Facebookin anteeksipyytelijät

anteeks-vanteeks

on alkanut ärsyttää joka sovintosunnuntaina se kun kaikenkarvaiset facebook ihmiset pyytelevät isoon ääneen anteeksi .. se on vaan jotenkin niin tekopyhää! ja oikein korostetaan, etttä tässä ollaa nyt niiiiiii-iin hurskasta ortoa, että!

eikö se riitä että palveluksessa on tämä.. pitääkö se levittää nettiinkin..

varsinkin kun ainakaan osa näistä nettimöykkääjistä ei takuulla tarkoita sanaakaan niitä anteeksipyytelyistään..

13

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kypsyttää myös mua

Ovat varmaan jotain ent.luterilaisia, jotka viitsivät vouhottaa ja asia menee aivan överiksi...Sitten haukkuvat ortodoksit, kun eivät ole yhtä aktiivisia kuin he. Seuraavaksi ostavat oman telkkariohjelman, jossa voivat julkisuudessa huutaa anteeksipyyntöjään. Ortodoksinen vaatimattomuus on hävinnyt.

• herkkopoika

hahhaa, kaikkein 'paras' on yksi facebook-tuttu, joka paitsi huutelee niitä anteeksipyyntöjään netissä myös lähettää ne tekstiviesteinä kaikille, joiden numero on vaan hänellä kännykässä.

V Ä S Y T T Ä V Ä Ä ...

• ------------)
        herkkopoika kirjoitti:

hahhaa, kaikkein 'paras' on yksi facebook-tuttu, joka paitsi huutelee niitä anteeksipyyntöjään netissä myös lähettää ne tekstiviesteinä kaikille, joiden numero on vaan hänellä kännykässä.

V Ä S Y T T Ä V Ä Ä ...

kaikesta saadaan ongelma aikaseksi. Itse olen facebookissa ja ihmettelen että miksi olen. Ortodoksit voivat ihan hyvin toivotella toisilleen ja pyytää anteeksi, kunhan eivät ihan kaikille toivottele. Kaikki eivät pidä siitä.

Kännykkä on ihan hyvä tuohon tarkoitukseen.

• emootti

Sosiaalinen media on sellainen lesbauspaikka kehua matkoillaan tuttavillaan lomakuvillaan yms.Nämä avautumiset aina vähän joskus ärsyttävät.Meiksin feississä ei ole kuin yksi paikallisen kirkon jäsen ja hänenkin kanssa tehdään enemmän syntiä siellä kuin anteeksi pyydellään :S No ehkä jonkinverran sitten kauhistellaan ajatusta minne sanomisiemmme takia joudutaan.

Ei ihminen koskaan näe itseään ainakaan tarpeeksi hyvin.Minulla oli eilen kirkossa täysin ulkopuolinen olo, joskis se on sitä melkein aina.Väistämättä vaikkei purnaisikaan niin eriarvoisuus pläjähtää naamalle kun elämä ei ole kaikkia samalla suotuisuudella tai omalla viisaudella kohdellut.Sen kun jaksaisi sietää itsessään eikä sitä oloa tulisi.

Kohtuullisen vaikeaa se vain on niellä oma osansa tässä universumissa.

• körttimekkopäälle?

Moraalinvartijuus on kova sana ainakin monen ex-luterilaisen ortodoksin facebookkauksissa. Itse kerran olin kesällä minimekossa kaupungilla (huom, ei siis kirkossa!!).. no eikös sitten mukana ollut nyk. ortodoksi heti facebookissa rientänyt kauhistelemaan minihameita ja kuinka HÄN ei koskaan esiintyisi sellaisessa muuten kuin kotioloissa oman aviomiehen edessä. Tjaah, ett' semmosta.

• pyllerö possu
        körttimekkopäälle? kirjoitti:

Moraalinvartijuus on kova sana ainakin monen ex-luterilaisen ortodoksin facebookkauksissa. Itse kerran olin kesällä minimekossa kaupungilla (huom, ei siis kirkossa!!).. no eikös sitten mukana ollut nyk. ortodoksi heti facebookissa rientänyt kauhistelemaan minihameita ja kuinka HÄN ei koskaan esiintyisi sellaisessa muuten kuin kotioloissa oman aviomiehen edessä. Tjaah, ett' semmosta.

Juu myönnän harrastavani sellaista.Ja tällekkin palstalle kirjoittamista aina välillä.
        Minimkkoja en harrasta kun ei anna luonto periksi laittaa tälläisen läskikasan päälle minaria.Sen verran ylpeä luonne etten kestä sitä häpeää itselleni ottaa.

Mitäs sitä minari pitämään ellei tykkää tuulettaa eikö se ois kivempi pitää niinkuin itsellä.Minusta ainakin olisi.
        Nuorena tyttönä oli kivaa vähän härnätä mutta oli se hieman hankalaa kun piti oudosti kyykkiä ettei vesiraja vilahtaisi yms.Miehistä on riesaa ilman minihameitakin.

Ihmiset eivät vaan voi helposti hyväksyä itsestään poikkeavaa käytöstä saati että huomaisivat omat vikansa.

• pelmuuttelija
        körttimekkopäälle? kirjoitti:

hhmmjaah.. unohtui kysyä olitko mies vaiko nainen?Tokkopa tuolla merkitystä nykypäivänä.No pitäähän hameessa helmakin olla eikä pelkkä vyötärönauha ja nappi...

• Kysymys:
        pyllerö possu kirjoitti:

Juu myönnän harrastavani sellaista.Ja tällekkin palstalle kirjoittamista aina välillä.
        Minimkkoja en harrasta kun ei anna luonto periksi laittaa tälläisen läskikasan päälle minaria.Sen verran ylpeä luonne etten kestä sitä häpeää itselleni ottaa.

Mitäs sitä minari pitämään ellei tykkää tuulettaa eikö se ois kivempi pitää niinkuin itsellä.Minusta ainakin olisi.
        Nuorena tyttönä oli kivaa vähän härnätä mutta oli se hieman hankalaa kun piti oudosti kyykkiä ettei vesiraja vilahtaisi yms.Miehistä on riesaa ilman minihameitakin.

Ihmiset eivät vaan voi helposti hyväksyä itsestään poikkeavaa käytöstä saati että huomaisivat omat vikansa.

"Juu myönnän harrastavani sellaista."

Ukollesi veikistelyä kotosalla ilman housuja?

Mikäs sen suloisempaa.

• Leena-Marja

Jokainen valitsee itse fb-kaverinsa. Miksi ihmeessä sitten kaveeraa siellä sellaisten kanssa, joiden kirjoituksen ärsyttävät? Ja valittaa asiasta suomi24:ssä!

• rratkaisu!

hyvä vinkki tuokin.. pistänkin juuri sellaisen anteeks-kun-luulin-sua-pa$k@pytyn-vanteeks -ihmisen viestit näkymättömiksi. ;)

• Leena-Marja
        rratkaisu! kirjoitti:

hyvä vinkki tuokin.. pistänkin juuri sellaisen anteeks-kun-luulin-sua-pa$k@pytyn-vanteeks -ihmisen viestit näkymättömiksi. ;)

Poista kavereittesi joukosta.

• feisbuukitar
        Leena-Marja kirjoitti:

Poista kavereittesi joukosta.

Ei kai kaikki viitsi noin tehdä? Saattaa nimittäin loukata sitä, joka poistetaan kavereiden joukosta. Helpompi on tosiaan tehdä niin, että laittaa k.o. henkilön viestit näkymättömiksi. Veikkaan nimittäin, että nuo anteeksipyytelyt eivät tässä kohtaa ole ainoa ärsyttävä asia.

Mikähän siinä on, kun niin monet entiset luterilaiset muuttuvat vielä enemmän ryppyotsaisiksi kun liittyvät ortodoksiseen kirkkoon? Tuntuu kuin olisi tärkeintä hehkuttaa uskoa aina ja joka paikassa. Joskus se saa suorastaan sellaiset mittasuhteet, että on kuin oltaisi jossain hurmoshenkisessä vapaiden suuntien kokouksessa. Tai vaihtoehtoisesti jossain hyvin tiukkapipoisessa vl-yhteisössä? :( Kovin surullista. Eikä se välttämättä anna hyvää kuvaa meistä ulkopuolisillekaan.

• heböömi
        feisbuukitar kirjoitti:

Ei kai kaikki viitsi noin tehdä? Saattaa nimittäin loukata sitä, joka poistetaan kavereiden joukosta. Helpompi on tosiaan tehdä niin, että laittaa k.o. henkilön viestit näkymättömiksi. Veikkaan nimittäin, että nuo anteeksipyytelyt eivät tässä kohtaa ole ainoa ärsyttävä asia.

Mikähän siinä on, kun niin monet entiset luterilaiset muuttuvat vielä enemmän ryppyotsaisiksi kun liittyvät ortodoksiseen kirkkoon? Tuntuu kuin olisi tärkeintä hehkuttaa uskoa aina ja joka paikassa. Joskus se saa suorastaan sellaiset mittasuhteet, että on kuin oltaisi jossain hurmoshenkisessä vapaiden suuntien kokouksessa. Tai vaihtoehtoisesti jossain hyvin tiukkapipoisessa vl-yhteisössä? :( Kovin surullista. Eikä se välttämättä anna hyvää kuvaa meistä ulkopuolisillekaan.

On olemassa hengellisiä ihmisiä ja on olemassa maallisia ihmisiä, heistä kupikaan ei ole täydellinen.Olisitte kuunnelleet sovintosunnuntain tekstiä joka varoitti puolin ja toisin tuomitsemasta koska Jumala hyväksyy kaikki.Nämä narinat ovt ihmisten narinoita toki ärsyttävää mutta Kristus toivoi nöyryydellä namäkin voitettavan yhteisen rakkauden vuoksi.Koska niin Hän on meitä rakastanut.
        No isekkin olen viimeaikoinan säkeentynyt tiettyihin ihmisiin... kukaan ei ole täydellinen.

Voisihan eriävän mielipiteen kiltisti kertoa vastapuolella näkee ja ymmärtää ken haluaa ehkä se tuo hänellekkin uusia ulottuvuuksi jos tuo.Kaikki eivät itserakkaudessaan ja riittoisuudessaan tule ajatelleeksi muita lähimmäisiään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe