http://keskustelu.suomi24.fi/node/10448292 //
*** Nuo "takuut" kitaroissa on hankalia, koska valmistaja voi vetäytyä vastuusta vedoten väärään säilytykseen. Toisaalta takuu on valmistajan itsensä myöntämä ja määrittele ylimääräinen etuus jolla ei ole mitään tekemistä lakisääteisen tuotevastuun kanssa eikä valmistaja voi väistää virhevastuuta tai muutenkaan luikerrella kuluttajan oikeuksista vetoamalla itse määrittelemiinsä takuuehtoihin.
Säilytystapa ei poista häiriösuojauksia tai kolvaa kylmäjuotoksia!
On aivan selvää, että 3 t€:n hintaisesta instrumentissa ei saa olla em. kuvatun laisia töppäyksiä. Niitä ei sallita edes edullisemmissa kopioissa.
Laatu käsitetään yleisesti laadukkuutena, siis parempana tuotteena kokonaisuudessaan. Ei siis vain joiltain osin.
Suomessa myyjäliike vastaa myymästään tuotteesta ja on sen asia, miten sopii korvaukset toimittajansa kanssa.
Fakta: soitinrakentajana minulla ei ole varaa moisiin maanantaikappaleisiin! Loppuisi äkkiä leipä pöydästä.
***Kitaroissa on muutenkin hyvä käyttää harkintaa ennen kuin vetoaa takuuseen. Katsoppas kun olet vaivalla valinnut sen hyvän yksilön ja lähetät sen sitten "takuuseen" jonkun pikku juotosvian takia, niin entäpäs jos saatkin takaisin "ehjän" kitaran joka ei olekaan enää se sinun valitsema yksilö, joka taas matkaa uudelleen myyntiin korjauksen jälkeen.
Tunnen kyseisen tapauksen, koska neuvoin ao. nuorelle lahjakkaalle artistille korjaustoimenpiteet ja lainasin myös työvälineet niiden tekemiseksi.
Kyseinen customi on ostettu syksyllä ja kaulan profiilin osalta mittatilaustyönä (=custom shop) tehtynä. Sitä ei niin vain laiteta kiertoon.
Olisi tehnyt vastaavan (tai siis laadukkaamman) "kepin", mutta omistajalleen lavan "Fender"-logo oli tuolloin vielä "must". Paino sanalla OLI.
No, minulle tämä käy, koska sain samalla uuden tilauksen. Ja tasan tarkkaan sen käyttö ei ala "säätämällä", vaan soittamalla!
Hävettää vähän, kun vielä suosittelin ko. yksilöä "naapurin" tytölle. Oppia ikä kaikki: Fenderit pitää purkaa osiin, ennen kuin antaa kommentit. Piilovikoja kun ei muuten näe.
Muihin linkin kommentteihin: trollit on kyllä siellä tiskin toisella puolella.
Outoa tekstiä harrastelijalta
11
257
Vastaukset
- mika2
Ei mee läpi:-D
- Voi, voi reppanaa
No, mikäs se meitin mika-poitsulta ei nyt mee läpi? Juuttuko kakka peräsuoleen, kun jutut lähtee perseestä?
- Eräskitaristivaan_a
Voi, voi reppanaa kirjoitti:
No, mikäs se meitin mika-poitsulta ei nyt mee läpi? Juuttuko kakka peräsuoleen, kun jutut lähtee perseestä?
Tiedätkös mitä? Sä luulet olevat kovin fiksu ja kenties vitsikäs mutta asian laita ei ole näin kun luulet ja enkä nyt oikein ymmärrä tätä sun tapaas hyökkiä Mika2:n vastaan tai yleensäkään ketään vastaan (eikä näköjään ollut edes ensimmäinen kerta).
Mika2 ja Nojust kirjoittaa täällä hyvin useasti hyviä kirjoituksia, pysyttelee asiassa ja komentoi fiksusti mutta mietippäs nyt sun omia kirjoituksia onko ne edes lähellekään sitä taso mitä pitäis ja lue alla mun lyhyt naljaus sulle:
Parempi, että se kakka juuttuu peräsuoleen kuin suuhun mitä juurkin lienee sulle käynyt koska paskan juuttuminen sinne yläpäähän on hyvin ikävä juttu kuin että se juuttuis sinne peräpäähän, toisaalta sullahan kenties on peräpää ja yläpää vaihtanut paikkaa kuka sen tietää kun sun juttus on sen verran ihmeellisiä.
Lisää pientä vvv..tuilua sulle... eli jos sun aivot olis yhtä pienet kuin sun munat... niin sä olet aika kusessa ;-)
Sorry mutta on hieman pakko antaa sulle omaa lääkettäs.. toisaalta en usko että se tehoaa sun aivojen toimintaa... vai pitäiskö kysyä... minkä ihmeen aivojen... vai istutko niiden päällä. - Karitsan uhriveri
Eräskitaristivaan_a kirjoitti:
Tiedätkös mitä? Sä luulet olevat kovin fiksu ja kenties vitsikäs mutta asian laita ei ole näin kun luulet ja enkä nyt oikein ymmärrä tätä sun tapaas hyökkiä Mika2:n vastaan tai yleensäkään ketään vastaan (eikä näköjään ollut edes ensimmäinen kerta).
Mika2 ja Nojust kirjoittaa täällä hyvin useasti hyviä kirjoituksia, pysyttelee asiassa ja komentoi fiksusti mutta mietippäs nyt sun omia kirjoituksia onko ne edes lähellekään sitä taso mitä pitäis ja lue alla mun lyhyt naljaus sulle:
Parempi, että se kakka juuttuu peräsuoleen kuin suuhun mitä juurkin lienee sulle käynyt koska paskan juuttuminen sinne yläpäähän on hyvin ikävä juttu kuin että se juuttuis sinne peräpäähän, toisaalta sullahan kenties on peräpää ja yläpää vaihtanut paikkaa kuka sen tietää kun sun juttus on sen verran ihmeellisiä.
Lisää pientä vvv..tuilua sulle... eli jos sun aivot olis yhtä pienet kuin sun munat... niin sä olet aika kusessa ;-)
Sorry mutta on hieman pakko antaa sulle omaa lääkettäs.. toisaalta en usko että se tehoaa sun aivojen toimintaa... vai pitäiskö kysyä... minkä ihmeen aivojen... vai istutko niiden päällä.Hei,
Tuo on jo melko inhottavaa kirjoittelua uskovalta ihmiseltä. Kertaappa Jobin kokemukset, rauhoitu ja kirjoittele vasta sitten. Jos siltä enää tuntuu.
Jeesuksen rakkaus, rukoilen anteeksiantoa Sinulle! - ihme hemuli
Eräskitaristivaan_a kirjoitti:
Tiedätkös mitä? Sä luulet olevat kovin fiksu ja kenties vitsikäs mutta asian laita ei ole näin kun luulet ja enkä nyt oikein ymmärrä tätä sun tapaas hyökkiä Mika2:n vastaan tai yleensäkään ketään vastaan (eikä näköjään ollut edes ensimmäinen kerta).
Mika2 ja Nojust kirjoittaa täällä hyvin useasti hyviä kirjoituksia, pysyttelee asiassa ja komentoi fiksusti mutta mietippäs nyt sun omia kirjoituksia onko ne edes lähellekään sitä taso mitä pitäis ja lue alla mun lyhyt naljaus sulle:
Parempi, että se kakka juuttuu peräsuoleen kuin suuhun mitä juurkin lienee sulle käynyt koska paskan juuttuminen sinne yläpäähän on hyvin ikävä juttu kuin että se juuttuis sinne peräpäähän, toisaalta sullahan kenties on peräpää ja yläpää vaihtanut paikkaa kuka sen tietää kun sun juttus on sen verran ihmeellisiä.
Lisää pientä vvv..tuilua sulle... eli jos sun aivot olis yhtä pienet kuin sun munat... niin sä olet aika kusessa ;-)
Sorry mutta on hieman pakko antaa sulle omaa lääkettäs.. toisaalta en usko että se tehoaa sun aivojen toimintaa... vai pitäiskö kysyä... minkä ihmeen aivojen... vai istutko niiden päällä.Mitä se jäbä tiluttaa? Hirveetä saarnaa pukkaa uskis kakasta ja aivotuksistaan. Miten toi liittyy skittapalstal? Ota urpo lääkkees tai opettele soittaa muutaski ku lärvikkeiäs!
- Terveyssisko
ihme hemuli kirjoitti:
Mitä se jäbä tiluttaa? Hirveetä saarnaa pukkaa uskis kakasta ja aivotuksistaan. Miten toi liittyy skittapalstal? Ota urpo lääkkees tai opettele soittaa muutaski ku lärvikkeiäs!
Mikä vittu oikeen kirvelee näis jutuis? Ai se, et kuulee totuuksii vai se siskolt saatu syfilis? Aik'kus perklele kuitenkii palleja kirveltää vielkii.
- HEhehheeeee908l007he
HAHA HAAA
Onpan hauskaa menoa täällä.
Ihanko oikein joku kuvittelee tämän menevän läpi.
On se kumma kun pitää keksiä tällästä soopaa ja nyt esiinnytään soitinrakentajan ominaisuudessa ja tunnetaan kyseinen tapaus.
HEHEHEEE... jopa Runebergin sadut kalpenee tämän rinnalla.
Kyseisen linkin aloittaja ei ole ikinä nähnytkään Custom shopin Fenderiä ;-)
Niin ja vielä kirjoiteltu I.Kaalinen nimimerkin suojissa kuvitellen oikeasti, että kyseinen henkilö on Ikaalisen soitinrakennuspuolen ihmisiä.
Eipä tarvi satukirjoja ostella kun näitä juttuja lukee (enkä nyt tarkoita Mika2 tai Nojust kirjoituksia vaan juurikin tätä sekä linkissä olleen aloittajan juttua). - NoJust...
Outoa tekstiä "ammattilaiselta"...
Mikäli tällainen olisitkin, niin varmasti ymmärrät sen, että kitaran sähköjen asennus lienee kaikkein simppelein tomenpide kitaran rakennuksessa?!
Ammattikoulun heikkovirtapuolen ensimmäisen vuoden opiskelija tekee operaation alta tunissa ihan riittävän laadukkaasti.
Sinä "ammattilaisena" varmaan kykenet arvioimaan, miten suurella todennäköisyydellä Fenderin "sähkömiehet" on olleet niin sekaisin, että tollasta sutta on syntynyt niinkin helpossa työssä?!:D- kukkendaakel
Oi ku hienoja peräkkäisiä sanoja! Säkin varmaan tiedät, ettei kannattaios jauhaa paskaa aisian vierestä. Sil jää kuule poitsu ilman pillua ja pääsee tilutteleen turpaansa ainoostaan tällasil palstoil!
- NoJust...
Kuvitteletko sinä ihan tosissaan olevas hauskakin?
Tavaileppas nuo tekstit uudestaan ihan ajatuksen kanssa ja kerro sitten, mikä meni asian(tai aisian, niinkun sinä asian ilmaisit), vierestä? - SisarHentoValkoinen
Onko nyt täysikuun aika kun nuo henkisesti sairaat yksilöyt tuntuvat täällä noin aktivoituvan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483