Pää vetävän kädessä

greeeeen

Sanoin tuolla eräässä toisessa keskustelussa Psalmille näin:

>>Semper taas sanoo, että 99,99% uskovista tekee tahallista syntiä.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.>'joskus', ainakin yhden (1) kerran.>oletko harkinnut pyhimyksen titteliä?

34

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Olen 99% varma että ateismipalstaa piinannut kirjakieltä , ja poliitikkomaisia kielikuvia käyttävä HH on sama kuin Semper.Fidelis. Molemmilla hieman ylimielinen tyyli. Mahtavatkohan olla sama persoona?

Minkähän takia semper.fidelis ei avaa profiiliaan vaan on piilottanut sen. Sitli ylpeilee rekatullaan.

• greeeeen

Niin, mitä merkitystä on tuollaisella, täysin salatulla profiililla... Ei se ainakaan erikoisemmin avoimuutta kuvasta. Eihän siinä mitään, jos tahtoo piilottaa profiilinsa, mutta ei Semper itsekään esiinny täällä niin avoimesti, että olisi vara moittia toisia.

• Onko mitenkään mahdollista, että te rekisteröimättömät kirjoittajat rekisteröisitte nimimerkkinne? Se selkeyttäisi keskustelua. Nyt en ainakaan minä tiedä onko joidenkin eri nimimerkkien takana mahdollisesti sama henkilö.

Semper.fidelis on ainakin siinä mielessä uskottava ja luotettava kirjoittaja, että hän kirjoittaa rekisteröimällään nimimerkillään.

Minulla olisi paljonkin sanottavaa (mielipiteiden vaihtoa) palstalla, mutta en halua käydä keskustelua nimimerkkien kanssa, jotka eivät ole rekisteröityneet.

Ystävällisesti pyydän teitä rekisteröitymään.
      Jukka Virtanen, Karjalohja

• ...

Ihmeellinen periaate sikäli että tekstiSISÄLTÖ luulisi olevan tärkeämpää kuin kuka on puhujana. sitä paitsi semper.fidelis on piilottanut profiilinsa, joten se ja sama onko rekattu!!

Turhaan tämä viesti kerran et välitä rekkaamattomien teksteistä...

• greeeeen

Jukka, etkös sinä itse kertonut aivan vasta, että kirjoitat myös ilman rekisteröityä nimimerkkiäsi..?

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Jukka, etkös sinä itse kertonut aivan vasta, että kirjoitat myös ilman rekisteröityä nimimerkkiäsi..?

Tarkistin asian, ja kyllä Jukka on sanonut näin:

>>Itse kirjoitan usein kirjautumatta nimimerkillä *jukka.finland. Minun tapani kirjoittaa on sellainen, että se tunnistettaisiin nimimerkittömänkin takaa, koska ilmaisen näkemyksiäni aika omavalintaisin sanakääntein, vierastaen kliseitä. Palstalla on toki muitakin, jotka ovat samassa tilanteessa. Kuvitelkaapa esimerkiksi vaikkapa nimimerkki savonarolaa kirjoittamassa jollakin ei-rekisteröidyllä nimimerkillä. Kaikki tunnistaisivat hänet kuitenkin heti.

• tällä nimimerkillä

Jukka Virtanen, Karjalohja

>> Onko mitenkään mahdollista, että te rekisteröimättömät kirjoittajat rekisteröisitte nimimerkkinne?

• greeeeen kirjoitti:

Tarkistin asian, ja kyllä Jukka on sanonut näin:

>>Itse kirjoitan usein kirjautumatta nimimerkillä *jukka.finland. Minun tapani kirjoittaa on sellainen, että se tunnistettaisiin nimimerkittömänkin takaa, koska ilmaisen näkemyksiäni aika omavalintaisin sanakääntein, vierastaen kliseitä. Palstalla on toki muitakin, jotka ovat samassa tilanteessa. Kuvitelkaapa esimerkiksi vaikkapa nimimerkki savonarolaa kirjoittamassa jollakin ei-rekisteröidyllä nimimerkillä. Kaikki tunnistaisivat hänet kuitenkin heti.

Kirjoitan joko rekisteröitynä jukka.finland tai kirjautumatta *jukka.finland. Kumpikin kertoo, että olen Jukka Virtanen Karjalohjalta. Kerron myös profiilissani itsestäni. Näin Sinä et tee. Miksi et?

Kukaan ei vääryydellä elämäänsä vahvista.

• .

Kiitos viestistäsi, Jukka!

Rekisteröityminen ei ainakaan minun kohdallani tarkoita sitä, että esittelisin omia henkilötietojani S24:llä. Minulla ei ole sellaiseen avautumiseen mitään mielenkiintoa - sille ei ole tarvetta.

Mutta rekisteröityminen tuo sen edun, jota myös Jukka.Finland kaiketi tarkoittaa, että tiedetään kenen kanssa keskustellaan.

Rekisteröity nimimerkki yksilöi luotettavasti kirjoittajan.
        .

• greeeeen
        jukka.finland kirjoitti:

Kirjoitan joko rekisteröitynä jukka.finland tai kirjautumatta *jukka.finland. Kumpikin kertoo, että olen Jukka Virtanen Karjalohjalta. Kerron myös profiilissani itsestäni. Näin Sinä et tee. Miksi et?

Kukaan ei vääryydellä elämäänsä vahvista.

Anteeksi, Jukka, että ymmärsin ensin väärin tämän:

>>Itse kirjoitan usein kirjautumatta nimimerkillä *jukka.finland.

• greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

.

Kiitos viestistäsi, Jukka!

Rekisteröityminen ei ainakaan minun kohdallani tarkoita sitä, että esittelisin omia henkilötietojani S24:llä. Minulla ei ole sellaiseen avautumiseen mitään mielenkiintoa - sille ei ole tarvetta.

Mutta rekisteröityminen tuo sen edun, jota myös Jukka.Finland kaiketi tarkoittaa, että tiedetään kenen kanssa keskustellaan.

Rekisteröity nimimerkki yksilöi luotettavasti kirjoittajan.
        .

Edelleenkään se, että on rekisteröinyt jonkin nimimerkin, ei takaa sitä, etteikö sama henkilö voisi kirjoitella muillakin, joko rekisteröidyillä tai rekisteröimättömillä nimimerkeillä! Niinhän sinäkin, Semper, olet tehnyt (voin perustella halutessasi).

• Ehkä SF Jukka ja Jukka SFinlandia on sama henkilö ja niin ettei tä paljastuu on pidettävä profiilinsa kätketty. Ainakin niillä on molemmilla samansuuntaista ajatusta monesta asiasta .. Ja esimerkkinä --> Semper ei pystynyt hillitsemään hyökkäys Jumalan antama x minulle.. niin J Finlandiakin harrastaa....

• En tiedä mihin pyrit, mutta kirjoitan vain nimimerkillä jukka.finland tai rekisteröitymättömänä *jukka.finland. SF - Sember.Fidelis - ei liity minuun. Voisinpa ollakin yhtä ryhdikäs kuin hän.

Olimme joskus ystäviä, mutta näyttää siltä, että tiemme erkanivat. Hän jolla valta on olkoon armollinen meille.

Jumala siunatkoon Sinua ja perhettäsi.

• Kysymys
        jukka.finland kirjoitti:

En tiedä mihin pyrit, mutta kirjoitan vain nimimerkillä jukka.finland tai rekisteröitymättömänä *jukka.finland. SF - Sember.Fidelis - ei liity minuun. Voisinpa ollakin yhtä ryhdikäs kuin hän.

Olimme joskus ystäviä, mutta näyttää siltä, että tiemme erkanivat. Hän jolla valta on olkoon armollinen meille.

Jumala siunatkoon Sinua ja perhettäsi.

Savonarola ei ole ainoa, jonka kanssa välisi eivät pysyneet. Mistä se johtuu jukka.finland? Miksi sinä et pysy rakastettavana, vaan saat ihmiset kääntymään vastaasi. Sellaiseen on jokin SYY.

• *jukka.finland
        Kysymys kirjoitti:

Savonarola ei ole ainoa, jonka kanssa välisi eivät pysyneet. Mistä se johtuu jukka.finland? Miksi sinä et pysy rakastettavana, vaan saat ihmiset kääntymään vastaasi. Sellaiseen on jokin SYY.

En tiedä.

• greeeeen
        *jukka.finland kirjoitti:

En tiedä.

En minäkään tiedä tästä asiasta sen enempää, koska olen lukenut hyvin vähän kirjoituksiasi, Jukka, mutta itselläni on jäänyt ikävänä mieleen se, miten olit heti palstalle tultuani valmiina tuomitsemaan minut ja menemään mukaan Semperin ja Jonahin valheisiin...

• Heikoissa kantimissa taitaa olla 'HUUUTAVAN ÄÄNEN' oppi.

Päättelen sen siitä, kun "ääni" ei itse tule suoraan keskusteluun, vaan jättää oppinsa puolustamisen noille äkeille amatsooneille, jotka väsymättä uurastavat minun kimpussani.

No, en ole ollenkaan huolestunut. Uskon totuuden nimessä ja rakkauden hengessä hyvin selviäväni, vaikka kyseisiä amatsooneja ilmaantuisi kohtuullisen legioonan verran niskaani - ottakoon vielä äkeet selkäänsä, jos into ja rohkeus muuten uhkaa lopahtaa. ;)

Totuutta noudattaen rakkaudessa, ja edelleen kärsivällisenä!

SF

• greeeeen

Heikoissa kantimissa on sinun oppisi, Semper! Se on osoitettu moneen kertaan.

• älä kiertele

Se on yks ja sama kuka asiat tuo esille. Aloituksessa on nähtävillä sinun kömmähdyksesi Semper.

• Seurattu touhua
        älä kiertele kirjoitti:

Se on yks ja sama kuka asiat tuo esille. Aloituksessa on nähtävillä sinun kömmähdyksesi Semper.

Semperillä ei ole asiat kunnossa. Se on selvästi näkyvissä. Pari kaveria innostaa häntä tuohon syntiin ja toisten ihmisten halventamiseen ja ovat itse kohta yhtä syvässä suossa missä Semper-raukka rämpii. Ei enää haluta edes rukoilla heidän edestään.

• Semperille

Rekisteröitymisessä ei tiedetä kenen kanssa kirjoittaa. Me kaikki olemme kasvottomia, nimettömiä olioita. Paitsi Mikko.
      Voisitte lopettaa jo tämän lapsellisen kinastelun tästä samasta asiasta.
      En ole missään törmännyt näin akkamaisiin miehiin. Pankaa hame päälle.

• ...

Paitsi Mikko? Mikko kirjoitteli minulle eilen puskasta, sitten paljasti itsensä. Jonkunlaista nöyryyttä vaatii kirjoitella nimettömänä, rekatut haluavat kovin itselleen huomiota. Jotkut kirjoittavat kuvallaankin jopa. Se on jo julkisuudentavoittelua.

• * Tosiasia on, että jokainen ihminen tekee syntiä jokaikinen päivä, olis istten uskossa tai ei ! Jos ei muuten, niin ajatuksissamme. Saarnaaja Paavo Juvonen tarkenti synnin valtaa meissä, jo vauvasta alkaen, että Jumalan edessä vauvan itkukin on syntiä. Vauvan häjyilemisestä puhumattakaan.

* Synnin tekeminen on sitä, että rikkoo Jumalan pyhän ja hyvän lain. Ensimmäisen käskyn me rikomme jokapäivä ja jatkuvasti.
      * " Rakasta Herraa sinun Jumalaasi KAIKESTA sydämestäsi ja kaikesta mielelstäsi. "! Käsi ylös joka tämän lain täyttää, ja jos ei täytä, teet syntiä. Ja niinpä tulee todelliseksi se, että vain Jeesus yksin on synnitön, ja Hänen synnitömyys lauetaan meille armonkautta ainoaksi mahdollisuudeksi olla Jumalan kanssa yhteydessä. On aivan turha hakea meistä synnittömyyttä millään tavalla ja missään tilassa, rikkomalla Jumalan käskyt aina ja kaiken aikaa, teemme suntiä, siksi sanotaan, synnin voima on Jumalan laki. vaikka on tragerinen totuus.

• Tosi asia on se, jotta yksikään Jumalasta syntynyt "sisällinen ihminen" ei tee syntiä:

1. Johanneksen kirje 3
        9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Jos joku syntiä tekee, sen tekijä ei ole Jumalasta syntynyt ihminen, vaan lihasta syntynyt "vanha ihminen", joka syntiä tekee. "Synnin ruumis" on silloin vielä kukistamatta.

Roomalaiskirje 6
        6 "kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;"

Roomalaiskirje 7
        15 "Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; -
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"

• kommenttia

>> Saarnaaja Paavo Juvonen tarkenti synnin valtaa meissä, jo vauvasta alkaen, että Jumalan edessä vauvan itkukin on syntiä. Vauvan häjyilemisestä puhumattakaan.> On aivan turha hakea meistä synnittömyyttä millään tavalla ja missään tilassa

• greeeeen
        ekivaari kirjoitti:

Tosi asia on se, jotta yksikään Jumalasta syntynyt "sisällinen ihminen" ei tee syntiä:

1. Johanneksen kirje 3
        9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Jos joku syntiä tekee, sen tekijä ei ole Jumalasta syntynyt ihminen, vaan lihasta syntynyt "vanha ihminen", joka syntiä tekee. "Synnin ruumis" on silloin vielä kukistamatta.

Roomalaiskirje 6
        6 "kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;"

Roomalaiskirje 7
        15 "Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; -
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"

Ekivaari, en ole perillä käsityksestäsi tässä syntiasiassa, ja ihan mielenkiinnosta kysyn, onko sinustakin uskovassa sitten kuitenkin 'toinen ihminen', joka tekee yhä syntiä? Tuosta alla olevasta lainauksesta voisi päätellä, että et kuulu näihin... miksi se Semper nyt näitä nimittikään... 'kahden-lanttipuolen'... jotakin... :)

>>Jos joku syntiä tekee, sen tekijä ei ole Jumalasta syntynyt ihminen, vaan lihasta syntynyt "vanha ihminen", joka syntiä tekee. "Synnin ruumis" on silloin vielä kukistamatta.

• greeeeen

Aamullisen katkoksen jälkeen on 'systeemi' näköjään laittanut itsenäisesti kysymysmerkkejä tekstiini, kohtiin joihin ne eivät kuulu...

• greeeeen

Korjaan siis nuo aloituksen muuttuneet kohdat:

>>Nyt tässä Semperin 'kampanjassa' on tultu siis siihen tulokseen, että hänen mukaansa jokainen uskova tekee tahallista syntiä ainakin yhden kerran... (ja niin on siis tehtävä 'ei nimmarinkin'...)

Semper ymmärtänee itsekin, miten naurettava tuo väite on. Jos pitkän, jopa vuosikymmeniä kestävän maallisen vaelluksensa voi viedä lävitse yhdellä lankeemuksella, voi sen aivan yhtä hyvin tehdä ilman sitäkin! Semperin väitehän tarkoittaa sitä, että ihminen on vuosia, jopa vuosikymmeniä kykenevä vastustamaan synnin tekemistä, mutta ainakin yhden pienen hetken hänen on oltava kyvytön siihen ja langettava...

Kyllä Semperillä on tullut nyt lopullisesti se 'pää vetävän käteen', jota hän niin auliisti on muille tarjoillut.

• greeeeen

Nyt Semper sanoo ihan itse omin sanoin sen asian, jota vastaan on taistellut vuosia, ja jonka kertomisesta on kiusannut nykyisin asiastakyse-nimimerkillä kirjoittavaa, aikaisemmin mm. Tänäänkin, .ei.nimmaria ja HUUTAVAN ÄÄNI -nimimerkeillä kirjoittanutta henkilöä ->

Semper.Fidelis
      11.2.2013 13:18

>>Minä haluan todistaa synnin voittamisen puolesta. Meidän ei tarvitse tehdä yhtään tietoista syntiä, jos turvaamme siihen armoon ja apuun ja voittoon, joka meillä on Kristuksessa Jeesuksessa.>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen. Saan elää vapaudessa ja se on suurinta mitä ihmiselle voi tapahtua.>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
      Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.>Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja on Lähde syntiä vastaan. Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Hän valvoo ja havaitsee ajatustasolla jo houkuttavan synnin ja koska ei halua tehdä sitä, saa voiman Jumalalta vastustaa sitä. Näin Jeesuksen ystävä pysyy todellisessa vapaudessa. Vapaus on siis ihan todellista.

• Anteeksiantaminen

Mielen vankilassa

Anteeksiantamaton asenne synnyttää ikään kuin vankilan, johon ihminen sulkee mielessään sen henkilön, joka on tehnyt hänelle vääryyttä.

Nurinkurista tilanteessa on se, että loukattu jää itse vankilaan vartiomaan vankiaan ja niin he molemmat istuvat siellä kärsimässä rangaistusta.

Tilanne voi jatkua vuosia. Sekä vanki, että vartija istuvat kaltereiden takana niin kauan, kunnes vartija suostuu päästämään vangin vapaaksi.

Pahimmassa tapauksessa tämä mielen vankila kestää läpi elämän. Vartija tottuu elämään vankinsa kanssa, niin että ei koskaan päästä tätä vapaaksi.

Jotkut vievät vankinsa mukanaan jopa kuoleman tuolle puolen.

Vain anteeksianto katkaisee vihan ylläpitämät kahleet ja vapauttaa ihmisen mielen sisäisestä vankilasta.

Anteeksiantamus tervehdyttää elimistön.

Pahat ajatukset, raivo ja suuttumus tekevät ihmisen sairaaksi.

Viha ja anteeksiantamattomuus horjuttavat mielenterveyttä.

Kateus ja mustasukkaisuus, sekä hengellistä työtä tekeville vallanhalu, henkinen alistaminen ja kampittaminen tuhoavat elämänvoiman ja synkistävät mielen.

Vilpitön anteeksiantamus Jeesuksen nimessä on parantava prosessi, joka uudistaa koko ihmisen. Ihmisen koko persoona tervehtyy ja kokee tämän myös elimistössään.

Anteeksiantaminen on välttämätöntä henkisen, hengellisen ja jopa fyysisen terveytemme tähden.

Myös tämän tähden meidän on annettava anteeksi!

• Anteeksiantaminen

Kristityn velvollisuus

Anteeksiantamus on valinta.

Raamatun mukaan se ei ole kristitylle vaihtoehto, vaan se on käsky.

Anteeksiantamus on eräänlaista kristillistä velvollisuusetiikaa.

Me rakastamme, koska se on meidän tehtävämme, ei tunnekysymys.

Jos suljemme itsemme Jumalan anteeksiantamukselta ja anteeksiantamukselta toisiamme kohtaan, niin osaltamme edistämme vihan, synnin ja itsekkyyden hyvinvointia maan päällä.

Nämä ovat ne tekijät, jotka pohjimmiltaan ajavat ihmiset toisiaan vastaan, synnyttävät sotia ja tuntuvat hajottavan maapallon liitoksissaan.

Jeesus tarjosi meille anteeksiantamustaan silloin, kun me vielä olimme Jumalan vihollisia.

Jeesus sanoi ristillä: ”Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät.”

Tässä Jumala tarjosi anteeksiantamusta koko maailmalle.

Tässä jatkumossa hän pyytää meitä kristittyjä osoittamaan samaa toinen toisillemme, niin että voisimme johdattaa ihmisiä parannukseen ja Jeesuksen luokse.

Maailman evankelioimisen voisi kärjistetysti sanoa siis riippuvan siitä, että me annamme anteeksi!

Jos Jumala antaa, jonkin käskyn, niin sen täyttäminen täytyy olla mahdollista, vaikka se tuntuisikin mahdottomalta.

Saanko anteeksi, ellen itse anna

Rukoilemme Jumalalta anteeksiantoa samalla tavalla, kuin itsekin annamme anteeksi niille, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan. Samassa yhteydessä Jeesus sanoo: ”Mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne” (Matt. 6:15).

Tämä jae on aiheuttanut monta epäilystä ja murhetta siitä, voiko varmasti itsekään saada syntejään anteeksi, jos tunnolla on selvittämättömiä asioita ihmisten kanssa, jopa sellaisia joita ei edes muista.

Jumalan anteeksiantamus ei ole vaihtokauppaa.

Se, että annamme anteeksi toisille, ei ole Jumalan anteeksiantamuksen ehto, mutta se on edellytys sille, että pystymme itse vastaanottamaan anteeksiantamuksen.

Anteeksiantamattomuus on kuin panssari, jolla voimme eristää itsemme niin, että Jumalan anteeksiantamus kohdallamme estyy.

• greeeeen

En oikein tiedä, mihin nuo pitkät viestit anteeksiantamisesta kohdistuvat, mutta näin sanoo Raamattu:

3 Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi. (Luuk. 17:3)

Sen sijaan, että katuisi harjoittamaansa vääristelyä, pilkkaa ja ivaa, Semper vain jatkaa samaa yhä.

• Anteeksiantaminen
        greeeeen kirjoitti:

En oikein tiedä, mihin nuo pitkät viestit anteeksiantamisesta kohdistuvat, mutta näin sanoo Raamattu:

3 Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi. (Luuk. 17:3)

Sen sijaan, että katuisi harjoittamaansa vääristelyä, pilkkaa ja ivaa, Semper vain jatkaa samaa yhä.

"Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt" (1. Joh. 4:20).

Jumalan Sanan mukaan ei siis ole lupa vihata lähimmäistään ja samanaikaisesti sanoa rakastavansa Jumalaa.

Jos ihmisen elämässä on näin, silloin ei ole oikein ymmärtänyt Jumalallista anteeksiantamusta.

Jeesus sulkee pois kaikki puolustelut anteeksiantamattomuudelta!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hän sanoo: "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt. 5:22).

Anteeksiantamaton ihminen on Jumalan tuomion alainen ja hän on kaukana Jumalan valtakunnasta.

• greeeeen kirjoitti:

Miltä tuntuu rouva greeen?
        Miltä tosiaankin tuntuu

Se että sammutit suitsevan kynttilän,
        poljit jalkoihisi orastavan ruohon...........
        Tuskaa itkua ja kyyn eleitä
        saa katkeruutesi aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe