NORDJOBB 2012

nordjobbare

Moi! Onko kukaan muu menossa Tukholmaan Nordjobbaamaan tänä kesänä? Olisi kiva tietää jo etukäteen että keitä sinne on tulossa ja vaihtaa yhteystietoja :) Ei ole tosiaan itellä mitään hajua ketä sinne on tulossa kun kaverikaan ei päässyt :D

28

831

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nordjobbare2

Moi! Mä oon myös menossa. Itsellä on sama tilanne, ettei oo mitään hajuakaan keitä muita sinne on tulossa, mutta olis kiva kyllä tietää/tuntea väkeä ennen sinne menoa, ettei tarvi ihan itsekseen siellä palloilla:). Siis, vaihettaiskos yhteystietoja? :)

• Första Nordjobb 2012

Itse sain juuri torstaina työtarjouksen Tukholmaan hoitokodissa. Varmasti nyt maanantaina pitää jo viimeistään päättää lähteekö eli paikka hyväksyä ja allekirjotettu työsoppari lähettää etteivät tarjoa muille :)

Mitäs työtä te olette menossa tekemään?

• nordjobbare2

Mä menen kans vanhusten hoitoon hoitokotiin. Samaan paikkaan, missä olin viimekin kesänä, kysyttiin sinne töihin. Eli toinen kesä Tukholmassa eessä :)

• Första nordjobb 2012

Itse olen ekaa kertaa menossa. Miten nuo asunnon järjestelyt toimii? Kannattaako itse alkaa etsimään ja kyselemään vai järjestääkö Nordjobb asunnon puoli-automaattisesti?

• Första nordjobb2012

Millaista työ muuten oli? Pitääkö kuinka hyvin osata puhua ruotsia? Minne päin vanhainkotiin olet menossa?

Jakakaa ihmeessä kokemuksia ja yhteyttäkin voi pitää jos samalle suunnalle ollaan menossa! Itselleni voi laittaa postia tänne: [email protected]

• nordjobbare2

Mä vastasinkin sulle Första nordjobb2012 jo sähköpostiin :)

• Första nordjobb 2012

Kiitos. Vastasinkin myös jo. Muutkin Nordjobbarit saa laittaa tuonne postia jos niikseen tulee :)

• Jeejee!!

Hei!
      Itse sain tänään töitä Täbystä juurikin hoitokodista. Eli siis Tukholmaan olisin tulossa mikäli otan paikan vastaan. Hirveä empiminen on nyt päällä :D Mieli tekisi, mutta en tiedä 10 viikkoa on pitkä aika. Vuorotellen olen ihan täpinöissäni ja sitten epäilyttää. Ehkä tuo miehen jättämine suomeen tuntuu ikävimmältä :) Mutta mihin päin te ootte menossa Tukholmassa??? Itse olin siellä viime keväänä ja kesänä aupairina :)

• Första nordjobb 2012

Moi!
      Samoja tuntemuksia itsellänikin on :) Itselläni huolenaiheena on kielitaito. Harmittaa sekin, että tyttöytävä jää sitten siksi aikaa Suomeen :)
      Tokihan Ruotsista ja etenkin Tukholmasta pääsee erittäin helposti ja halvalla taas käymään Suomessa esimerkiksi viikonloppuna jos ei ole töitä. Ja ellei osallistu joihinkin Nordjobbin järjestämiin vapaa-ajan ohjelmiin. Ja datori vaan mukaan niin viestittelykin sujuu esim. Skypen avulla :P

Olen menossa itse Lidingöön hoitokotiin. Mutta eihän mielestäni 10 viikkoa lopulta pitkä aika ole? Muista myös, että Nordjobbin hakijoita on tuhansia ja vain muutama sata valitaan. Ainakin tuossa kirjeessä mikä minulle tuli luki, että alle 300 valitaan, mutta hakijoita on ollut 10 000. Joten tuurilla kai sen paikan saa jos saa ja siten tilaisuus on ainutlaatuinen. Ja antaa varmaan hyviä lähtökohtia tulevaisuuden työelämää varten esimerkiksi juuri Ruotsissa.

• nordjobbare2

Moi!

Mä oon menossa Lidingöhön hoitokotiin myös. Mulla oli kans tänä vuonna pientä jahkaamista, otanko paikan vastaan, päätös pitää kuitenkin tehä aika nopeella tahdilla! Ite kun koetan valmistua tänä keväänä, toivon, että siitä ei tuu mitään hankaluuksia työnhakuun, kun oon Ruotsissa kesän..... Muuten kyllä ehottomasti oon täpinöissäni tästä jutusta ja uusintakesästä Tukholmassa:) Viime vuonna sain kätsästi asunnon ihan työpaikan läheltä, katotaan, miten tänä vuonna, ei oo vielä tullu tarjousta. Samaa mieltä Första Nordjobbin kanssa, että pääseehän sieltä Tukholmasta tosiaan kätsästi käymään koti-Suomessa välillä. Itellä oli viime vuonna joka toinen viikko 1 vapaapäivä, joka toinen 4. Et noikin voi olla ihan fiksusti järkättyjä :).

• Jeejee!!!

Itse tosiaan olin viime vuonna aupairina Tukholmassa ja tuli testattua se etäsuhde... Tiukkaa teki ja silloin päätin että ei enää. Mutta minkäs teet kun ruotsi koukuttaa :S Ja första nordjobb 2012, ai sä olitkin poika! :)

• hakenut

Harmittaa lukea näitä, kun itse en ole vielä kuullut nordjobbista mitään :(

• Första nordjobb 2012

Juu, poikahan minä :) Oletkos jo " jeejee" -nimimerkki, päättänyt ottaa paikan vastaan? Kannattaa tilaisuus hyödyntää ja lopulta se pari kuukautta on tosi lyhyt aika. Muutenkin nykyään on tietotekniikan avulla niin helppo pitää yhteyttä läheisiinsä.

Nimimerkille "hakenut": Oletko lukenut miten pystyt mahdollisuuksiasi parantamaan? Hyvää tietoa on Nordjobbin -sivulla, mutta kannattaa tosiaan ottaa mitä tahansa työtä vastaan sekä olla valmis tekemään mahd. pitkään kesällä. Toki voit myös mahdollisesti laittaa sähköpostia tai soittaa sen maan projektledarelle minne olet hakemassa ja kysellä onko mitään paikkoja tarjota? Oma aktiivisuus siis ratkaisee myös paljon, koska hakijoita on niin paljon myös.

• Pepsunordjobb

Moikka! Onkin ehtinyt muita nordjobbareita. Lähetin omat paperini eilen menemään, ja olen myös menossa lidingöhön vanhustenhoitoon. Kielitaitoinen on huono ruotsissa, mutta olin vaihdossa viime vuoden niin kielenopiskeluun kyllä riittää motivaatiota ja rohkeutta:) onko ketään lidingöhön tai Tukholmaan menijöistä pääkaupunkiseudulta? Olisi kiva treffata ja vaihtaa fiiliksiä!

• Pepsunordjobb
        Pepsunordjobb kirjoitti:

Moikka! Onkin ehtinyt muita nordjobbareita. Lähetin omat paperini eilen menemään, ja olen myös menossa lidingöhön vanhustenhoitoon. Kielitaitoinen on huono ruotsissa, mutta olin vaihdossa viime vuoden niin kielenopiskeluun kyllä riittää motivaatiota ja rohkeutta:) onko ketään lidingöhön tai Tukholmaan menijöistä pääkaupunkiseudulta? Olisi kiva treffata ja vaihtaa fiiliksiä!

Etsinyt*** siis:))

• nordjobbare2
        Pepsunordjobb kirjoitti:

Etsinyt*** siis:))

Moikkis! Mä asun ite Lahessa, mut varmaan tulee tässä kevään mittaan vielä kävästyä Helsingin suunnalla ja mielellään tapaisin teitä toisiakin tulevia Nordjobbareita, jos jotain yhteistapaamista tai muuta ois järkkäyksen alla. Mihinkä vanhainkotiin sä meet Pepsunordjobb? Joko te tiijätte muuten työviikkonne? Itsellä vielä auki se asia, mut pianpa selvinnee:)

• Första nordjobb 2012

Moikka täältäkin! Mä taas tulen Tampereelta. Minunkaan kielitaitoni ei ole kummoinen, enkä ole koskaan ollut edes vaihdossa, mutta luulen silti, että eiköhän se kielitaito siitä kohene. Lopulta kielen oppii vain käytännössä käyttämällä. Tultiin juuri Tukholmasta pieneltä reissulta ja täytyy kyllä sanoa, että on se rikssvenska aika hepreaa aluksi. Mutta lopulta sitä tuntuu, että sitä oppii kuuntelemaan kuitenkin, fast de talar så snabbt!

Tuo "nordjobbare2" ehdottama yhteistapaaminen voisi kuulostaa ihan hyvältä idealta!
      Minne vanhainkotiin oot Pepsunordjobb menossa?

• Pepsunordjobb

Olen menossa Baggebygårdin servicehuseniin! Hotmailini on [email protected]. Laittakaa ihmeessä meiliä jos ootte Helsingissä päin, niin tavataan!:) mihin olittekaan te muut menossa? Työajoista jne ei minulla ole vielä mitään tietoa, eiköhän n tässä pian selviä. :)

• Pepsunordjobb
        Pepsunordjobb kirjoitti:

Olen menossa Baggebygårdin servicehuseniin! Hotmailini on [email protected]. Laittakaa ihmeessä meiliä jos ootte Helsingissä päin, niin tavataan!:) mihin olittekaan te muut menossa? Työajoista jne ei minulla ole vielä mitään tietoa, eiköhän n tässä pian selviä. :)

Eli siis Lidingöhön!

• nordjobbare2
        Pepsunordjobb kirjoitti:

Mä oon menossa Siggebogårdeniin, eli se on Lidingötä myöskin. :) Kyllä se kielitaitoasia jännittää itseänikin vielä, vaikka menenkin toista kesää Tukholmaan töihin. Mutta kyllä se kielitaito kesän aikana kummasti vaan kehittyy, uskokaa pois :). Reippasti vaan puhuu, meni syteen tai saveen :D.

• Första nordjobb 2012
        nordjobbare2 kirjoitti:

Mä oon menossa Siggebogårdeniin, eli se on Lidingötä myöskin. :) Kyllä se kielitaitoasia jännittää itseänikin vielä, vaikka menenkin toista kesää Tukholmaan töihin. Mutta kyllä se kielitaito kesän aikana kummasti vaan kehittyy, uskokaa pois :). Reippasti vaan puhuu, meni syteen tai saveen :D.

Mun paikka sijaitsee myös Lidingössä, mutta meen siellä Högsätraan. Ei oo tullu vielä vastaan kuka menisi samaan paikkaan. Mutta tosiaan kai sitä kielitaitoa oppii. Ympäristö vaikuttaa kuitenkin merkittävästi kielen oppimiseen. Lukion kielioppikirjat ja sanakirja mukaan niin voi kertailla :)

• Jobba

ai LIDINGÖHÖN vai?

• Kesää odotellen

Hihii, tänään tuli viesti Nordjobbilta! Vanhustenhoitoa Postiljonensissa, Enskedessä, Tukholman eteläpuolella. Kukaan muu tulossa sinne tai olisiko jollain kokemuksia ko. paikasta? Vähän kyllä pelottaa, miten tällä kielitaidolla pärjää... Vaikka kai se ruotsi sieltä jostain muistin syvimmistä syövereistä nousee, kun sitä vähän avittaa.

• KS

Täälläkin yksi nordjobbari ilmottautuu ! just sain tietää että tuun tukholmaan vanhainkotiin, borgerskapiin. kukaan muu tulossa?
      mulla tuli mailia että pitäisi lähettää rikostaustapaperit, sekä työtodistukset. pitääkö mun käännättää ne jossain virallisessa paikassa?

• Första nordjobb 2012

Kannattaa kysyä suoraan työpaikasta, jotta saat varminta tietoa :)

• Nordjobbare N.K

Hei täällä yksi Nordjobbari 2012 kanssa, itse lähdössä kesäkuun tokalla viikolla Tukholmaan Ekehöjden-nimiseen vanhainkotiin. Muita tulossa samaan?

• Alfero

Hei! Itsellänikin käy kesäkuussa matka Lidingöhön, Attendo-niminen vanhainkoti kyseessä. Kiinnostaisi tuo asumispuoli, kun siitä ei ole mitään kuulunut. Olisikohan yksiön tms. etsimisessä ajatusta? Mullekkin saa laittaa mailia. [email protected]

• Etsivä löytää

Facebookissa on muuten sellainen ryhmä kuin Nordjobb Stockholm 2012. Siellä on paljon nordjobbareita suuntaamassa eri puolille Tukholmaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe