salonki etos enkeli, HKI Herttoniemi - varoitus

bfgaerhear

Varoitus... varasin ajan kasvohoitoon ja kulmien muotoiluun. menin sitten paikalle ja odotin omaa aikaa. Toinen kosmetologeista otti vastaan asiakkaan, minä sit odotin... loppujen lopuksi kysyin että hei mulla ois aika kasvohoitoon nyt, tai siis jo 10-15 minuuttia sitten. no sit se kosmetologi sano ai nii mene tonne toiseen huoneeseen. menin ja ihmettelin, siellä istui parhaiten joku toinen kosmetologi ja jutteli vain puhelimessa. Ei viitsiny siis ees tulla hakemaan mua tai sanomaan että anteeksi ku on tärkeä puhelu tms. Noh, puhelun päätyttyä hän rupes haastattelemaan mua, kysyi mm. mun sukunimeä, puhelinnumeroa, osoitetta :O ja onko mulla lapsia. Just joo. Minkä hiton takia kosmetologi haluais osoitteen? Varmaan että vois myydä mulle jotain ja sit jos en maksa niin... No sitten kun hän oli hakemassa kaikki tavarat jne. niin kysyin että mitä tarkasti sisältyy tähän kasvohoitoon (naamiot, kuorinnat jne.) ja se vastasi vain tylysti et kaikki mitä siellä luki, kai sinä tiedät mitä ostat. Että kiva näin.

Hoito olisi sujunut hyvin... oli kivaa rentouttavaa musiikkia jne... mut toi heti rupes papattamaan siellä et sulla ihan varmasti ei toimi kilpirauhanen ja ryhti on muutenkin huono, joten 6-kymppisenä olet ihan vammainen ja muuten tarvitset pitkiä hoitoja nyt, muuten sun kasvot näyttää kohta ihan hirveältä jne. siis mitä v*ttua oikeasti. Kiva päästä renttoutumaan kauneushoitolassa... niin ja tietnkin heti tarjosi mulle hoitolansa hoitoja joiden ansiota pääsen pois niistä "ongelmistani", kuten kilpirauhasen vaaja-tai liikatoiminnasta (sitä tämä loistava lääkäri ei kyllä maininnut, kumpi niistä minulla on). Koko ajan kysyi "ymmärtääkö?" :D

Kulmien muotoilusta jäi muuten paljon hajakarvoja, piti korjata lopputulos kotona. Ja koko epämiellyttävän hoidon aikana palelin, kun toi pyysi riisumaan paidan pois ja peitti mut sitten vain pyyhkellä - noin liikkumattomana n. tunnin siellä makoilin.

Tyhmänä kerroin kyllä hänelle osoitteeni ja nyt ketuttaa. Mut ku en halunnu heti alkuun olla törkeä ja sanoa et v*ttuako se sulle kuuluu. ääääh....

eli varoitan tästä kauneushoitolasta, tosi epämiellyttävä tunnelma!

163

6161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • th

      Minulla oli kyseiseen paikkaan citydeal-lahjakortti... En todellakaan aio käyttää kaikkia hoitokertoja, se paikka on ihan hirveä!!! Todella epähygieeninen!! Ja hoitaja ei KOSKAAN ole pessyt käsiä ennen kuin aloittaa hoidot!!

      En suosittele kyseistä paikkaa kenellekään!!

    • bfgaerhear

      sama täällä, unohdin mainita, en huomannut että hoitaja ois pessyt kädet...

    • bfgaerhear

      niin ja kysyikö hän sinultakin sun osoitetta ja sukunimeä jne?

      • th

        Joo muistaakseni kysyi.. Ja hän myös perui/siirsi aikojani useaan kertaan.. Juttelin myös toisen asiakkaan kanssa, kenellä oli aika varattuna (mutta paikka oli suljettuna ja odottelimme ovien ulkopuolella). Tää toinen tyttö yritti soittaa ikkunassa olevaan kännykkänumeroon, mutta meni vastaajaan ja vastaaja oli täynnä... Tyttö kertoi et hänellä oli 4 kertaa varattuna, nyt tää oli viimeinen käyntikerta ja JOKA kerralla nainen on soittanut ja siirtänyt varattua aikaa! Mulle se teki ihan saman jutun, viime kerralla laittoi viestiä tuntia ennen sovittua aikaa, että se siirtyy. Ja olin jo matkalla sinne...

        Mun mielestä siellä paikassa pitäis käydä jonkun terveystarkastajan tarkastamassa se paikka, siel on tosi paljon puutteita hygieniasta...

        Kävin siis formostar-hoidoissa ja mua käskettiin juomaan vettä ennen hoitoa. Huomasin et vesikannussa oli roska, sain kaadettua vettä kuitenkin niin ettei se roska tullut sieltä pois. Pyysin hoidon jälkeen et se nainen kaataisi vanhan veden pois ja uutta tilalle, no hän kaatoi vaan uutta vettä (vedessä oli siis edelleen se roska..). Ja pöydällä oli 3 kertakäyttömukia pinossa, otin päällimmäisen ja join siitä. Se keskimmäinen muki oli märkä, eli se oli ollut jo jollain käytössä... Ällöttävää!!! :/


    • bfgaerhear

      oliko se toi vanhempi nainen vai toi jolla on musta tukka? pitäiskö tästä tehä joku ilmoitus oikeasti, tää voi olla jopa vaarallista jos siellä hygienia on tolla tasolla. minnehän sellaisia tehdään, valviraanko?

      kerroitko muuten osoitteesi? ottiko hoitaja sitten yhteyttä sinuun tms?

      • th

        Joo se oli se vanhempi nainen, en sen nuoremman kans ollenkaan asioinut. Muistaakseni annoin osoitteeni ensimmäisellä kerralla, siitä on muutama viikko aikaa. Hoitaja otti yhteyttä puhelimitse aina ennen sovittua aikaa ja siirsi aikaa. Laittoi tekstiviestiä tai soitti. Mulla ois vielä 5 aikaa jäljellä sinne, mutta aion perua ne kaikki, en todellakaan halua mennä sinne enää, tuntuu et siitä on terveydelle enemmän haittaa kun hyötyä.. :/

        Mä en tiedä minne sellasen ilmoituksen vois tehdä, oon miettiny et ois kyl tosi hyvä tehdä jotain et se paikka käytäis katsomassa. Oiskohan se valvira se minne sen ilmoituksen vois tehdä?


    • porkka_nainen

      Hyvä, että löysin nämä arvostelut. Olen etsimässä kevään kasvohoitoa ja muuta mukavaa hemmottelua. Eipä siis ainakaan tuolta :-(

    • rfvrerg

      Tietääkseni nuokin asiat kuuluvat kuluttajavirastolle, jos saat huonoa palvelua.

    • sakseli

      Joo ei kannata kyseiseen paikkaan mennä! Mulla sattui jopa kulmakarvojen nyppiminen siellä tosi paljon ja tuli jopa verta! Kasvohoito tuntu kun vaan ois levitelly voiteita ja suihkutellu vettä, eikä todellakaan ollu rentouttavaa!!! Samat kilpirauhasesta johtuvat jorinat puhu mullekin samaten kun tytölleni ja tyrkytti hoitojaan! Kuluttaja-asiamieheen kai pitäs yhteyttä ensisijaisesti ottaa, aivan asiaton mesta!

    • bfgaerhear

      haha, näköjään on toi klilpirauhasen vaaja- tai liikatoiminta varsin yleinen ja jopa tarttuva sairaus, jos kaikki jotka ovat käyneet siellä saavat sen :D
      no mutta. https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoitus.aspx tällaisen löysin, mutta toisaalta ei kai sellaista voi lähettää "vain" sen perusteella, että hoitaja on epäkohtelias, ei osaa nyppiä kulmakarvoja ja hänen mielestään kaikilla asiakkaillaan kilpisrauhanen ei toimi... (siis ymmärrän hyvin miten ketuttavaa sellainen toiminta on ku itsekin kävin siellä, mut ymmärtääkö kuluttaja-asiamies, jotenki epäilen)...

    • ------------

      citydealeista saa rahat takas kun ottaa sinne yhteyttä, jos niitä ei haluu käyttää loppuun, kun on noin hyvä syy siihen. terveystarkastajalle vaan ilmoitusta jos siellä asiat noin huonosti.

    • Biodroga

      Miten sait varattua ajan? Itse olen jo kuukauden ajan yrittänyt saada aikaa varatuksi kasvohoitoon sekä puhelimitse että sähköpostilla. Puhelin menee aina vastaajalle, joka on täynnä ei sinne saa jätettyä soittopyyntöä. Sähköposteihin ei myöskään vastata. Aivan uskomatonta.

      Luettuani sinun ja muiden kokemukset taidan jättää ajan kokonaan varaamatta. Kuulostaa todella epämääräiseltä. Minulla on jo ennestään kilpirauhasen vajaatoiminta, en tarvitse enää näiden kosmetologien diagnoosia siitä.

      Otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja pyydän heidän selvittämään Etos Enkelin & Spa Eliten toimintaa.

    • topsolainen

      Olipa hyvä että törmäsin tähän keskusteluun. Itselläni on myös grouponin lahjakortti kyseiseen hoitolaan. Häät tulossa ja olen useaan otteeseen yrittänyt varata aikaa itselleni. Aina on puhelin mennyt joko vastaajaan, ilmoittanut vastaajan olevan täynnä tai tuutannut varattua. Saakohan grouponista rahansa takaisin tällä perusteella, että aikaa ei saa millään varattua ja kohta se on jo liian myöhäistä... ja edellämainittujen kirjoitusten perusteella en paikkaan enää menisi, vaikka olisin ajankin saanut varattua.

    • niina

      Täällä sama ongelma... Soitin juuri grouponiin ja yritin perua kaupat. Sanoivat et ovat ottaneet liikkeeseen yhteyttä ja kuulema on työntekijä ollu lomalla joten siitä ruuhka ja ongelmat... ovat luvanneet korjata tilanteen, puhelinvastaaja ruuhkat jne, mutta ainaki juuri soitettuani tilanne oli edelleen sama! Ja koska lahjakortti on voimassa vielä nuinkin pitkään, vuoden loppuu, niin rahoja ei tipu. Eipä auta ku jatkaa rimputtelua...

    • eagerghrtsth

      Biodroga, kerro ihmeessä mitäs se kuluttaja-asiamies sanoi!

    • jep jep

      Minä sain ajan varattua kun soitin toiseenkin numeroon ja sanoin että seuraavaksi tulen varaaman ajan paikanpäältä jos ei ala soittoa kuulumaan, sieltä soittivat ja kokemus oli huipaisan törkeä, mulla oli maksa ja sappiongelmia, alkupuhdistus oli pyyhkäisy kahdella kuivalla vanulapulla, kävi tupakalla, hoisi 2 samaan aikaan ja hoito oli 10minuutin makaaminen lampun alla jonka jälkeen suihkutti vettä? naamalle.

      Että kyllä oli naurussa piteleminen. Sanoin että taitaa nyt olla niin että en varaa uutta aikaa.

      • Typerä blondi

        Minäkin olen yrittänyt yli kuukauden varata aikaa kyseiseen "hoitolaan", mutta kukaan ei vastaa eikä vastaajaan pysty jättämään viestiä. Ei muuta kuin kuluttaja-asiamiehen juttusille, kun eivät Grouponilta suosta palauttamaan rahoja. Oli sitten viimeinen lahjakortti, jonka Groupilta ostin.


    • Pina

      Mua harmittaa, kun löysin nämä viestit vasta nyt. Mä olin eilen kasvohoidossa ja voin sanoa, että ekaa kertaa elämässäni pelkäsin kauneushoitolassa. Tämä venäläinen maatuska tuskin on edes mikään kosmetologi. Mulla tuli kaiken lisäksi oikea silmä tosi oudoksi, kun siihen meni jotain ainetta eikä silmä ole kunnossa vieläkään. Harmittaa, kun olin minäkin niin tyhmä, että annoin tietoni ja vielä tyhmempi, kun en tajunnut edes katsoa niitä purkkeja, että mitä "myrkkyjä" hän ihooni laittoi. Outo oli myös se laite, jolla hän ihoni "imuroi". Mutta se mikä musta tuntuu käsittämättömältä, että miten tällaisia ja monia muita vastaavia (oikeastaan aika monet citydeal-tarjoukset) voi olla Suomessa, jossa kaikkea valvotaan niin tiukasti. No, mun osalta sai olla viimeinen kerta ja nyt toivon, että en menetä näköäni. Ihmettelenkin alussa, kun täytti sitä lomakettaan, kun hän sanoi, että hän on vastuussa, jos jotain sattuu???? Kuka suomalainen kosmetologi nyt tuolla lailla aloittaa hoitoa?!

      • Pina

        Ja Biodrogalle vielä kysymys. Oletko saanut mitä tietoa kuluttajavirastosta. Itse aion kans soittaa sinne maanantaina. Ja ihmetellä tätä paikkaa ja ylipäätään sitä, että miten villiksi tämä kauneudenhoitoala on mennyt. Täältä keskustelupalstalta löytyy kauhutarinoita lähes kaikista niistä paikoista, joihin City Deal tarjouksia on.


    • kissapylly

      Jaahas, en ilmeisesti ole ainoa tähän puoskarilaan törmännyt. Ikävä kyllä vielä 2 hoitokertaa käyttämättä ja se eka ainakin oli täyttä humpuukia. Olin varannut laser-hoidon, se oli vaan sitä että makasin paikallani eikä naamaani koskettukaan. Kuulin kans samat kilpirauhasjutut ja joitain tuotteita yritettiin tyrkyttää, kaiken tämän teki siis haiseva ja tyly kosmetologi. Niin ja jouduin kans ootteleen, siellä oli tuplabuukkaus jonkun naisen kanssa yhtä aikaa :DD Nyt vaan haluaisin rahat takasin enkä enää mennä kyseiseen paikkaan.

    • JannaS

      Jaa-a, mulla ois tänään aika Biodroga-kasvohoitoon (CityDealin kautta ostettu). Saas nähdä kuinka käy, jos siellä on joku tupakoiva maatuska ottamassa mua vastaan, niin käännyn kyllä kannoillani...

    • gersipjoeag

      kerro sit miten kävi! Ja onko sullakin viallinen kilpirauhanen! :D

      • Beltsu

        Minullakin on ;)


    • kissapylly

      CityDeal ei korvaa, ei myöskään kyseinen lafka. Luottokunnalta yritän saada takaisin pulittamaani 50€ mutta eivät varmaankaan korvaa tällaista kun ei ole heidän vika.

      JannaS: Repesin tolle tupakoivalle maatuskalle :DD Joo siellä se "vastaanottaa" asiakkaita 15min myöhässä...

    • JannaS

      No kerronpa nyt sit päivityksen: Aika oli varattu siis tänään klo 18 ja sain klo 17.23 tekstiviestin, että tekijä on kipeänä ja täytyy perua aika. Hän soittaa maanantaina ja sovitaan uusi aika.

      Mä vähän jo odottelinkin tällasta soittoa tai viestiä, kun olin tän ketjun lukenut. Onko odotusten täyttyminen tässä tapauksessa hyvä vai huono juttu?

    • kissapylly

      JannaS: Huono juttu molemmin päin. Itse peruin kaikki tulevat aikani sen pelleilykerran jälkeen. Harmi vaan että mikään ei korvaa tuota menettämääni 50€, mutta ehkä tästä nyt opin tutkimaan asioita etukäteen ennen kun ostan hyvältä kuulostavan CityDealin joka onkin paska.

      • Pettynyt&kiukkuinen

        Siis uskomatonta! minäkin ostin Grouponilta laservalohoidon, johon yritin varata aikaa viikkokausia. Puhelimeen ei koskaan vastattu ja vastaaja aina täynnä, joten ei voinut jättää soittopyyntöä. viimein sain ajan viime kkeskiviikolle eli 16.5. ja PUOLI TUNTIA enne mun aikaa tuli tekstari, että aika on peruttu hoitajan sairastumisen takia ja että minulle soitetaan maanantaina eli siis tänään. Siis mun hoitoaika peruttiin puoli tuntia ennen ja olin jo sinne matkalla! Yritin soittaa, mutta eipä vastattu. Kello on nyt maanantaina 15.00 ja olen yrittänyt soittaa useaan otteeseen, mutta eipä ole vastattu. ei myöskään ole sieltä päin soitettu minulle. Luin tuosta, että JannaS:llä kävi ihan sama juttu 15.5. kuin minulla 16.5. Peräkkäisinä päivinä äkillinen sairastuminen ja hoidot perutaan puoli tuntia ennen. Pitäiskö meidän kaikkien ottaa yhteys grouponiin ja vaatia rahat takaisin? Luulisi grouponinkin tajuavan, että tälläiset huithapeli-firmat pilaavat heidänkin maineensa ja kosta kukaan ei osta enää heidän diilejään!


    • Pettynyt&kiukkuinen

      Lisäys vielä edelliseen: Ihmettelin, kun aikaa varatessani puhelimessa kysyttiin ostamani groupon lahjakortin koodi sekä varmuuskoodi. Kirjauduin juuri äsken Groupon tililleni, jossa näkyy kaikki ostamani diilit. Ja kuinka ollakaan: lahjakottini etos enkeli& spa eliteen on merkitty käytetyksi!!! Toisin sanoen, heti ajanvarauksen jälkeen "hoitola" on lunastanut rahat, mutta minä en ole saanut palvelua!

      • No deal

        Mikäli menette ko. paikkaan, älkää antako groupon/citydealin lahjakortin numeroa ennen kuin kaikki hoidot on suoritettu vaikka kuinka pyytäisivät. Jos ette ole tyytyväisiä, ei ainakaan maatuskat saa maksua. On kumma ettei citydeal ole mitenkään vastuussa siitä, millaisiin paikkoihin välittävät hoitoja. Diilit pitäisi saada ehdottomasti perua mikäli hoito ei vastaa sitä mitä alunperin on luvattu.


    • Loistodiili

      Seuraava teksti on suoraan ko. firman nettisivuilta:
      "Mikäli et pääse paikalle, muistathan peruuttaa ajanvarauksesi. Mikäli hoitoaikaa ei peruta vähintään 12 h aikaisemmin, veloitetaan hoidon hinnasta 50 %. Peruuttamattomista hoitoajoista veloitetaan hoidon hinta." Itse kuitenkin peruuttavat hoitoaikoja puoli tuntia ennen...ja vielä tekstarilla! Ehkä firmalla on erilainen bisnesidea: tarjotaan hyviltä vaikuttavia diilejä useille eri tahoille (gpoupon, facediili, kimppadiili jne...näitähän on) ja aikaa varatessa kysytään koodit ja lunastetaan rahat. Sitten ei vaan castata puhelimeen tai perutaan aikoja kinnes asiakkaat kyllästyy...jos vaikka 100 hyväuskoista ostaa 50 € diilin /kk niin se tekee 5000 €/kk helppoa rahaa...

    • Loddi

      Samanalainen huono kokemus täälläkin. Soittaa sai kymmeniä kertoja ennenkuin sai varattua ajan, kun meni paikalle oli koko hoitola kiinni eikä kukaan vastannut puhelimeen, uuden ajan sai lukuisten soittoyritysten jälkeen ja hoito oli tosi huono ja epärentouttava. Otin sähköpostilla yhteyttä Grouponiin, odotan vastausta.

    • RahatTakasJaÄkkiä

      Moi, mäkin yritän saada lahjakorttirahoja Grouponilta takaisin. Yritin varata aikaa mutta en sitä saanut kun työntekijällä joka vastasi oli hieronta kesken ja lupasi soittaa puolen tunnin päästä takaisin. Soittoa ei kuulunut, ja kun yritin soittaa uudestaan ja uudestaan, ei vastausta ja vastaaja täynnä. Sitten googletin koska ajattelin että löytäisin jonkun sähköpostiosoitteen jonka kautta saisin heidät kiinni. Löysinkin tämän keskustelun enkä uskalla enää mennä sinne kasvohoitoon enkä yrittää saada heitä kiinni todellakaan. Otetaan vaikka mediaan yhteyttä jos ei rahat ala tulla takaisin. City Dealit jää tilaamatta tästä eteenpäin jos he eivät ole asiakkaan puolella. Voi olla että siellä päässä ei vielä ymmärretä mistä on kyse. Mutta kyllä me porukalla tämä asia saadaan hoidetuksi, käytetään sosiaalista mediaa ja niin edelleen.

      • RahatTakasJaÄkkiä

        Laitoin Facebook-statukseeni seuraavaa, kopioikaa ja levittäkää niin saadaan varoitettua tällä ketjulla muitakin: VAROITUS, pistäkää eteenpäin: Älkää vain ostako hoitoja Etos Enkeli & Spa Elitestä: http://keskustelu.suomi24.fi/​node/10478809#comment-55305873 MEITÄ ON NYT PORUKKA VAATIMASSA RAHOJA TAKAS, AUTA JAKAMALLA! Kiitos! ^^


    • Medialle tietoa

      Otetaan yhteys mediaan: vinkki linkillä Iltasanomiin ja Iltalehteen! Tehdään julkiseksi tämän "hoitolan" toimintatavat! Luulisi nopeuttavan rahojen palautusta...

    • Todella pettynyt :(

      Saman kokenut kuin muutkin täällä. Puhelimeen ei vastata. Kun vihdoin sain varattua ajan, että pääsen käyttämään groupon lahjakortin... niin näinhän tässä kävi --> Mulla olisi ollut sinne aika tänään klo 16.30. Juuri äsken tuli tekstiviesti: "On pakko peruta tännä hoito olen flynsassa lian korkea kuume ja yskö, soitaan ma katsotaan uusi aika"... Juupa juu. Ei taida siis soittoa koskaan tulla!!! Enkä tuonne kyllä enää halua mennäkään kun olen nähnyt nämä viestit täällä. Kylläpä tuli tosi paha mieli! Vaadin myös rahojani takaisin!

      • Beltsu

        Ihan sama kokemus täällä!


    • Huijausta koko firma

      Jee, jee sain varattua ajan 2 kuukauden yrittämisen jälkeen. Puhelimeen vastasi joku nuori tyttö, joka ei tiennyt asioista yhtään mitään (puhui virolaisittain suomea). Antoi vaan aikoja. Kysyi myös lahjakortin koodia ja varmuuskoodia, sanoin ettei lahjakortti ole nyt lähettyvillä. En uskaltanut antaa, etteivät laita lahjakorttia käytetyksi. Osoitetta kysyi myös, en antanut sitäkään (pelkään että Viron mafia tulee kolkuttelemaan ovelle, heh, heh). Yritin myös kysellä, miksei teiltä saa varattua aikoja, ette vastaa puhelimeen tai sähköpostiin. Tyttö raukka änkytti vaan, että hän antaa vaan aikoja tämän puolen tunnin ajan eikä tiedä muuta yhtään mitään. Todalla epämääräinen olo jäi, kun lopetin puhelun.

      En muuten aio mennä kyseiseen hoitolaitokseen. En aio perua aikaani (peruvat varmaankin ite sen puoli tuntia ennen kyseistä hoito). Jätän vaan sen käyttämättä. Eivät saa rahoja, sillä eivät tiedä minun lahjakortin numeroita. Mitähän kuluttaja-asiamies sanoo kyseisestä firmasta? Onkohan kukaan ollut sinne yhteydessä?

    • Nyt riittää!

      Hei kaikki, joilta etos enkeli on perunut hoitoajan tekstarilla. Onko teillä vielä tekstari tallessa? Jos on, niin säilyttäkää se / ne. Mun aika (jota olin yrittänyt varata n. kuukauden ajan) peruttiin viime viikolla 35 min. ennen hoitoa. Sain tekstarin, joka on sama kuin yllä "Todella pettynyt" -nimimerkin saama. Mun saama tekstari: "On pakko peruta tänään hoito olen flynsassa lian korkea kuume ja yskö, soitaan ma katsotaan uusi aika. T. Maija puh 0408408010. Etos enkeli/spa"
      Eli näyttäisi siltä, että Maijalla on vakioviesti, jolla hän peruu grouponin lahjakortin ostaneiden aikoja. Ei ole uskottavaa, että korkea kuume ja "flynssa" iskee monta kertaa viikossa! Tämä on selvä todiste epärehellisyydestä. Siis säilyttäkää viestit. Niitä voidaan käyttää todisteina, kun otetaan yhteyttä kuluttajavirastoon ja groupuniin. Älkää hyvät ihmiset luovuttako! Etos enkelin toiminta eli se, että ei vastata puhelimeen ja tehdään ajanvaraus lähes mahdottomaksi ja sitten vielä perutaan viime hetkellä ajat ja sama toistuu useitakin kertoja, vaikuttaa suunnitellulta. Toisin sanoen Maijan päämääränä lienee se, että asiakkaat lopulta väsyvät , kyllästyvät ja antavat periksi. Ja Maija korjaa potin. Mutta ei luovuteta! Saakoon paha palkkansa! Onko muuten kehenkään otettu Etoksesta itse yhteyttä ajan perumisen jälkeen? Epäilen suuresti. Minulle ei koskaan soitettu, vaikka tekstarissa niin luvattiin. Ja sieltähän ei taas koskaan vastata, vaan vastaaja on aina täynnä. Nyt vaan kaikki me petetyt (ja huijatut) yhteys sekä kuluttajavirastoon puh. 0718731901 ma-pe klo 9-15 sekä grouponin asiakaspalveluun p. 0102171800.

      • Pina

        Minä olin yhteydessä kuluttajavirastoon tästä ja yleensäkin tästä villiintyneestä kauneudenhoitobusineksestä täällä Suomessa nykyisin. Lähes kaikista City Dealin kautta tulleita tarjouksia tarjoavista paikoista löytyy lähes samanlaisia kauhutaurinoita. Mutta kuluttajavirastossa oltiin aika ylimielisiä ja sanottiin, että ei Suomessa voi perustaa kauneushoitolaa ellei ole asianmukainen koulutus ja asiat kunnossa. Voi kun joku oikeasti jaksaisi alkaa tehdä tästä ja muista epämääräisistä ulkolaisten omistuksessa olevista hoitoloista selkoa. Oisko MOT hyvä ohjelma selvittämään näitä. Mä en jaksa ruveta siihen hommaan, mutta hyvä olisi, että nämä tulisi päivänvaloon, kun kuluttajaviranomaiset vaikuttavat olevan autuaan tietämättömiä asioiden tilasta tässä maassa.


    • glitterikoukku

      No miksi ihmeessä menette tuollaisiin kummallisiin, citydeal-hoitoloihin? Halvalla ei oikeesti saa mitään hyvää! Olen jo vuosia käynyt hoidattamassa kasvojani, hiuksiani ja kynsiäni Kauneushoitola heavenlynailsissa. Olen AINA saanut erinomaista palvelua ja ihan omalla äidinkielelläni. Olen vienyt HeavenlyNailsiin siskoni, äitini ja ystävättäreni, eikä kenelläkään heistä ole ollut minkäänlaista poikkipuolista sanaa mihinkään hoitoihin.

    • juu hyvä mainos

      haha, hyvä ilmainen mainos tässä ;) ja ei asia ole näin, ettei sieltä citydealista saa hyvää, olen ostanut sieltä jo mm. lahjakortteja zumbaan ja kuntosalile ja tyytyväinen ollut. Tämä "hoitola" on minun ainoa epäonnistunut ostos.

      • Pina

        Niin kyllä City Dealin kautta saa paljon hyvääkin. Minäkin olen ollut Lapissa puoli-ilmaiseksi, syönyt ihania aterioita ja brunsseja, käynyt ihan asiallisessakin kasvohoidossa, hieronnoidss ja hankkinut yhtä ja toista tarpeellista ja tarpeetonta tosi edullisesti. Ne ongelmat, mitä minulla on ollut, ovat juuri olleet näissä ulkolaisten omistamissa kauneushoitoloissa, joista on samantyyppisiä kokemuksia kuin tästä Etos Enkeleistä, joka nyt siis vaikuttaa olevan tosi pohjanoteeraus. Ja minä ainakin ostan niitä siksi, että ei ole varaa normaalihintaisiin hoitoihin tai matkoihin esim. Kuten sanottua, pienellä rahalla on useimmiten saanut ihan hyvän hoidon ja asiallista palvelua, mutta joukkoon mahtuu siis näitäkin. Kannattaa vaan siis jatkossa aina googlata ensin nuo kauneushoitolat ja niihin liittyvät keskustelut, ennen kuin ostaa mitään.


      • Pina
        Pina kirjoitti:

        Niin kyllä City Dealin kautta saa paljon hyvääkin. Minäkin olen ollut Lapissa puoli-ilmaiseksi, syönyt ihania aterioita ja brunsseja, käynyt ihan asiallisessakin kasvohoidossa, hieronnoidss ja hankkinut yhtä ja toista tarpeellista ja tarpeetonta tosi edullisesti. Ne ongelmat, mitä minulla on ollut, ovat juuri olleet näissä ulkolaisten omistamissa kauneushoitoloissa, joista on samantyyppisiä kokemuksia kuin tästä Etos Enkeleistä, joka nyt siis vaikuttaa olevan tosi pohjanoteeraus. Ja minä ainakin ostan niitä siksi, että ei ole varaa normaalihintaisiin hoitoihin tai matkoihin esim. Kuten sanottua, pienellä rahalla on useimmiten saanut ihan hyvän hoidon ja asiallista palvelua, mutta joukkoon mahtuu siis näitäkin. Kannattaa vaan siis jatkossa aina googlata ensin nuo kauneushoitolat ja niihin liittyvät keskustelut, ennen kuin ostaa mitään.

        Niin ja vielä sekin, että ekat keskustelut tästä paikasta, mitkä löysin, ovat jo vuodelta 2010, eli mikään taho ei ole tähän toimintaan kahdessa vuodessa puuttunut, vaan meno jatkuu entisellään. Toivon jollekin voimia taistella tämä asia päivänvaloon.


      • Pina
        Pina kirjoitti:

        Niin ja vielä sekin, että ekat keskustelut tästä paikasta, mitkä löysin, ovat jo vuodelta 2010, eli mikään taho ei ole tähän toimintaan kahdessa vuodessa puuttunut, vaan meno jatkuu entisellään. Toivon jollekin voimia taistella tämä asia päivänvaloon.

        Niille vielä, jotka ette ole onnistuneet aikaa saamaan ko. hoitolaan: Olkaa onnellisia! Muutaman kymmenen euron menetys sen rinnalla, että menettää terveytensä tai saa pysyvän (?) vamman silmään on pientä.


    • Nyt riittää!

      Minä soitin sekä grouponin asiakaspalveluun p. 0102171800 kuluttajaneuvontaan puh. 0718731901. Kerroin grouponille, että ensin yritin varata aikaa n. kuukauden ja kun viimein sain ajan, se peruttiin tekstarilla 35 min. ennen hoitoa. Kerroin, että olen yrittänyt soittaa sinne päivittäin kymmeniä kertoja ja että sieltä ei ole lupauksesta huolimatta soitettu minulle. Kerroin myös, että minulta oli kysytty lahjakortin koodit ja että se on nyt merkitty käytetyksi, vaikka en ole saanut yhtään 3x laservalohoidosta. Kerroin myös menettäneeni luottamukseni ko. firmaan ja että haluan purkaa kaupan ja vaadin rahat takaisin. Asiakaspalvelu vain totesi, että lahjakortti on voimassa 26.9.12 asti ja minun kannattaa vain jatkaa soittamista. Sanoin, että minulla ei ole aikaa eikä halua jatkaa tätä kissa-ja-hiiri leikkiä ko. firman kanssa. As.palv. sanoi välittävänsä viestini osastolle, joka käsittelee palautteita ja heidän lähettävän minulle sähköpostia asiasta viikon sisällä. Nyt siis odottelen grouponin vastausta...
      Soitin myös kuluttajaneuvojalle. Verkkokauppa on etämyyntiä ja ostetun tuotteen tai palvelun viivästyminen voi oikeuttaa kaupan purkuun. Näinhän meille monelle on juuri käynyt: ensin on kestänyt viikkoja-kuukausia ennen kuin on saanut hoitoajan ja sitten ajat on peruttu viime hetkellä tekaistulla syyllä ja sen jälkeen yhteyttä ei ole firmaan saanut. Kuluttajaneuvoja neuvoi lähettämään firmalle reklamaation sähköpostilla ja mikäli firma ei vastaa 2 viikon kuluessa ottamaan uudelleen yht. kuluttajaneuvontaan, jolloin kuluttajavirasto ottaa yhteyttä firmaan asian sopimiseksi. Keskustelussa kävi myös ilmi, että kauneudenhoitoalaa ei valvota niin kuin esim. terveydenhoitoalaa, ts. kunhan vain noudattaa lakeja niin toiminta voi olla ihan villiä. Löysin kuitenkin kuluttajaviraston nettisivuilta seuraavan tekstin liittyen kuluttaja-asiamieheen: "Kuluttajansuojalain markkinointisäännökset koskevat markkinoinnin lisäksi myös menettelyä asiakassuhteessa eli yrityksen toimintaa kaupan tai sopimuksen teon jälkeen. Yritys toimii lainvastaisesti, jos kuluttajalta on evätty aito mahdollisuus reklamoida ja saada yhteys yritykseen virhetilanteissa." Kuluttaja-asiamieshän ei hoida yksittäisten kuluttajien riita-asioita, mutta on mahdollista tehdä ryhmävalitus, jolloin kuluttaja-asiamieskin puuttuu asiaan. Vaikka Etos enkeli ei tiettävästi ole rikkonut lakeja (?) niin ainakin sen menettely asiakassuhteissa kaupan teon jälkeen on erittäin epäasiallista. Siis hyvät kanssakärsijät, ottakaa yhteyttä sekä grouponiin että kuluttajavirastoon! Mitä useampi asian tuo esille, sitä suurempi merkitys sillä on. Tehdään loppu tuollaisesta epärehellisestä menettelystä! itse tässä harkitsen myös ottavani yhteyttä mediaan...

    • kissapylly

      Itsehän soitin Grouponille heti rahojen takaisin saamiseksi mutta sepä ei käynyt kun diili oli jo "käytetty", vaikka olin käyttänyt vain yhden onnettoman hoitokerran. Kuulostaa kyllä tosi huijaukselta eikä millään tavoin asialliselta! Tuplabuukkauksia, peruutuksia 30min ennen varattua aikaa, epähygienisyyttä, tylyä palvelua, ei-saatavilla olevuutta...

      Haluan kanssa nousta kapinaan tätä huijarilafkaa vastaan. Toi mediaan yhteyden ottaminen on myös hyvä idea! Mutta miten käytännössä tämä tapahtuu, sitä en vielä tiedä :(

      • Pina

        Tuolla aiemmin joku ihmetteli, että miksi ihmeessä menette tuollaisiin citydeal-hoitoloihin, mutta turha meitä kuluttajia on syyllistää siitä, että haluamme edullisuutta. Kyllä tässä enemmänkin mättää Suomen valvonta ko. alalla, että kaikenlaiset puoskarit saavat vapaasti toimia. Jos ihmiset käyvät jopa HIV-testeissä tartunnan pelossa (kuten olen voinut joiltakin sivuilta lukea), kun veri näissä "hoidoissa" roiskuu vaikka vaan kulmakarvoja nypittäessä tai rakennekynsiä laitettaessa, niin jokin on todella pahasti pielessä ja valvonta olematonta.


    • Nyt riittää!

      Hei kaikki kanssahuijatut!
      Tein myös ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle etos enkelin epäasiallisesta menettelystä asiakassuhteissa. Ylempänä tässä viestiketjussa on "bfgaerhearin" kommentissa linkki, jolla ilmoituksen voi tehdä. Tehkääpä muutkin. Mtä useampi meistä kertoo kokemuksensa etos enkelin epäasiallisesta ja epärehellisestä toiminnasta, sitä varmemmin kuluttaja-asiamies alkaa tutkia asiaa ja tekee asiasta mahdollisesti ryhmävalituksen.

      Ryhmävalituksen saattaa vireille kuluttaja-asiamies. Ryhmävalitus on tarkoitettu tilanteisiin, joissa useilla kuluttajilla on saman yrityksen kanssa samaa asiaa koskeva kiista. Kuluttaja-asiamies tekee yhden hakemuksen koko ryhmän puolesta.
      Siis, hyvät ystävät! Laitetaan nyt yhdessä stoppi tälle epäasialliselle toiminnalle!

    • Jus joo

      Höh, että luin nämä vasta nytten. Olin tänään ko hoitolassa ja ylellinen Biodroga kasvohoito oli kaukana ylellisestä. Epämääräistä alkupuhdistusta, kuorintaa ja naamiota. Olen käyttänyt diilejä-paljon, mutta tullut paljon varovaisemmaksi. Ennen kuin ostan diilin katson yrityksen tietoja kaupparekisteristä. Muutaman kerran on käynyt siten, että diili jo peruttu palvelun tarjoajan pyynnöstä. Siivosfirman diilistä taistelin rahani takas.

    • Ostin Grouponilta matkalaukut, joista maksoin 149 € maaliskuun puolivälissä. Laukkuja ei ole kuulunut , sähköpostiviesteihin vastataan, että on ruuhkaa toimitusten kanssa. Viimeksi luvattiin toimittaa viimeistään viikolla 21,eipä ole näkynyt.
      Täyttä huijausta koko diili.

      • Ei enää diilejä

        Ota yhteys kuluttajaneuvojaan ja kerro tuo tarina. Nämä kaikki diilitkin ovat etämyyntiä ja kuluttajaneuvonnan mukaan etämyynnistä ostettu tuote tai palvelu an saatava vähintään 30 päivän sisällä tilauksesta. Jos perut kaupan viivästymisen vuoksi, myyjän on palautettava maksamasi kauppasumma 30 päivän kuluessa peruutusilmoituksestasi. Jos myyjä ei palauta kauppasummaa 30 päivän kuluessa peruutusilmoituksestasi, voit vaatia kauppasumman lisäksi viivästyskorkoa. Nämä tiedot löytyvät kuluttajaviraston sivuilta. Ja kuluttajaneuvoja alkaa hoitaa asiaa, mikäli et pääse yrityksen kanssa sopuun.


    • kissapylly

      Tein juuri kuluttajavirastoon ilmoituksen myös! Toivottavasti asia etenee ja saamme rahat takaisin. Kaikesta tästä paskasta kuuluisi kyllä saada joku extrapalkkiokin !

    • JannaS

      Pientä päivitystä:

      Ei kuulunut Maijalta soittoa viime viikon maanantaina (21.5.). Koitin itse tiistaina, keskiviikkona ja torstaina soittaa, mutta menee suoraan vastaajaan, joka on täynnä. Perjantaina laitoin tekstiviestin, että mitenkäs se uusi aika. Ei vastausta.

      Olen soittanut sinne tällä viikolla maanantaina, tiistaina ja tänään keskiviikkona, mutta edelleenkin menee suoraan vastaajaan ja vastaaja on täynnä. Laitoin tänään tekstiviestin, että voisiko Maija soittaa takaisin, jotta saadaan se aika varattua.

      Olen ehkä vähän erikoinen, mutta tän ketjun johdosta mä haluan nähdä sen hoitolan...

      Otan kuitenkin jo tässä vaiheessa yhteyttä Grouponiin sekä kuluttajavirastoon ja kyselen vähän miten tämän kanssa edetään.

      P.S. Saamani peruutusviesti oli: "On pakko peruta tänään hoito olen fjynsassa lian korkea kuume ja yskö, soitaan ma katsotaan uusi aikaa. T. Maija Puh 040 840 80 18. Etos enkeli/spa"

      • JannaS

        Onko kenelläkään mitään sähköpostia kyseiseen lafkaan, tekisin heille kirjallisen reklamaation?

        Jos ei, niin täytyy tehdä ihan paperiversio ja käydä vaikka tänään pudottamassa se suoraan hoitolaan - näppärästi kun työpaikkani sattuu olemaan samoilla huudeilla... :)


      • Beltsu
        JannaS kirjoitti:

        Onko kenelläkään mitään sähköpostia kyseiseen lafkaan, tekisin heille kirjallisen reklamaation?

        Jos ei, niin täytyy tehdä ihan paperiversio ja käydä vaikka tänään pudottamassa se suoraan hoitolaan - näppärästi kun työpaikkani sattuu olemaan samoilla huudeilla... :)

        [email protected]
        Löytyy heidän sivuilta


    • JannaS

      Soitin Grouponille ja asiakaspalvelun mimmi oli oikein ystävällinen ja asiallinen, kun kerroin tarinan. Jonotin tosin Grouponin asiakaspalveluun ensin 12 minuuttia, jonka jälkeen oli pakko katkaista ja toisella soitolla 17 minuuttia ennen vastausta, mutta ei puututa sen enempää siihen nyt. Mainitsin asiakaspalvelun mimmille, että hän laittaisi viestiä eteenpäin heidän myyntiinsä, että tämä Etos Enkeli ei välttämättä ole paras yhteistyökumppani. Lähinnä tiedoksi, jos kyseinen 'hoitola' haluaa vielä tehdä uusia diilejä Grouponin kanssa.

      No, mimmi lupasi laittaa lahjakortin käsittelyn eteenpäin palautustiimille, josta sitten ollaan yhteydessä muhun. Ja lupasi laittaa tietoa myös Grouponin myynnille.

      Harkitsin asiaa tässä tämän päivän aikana ja otan rahat Grouponilta takaisin (kun nyt näyttää siltä, että olisivat niitä ihan sovinnolla maksamassa takaisin), mutta menen kuitenkin tänään käymään Etos Enkelillä katsomassa tiloja.

      Ja aion painostaa Maijalta yhteydenoton, vaikka saisinkin rahat takaisin diilistä. Ihan periaatteen vuoksi.

      Aion myös olla yhteydessä kuluttajavirastoon tästä Etos Enkelin toiminnasta.

      • Nyt riittää!

        Hei JannaS, kissapylly & muut Etos enkelin huijaamat! Ekaksi JannaS:lle etos enkelin email-osoite: [email protected] Maijan nimellä ei sähköpostiosoitetta löydy, mutta tuo email-osoite oli firman nettisivuilla. Maijahan on firman omistaja (yritysrekisterin mukaan Mayya Yanova), joten kaipa hän myös näkee mailit.

        Itse lähetin em. osoitteeseen reklamaation n. viikko sitten, mutta eipä ole mitään kuulunut. Minultakin peruttiin hoitoaika 35 min. ennen tuolla Maijan samalla vakioviestillä, eikä Maija soittanut maanantaina eikä sen jälkeenkään eikä vastannut puhelimeen.

        Sain tänään vastauksen Grouponilta: Minulle palautetaan 50 €, jonka ostamani 3 x laservalohoito -lahjakortti etokseen maksoi. Nyt siis odottelen rahoja...

        Hyvä, että muutkin olette ottaneet yhteyttä sekä Grouponiin että kuluttajavirastoon!!! Vaatikaa rahanne takaisin! Ja tehkää myös ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle ylempänä olevan linkin kautta. Ja seuratkaa tätä viestiketjua...tämä vkl on kiireinen, mutta aion ensi viikolla ottaa yhteyttä mediaan.. Vaikka saankin rahani takaisin, sen verran on ottanut päähän ja ottaa edelleen tämän lafkan toiminta, että haluan tehdä asiasta julkisen. Toivottavasti se auttaa lopettamaan Maijan touhut...


    • RahatTakasJaÄkkiä

      Moi. Sain Grouponilta viestin, että laittavat sen lahjakortin summan mun Groupon-tilille niin että voin myöhemmin käyttää sen johonkin toiseen diiliin. Hyväksyin tämän korvausmuodon ( en ollut ehtinyt käyttää lahjakorttia, kts. ylempi vastaukseni ).

      • Nyt riittää!

        MInullekin ehdotettiin, että rahat palautetaan groupon-tililleni, mutta en hyväksynyt sitä. Tämän kokemuksen jälkeen en tiedä, uskallanko ostaa enää mitään diilejä. Vaadin palautuksen pankkitililleni.


    • ent. Groupon asiakas

      Itsekin olen taistellut Grouponin kanssa tietyistä lahjakorteista ja lopetin ostamisen, koska eivät selvästikään halua rahoja palauttaa. En ole ko. palveluita saanut tai ne ovat olleet ala-arvoisia. Muistakaa, että puolet siitä diilistä menee Grouponille ja puolet vain yrittäjälle, siksi eivät halua rahoja palauttaa. Taistelkaa rahanne takaisin, teillä on siihen oikeus.

    • JannaS

      Laitoin tänään Grouponille ehdotuksen, että sivuilla voisi antaa arvioita diileissä olevista yrityksistä. Yksinkertaisimmillaan vaikkapa vain plussaa/miinusta tai peukkua ylös/alas. Laitoin ehdotuksen ihan sen takia, että Grouponin menneistä diileistä löytyi ainakin neljä diiliä Etos Enkeliin...

      Mahdollisuus arvostelujen antamiseen voisi olla jonkinlainen motivaattori hoitaa hommat kunnolla. Ja arvostelu annettaisiin nimenomaan firmalle, ei diilille. Epäilen etteivät innostu ehdotuksesta, mutta katsotaan. Mainitsin perusteluissa vielä, että itselleni on tullut kynnys ostaa diilejä tämän kokemuksen jälkeen. Olen itse asiassa jättänyt pari mielenkiintoisen oloista diiliä ostamatta ihan sen takia, että jokin pieni juttu firman nettisivuissa on tökännyt - toisella väri ja toisella yksi kirjoitusvirhe. Luottamus diileihin on kärsinyt. Tämän takia aion myös vaatia palautuksen pankkitilille, en aio hyväksyä palautusta Groupon-tilille.

      En sitten ehtinyt käydä tänään katsomassa Etos Enkelin tiloja, töissä vähän venähti ja sitten olikin kiire kotiin. Aion kuitenkin lähipäivinä mennä katsomaan tiloja. Ja huomisesta alan painostamaan Maijalta vastausta.

      Laitan tänne päivityksiä miten homma etenee :)

    • JannaS

      Ai niin: kiitos Nyt riittää! sähköpostiosoitteesta!

    • kissapylly

      Nyt Riittää! : Siis olitko ehtinyt käydä siellä "hoitolassa" ollenkaan, toisin sanoen olitko käyttänyt yhtäkään hoitokertaa? Hienoa, että sait rahat takaisin! Mulle sanottiin Grouponista sillon kun ajat sitten soitin että eivät aio maksaa koska "lahjakorttini oli käytetty". Olin siis käyttänyt yhden kerran. Hmm.. voisinkohan mäkin saada sen 50e tai ees osan siitä takasin?

      JannaS, luottamus diileihin tosiaan kärsi tämän tapauksen takia. Niin ja en usko että olisit päässyt edes tsekkaamaan Etos Enkelin tiloja, sinne kun ei pääse niin helpolla sisälle :D Ovi on lukittu, itse pääsin sisälle kun joku toinen asiakas suostui avaamaan oven mulle.

      • Nyt riittää!

        En ollut ehtinyt vielä käydä hoidossa. Kissapylly: Voit vaatia rahasi takaisin, koska hoito ei vastannut luvattua! Et siis saanut sitä palvlua, jonka ostit.

        Kun googlasin tämän firman, huomasin, että sillä on 2 nettisivustoa: www.etosenkeli.syhi.fi (joka on vanhempi ja täynnä huvittavia kielivirheitä, hah hah) sekä www.spaelite.fi (joka antaa ok-kuvan hoitolasta, vaikka totuus onkin toinen..)
        Molemmilla nettisivuilla yhteystiedoissa on Maijan puh.nro.

        Anyway, tuolla vanhemmalla sivulla kuvataan LED valohoitoa näin: "PDT valo/laser LED HOITO KASVOILLE JA KAULA-AUKOLLE. PDT valo LED sarjahoidot ovat kivuttomia sekä erittäin turvallisia. Hoitoaika on 20-30 minuuttia. Hoidon jälkeen ei tarvita toipumisaikaa, joten se ei häiritse työtä tai vapaaaikaa."

        Eli, HOITOAJAN luvataan olevan 20-30 min. Nimimerkki Jep jep kirjoitti maanneensa lampun alla 10 min. Oliko sullakin niin? Sinulle ei tehty alkupuhdistusta eikä laitettu loppuvoidettta. Et siis saanut sitä mitä ostit!


      • Nyt riittää!
        Nyt riittää! kirjoitti:

        En ollut ehtinyt vielä käydä hoidossa. Kissapylly: Voit vaatia rahasi takaisin, koska hoito ei vastannut luvattua! Et siis saanut sitä palvlua, jonka ostit.

        Kun googlasin tämän firman, huomasin, että sillä on 2 nettisivustoa: www.etosenkeli.syhi.fi (joka on vanhempi ja täynnä huvittavia kielivirheitä, hah hah) sekä www.spaelite.fi (joka antaa ok-kuvan hoitolasta, vaikka totuus onkin toinen..)
        Molemmilla nettisivuilla yhteystiedoissa on Maijan puh.nro.

        Anyway, tuolla vanhemmalla sivulla kuvataan LED valohoitoa näin: "PDT valo/laser LED HOITO KASVOILLE JA KAULA-AUKOLLE. PDT valo LED sarjahoidot ovat kivuttomia sekä erittäin turvallisia. Hoitoaika on 20-30 minuuttia. Hoidon jälkeen ei tarvita toipumisaikaa, joten se ei häiritse työtä tai vapaaaikaa."

        Eli, HOITOAJAN luvataan olevan 20-30 min. Nimimerkki Jep jep kirjoitti maanneensa lampun alla 10 min. Oliko sullakin niin? Sinulle ei tehty alkupuhdistusta eikä laitettu loppuvoidettta. Et siis saanut sitä mitä ostit!

        Vielä lisäys: "Hoitolan" Grouponille tarjoamassa diilissä ei ollut mainintaa, että hoito olisi lyhyempi kuin normaalihintaiset hoidot tms. Eli rahat takaisin!


      • Nyt riittää!
        Nyt riittää! kirjoitti:

        Vielä lisäys: "Hoitolan" Grouponille tarjoamassa diilissä ei ollut mainintaa, että hoito olisi lyhyempi kuin normaalihintaiset hoidot tms. Eli rahat takaisin!

        Vielä noihin etos enkelin nettisivuihin: Uudemmilla sivuilla yhteystiedoissa lukee, että "Maijalla on 16 v kokemus kauneudenhoitoalalta" ja että "Elenalla on koulutus Suomesta (5 v) ja Venäjältä (1 v)." Herää kysymys, että onko Maijalla alan koulutusta ollenkaan, kun mainitaan vain kokemus alalta?!?

        Pakko poimia myös pari lainausta noilta vanhemmilta tökeröiltä sivuilta (itse nauroin ääneen sivuja lukiessani):
        "RENTOUTUMISEN AVAIMET! LÖYDÄ OMASI!"
        " PDT VALO/laser LED HOITO KASVOILLE JA KAULA-AUKOLLE" (hah, hah, paidan kaula-aukkoko sinne lampun alle tungetaan...)
        "JALKAHOITO PORALLA" (hui kauhistus!)
        "TYYLIN NEUVONANTO" (Wauu!)
        "KUN HALUAT SIIS NÄYTTÄÄ UPEALTA, OTA YHTEYTTÄ JA VARAA AIKAA!" (just joo!)...


    • haha JannaS

      JannaS uskomaton taisteluhenki sulla :D! ihan oikeasti! kerro ihmeessä kun olet käynyt siellä hoitolassa. Siis jos tiloja haluat katsoa nii ei ne juuri miltään ihmeelliseltä näytä mun mielestä, siis ulkonäön perusteella ei ehkä sanois et tää hoitola on ihan perseestä. mutta ku on.

    • JannaS

      Hyvinhän tää mun painostukseni toimi :D Soitin tänä aamuna Maijalle ja se vastasi! En ees ehtinyt käyttää mitään hyvin suunniteltuja tekstaripainostuksia tai mitään. Oon melkein pettynyt... ;D

      Kerroin, että soittelen kun mun hoitoaikani peruttiin äkillisen sairastumisen vuoksi pari viikkoa sitten ja Maija vain totesi, että hän on soitellut läpi ja varaillut uusia aikoja, mutta on niin kiire ja että tosi hyvä, että soitin hänelle päin. Et jos haluutte Maijan kiinni, niin nyt saattaa onnistuu ;)

      Mulla on ens viikolle aika varattuna, katsotaan mitä tapahtuu.

      • Nyt riittää!

        Maija on varmaan säikähtänyt! On taatusti otettu Grouponilta yhteyttä ja toivottavasti myös kuluttajavirastosta! Itse en enää edes uskaltaisi mennä kyseiseen lafkaan...

        Kuulostaa kyllä uskomattomalta, ettei Maija lähes 2 viikon aikana ole ehtinyt soittaa takaisin eikä vastata puhelimeen. Onko niitä peruutettuja aikoja niin paljon, ettei 2 viikossa ole ehtinyt käydä läpi...Onkohan vastaajakin vielä täynnä?

        Kerrohan JannaS sitten kokemuksestasi...ellei aikaasi taas peruta viime hetkellä!


    • JannaS

      Mulla on muutamia veihtoehtoisia skenaarioita, miten tässä käy. Pitäkää mielessä, että olen Grouponille ilmottanut, etten ole saanut yrittäjää kiinni (mikä piti paikkansa silloin ja minkä oletin pitävänkin paikkansa, vaikka yrittäisin saada kiinni) ja lahjakorttini on siellä palautustiimin käsittelyssä.

      Odottelen tässä nyt rauhassa alkuviikkoon, kuuluuko Grouponilta mahdollisesti jotain. Jos ilmoittavat, että saan rahat takaisin, peruutan aikani Etos Enkeliin. Jos ilmoittavat, että rahoja ei tule tai heistä ei kuulu mitään ennen hoitoaikaa, täytyy vain toivoa, etten satu äkillisesti sairastumaan juuri ennen hoitoa. Mieluiten otan kyllä rahat takaisin, ei tuollaiseen paikkaan ihan oikeasti uskalla mennä naamaansa hoidattamaan. Varsinkaan näin siitepölyaikaan, kun allergisena iho on muutenkin herkistynyt.

      No, aion itse olla alkuviikosta Grouponiin yhteydessä, jos eivät ole ehtineet vielä olla minuun päin yhteydessä.

    • Huijausta koko firma

      Mulla oli tänään "Ylellinen Biodroga-kasvohoito ja kulmien muotoilu" -aika, jota olin yrittänyt varata 2 kuukautta. Suoraan sanoen en uskaltanut mennä sinne, kun olin kauhulla lukenut muiden kokemuksia.Vilkas mielikuvitukseni sai minut näkemään peilistä myös naamani Etos Enkelin käsittelyn jälkeen, joten hyvin tyytyväisenä katselin peilistä naamaani ilman Etos Enkelin käsittelyjä. En olisi varmaankaan kehdannut mennä huomenna kummityttöni lakkiaisiin Etos Enkelin käsittelyn jälkeen.

      En muuten perunut aikaani. Olin varma, että Maijalta tulee tekstari puoli tuntia ennen kasvohoidon alkua: "On pakko peruta tänään hoito olen fjynsassa lian korkea kuume ja yskö, soitaan ma katsotaan uusi aikaa". Olen vähän pettynyt, kun Maija ei olekaan korkeassa kuumeessa".

      Sain Grouponilta seuraavanlaisen viestin, kun otin sinne yhteyttä:


      "Kiitos viestistäsi!


      Ikävä kuulla että hoitola-aikasi varaaminen on osoittautunut hankalaksi.

      Olen selvittänyt asiaasi ja olin yhteydessä palveluntarjoajaan.

      ----

      Sain tiedon että hoidot olivat olleet maalis-huhtikuun taitteessa jonkin aikaa jäissä, hoidoista vastaavan työntekijän sairastapauksen takia.

      He ilmoittivat että ottavat asiakkaita vastaan mahdollisimman paljon, mutta työntekijät eivät aina ehdi vastaamaan puhelimeen, sillä tekevät kovasti töitä.

      Lahjakorttisi on voimassa 27.7.2012 saakka ja palveluntarjoajalta saamieni tietojen perusteella pystyt lahjakortin sen voimassaoloajan sisällä käyttämään.

      ----

      Pahoittelen asiasta aiheutunutta hämmennystä.

      Toivottavasti saat lahjakorttisi pikimmiten käyttöön.

      Lämpimin terveisin,

      Teemu C.
      [email protected]
      010 217 1800

      Tämä viesti on suorastaan vastuun pakoilua, sillä tasan tarkkaan ne tietävät minkälainen firma toi Etos Enkeli on. Aion kyllä taistella vaivaiset 30 e takaisin, Etos Enkeli ei naamaani koske. Vaikka sitten hyvittäisivät tiliäni ja käyttäisin ton 30 euroa johonkin muuhun.

    • kissapylly

      Huijausta koko firma: On todellakin vastuun pakoilua Grouponilta. Oon ilmoittanut nyt Grouponille ja kuluttajavirastoon tästä jutusta, miksen mä sais rahojani takasin kun muutama muukin on saanut? Painotin kyllä että EN SAANUT SITÄ PALVELUA MITÄ LUVATTIIN.

      Nyt riittää: Joo, noin 10min makasin jonkun lampun alla. En nyt muista rasvoko se Maija naamaani mutta tais se röökisillä käsillään vähän niitä lääppiä ja kerto samalla kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja couperosasta :'D

      • Nyt riittää!

        Hei "Huijausta koko firma" ja "kissapylly": Taistelkaa ja vaatikaa rahanne takaisin! Ostettu palvelu on viivästynyt kohtuuttomasti eikä "kissapyllyn" kohdalla ole vastannut luvattua. Samaa mieltä, että groupon pakoilee vastuuta. Ovat taatusti saaneet runsaasti palautetta tästä lafkasta ja tietävät asian todellisen laidan. Vai hoidot ollet "jonkin aikaa jäissä maalis-huhtikuun taitteessa sairastapauksen takia" Hah hah, eihän sieltä ole vastattu puhelimeen moneen kuukauteen ja aikoja peruttu samalla vakioviestillä monta viikkoa myös toukokuussa... Älkää luovuttako vaan taistelkaa! Toivottavasti kuluttaja-asiamies on saanut niin paljon ilmoituksia tämän firman toiminnasta, että alkaa tutkia asiaa... Ja toivottavasti joku "hoidossa" käyneistä tekee ilmoituksen ympäristökeskuksen terveystarkastajalle!


    • Beltsu

      Minullakin on todella ikävä kokemus tästä firmasta. En jaksa laitaa tänne koko pitkää tarinaa ja kuvata taisteluita joita kävin heidän kanssa koko kevään ajan että saisin rahani takaisin (enkä saanut). Ainut hoito jossa kävin Grouponilla myöhästyi 30 minuutilla, sisälle oli vaikea päästä, siellä minulle on tyrkytetty uusia hoitoja väittäen että minulla on tarvetta couperosa-ihon hoitoon (myöhemmin selvitin asian toisella kosmetologilla joka sanoi että minulla ei ole couperosaa), tyyli jolla minulle puhuttiin oli ylimielinen ja epämiellyttävä. Varattuja uusia hoitojani on siirretty , yhteydenottoihin ei vastattu. Uudet hoitdot oli jo maksettu etukäteen, mutta en ole koskaan päässyt hoitoon uudestaan. Tuotepalautus (couperosaihon hoitosarja jonka lähetin postitse heille takaisin koska asun kaukana,) tuli minulle takaisin koska he eivät hakeneet sitä postista. Useisiin sähköpostiviesteihin ei vastattu. Sitten kerran minulle soitti sieltä joku minun tilanteesta täysin tietämätön tyttö ja jouduin hänelle selittämään kaiken alusta asti. Sitten kuulin pahoitteluja minua hoitaneelta kosmetologilta, mutta silloinkin hän ei kuunnellut minua vaan yritti koko ajan puhua päälle. Yhdellä sanalla - kiertäkää tätä firmaa kaukaa.

    • htrshtrj

      JannaS oletko jo käynyt siellä hoitamassa kasvosi? ;)

    • Nyt riittää!

      Heippa! Halusin kertoa tämän firman epäasiallisesta ja epärehellisestä toiminnasta sekä grouponin vastuunpakoilusta medialle. Valitettavasti sekä MTV3:n ohjelma 45 minuuttia että YLE:n MOT ovat molemmat jo kesätauolla ja nettisivujen mukaan palaavat vasta elokuun lopussa. Lähetin juttuvinkin Iltasanomiin alkuviikolla, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään...Harmittaa vähän, koska tämän lafka on ilmiselvästi täysin tietoisesti huijannut asiakkaita jo pitkään eikä loppua näy... Ilmeisesti Suomessa kauneusbisneksessä voi toimia ihan miten vaan ilman että viranomaiset millään lailla puuttuu asiaan...ja sen varmaan röyhkeä Maijakin tietää!

      No, minä siis sain grouponilta rahani takaisin, mutta tämän kokemuksen jälkeen en osta enää yhtäkään diiliä! Toivottavasti karman laki toteutuu etos enkelin kohdalla ja Maija joutuu vastuuseen...

    • Upeat kulmakarvat

      Hei! tässä myös kokemukseni tähän ketjuun:

      Kävin juuri kyseisessä paikassa kuluttamassa CItyDeal -tarjoukseni.Olin varannut aikai jo toukokuun alussa. Ennen käyntiäni siellä luin kaikki nämä ketjun kirjoitukset ja täytyy tunnustaa - tunnelma ei ollut kovin korkealla. Päätin kuitenkin, että menen avoimin mielin ilman mitään ennakkoluuloja. Paikka oli hieman - sanoisinko erikoinen, koska siellä oli aika paljon tavaraa joka puolella - siis ehkä vähän epäsiisti. Vaalea naishenkilö puhui hieman murtaen suomea. Mutta rehellisesti.... kukaan ei ole koskaan nyppinyt kulmakarvojani niin upeiksi, kuin tämä matami.. Kasvohoito ei ollut ihonpuhdistus, kuten hieman odotin, mutta eihän siinä tarjouksessa ihonpuhdistusta luvattukaan. Kaikesta huolimatta myös ihoni oli hyvän tuntuinen hänen käsittelynsä jälkeen. Yrittäjä ei muuten saa käyttämättömistä Citydel -kupongeista yhtään rahaa - upea business citydealillä eli Citydeal kerää KAIKKI rahat, jos tilausta ei käytetä. Ja arvatkaa vaan kuinka pajlon niitä jää käyttämättä. Siksi hmettelen todella, miten sinne oli noin vaikea päästä.... Toivottavasti "Maija" tsemppaa paremmin jatkossa asiakaspalvelunsa suhteen, muuten asiakkaat kyllä loppuvat.

      • Maija sucks

        Mutta "Maijahan" on kysynyt lahjakorttien koodit jo puhelimessa aikaa varatessa ja sitten perunut hoidot eli kyllä hän on rahat saanut!!!


    • Sain raha takaisin

      Pitkään kestäneen taistelun tuloksena sain Grouponiin palauttamaan maksamani 30 e (summa ei ole suuri, periaatekysymys minulle - minua ei huijata, haluan rahani takaisin jos ei saa käytettyä lahjakorttia). Kymmenen sähköpostin verran jouduin todistelemaan, etten saa varattua aikaa. Groupon ilmoitti, että paras ajankohta varata aika on klo 11 - 21, mutta ilmoittivat etteivät työntekijät välttämättä ehdi vastata puhelimeen, kun tekevät niin kovasti töitä??????!!!!! Kysyinkin heiltä, että miten sitten saan varattua ajan, jos työntekijät eivät voi vastata puhelimeen!

      Kyllä olisi helvetin vaikea saada rahojaan takaisin. Hermot menivät monesti ja olin välillä jo valmis luovuttamaan. Sitten taas taisteluhenki heräsi ja ajattelin, ettei mua helvetti huijata.

      Tein äsken kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen Etos Enkeli -firmasta. Lomakkeen sain 23.3.12 bfgaerhear -kirjoituksessa olleesta linkistä:

      https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoitus.aspx

      Käykää ihmeessä kaikki tekemässä linkin kautta valitus kyseistä Etos Enkeli -firmaa vastaan, jos ette ole saaneet aikaa varattua tai teillä on jotain muuta huomautettavaa firman toiminnasta.

    • Rahat takaisin

      Joo, just näin. Kaikki vaan ilmoitusta tekemään niin kuluttaja-asiamies puuttuu peliin!

    • kissapylly

      Oon jo viikon odottanut Grouponin vastausta mun reklamaatioviestiin. Tosi ärsyttävää kuppaamista niiltäkin.

      Nyt Riittää: Mulla on kaveri Iltalehdessä töissä, voisin kysyä häneltä, pystyisivätkö tekemään jutun tästä.

      Beltsu: Oon pahoillani, todella ikävä kokemus kaiken kaikkiaan :( LUOJAN KIITOS en ostanut sitä Maijan tyrkyttämää couperosa-paskaa jos se kerran oli ihan huonoo. Niin ja jos couperosaa ei edes oo.

    • JannaS

      Noniin... Lopputulema tässä on, että otin Grouponilta rahat takaisin - ihan rahana, en siis Groupon-tilille.

      En siis käynyt hoidattamassa(?) kasvojani Etos Enkelissä vaikka täytyy myöntää, että edelleen uteliaisuus kyseistä lafkaa kohtaan on kova. Kuvaukset täällä ovat lähinnä kuin huonosta elokuvasta ja melkeinpä mielelläni olisin nähnyt ihan omin silmin pitävätkö ne tosiaan paikkansa. Ilmeisesti kuitenkin jonkinlainen järki voitti, sillä en halua mitään ihottumaa, tulehdusta tai muuta vastaavaa kasvoihini, varsinkaan nyt kesän kynnyksellä. Atooppinen ja ohut ihoni kun on aika hanakka niitä itseensä nappaamaan.

      No, selityksiä on monia, mutta suomeksi sanottuna siis hannasin :)

      Itse sain rahat Grouponilta suhteellisen helposti takaisin. Yksi puhelinsoitto ja yksi meili. Tai no, olihan se vissiin kolmas puhelinsoitto ennen kuin pääsin läpi ja yhteensä lähemmäs 60 minuuttia jonottamista, mutta kuitenkin. Puhelun jälkeen meni, hmmm parisen viikkoa (?) Grouponilta hoitaa palautus, mutta kuittasivat tuossa joku aika sitten, että rahat on siirretty luottokortilleni. En ole vielä tarkistanut luottokorttia, onko rahat tosiaan tulleet.

      Katsotaan tuleeko tästä mitään enempää, Etos Enkeli on näiden kirjoitusten ja omien kokemustenikin perusteella joko todella isojen muutosten tai sitten lopetuksen tarpeessa. Vaikka en nyt sitten olekaan koskaan jalallani astunut putiikkiin. Saamani 'palvelu' oli niin ala-arvoista. Eikä omat kokemukseni ole tämän ketjun perusteella todellakaan sieltä pahimmasta päästä.

      Laitoin Grouponille aika tiukkaa palautetta kyseisestä paikasta ja aion seurata tuleeko heiltä enää uusia diilejä. Jos tulee, voisi lähettää Grouponille palautteena vaikkapa linkin tähän keskusteluun?

    • kissapylly

      Mikähän siinä sit maksaa että mun rahoja SAATI vastausta viestiin ei tuu Grouponilta? Eikä sen puoleen kuluttajavirastoltakaan. Varmaan pitää sinnekin soittaa.

    • KIITOS EI SPA ETOS

      EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN!!!
      Mieheni osti äitienpäivä lahjaksi lahjakortin tuohon `hoitolaan´. Kävin itse paikan päällä varaamassa ajan tuossa eräänä päivänä (kk sitten) ja hoitajalla oli silloin kädet työtä täynnä, muijia odotteli vuoroaan ja näytti olevan tyytymätön asiakaskin siinä sivussa kun seurailin tilannetta. Kotiin tultuani luin googlelta kokemuksia ja sainkin selkeän kuvan siitä, että aloin asennoitua ettei hoitola kokemus ehkä olisi lähelläkään sitä mitä odotin.
      No, näinhän siinä kävi. Menin tänään siis ledvalohoitoon sekä timanttihiontaan. No. Härdelli alkoi saman tien. Tumma nuori nainen sanoo, että voidaan ottaa uusi aika kun Maija ei täällä ja hän tekee hoidot, mutta ei voi tehdä nyt kun on jo asiakas jalkahoitoa odottamassa. Niiiiiin??? Kerroin, että voin ottaa rahat takaisin tai saada hoito. Jep, no istuppa odottamaan. Selvä, siinähän sitten katselin tuotehyllyn tarjontaa ja ihmettelin mainosta että osta jouluksi tämä tuote!!!! No, eihän se mitään..onhan se fifty-sixty nyt kun on kesäkuu niin enää 6 kk jouluun ja vasta sama aika joulusta takana...että :D
      Sitten tulee Elena (ymmärsinköhän oikein) ja ihmettelee lahjakorttiani ja kertoo ettei ole hänen käsialallaan kirjoitettu ja puhelinnumerokin on väärä. SO?????En antanut vielä tuon häiritä vaan kerroin,että voin ottaa rahat takaisin kyllä. Supattelelvat siinä sitten nämä kaksi hoitajatarta ja vastaus kuuluu, että ei ei rahoja takaisin, kaksi viikkoa on lahjakortin ostosta mahdollisuus ottaa rahata takaisin!!MUISTAKAA TÄMÄ kenelle huono onni on kohdalle sattunut ja joku sattunut ostamaan lahjakortin. Menkää hyvät ihmiset vaihtamaan se ennen kuin 2 viikkoa on ummessa kortin ostosta niin saatte rahat takaisin eikä tarvitse tapella hoitoon pääsemisen, tekemisen yms asioiden kanssa sillä olen varma ettei nämä asiat toimi tuossa firmassa lainkaan. No, istuinpa sitten taas ja oletin että hoito tehdään kuitenkin kun siihen lehtiä katsomaan käskivät. Ei ei, Elena tulee ja jatkaa, että enkö ymmärrä että miten voisin soittaa väärään numeroon ja se ei ole hänen mikä kortissani on ja käsialakaan ei ole hänen!!!!???Ja että minun olisi pitänyt esittää aikaa tilatessani lahjakortti (tarjosin sitä mutta hoitaja ei huolinut silloin kun ajan led ja timanttihiontaan varasin, Kerroin kyllä että minulla on lahjakortti ja pyysin vain ilta-aikaa. Hoitaja otti kuitenkin minun nimeni sekä puh nron silloin ajanvarauskirjaansa.) Enkö ymmärrä, että enhän minäkään tekisi työtä ilman rahaa, hän pokkana selittää minulle!!!!!No ymmärrän ja olen hoidon maksanut jo, joten mistä kiikastaa!!! Selitystä,, selitystä yhä siitä, että pitää näyttää lahjakortti ja soittaa numeroon ja numero oli väärä: Jotain ihan hämäriä hän siinä jutteli minulle asiasta ja asian laidasta...Keskeytin ja sanoin, että sopikaa te hoitajien kesken pelisäännöt, kuka saa rahat mistäkin hoidosta ja tehkää sitten asiakkaille selkeät opasteet ja kyltit sisääntuloon, että osataan siitä lukea mitä asiakkaalta vaaditaanenne hoitoon tuloa jne...Minä tulin hoitoon, saanko sitä vai saanko rahat??? Hoitajat vetäytyvät taas supattelemaan ja sitten nuorempi tulee ja sanoo, että vaihdetaanko aikaa vai otatko tuotteita???Kerroin ottavani tuotteita, kiva kiitos ja hei. Kuitin sain kuitenkin. Kaikkinensa käynti oli toooodella hämärä, sekava ja selityksiä täynnä...Hoitoa en siis saanut, mutta niinpä en menettänyt rahojakaan kun vaihdoin hoidon tuotteisiin. Kaksi muuta asiakasta oli kanssani samaan aikaan hoitolassa ja toivon heidän saaneen sitä mistä maksoivat.

    • Sain rahat takaisin

      VAROITUS, VAROITUS!!!!
      Etos Spa on siirtynyt nyt Facediilin puolelle huijaamaan asiakkaita. Nyt tarjotaan Dermalogica-kasvohoitoa hintaan 29 e. Laitoin Facediilille viestin, jossa kerroin tulevista ongelmista kyseisen firman kanssa. Kerroin myös, että Groupon palautti rahani takaisin, koska kasvohoitoaikaa ei saanut 2,5 kuukaudessa varattua. Sääliksi käy uudet uhrit, jotka epätoivoisesti yrittävät saada varattua aikaa.

      Tässä diilin teksti:

      Diilillä saat:
      •40 minuutin Dermalogica-kasvohoito Spa Elitestä
      •Lahjakortti on voimassa 21.12.2012 asti
      •Ajanvaraus puh 040 828 1202
      •Mainitse facediili tehdessäsi varausta
      •Jos perut aikasi alle 24h aikaisemmin, lahjakortti katsotaan käytetyksi
      Ehdot
      •Saat lahjakortin sähköpostiisi diilin umpeuduttua
      •Voit ostaa yhden lahjakortin itsellesi, mutta useampia lahjaksi
      •Ole nopea, lahjakortteja on rajoitettu määrä!
      lisää >>
      piilota

      • Sain rahat takaisin

        Jatkoa Etos Span tarjoukseen:

        Tule rentoutumaan arjen keskellä Dermalogica-kasvohoitoon viihtyisään Spa Eliteen!



        40 minuutin Dermalogica-kasvohoito aloitetaan kasvojen puhdistuksella, jonka jälkeen tehdään face mapping-ihoanalyysi ja kuorinta. Kasvoille levitetään ihotyypin mukaiset tehoaineet ja naamiot sekä ihotyypillesi levitetään sille sopiva viimeistelyvoide.



        Dermalogica

        Dermalogica-tuotteiden valmistukseen on käytetty vain parhaita mahdollisia raaka-aineita. Tuotteet eivät sisällä ihoa ärsyttäviä keinotekoisia tuoksu -tai väriaineita, eivätkä myöskään kuivattavaa S.D alkoholia tai formaldehydiä. Ne on kehitetty ympäristöä ajatellen, ja kaikki raaka-aineet ovat puhtaista luonnon lähteistä. Dermalogica-tuotteita ei missään vaiheessa testata eläimillä.



        Spa Elite on monipuolinen ja viehättävä kauneushoitola, joka tarjoaa kattavan valikoiman eri kauneudenhoitopalveluita. Hemmottelevia hoitoja on tarjolla niin kasvoille kuin vartalollekin, sekä naisille että miehille. Erilaisten kasvo- ja vartalohoitojen lisäksi hoitolassa pääsee nautiskelemaan muun muassa hieronnasta. Spa Elite tarjoaa yksilöllistä palvelua vankalla ammattitaidolla.



        Spa Elite toivottaa asiakkaansa sydämellisesti tervetulleiksi!


    • kissapylly

      KIITOS EI SPA ETOS: Kuulostaa tosi hämärältä/sekavalta toi sun käynti siellä. Huhhuh.. Onneks pidit pintas ja sait edes jotain ja toivottavasti ne tuotteet ei oo täyttä crappia.

      Sain rahat takaisin: Spa Elite toivottaa asiakkaansa sydämellisesti tervetulleiksi, LOL.

