Mistä näen rahani?

visa96

Olen 15-vuotias tyttö ja minulla on visa electron, pystynkö mistään seuraamaan paljonko tililläni on rahaa? Jos nostan rahaa (en ole koskaan nostanut) niin näkeekö siinä tilin rahat?

20

10521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niko156

      missä pankissa? automatilla voi katosa saldo mutta ei kannata koska sa maksa raha noin 0.50e kysely, parempa käydä pankissa ja hakea pankkitunnukset (ilmainen) josta voi tarkista netistä tai pankin puhelipalvelu kautta(myös maksa)

      • AhneetPankit

        Ainakin Nordeassa myös verkkopankkitunnukset maksavat useamman euron kuukaudessa, kuten myös Visa Electron, mutta onneksi S-pankissa sekä Visa Electron Debit että verkkopankkitunnukset ovat ilmaisia. Verkkopankkitunnuksilla aloittaja voi tarkistaa tilinsä saldon ja tilitapahtumat ja vaikka kopioida ne exceliin omalle koneelle.

        0,50 euroa pankkiautomaatilla tilisaldokyselystä joko ruudulla tai tulostettuna on jo julmettua ryöstöä, kulut ovat pankkiautomaatin ruudulta katsoessa käytännössä nolla ja sen pian haalistuvan tulosteen kodallakin minimaaliset, puhutaan korkeintaan sentin osista. Pankit rahastavat asiakkaitaan surutta tässäkin.


    • apua neuvoja help

      Alaikäisenä et voi saada vielä pankkitunnuksia verkkopankkiin. Näet tilisi saldon ilman pankkimaksuja, kun nostat automaatista rahaa. Eli kun nostat 20e, siinä kuitissa lukee nostettu summa ja sen alla tilin kokonaissaldo.
      Visa Electron toimii muutenkin sillä periaatteella, että se tilisi saldo varmennetaan. Näin et voi ostaa kortilla, jos tililläsi ei ole katetta, eli tarvittava rahasumma.

      Kannattaa lukea tarkkaan se Visa Electronin mukana tullut ohjekirja ja/tai käydä siellä oman pankkisi verkkosivuilla. Siellä on paljon tärkeää tietoa raha-asioista, jos et aina voi tai halua kysyä niitä vanhemmiltasi.

    • Mac991

      Nordean kortilla pystyy alaikäinen (alle 18-vuotta) tekemään saldokyselyn automaatilla ilmaiseksi, muille maksullinen

      Pankkitilin saldokysely automaatilla (maksuton alle 18-vuotiaalle)
      0,40 €

    • Onnittelija

      Olet nykyään jo 18 vuotias, onnea!

      • minä7

        oot läppä äijä


      • Anonyymi

        Se on jo 25v tänävuonna


    • Robottivastaa

      Monella pankilla on ilmainen palvelunumero johon soittamalla asiakkaalle ilmoitetaan asiakasnumeroa vastaan tilin saldo.
      Samalla tavalla kun esim soitat DNA prepaid liittymään numeroon *100# niin saat saldon.

      • Anonyymi

        Juu... ennen internetiä SYP:n asiakkaille homma toimi näin:

        "Tervetuloa SOLO -puhelinpalveluun. Näppäile asiakastunnus ja paina ruutu"

        12345678#

        "Näppäile tunnusluku kohdasta 13 ja paina ruutu"

        1234#

        "Tili- ja tapahtumakysely, paina 1"

        "Saldokysely, paina 2"

        "Uusi maksu, paina 3"

        Ja kaikki nuo luettuna puhesyntetisaattorin robottiäänellä.

        Tuohon siis soitettiin äänitaajuusnäppäinpuhelimella 09 -alkuiseen lankapuhelinnumeroon (no, taisi olla siihen aikaan 90 -alkuinen mutta sama asia, eli Helsingin suuntanumero alkuun, paitsi sen voi jättää pois, jos soitit Helsingin verkkoryhmästä / teleliikennealueelta).

        Kyllä tietotekniikkaa on ollut ennen internetiäkin.

