut vaikeaa vastaanottaa mitään ystävyysviestejä."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10446444

Tuosta ymmärsin ettei sinulla ole Semperiä mitään vastaan. Sinulta pyydettiin eilen linkkiä siihen keskusteluun jossa ko henkilö nimittelee sinua homoksi.
        Mitenkähän se on ollut? Teillä taitaa olla erilaiset näkemykset siitä miten kristityn kuuluu homoihin suhtautua.

• Palstaa seurannut

Oikeassa olet, Semper ja olen laittanut merkille,
      että nimim. Ved2 on tullut aiemminkin perässäsi
      tälle palstalle vaatimaan sinua tilille jostain, joka
      on jäänyt häntä sapettamaan..

Palsta on muuttunut aikatavalla muutenkin ja
      olettaisin, että on ihmisiä, jotka purkavat täällä
      pahaa oloaan..sekaan mahtuu niitä, jotka ovat
      pettyneet uskoviin ja niitä, jotka kipuilevat oman
      Jumala-suhteen kanssa..ja siitäsyystä etsivät
      syntipukkia uskovista, mutta pahinta on se, että
      nämä henkilöt jotka julistavat olevansa uskossa,
      ovat oman kunniansa perään niin voimakkaasti,
      etteivät siedä heille kohdistettua palautetta ja
      kokevat sitten heidät vihamiehinään, niinkuin
      sinut, joka olet vain pyrkinyt tuomaan esille
      Jumalan Sanasta sitä totuutta, jonka olet tullut
      ymmärtämään - tälläistähän ei palstalla siedä
      monikaan sellainen, joka pyrkii opettamaan
      toisia.

En kirjoita näitä mielistelläkseni ihmistä, mutta olen
      ollut uskossa senverran pitkään, että osaan erottaa
      sen, mikä on ihmisestä ja kun ajattelen niitä, jotka
      tätä palstaa lukevat, niinkuin itsekin teen, niin en voi
      olla huomauttamatta siitä, milloin huomaan, että joku
      pyrkii "lyömään" toista uskovaa ja vain siksi, että itse
      saisi loistaa omalla oikeaoppisuudellaan.

Sinulle Semper rukoilen, että jaksat tämän kaiken keskellä kuitenkin loistaa sitä Kristus-valoa, joka sydämessäsi on !

• Kiitos sinulle ystävällisistä ja ymmärtäväisistä sanoistasi.
        Hyvin teet, jos jaksat minua joskus muistaa rukouksin.

Meidän jokaisen on valvottava itseämme. Ei kukaan ole vielä läheskään täydellinen. Minun vilpitön pyrkimykseni on noudattaa apostoli Paavalin sanoja itsensä puhdistamisesta:

"Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis." 2.Tim.2:21

Jumalan siunausta sinulle!

• synnitön
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Kiitos sinulle ystävällisistä ja ymmärtäväisistä sanoistasi.
        Hyvin teet, jos jaksat minua joskus muistaa rukouksin.

Meidän jokaisen on valvottava itseämme. Ei kukaan ole vielä läheskään täydellinen. Minun vilpitön pyrkimykseni on noudattaa apostoli Paavalin sanoja itsensä puhdistamisesta:

"Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis." 2.Tim.2:21

Jumalan siunausta sinulle!

Voih kiitos sinullekin Semper, kun tuet minua näin vaikeina aikoina. Kukaaanhan meistä ei ole täydellinen paitsi minä tietysti. Mutta sanon, että siihen olla kyllä paljon tehtävä työtä ja otettava vastaan pilkkaa ja kärsimystä noiden vedättäjienkin taholta.

Kiitos sinullekin tuesta ja ymmärtäväisistä sanoistasi. Mutta mehän olemme itse kaikkiin hyviin tekoihin ja jaloihin tekoihin valmistetut .

Vaikken ole itse vielä täydellinen,. niin en kaukana kuitenkaan ole. On vaan valvottava itseään, mutta enenkaikkea muita, jotta voisimme heidän syntisyytensä osoittaa. Vilpitön pyrkimykseni on kuitenkin osoittaa muiden synnillisyys. Ei kuitenkaan niin, etten itse olisi synnitön, mutta kuitenkin armahdettu.

Muiden synneistä taas en voi mennä takuuseen. Varmaan aika tuomituja kaikki.

• Voi soketta

Voi sinua SOKEAA palstaa seurannutta Sokeus alkaa pimentää sinua kaikessa. Jätä nyt Semperin puolustaminen, sillä se vie sinua syvemälle pimeyteen. Lähde uskovaisten seuraan, jospa syntisi tulisi luetuksi anteeksi antamuksen piiriin ja pimeys hellittäisi otteensa sinusta.

• asia on tod.vakava
        synnitön kirjoitti:

Voih kiitos sinullekin Semper, kun tuet minua näin vaikeina aikoina. Kukaaanhan meistä ei ole täydellinen paitsi minä tietysti. Mutta sanon, että siihen olla kyllä paljon tehtävä työtä ja otettava vastaan pilkkaa ja kärsimystä noiden vedättäjienkin taholta.

Kiitos sinullekin tuesta ja ymmärtäväisistä sanoistasi. Mutta mehän olemme itse kaikkiin hyviin tekoihin ja jaloihin tekoihin valmistetut .

Vaikken ole itse vielä täydellinen,. niin en kaukana kuitenkaan ole. On vaan valvottava itseään, mutta enenkaikkea muita, jotta voisimme heidän syntisyytensä osoittaa. Vilpitön pyrkimykseni on kuitenkin osoittaa muiden synnillisyys. Ei kuitenkaan niin, etten itse olisi synnitön, mutta kuitenkin armahdettu.

Muiden synneistä taas en voi mennä takuuseen. Varmaan aika tuomituja kaikki.

Juuri noin synnitön. Semepri.F:n työ ja teko on osoittaa täällä toisten syntejä. Itseään hän kehuu syntiseksi, mutta silti pitää itseään kelvollisena TUOMARINA. Semper.F on niin kaukan uskosta kuin yö on päivästä, mutta opettamassa on muita ja vetämässä perässään. Onhan hänellä pari kaveria, jotka huutavat kurkku suorana Semperi:F:n erinomaisuutta:) Jeesuksesta nuo kaverit eivät välitä ja Jumalakin tulee mieleen jos johdattaja Semper:F puhuu jotakin sellaista, että pitää miettiä mitä Jumala käskee. Sehän on täysin harvinaista, sillä Semperi kirjottaa tunteettomasti Jumalan sanaa. Jättää tekemättä kaiken sen, minkä kirjoittamansa Jumalan sana käskee tehdä ja siitä jokaisen pitäisi tietää mitä henkeä Semper palvelee. Seuraajat eivät sitä ole nähneet ja voivatko kohta enää nähdäkkään.

• palstaa seuranneelle

Palstaa seurannut, jos valo, joka sinussa on pimeyttä ei kohta muutu valoksi, niin jäät pimeyteen. Tee nopeasti parannus, sillä aikaa ei ole enää leikitellä uskolla. Tee se nyt.

• kieroa kuin mikä
        asia on tod.vakava kirjoitti:

Juuri noin synnitön. Semepri.F:n työ ja teko on osoittaa täällä toisten syntejä. Itseään hän kehuu syntiseksi, mutta silti pitää itseään kelvollisena TUOMARINA. Semper.F on niin kaukan uskosta kuin yö on päivästä, mutta opettamassa on muita ja vetämässä perässään. Onhan hänellä pari kaveria, jotka huutavat kurkku suorana Semperi:F:n erinomaisuutta:) Jeesuksesta nuo kaverit eivät välitä ja Jumalakin tulee mieleen jos johdattaja Semper:F puhuu jotakin sellaista, että pitää miettiä mitä Jumala käskee. Sehän on täysin harvinaista, sillä Semperi kirjottaa tunteettomasti Jumalan sanaa. Jättää tekemättä kaiken sen, minkä kirjoittamansa Jumalan sana käskee tehdä ja siitä jokaisen pitäisi tietää mitä henkeä Semper palvelee. Seuraajat eivät sitä ole nähneet ja voivatko kohta enää nähdäkkään.

Se on semper itte, joka itseään puskista tukee.

• Hei haloo aloitt.

Eikö tämä olekaan uskovaisten palsta? Minä kun etsin uskovaisia/uskosta kiinnostuneita ihmisiä, joiden kanssa kommentoida. Minulle on sama, mihin lohkoon kuuluu tai on kuulumatta, jos ihminen on tullut/tulossa/haluaa tulla uskoon, eli menossa tai pyrkien kohti ikuista elämää. Hehän (uskikset, oikeat sellaiset) ovat yhtä kaikessa. Heillä on sama usko ja sama Henki.

• Ved.2

Ei tämä sellainen ole. Tämä on helluntailaisten palsta. Täällä voi tietysti olla uskoviakin. Mutta helluntailaiset voivat siitä älähtää ja antaa ymmärtää, että et kuulu tänne. Ei muutakuin kasteelle ja helluntaihenkien matkaan.
        Mutta jos haluat uskovien yhteyttä ja samaa henkeä, niin sitten sinun on vaan etsittävä ja kärsittävä tätä iänikuista erimielisyyttä ja evankeliumin vaivaa. Se on Risti riita. Tästä on kysymys, kun Jeesus kuolin ristillä meidän puolestamme.

• Ved.2 kirjoitti:

Ei tämä sellainen ole. Tämä on helluntailaisten palsta. Täällä voi tietysti olla uskoviakin. Mutta helluntailaiset voivat siitä älähtää ja antaa ymmärtää, että et kuulu tänne. Ei muutakuin kasteelle ja helluntaihenkien matkaan.
        Mutta jos haluat uskovien yhteyttä ja samaa henkeä, niin sitten sinun on vaan etsittävä ja kärsittävä tätä iänikuista erimielisyyttä ja evankeliumin vaivaa. Se on Risti riita. Tästä on kysymys, kun Jeesus kuolin ristillä meidän puolestamme.

Pitäis saada palautettu Helluntalaisuus Azuka kadun alkuun jossa oli vielä voimakas synnintuntoa Jumalan Voimastra läsnä eikä niinkuin se nyt on seurakuntien perinnäisopittua opittu toisilta meininkiä !!

• hikkke
        savonarola kirjoitti:

Pitäis saada palautettu Helluntalaisuus Azuka kadun alkuun jossa oli vielä voimakas synnintuntoa Jumalan Voimastra läsnä eikä niinkuin se nyt on seurakuntien perinnäisopittua opittu toisilta meininkiä !!

palatkaa sinne koko hellarisakki -> azukkaan

• Ristin kantamista
        Ved.2 kirjoitti:

Ved.2 ristin kantamista on kärsiä pilkkaajia, piinaajia ja kaikkinaista uskosta osattomien kiusantekoa. Se on todellsita ristin kantamista.

• miettikääpä tätä
        Ristin kantamista kirjoitti:

Ved.2 ristin kantamista on kärsiä pilkkaajia, piinaajia ja kaikkinaista uskosta osattomien kiusantekoa. Se on todellsita ristin kantamista.

Semper on opettanut, että ristinkantamista on oman synnin kantaminen. Niin, mietippä sitä. Täytyy otta joka päivä syntinen liha mukaan ja seurata Jeesusta. Tietenkin se aihettaa minussakin vähän ristiriitaa, että pitääkö minun loppu elämäni kantaa tätä synnin piinaa ristissä, mutta kyllä kai Semer sen tietää.

• miettikääpä tätä kirjoitti:

Semper on opettanut, että ristinkantamista on oman synnin kantaminen. Niin, mietippä sitä. Täytyy otta joka päivä syntinen liha mukaan ja seurata Jeesusta. Tietenkin se aihettaa minussakin vähän ristiriitaa, että pitääkö minun loppu elämäni kantaa tätä synnin piinaa ristissä, mutta kyllä kai Semer sen tietää.

Miksi puhut omiasi ja panet väärät sanasi toisen syyksi?

Ehkä olet kuitenkin vilpitön ja vain tehnyt vääriä päätelmiä.

Kuule, en ole puhunut synnin kantamisesta yhtään mitään.

Pietari opettaa meitä näin: "ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan." 1.Piet.4:2

Me olemme ja elämme vielä lihassa. Emme ole muuttuneet henkiolennoiksi, vaan meillä on liha ja veri. Sinullakin, eikö totta!

Meidän on kärsittävä lihassa, että me lakkaisimme synnistä. 1.Piet.4:1. Siinä on ristin kantaminen! Sitä on ristin ottaminen joka päivä. Lihamme himoineen ja haluineen on pidettävä ristillä, muuten emme ole Jeesuksen opetuslapsia. Luuk.9:23, Gal.5:24.

Saithan nyt selvää, mitä tarkoitan ristin kantamisella!

• Ristin kantamisesta
        miettikääpä tätä kirjoitti:

Ristin kantaminen ei ole synnin kantamista. Ristin kantamista on sietää kaikkea sitä kärsimystä, minkä ihminen joutuu kärsimään palvellessaan Jumalaa. Semper ei käsitä raamattua. Se on nähty kaikissa keskeisissä oppikysymyksissä. Hän on ulkona kuin lumiukko ja tuolla katumattomuudellaan pysyykin ulkona.

• hikkke kirjoitti:

palatkaa sinne koko hellarisakki -> azukkaan

Siihen henkeen Ja Heräyyxeen ei pääsee,, vaan se annetaan ylhältä niille jotka toivovat sitä ja rukoilevat sitkeästi perixiantamaton Rukous anna Herra Herätys !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Rakas Risti
        Ristin kantamisesta kirjoitti:

Ristin kantaminen ei ole synnin kantamista. Ristin kantamista on sietää kaikkea sitä kärsimystä, minkä ihminen joutuu kärsimään palvellessaan Jumalaa. Semper ei käsitä raamattua. Se on nähty kaikissa keskeisissä oppikysymyksissä. Hän on ulkona kuin lumiukko ja tuolla katumattomuudellaan pysyykin ulkona.

Kaikille ei ole annettu ymmärrystä. Vaikuttaako sellaisten puolesta edes rukous. Raamattu kertoo aivan selvästi ristinkantamisen olevan itsensä kieltämistä silloinkin kun se tuottaa tuskaa. Täällä sitä tuskaa saa kantaa Semperin ja Jonahin kaltaisten takia. On raskasta ottaa joka päivä ristinsä, mutta vaikka se onkin raskasta, on se samalla VOITTO. Onneksi uskovaisen ei tarvitse jäädä kaveraamaan ristin vihollisten kanssa.

• Ristin kantamisesta kirjoitti:

Vielä tämän kerran oikaisen väärän todistuksesi, jota et uskalla tehdä omalla nimimerkilläsi. Jumala näkee sinun valheelliset todistuksesi, se sinun tulee ottaa huomioon.