      Sain vihdoinkin vastauksen Grouponilta ja he suostuvat antamaan rahat takaisin. Jee, mut sehän ei tietysti poista sitä faktaa että toi Etos Paska Enkeli pitäis räjäyttää ja Maija syöstä vallasta. Jotkut ihmisparat saattaa vielä joutua ansaan!

      • Nyt riittää!

        Hienoa "kissapylly", että vihdoin sait rahasi takaisin!! Oletko jo vinkannut kaverillesi iltalehdessä etos enkelin törkeästä toiminnasta? Kuten yllä kerrotaan, Maija on nyt siirtynyt tarjoamaan diilejään facediilille...jollain konstilla toi hämäräbisnes pitäisi saada lopetettua, on se niin pöyristyttävää ja törkeää touhua!


    • kissapylly

      Nyt riittää: Vinkkasin kyllä, kaveri väitti että jos se on vinkattu jo Ilta-Sanomille niin siitä on voitu jo tehdä juttu tms. Kaveri väitti ettei lehdistä aina vastata lähettäjälle vaan tehdään juttu noin vaan. Tiedä sitten :D

    • Suoraa toimintaa..

      Minullakin oli citydealin lahjakortti kyseiseen paikkaan. Yllämainituttejan kaltaisten kokemusta jälkeen, hoitokertoja oli vielä 8 jäljellä infrapunahoitoon. Soitin hoitolaan, kerroin negatiivisen palautteeni jonka johdosta en välitä enää hoitolaan tulla. Nainen(se vanhempi) otti pankkitilini numeron ja lupasi toimittaa koko lahjakortin summan tililleni. Toivotimme hyvät päivänjatkot ja asiasta jäi hyvä mieli:) Parin vkon sisällä pitäisi tulla hyvitys tililleni..

    • kissapylly

      Suoraa toimintaa : MITÄHH?? Puhutaankohan me nyt samasta firmasta...? Mä en ensinnäkään 1) meinannu saada koko tyyppiä kiinni 2) kun vihdoin sain ja valitin asioista ja vaadin rahoja takasin niin ei käyny. Mitä helvettiä...! Mut ei siinä, good for you. Kuulostaa vaan tosi epämaijamaiselta.

    • Sain rahat takaisin

      Samat ajanvarausongelmat tuntuvat jatkuvan Etos Enkeli & Spa -huijarifirmassa. Ovat ainakin kaksi kertaa tarjonneet kasvohoitoja Facediilin puolella.

      Soitin ihan piruuttani varatakseni ajan (4 päivänä peräkkäin) ja tulos oli sama kuin aikaisemminkin: puhelimeen ei kukaan vastaa, vastaajaan ei voi jättää viestiä kun se on täynnä. Voi niitä raukkoja, jotka ovat ostaneet lahjakortin ja haluavat saada varatuksi ajan. Toivottavasti mahdollisimman moni päätyisi tälle keskustelupalstalle ja näkisi muiden kokomuksia kyseisestä firmasta.


      Suoraa toimitaa: kerro, jos/kun saat rahasi takaisin. Olen todella ihmeissäni, jos todella palauttavat rahasi tilillesi. Vai onkohan Kuluttaja-asiamies ollut yhteydessä Maijaa ja kumppaneihin?

      • Ei nainen

        En jaksanut lukea koko ketjua, mutta näyttäisi olevan kysyntää hoidoille... Jos joku vaikka miettii mitä tekisi isona niin mieluummin tätä (vähän paremmalla moraalilla) kuin ne ikuiset parturikampaamot joita on vieri vieressä eikä kukaan saa leipää.


    • äääääääääääääääääkkk

      Minulla on ihan samanlainen kokemus. Kimppadiilin lahjakortissa lukee "Ylellinen Biodroga-kasvohoito". Hoidossa käytti jotain muuta tuotetta (Zioja?), ja kun kysyin siitä, "kosmetologi" vastasi, että Biodroga on niin kallista, 90e purkki, siksi en voi sitä käyttää. Ihmettelin, että silti mainostatte BIODROGA-hoitona. Hoitopöydällä oli Biodroga-naamiopurkki, jota hän väitti käyttäneensä, mutta enpä usko. Harhaanjohtavan mainonnan perusteella firmalta voisi varmasti saada rahat takaisin. Ilmoitan asiasta kuluttaja-asiamiehelle.

    • kissapylly

      Ei nainen: :D Ei ole nyt varsinaisesti kyse siitä, että hoidoille olisi kysyntää.

      ääääääääääääääääääääkk: Ilmoita ihmeessä. Hyvä jos mahdollisimman moni ilmottaa.

      • sasa

        Minulla on myös aivan samanlainen kokemus kyseisetsä huijari kauneushoitolasta. Todella Biodroga kasvohoito, ainakaan tuotteet ei niitä ollut ja "imuri" joku ihme vehje. Kilpirauhane oli ihan vajaalla toiminnalla vai oliko likatoiminalla ja naama ihan couperoosa...Just, mitään näistä minulla ei todellakaan ole. En missään tapauksessa suosittele kenellekkään kyseistä yritystä. Ajan saaminen oli tosiaan todellla vaikeaa ja aikoja peruttiin aina samalla verukkeella " On pakko peruta tänään hoito olen fjynsassa lian korkea kuume ja yskö, soitaan ma katsotaan uusi aikaa".


    • kissapylly

      sasa: Juuri näin.. :D

    • justjoooo

      tänään näin että facediilissä on Biodroga-kasvohoito tarjolla. ja tietenkin spa elite taas tarjoaa :D

    • ällistynyt

      hitto kun olisin googlettanut ennen ku menin..oli kuin minun käytini äsken! mä en ees saanu pyyhettä, vaan ilman mitää siellä tärisin..muuten samat stoorit!

      • ....

        Offeriumissa on tänään päivän diilinä timanttihionta samaan firmaan. Olin jo vähällä ostaa, hyvä tarjous, mutta lukeman perusteella eipä taida kannattaa....


      • ???
        .... kirjoitti:

        Offeriumissa on tänään päivän diilinä timanttihionta samaan firmaan. Olin jo vähällä ostaa, hyvä tarjous, mutta lukeman perusteella eipä taida kannattaa....

        Onko kenelläkään kokemusta heidän timanttihionnastaan?


      • JBOU
        ??? kirjoitti:

        Onko kenelläkään kokemusta heidän timanttihionnastaan?

        Kävin kerran ja ihan ok oli, mutta jos sulla on enemmänkin epäpuhtauksia ihossa (mm mustapäitä) niin timanttihionnalla ei niitä saa pois. Liikkeessä voi ottaa sen lisäksi perinteisen puhdistuksn(käsin), mutta se maksaa 15e lisää hoidon yhteydessä. Suosittelen siis ottamaan suoraan perinteisen kasvohoidon. Rentoutumisesta vielä, jos haluat rentoutua rauhassa, niin tämä ei ole oikea paikka. Samassa huoneessa voi olla jopa 7 ihmistä srmin takana ja kuulet kaikkien äänet. Hoitajat hoitavat myös usein 2 samaan aikaan.


    • Onpa ihmeellisiä kokemuksia, olen käyttänyt hoitajien (molempien) palveluja tässä nykyisessä että entisessä paikassa vuosia ilman ongelmia. Olen käynyt jalka- ja kasvohoidoissa, formostrarissa sekä hengitysjumpassa. Ilman ongelmia. Kokemusta on myös useista muista liikkeistä vuosien varrella, joten vertailupohjaa löytyy. Maijahan ei puhu täydellistä suomen kieltä, joten viestintä voi olla töksähtelevää siitäkin syytä. Epähygieenisyyttä en ole koskaan huomannut, sillä molemmat ovat tarkkoja ja ylpeitä työstään. Oman vuosien kokemuksieni pohjalta, molemmista hoitajista, en voi yhtyä näihin valituksiin. Osa valituksista vaikutti siltä, että syy niihin oli jossain muussa kuin hoidon laadussa tms.

      • JA vielä, joku ihmetteli poran käyttöä jalkahoidossa, vaikuttaa siltä ettei kokemusta hoidoista ole: jalkahoidoissa todellakin käytetään poraa... : X


      • Petos enkeli!

        Luepa sisarhento tämä ketju vähän tarkemmin! Suurimmalla osalla kirjoittajist ongelmana on ollut, että kun on ostettu ja maksettu jokin hoito jonkin diili-firman välityksellä, niin aikaa hoitoon on ollut lähes mahdoton saada, koska Maija ei vastaa puhelimeen ja vastaaja aina täynnä, joten viestiäkään ei ole voinut jättää. Jos on sitten ajan saanut, niin Maija on perunut ajan n. 0,5 - 1 h enne hoitoa ja suurelle osalle meistä on lähetetty tismalleen sama tekstari (lue ketjusta). Eli ilmiselvää epärehellisyyttä! Firman nimeksi sopisi etos enkelin sijaan petos enkeli!


      • Petos enkeli! kirjoitti:

        Luepa sisarhento tämä ketju vähän tarkemmin! Suurimmalla osalla kirjoittajist ongelmana on ollut, että kun on ostettu ja maksettu jokin hoito jonkin diili-firman välityksellä, niin aikaa hoitoon on ollut lähes mahdoton saada, koska Maija ei vastaa puhelimeen ja vastaaja aina täynnä, joten viestiäkään ei ole voinut jättää. Jos on sitten ajan saanut, niin Maija on perunut ajan n. 0,5 - 1 h enne hoitoa ja suurelle osalle meistä on lähetetty tismalleen sama tekstari (lue ketjusta). Eli ilmiselvää epärehellisyyttä! Firman nimeksi sopisi etos enkelin sijaan petos enkeli!

        Jep, ja uskon että kyseessä oli se että Maija oli sairas, kuten diilin myyjä kertoi. Ihme juttu tuon diilin kanssa. On mullekin tullut joskus vuosien varrella peruutuksia sairastumisen vuoksi, mutta ei tuossa mitassa mitä täällä kerrotaan. Olisko isoin ongelma siinä, että hoitaja sairastui väärään aikaan, eli juuri silloin kun diili oli myyty, ja siitä tuli soittosuma jota ei kyennyt purkamaan. Olisi kiva kuulla Maijan versio asiasta! Eipä olisi ensimmäinen yrittäjä jolle tulee sumaa näiden diilien kanssa.

        Heillä on myös nettisivut, ja eikö siellä ollut maininta milloin kannattaa soittaa? Hoitajat tietysti voisivat infota milloin heidät saa kiinni. Joku kritisoi sitäkin etteivät vastaa puhelimeen kesken hoitojen,aivan! Näinhän pitääkin tehdä, eli keskittyä hoitoihin, eikö?

        Joku väitti että "jos vaikka 100 hyväuskoista ostaa 50 € diilin /kk niin se tekee 5000 €/kk helppoa rahaa... ". Joo rahaa tulee diilin myyjälle, josta työn tekijä eli yritys saa PUOLET, joista maksaa vielä verot.

        Maija puhuu vähän töksäytellen, mutta en ole häneen kommunikointiinsa totuttua ajatellut lainkaan, että kyse olisi töykeydestä.

        Toivottavasti diilin ostajien asiat selviävät.


      • sisarhento kirjoitti:

        JA vielä, joku ihmetteli poran käyttöä jalkahoidossa, vaikuttaa siltä ettei kokemusta hoidoista ole: jalkahoidoissa todellakin käytetään poraa... : X

        Miksi joku on antanut miinuspeukkua siitä, että kerroin jalkahoidossa käytettävän poraa ihan noin yleisesti? Asianhan voi todeta käyttämällä jalkahoitajien palveluita. Mielenkiintoista ettei fakta kiinnosta, onko ketjussa kyse jonkun kohdalla jostain muusta??


      • Petos enkeli
        sisarhento kirjoitti:

        JA vielä, joku ihmetteli poran käyttöä jalkahoidossa, vaikuttaa siltä ettei kokemusta hoidoista ole: jalkahoidoissa todellakin käytetään poraa... : X

        Ei joku ihmetellyt poran käyttöä jalkahoidossa, vaan ko. firman nettisivujen kielen tökeryyttä: jalkahoidon kohdalla luki vain, että "jalkahoito poralla". Eihän koko jalkahoita tehdä pelkästään poralla. Maijan mainoslause"jalkahoito poralla" herättää ihan toisenlaiset mielikuvat, hah hah haa!


    • Eli vielä, siis diilin ostaneet yrittivät kaikki hankkia hoitoaikaa samaan aikaan kun yrittäjä oli sairastunut? Diilejä myydään jopa satoja, ja jos kymmenet yrittävät soittaa samoina päivinä, on se aika soppa jos yrittäjä on kykenemätön vastaamaan. Olisko tämä se ongelman aiheuttaja? Toivottavasti asiat selviävät diilien ostajille.

      • Flynssa ja yskö

        Maijan "sairaus" on toistunut usean kuukauden ajan: sama flynssa ja yskö -tekstari on lähetetty kuukausien ajan kymmenille asiakkaille vain hetki ennen hoitojen alkua. Kumma sairaus tälläinen äkillinen yskö, joka toistuu useita kertoja viikossa kuukausien ajan...


    • kissapylly

      sisarhento: Oma ongelmani oli että 1) menin paikalle ja siellä oli tuplabuukkaus; meistä toinen joutui lähtemään pois 2) jouduin odottelemaan noin 20min aikaani 3) kun menin laservalohoitoon se olikin täyttä skeidaa 4) Maija oli epäystävällinen ja puhui minulle samat asiat kuin kaikille muillekin täällä: on kilpirauhasen vajaatoimintaa, couperosaa ja ties mitä 5) en halunnut enää mennä uudestaan paikalle koska siellä oli mielestäni epähygieninen ja ammattitaidoton meininki. Ja puhelimella ei tavoittanut lähes koskaan. Kovan taistelun jälkeen sain kun sainkin rahani takaisin 3-osaisesta diilistäni, josta en halunnut käyttää 2/3 kun etoi niin paljon.

      Muut puolestaan saivat peruutusviestejä todella lyhyellä varoitusajalla, kun olivat menossa jo hoitoon. Viesti oli aina sama ja vaikutti huijaukselta. Ei kenenkään "flynsä ja yskö" kuukausia kestä.

      Et silleen. Kiteytettynä.

      • Ikävä että monta huonoa juttua samalla käynnillä.
        3) Itse olen käynyt laservalohoidossa, enkä ymmärrä miten niin täyttä skeidaa: mulla ainakin iho näyttää paremmalta.
        4) Olen käynyt Maijan hoidettavana vuosia, enkä ole kertaakaan kohdannut epäystävällisyyttä. Couperosa on suomalaisen ihon yleinen ongelma!! Myöskin kilpirauhasen ongelmat ovat suhteellisen yleisiä, ja moni saattaa kärsiä niistä vuosikausia ilman että asiaa huomataan.

        Veikkaan että kokenut ja alastaan kiinnostunut hoitaja näkee ihmisen ihosta paljon näitä hormoni- ja aineenvaihdunnan häiriöiden merkkejä. Hänen alaansa on kauneus, ja sen ylläpitäminen, johon olennaisena osana kuuluu tietenkin terveydenhoito ja hyvinvointi. Ei kauneutta pelkällä kasvojen ihoa hoitamalla voi ylläpitää.

        5) En ole huomannut ammattitaidottomuutta enkä epähygieenisyyttä, olen molempien suhteen tarkka ja vaativa. Vertailupohjaa löytyy kyllä. Jos haisee tupakalta, mikä on epämiellyttävää, ei ole todiste epähygieenisyydestä. Tupakan haju ja epähygieenisyys ovat kaksi eri asiaa. Mitkä ovat perustelusi sille, että väität hoitajia ammattitaidottomiksi?

        Keuhkokuume tai sitkeä keuhkoputkentulehdus esimerkiksi voi ylläpitää sahaavaa kuumeilua ja viedä viikkokausia. Mutta miksi et kysy Maijalta, mikä oli ongelmien takana?? Miksi yrittäjä joka haluaa tehdä töitä, yrittäisi huijata peruutuksilla, ja miten yleensä peruutukset ja huijaus liittyvät yhteen? Yrittäjän täytyy joka tapauksessa tarjota palvelu, vaikka olisi sen joutunut peruuttamaan.

        Näihin maatuska-tyyppisiin kommentteihin ei edes viitsi reagoida, jääkööt omaan arvoonsa.
        Hyvä kuitenkin että sait rahat Grouponilta takaisin, itse olen myös joutunut vääntämään kys. firman (groupon) kanssa. Eilen tuli (A-studio?) ohjelmaa näistä kupongeista ja niiden "eduista" yrittäjille, joille parinsadan ihmisen hoitamisesta jää mahdollisesti muutama asiakas. Eli ei ehkä parasta mainontaa yrityksen puolesta.


    • Maijan frendi

      Sisarhento: Oletko joku Maijan kaveri/sukulainen, kun puolustat häntä niin voimakkaasti? Et siis millään usko, että joku ei ole saanut varattua aikaa ja ei ole ollut tyytyväinen saamaansa palveluun?

      Itse yritin n. 5 kuukauden ajan varata aikaa kasvohoitoon puhelitse, sähköpostilla ja vielä tekstiviestillä. Ei onnistunut. Ajanvarauksen aloitin heti helmikuussa, jolloin Maija ei luultavasti ollut sairaana. Silloin Maija oli kuulemma lomalla ja luvattiin, että Maija ottaa yhteyttä lomansa jälkeen. Helmikuussa kyseisestä lafkasta joku sentään vastasi puhelimeen. Yhteydenottoa ei koskaan kuulunut - sain varattua kasvohoitoon ajan heinäkuuksi, melkein puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Ja miten sain varattua ajan - en toki puhelimella, sähköpostilla tai tekstiviestillä vaan menemällä itse paikan päälle. Grouponilta hankittu lahjakortti alkoi pian mennä vanhaksi, joten menin itse paikan päälle varmistamaan, että saan ajan varattua. Ensimmäinen aika kylläkin peruttiin puoli tuntia ennen hoidon alkua (olin jo matkalle Espoosta Herttoniemeen) - Maijalla oli jälleen kerran kova yskö ja kuume. Onneksi ei sentään keuhkokuume, sillä Maija parani kummasti ja lupasi uuden ajan jo seuraavaksi päiväksi, kun sanoin ottavani yhteyttä Kuluttaja-asiamieheen.

      Seuraavana päivänä jännitti mennä sinne, perutaanko aika. Ei peruttu ja pääsin Maijan hoidettavaksi. Maija kehui ihoni puhtautta ja sileyttä ja sanoi, ettei ihossani ole mitään vikaa. Epäili kuitenkin kilpirauhasen vajaatoimintaa. Kerroin hänelle, että minut on tehty kesäkuun alussa mm. kilpirauhaskokeet työterveyslääkärillä työpaikan vuositarkastuksessa. Silloin arvot olivat todella hyvät, samoin sokeri, - maksa,- kolestroli, -arvot, jopa verenpaine. Kysyin miksi hän epäilee kilpirauhasen vajaatoimintaa - hän vastasi vain, että monella keski-ikäisellä on kilpirauhsen vajaatoiminta.

      Itse kasvohoito ei ollut mikään nautinto - Maija hoiti samanaikaisesti toista asiakasta ja hyppi vähän väliä myös sen toisen luona. Ehkäpä tämä oli uudenlaista palvelua, yritetään hoitaa mahdollisimman monta asiakasta samalla kertaa. Itse kuitenkin haluan yksilöllistä palvelua ja varattu aika käytetään vain minuun.

      Tämä on minun kokemukseni ja seikkailuni saada varattua aika kasvohoitoon. Kauan se kesti, mutta ei ollut vaivan arvoinen.

    • No Etos Enkeli

      Maijalla on ollut tarjoukset kahdelle eri firmalle melkein samanaikaisesti. Ensin Grouponille, josta syntyi mieletön ruuhka (peruutuksien, Maijan sairastumisen ja loman takia). Maija & kumppanit ei ollut saanut purettua vielä kokonaan Grouponin ruuhkia, kun Facediilin puolella oli uusi tarjous. Eikö ole ilmiselvää, ettei uutta tarjousta kannata laittaa, kun edellinenkään ei vielä hoidettu?! Olihan Maija nähnyt, millaisen kaaoksen jo Grouponin tarjous aiheutti, miksi vielä laittaa Facediilin puolelle? Mielestäni ei kovin viisasta toimintaa.

      Sisarhento: Etos Enkelin sivuilla ei todellakaan ole ajankohtaa, milloin sinne saa soittaa ja varata aikaa. Ehkäpä olisi kannattanut laittaa kotisivuille maininta ajanvarauksesta esim. päivittäin klo 10 -11 voit varata ajan ja muun työajan teemme työtämme, emme voi ottaa varauksia. Tuon tunnin aikana olisi saanut monta aikaa varattua. Ja samalla ruuhkaa purettua. Lisäksi, vastaaja olisi kannattanut purkaa päivittäin ja saada sieltä asiakkaiden puhelinnumeroita, joille antaa hoitoaika. Mutta mitkään sivuilla olevista numeroista ja sähköposteista ei vastaa. Vastaajaan ei voi jättää viestiä, kun se on aina täynnä. Kerropa, miten itse varaisit ajan kysyiseen firmaan? Ja varsinkin silloin kun voimassa on kahden eri firman kautta hankitut lahjakortit (Groupon ja Citydeal). Eikö ole järkeenkäypää, että jokainen joka on ostanut lahjakortin, haluaa saada varatuksi ajan ostamaansa hoitoon? Kuka nopeammin kuin toinen. Lahjakortin voimassaoloaika on kuitenkin aika rajallinen ja jos ostettuja lahjakortteja on satakin, kiire voipi tulla ajan saamiseksi. Grouponin tapauksessa ihmiset tunsivat itsensä huijatuiksi, kun eivät saaneet varattua aikaa.

      Itse sain rahani takaisin Grouponilta otettuani ensin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Kuluttaja-asiamies totesi lausunnossaan, että aikaa oli mahdoton saada varatuksi ja suositteli Groponille palauttamaan rahani.

      Olen käyttänyt kymmeniä Grouponin tarjouksia ja tämä Etos Enkeli on ollut ainoa jonka kanssa on ollut vaikeuksia heti ajanvarauksesta alkaen. Muihin diileihin olen saanut ajan heti ensimmäisten soittojen yhteydessä (viimeksi soittamaani kampaamoon jouduin kylläkin soittamaan 4 kertaa, ajan sain kuitenkin varattua 10 min kuluessa - kampaamoajan sain vasta kahden viikon päähän - ei haitannut mitään, kun vain sain ajan) ja varattua aikaa ei ole koskaan peruttu.

    • kissapylly

      sisarhento: Perustelen väitteeni toiminnan epäammattimaisuudesta seuraavilla: puhelimeen ei koskaan vastata eikä aikaa saa varattua, tulee tuplabuukkauksia, oma aika myöhästyy noin 20min, hoitaja hyppää samalla hoitamassa muita asiakkaita, hoitaja sanoo samat kilpirauhas/couperosa-selitykset kaikille (tai ainakin todella monelle täällä)... Mielestäni tuossa on jo aika liuta epäammattimaisia juttuja. Myös laservalohoito vaikutti "keksityltä hoidolta", kun makasin vaan jonkun lampun alla 15min eikä kukaan tehnyt minulle mitään. Totta toisaalta on, etten tiedä, miten kyseisen hoidon kuuluu mennä, mutta vaikutti omituiselta.

      Sanot: "Mutta miksi et kysy Maijalta, mikä oli ongelmien takana?? " Eikö tätä keskustelua lukiessa tule selväksi, että yhteyden saaminen Maijaan oli about yhtä todennäköistä kun lotossa voittaminen?? Paha kysyä mitään, kun puhelimeen ei vastata eikä takaisin soiteta.

      Epähygieenisyydeksi minulle riittää se, että hoitaja haisee tupakalta ja paikat näyttävät olevan hujanhajan. Joku oli myös löytänyt vedestä karvan ja kupit olivat likaisia odotushuoneessa. Sekin oli minusta epäilyttävää, että ovi oli lukittuna sinne mennessä, enkä olisi edes päässyt sisään, ellei joku toinen asiakas olisi avannut ovea kun monta kertaa koputin ja ryskytin.

      Muiden diilien kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta ne ole kyllä kuukausiin niitä ostanut, kun tästä jäi paha maku suuhun. Toivottavasti tämän Etovan Enkelin toiminta lopetetaan pian.

    • Sain rahat takaisin

      Kuten aikaisemmin kerron Groupon palautti rahani. Tein myös tapauksesta ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle, jonka vastauksen sain viime viikolla. Tapaukseni ja luultavasti muutkin samankaltaiset tapaukset olivat olleet kuluttajalautakunnan käsittelyssä, josta sain kirjallisen vastineen Etos Enkeliin toiminnasta. Toiminnan mainittiin olevan ihan muuta kuin sen pitäisi olla.

      Ihmettelen suuresti kommentteja, jotka nimimerkki "Sisarhento" on laukonut kirjoituksissaan ja puolustanut Maija & kumppaneiden toimintaa. Hän on saanut varmaankin erikoispalvelua, koska on ollut tyytyväinen saamiinsa hoitoihin ja ylipäätänsä on saanut varattua ajan (ovatko hoidot olleet ennen näiden kahden melkein päälekkäisen tarjouksen alkua?). Samaa palvelua eivät ole saaneet tällä palstalle olleista 98 % asiakkaista. Huonona palveluna pidän myös sitä, kun aikaa ei ole saanut varatuksi.

      Sairaustapauksia sattuu, on lomia ym. - ajanvaraus täytyy kuitenkin järjestää kunnolla ja perutuille ajoille on saatava uudet varaukset voimaan. Kuten joku ehdotti "ajanvaraustuntia" tiettynä ajankohtana (firman kotisivuille ilmoitus ajanvarauksesta, jolloin ottavat vastaan soittoja), jolloin varauksia voisi tehdä ja muina aikoina puhelimeen ei tarvitsisi vastata, voisivat tehdä töitä. Puhelimeen myös viesti, jolloin ajanvaraus on voimassa. Itse en ole yrittäjä, pitäisi kuitenkin jokaisen yrittäjän tajuta, miten tärkeä asia ajanvaraus on koko toiminnassa.

      Silloin tällöin käyn katsomassa näitä kommentteja ja en voi kuin pyöritellä päätäni Etos Enkelin touhuille. Onneksi sain rahani takaisin, ei tarvinnut mennä hoitoihin. Jos olisin joutunut (jos olisin edes saanut aikaa varattua ennen lahjakortin vanhemista) olisin ottanut labratulokset mukaan (tehty tänä keväänä), josta Maija olisi nähnyt, ettei minulla ole kilpirauhasen liika- eikä vajaatoimintaa, vaikka olen keski-ikäinen.

    • En mitenkään epäillyt etteikö joku ole aikaa varatessaan kohdannut ongelmia - voi yrittää opetella lukemaan uudelleen mikäli tulkitsi näin. Tosin on vaikea uskoa että aikaa ei saa - itsekin olen saanut. Ihan puhelimella soittamalla.
      En tosin ostanut palveluita puhuttuna ajanjaksona.

      "Voimakkaasti puolustaminen" - olen kertonut positiivisista kokemuksistani. Puolustaminen on ihan erilaista teksia. Tulee kyllä mieleen, että mikä on oikeasti näiden mielipiteiden tarkoitus?

      Kissapyllyn kommentit ovat juuri sieltä itsestään. Esim. "Mielestäni tuossa on jo aika liuta epäammattimaisia juttuja. Myös laservalohoito vaikutti "keksityltä hoidolta", kun makasin vaan jonkun lampun alla 15min eikä kukaan tehnyt minulle mitään. Totta toisaalta on, etten tiedä, miten kyseisen hoidon kuuluu mennä, mutta vaikutti omituiselta. "
      Kannattaisiko oikeasti perehtyä hoitoihin, ettei osta mitä tahansa ja ei kykene sitten oikeasti arvioimaan ostamaansa?? Jo tuo em. lainaus kertoo ettei kirjoittajalla ole hajukaan mistä on arvostelemassa. : )

      Ihailen että joku jaksaa mennä hoitoihin Espoosta Itä-Helsinkiin, olisipa itselläkin noin paljon aikaa!

      En ole laukonut kommentteja, vaan kertonut omista kokemuksistani mitkä eivät vastaa muiden kokemuksia jotka tänne kirjoittaneet lyhyessä ajassa. Mutta tällä sivustolla ja tässä keskustelussa varmaan turha pyrkiä keskustelemaan neutraalisti ja oikeista asioista, tämähän ei ole sitä varten.

      Montakohan ihmistä oikeasti kirjoittaa tälle palstalle? Kaksi?

      Edelleen minulla ei ole käyttämieni palveluiden ja ajanvarausten suhteen ollut ongelmia kyseisen firman kanssa, toki en tuona aikana ollut tekemässä varauksia. Näin ollen tulkitsen muiden kokemukset poikkeukseksi yleensä hyvästä palvelusta.

    • Maijan frendi

      Espoosta (Matinkylä) matka bussilla Ruoholahteen 10 min, metro Herttoniemeen n. 15 min. Tämän verran aikaa käytin aikaa matkustaessani Herttoniemeen. Kiva, jos Sisarhento ihailee matkaan uhraamaani aikaa. Mielestäni se ei ole pitkä aika. Enemmän aikaa saan kulumaan Espoon sisäisessä liikenteessä mennessäni esim. Ikeaan. Toisaalta aika on suhteellinen käsite, toiselle puolen tunnin matka-aika on rasite, toiselle se ei tunnu missään.

    • minä vaan

      Näyttää olevan paikan sivutkin aika epämääräiset ja kirjoitusvirjeitä ihan hirveesti.

    • kissapylly

      sisarhento: Ei se ollut olennaisin asia, että hoito vaikutti keksityltä, vaan kaikki noi muut epämiellyttävyydet. Jos olisin saanut saman "hoidon" asialliselta tuntuvassa paikassa, en ehkä olisi alkanut hoitoakin kyseenalaistamaan. Diili lupasi parannusta ongelmaiholle ja "hyvää ja ammattimaista palvelua" (jota en kumpaakaan saanut) niin päätin ostaa diilin. Tämä oli kuitenkin opetus: googleta ensin yritys ja myös hoito johon menet. Tein sen liian myöhään ja löysin tämän keskustelun kun oli rahat jo menneet. Onneksi sain ne kuitenkin takaisin (Citydealilta), vaikka kauan siihen meni!

      En tajua, miksi epäilet että keskustelussa on vain kaksi ihmistä? En usko että monilla olisi aikaa tällaiseen. Uskoisit nyt vaan, että Etos Enkeliin diilin ostaneet pettyivät ja tulivat tänne ja meitä on kymmeniä :D

      Sain rahat takaisin: Btw, mä sain kans kuluttajavirastolta vastauksen viime viikolla.

    • Sain rahat takaisin

      Kissapylly: mäkin opin tästä Maijan diilistä sen, että ensin googletan firman jonka tarjouksesta olen kiinnostunut. Näitä keskustelupalstoja ei synny, jos firmalla kaikki asiat ovat kunnossa. Firman kotisivut kertovat myös jotain, kirjoitusvirheet poikineen saavat varoituskellot soimaan.

      Viime viikolla kävin pedikyyrissä Ditydiilin lahjakortilla. Tsekkasin firman kotisivut, katsoin myös onko nettipalstalla meneillään jutustelua kyseisestä firmasta. Ei ollut, joten uskalsin mennä. Omistaja oli nähnyt vaivaa kotisivuihinsa vaikka ei ollut syntyperäinen suomalainen. Sivuilla ei ollut kirjoitusvirheitä, kuten Etos Enkelin sivuilla.

      Ei kuluttajavirasto olisi puuttunut valituksiimme, jos Etos Enkelin toiminta olisi ollut heidän mielestään asiallista. Emme ole varmaankaan ainoat, jotka ovat tehneet valituksen.

      Sisarhento: kiva, että olet tyytyväinen saamaasi palveluun ja olet saanut varattua ajan. Et joutunut kahden tarjouksen aiheuttamaan kaaokseen. Nämä meidän muiden juttelut ovat alkaneet jo 24.2.12, joten kyseessä ei ole ainoastaan muutaman kuukauden huonot kokemukset.

      • seirita

        Mä ostin citydealin minkkiripset studio Glamour,tietääkö joku paikasta?Menen 2vkon kuluttua.


    • Valitettavasti keskustelupalstoja voi syntyä pienistäkin asioista, ja kuten täällä osa kirjoitti, niin keskusteluja ja haukkumisia syntyy asioista mistä ei ole tietoa.Tästä esimerkkinä: "makasin hoitolampun alla 15 min. eikä tehty mitään". Kyseisen hoidon tarkoitus onkin nimenomaan saada sitä valoa iholle (laseria) eikä siinä tehdä mitään..

      Eli isoin ongelma oli ajanvarauksessa, mikä Grouponin mukaan johtui sairastumisesta.

      Täällä oli saatu Kuluttajaviraston vastauksia valituksiin, mutta ei kerrottu mitä vastaukset pitivät sisällään? Mihin kehoitettiin yrittäjää/kuluttajaa?

      Mulla kävi tosiaan varmaan säkä, kun en varannut diilien aikaan hoitoja. Tosin käytin heiltä diilin vuodenvaihteessa ilman ongelmia. Mihin asti ongelmat jatkuivat? Jos ne alkoivat helmikuun lopussa?

    • Maija frendi

      Ajan varaamisen aloin jo helmikuussa, 6.2.12, Maija oli silloin lomalla. Elikkä ruuhkat alkoivat Maijan lomasta (ja sairastumiset siihen päälle???!!! yskö ja muut pikaiset sairaudet???!!). Maijan luvattiin ottavan minuun yhteyttä lomansa jälkeen ja sopivan hoitoajan kanssani (vielä helmikuussa Etos Enkelistä joku vastasi vastasi puhelimeen). Mitään ei kuulunut pariin kolmeen viikkoon - odotin maaliskuun 5. päivään väliin asit, jolloin aloin soittamisen, sähköpostittamisen ja tekstareiden lähettämisen. Puhelimeen ei kukaan enää silloin vastannut (ei mihinkään numeroon, jotka olivat näkyvissä firman kotisivuilla), meni vastaajaan joka oli täynnä, joten ei voinut jättää viestejä. Tätä rumbaa jatkui aina kesäkuun loppuun asi, jolloin menin itse Herttoniemeen paikan päälle varaamaan ajan (onneksi Espoosta on vain n. puolen tunnin matka Herttoniemeen). Lahjakortissa ei kylläkään mainittu, että ajan saat varatuksi vain menemällä itse paikan päälle.Hoitoajaksi sain 10.7. klo 15.00, jonka Maija perui tekstiviestillä 10.7. klo 14.30 vain puoli tuntia ennen hoitoni alkua!!!!! Palveluntarjoaja voi siis perua varatun ajan puolta tuntia ennen hoidon alkua (IHME JUTTU), mutta palvelunostajan täytyy perua varattu aika 24 h ennen palvelua, muuten lahjakortti katsotaan käytetyksi palveluun. Laitoin Maijalle heti takaisin tekstiviestin, jossa kerroin ottavani yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jos en saa aikaa. Meni minuutin verran ja Maijalta tuli uusi aika 11.7. klo 11.00.

      11.7. menin sovittuun hoitoon, Maijalla ei ollut enää yskö eikä mikään muukaan näyttänyt vaivaavan. Samanaikaisesti Maija hoiti myös toista asiakasta, odotin pitkän ajan seuraavaa vaihetta kasvohoidossani (naamallani ei ollut mitään ainetta, jonka olisi pitänyt vaikuttaa tietyn ajan - kunhan odottelin siinä vaan seuraavaa vaihetta). Tunnin ylellinen kasvohoito (lahjakortissa oli maininta ajasta) kasvohoito keski 1 h 50 min näiden odotusten takia.

    • Maijan frendi

      Maija oli laittanut Facediilin puolelle uuden tarjouksen 20.6. (Sain rahat takaisin laittoi varoituksen Maijan uudesta diilistä), vaikka Grouponin tarjoukset olivat vielä hoitamatta. Mitäs siihen sanot Sisarhento?

      Sinun hoidot ovat onnistustuneet ja ajanvaraaminen on onnistunut vain koska toimit ennen näitä tupladiilejä (ONNITTELUT SINULLE). Silloin Maijalla on ollut aikaa keskittyä vain sinun hoitoon. Ei ole ollut tuplavarauksia päällä. Maija olisi voinut hoitaa asiat asiallisemminkin. Ensinnäkin olisi laittanut kotisivuille maininnan ruuhkasta, ajanvaraukseen tietyn ajankohdan ja olisi purkanut vastaajan päivittäin, jotta asiakkaat olisivat saaneet jätettyä viestejä. Ja lisäksi olisi vielä vastannut viesteihin ja sopinut asiakkaiden kanssa hoitoajat. Nämä kaikki yhdessä olisivat estäneet tämän kaaoksen, jonka Maijan loma ja sairastumiset?! sekä Facediiliin laitettu uusi tarjous ovat aiheuttaneet.

    • Hienoa että sait rahat takaisin. : )

      • KV

        Kiinnostaisi kuulla niiltä, jotka ovat kuluttajavirastolta vastauksen saaneet, mitä kuluttajavirasto on ko. hoitolasta ja sen työntekijöiden pätevyydestä ja ammattitaidosta todennut. Mikä koulutus esim. Maijalla on?


    • kissapylly

      KV: Eipä Kuluttajavirastoa liiemmin asia kiinnostanut ja vastauskin tuli puoli vuotta myöhässä.

    • No Etos Enkeli

      Laitoin viestiä Kuluttajavirastoon, kun en saanut millään aikaa varatuksi Etos Enkelistä. Groupon palautti kyllä rahat takaisin, kun vaatimalla vaadin. Odotin Kuluttajaviraston lausuntoa melkein 7 kk. Lausunnossaan ottivat kantaa ainoastaan siihen, että kaikki oli Grouponin vastuulla nuo ajanvarausongelmat tai Grouponin piti järjestää ajanvaraus toimivaksi. Kummastelin suuresti sitä, miten Groupon pystyi vaikuttamaan Etos Enkelin ajanvarausongelmiin! Mielestäni Groupon oli ainoastaan tehnyt sen mokan, että olivat ottaneet Etos Enkelin yhteistyökumppanikseen. Grouponilta vakuutettiin, että olivat olleet yhteydessä Etos Enkeliin ja Maija ja kumppanit olivat vakuuttaneet, että ajanvaraus alkaa toimia kunnolla.

      Elikkä samaa mieltä olen kissapyllyn kanssa, ettei Kuluttajavirastoa suuremmin kiinnostanut Etos Enkelin surkea toiminta. Varmaankin saavat jatkaa samaan malliin. Itse kierrän Etos Enkelin tosi kaukaa ja kaikki sukulaiseni ja ystäväni tekevät myös sen.

    • Herttoniemi rules

      Tein myös valituksen Kuluttajavirastolle Etos-Enkelin toiminnasta (ettei aikaa saanut varatuksi ja jo varattu aika peruttiin vain puoli tuntia ennen hoiton alkua). Alla Kuluttajaviraston vastaus:

      "Ilmoituksenne Kuluttajavirastolle/kuluttaja-asiamiehelle 11.6.2012

      Olemme neuvotelleet CityDeal Oy:n kanssa ja edellyttäneet sitä muuttamaan toimintaansa. Vaatimuksemme liittyivät mm. lahjakorttien totuudenmukaisen hintatiedon esittämiseen, palveluiden ja tuotteiden saatavuuteen sekä asiakaspalvelun toimivuuteen. Yritys on ryhtynyt edellyttämiimme toimenpiteisiin ja vastaa lahjakortin ostaneille kuluttajille siitä, että tuotteet toimitetaan ja palvelu toteutetaan sovitun mukaisesti. Jos teillä on ongelmia lahjakortin lunastamiseen liittyen, voitte olla aina suoraan yhteydessä CityDeal Oy:n asiakaspalveluun asian selvittämiseksi."

      Syyllinen oli ainoastaan Citydeal, joka oli ottunut yhteiskumppanikseen Etos Enkelin. Citydealin vastuulla oli se, ettei Maija ja Enkelit pystyneet järjestämään ajanvaraustaan kunnolla ja peruivat jo varattuja aikoja. TYRMISTYTTÄVÄÄ, ETOS ENKELIN SYYTÄ EI OLLUTKAAN MIKÄÄN.
      Jotain onneksi opin tästä seikkailusta Etos Enkelin maailmassa: tarkistan aina etukäteen huolellisesti firman tiedot, kotisivujen toimivuuden ja yleensäkin asiakkaiden kommentit kyseisestä palvelun tarjoajasta.

    • kissapylly

      Aika jäätävää, että City Deal onkin nyt syyllinen. En tajua, miten Kuluttajavirasto ei ton enempää oo kiinnostunut asiasta..! Suuri vääryys! Tekisi mieli sanoa että "onneksi sentään sain rahat takaisin" mutta ei paljoo lämmitä että muut joutuvat vielä todennäköisesti kärsiin. Mutta kuten Herttoniemi rules sanoi, opimme nyt tarkistamaan firman tiedot eikä sokeana osteta hyvältä kuulostavaa diiliä.

    • Biodroga

      Minä myös tein valituksen kuluttaja-asiamiehelle (15.4.), kun en saanut varattua aikaa puhelimitse enkä sähköpostilla ja Groupon ei suostunut palauttamaan rahojani takaisin. Groupon ei suostunut palauttamaan rahojani, koska lahjakortti oli voimassa 27.7. asti. Grouponilta sanottiin, että pitää vaan yrittää soitella Etos Enkeliin, kyllä ne joskus vastaavat puhelimeen. Sanoivat myös, etteivät Maija ja muut välttämättä ehdi vastaamaan puhelimeen, kun tekevät niin kovasti töitä!!!!???? Hei, haloo! Miten sitten saan varattua ajan, jos ajanvarausta ei ole järjestetty toimivaksi?!

      Minun vastauksessa kuluttaja-asiamies otti kantaa myös ainoastaan Grouponin toimintaan. Kuluttaja-asiamies totesi vastinessaan mm. seuraavaa:

      "Olemme neuvotelleet CityDeal Oy:n kanssa ja edellyttäneet sitä muuttamaan toimintaansa. Vaatimuksemme liittyivät mm. lahjakorttien totuudenmukaisen hintatiedon esittämiseen, palveluiden ja tuotteiden saatavuuteen sekä asiakaspalvelun toimivuuteen. Yritys on ryhtynyt edellyttämiimme toimenpiteisiin ja vastaa lahjakortin ostaneille kuluttajille siitä, että tuotteet toimitetaan ja palvelu toteutetaan sovitun mukaisesti."

      Tämän palautteen jälkeen Groupon pyysi tilinumeroni ja palautti maksamani rahat. Kuluttaja-asiamiehen mukaan kaiiki syy oli Grouponin, Etos Enkeli ei saanut mitään moitteita. Uskomatonta, miten Etos Enkeli sai jatkaa toimintaansa ilman minkäänlaista huomautusta. Etos Enkeli ilmoitteli tarjouksista myös Citydealin puolella kesäkuun puolessa välissä. Kun yhteistyö loppui Grouponin kanssa, vaihdettiin vaan uusi yhteiskumppani Citydiiliksi ja sama huijaus jatkuu. AIVAN USKOMATONTA, miten tällainen huijarifirma saa jatkaa toimintaansa!

      Nykyisin jos olen kiinnostunut jostain diilistä, selvitän tarkasti kyseisen firman toiminnan, kotisivut ja ihmisten kokemukset kyseistä firmasta. En halua kokea enää samaa rumbaa kuin Etos Enkelin kanssa.

    • kissapylly

      Mihin ihmeeseen voi valittaa Kuluttajaviraston välinpitämättömyydestä ja vastuun sysäämisestä väärään paikkaan? Ei se Grouponin vika ole että ottivat vahingossa pskan yhteistyökumppanin.

      • Paha saa palkkansa!

        Kiertäkää hyvät ihmiset tämä huijarifirma kaukaa ja laittakaa myös sana kiertämään, Boikotoikaa etos enkeliä, älkää tukeko petos enkeliä! Älkää kukaan ostako maijan tarjoamia diilejä!


    • Sana kiertämään!

      Sana kiertämään! Kertokaa kaikille tuttavapiirissänne tästä huijarifirmasta! Älkää hyvät naiset ostako yhtään petos enkelin tarjoamia diilejä! Laitetaan hujari-maija konkurssiin!

    • Etos Enkeli perseest

      Hyvät joulut kaikille Petos Enkelin kanssa tekemisiin joutuneille. Yrittäkää kestää, ei meitä kukaan voi auttaa, kun edes Kuluttajavirasto ei ole kiinnostunut Etos Enkelin touhuista!!! Ihme juttu, että kauneudenhoitoalalla saa toimia kuka tahansa, kunhan saa laitettua "firman" pystyyn. Kukaan ei valvo toimintaa, ei ota kantaa valituksiin joita asiakkaat tekevät firmasta. Onneksi sanan voi laittaa kiertämään ja kehottamaan ihmisiä varomaan Maijan Petos Enkeleitä. Groupon ja Facefiili ovat myös huomanneet Maijan epäpätevän toiminnan ja eivät enää ota Maijaa & Etos "Petos" Enkeliä yhteistyökumppanikseen. Paha saa palkkansa, kuten saduissa (tässä tapauksessa TOSIELÄMÄSSÄ) sanotaan!

      En ole menettänyt uskoani Grouponin ja Facediilin -tarjouksiin edes epäonnistuneen Petos Enkelin takia. Nyt vain tsekkaan hyvin tarkkaan diilin tarjoajan taustat ja ihmisten kokemukset kyseisistä paikoista. Näin olen onnistunut saamaan monta hyvää, edullista diiliä.

      Mukavaa joulun jatkoa ja onnistuneitä diilejä vuonna 2013.

    • Jensku

      Itse olen käynyt kyseisessä liikkeessä formostar- hoidoissa ja olen ollut tyytyväinen. Mielestäni sain kohteliasta palvelua osakseni. Tietenkin se on vain minun kokemukseni.. Minulla on itselläni parturi-kampaamo joten kiinnitän kyllä huomiota asiakaspalveluun. Grouponista voin kertoa sen verran, että yrittäjälle menee summasta puolet ja tästä summasta yrittäjä maksaa itse alv. ja muut kulut. Joten omalla alallani olen sitä mieltä, ettei ole kannattavaa yrittäjälle, mutta jossain toisella alalla (esim. ravintola- ala, jossa myydään ruokien lisäksi viiniä tms.). Vähän aiheesta sivuun, mutta selventääkseni, ettei grouponin kautta yrittäjät tienaa juurikaan. Esim. meillä oli leikkaus ja värjäys 40e josta puolet menee grouponille. Jäljelle jääneestä 20e, josta maksettua verot, yel, ainemaksut jne. käteen ei jää mitään, mutta grouponin idea onkin markkinointi. Eli se, että asiakas tulee uudestaan, ostaa myös tuotteita tms. Eli palvelun pitäisi siis pelata, jotta asiakas tulisi uudestaankin.

      Mutta tosiaan kyseisestä liikkeestä olen itse saanut hyvää palvelua ja olen tyytyväinen. Ikävää, että muilla erilaisia kokemuksia :/

    • Etos Enkeli perseest

      Jensku: kiva kuulla, että olet saanut hyvää palvelua Maijan luona.

      Ehkäpä se johtuu osakseen siitä, että Maija on menettänyt suurimman osan kevään/kesän ajan asiakkaista, koska ei ole pystynyt hoitamaan Grouponin ja Citydiilin kanssa sovittuja juttujaan. Näistä keikoista Groupon eikä Maijakaan ole saanut lantin lanttia, sillä ihmiset ovat vaatineet rahansa takaisin Grouponilta / Citydiililtä, koska eivät ole saaneet edes varattua hoitoon aikaa tai sitten Maija on perunut sovitun ajan puoli tuntia ennen hoidon alkua. Näiden menetettyjen asiakkaiden jälkeen hän on pystynyt palvelemaan "normaalin" hinnan maksamia asiakkaita.

      Tiesin, ettei nämä "diilit" ole rahallisesti kannattavia yrittäjille. Jollain keinolla firma on saatava tunnetuksi ja ihmiset palaamaan takaisin ja maksamaan palvelusta "normaalin" hinnan. Samalla voi myydä myös oheistuotteita. "Normaalissa" firmassa asiakaspalvelu ja ajanvaraus ovat jo valmiiksi kunnossa. Maijan Etos Enkelissä ei ollut tietoakaan asiakaspalvelusta ja ajanvarauksen toimivuudesta. On turha vedota siihen, ettei Maija ole suomalainen ja hänen kotimaassaan asiakaspalvelu on erilaista. Itse olen käyttänyt onnistuneesti erilaisia diilejä firmoihin, joiden työtekijät/omistajat ovat kotoisin esim. Kiinasta, Venäjältä, Virosta, Puolasta, Liettuasta - palvelu ja ajanvaraus näissä firmoissa on toiminut moitteettomasti. Näiden firmojen joukosta olen löytänyt nykyisen kampaajani, jonka luona käyn joka kuukausi ja ostan sieltä myös shampooni ja hoitoaineeni. Myös ihoni hoidatutan firmassa, jonka löysin Grouponin tarjouksen perusteella. Ilman Grouponin tarjouksia en olisi löytänyt kyseisiä firmoja.

      Mukavaa uutta vuotta kaikille!

    • rouvashenkilö

      Tänään on taas mainos Metrossa..mainituille nettisivuille ei ainakaan pääse kun niitä ei ole..aion kyllä kiertää kys.paikan kaukaa!
      Noista diilifirmoista on myös kuultu niin paljon negaa ettei paljon kiinnosta, teettävät hoitoja opiskelijoilla ja harjoittelijoilla ja hoidot on ihan mitä sattuu. Ihan tuuripeliä mitä,sattuu saamaan jos saa. Halvalla ei saa hyvää, valitettavasti.
      Miten edes firma saa arvonlisäverot maksettua jos tekee koko ajan halpishinnoilla hoitoja..ja saatteko niistä edes kuitteja? Harmaa talous jyllää!

    • No Etoksessa ei ole harjoittelijoita, vaan molemmat työntekijät koulutettuja. Tällä palstalla on "hauskaa" se, että yhdellä ihmisellä tuntuu olevan negatiivinen agenda Maijaa vastaan. Ja sitten kirjoitellaan palstalle haukkumakirjeitä eri nimimerkeillä. Tosi "Hienoo"!!!
      Kysyin syksyllä Maijalta asiasta, ja toki hän ei voi kertoa asiakkaistaan paljoa, mutta mainitsi että yksi nuori ihminen oli yrittänyt saada hoitoja alennuksella, ja kun hän ei suostunut, tämä henkilö suuttui asiasta todella paljon.
      Luulen että osa tämän palstan viesteistä ja peukutuksista kuuluu yhden ja saman ihmisen toiminnan alle.
      Esimerkiksi kampaajan koulutuksen saanut henkilö kertoi neutraalisti kokemuksistaan Maijan salongissa, ja se ei saanut yhtään peukutuksia. Perusteettomat haukut ja tietämättömät kirjoittelut saavat kannatusta tällä keskusteluosiolla.
      Maija ei ole tehnyt mitään pahaa kenellekkään, ja hänen kanssaan on aina pystynyt sopimaan asioista, ja olen kokenut hänen olevan hyvin reilu asiakkaita kohtaan. Muutama ihminen täällä yrittää tuhota toisen uraa, ehkä siksi että heillä ei ole mitään itsellään. Niinkö??

      • Petos enkeli

        Hah hah "sisarhento" ...vai ei maija ole tehnyt pahaa kenellekään, mitä nyt muutamalle sadalle petos enkelin diilien ostajille. Itsekin yritin varata aikaa usean kuukauden ajan, ja kun ajan viimein sain, perui maija sen tuolla vakio "flynssa ja yskö" viestillään, jota hän näyttää lähetelleen kuukausien ajan kymmenille (ehkä peräti sadoillekin?) uhreilleen ja aina viimetipassa eli n. puoli tuntia ennen hoitoaikaa. Aika pikaisesti on nuo ysköt iskeneet maijalle...miksi ei perunut samantien esim. koko viikon aikoja ja antanut uusia aikoja. Minunkin aika peruttiin tekstarilla eikä sen jälkeen maijaan saanut mitään yhteyttä. Toisin sanoen aivan selvä huijaus! Ja maija ei ole tehnyt mitään pahaa kenellekään? Olet ilmiselvästi joku majan kaveri, jonka maija on värvännyt itseään puolustamaan ja tekojaan selittelemään ja kaunistelemaan. Ei vaan mene läpi. Nyt kun diilejä ei enää osteta niin eipä taida maijan firma kauaa enää elää yhden kahden tutun asiakkaan varassa. Konkka edessä eli paha saa palkkansa.


      • Biodroga

        Sisarhento - mielestäsi Maija ei olet tehnyt mitään pahaa kenellekään, kun useat (lausutaan sadat) ihmiset eivät ole saaneet varatuksi aikaa kasvohoitoon tai Maija on perunut varatun ajan PUOLEN TUNNIN varoitusajalla!!!!! Sun mielestä Maija on toiminut ihan normaalisti aiheuttamatta kenellekään mitään pahaa!!!!!!! Mielestäsi Maijan kanssa on pystynyt sopimaan asioista - MITEN sopimaan asioista, kun Maijaa ei ole saanut edes kiinni. Uuden ajan saaminen perutun ajan tilalle ei ole onnistunut. MITÄ SIIS TARKOITAT, ETTÄ MAIJAN KANSSA ON PYSTYNYT SOPIMAAN ASIOISTA????!!!!

        Maija voi perua sovitun ajan puolen tunnin varoitusajalla - asiakkaan TÄYTYY perua varattu aika vuorokausi ennen varattua aikaa - jos ei tee näin, lahjakortti katsotaan käytetyksi.Tämä on kaukana reiluudesta asiakkaita kohtaan.

        Mä en yritä tuhota Maijan ja Etos Enkelin uraa. Luulen, että Maija on tehnyt sen ihan itse. Ei asiakkaita voi kohdalla tavalla, jolla Maija on kohdellut. Luuleeko Maija, että asiakkaat, jotka eivät ole saaneet aikoja varatuksi tai asiakkaat, joiden ajat Maija on perunut puolen tunnin varoitusajalla, haluavat enää tulla Etos Enkelin asiakkaiksi. Tuskinpa vaan. Haluaisinpa tietää, monelleko ihmiselle Groupon tai Citydeal ovat joutuneet palauttamaan rahat takaisin epäonnistuneen diilin takia?! NIITÄ ON TODELLA MONTA.

        Puolusta sä vaan Maijaa ja Etos Enkeliä. Luultavasti saat bonuksena kasvohoitaja edulliseen hintaan. Ajankin voit valita vapaasi, sillä vapaita aikoja riittää varmasti paljon. Maija itse on aiheuttanut toimillansa asiakkaiden katoamisen.


      • Petos enkeli

        Ihan totta, "sisarhento". Uskotko itsekään tuota Maijan "selitystä". Kyllä meitä pettyneitä ja petettyjä henkilöitä on paljon paljon enemmän kuin yksi. Kysyitkö Maijalta myös, miksi hän on kuukausien ajan perunut aikoja puolen tunnin varotuksella? Kysyitkö miksi hän ei ole kuukausiin vastannut puhelimeen eikä sahköposteihin? Minäpä puolestani luulen, että kymmenillä meillä, joiden aika peruttiin puolen tunnin varotusajalla on edelleen Maijan "flynssa ja yskö" -tekstari tallessa...


    • Pitkävihainen

      Varmaankin Etos Enkelin työntekijät ovat koulutettuja ja asiansa osaavia kauneudenalan ammattilaisia. Sitä en epäile yhtään.En lähde heitä haukkumaan, koska minulla ei ole omakohtasia kokemuksia eikä muidenkaan pitäisi tehdä niin, jos eivät ole edes olleet kasvohoidossa Etos Enkelissä.

      Itse vaan en päässyt testaamaan heidän taitojansa, koska en saanut kahdessa kuukaudessa varattua aikaa (yritys oli kova - soitin päivittäin kymmeniä kertoja ja laitoin sähköpostia päittäin). Ajanvarausta ei vain oltu järjestetty toimivaksi. Harmi!

      Näitä viestejä luettuani huomasin joutuneeni kahden edullisen tarjouksen kaaokseen. Citydeal palautti rahani takaisin, ostin niillä uuden kasvohoitolahjakortin hoitolasta, jonka ajanvarauksen testasin jo ennen lahjakortin ostoa. Kaikki toimi hyvin ja ajan sain viikon päähän soitostani.