        En tiedä, olisiko palvelu toiminut myös tietokone modeemi pääteohjelma -yhdistelmällä, mutta jos olisikin, niin luultavasti Infotelin (HPY = Elisan edeltäjä) tai Telesammon (Tele = Telian edeltäjä) kautta ja joka minuutista tietenkin puhelinyhtiö rahastaa, siis enemmän kuin edes kotimaan kaukopuhelun hinta, lähipuhelusta puhumattakaan.

        Pankit eivät ainakaan Suomessa ole koskaan tukeneet *100# -tyylisten USSD -koodien käyttöä (olisi vaatinut pankin ja operaattorin välistä sopimusta asiasta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu... ennen internetiä SYP:n asiakkaille homma toimi näin:

        "Tervetuloa SOLO -puhelinpalveluun. Näppäile asiakastunnus ja paina ruutu"

        12345678#

        "Näppäile tunnusluku kohdasta 13 ja paina ruutu"

        1234#

        "Tili- ja tapahtumakysely, paina 1"

        "Saldokysely, paina 2"

        "Uusi maksu, paina 3"

        Ja kaikki nuo luettuna puhesyntetisaattorin robottiäänellä.

        Tuohon siis soitettiin äänitaajuusnäppäinpuhelimella 09 -alkuiseen lankapuhelinnumeroon (no, taisi olla siihen aikaan 90 -alkuinen mutta sama asia, eli Helsingin suuntanumero alkuun, paitsi sen voi jättää pois, jos soitit Helsingin verkkoryhmästä / teleliikennealueelta).

        Kyllä tietotekniikkaa on ollut ennen internetiäkin.

        En tiedä, olisiko palvelu toiminut myös tietokone modeemi pääteohjelma -yhdistelmällä, mutta jos olisikin, niin luultavasti Infotelin (HPY = Elisan edeltäjä) tai Telesammon (Tele = Telian edeltäjä) kautta ja joka minuutista tietenkin puhelinyhtiö rahastaa, siis enemmän kuin edes kotimaan kaukopuhelun hinta, lähipuhelusta puhumattakaan.

        Pankit eivät ainakaan Suomessa ole koskaan tukeneet *100# -tyylisten USSD -koodien käyttöä (olisi vaatinut pankin ja operaattorin välistä sopimusta asiasta).

        Tuollaista palvelua ei ole ollut enää vuosiin. Käsitykseni mukaan peruspalvelut ovat maksuttomia jopa 26v saakka vielä 2022. Aiemmin palveluun kuului saldokysely automaatilla ilman kuittia.

        En tiedä saako alaikäinen tunnuksia, jos saa niin saldokyselyt saa mobiilin.


    • kannattaakokeilla

      Jos sinulla on älypuhelin, voit ladata siihen ilmaisen pankkisovelluksen esim. Play-kaupasta. Hae pankista käyttäjätunnus ja salasana, niin näet vaikka joka tunti, paljonko on rahaa, voit maksaa laskuja, tehdä siirtoja ja tehdä puhelimella kaikki pankkiasiat.

    • ihansamajoo

      Koitat nostaa niin paljon rahaa mitä sulla ei ole. Saat automaatista ilmaisen kuitin, jossa lukee tilin saldo. Jos pyydät saldokyselyn, se maksaa.

    • kusipäähomo69

      vitu spedet laittaa vielki vastaust vaik tehty 2012 ja viel 2015 tullu vastauksia

      • qaazzz

        No niinpä tuntuu kommentteja riittävän. Ainakin joku ku....mo69 erehtyi vuodesta.


    • EssssdddddddEsss

      Se maksaaa 0,50

    • voit laskea, jos tilillesi laitetaan esim.20e ja ostat viidellä eurolla jää tilillesi nolla euroa, pankki on ottanut loput palvelumaksuina...heh..heh (kohta varmaan pitää paikkanasa)

      • Anonyymi

        Miten näen tilini saldon jos olen alle 18-Vuotias ja minulla on S-Pankin pankkikortti elikkäs Visa ja minulla ei ole verkkopankkitunnuksia?


      • Anonyymi

        Kävin katsomassa. Tyhjää näytti. Kysy täältä kun oletat sinne tulleen rahaa.


      • Anonyymi

        S päätteellä osuuskaupalla, jos on omistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S päätteellä osuuskaupalla, jos on omistaja

        Yritä vältellä pankkeja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe