Tämä on tositarina, ja syy miksi aion jättää tyttöystäväni.
Mielestäni parisuhteeseen kuuluu toisen huomioon ottaminen. Toista pitäisi kohdella samalla tavalla kuin haluaisi itseään kohdeltavan.
Mitä sitten on tapahtunut (taas kerran), eli ei ensimmäinen vastaava...
Eilen illalla katseltiin telkkua. Minulla oli levy suklaata. Olin tyttöystävällä kylässä ja otin suklaan olkkarin pöydällä, syötiin sitä puoliksi. Kun yksi pala oli jäljellä sanoin tyttöystävälleni, että "syö sinä tuo viimeinen pala", ja hän söi - ok!
Tänään hän keitti kahvit. Lupasin ottaa voileipää, ja otinkin. Siinä sitten juotiin kahvia. Minä söin voileipää ja hän kaivoi kaapista suklaalevyn jota siinä samalla naposteli.
Ajattelin, että kaipa minäkin palan uskalla ottaa kun olen saanut leivän syötyä ja kahvin juotua. Vaan ehtipä tyttöystävä syödä kaiken suklaan, eikä minulta edes kysynyt, että haluanko palan - vähän harmitti.
Sitten mentiin telkkua katsomaan. Minulla oli vielä takin taskussa vajaa levy, neljä palaa suklaata. Otin ne siihen syötäväksi itselleni, ajattelin, että kun en tyttöystävältä saanut palaakaan niin syön ne itse.
Tyttöystävä heti oli ottamassa itselleen siitä suklaata. Kielsin todeten: söit jo kahvin kanssa oman suklaasi, johon hän tyypilliseen tapaansa: "kyllä mää tiesein, etten saa, kunhan piruuttani kokeilin".
Tuumasin sitten, että "kun kerran niin pirullinen haluat olla niin lopetan suhteemme".
Teinkä oikein - itse olisin antanut hänelle osan kahvisuklaasta, ja muustakin jos hänkin niin tekisi, mutta kun hänellä on aina oma suu lähinnä, ja muille kyllä huomaa tarjota, mutta ei minulle. Joten koen: minua ei ole, joten parempi kai, että minua ei hänelle ole?
Kahvihetki: suklaata ja leipää...
18
356
Vastaukset
- blaah_
Juu tekstistä päätellen, et ole edes valmis aikuisten suhteeseen, joten parempi vaan, että et seurustele kenenkään kanssa. Joillakin pareilla on ihan oikeitakin ongelmia, ärsyttää tälläisiä turhanpäiväisiä juttuja edes lukea..
- ---
Ootko vähän tyhmä?
- Sämpylädraama
Minä tulkitsin tuosta paljon syvällisemmän oivalluksen ap:n ja tyttöystävän suhteesta. Siis että jossakin se aasin selkä katkeaa, ja tässä tapauksessa se oli tuo suklaa.
Ihmisestä aistii kyllä, onko hän huomaavainen, ja se mikä pätee pienissä asioissa, pätee isommissakin. Ja tuo, että 'oma suu on lähinnä' ei herätä luottamusta niihin isompiin asioihin.
Oma suhteeni kaatui siihen, että ollessani miesystäväni luona yötä niin, että hän lähti töihinsä aikaisemmin, mies oli laittanut aamukahvipöytään minulle vanhoja sämpylöitä, mutta oli itse ottanut kaapista ed. iltana yhdessä kaupasta ostamiamme tuoreita sämpylöitä. Todella naurettavan lapsellista, mutta tuosta sämpylä-asiasta paistoi koko suhteemme kuva niin kirkkaasti, että se olikin viimeinen aamukahvi siinä talossa :D- 12
Meilläpäin tuollaista kutsutaan järkeväksi taloudenpidoksi, parempi se että joku syö nuttaantuneet sämpylät kuin että roskiin heitetään.
- Sämpylädraama...
12 kirjoitti:
Meilläpäin tuollaista kutsutaan järkeväksi taloudenpidoksi, parempi se että joku syö nuttaantuneet sämpylät kuin että roskiin heitetään.
Miksi siis minä, miksei hän kun kerran oli aikaisemmin niitä sämpylöitä syömässä???
- huomaavaisuuttako?
Tuosta tuli mieleeni...
Tapailin erästä (suomi24 treffeissä tapaamaani) miestä muutaman kerran ja kävin kaksi kertaa hänen luonaan, jonne matka kesti parisen tuntia. Perille päästyäni hän tarjosi kahvia ja yhden pullan! Myöhemmin illalla myös viiniä, mutta nälissäni olin.... Suhde loppuikin pian sen jälkeen ja syynä oli isommat asiat kuin tarjoilu, mutta tuo asia jäi kyllä vaivaamaan. - choko
Ei mulla tullut muuta mieleen kuin että te syötte aivan jäätäviä määriä suklaata. Aikuisiän diabetesta metsästämässä :)
- dfgddfg
Ymmärrän pointin! Oma mieheni on juuri sellainen itsekäs paskiainen että oma perse on paras perse! Itse kyllä nassuttelee minun ruokiani, mutta jos minä erehdyn ottamaan hänen ostamastaaan sipsipussista yhdenkin sipsin niin saan paheksuvia katseita ja sanoo yleensä sitten ääneenkin. Jos minä olen vienyt mukanani sinne vaikkapa suklaalevyn ei ole miehelle mikään ongelma syödä siitä yli puolia. Ja hän vielä perustelee sen sillä että hän on isompikokoinen kun minä! Naurettavaa!
- tulivaaanmieleen...
Lainaan tuolta ylempää:
..."Meilläpäin tuollaista kutsutaan järkeväksi taloudenpidoksi, parempi se että joku syö nuttaantuneet sämpylät kuin että roskiin heitetään."
:-// jaa-a. "järkevää taloudenpitoa " on kai se, että vaimo/tyttöystävä saa ne vanhentuneet sämpylät, mies syö tuoreet!? (Tai sitten toisinpäin?)
Siis jompi kumpi on se jonka odotetaan "uhrautuvan"? Se, jolle kyllä riittää vähän huonompikin.. - 11+10
Taitaa teillä olla muutakin ongelmaa suhteessanne jos tuollaisen asian takia pitää jättää.
Syötte muuten ihan liikaa suklaata! Ehkä ei olisi ongelmaakaan jos söisitte vähemmän... - Kasvamaan vielä vain
Niin on todella huvittavaa vierestä seutrata noita kapainoita ruuasta tai muista. Jouduin olosuhteiden pakosta kuuntelmaan erään parin pyykkinen narulle laiton, joka oli vastaavan tyylinen. Nainen alkoi marmattaa, että on laittanut pyykkejä jo enemmän, ja alkaa hermiotumaan kun toinen laittaa vähemmän.
Jos pyykkejä oliis ollu paljon, mutta vain muutama rätti.
Jos elämä on tätä, että aina marmatetaankaikesta ja kaiken pitäisi mennä tasan, vain pinet lapset toimivat niin, aikuisen ihmisen pitää ymmärtää rajansa.
Pyykit kyllä menee narulle yhdenkin henkilön voimin.
Mitä ruokaan tulee, molemmat tarvitsee ruokaa ja se pitää osata jakaa niin, että jokainen paikalla oleva saa ruokaa.
Suklaalevystä kinaaminen on aivan lapsellista.
Onkohan niin, että nyt hakeudutaan näihin suhteisiin ja saman katon alle aivan liian varhain, ei ole opittu vielä elämään aikuisen elämää.
Jos toista todella rakastaa, antaa osan omastaan hänelle , eikä ole aina ottamassa kaikkea itselleen.
Taitaa olla para muutta ihan itsekseen asumaan ja kasvamaan, parisuhteeseen ei kannata hakeutua, ennukuin ymmärtää jakaa toisen kanssa asiat oikein ja ilman riitaa. Kaikkea ei voi saada koskaan elämässä, joten jostakin on luovuttava. - 324234234243
Minä luen tämän tekstin näin.
Jos minä annan niin sinunkin pitää antaa.
Suhde ei harmi vaan toimi sillä tavalla. Ei pidä antaa ja olettaa aina, että toinenkin antaa samalla tavalla.
Tottakai jos toinen antaa ja toinen ei anna yhtään, niin sitten ei suhde toimi.
Mutta te taidatte muutenkin syödä liikaa suklaata. - keskustelua peliin
Miksi ratkaisuna on parisuhteen katkaisu? Eikö ratkaisu olisi ollut se, että keskusteltaisi asiasta, että mikä on minun, sinun ja mikä yhteistä? Jos toinen syö oman suklaalevynsä kokonaan, niin olisit voinut kysyä jo aiemmin, että antaako hän levystään vähän sinullekin tai vimeistään siinä vaiheessa sanoa toiselle mielipiteensä, kun näki, että hän on syönyt kaikki.
Olen kyllä samaa mieltä, että minkätahansa kokoinen suklaalevy syötynä kertaheitolla on järkyttävä määrä energiaa. Hampaat menee, selluliittiä tulee persukseen ja diabetes kolkuttelee ovella. - suklaatesti
Tavallaan hauska juttu aloittajalta. Suklaan syönnissä tiivistyy naisen persoonallisuus. Siis pihiys. Ja kykenemättömyys huomioida toisen tarpeita. Ja ilkeyskin.
Olisi kiva kuulla, mitä mies on havainnut naisestaan muissa tilanteissa. Tukevatko kokemukset muualta tästä suklaan syönnistä saatuja? - åpjk5a
No joo, ehkä ero on paras ratkaisu... Nimittäin jos jo tuollaiset pikkujutut kasvavat kivitalonkorkuisiksi ongelmiksi, entäs sitten, kun tulee todellisia ongelmia ja vastoinkäymisiä?
Ratkaisu suklaaongelmaan on helppo: ostatte omat suklaanne ja syötte myös. Selvä peli. - Patukkaa
Kakroita molemmat. Hyvä että loppui moinen syntinen meininki..
- kattiakanssa66
Tuumasin sitten, että "kun kerran niin pirullinen haluat olla niin lopetan suhteemme".
Päivän parhaat naurut! kiitos! Edes kissan villi ja epäonnistunut hyppy hattuhyllylle ei kirvoittanut yhtä paljon naurua. xD Onko ikäsi 5 v...käytöksesi kertoo sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482529Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742517Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732392Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672190Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1041747Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231205Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71044Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411035Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59942