      Harmittaa, kun Etos Enkeli ei pystynyt palvelemaan minua. Olisin ihan mielenkiinnolla halunnut itse testata Maijan ja kumppanin ammattipätevyyden. Olen kuitenkin hyvin pitkävihainen asiakas. Jos en ole saanut kunnon palvelua haluamastani paikasta, voin olla takuuvarma, etten enää koskaan mene sinne. Minulla on onneksi vapaus valita hyvin toimivien kauneushoitoloiden joukosta juuri se firma, jonne rahani vien.

    • Kauneussalonki

      Myös minä en lähde arvostelemaan/haukkumaan Etos Enkelin henkilökunnan ammattitaitoa, koska en saanut hoitoaikaa/palvelua ollenkaan.Lannistuin jo kuukauden yrittämisen jälkeen ja otin yhteyttä Grouponiin, joka palautti maksamani lahjakortin hinnan.
      Firman ajanvaraus oli todella retuperällä tai eihän ajanvaraus toiminut ollenkaan, kun kukaan ei vastannut puhelimeen, viestiä ei voinut jättää kun nauha oli aina täynnä ja sähköpostillakaan ajanvaraus ei toiminut.

      Etos Enkelin -diili on ainoa epäonnistunut kokemus Grouponilta ostetuista diileistä. Diilejä olen ostanut Grouponin kautta 14 kpl, joista osan olen antanut lahjaksi. Kaikki muut diilit ovat onnistuneet ajanvarauksesta alkaen.

      Kuten "Pitkävihainen", myös minä kierrän kaukaa firmat, jotka eivät ole pystyneet palvelemaan minua kunnolla. Olen menetetty asiakas Etos Enkelille.

    • Pettynyt ex-asiakas

      Kylläpä oli tutun tuntuisia kokemuksia tässä viestiketjussa. Harmi, etten googlannut tätä yritystä ennen kuin päätin ostaa ko. diilin. Olisi kyllä jäänyt ostamatta. Minäkin yritin tuloksetta varata aikaa ja kun sen sitten vihdoin sain niin se peruttiin tekstiviestillä tuntia ennen. Onneksi sain rahani takaisin. Vastaisuudessa googlaan kaikki yritykset ennen kuin ostan diilejä. Ja kuten kaikki te muutkin: etos enkeliin en astu jalallanikaan enkä suosittele kenellekään! Huono maine leviää nopeasti, niin se vaan on.

    • Huijausta koko firma

      Aivan uskomatonta, vieläkö tämä keskustelu jatkuu Etos Enkelin/Petos Enkelin ympärillä? Maija ja kumppanit siis porskuttelevat edelleen kauneudenhoitoalalla?

      Näin Metrolehdessä Etos Enkelin ilmoituksen ja muistin ne uskomattomat jutut viime keväältä ja kesältä. Oli aivan pakko tulla katsomaan, onko ihmisillä uusia kokemuksia kevään ja kesän jälkeen. Itse kirjoitin tänne palstalle 1.6. Olin unohtanut koko Etos Enkelin, koska sain Grouponilta rahat takaisin. Muutama!? kirjoitus on tullut lisää.

      Tein havainnon: vain yksi uskollinen tukija "sisarhento" jaksaa tukea ja olla sitä mieltä, ettei Maija ole tehnyt kenellekään mitään pahaa. Hänen mielestään Maija on reilu asiakkaita kohtaan ja Maijan kanssa on aina pystynyt sopimaan asioista. Mun mielestä ei ole kovin reilua, kun asiakaspalvelu ei toimi ja Maijan kanssa ei ole voinut sopia asioista, kun Maijaan ei ole saanut minkäänlaista yhteyttä.
      "Sisarhento" kun olet Maijan niinkin hyvä ystävä, voitko kysyä Maijalta, miltä tuntuu, kun menetti satoja asiakkaita huonosti järjestetyn ajanvarauksen (tai eihän sitä ollut järjestetty ollenkaan) ja viime tipassa (0,5 - 1 h) tehtyjen peruutusten takia?
      Huonon maineen leviämiseen ei tarvita edes näin paljon asioita mitä Maija on itse aiheuttanut toiminnallaan. Ei kukaan halua tuhota Maijan uraa, Maija on tehnyt sen ihan ite.

    • Paha saa palkkansa

      Petos enkeli mainostaa nyt metrolehden kulmassa pikku mainoksella ja nimenä on Spa Elite. Hah haha haa! Tosiaankin: elite! Nyt ovat nämä diilejä tarjoavat firmatkin lopettaneet yhteistyön petos enkelin kanssa, joten maija-parka yrittää kalastella hyväuskoisia ilmaislehdessä mainostamalla. Mainos on hiukan postimerkkiä ssuurempi, joten eipä ole maijalla paljoa rahaa laittaa markkinoontiin. Vaikuttaa varsin epätoivoiselta. Mutta, tässä toteutuu karman laki eli sitä saa mitä tilaa! Nyt maija maksaa tekosistaan! Toivottavasti mahdollisimman moni näkee/kuulee milainen yritys on todellisuudessa ja kiertää sen kaukaa!

    • kissapylly

      Pitkävihainen ja Kauneussalonki: Teidän onni, että ette saaneet aikoja, vaan rahanne takaisin. Itse ikävä kyllä sain ajan suuren vaivan jälkeen, minkä takia sain sitten kuukausikaupalla tapella saadakseni rahani takaisin.

      sisarhento: Oletpa tyhmä, kun luulet että yksi ihminen olisi näiden 148 (miinus sun) tekstin takana :DD En usko, että kenelläkään olisi aikaa sellaiseen. Uskoisit nyt vaan, että sadat asiakkaat/potentiaaliset asiakkaat/ex-asiakkaat eivät saaneet palvelua ja joutuivat petoksen uhreiksi! Nauti sinä nyt vaan niistä Maijan "hyvistä hoidoista", aikoja hänellä toivottavasti ainakin riittää ;)

    • Petos enkeli

      Kiertäkää kaukaa petos enkeli! Sana kiertämään!

    • Salinako

      Kävin tänään tässä ns. pahamaineisessa kauneussalongissa. Sain ajan ensimmäisellä puhelinsoitolla ja aika annettiin varauksesta kahden viikon päähän, eli tälle päivälle, ilta-ajan olisin saanut muutamaa päivää nopeammin.

      Pelonsekaisin ennakko-odotuksin menin paikalle hyvissä ajoin. Paikasta henkii yrittäjän kokemattomuus Suomalaisyrittämisestä. Ulkomailla tämän kaltaisiin liiketiloihin olen törmännyt aiemmin. Luultavasti kosmetologilla on sen verran paljon asiakkaita, että liiketilan esteettisiin arvoihin ei riitä aikaa.

      Pääsin minuutilleen varaamaani käsittelyyn, kiireetön korkealaatuinen ihonhoito ja hemmottelumomentti hartiahierontoineen. Kieltämättä kosmetologin ominaistuoksu oli erikoinen, mutta mieluummin niin, kuin parfymoitu hoitaja iholla. Se nyt vaan on niin, että jokainen ihminen joltain tuoksuu eikä tämä kyseinen kosmetologi mitenkään likaiselta haiskahtanut, hän ei vaan käytä hajusteita, kuten tuollaisessa työssä ei sovikaan käyttää.

      Palvelu ei ollut mitenkään päällekäyvää, ei pakkomyyntiä, ei moitteita ihon väärästä hoidosta/hoitamattomuudesta. Erittäin asiantuntevaa ja ajanmukaista tietoa kosmetologi kertoi minulle oman ihoni hoidosta. Tunnisti ihotyyppini ja kertoi sen ominaisuuksista eri ikäkausillani. Piti muuten paikkansa, joten taidan uskoa siihen, mitä on luvassa hipiäni kanssa seuraavat vuosikymmenet. Antoipa vielä näytepakkauksen mukaan suojavoidetta, jonka kehotti käyttämään kahtena seuraavana päivänä, koska sanoin, että en aio ostaa tuotteita, kun kerran käytän apteekkituotteita ihonpuhdistukseen ja hoitoon.

      Ja kun olin maksua vaille valmis, sisään saapuikin jo seuraava asiakas. Varauksetkin näköjään näiltä osin siis ihan kunnossa. Ei ajanperuuntumista, ei tuplavarausta. Ei odottelua. Eli joko minulla oli ihan uskomattoman hyvä tuuri, tai sitten pitää alkaa itsekin miettiä, että pitääkö kaikki mitä internetin keskustelupalstoilla kirjoitellaan sittenkään paikkaansa.

      Ja mikä parasta, tuonne menen kyllä uudelleenkin. Monesta muusta kauneussalongista olen saanut kauhukokemuksia. Tästä kokemuksesta jäi erittäin hyvä mieli, sekä todella pehmeä, puhdas ja hyväntuntuinen iho.

      • Iho pehmeäksi

        Nykyään ajanvaraus varmaankin toimii hyvin Etos Enkelissä, sillä kahden päälekkäisen diilin aiheuttamat "sotkut" ajanvarauksessa, peruutuksissa aiheuttivat sen, etteivät ihmiset enää yritäkään varata aikaa Etos Enkelistä. Saivat tarpeekseen silloin Maija ja kumppanin sotkuista. Harva uusi asiakas eksyy asiakkaaksi Etos Enkeliin vai onko nykyään Spa Elite. Ei varmaankaan ole ruuhkia ajanvarauksessa, kun ei ole valtavia asiakasmassoja varaamassa hoitoaikaa.

        Olen kuitenkin menetetty asiakas Etos Enkelille, sen verran paljon töitä jouduin tekemään, jotta sain rahani takaisin Grouponilta. Ja kaikenlisäksi olen pitkävihainen Maijan puoli tuntia ennen hoitoajan alkua tekemästä peruutuksesta, jolloin olin jo matkalla Herttoniemeen (enkä ollut ainoa, jolta peruttiin aika samalla tekstiviestillä puolituntia ennen hoitoa). Uutta aikaa Maija ei koskaan tarjonnut tilalle, viikon verran yritin soitella ja sähköpostilla viestitellä. Grouponikaan ei saanut yhteyttä Maijaan, jolloin palauttivat rahani takaisin.

        Se siitä seikkailusta Maija ihmeellisessä kasvohoitolamaailmassa. Grouponin kautta olen ostanut 7 diiliä kampaamoihin, kasvohoitoihin ja hierontoihin. Kaikki muut ovat toimineet heti ajanvarauksesta alkaen.

        Kysypä muuten Grouponilta, monelleko ihmiselle joutuivat palauttamaan rahat takaisin epäonnistuneesta diilistä Etos Enkeliin. Sieltä saat vastauksen epäilykseesi: "pitääkö kaikki mitä internetin keskustelupalstoilla kirjoitellaan sittenkään paikkaansa". Tässä Etos Enkelin kohdalla valitettavasti kyllä pitää paikkansa.


    • boikottiiin

      Hahaha kunnon eliitti spa kun mainostetaan kalliita tuotteita, mutta sitten niitä ei voikaan asiakkaalle laittaa koska "yksi purkki maksaa tosi paljon, 90 euroa!"

      Sisarheno on varmaan joku omistajan kaveri jonka ei tarvitse varata aikaa samalla tavalla kuin ulkopuolisten asiakkaiden. Nimittäin, jos tarvitsisi, et olisi sinäkään saanut varattua!

    • fgrarhepahreag

      voihan aina olla että nyt etos enkelissä skarpattiin kun asiakkaita ei enää tullut niin runsaasti että tuplabuukkauksia ois jouduttu tekemään. Muuten, etos enkelissä työskentelee 2 kosmetologia, toinen vanhempi toinen nuorempi, voiko olla että kävit sillä toisella. Oli miten oli, minun kokemus oli epämiellyttävä, mutta jos etos enkelin palvelujen laatu on nyt parempi niin mikäs siinä. Tosiaan en itse mene testaamaan.
      Sain muuten mainostekstarin etos enkeliltä, jossa tyrkyttiin jotain hoitoja "vain kanta-asiakkaille". Viestissä oli valmiiksi tilinumero. Pitäiskö siis hoito maksaa etukäteen vai mitä tollaisella haetaan?

    • diana691

      No, taso on mikä on -oli sitten kiire tahi ei. Eli joko osataan asia, tai ei osata. Itse olen sairaanhoitaja, ja voin vannoa, että laatu on sama, oli sitten kiire tai ei. Olen myös varma, että Jelenat ja Mayat tienaa triplapalkan muhun verrattuna. Teen kaikkeni "asiakkaani" puolesta. Ja palkkani on 2300 kuussa.

      • Memppi

        Eivät nämä Etos/Petos Enkelin Jelenat/Mayat tienaa triplasti sinua enemmän. Ovat ihan itse (lähinnä Maya), aiheuttanut sen, ettei suuret asiakasvirrat enää astu Etos Enkelin ovesta sisään. Muutamat uudet asiakkaat ovat löytäneet tiensä Mayan ja Jelenan kauneusmaailmaan. Niitä ei ole enää monta.

        Ihmeellistä, kuinka kauneudenhoitoalalla voi toimia kuka tahansa ja miten tahansa. Kukaan ei tunnu valvovan toimintaa.

        Mitä kukakin pitänee laadukkaana hoitona, sen voi jokainen itse päättää. Itse vaadin varaamaltani kauneudenhoitoajalta sitä, että vain minua palvellaan ajalla, jonka olen varannut etukäteen ja josta myös maksan. Mielestäni siihen ei kuulu kahden tai kolmen muun asiakkaan palvelu samanaikaisesti. Varaamani tunnin "ylellinen" kasvohoito kesti 1,5 h, koska Maya palveli samanaikaisesti myös kahta muuta asiakasta. Tällaiseen liukuhihnatyöskentelyyn en ollukaan ennen törmännyt kauneushoidossa. Hinta oli kuitenkin sama kuin normaalissa "yksilö" kauneudenhoidossa.

        "Diana691" hoida sinä jatkossakin työsi laadukkaasti ja asiantuntevasti. Sinun työtäsi arvostetaan suuresti. Toivon myös, että arvostus näkyisi myös palkassasi. Jelenia ja Maya tulee ja menee. Suomalainen kuluttaja on viisas ja osaa arvostaa laatua ja palvelua.


    • Petos enkeli

      Sana kiertämään! Boikotoikaa petos enkeliä!

    • Valvontaa!

      Tänä aamuna oli aamu-TV:n uutisissa juttua kauneushoitoalan hämäräbisneksistä ja että alalle vaaditaan valvontaa! Tuli heti tämä etos enkeli mieleen. Toivottavasti nämä hämäräbisnekset saadaan pian valvontaan ja pois alalta!

    • typy4

      Bongasin tämän keskustelun ja tässä minun kokemukseni ko. kauneushoitolasta, kylläkin jo noin vuoden takaa. Menin sinne, koska se oli lähellä kotiani. Ei ollut mitään diilejä käytössä.
      Ekalla kerralla sain ajan varattua kun olin pari kertaa soittanut. Jonkun aikaa jouduin odottelemaan ja koputtelemaan oven ulkopuolella ennen kuin ovi avattiin. Sisällä odottelin tovin (ehkä 10 min), jonka jälkeen hoitaja (nuorempi tummatukkainen) toi minulle asiakastietolappusen, jota jäin täyttelemään. Tyhmänä kirjoitin osoitteenikin. Samalla näemmä liityin paikan kanta-asiakkaaksi, vaikka lapussa ei mitään sellaista lukenut eikä minulle sanottu asiasta mitään. Käynnistä melkein vuoden ajan tuli kanta-asiakaskirjeitä ja vieläkin välillä tekstareita, vaikka en ole käynyt siellä yli vuoteen. Huh huh! Ärsyttävää.
      No, siitä hoidosta sitten... Jotain hoitaja siinä teki, ja välillä jätti minut makaamaan yksikseni - tiedän, että siinä on vaikutusaikoja yms, mutta hoitaja ei sanonut mitään, poistui vain. Hän jopa poistui kokonaan hoitolasta jättäen minut yksin hoitolaan, sillä silloin siellä ei ollut ketään muuta paikalla. Siinä vaiheessa kyllä suoraan sanottuna kauhistutti hieman, kun olin yksin suljetussa hoitolassa laput silmillä ja tököttiä naamassa. En nähnyt kelloa, mutta aika tuntui pitkältä. Todella epämiellyttävää! Muutenkaan hoito ei ollut mitenkään rentouttavaa, hoitajan otteet olivat kovat eikä hän kertonut mitä teki missäkin vaiheessa.
      Eipä tarvinnut toiste mennä, vaikka kanta-asiakas näköjään olinkin ;) En tiedä, millainen meininki siellä nykyään on, enkä haluakaan tietää.

    • Pettynytnuori

      Siis voin sanoo ihan kokemuksesta että kohtuulliset hinnat, mutta työ ihan aivan muuta. Ensinnäkin ei pese käsiään ja koskee likaisillaan käsillään toisen ihoon, vaikka myöhästyisi 15 minuuttia ei tule edes sanomaan että anteeksi
      Myöhästyn hieman hoidosta, vaan 30 minuuttia myöhemmin varatusta ajasta tulee snaonaan vasta silloin ihan kuin olisi ajoissa , että voit ulla nytten riisu kengät. Varasin ajan timantti hiontaan hänellä ri mennyt kuin noin 10 minuuttia hoitoon ja laskutti 50 euroa. Sanoin siitä hänelle mutta hän vain snaoi että tämä on hyvä hoito. Ihan outoo koko meininki, sitten kun ihminen varaa ajan haluu myöskin rahalleen vastinetta . Eikä edes pankkikortti käy, käteinen. No hyvää on se että kohtuulliset hinnat, vaikka ei saa rahalleen aina vastinetta. Ja halusik vielä
      Kertoa että tekee samaan aikaan 2 hoitoja vaikka kerrallaan nii ei oo ihme et yrittää tehdä nii mahdollisimman nopeasti hoidot ja niin tietysti tulee huolitonta jälkeä. Minua ei haittaa ne rahat jotka olen tuhlannut siellä, haluaisin vain että kyseisen paikan työntekijät (2) lukisivat tämän ja miettisivät ja yrittäisivät parantaa. Aina on parantamisen varaa :) hyvää kesää kaikille!

      • Minää

        Ja haluaisin lisätä tähän vielä sne verran että jos hintaan sisältyy 60
        Minutiin hoito niin se pitää kestää sen verran ei puolet vähemmän. Koska asiat pitää tehdä hyvin , eikä hosumalla että vosii hoitaa toisen asiakkaan samaan aikaan.


    • Violet57

      Ja ripsien huolto. Juma mitä liimaa käyttää! Niin, että meinaa taju ja henki lähteä. Yritti laskuttaa minulta 85 euroa. En maksanut vaan 60 euroa mistä oli jo sovittu. Pitäköön Jelena putiikkinsa, ei kiitos enää ikinä!

    • kulkuri

      ...jos on kädet tai pää kipsisså, ei voi hoitaa...eikä olla hoidettava...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe