Keitetäänkös kahvit

Ja juodaan pullan kanssa.
Unohdetaan dieetit, paastot ja karppaukset.
Jospa saatas vehnäsenmakua tähän vaatimattomaan majaan.
Kävin kylillä, ja ostin hillomunkkipussin, siitä on hyvä aloittaa.
Voidaan siinä sivussa kirjoitella taikauskosta.
Minusta on tullut taikauskoinen.
Tuossa syksyllä aloin pitämään aluspaitana semmosia flanelisia kauluspaitoja, mukavantuntoisia, ja mikä parasta, niissä oli rintatasku, jossa oli hyvä pitää kännykkää.
Nyt oon pannut kännyn housuntaskuun, pois siitä sydämen päältä.
Alko tulla kaikenlaista vaivaa. Sormissa jäykkyyttä, niin on kaulassakin.
Suonenvetoja jaloissa, varpaat harittaa, kun saappaita vetää jalasta.
Kännykän syytä kaikki, kun se siinä sydämen päällä säteilee :).

35

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka hillomunkki on ihanaa, ja kahvit.
      Mietin, tota taikauskojuttua. Mutta nyt en löydä mitään.
      Paitsi että uskon siihen että kun on perjantai ja kolmastoista päivä niin se on hyvä päivä. Mun kokemuksella.
      Ja torstai on kanssa hyvä päivä, eli huomenna saa odottaa hyvää tulevaksi :)

• Kahvi on hyvää, Kulta-Katriinaa, se on minusta paras kahvi.
        En minäkään tuohon kännykän vaikutukseen usko, mutta en kyllä enää tuossa sydämen päällä sitä pidä.
        Kokemus on sen näyttänyt, että mikä voi mennä pieleen, se menee pieleen.
        Kaikki pitää laskea varman päälle.
        Seuraat vaan sitä perjantaita ja kolmattatoista päivää, ja kun mitään päälle kaatuvaa ei tapahdu, niin hihkut ilosta, että olipa hyvä päivä :) ..
        Minulle on monasti kahdeskymmenes päivä sattunut niitä huonoja asioita, jotka on jääneet mieleen.

• k-kotton kirjoitti:

Kahvi on hyvää, Kulta-Katriinaa, se on minusta paras kahvi.
        En minäkään tuohon kännykän vaikutukseen usko, mutta en kyllä enää tuossa sydämen päällä sitä pidä.
        Kokemus on sen näyttänyt, että mikä voi mennä pieleen, se menee pieleen.
        Kaikki pitää laskea varman päälle.
        Seuraat vaan sitä perjantaita ja kolmattatoista päivää, ja kun mitään päälle kaatuvaa ei tapahdu, niin hihkut ilosta, että olipa hyvä päivä :) ..
        Minulle on monasti kahdeskymmenes päivä sattunut niitä huonoja asioita, jotka on jääneet mieleen.

Ja jos laskee varman päälle niin aivan tasan pieleen menee.
        Parasta elää vain rauhassa hetki kerrallaan kauheesti miettimättä eteenpäin, muuta kun sen mikä tarpeellista on.
        Elämähän kuitenkin menee niin kun on mennäkseen.

Mulle toi huonojen uutisten aika on välillä helmikuu- toukokuu ja siksi kun eilen puhelin soi odotin jo että mitä surullista tai ikävää nyt on tiedossa.
        Toisin kävi, oli erittäin, erittäin ihania uutisia, joten joskus näinkin päin.

• tulisilla kirjoitti:

Ja jos laskee varman päälle niin aivan tasan pieleen menee.
        Parasta elää vain rauhassa hetki kerrallaan kauheesti miettimättä eteenpäin, muuta kun sen mikä tarpeellista on.
        Elämähän kuitenkin menee niin kun on mennäkseen.

Mulle toi huonojen uutisten aika on välillä helmikuu- toukokuu ja siksi kun eilen puhelin soi odotin jo että mitä surullista tai ikävää nyt on tiedossa.
        Toisin kävi, oli erittäin, erittäin ihania uutisia, joten joskus näinkin päin.

Turhaa kai se on, mutta ei minulta tuo onnistu, nimittäin olla miettimättä tulevaa.
        Jokaisella vaan on oma tiensä, joku kulkee helpommin, joku taas vaikeemman kautta, vaikka kuinka miettii.
        Se kun oman itsensä muuttaminen on varmaan vaikeimpia asioita.

• k-kotton kirjoitti:

Turhaa kai se on, mutta ei minulta tuo onnistu, nimittäin olla miettimättä tulevaa.
        Jokaisella vaan on oma tiensä, joku kulkee helpommin, joku taas vaikeemman kautta, vaikka kuinka miettii.
        Se kun oman itsensä muuttaminen on varmaan vaikeimpia asioita.

No ei kait sitä nyt enää viittiskään alkaa muuttamaan ittiään.
        Kunhan pahimpia oksia karsii sen verran että ittensä kanssa toimeen tulee.
        Silloin voi hyvinkin tulla toimeen muidenkin kanssa.
        Ollaan vaan ja elellään tavallamme.

• Kahvi taisi jo jäähtyä, mutta hyvä että otit kännykän pois rintataskusta. Nyt sinulle mahtuu kevättä rintaan :) Loppuu kaikki haritukset ja kolotukset.

Toivotaan että kännyn siirto rintataskusta housuntaskuun siirtää jäykkyyden pois sormista.

• Kevättä kovastikkin.
        Sormet sais olla notkeet, kun katselin tuota sahaa, jos alkais väliin joutoaikana sahailla. Siitä on jokunen vuosi , kun viimeksi sahasin. Kaikki sormet on vielä tallella.
        Minullapa on muutama entisajan kahvilapannu. Etpä taida tietää millainen se on.
        Se on sellainen jaloilla oleva, johon kahvi kaadetaan isommasta pannusta, ja sitten laitetaan kynttilä alle, niin se pysyy lämpimänä. Sellaista kahvia Sinä saat, kun et ajoissa tullut.

• k-kotton kirjoitti:

Kevättä kovastikkin.
        Sormet sais olla notkeet, kun katselin tuota sahaa, jos alkais väliin joutoaikana sahailla. Siitä on jokunen vuosi , kun viimeksi sahasin. Kaikki sormet on vielä tallella.
        Minullapa on muutama entisajan kahvilapannu. Etpä taida tietää millainen se on.
        Se on sellainen jaloilla oleva, johon kahvi kaadetaan isommasta pannusta, ja sitten laitetaan kynttilä alle, niin se pysyy lämpimänä. Sellaista kahvia Sinä saat, kun et ajoissa tullut.

Kyllä tässä pakkasessa kahvilapannun kahvikin sopii. Jo ajatus lämmittää. Lämmin kahvikupponen kohmeisissa sormissa vetristää sekin. Minulla on sitäpaitsi täällä vanha kahvimylly, Sillä taitaa olla käyttöä porojen jauhamiseen kahvilapannuusi. Eiköhän perusteta museo samantein.

• PupuPuskasta kirjoitti:

Kyllä tässä pakkasessa kahvilapannun kahvikin sopii. Jo ajatus lämmittää. Lämmin kahvikupponen kohmeisissa sormissa vetristää sekin. Minulla on sitäpaitsi täällä vanha kahvimylly, Sillä taitaa olla käyttöä porojen jauhamiseen kahvilapannuusi. Eiköhän perusteta museo samantein.

Onko se arabian posliininen, sillä on arvoa.
        On minulläkin puinen kahvimylly, ja sitten on rännärä (tai jotain sinne päin), jolla paahdetaan kahvi, niitä on kaksi. Noita kuparikahvipannuja minulla on 20. Suurimmat kymmenen litraa. Hyvä alku museolle.

• k-kotton kirjoitti:

Onko se arabian posliininen, sillä on arvoa.
        On minulläkin puinen kahvimylly, ja sitten on rännärä (tai jotain sinne päin), jolla paahdetaan kahvi, niitä on kaksi. Noita kuparikahvipannuja minulla on 20. Suurimmat kymmenen litraa. Hyvä alku museolle.

Jestas. Onpa sinulla kokoelma. Sinunhan pitää perustaa vähintäinkin kahvila eikä museo. Kahvimyllyni on sellainen puinen ja minusta se on ihan nätti ja ajan patinoima. No, onhan minulla sentään kaikenlaisia Arabian kahviastioita edesmenneitten sukulaisten peruina. Eivät nekään ole mitään huippuarvokkaita. Lähinnä muistoesineitä.
        Minä tykkäisin kyllä enemmän näin pakkasella ja pimeällä pannukahveista nuotiolla metsässä. Ei tarvitsisi olla hienoja kippoja eikä kuppeja.

• Keitetään.. aamulla! Mieluummin voikkoleivän kans nautitaan.. kait se edellispäivän hillomunkkikin menee, jos vaikka mikron säteilyssä käyttää. :)
      Lienee mun taikauskoa, että illalla juotu kahvi vie yöunet.
      Mitään selkeää muistikuvaa ei oo, koska en juuri illalla kahvia juo, muutenkin suht vähä. Paitsi aamuisin, että herää.
      Kyllä sulla varmasti kännyn syytä nuo jutut.. pureskelethan yhden magnesiumtabletin joka päivä!?
      Vähä lisää taikauskoa ?)

• Kyllä se vaan niin on, että kahvin kanssa syödään pullaa ja leivoksia, ja ruuan kanssa leipää.
        Kumma tyyli Sinulla, varmaan juot mukista sen kahvinkin:).
        Kännyn syytä kaikki, mutta kun sitä on pidettävä mukana, ei sen tähden, että joku siihen soittaa (tulee siihen soittojakin).
        Se vaan varsinkin talvella tuo turvallisuudentunteen.
        Kauhistuttaa ajatus, että sattuu jotain, eikä millään saa yhteyttä.
        Kerran jäi sormet puristuksiin, olin jo soittamassa apua, sai kuiten kurkittua puun, jolla sainliikutettua rautojjasormien päältä.
        Patit siitä jäi muistoksi.

• sunnuntaina se vasta starttaakin oikeen kunnon dieetti eikä munkkeja muutenkaan oo tässä syöty semmoinen ruokavalio millä yks tuttu mies on laihduttanu kuuskyt kolme kiloo puolessa vuodessa katotaan miten ämmän käy miks muuten magnesiumtabletti.

• Sibone*

63 kg, puol vuotta?! Onniteltava teko :)
        Magnesium.. auttaa mm. suonenvetoon, kramppeihin, lihaksistoon.. niin luvataan, ja siihen uskotaan ;)
        Öitä..

• Mitä äkimmin pudottaa, sen nopeemmin tulee takaisin.
        Joulun aikaan tuli pari- kolme kiloa lisää, ne kun saa pois, niin riittää.
        Hillomunkeista en luovu, saunakaljat on jättänyt väliin.
        Voi niitä magnesiumtabletteja kokeilla, Mulla ei vaan ole mitään hyviä kokemusia näistä ilman reseptiä saatavista tuotteista.Rahaahan niissä menee.
        Tämä loppu on on Sibonen viestiin.

• mikä oikein?

mikroaalto uuni laitetaan usein ylös, miksi, onkohan siinä jotain vaaraa, säteilyn suhteen, muuten en ymmärrä, sillä kun uuni on korkealla, siitä vaikea ottaa kuuma ruoka pois, kaatuu keitto rinnuksille..

• Mikroaaltouunit sijoitetaan yleensä aika korkealle.
        Luulisin, että se johtuu enemmänkin siitä, että halutaan pöytätilaa muuhun käyttöön.
        Se on totta, että lautanen kannattaa varata niin iso, ettei se tule piripintaan, muuten tulee helposti rinnuksille.
        Ei siinä pitäisi mitään säteilyä tulla.
        Siinä kai on vähän sama systeemi kun tutkassa. Saadaan aikaan mikroaaltoja, jotka lämmittää.
        Uunin edessä ei kannata olla uunin käydessä, ne mikroaallot ei tee aivoille hyvää.
        Joku varmaan voi tietää asiasta enemmän.

• Hei kun keikuskelen

Minä join jo aamulla tuola ulkona ämpärillisen kahvia. Kaksi oravaa oli taas siinä lähettyvillä leikkimässä ja napostelemassa laittamiani pähkinöitä.

Kiikutin ruokalautasen tähän koneen vierelle, lappaan sapuskaa suuaukkoon ja hyvää on.

Öhöm... ei se kännykän vika oo, jos sulle jäykkyyttä tulee ja varpaat harittaa.
      Sydämesi pypyttää Kevättä.:)
      Olet ilmiselvästi rakasunut. Kaikki sinun oireesi johtuvat rakkaustuulahduksesta, joka on pujahtanut sisuksiisi. Ai jee, ku ihanaa. Onko?

Jos tietäisin horoskooppisi, niin voisin laatia sinulle ensi kesän horoskoopin. Kattella vähä, että mitä se sulle tuo tullessaan:)

Ai niin, yks asia vielä. Koskaan ikinä en syö pullaa kaffeen kans. Kahvi kahvina ja sillä siisti. Taidat olla samanmoonen, ku mun mieheni oli. Hörppäystäkään ei juonut kahvia, jos ei ollut nisua.

• Hyvähän teidän naisten on sanoa, ettei känny tee mitään oireita, kun ei teillä ole tuollaisia käteviä rintataskuja.
        Ja muutenkin tulee toispuoleinen vaikutelma, jos teikäläisillä olis vaan yksi känny. Parempi kun pidätte sitä kännyä siellä nahkaisessa käsilaukussa, varsinkin näin keväällä :) .
        Vaikka kuinka näet ruusunpunaist, niin ihan oikeesti tuleesormiin vedätyksiä.
        Parempi pitää muualla kun rintataskussa.
        Se vaan kännykkä on muuttanut elämää.
        Lankapuhelinaikaan sitä sovittiin asiat, että passaako huomenna tai ensi viikolla.
        Kännykkäaikaan se on, että miten on sopiiko nyt heti.

Ei herran tähden horoskooppimerkkiä minä en Sinulle anna, eihän sitä lue kun pää turkinhihassa.
        Aattele nyt muutkin nauraa :).

• Hei kun keikuskelen
        k-kotton kirjoitti:

Hyvähän teidän naisten on sanoa, ettei känny tee mitään oireita, kun ei teillä ole tuollaisia käteviä rintataskuja.
        Ja muutenkin tulee toispuoleinen vaikutelma, jos teikäläisillä olis vaan yksi känny. Parempi kun pidätte sitä kännyä siellä nahkaisessa käsilaukussa, varsinkin näin keväällä :) .
        Vaikka kuinka näet ruusunpunaist, niin ihan oikeesti tuleesormiin vedätyksiä.
        Parempi pitää muualla kun rintataskussa.
        Se vaan kännykkä on muuttanut elämää.
        Lankapuhelinaikaan sitä sovittiin asiat, että passaako huomenna tai ensi viikolla.
        Kännykkäaikaan se on, että miten on sopiiko nyt heti.

Ei herran tähden horoskooppimerkkiä minä en Sinulle anna, eihän sitä lue kun pää turkinhihassa.
        Aattele nyt muutkin nauraa :).

Jaha vainniiiin, teikäläinen ei rohkene tunnustaa, että pääsi on mennyt pyörälle ruusunpunaisista ajatuksista. Sijaistoimintona visertelet, että joo kännykkähän se syypää on. Että oot lapsellinen:)))))

Totta-totta, niin totta, että lankapuhelinaikaan oli asiat toisin. Nythän pitää AINA olla tavoiteltavissa ja jos ei ole kännykkään vastaamas, niin ihmetellään kovasti, että Missä ihmeessä olit kun et vastannut ja mikset soittanut takaisin, kun hokasit mun soittaneen.

Toisaaltaan kyllä kännykästä apuakin on, jos äkkiä-äkkiä pitäis apua saada.
        Ennen muinoin saaressa ei kehenkään saanut yhteyttä ja etukäteen piti ilmotella omalle väelle, että kauanko aikaa sitä saaressa ollaan, etteivät murehdi.

Aikanaan mieheni meni yksin saareen maalailemaan ja oli unohtanut kännykän autoon. Minä soittelin langat punaasena ja kun ei vastannut, niin pakko-pakko oli lähteä katsomaan, ettei vaan olis pudonnut tikkailta. Murehdututti kauheasti.
        Jouduin puiolitutulle miehelle soittamaan, josko voisin lainata hänen venettään, joka oli samassa laiturissa, kuin meidän vene. Noh, sain veneen lainaksi ja menin saareen ja sielähän se mies maalailla, vailla huolen häivää.

Minä laadin hyviä horoskooppeja. Semmosia sivistyneitä ja ilmoitan vain hyvät asiat ja huonoja (jos on), niin jätän taka-alalle.:)

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Jaha vainniiiin, teikäläinen ei rohkene tunnustaa, että pääsi on mennyt pyörälle ruusunpunaisista ajatuksista. Sijaistoimintona visertelet, että joo kännykkähän se syypää on. Että oot lapsellinen:)))))

Totta-totta, niin totta, että lankapuhelinaikaan oli asiat toisin. Nythän pitää AINA olla tavoiteltavissa ja jos ei ole kännykkään vastaamas, niin ihmetellään kovasti, että Missä ihmeessä olit kun et vastannut ja mikset soittanut takaisin, kun hokasit mun soittaneen.

Toisaaltaan kyllä kännykästä apuakin on, jos äkkiä-äkkiä pitäis apua saada.
        Ennen muinoin saaressa ei kehenkään saanut yhteyttä ja etukäteen piti ilmotella omalle väelle, että kauanko aikaa sitä saaressa ollaan, etteivät murehdi.

Aikanaan mieheni meni yksin saareen maalailemaan ja oli unohtanut kännykän autoon. Minä soittelin langat punaasena ja kun ei vastannut, niin pakko-pakko oli lähteä katsomaan, ettei vaan olis pudonnut tikkailta. Murehdututti kauheasti.
        Jouduin puiolitutulle miehelle soittamaan, josko voisin lainata hänen venettään, joka oli samassa laiturissa, kuin meidän vene. Noh, sain veneen lainaksi ja menin saareen ja sielähän se mies maalailla, vailla huolen häivää.

Minä laadin hyviä horoskooppeja. Semmosia sivistyneitä ja ilmoitan vain hyvät asiat ja huonoja (jos on), niin jätän taka-alalle.:)

Sinä sitä lyödät uusia ulottuvuuksia tuosta aloituksesta, jonka pitkästä aikaa tänne laitoin :). Mutta naiset on naisia, ja hyvä niin.
        Katselin tuota seuraavaa palstaa jonkin aikaa, mutta en minä sinne kotiutunut.
        Harvasteensa enää kirjoittelin, ja aattelin jo lopettaa.
        Siinä kerran huomasin, kun Sinä siellä valitit, että täällä on nin hiljaista, että pelottaa.
        Niin siinä mieli heltyi, ja ajattelin, että kirjoitetaan, mitä kirjoitetaan sitten tänne.

Kyllä minä sen uskon, että Sinun horoskoopit on hyviä ja sivistyneitä ja taatusti naisellisia :).

• Hei kun keikuskelen
        k-kotton kirjoitti:

Sinä sitä lyödät uusia ulottuvuuksia tuosta aloituksesta, jonka pitkästä aikaa tänne laitoin :). Mutta naiset on naisia, ja hyvä niin.
        Katselin tuota seuraavaa palstaa jonkin aikaa, mutta en minä sinne kotiutunut.
        Harvasteensa enää kirjoittelin, ja aattelin jo lopettaa.
        Siinä kerran huomasin, kun Sinä siellä valitit, että täällä on nin hiljaista, että pelottaa.
        Niin siinä mieli heltyi, ja ajattelin, että kirjoitetaan, mitä kirjoitetaan sitten tänne.

Kyllä minä sen uskon, että Sinun horoskoopit on hyviä ja sivistyneitä ja taatusti naisellisia :).

Suloista, että mielesi Heltyi. Taidat olla pehmomies:) Ei, en tarkoita, että pehmoLelu, vaan pehmomiehellä tarkoitan semmosta hmmmm... ihan yes-tyyppiä.

Joo, pysy vaan tällä palstalla. Jos kaikki lähtee seuraavalle palstalle, niin täällä to-del-la alkaa tuntumaan pelottavan aavemaisen hiljaiselta.

Ja mukavaa, kun silloin tällöin teet aloituksia. Minä en aloituksia osaa tehdä, joskus tehnyt niin plörinäksi on mennyt.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Suloista, että mielesi Heltyi. Taidat olla pehmomies:) Ei, en tarkoita, että pehmoLelu, vaan pehmomiehellä tarkoitan semmosta hmmmm... ihan yes-tyyppiä.

Joo, pysy vaan tällä palstalla. Jos kaikki lähtee seuraavalle palstalle, niin täällä to-del-la alkaa tuntumaan pelottavan aavemaisen hiljaiselta.

Ja mukavaa, kun silloin tällöin teet aloituksia. Minä en aloituksia osaa tehdä, joskus tehnyt niin plörinäksi on mennyt.

Kyllä Sinä aloituksia osaat tehdä.
        Ei aloituksilla tarvitse tavoitella mitään.
        Se viisaus, mikä on tähän mennessä tullut, niin se on tullut, ei sitä näillä palstoilla juur kukaan lisää saa.
        Näin sekalaiselle seurakunnalle minun mielestä paras laittaa aloitus tavallisesta elämästä, jota muut voivat ihastella tai vihastella mielensä mukaan.

Tämän päivän uroteko oli ajaa melkein sata kilometriä, ja ostoksen arvo , mitä lähdin hakemaan, oli neljä euroa. Huolimattomuus teetättää.
        No eihän se siihen jäänyt; meni kaikkinensa yli sata euroa, kun kävin kaiken lisäksi leikkauttamassa tukan.
        Taikauskomuset vaan lisääntyi. Kampaaja kehui jotain geeliä, jonka pitäs parantaa haavat nirhaumat ja palovammat kahdessa päivässä terveeksi. Parikymppiä meni siihenkin. Tuskin mitää vaikutusta.
        Mutta hillomunkkia riittää, ostin uuden munkkipussin.
        Nyt lähden kahville.

• ja sitte juon teetä

Mä ajattelin kyllä kahvinkeittämisen sijasta perehtyä tohon Yhdysvaltain Lähi-Idän politiikkaan.

• Minulla paljon pienemmät ympyrät.
        Minä olen palkannut Niinistön ja kumppanit hoitamaan niitä asioita, kun ei sitä kaikkeen ehdi.

• Just äsken join kahffet kampaviinerin kera, kyllä oliki hyvää:)))
      Miul ei oo kännykkä sydämenpäällä, siitä huolimatta jos oon pitäny kumppareita jalassa, ihan taatusti miunki varpaat harittaa ja saa tanssia varvastanssit niin mahottomasti vetelee varpaista.):
      Mie en oo oikeestaa taikauskonen,no ehkä joskus vähäsen, sit pitää jo kiiresti kääntää ajatukset takasin ja vähätellä mokomia uskomuksia.:))

• Tuolla Sibone tais kirjoitella, että magnesimin puutetta nämä vedätykset on.
        Eipä tuota muistanut, vaikka kolmen kunnan apteekin ohi tuli tässä parina päivänä aleltua.
        Ilkeitä nuo vedätykset on, saappaita kun heittää pois ja sitten alkoi sormissa olla samanlaista.
        Yksi paha taikausko on. Samat lottorivit on olleet niin kauan, kun lotto on ollut olemassa.
        Nyt olen laittanut ne kolmeksi viikoksi kestolottona. Suuri voitto on varmaan ollt kolmekymppiä euroissa.
        Vaan ei tohdi jättää pois, tuntuu, että piloillaan tulee täysosuma, jos jättää yhdenkin kierroksen väliin.
        Ne rivit kun muistaa vaikka unissaan.

• k-kotton kirjoitti:

Tuolla Sibone tais kirjoitella, että magnesimin puutetta nämä vedätykset on.
        Eipä tuota muistanut, vaikka kolmen kunnan apteekin ohi tuli tässä parina päivänä aleltua.
        Ilkeitä nuo vedätykset on, saappaita kun heittää pois ja sitten alkoi sormissa olla samanlaista.
        Yksi paha taikausko on. Samat lottorivit on olleet niin kauan, kun lotto on ollut olemassa.
        Nyt olen laittanut ne kolmeksi viikoksi kestolottona. Suuri voitto on varmaan ollt kolmekymppiä euroissa.
        Vaan ei tohdi jättää pois, tuntuu, että piloillaan tulee täysosuma, jos jättää yhdenkin kierroksen väliin.
        Ne rivit kun muistaa vaikka unissaan.

Juu, miullaki on tuol kaapissa mangnesiumtbl:tteja niitä otan aina mukaan kun reissuunki lähden.
        Toi kyllä varmaan pitää paikkaansa et vaki lottonumeroita ei kukaan lottoaja uskalla vaihtaa.. Mie en kylläkään lottoa, tai ihan tosi harvoin.:))
        Mie pien sit siun puolesta peukkuja pystyssä, lottovoittoa varten:)))

• mussun mussun

Mä söin äsken annoksen chilillä maustettuja pikanuudeleita, laitoin siihen sekaan viel valko-ja kevätsipulia; se ei ihan vieny nälkää, söin sitte viel yhden jauhetusta kalkkunanlihasta tehdyn pihvin ketsupin, harissan ja tuorekurkun kera, join maitoa päälle - Aikasemmin join ison kupillisen haudutettua vahvaa Earl Grey-teetä.

• Aika lujan tuntuinen annos. Varmaan on nälkä lähtenyt.
        En kyllä ole ikinä nuudeleita enkä kalkkunapihviä maistanut.
        Teen ystäväkään en ole.
        On minulla tuolla sellaista teetä kun, Twinings -1706-, pitäisi olla hyvää, mutta samanlaista kun muutkin teet.
        Kahvit minä kyllä erotan, Kulta-Katriina on paras.

• mussun mussun
        k-kotton kirjoitti:

Aika lujan tuntuinen annos. Varmaan on nälkä lähtenyt.
        En kyllä ole ikinä nuudeleita enkä kalkkunapihviä maistanut.
        Teen ystäväkään en ole.
        On minulla tuolla sellaista teetä kun, Twinings -1706-, pitäisi olla hyvää, mutta samanlaista kun muutkin teet.
        Kahvit minä kyllä erotan, Kulta-Katriina on paras.

Teet eroaa mun mielestä toisistaan ku yö ja päivä - Esim vihreestä teestä en maun puolesta ole koskaan pitäny, ehkä se on terveellistä, who knows - Ite laitan posliinipannuun sopivan määrän tätä ceylonilaista mustaa Earl Grey-irtoteetä, keitän kattilassa vettä kiehumispisteeseen ja sitte kaadan pannuun ja annan hautua n. 5 min - Sekaan sokeria ja vähän maitoa, tulee hyvää - Kahveista en välitä, kaikki saman makusta periaatteessa, tulee huono olo; se on kumma juttu mut kahvi ei mua virkistä, tee virkistää ei ainoastaan fyysisesti vaan sen lisäks siit lähtee jano ja se liftaa henkisesti, mut tietty jos juon kaks isoo kup. tosi vahvaa teetä ni valvon kyllä aamuyöhön.
        Pussiteetä juon hätätilanteessa => esim kylässä jos muuta ei oo. Helsingissä on vaikeeta löytää haudutettua teetä. Monissa baareissa ne näköjään luulee et tee on "haudutettua" jos se lilluu sellases lasipannussa tuntikausia,voi hyvät syttyrät - se on ihan juomakelvotonta p-kaa siin vaiheessa, mut pyydäppäs et sulle laitetaan 5 minuutiks teetä hautumaan, sellasii kahviloita on ehkä yks ja kaks. - Välillä oon ostanu irakilaisesta kaupasta kardemumma-irtoteetä, tooosi hyvää kans - Jenkkilässä ne idiootit ei tunne muuta ku jäätee.

• mussun mussun kirjoitti:

Teet eroaa mun mielestä toisistaan ku yö ja päivä - Esim vihreestä teestä en maun puolesta ole koskaan pitäny, ehkä se on terveellistä, who knows - Ite laitan posliinipannuun sopivan määrän tätä ceylonilaista mustaa Earl Grey-irtoteetä, keitän kattilassa vettä kiehumispisteeseen ja sitte kaadan pannuun ja annan hautua n. 5 min - Sekaan sokeria ja vähän maitoa, tulee hyvää - Kahveista en välitä, kaikki saman makusta periaatteessa, tulee huono olo; se on kumma juttu mut kahvi ei mua virkistä, tee virkistää ei ainoastaan fyysisesti vaan sen lisäks siit lähtee jano ja se liftaa henkisesti, mut tietty jos juon kaks isoo kup. tosi vahvaa teetä ni valvon kyllä aamuyöhön.
        Pussiteetä juon hätätilanteessa => esim kylässä jos muuta ei oo. Helsingissä on vaikeeta löytää haudutettua teetä. Monissa baareissa ne näköjään luulee et tee on "haudutettua" jos se lilluu sellases lasipannussa tuntikausia,voi hyvät syttyrät - se on ihan juomakelvotonta p-kaa siin vaiheessa, mut pyydäppäs et sulle laitetaan 5 minuutiks teetä hautumaan, sellasii kahviloita on ehkä yks ja kaks. - Välillä oon ostanu irakilaisesta kaupasta kardemumma-irtoteetä, tooosi hyvää kans - Jenkkilässä ne idiootit ei tunne muuta ku jäätee.

On siinä kahvissa eroja.
        Minulla ei ole kahvinkeitintä, ihan pannussa keitän.
        En käytä maitoa, niin keitän "laihempaa" kahvia.
        Tuolla, kun joutuu kylillä kulkemaan monenlaisissa asioissa, niin vanhat ihmiset mieluusti tarjoaa kahvit.
        Kyllä se kun on vanha pikeentynyt keitin, ja voi ne pistää lusikallisen enemmän pööniä vierasvaraa, niin tuntuu, että saako he milloinkaan hyvää kahvia.

• Rattus sp.

Jos pysytään terveellisellä linjalla :), kun se on niin hyvässä vauhdissa. Kaurapuuroa puolukoiden ja hunajan kanssa sekä muuta vastaavaa.

• Ei siitä tieten haittaa ole, terveelisellä linjalla olemisesta.
        Minulle se tarkoittaa, että pitää huolen, ettei paino ala nousta.
        Se on miehen menoa, jos tässä iässä tulee äkkiä 10-20 kiloa lisää.
        Paljon puhutaan luonnon tuotteiden terveellisyydestä.
        Tämä kun on niitä Tsernobilin pahimman laskeuman alueita, silloin olisi varmaan kannattanut jättää puolukat syömättä. Syöpää on ja paljon.
        On tuossa isompi homma aluillaan. Ajoin tuossa lääkäriaseman ohi. Teki mieli lampsia sisään, että tekevät terveystarkastuksen, kannattaako aloittaa.
        Onhan autollakin katsastus kerran vuodessa.

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Ei siitä tieten haittaa ole, terveelisellä linjalla olemisesta.
        Minulle se tarkoittaa, että pitää huolen, ettei paino ala nousta.
        Se on miehen menoa, jos tässä iässä tulee äkkiä 10-20 kiloa lisää.
        Paljon puhutaan luonnon tuotteiden terveellisyydestä.
        Tämä kun on niitä Tsernobilin pahimman laskeuman alueita, silloin olisi varmaan kannattanut jättää puolukat syömättä. Syöpää on ja paljon.
        On tuossa isompi homma aluillaan. Ajoin tuossa lääkäriaseman ohi. Teki mieli lampsia sisään, että tekevät terveystarkastuksen, kannattaako aloittaa.
        Onhan autollakin katsastus kerran vuodessa.

Ei estänyt tämän flunssantuloa :(. Jos olo vielä hiukankin pahenee, niin alan parkumaan. Palelee ja kuvottaa.. Tämä on tätä säälipisteiden keräilyä vieraassa kaupungissa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      86
      3831
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2401
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      72
      2373
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2272
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      36
      2025
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      76
      1613
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1507
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1071
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      1044
    10. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      6
      994
    Aihe