Itseäni on koko elämäni vaivannut avopurenta ylähampaissa. Vasemmassa 6mm ja oikeassa 4mm..tää johtuu siitä että pienenä imin peukaloa.. En tiedä onko muilla ollut samaa vaivaa, mutta itseäni ainakin koko juttu hävettää.
Hampaat näyttää edestä ''ihan'' hyviltä, mut päivittäin niihin saa kiinnittää huomiota esim. hampaita ''pakottaa'', puhuminen välillä vaikeaa (sössöttäminen), suun pitäminen rennosti kiinni yms. Näiden takia oon harkinnut oikomishoitoa.. Hampaat on nyt kuiten suht hyvät ulkonäöllisesti (jos edestäpäin katsoo suoraan..alhaalta katsottuna tilanne aivan toinen :D ) ja monet ihmettelee miksi aloitan.... Hoito vaatisi rautojen pitämistä 1-2 vuotta ja sitten leukaleikkauksen. Iso operaatio kyseessä. Ja rahaa menee.. täältä oon kauhutarinoita lukenut ja miettinyt et apua joudunko tosiaan kärsimään ja miettimään hampaitani koko loppuelämäni joka päivä. Jossitelua tämä on ja elämässä muitakin tärkeitä asioita, mutat tää on asia joka vaivaa mua päivittäin. Aloittaako kivulias ja vuosia kestävä hoito jonka lopputukoksesta ei ole takuita vai kestääkö hampaiden epätasaisuus ja pakottaminen joka päivä..
6mm avopurenta
tyttö 19v.
1
243
Vastaukset
- mitenoishs
Missä kohtaa sulla on avopurenta ja minkälainen? Onko jollain tutullasi myös avopurentaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462