Boyd K. Packer
http://www.lds.org/broadcasts/article/worldwide-leadership-training/2012/02/priesthood-power-in-the-home?lang=eng
".. that thing that is of most worth for a woman in this life to live the gospel, to be the wife and the mother of the children of a worthy holder of the priesthood."
Suomeksi: "..asia joka on kaikkein arvokkainta naiselle tässä elämässä on elää evankeliumia, olla vaimo ja äiti kelvollisen pappeudenhaltijan lapsille."
Noin, siinä se sitten tuli apostolin suusta suoraan. Naisten arvokkain kontribuutio tässä elämässä on synnyttää lapsia ja olla vaimo _kelvolliselle_ pappeudenhaltijalle. Eipä ihme, että niin moni mormoninainen masentuu kun ei pääse toteuttamaan omia intohimojaan kirkon olettaessa kaikkien naisten olevan onnellisia ja pysyvän virkeinä kotona hoitaen lapsia.
Naiset MAP-kirkossa
23
114
Vastaukset
- Tms 1
Enpä ole niitä masentuneita naisia tavannut MAP-kirkossa sen enempää kuin yleensäkään suomessa. Onkohan ateistien vai peräti luterilaisten vika kun heitä suomessa enemmistönä kuitenkin on, se että suomessa on niin paljon masennusta ja itsemurhatkin erittäin yleisiä. Tämä nyt on samanlaista faktaa kuin Sitiallakin..
Löysinpä minäkin mukavan linkin sinulle Sitia ja muillekin.
http://blog.qruiser.com/illusia/126798/Uskon ja ateismin tyrkyttämisestä
Siinä uskovista ja ei uskovista ajatuksia.- R. Sitia
..ja miten linkkisi taas liittyikään mormonismiin, tämän palstan tai keskustelun aiheeseen? Itseasiassa viestistäsi ainoastaan ensimmäinen lause liittyi keskusteluun tai palstaan. Yrität jälleen kommentoida keskustelun muualle kuin mormonismiin. Miksi näin vaikka juuri toisessa ketjussa esitit olevasi valmis keskustelemaan mormonismista?
- Tms 1
R. Sitia kirjoitti:
..ja miten linkkisi taas liittyikään mormonismiin, tämän palstan tai keskustelun aiheeseen? Itseasiassa viestistäsi ainoastaan ensimmäinen lause liittyi keskusteluun tai palstaan. Yrität jälleen kommentoida keskustelun muualle kuin mormonismiin. Miksi näin vaikka juuri toisessa ketjussa esitit olevasi valmis keskustelemaan mormonismista?
Eli jos äiti on kotona ja hoitaa lapsia on hän väistämättä masentunut ja onneton. Kerro tuo sama kaikille suomen ja maailman kotiäideille.
Kysyin aiemmin uusia aiheita mormonismiin, etkö parempaa keksinyt?
No nyt on kaikki jutut jo ihan loppu Sitialla, kun pitää vaikka mistä keksiä aiheita morkata kirkkoa ja tällä kertaa samalla kotiäitejä.
Missä tuossa jutussa sanottiin että naisen pitää vain synnyttää lapsia miehelleen??
Keksit taas ihan ufojuttuja
Siinähän sanottiin ainoastaan että olla äiti lapsille ja vaimo miehelleen. Erittäin suomalainen ja maailmallakin tunnettu tapa, onko siinä jotain outoa??
Taas vääristelit juttua tapasi mukaan, ja yrität saada maailman tavallisinta perheen mallia jota kirkkokin tässä noudattaa, näyttämään jotenkin oudolta kirkon jäsenen tehdessä niin.
Tuohon jokapäiväiseen vääristelyysi linkkini sopii hyvin.
Miksi halvennat naista? Onko lasten saaminen ja niistä huolenpitäminen jotenkin alempiarvoisempaa kuin muu työ? Olet aivopesun uhri!
Aivan samoin ei voida miesparin toista kutusua vaimoksi vaikka he väkisin haluavat violiittoon jiossa toinen on mies ja toinen vaimo! MIKÄ naisessa on niin alempiarvosita että KAIKKI mitä nainen tekee on huonompaa ja vain se MIEHEN tekemiset, työ ja työputki ylennyksineen on jotakin!!!???
Miksi naisen on väkipakolal yritettävä tulla mieheksi työalalla jotta hän olisi jonkin arvoinen???
Lapsi parat kiskotaan sängystä aamuvarhaisella ja kiikutetaan hoitoon ja illalla myöhään haetaan kotiin. Lasten opettajat ovat pkn henkilökunta sijaiset ja apulaiset ja millon mikin. Kotona aikuset ovat väsyneitä työpäivän pa¨¨atteeksi ja niin ovat lapsetkin eikä jakseta mitään kivaa yhdessä ostetaan ehkä joku lelu tai pannaan vidoe lapsenlikaksi päälle että saatas olla rauhassa.
Kyllä äidilla pitäisi olla aivan yhtä hyvä mahis olla kotona kuin mennä töihin, monella se töihinmeno vaan on pakko kun ei raha riitä muuten.- Outoa..
Mitä pahaa on jos äiti haluaa olla kotona lasten kanssa jos se vain on mahdollista? Sehän on paras vaihtoehto useimmiten. Miksi luulet sen aiheuttavan masennuksen ihmiseen?? Onpa outoa puhetta.
- R. Sitia
Kaikki eivät halua olla kotiäitejä ja näissä tapauksissa kirkon painostus ei ole omiaan parantamaan ko. yksilön mielenterveyttä. Ihmisillä pitäisi olla vapaassa maailmassa vapaus valita oma elämäntapansa, MAP-kirkko kuitenkin määrittelee monia asioita alusvaatteista lähtien rajoittaen ihmisten vapaata valintaa luomalla tarpeetonta henkistä painetta tietynlaiseen stereotyyppiseen elämään. Tämä on hyvin tyypillistä vaarallisille kulttiuskonnoille.
- Tms 1
R. Sitia kirjoitti:
Kaikki eivät halua olla kotiäitejä ja näissä tapauksissa kirkon painostus ei ole omiaan parantamaan ko. yksilön mielenterveyttä. Ihmisillä pitäisi olla vapaassa maailmassa vapaus valita oma elämäntapansa, MAP-kirkko kuitenkin määrittelee monia asioita alusvaatteista lähtien rajoittaen ihmisten vapaata valintaa luomalla tarpeetonta henkistä painetta tietynlaiseen stereotyyppiseen elämään. Tämä on hyvin tyypillistä vaarallisille kulttiuskonnoille.
Jos ei halua olla kotirouva ei ole pakko olla, taitaa olla vaan suomessakin niin ettei ole taloudellista mahdollisuutta jäädä äitien kotiin.Se aiheuttaa varmasti paljon enemmän masennusta ja pahaa oloa niin äidille kuin lapsillekin kun tarhaan raahataan pienokaisia jopa ennen kuutta aamulla, että äiti ehtii töihin!
Työtä on lasten hoito kotonakin, turhaan vähättelet kotiäitejä.
Tunnen hyvin monta työssä käyvää mormoni äitiä ja vain muutaman joka on jäänyt kotiin lasten kanssa. Suhde on varmaan sama kuin yleensäkin suomessa.Tässäkin taas kerran etsimällä etsit vikoja kirkosta, ja väärää puuta haukut taas kerran.Jos on haluja ja mahdollisuuksia jäädä kotiäidiksi, hyvä juttu, todellinen win-win tilanne ! - R. Sitia
Tms 1 kirjoitti:
Jos ei halua olla kotirouva ei ole pakko olla, taitaa olla vaan suomessakin niin ettei ole taloudellista mahdollisuutta jäädä äitien kotiin.Se aiheuttaa varmasti paljon enemmän masennusta ja pahaa oloa niin äidille kuin lapsillekin kun tarhaan raahataan pienokaisia jopa ennen kuutta aamulla, että äiti ehtii töihin!
Työtä on lasten hoito kotonakin, turhaan vähättelet kotiäitejä.
Tunnen hyvin monta työssä käyvää mormoni äitiä ja vain muutaman joka on jäänyt kotiin lasten kanssa. Suhde on varmaan sama kuin yleensäkin suomessa.Tässäkin taas kerran etsimällä etsit vikoja kirkosta, ja väärää puuta haukut taas kerran.Jos on haluja ja mahdollisuuksia jäädä kotiäidiksi, hyvä juttu, todellinen win-win tilanne !"Se aiheuttaa varmasti paljon enemmän masennusta ja pahaa oloa niin äidille kuin lapsillekin kun tarhaan raahataan pienokaisia jopa ennen kuutta aamulla, että äiti ehtii töihin!"
Mahdollisesti, eikä tällaisessäkään tilanteessa kirkon syyllistäminen aiheesta auta.
En minä vähättele kotiäitejä, mutta kritisoin kirkkoa siitä kuinka se valaa jäseniinsä huonoa omaa tuntoa kertomalla kuinka "pitäisi" elää vaikka se kirkon markkinoima tapa ei suinkaan ole ainoa oikea tai edes kaikille sopiva. - Tms 1
R. Sitia kirjoitti:
"Se aiheuttaa varmasti paljon enemmän masennusta ja pahaa oloa niin äidille kuin lapsillekin kun tarhaan raahataan pienokaisia jopa ennen kuutta aamulla, että äiti ehtii töihin!"
Mahdollisesti, eikä tällaisessäkään tilanteessa kirkon syyllistäminen aiheesta auta.
En minä vähättele kotiäitejä, mutta kritisoin kirkkoa siitä kuinka se valaa jäseniinsä huonoa omaa tuntoa kertomalla kuinka "pitäisi" elää vaikka se kirkon markkinoima tapa ei suinkaan ole ainoa oikea tai edes kaikille sopiva.Puhut taas ristiriitaisia.. Ensin sanot ettei tälläisessäkään tilanteessa kirkon syyllistäminen aiheesta auta ja jo seuraavassa lauseessa alat syyllistää!!
Luulen että äidit tuntevat paljon huonompaa omaa tuntoa raahatessaan puolinukuksissa olevia lapsia väkisin tarhaan.
Kirkon yksi tehtävä on antaa esimerkkejä elämää varten, ja kotiäiteys ei ole huono vaihto ehto sikäli kuin se vain on mahdollista. Kysyhän kotiäiteiltä haluaisivatko he antaa lapsensa toisille hoitoon vai hoitaa itse, jos se on mahdollista? - R. Sitia
Tms 1 kirjoitti:
Puhut taas ristiriitaisia.. Ensin sanot ettei tälläisessäkään tilanteessa kirkon syyllistäminen aiheesta auta ja jo seuraavassa lauseessa alat syyllistää!!
Luulen että äidit tuntevat paljon huonompaa omaa tuntoa raahatessaan puolinukuksissa olevia lapsia väkisin tarhaan.
Kirkon yksi tehtävä on antaa esimerkkejä elämää varten, ja kotiäiteys ei ole huono vaihto ehto sikäli kuin se vain on mahdollista. Kysyhän kotiäiteiltä haluaisivatko he antaa lapsensa toisille hoitoon vai hoitaa itse, jos se on mahdollista?Niin, kyllähän kirkko jäseniään syyllistää yhdestä jos toisestakin asiasta ja jos jollakulla ei ole mahdollisuutta taloudellisen ahdinkonsta takia vaikkapa jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan, jonka kirkon johto on todennut olevan naisen tärkein tehtävä, niin kirkkohan siinä todellakin näitä naisia syyllistää, en suinkaan minä.
- Tms 1
R. Sitia kirjoitti:
Niin, kyllähän kirkko jäseniään syyllistää yhdestä jos toisestakin asiasta ja jos jollakulla ei ole mahdollisuutta taloudellisen ahdinkonsta takia vaikkapa jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan, jonka kirkon johto on todennut olevan naisen tärkein tehtävä, niin kirkkohan siinä todellakin näitä naisia syyllistää, en suinkaan minä.
Kyse on esimerkistä, optimaallisesta tilanteesta, joka ei vaan kaikkien kohdalla toteudu. Esimerkkejä on hyvä kuitenkin maailmassa olla.
Turhaan tätäkin dramatisoit tapasi mukaan. ja syyllistät ketään turhasta. Oikeasti, menetät pian uskottavuutesi lopullisesti. - R. Sitia
Tms 1 kirjoitti:
Kyse on esimerkistä, optimaallisesta tilanteesta, joka ei vaan kaikkien kohdalla toteudu. Esimerkkejä on hyvä kuitenkin maailmassa olla.
Turhaan tätäkin dramatisoit tapasi mukaan. ja syyllistät ketään turhasta. Oikeasti, menetät pian uskottavuutesi lopullisesti."Oikeasti, menetät pian uskottavuutesi lopullisesti."
Voi kuinka hurja uhkaus. Kun nyt olet päättänyt ryhtyä jonkinlaiseksi palstahäiriköksi, hyökäten jokseenkin joka ketjussa tavalla tai toisella persoonaani vastaan, niin miten kuule luulet oman uskottavuutesi olevan minun silmissäni? - R. Sitia
Teillä on kovin kummallinen käsitys syyllistämisestä, kun löydätte näistä kirjoituksista jotain naisia syyllistävää tai halventavaa, joka ei ole lähtöisin MAP-kirkon johtajan Boyd K. Packerin suusta.
- Tms 1
R. Sitia kirjoitti:
Teillä on kovin kummallinen käsitys syyllistämisestä, kun löydätte näistä kirjoituksista jotain naisia syyllistävää tai halventavaa, joka ei ole lähtöisin MAP-kirkon johtajan Boyd K. Packerin suusta.
Kun kirjoitat " Naisten arvokkain kontribuutio tässä elämässä on synnyttää lapsia ja olla vaimo _kelvolliselle_ pappeudenhaltijalle" Tämä kirjoitus on taas omaa tuotostasi ei se mitä Packer sanoi, itse asiassa missä hän sanoi edes että äidin paikka on kotona? Hän totesi että olla vaimo miehelleen ja äiti lapsilleen, erittäin tavallinen sinänsä.
- R. Sitia
Tms 1 kirjoitti:
Kun kirjoitat " Naisten arvokkain kontribuutio tässä elämässä on synnyttää lapsia ja olla vaimo _kelvolliselle_ pappeudenhaltijalle" Tämä kirjoitus on taas omaa tuotostasi ei se mitä Packer sanoi, itse asiassa missä hän sanoi edes että äidin paikka on kotona? Hän totesi että olla vaimo miehelleen ja äiti lapsilleen, erittäin tavallinen sinänsä.
Paker sanoin näin: "".. that thing that is of most worth for a woman in this life to live the gospel, to be the wife and the mother of the children of a worthy holder of the priesthood."
Joten lause jota väität omaksi tuotokseni on melko tarkka käännös Packerin tekstistä. Miksi yrität vierittää oman kirkkosi johdon sanoja, jotka nyt ilmeisesti mielestäsi loukkaa kotiäitejä, minun suuhuni?
Täsä erään MAP kirkon kotiäidin blogi. Ne joita kiinnostaa MAP kirkon naisten asema ehkä heitä kiinnostaa lukea tämäkin.
Hö siis tässä tuo blogi: http://absolutthjemme.wordpress.com/2012/02/12/modre-naermest-det-guddommelige/
Täsä erään MAP kirkon kotiäidin blogi. Ne joita kiinnostaa MAP kirkon naisten asema ehkä heitä kiinnostaa lukea tämäkin.
- Tms 1
Keskustelua lastenhoitosta, minusta on julmaa viedä pienokaiset pitkäksi päiväksi tarhaan ja samaa mieltä oli asian esiin tuonut kirjoittajakin, Ei Packer väärässä ole kun esittää lasten olevan parhaassa paikassa kun ovat äidin kanssa.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/120314-karu-kuvaus-suomesta-”lapset-kuin-spartalaisia”- R. Sitia
Linkittämästäsi artikkelista:
"–En ymmärrä, miksi suomalaisille lapsille ei riittäisi se, mikä riittää skotlantilaisille ja ruotsalaisille. Miksi suomalaiset lapset tarvitsisivat kokopitkiä päiviä oppiakseen esimerkiksi toisten ystävällistä kohtelua?"
Ei Kalliala tässä yhteydessä ole torpedoimassa päivähoitoa, vaan argumentoi sen pituudesta ja joustamattomuudesta lasten ehdoilla. Kalliala dosenttina varmasti tietää kuinka kouluun mennessä kotonahoidetut lapset ovat sosiaalisissa taidoissaan pari vuotta päivähoidossa olleita perässä, mikä on varsin merkittävä seikka nykymaailmassa jossa ryhmissä ja ryhmänä työskentely on arkipäivää. Niin olen työssäni nähnyt vain harvoja vanhempia jotka viitisvät todella hoitaa lapsiaan. Heille on tärkeintä että lapsella on muotivaatteet ja lelut viimeisintä huutoa ja juostaan harrastuksesta toiseen kieli vyön alla toteuttaen vanhempien unelmia. Kodissa ei olla edes vanhempien vapa apäivinä, kun lapset niin haluavat päiväkotiin.... eli siis päiväkoti on rakkaampi lapselle, kuin koti ja ne ainoat mahdollisuudet olla lapsen kanssa yhdessä hänet viedäänkin hoitoon, jotta äiti tai isä tai molemmat saisivat hieman vapaa-aikaa. Kaupassa käydään ennen, kuin lapsi haetaan työpäivän jälkeen ja usein lapsen työpäiväksi muodostuu 9 tuntia. Uraputki on rakkampi kuin lapset ja työ parempi kuin perhe.
- näin normaalia
nenada kirjoitti:
Niin olen työssäni nähnyt vain harvoja vanhempia jotka viitisvät todella hoitaa lapsiaan. Heille on tärkeintä että lapsella on muotivaatteet ja lelut viimeisintä huutoa ja juostaan harrastuksesta toiseen kieli vyön alla toteuttaen vanhempien unelmia. Kodissa ei olla edes vanhempien vapa apäivinä, kun lapset niin haluavat päiväkotiin.... eli siis päiväkoti on rakkaampi lapselle, kuin koti ja ne ainoat mahdollisuudet olla lapsen kanssa yhdessä hänet viedäänkin hoitoon, jotta äiti tai isä tai molemmat saisivat hieman vapaa-aikaa. Kaupassa käydään ennen, kuin lapsi haetaan työpäivän jälkeen ja usein lapsen työpäiväksi muodostuu 9 tuntia. Uraputki on rakkampi kuin lapset ja työ parempi kuin perhe.
Jaa-a, missä työssä olet, kun kärjistät että 'olen työssäni nähnyt vain harvoja vanhempia jotka viitsvät todella hoitaa lapsiaan.'
Kyllä nykyajan lapsiperheet yleisesti ottaen välittävät ja rakastavat lapsiaan. Monet vanhemmat pyrkivät joustavalla työajalla varmistamaan sen, ettei lapsi ole liian pitkää aikaa päiväkodissa ja monella lasten vanhemmalla on mahdollisuus pitää etätyöpäivää, jolloin lapsikin saa pitää 'vapaapäivää' päiväkodista.
Lasten vanhemmat ottavat molemmat huomioon lapsiensa hyvinvoinnin. Kesä- ja talvilomat suunnitellaan lasten ehdoilla ja harrastuksetkin valitaan koko perheen voimin. Lapset oppivat myös käymään kaupassa vanhempiensa kanssa ja käymään yhteisissä riennoissa mm nykyisin on tapana käydä koko perheen voimin yhdessä syömässä jossain lapsiystävällisessä paikassa.
Ja unohdat täysin isovanhemmat: monet isovanhemmat ovat rakkaudesta mukana lastensa ja lastenlastensa elämässä. Heitä näkee mukana lasten harrastuksissa, matkoilla ja muissa lapsille tärkeissä tapahtumissa.
Ja hakeepa moni isoäiti tai -isä lastakin silloin tällöin päiväkodista, jos vanhemmilla on menoa ja kuinka moni isovanhempi auttaa pyyteettä lastenkin hoidossa, kun lapset ovat sairaina jne.
Kyllä yleisesti ottaen lapselle koti on rakkaampi kuin päiväkoti tai hoitopaikka,
hyvä vaan kuitenkin, että lapsi viihtyy ja saa toisenlaisia virikkeitä hoitopaikasta kuin kotoa. Ja tärkeää, että hoitohenkilöstö on asiansa osaavaa ja lapsiystävällistä.
- tasa-arvoinen perhe
Minä ainakin olin onnellinen päästessäni takaisin työhöni kohtuullisen äitiysloman ja virkavapauden jälkeen. Oli ihanaa päästä aikuisten pariin ja päästä takaisin koulutustani vastaavan työn ääreen. Ei tarvinnut turhautua koko päivää lasten kanssa. Silti ehdin ihan riittävästi hoitaa ja 'antaa virikkeitä' lapsilleni.
Mitä taas tulee mieheeni: hänkin oli sitä mieltä, että olin mukavampi ja iloisempi, kun olin työelämässä - en ollut niin käpertynyt kotiimme ja olin miehellenikin ystävällisempi, koska hän omalta osaltaan myös osallistui kotitöihin. Tasavertaisuus se pelaa kotielämässä nykyään. Kyllä naisella siinä kuin miehellä saa olla muitakin harrastuksia kuin koti.
ps. evankeliumin tuputtamista emme ole harrastaneet lapsillemme - olemme saaneet kumpikin sellaisen ahdasmielisen uskonkasvatuksen, jolla emme missään tapauksessa halua aivopestä lapsiamme. - itsenäinen nainen
Minulla on onnellinen ja normaali perhe. Silti minä naisena en halua olla pelkästään kotiäiti.
- Minulla on oma ammattiura, jossa haluan päteä. Perheeni on toki tärkeä, mutta se ei yksinomaan riitä minulle.
- Haluan ansaita omaa rahaa ja pitää työosaamistani ajantasalla.
- Olen taatusti vireämpi, kun olen mukana työelämässä ja teen taatusti kotiaskareenikin ihan riittävän hyvin.
- Minusta on ihanaa tavata työpaikan ihmisiä ja yleensä erilaisia aikuisia.
- Ja eihän sitä kukaan voi varmasti sanoa, että elämä menee niin kuin kuvittelee. En halua jäädä tyhjän päälle ilman ammattia tai ammattitaitoa ja rahatta.
- Ja työssäolo ainakin toivon mukaan tulevaisuudessakin takaa eläkekertymän.
- En aikuisena halua olla aivan taloudellisesti riippuvainen, vaikka meillä tällä hetkellä on ihana perhe jossa joustot pelaa lasten ehdoilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?403011Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352238Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802019Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541737Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161472Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571469Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1221198Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian160935