Lue nämä sanat, äläkä lisää niihin omia väärennöksiäsi:

Meissä, siis se on meidän lihassamme, EI asu mitään hyvää.
        Tutki tämä Paavalin opetus tarkoin Room.7.luvusta.

Meillä ON syntiä. Lihassamme asuu syntiä, jota meidän tulee panna pois ja kuolettaa ristillä sitä mukaa kuin se tulee meidän tietoisuuteemme. Näin on tehtävä JOKA PÄIVÄ, elämän loppuun asti.
        Pyhä Henki johdattaa meitä kaikkeen totuuteen ja paljastaa meidän sisimmässämme asuvaa syntiä, joka on vietävä ristinkuolemaan.
        Tahallista ja harkittua syntiä meidän EI tule hyväksyä, kaikkein vähiten elää siinä, harjoittaa sitä.
        HUOMAA, meille ON luvattu voitto KAIKESTA synnistä.

Tutki näitä asioita Room.8.luku, Gal.5.luku, 1.Joh.1.luku. Annan lisää Raamatun paikkoja, jos tunnet itsesi epävarmaksi.

• RISTI ON VOITTO

Vielä tämän kerran oikaisen väärän todistuksesi, jota et uskalla tehdä omalla nimimerkilläsi. Jumala näkee sinun valheelliset todistuksesi, se sinun tulee ottaa huomioon.

Lue nämä sanat, äläkä lisää niihin omia väärennöksiäsi:

Meissä, siis se on meidän lihassamme, EI asu mitään hyvää.
        Tutki tämä Paavalin opetus tarkoin Room.7.luvusta.

Meillä ON syntiä. Lihassamme asuu syntiä, jota meidän tulee panna pois ja kuolettaa ristillä sitä mukaa kuin se tulee meidän tietoisuuteemme. Näin on tehtävä JOKA PÄIVÄ, elämän loppuun asti.
        Pyhä Henki johdattaa meitä kaikkeen totuuteen ja paljastaa meidän sisimmässämme asuvaa syntiä, joka on vietävä ristinkuolemaan.
        Tahallista ja harkittua syntiä meidän EI tule hyväksyä, kaikkein vähiten elää siinä, harjoittaa sitä.
        HUOMAA, meille ON luvattu voitto KAIKESTA synnistä.

Tutki näitä asioita Room.8.luku, Gal.5.luku, 1.Joh.1.luku. Annan lisää Raamatun paikkoja, jos tunnet itsesi epävarmaksi.

Jos lihassasi asuu syntiä, niin mene ristin juurelle ja vaikene tuomitsemasta ja opettamasta. Sinä olet ulkopuolella niin kauan kuin synti sinussa asuu. Voiko enää tapahtua parannusta, sillä sinä olet pilkannut Herraa. Rukoillaan nyt kuitenkin puolestasi, että vaikenisit pilkkaamisistasi. Kauan olet tehnyt pahaa. Olet karkottanut Jumalaa etsiviä kaus Jumalan luota hyökkäävyydelläsi, mutta heidän puolestaan rukoillaan, että he palasivat syntisenä takaisin ja saisivat parantua Jumalan hoidossa ja pääsisivät irti synnin kirosta.

• Kiitos voitosta
        RISTI ON VOITTO kirjoitti:

Jos lihassasi asuu syntiä, niin mene ristin juurelle ja vaikene tuomitsemasta ja opettamasta. Sinä olet ulkopuolella niin kauan kuin synti sinussa asuu. Voiko enää tapahtua parannusta, sillä sinä olet pilkannut Herraa. Rukoillaan nyt kuitenkin puolestasi, että vaikenisit pilkkaamisistasi. Kauan olet tehnyt pahaa. Olet karkottanut Jumalaa etsiviä kaus Jumalan luota hyökkäävyydelläsi, mutta heidän puolestaan rukoillaan, että he palasivat syntisenä takaisin ja saisivat parantua Jumalan hoidossa ja pääsisivät irti synnin kirosta.

Ristin on voitto, sillä ristille saa syntinen jättää synnin ja kuoleman.

• TAAS OIKAISUA

Miksi puhut omiasi ja panet väärät sanasi toisen syyksi?

Ehkä olet kuitenkin vilpitön ja vain tehnyt vääriä päätelmiä.

Kuule, en ole puhunut synnin kantamisesta yhtään mitään.

Pietari opettaa meitä näin: "ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan." 1.Piet.4:2

Me olemme ja elämme vielä lihassa. Emme ole muuttuneet henkiolennoiksi, vaan meillä on liha ja veri. Sinullakin, eikö totta!

Meidän on kärsittävä lihassa, että me lakkaisimme synnistä. 1.Piet.4:1. Siinä on ristin kantaminen! Sitä on ristin ottaminen joka päivä. Lihamme himoineen ja haluineen on pidettävä ristillä, muuten emme ole Jeesuksen opetuslapsia. Luuk.9:23, Gal.5:24.

Saithan nyt selvää, mitä tarkoitan ristin kantamisella!

En saanut selvää. Tarkotaitko, että pitää joka päivä hakata lihaa lujemmin ristille? Miksi liha ei pysy ristillä, jos se kerran on sinne naulattu kuolemaan?
        Sanotko aivan todella ristinkantamisen olevan oman lihan vartioimista?

En hyväksy tuota opetustasi, sillä se poikkeaa rajusti raamatusta. Raamatun mukaan lihan pitää kuolla ristille, sillä meidä on kastettu Jeesuksen kanssa YHTÄLÄISEEN kuolemaan.

• -----------12345
        TAAS OIKAISUA kirjoitti:

En saanut selvää. Tarkotaitko, että pitää joka päivä hakata lihaa lujemmin ristille? Miksi liha ei pysy ristillä, jos se kerran on sinne naulattu kuolemaan?
        Sanotko aivan todella ristinkantamisen olevan oman lihan vartioimista?

En hyväksy tuota opetustasi, sillä se poikkeaa rajusti raamatusta. Raamatun mukaan lihan pitää kuolla ristille, sillä meidä on kastettu Jeesuksen kanssa YHTÄLÄISEEN kuolemaan.

Tuohon ei taida vastausta tulla. Syntiset yrittävät päästä itse lihasta eroon, uskovaiset pääsevät USKON KAUTTA. Se on valtava ero. Siksi täällä on muutama, joka puolustaa syntistä lihaa, kun ei kykene ymmärtämään USKON tuottamaa oikeutta elää ilman syntiä ja kuoleman kirousta.

Semperin opit ovat aivan höpöjä ja eksyttävät vain tyhmiä. Niinhin ei yksikään valistunut ihminen usko. He uskovat, jotka ovat Semperin kanssa samassa suossa.

• myös kiitollinen
        Kiitos voitosta kirjoitti:

Ristin on voitto, sillä ristille saa syntinen jättää synnin ja kuoleman.

Tuohon kiitokseen on hyvä yhtyä.

• Hengetöntä, omaa tuo
        Ristin kantamisesta kirjoitti:

Semper tulkitsee raamattua omin neuvoin, ei Jumalan Hengellä. Jumalan Hengellä voi raamattua tulkita vain ne, joille Henki on annettu. Liha ei mitään hyödytä.

• Palstaa seurannut

Kirjoituksesi, Ved2 on pilkkaamista, josta kerran joudut
      vastuuseen ja tilinteolle Jumalan edessä.

Raamattu sanoo, että jokaisesta turhasta sanasta
      meidän on tehtävä tiliä Jumalalle.

• Näyttä mitä Ved2 on pilkkannut ?? Olen kiinnostunut !!!!

• Myös kiinnostunut
        savonarola kirjoitti:

Näyttä mitä Ved2 on pilkkannut ?? Olen kiinnostunut !!!!

Samat sanat savonarola!

• tsausesku

Ohhoh, sanon minäkin! Uskovat pikkaajia?? Vai oliskohan niin, että Jumalan sana on käynyt sinulle pilkaksi, Palstaa seurannut? Ettet vain taistelisi itseä Jumalaa vastaan ja Hänen omiaan? Haluatko sinä pelastua? Vakava kysymys. Toivon todella että haluaisit ja voisit!!!

• tsauseskulle kysymys
        tsausesku kirjoitti:

Ohhoh, sanon minäkin! Uskovat pikkaajia?? Vai oliskohan niin, että Jumalan sana on käynyt sinulle pilkaksi, Palstaa seurannut? Ettet vain taistelisi itseä Jumalaa vastaan ja Hänen omiaan? Haluatko sinä pelastua? Vakava kysymys. Toivon todella että haluaisit ja voisit!!!

mikset vastaa omalla nimimerkilläsi,

vakava kysymys,

Toivon todella että haluaisit ja voisit!!!

• pillkkaajat näkyvät
        savonarola kirjoitti:

Näyttä mitä Ved2 on pilkkannut ?? Olen kiinnostunut !!!!

Ei Ved2, eikä greeeeni ole pilkkaajia. Pilkkaajia on heidän vastustajansa ja heistä pahaa puhuvat ja kohta Jumala sen ilmaisee kaikkien nähdä.

• taisteluista

Helluntalaisuus on KAUKAN USKOSTA. Helluntalaisten keskuudessa elää vielä tänäänkin uskovaisia, jotka ovat lähdössä ulos tuosta LAHKOSTA. Aloittaj pysyköön lahkossa, sillä silmät näyttävät olevan niin kiinni, että vaikea on lahkosta lähteä.

• aloittajalle!

On täällä paljon muitakin, jotka eivät käytä nimimerkkejä eivätkä seuraa semperiä. Semperi kantaa syntiään omien sanojensa mukaan joka päivä ja te sokeat seuraatte häntä.

Me USKOVAISET seuraamme synnitöntä Jeesusta, sillä silloin meilläkin on toivo tulla synnittömiksi. Raamatussa luvataan uskovaisen tulevan Jeesuksen kaltaisuuteen.

• Ole kuuliainen Sanalle. Olen vastannut sinun väärään syytökseesi ylempänä. Viesti: Semper.Fidelis 12.2.2012 klo 09:31

• Lisään vielä, että minä en ole yhtäkään seuraajaa itselleni haalimassa. Minä seuraan Jeesusta, Hyvää Paimentani.

Jeesuksen seuraajaksi minä sinuakin kutsun. Lakkaa vihaamasta veljiäsi. Siitä synnistä sinun tulee luopua heti, jos haluat Jeesuksen seuraajaksi. Vihasi on ilmeistä, muuten et vääristäisi toisen sanoja niin pahantahtoisesti kuin teet. Ystävä, tee parannus, TÄNÄÄN.

• VALEHTELETKO?

Ole kuuliainen Sanalle. Olen vastannut sinun väärään syytökseesi ylempänä. Viesti: Semper.Fidelis 12.2.2012 klo 09:31

Väitätkö, että et kerro vieväsi joka päivä syntiä mukanasi. Olet kertonut olevasi syntinen ja siksi kantavasi ristiä, joka on outo mieleyhtymä, eikä seuraa raamatun linjaa.

Et ole silloin kelvollinen opettamaan toisia, etkä kelpaa tuomarin virkaan, johon niin kiihkeästi olet itsesi asettanut.

• ...

Lisään vielä, että minä en ole yhtäkään seuraajaa itselleni haalimassa. Minä seuraan Jeesusta, Hyvää Paimentani.

Jeesuksen seuraajaksi minä sinuakin kutsun. Lakkaa vihaamasta veljiäsi. Siitä synnistä sinun tulee luopua heti, jos haluat Jeesuksen seuraajaksi. Vihasi on ilmeistä, muuten et vääristäisi toisen sanoja niin pahantahtoisesti kuin teet. Ystävä, tee parannus, TÄNÄÄN.

Miksi itse sanot ystäväksi sellaista jota ilmiselvästi vihaat Tee parannut Samperi

• VALEHTELETKO?

Lisään vielä, että minä en ole yhtäkään seuraajaa itselleni haalimassa. Minä seuraan Jeesusta, Hyvää Paimentani.

Mieti mitä olet tehnyt lukemattomille syntisille, Jumalan armoa etsiville ihmisille? Olet tehnyt paljon enemmän pahaa mitä ehkä käsität vielä tänään! Ei Jumala lähtettänyt ketään etsimään tukkia toisten silmästä, mutta sitä sinä olet innolla tehnyt.

• VALEHTELETKO? kirjoitti:

Mieti mitä olet tehnyt lukemattomille syntisille, Jumalan armoa etsiville ihmisille? Olet tehnyt paljon enemmän pahaa mitä ehkä käsität vielä tänään! Ei Jumala lähtettänyt ketään etsimään tukkia toisten silmästä, mutta sitä sinä olet innolla tehnyt.

Puhun totuuden ja toimen sanoja. Minulle ei tule mieleenikään valehdella. Taitaa olla turha sitä sinulle vakuuttaa, kun olet vihassasi noin pitkälle päässyt.

Osoita kohta, missä olen poikennut Jumalan sanasta. Sinun tulee kuitenkin olla tarkka osoituksessasi. Epämääräisiä heittojasi en haluaisi enempää kommentoida.

Muistathan nimimerkki "VALEHTELETKO" tämän, evankeliumin totuutta on hyvä tuoda esille. Siinä ME emme tee mitään pahaa, emme todellakaan. Olkaamme "niinkuin tähdet maailmassa"!

Paavali muistuttaa: "että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa, tarjolla pitäessänne elämän sanaa," Fil.2:15-16

• En OSALLISTU

Puhun totuuden ja toimen sanoja. Minulle ei tule mieleenikään valehdella. Taitaa olla turha sitä sinulle vakuuttaa, kun olet vihassasi noin pitkälle päässyt.

Osoita kohta, missä olen poikennut Jumalan sanasta. Sinun tulee kuitenkin olla tarkka osoituksessasi. Epämääräisiä heittojasi en haluaisi enempää kommentoida.

Muistathan nimimerkki "VALEHTELETKO" tämän, evankeliumin totuutta on hyvä tuoda esille. Siinä ME emme tee mitään pahaa, emme todellakaan. Olkaamme "niinkuin tähdet maailmassa"!

Paavali muistuttaa: "että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa, tarjolla pitäessänne elämän sanaa," Fil.2:15-16

Semper-rukka, sinä olet poikennut niin pitkälle totuudesta, että sitä on turha sinulle enää selittää. Oli aika, jolloin sitä yritettiin sinulle kertoa, mutta ei enää. Sinuun ei syntynyt tarvetta kieltää itseäsi Jeesuksen tieltä, vaan sinä jatkoit lihan halujen täyttämisessä ja sillä tiellä saat nyt edetä. Uskovaiset eivät ole kanssasi kantamassa lihanristiä.

• En OSALLISTU kirjoitti:

Semper-rukka, sinä olet poikennut niin pitkälle totuudesta, että sitä on turha sinulle enää selittää. Oli aika, jolloin sitä yritettiin sinulle kertoa, mutta ei enää. Sinuun ei syntynyt tarvetta kieltää itseäsi Jeesuksen tieltä, vaan sinä jatkoit lihan halujen täyttämisessä ja sillä tiellä saat nyt edetä. Uskovaiset eivät ole kanssasi kantamassa lihanristiä.

Nämä ovat vakavia asioita, elämämme tärkeimpiä asioita.

Mutta sinun tolkuttomaan parjaukseesi on jo sanottava hellämielisesti ja sinulle kaikkea hyvää toivoen tämä klassinen kommentti:

"Salli mun nauraa!" Tiedäthän, että nauru pidentää ikää ;)

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Semper rauhoitu ja anna sun vihasi laskeutua ja ava silmäsi !!

Tiedätkö mitä ??? Nuo sanat on vain sun oma mielipidettä niinkuin sun opetusta ja opetusintoakin palstalla ----> Puhun totuuden ja toimen sanoja. Minulle ei tule mieleenikään valehdella. Taitaa olla turha sitä sinulle vakuuttaa, kun olet vihassasi noin pitkälle päässyt.

Katsos kun et usko mitä Raamatussa sanotaan niin et pysty saamaan mitään apua Jumalalta !! Jos haluat pitää lihasi niin olkoon. Ite sä vastat seuramuxista.
        Mutta muille sanon että Raamattu on ihan eri linjassa Semperin kanssa ja todistaa sen monta monta kertaa Raamatussa. m.m. --->Joh. 12:24

Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

• Yksi ja sama
        En OSALLISTU kirjoitti:

Aloittajalle,oletko tosiaan sitä mieltä että tämä seurakunta jota edustat 1900 -luvun alussa syntynsä saanut, on kaikki mitä kristityiksi sanotaan.Näinkö lyhyt on kristittyjen historia. Kyllä itsekin olen kasvanut tämän liikkeen piirissä mutta en koe sitä mitenkään ainutkertaiseksi, kuulun evlut kirkkoon enkä aio opin perusteella seurakuntaa muuttaa. Hellareissa on varmaan uskovia niinkuin muissakin kristillisissä liikkeissä.Olen myös kokenut että armolahjat toimii myös muualla kuin aloittajan seurakunnassa, koska olen parantunut kirkossa .En aseta mitään rajoja näihin seurakuntiin koska kaikissa niissä on myös tosi uskovia, Tulkintaerot on ne jotka näitä seurakuntia on pirstonut ja pirstoo edelleen.Toinen on johtajuuden tarve ja halu.

• kirjoittelen

Palstaa lukenut. Saathan sinä jäädä syntiseksi, jos se kerran niin mukavaa on. Me uskovaiset tiedämme, että on paljon ihanampaa päästä synnistä eroon. Huomaa, että synti sattaa alkaa ahdistamaan, se saattaa tuoda masennusta, se tuo kuoleman pelkoa. Jos haluat noissa elää, niin elä toki. Minä en halua noin elää ja siksi olen seurannut Jeesusta ja päässyt Egyptin orjuudesta vapaaksi. Jotka eivät ole sitä kokeneet eivät välttämättä usko Jeesuksen kykyyn vapauttaa seuraajansa synnin ja kuoleman orjuudesta.

• masennuksesta

Varsinkin nuoriso on masentunutta. Jotku ovat sitä mieltä, että liian löyhä kuri on aiheuttanut masennuksen ja toivottomuuden nuorten joukkoon. Mitä muut ovat mieltä?

• kirjoittelen
        masennuksesta kirjoitti:

Varsinkin nuoriso on masentunutta. Jotku ovat sitä mieltä, että liian löyhä kuri on aiheuttanut masennuksen ja toivottomuuden nuorten joukkoon. Mitä muut ovat mieltä?

Aivan varmasti liian löysä kuri ajaa ihmisiä itsetuhontielle. Ajatellaanpa näitä, jotka puolustavat täällä syntiä. Heillä on niin löysä kuri itsensä suhteen, että he eivät ole voineet päästä vapauteen synnistä ja kuoleman orjuudesta. Jumala käskee kasvaa uskossa, mutta miten kasvavat he, joilla ei ole minkäänlaista itsekuria.

Heprealaiskirje 2
        10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
        11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
        12 kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
        13 ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"
        14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
        15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
        16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
        17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
        18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

• vielä kirjoitin
        kirjoittelen kirjoitti:

Aivan varmasti liian löysä kuri ajaa ihmisiä itsetuhontielle. Ajatellaanpa näitä, jotka puolustavat täällä syntiä. Heillä on niin löysä kuri itsensä suhteen, että he eivät ole voineet päästä vapauteen synnistä ja kuoleman orjuudesta. Jumala käskee kasvaa uskossa, mutta miten kasvavat he, joilla ei ole minkäänlaista itsekuria.

Heprealaiskirje 2
        10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
        11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
        12 kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
        13 ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"
        14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
        15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
        16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
        17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
        18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

Jos ihmiset uskoisivat mitä Jeesus opettaa. Jos he uskoisivat mitä Jeesus käskee tehdä, niin täällä olisi aivan eri meininki. Täällä kilpailtaisiin toisten kunnioittamisesta, eikä etsittäisi syyllisiä ja tuomaroitaisi toisia. Ihana, että on palstoja ja paikkoja, joista löytyy uskovaisia. Uskovaisten kanssa on hyvä kulkea. Kenenkään ei tarvitse olla yksin, vaan saa pitää uskon ystävää kädestä kiinni. Saa kulkea ystävän kanssa ja kuunnella Jeesusta.

Minä olen käynyt tällä palstalla kauan, mutta nyt olen lopettelemassa palstalla käymisiä. Voin vain jättää tämän palstan ja toivoa täällä tapahtuvan parannusta. Harva löytää Jumalan valtakuntaa, mutta toivottavasti nuo harvat löytävät sen pian, jotta heidän ei tarvitse turhaan kärsiä.

• Tosiasiassa juuri sinä olet lujasti kiinni Egyptin orjuudessa.
      Tämä ei ole syytös, vaan johtopäätös sinun omista sanoistasi.

Henkilö, joka asettaa itsensä synnittömän asemaan, todistaa olevansa kovan luokan valehtelija. Ethän halua olla valehtelijoiden joukossa?

On kaksi (2) eri asiaa: olla synnissä, siis elää synnissä on AIVAN eri asia kuin omistaa syntiä, 1.Joh.1:8.

Meillä JOKAISELLA, aivan vuorenvarmasti myös sinulla, ON syntiä. Jos olet kaiken tietoisen synnin voittanut, niin hyvä on. MUTTA sinulla on lihassasi paksu kerros sellaista syntiä, jota et itse vielä näe. Siksi sinun tulisi olla paljon varovaisempi kuuluttaessasi synnittömyyttäsi. Varo vain, etteivät faaraot kuuntele kerskumistasi siellä lihapatojen äärellä.

Laitoin sinulle hieman pippuria omaan 'keitokseesi', jotta saisit terveellistä Jumalan sanan mukaista näkökykyä tilanteeseesi.

Jatka hyvää uskon kilvoitusta, jonka olet aloittanut, mutta älä enää esitä itseäsi valheellisesti synnittömänä. Sen bluffin tunnistat itsekin itsessäsi, kun katsot peiliin. Ellei se auta, niin tarkista synnittömyyspuheittesi lähimmäistesi lausuntojen kautta. Vaikka olisit heille onnistunut kunnon fariseusta näyttelemään, niin kyllä asioiden todellinen tilanne paljastuu tänne palstalle asti. Jumalan sana tunkee sinun hatarien kehuskelujesi lävitse.

Muista kaiken keskellä se, että minäkin uskon synnin voittamiseen.

• Tämä viesti EI OLLUT aloittajalle, vaan nimimerkille "kirjoittelen".

• Palstaa seurannut

En lähde kommentoimaan kirjoituksianne,
      joten voitte ihan rauhassa käyttää ketjua
      omien mielipiteidenne esittämiseen, että
      mielialanne purkauksiin ja helluntailaisten
      vikoiluun - keskustelemaan teistä ei näytä
      olevan, vaikka tämä palstana kuuluisi olla
      sellainen.

• Ja minun kirjoitus

oli samoin näille luterilaisille ja synnittömille faeiseuksille,
        jotka tänne ovat pesiytyneet väittelemään.

• Ja minun kirjoitus kirjoitti:

oli samoin näille luterilaisille ja synnittömille faeiseuksille,
        jotka tänne ovat pesiytyneet väittelemään.

Synnittömien fariseusten olisi syytä lukea tämä.

Rom 7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        Rom 7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Rom 7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        Rom 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Rom 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Rom 7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        Rom 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        Rom 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Rom 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Paavali sanoo, että hänessä asuu synti. Täällä kirjoittavat synnittömät, puhtaat ja voiton jo saavuttaneet asettavat itsensä Paavalin yläpuolelle.
        He pitävät itseään tasavertaisina Jeesuksen kanssa, joka raamatun mukaan on ainut synnitön.

Tässä lisää Jeesuksen omia sanoja näille fariseuksille, jotka luulevat olevansa vanhurskaita ja ylenkatsovat muita.

Luk 18:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        Luk 18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        Luk 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        Luk 18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        Luk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        Luk 18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Paljon, paljon muutakin luettavaa olisi näille itseoppineille fariseuksille, jotka eivät usko edes Jeesuksen sanoja, vaan vääntävät nekin kieroon omien mielihalujensa mukaan.
        Ja kehtaavat täällä vielä väitellä, vaikka eivät ymmärrä selviä raamatun totuuksia.

Vähänkin uskossaan maitoruoka-astetta pitemmälle kasvaneet näkevät kyllä teidän keitostenne laadun, vähän sitä maisteltuaan.

Ecc 7:20 (7:21) Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe