Puolituttu jolla omaishoito/vanhusten kotihoitoon erikoistunut yritys ei saa työntekijöitä työvoimatoimiston kautta vaikka alan osaajia on hakijoina. Työtätarjoavalle on MOL:n tietopankissa yhteystiedot ansioluetteloineen työttömistä henkilöistä jotka hakavet juuri hänen tarjoamaa työtä. Hän on tuskastunut kun työtarjouksiin ei edes vastata!
Sanoin ettää laita tieto eteenpäin ko. henkilöistä työkkärille. Ovatko he ainoastaan näennäisesti hakemassa ko. tehtäviä, työhönhaku suunnitelmaan nämä tehtävät ovat kuitenkin laitettu ylös.
ei saa työntekijöitä, missä vika?
63
431
Vastaukset
- muutos 10000
LIIAN PIENI PALKKA... kolaa voikka nostaa tuplaksi, niin vois joku tulla töihin! Niin alipalkattuja on monet tuolla alalla. Vika ei suoraan johdy yritys sektorista vaan 50:50 liitosta ja parake yms sopimus pohjista.
Omaishoito on MINISTEREIDEN luoma kupla, jossa "terve" omainen ORJUUTETAAN ilmaiseen 24h työhän, josta ei korvata mitään. Annetaan virtuaalinen mahdollisuus VAPAASEEN, jota ei voi pitää, kun pätevää siaista ei saa tai pitää tämä sairas viedä laitokseen, jossa hpoto on B luokkaa. Omaishoidontuki se rahallinen pitäs todellisuusess nostaa ja PORRASTAA omaisten tuloihin ja VARALLISUUTEEN.
Tämäkin sektori KUSEE pahasti suomessa ja heti vedotaan SÄÄSTÖ systeemiin. Omaishoito on paljon TEHOKKAAMPAA/HALVEMPAA/PAREMPAA, kun jokin kylmä valkoinen laitos, jossa potilas on KÖYTETTY SÄNKYYN. Omaishoidossa potilas ja hoitaja on jatkuvassa yhteydessä toisiinsa, kun laitoksesaas yksi hoitaja MUKA hoitaa kymmentä kahta kymmenta liikkuvaa -- kasvia, eli hoitoa aika per potilas joo millisenkuntteihin.
Päättäjät tietää asian, MUTTA EI VÄLITÄ, kun luulevat elävänsä terveina ja kuolevansa omaan sänkyyn. Toivokaselle AHNEELLA PAS KALLE päättäjälle kivualiasta esim syöpää joka vaivaa 70 - 100 vuoden välissä kovin tuskallisesti ILMAN kivinlivitystä saati ARMOkuolemaa. Tämä n. 30 vuoden tusko on liian pieni hyvittämään sen mitä päättäjät ovat muiolle aiheuttaneet.
Silmät auki ja herrat vastuuseen laiminlyönnistä, kuten NE lääkärit, jotka on JOO JOO kerhossa.- Omais Hoito
> VARALLISUUTEEN.
Luuletko että kaikki varallisuus tuottaa jotakin päivittäistä tuloa?
- selkeä vastaus
Yrityksen maineessa on jotain vialla.
- J K
ENN TIEDÄ
- Järkimies75
Tämä ei sitten ole sovinismia, mutta sanonpa mielipiteeni suoraan:
Tuolla alalla on paljon naisihmisiä joilla on hyväpalkkainen aviomies. Moni ei viitsi mennä töihin senkään jälkeen kun lapset ovat koulussa, koska miehen palkalla tuilla elelee kivasti omakotitalossa, makselee Toyota Avensista pois ja pääsee vielä etelään kerran pari vuodessa.
Mitä isompi miehen palkka on, sitä enemmän IKEAn kuvastoja työkseen selaileva kolmekymppinen kokee olevansa sen verran hieno rouva, ettei ihmisten passaaminen hoitajana tai vessojen luuttuaminen siivoojana kiinnosta.
Sama ongelma muille aloille koulutetuissa. Monelta löytyy AMK- tai yliopistotutkinto, mutta kun koulun jälkeen on jääty kotiin, sitä asiantuntijatyötä 3 000 - 4000 euron kk-palkalla ei tarjota. Ruumiillinen työ? Ei kiitos.
Järjestelmä suosii tämmöistä, koska suurin äänestäjäjoukko on pelannut itselleen mukavat etuudet. Ja niistä ei luovuta, kansanedustajaki ei ole asiaa jos vaatii keskiluokan (jotka tietysti maksaa rikkaiden lisäksi keskiluokka itse!) tukien leikkaamista.- Miksi edes saisi?
Jos on hyväpalkkainen aviomies, ei saa tukia! Vaihda nimimerkki, kun et tiedä. Kela.fi sivuilta löytyy paljonko mies saa tienata kun tuet loppuu. Ei työttömyys itsessään oikeuta vielä mihinkään muuhun tukeen kuin päivärahaan, jos työssäoloehtotäyttyy. Hyväpalkkainen mies ei oikeuta tukiin, arvon vähemmän järkevä mies.
- onko selkeää?
Miksi edes saisi? kirjoitti:
Jos on hyväpalkkainen aviomies, ei saa tukia! Vaihda nimimerkki, kun et tiedä. Kela.fi sivuilta löytyy paljonko mies saa tienata kun tuet loppuu. Ei työttömyys itsessään oikeuta vielä mihinkään muuhun tukeen kuin päivärahaan, jos työssäoloehtotäyttyy. Hyväpalkkainen mies ei oikeuta tukiin, arvon vähemmän järkevä mies.
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/280302083352EH
Tuossa vielä lisätietoa. Et kai sinä tai kukaan ole niin järjettömän dorka, että kuvittelee että jotain muitakaan tukia saisi? Ei niin idiootteja saa olla, töissä ainakaan. - Järkimies75
onko selkeää? kirjoitti:
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/280302083352EH
Tuossa vielä lisätietoa. Et kai sinä tai kukaan ole niin järjettömän dorka, että kuvittelee että jotain muitakaan tukia saisi? Ei niin idiootteja saa olla, töissä ainakaan.Ehkä sinullakin on vääristynyt käsitys "hyväpalkkaisesta"?
Mediaanipalkka vakituisessa kokopäivätyössä on 2 500 euron paikkeilla / kk. Jos tuosta mennään lähemmäs kolmea tonnia, sen voi laskea hyväksi palkaksi. Toki jos puoliso tienaa vielä enemmän, työmarkkinatuki leikkautuu pois.
...mutta puolison tulot eivät vaikuta lapsilisiin, kotihoidon tukeen, asumistukeen eikä toimeentulotukeen. Eli:
Jos puoliso tienaakin 3 000, 4 000, 5 000 tai 6 000 euroa kuussa, tämän päälle saa vielä mukavasti tukia. Kerrohan minulle, millä perusteella esim. 5 000 - 10 000 euroa kuussa tienaavan, menestyneen juristin vaimo tarvitsee MITÄÄN em. tuista?
Kaikki tuet jotka ylittävät 0 euroa ovat liikaa. Verovaroille olisi tärkeämpääkin käyttöä, eikö sinustakin?
Muistithan että kaikki tuet ovat jostain pois. Ilmaista rahaa ei ole. - no huhhuh1
Järkimies75 kirjoitti:
Ehkä sinullakin on vääristynyt käsitys "hyväpalkkaisesta"?
Mediaanipalkka vakituisessa kokopäivätyössä on 2 500 euron paikkeilla / kk. Jos tuosta mennään lähemmäs kolmea tonnia, sen voi laskea hyväksi palkaksi. Toki jos puoliso tienaa vielä enemmän, työmarkkinatuki leikkautuu pois.
...mutta puolison tulot eivät vaikuta lapsilisiin, kotihoidon tukeen, asumistukeen eikä toimeentulotukeen. Eli:
Jos puoliso tienaakin 3 000, 4 000, 5 000 tai 6 000 euroa kuussa, tämän päälle saa vielä mukavasti tukia. Kerrohan minulle, millä perusteella esim. 5 000 - 10 000 euroa kuussa tienaavan, menestyneen juristin vaimo tarvitsee MITÄÄN em. tuista?
Kaikki tuet jotka ylittävät 0 euroa ovat liikaa. Verovaroille olisi tärkeämpääkin käyttöä, eikö sinustakin?
Muistithan että kaikki tuet ovat jostain pois. Ilmaista rahaa ei ole.Puolison tulot vaikuttavat toimeentulotukeen, asumistukeen ja osittain myös kotihoidon tukeen. Aika pihalla kyllä olet. Jos vuokra on 600 ja mies tienaa 2500k niin ei tipu senttiäkään asumis tai toimeentulotukea.
- Tosi monen juristin
Järkimies75 kirjoitti:
Muistithan että kaikki tuet ovat jostain pois. Ilmaista rahaa ei ole.Joka tienaa moisen summan, vaimo on sairaanhoitajana tms.
- sos.bitchejä riittää
Moni ns. kohtuupalkkaisen miehen vaimo joilla pikku lapsia jää mielellään ansiosidonnaiselle lepäilemään pariksi vuodeksi kun tulee yt-neuvottelut, ei mitään paniikkia vaikka työt menee alta, ottamassa pakettia käsi ojossa. Oma vaimoni taisteli työnsä puolesta kun itsellä ihan normityö, varmaan alle keskituloisen palkka ja lapsia on.
Moni nainen käyttää myös ansiosidonnaista äitiyslonarahana, otetaan itse kenkää. kärsitään 3kk karenssi ja sitten hoidetaan lapsia ansiosidonnaisella lähes 2v - samalla leikitään aktiivista työnhakijaa. Selvä petos mutta vaikea saada nalkkiin. Näitä pummeja tiedän tuttavapiiristä muutaman, onneksi en enempää. Yhteistä näille "naisille" on että mennään aina mistä aita on matalin - oli mikä tahansa asia kyseessä - vaikka naapurin mies. - Tuossa vähän tietoa
Järkimies75 kirjoitti:
Muistithan että kaikki tuet ovat jostain pois. Ilmaista rahaa ei ole.Miten kukaan voi olla niin äärettömän idiootti, että luulee näin? sulla kyllä järkeä ole yhtään. Kaikkiin tukiin lapsilisiä lukuunottamatta vaikuttavat puolison tulot! Lasten kesätyötulotkin ovat leikanneet toimeentulotukea! siis vaihda nimimerkki, ääliöhän sinä olet jos luulet, että asumistukea tai toimeentulotukea saa jos puoliso tienaa. Valitettavasti vastaavia idiootteja on paljon ja tiedän kyllä tapauksia, joissa on menty polleena sossuun kun jää työttömäksi,vieläpä hyville päivärahoille ja puoliso töissä ja sieltä on naurettu pihalle. KAIKKIIN TUKIIN LASKETAAN PERHEEN TULOT! Menikö perille, vähäjärkinen mies?
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/050901130444HV?OpenDocument
Asumistukeen vaikuttavat bruttokuukausitulojen yhteismäärä ja omaisuus lukee tuolla, jos osaat lukea. On kyllä rumaa haukkua, mutta pakko sanoa, että etkö dorka tajua, että kyllä netistä nämä tiedot löytyy?
En kuulu tukien piiriin, mutta olen kyllä puhtaalla nollalla ollut puolison tulojen takia eikä se auttanut työn saannissa yhtään - menin opintotuella hankkimaan lisäkoulututusta, vaikka entistäkin oli, sainpahan edes jotain. siihen ei puolison tulot vaikuttaneet. Koulutus toi kyllä töitä, mutta mieluummin olisin opiskellut työn ohessa ja tienannut enemmän.
Mistä sinä ääliö olet nuo harhaluulosi keksinyt, päästäsikö? Valitettavasti et taida ainoa tyhmä olla? Teetkö työsikin mututuntumalla ottamatta selvää asioista, kun luulet vain jotain? - outoja tuttuja
sos.bitchejä riittää kirjoitti:
Moni ns. kohtuupalkkaisen miehen vaimo joilla pikku lapsia jää mielellään ansiosidonnaiselle lepäilemään pariksi vuodeksi kun tulee yt-neuvottelut, ei mitään paniikkia vaikka työt menee alta, ottamassa pakettia käsi ojossa. Oma vaimoni taisteli työnsä puolesta kun itsellä ihan normityö, varmaan alle keskituloisen palkka ja lapsia on.
Moni nainen käyttää myös ansiosidonnaista äitiyslonarahana, otetaan itse kenkää. kärsitään 3kk karenssi ja sitten hoidetaan lapsia ansiosidonnaisella lähes 2v - samalla leikitään aktiivista työnhakijaa. Selvä petos mutta vaikea saada nalkkiin. Näitä pummeja tiedän tuttavapiiristä muutaman, onneksi en enempää. Yhteistä näille "naisille" on että mennään aina mistä aita on matalin - oli mikä tahansa asia kyseessä - vaikka naapurin mies.Kummasti näiltä keskustelupalstoilta noita tietäviä löytyy, mutta itse vaikka erinäisten kurssien kautta tuli tutuksi paljonkin työttömiä, niin pummeja löytyi aika vähän. Löytyi kyllä, mutta vähän. Yksikin joka julisti itse olevansa pummi, kävi kuitenkin vähän väliä jotain työpätkää tekemässä, kun sellaista vain sai. Ne tuntemani harvat ansiosidonnaiselle pienten lasten kanssa jääneet ovat kyllä olleet aitoja työnhakijoita ja ilmoittautuneet työttömäksi siksi, että saisivat töitä ja työnantaja tukea tarvittaessa. kodinhoidontuellahan ei työttömänä voi olla. Kaikki ovatkin töihin menneet heti kun on työ löytynyt. Kaipa mulla on sitten fiksumpi tuttavapiiri.
- turisti..
Tosi monen juristin kirjoitti:
Joka tienaa moisen summan, vaimo on sairaanhoitajana tms.
just, ei kukaan juristi ole aviossa jonkun työttömän luuserin kanssa, niillä on puolisona vähintään toinen akateeminen, joka tekee omaa uraa.
- Selkeää
Kannattaa ilmoittaa jokainen työvoimatoimistolle sähköpostitse. Loispummit on saatava ojennukseen.
- ootte vähän tyhmiä
Ei niitä kiinnosta hyväpalkkaisten miesten puolisot, jotka eivät tukien piiriin kuuluu.
- pölölle
ootte vähän tyhmiä kirjoitti:
Ei niitä kiinnosta hyväpalkkaisten miesten puolisot, jotka eivät tukien piiriin kuuluu.
Pummeja ne ovat.
- wreyrthas
Itse luen lähihoitajaksi ja homma suomessa ei kiinnosta huonon palkkauksen takia. Osaan onneksi ruotsia(jolla aluksi pärjää) ja heti valmistuttuani tarkoitus lähteä norjaan tienaamaan. Tiedän siellä on kallista, mutta kiustannusten nousu tarkoittaa siellä aina palkkojen nousua.
Kuukausipalkka siellä euroina 4000-5000e kun täällä surkea 1700 e ilman lisiä ja mitään (lisilläkin päästään 1900 e. Siitä sit pois verot ja muu pakollinen). Rakastan auttaa ja hoitaa ihmisiä, mutta suomessa sillä ei elä.
Ajattelin tehdä rahnaa norjassa ja tulla sitte eläkepäiville takasin.- kaikkea.............
Millä vuosikymmenellä elät..::)?
Lähihoitajan peruspalkka on n. 2050 e/kk palvelulisät , joita itselläni kaksi,yhteensä n. 200e/kk sekä henk.kohtainen lisä, n. 50e/kk, sekä yö,ilta, lauantai, sunnuntai(=kaksinkertainen palkka )lisät.Palkkani on n. 2800e/kk LÄHIHOITAJAN työstä Suomessa. Olen palkkaani kohal. tyytyväinen, tietysti voisi parempikin olla, mutta eipä lähihoitajan koulutuskaan pitkä saati vaativa ole.
Sitten nm. järkimies 75. Olen elänyt myös hyvätuloisen miehen puolisona, ja voin sanoa ettei muihin "tuihin" joista kirjoitat ole oikeutettu , paitsi liiton päivärahaa sain koko ajan minkä olin "kotiäitinä"
Ja tuon ammattiliittoni maksaman päivärahan olin työlläni ansainnut, joten se ei mikään yhteiskunan tuki ole, vaan itse ansaittu etuus!!! - lähihoitaja minäkin
kaikkea............. kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä elät..::)?
Lähihoitajan peruspalkka on n. 2050 e/kk palvelulisät , joita itselläni kaksi,yhteensä n. 200e/kk sekä henk.kohtainen lisä, n. 50e/kk, sekä yö,ilta, lauantai, sunnuntai(=kaksinkertainen palkka )lisät.Palkkani on n. 2800e/kk LÄHIHOITAJAN työstä Suomessa. Olen palkkaani kohal. tyytyväinen, tietysti voisi parempikin olla, mutta eipä lähihoitajan koulutuskaan pitkä saati vaativa ole.
Sitten nm. järkimies 75. Olen elänyt myös hyvätuloisen miehen puolisona, ja voin sanoa ettei muihin "tuihin" joista kirjoitat ole oikeutettu , paitsi liiton päivärahaa sain koko ajan minkä olin "kotiäitinä"
Ja tuon ammattiliittoni maksaman päivärahan olin työlläni ansainnut, joten se ei mikään yhteiskunan tuki ole, vaan itse ansaittu etuus!!!Mistä ihmeestä te saatte noi valtavat palkkatulot?Olen itse lähihoitaja eikä mun palkkani ole kuin 11,14 euroo tunnilta.
- 25
"Ajattelin tehdä rahnaa norjassa ja tulla sitte eläkepäiville takasin."
Ei Norjassa rikastu! Olen itse sh, ja ollut siellä. Samoin siellä on edelleen tuttavaperheitä (suomesta norjaan muuttaneita sairaanhoitajia, jotka perustaneet perheen siellä). Norjan hintataso on korkea, ja Norjan talous on erittäin suhdanneherkkä, koska perustuu niin laajamittaisesti öljyyn. Norjan valtio on velkaisempi kuin Suomi, samoin kotitaloudet. Suhdanteiden lähtiessä alaspäin, lamalla voi olla hurjat seuraukset.
Jos haluat tehdä rahaa hoitotyöllä, mene Saudi-Arabiaan tai muualle jossa palkka maksetaan verottomana (Norjassa maksat enemmän veroja kuin Suomessa). USA:kin on hoitajille jo tuottava, koska verotus ei vie niin suurta osaa.
- Pitkäaikatyötön
"Hän on tuskastunut kun työtarjouksiin ei edes vastata!"
Kas näinkin päin! Itse olen hakenut töitä viimeiset 3½ vuotta, ja harvassa ovat työhakemukseeni vastanneet työnantajat. Ilmoitetaan kyllä, että työtä olisi, ja minulla olisi siitä työstä kokemusta, mutta hakemuksen lähettämisen jälkeen tulee vain hiljaisuus. Ei edes robottivastausta, että hakemus on tullut perille. - sairas maa
Miksi sitten ollaan työvoimatoimistossa kirjoilla töihin johon ei edes aikomusta mennä?? Korvausten takia..??...?
Kyllä on hanurista jos ei mennä töihin 1700e palkalla, eletään siis mielummin muiden rahoilla eli korvauksilla. Nyt viranomaiset tehkää jotain - muuttakaa systeemiä siten, että kaikki jotka työntarjoajan mielestä eivät "halunneet" tarjottua tehtävää niin kunnon karenssit päälle.!
Virossa opettajien keskipalkka on 640 eur jossa elinkustannukset lähes samaa luokkaa kuin Suomessa, tekevät kahta työtä jotta elävät. Emme ole Viro mutta emme Norjakaan > Joku yllä kirjoittaa öljy Norjan palkoista, Suomi on Suomi eikä Norja. Sinne saapi mennä jos haluaa "maahanmuuttajaksi".
Suomi kouluttaa ilmaiseksi, antaa opintorahaa ja maksaa asumisen. Kun valmistutaan ei palkka kelpaa vaan jäädään sossupummeiksi.
Niinistö! tee jotain!! - 1234
Liian pieni palkka. Ammattilaisten kesken yrityksessä huono maine. Työilmapiiri huono. Nuo ja paljon muita syitä ehkä kyseessä. Puskaradio.
Työnhakijalla pitäisi aina hälytyskello alkaa soida jos yrityksessä on jatkuva vaihtuvuus työbtekijöistä. - caughhhhtlive
Näitä yrityksiä on paljon, maksavat kaikki samaa tesn palkkaa, työ on itsenäistä eikä ole mitään huonoa ilmapiiriä. Yritykset kunnossa. Ainoa missä vika on työntekijässä: ei jaksaisi koska lähes sama raha tulee tekemättä mitään... oletko yksi jeistä???
- Nimmmmimmmerrkkii
Mulla on kaksi entistä työtöntä tuttavaa, jotka kouluttautuivat hoitajaksi ja kyllä he töissä ovat. Vakinaista paikkaa ei vain löydy, vaan pätkää tekevät ja paikka vaihtuu säännöllisesti. Itse en ole hoitoalalla eikä minusta siihen ole, se vaatii tiettyä luonnetta, kouluttauduin tekniselle alalle missä tarttee mahdollisimman vähän tehdä käsin töitä tai olla ihmisten kanssa. Palkka ei ole kummoinen vastavalmistuneella suunnitteljalla, mutta pääasia että on töitä. Mulla vielä työmatka on tosi pitkä, joten verovähennyksistä huolimatta itselle jää iso siivu, mutta olkoot. Mutta - tiedän kyllä pari hoitolaitosta, joissa kohtelu on sellaista, että ei siellä inhmillinen hoitaja pärjää, niin henkilökunta kuin vanhuksetkin ovat vain tuloksen tekovälineitä. Onneksi ette tiedä paikkakuntaa ja tämäkin viesti tulee eri alueelta, joten ette saa selvitettyä missä.
- Dunu
Käsi sydämelle: Kukapa tekisi töitä jos saman rahan saisi tekemättäkin? Aika on rahaa, sanotaan ja menetetystä ajasta täytyy saada asiallinen korvaus. Itse teen kaksivuorotyötä aika surkealla palkalla, ja olen välillä miettinyt että olisiko sittenkin viisaampaa jättäytyä työttömäksi. Ehtisi remontoida taloa ja olla lastenkin kanssa enemmän. No, yritän tässä vaan sanoa, että palkassa ja työolosuhteissa se syy useimmiten on.
- Palstan meiniki
En ole .Palstalla on vain palstalaisia, jotka keskustelevat
köyhyydestä kuten palstan teema-aiheeseen kuuluukin.
Käsi pystyyn kuten koulussa tehdään onko palstalla "muita kuin "
palstalaisia, esim kyttääjiä ?
Mutta ,jos vajaakuntoinen eläkeläinen kelpaa istumaan työpaikalle
voin aina katsoa perään, ettei synny työpaikkakiusaamista.
Toimita tietosi eteepäin vapaista työpaikoista työvoimatoimistoon.
Työnatajien tulisi huomata, milloin yritystoiminta ei kannata jos
firmaan ei saada edes värvättyä riittävää määrää työntekijöitä
Jotta yritys pysyisi pystyssä tai kykenisi tuottamaan tarpeita ,
joita he ilmoittavat tuottavansa.
Tai sitten pienentää yrityksen toiminta yhden henkilön tuottamiin
palveluihin.
En ole yksi jeistä mitä nyt sillä tarkoittanetkaan ? - Jään kotiin
Kuka nyt johonkin paskahommin lähtee, pidä työsi, työnnä ne sinne minne aurinko ei paista!
- loispummiyhteiskunta
Loispummituet ovat vääristäneet koko elämän. Pummit pummaa kortistossa ja poliitikot pummaa tyhjissä viroissaan.
Yrittäjä maksaa kaikkien palkan.- daökdaa
Kukas yrittäjän palkan maksaa? :D Tyhmä.
- mene hoitoon
daökdaa kirjoitti:
Kukas yrittäjän palkan maksaa? :D Tyhmä.
Toinen yrittäjä, tyhmä pummi.
- Ei syyllinen
Loispummituet ovat vääristäneet koko elämän. Pummit pummaa kortistossa ja poliitikot pummaa tyhjissä viroissaan.
Yrittäjä maksaa kaikkien palkan.
Minkäs sille sitten voit muuta kuin äänestät uudemman kerran
Tai ryhdy loispummiksi, nin ei tarvitse vinkua enää.- yrittäjättukikuppare
Yritystuet tappavat talouden
Valtion yritystuet ovat hämmästyttävän suuri miljardipotti.
Valtio maksaa suoria yritystukia 600 miljoonaa euroa. Takaukset, lainat, korkotuet ja sijoitukset nostavat summan pariin miljardiin euroon. Henkitoreissaan olevat kunnat maksavat nekin yrityksille 100–300 miljoonaa euroa innovaatiotukiaisina.
Verotuet teollisuudelle ja elinkeinoille olivat viime vuonna 3,6 miljardia euroa. Vertailun vuoksi: oman asunnon myyntivoiton verovapaus ”vei valtiolta” 1,2 miljardia euroa.
Ja vieläkin puuttuu jotakin: maa- ja metsätalouselinkeinolle maksettavat tuet voi rinnastaa yritystukiin, niin ponnekkaasti maataloustuottajat ovat profiloituneet yrittäjiksi.
http://www.tekniikkatalous.fi/kommentit/uutiskommentti/article546676.ece
- entinen hoitaja
1. MOL:n tietopankkiin voi liittyä hakijaksi, vaikka olisikin jo työpaikka. Kuinka moni näistä, joille tuttavasi on tarjonnut työtä, ovat jo työssä. Ehkä he vertailevat työpaikkoja ja toteavatkin, että nykyinen on sittenkin parempi.
2. Kuinka pitkäksi aikaa työtä on tarjolla? Jos tarjotaan lyhyttäkin lyhyempiä työtilaisuuksia, ei se todellakaan ole aina kannattavaa. Näitä lyhyitä paikkoja pitäisi sitten olla useampia katkeamattomana ketjuna.
3. Harjoittelurahalla tai 9 e rahalla tarjotut raskaat työt eivät yleisesti ole kiinnostavia. Juuri kun olet työn opppinut, sinut heivataan pihalle.
4. Työpaikan maine ja puskaradio voivat myös olla syinä, kuten joku jo mainitsikin.
5. Yksityisellä työskentely verrattuna julkisiin työpaikkoihin. Itse aikanaan valitsin mieluummin julkisen puolen työnantajan. Yksityisillä vaatimukset usein olivat sitä luokkaa, että vapaita ei ollut koskaan. Käytännössä oli sidottuna lähes vuorokaudet ympäriinsä työhön, eikä kokonaispalkka ollut sen kummoisempi.
6. Miksi ko. työnantaja ei todellakin hae työntekijöitä työvoimatoimiston kautta? Onko hänellä niin kovat vaatimukset tekijälle, että katsoo työvoimatoimiston listoilla olevat rupusakiksi?
7. Mitkä ovat työssä kehittymisen mahdollisuudet tai etenemisen mahdollisuudet? - onnekas työssä
Hyvä entinen hoitaja, hienosti sanottu. hyvään työpaikkaan on aina tulijoita, vaikka työttömiä ei olisi yhtäkään. Julkinen puoli on myös turvallinen, voi luottaa että palkka on palkkapäivänä tilillä. Yksityisellä on huonoja ja hyviä, varsinkin pienissä,onneksi itselleni sattui se hyvä. En kyllä kovin helposti lähde hyvää vaihtamaan, edes paremman palkan perässä, kun se palkka on joskus vain lupaus.
- Totuutta kehiin
Kerrohan tänne palstalle, kuka on tuo puolituttusi joka ei muka saa työntekijöitä.
Olemme heti valmiina tulemaan töihin, mutta vain palkkatöihin,koska emme mekään elä pelkästään tekemällä talkootöitä.
On aivan järkyttävää, että vieläkin ihmisten pitäisi tehdä joillekin ilmaista työtä, kun he ihan oikeasti uskovat, että vain heidän toimeentulolla on merkitystä ja ihan sama kuinka toisille käy. Ei kai ketään pakoiteta perustamaan mitään yritystä?
Eräät alkavat yrittäjiksi asenteella, että pikkupalkkaiset ihmiset tulevat raatamaan hänen toimeentulonsa eteen, uhraten kaiken aikansa ja voimansa ja mieluummin vielä ilman minkäänlaista palkkaa.
Tunnen joitakin sellaisiakin yrittäjiä jotka arvostavat työntekijöitänsä ja maksavat heille kunnon palkkaa, mutta heidän työntekijänsä pitävät työpaikastaan kiinni kynsin hampain. Nämä työnantajat eivät koskaan tarvitse valitella puutetta työhön tulijoista, vaan päinvastoin ovat pahoillaan, kun eivät voi palkata kaikkia halukkaita.- Entinen työtön
Tunnen joitakin sellaisiakin yrittäjiä jotka arvostavat työntekijöitänsä ja maksavat heille kunnon palkkaa, mutta heidän työntekijänsä pitävät työpaikastaan kiinni kynsin hampain. Nämä työnantajat eivät koskaan tarvitse valitella puutetta työhön tulijoista, vaan päinvastoin ovat pahoillaan, kun eivät voi palkata kaikkia halukkaita.
Minä pääsin tällaiselle aarteelle töihin. Palkka yli 500 enemmän kuin isolla, millä olisi ollut kyllä varaa maksaa, veloittivat kuitenkin tuntihintana minun töistäni saman kuin tämä pieni. Mutta kun pomo on uskovainen, ei tartte herrojen viinavoiteluun tärvätä rahaa.
- mieti itse
CV-pankin kautta tarjotuista töistä ja kieltäytymisistä ei mene tieto työkkärin henkilölöstölle, ei kuule auta puolituttusi sinne märistä. Ja joo, tiedetään nuokin "työt", puolivuotta-vuosi palkkatuella ja sitten uusi työntekijä. Saa siinä märistä sitten.
- ddddttt
Yritysten pitää ruveta omaehtoisesti ilmoittamaan työnhakijoista joita työ ei kiinnosta. Nämä haamu hakijat vievät turhaa aikaa. Tekosyitä löytyy moneen lähtöön miksi työ ei kelpaa. Palkkaa maksetaan sopimusten mukaisesti kuten muillekin työntekijöille. Moni yritys törmää samaan asiaan: avokätiset tuet
- hasitavettu!
ddddttt kirjoitti:
Yritysten pitää ruveta omaehtoisesti ilmoittamaan työnhakijoista joita työ ei kiinnosta. Nämä haamu hakijat vievät turhaa aikaa. Tekosyitä löytyy moneen lähtöön miksi työ ei kelpaa. Palkkaa maksetaan sopimusten mukaisesti kuten muillekin työntekijöille. Moni yritys törmää samaan asiaan: avokätiset tuet
Herlin ja Wahlroos saivat jälleen reilusti EU-tukia
Finanssiyhtiö Sammon konsernijohtaja Björn Wahlroos sai jälleen runsaasti EU:n maataloustukia. Myös hissiyhtiö Koneen hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin kuittasi reilusti EU-rahaa.
Björn Wahlroos sai Halikon viljelmilleen viime vuonna reilut 260 000 euroa, Antti Herlin puolestaan Kirkkonummen tilalleen vajaat 200 000 euroa.
Molemmat olivat suuria tuensaajia jo edellisvuonna.
Tiedot käyvät ilmi Maaseutuviraston julkaisemista EU-tukitilastoista, joista puuttuvat kuitenkin Suomen maksamat kansalliset tuet.
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2009/02/26/herlin-ja-wahlroos-saivat-jalleen-reilusti-eu-tukia/20095267/12 - farmerXrt
hasitavettu! kirjoitti:
Herlin ja Wahlroos saivat jälleen reilusti EU-tukia
Finanssiyhtiö Sammon konsernijohtaja Björn Wahlroos sai jälleen runsaasti EU:n maataloustukia. Myös hissiyhtiö Koneen hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin kuittasi reilusti EU-rahaa.
Björn Wahlroos sai Halikon viljelmilleen viime vuonna reilut 260 000 euroa, Antti Herlin puolestaan Kirkkonummen tilalleen vajaat 200 000 euroa.
Molemmat olivat suuria tuensaajia jo edellisvuonna.
Tiedot käyvät ilmi Maaseutuviraston julkaisemista EU-tukitilastoista, joista puuttuvat kuitenkin Suomen maksamat kansalliset tuet.
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2009/02/26/herlin-ja-wahlroos-saivat-jalleen-reilusti-eu-tukia/20095267/12Nokiakin saa aikamoisia tukia ja makselee tuhatkertaisia verojakin tukiin nähden. Miksi ei Wahlroosin pitäisi saada maataloustukia kuten muutkin viljelijät? Siksi että hän on rikastunut myös muilla liiketoiminnoillaan vai?
Maanviljelijä joka voittaa lotossa jättipotin, eikö hänen pitäisi enää saada maataloustukia.
Et osaa urpo erottaa kahta eri asiaa toisistaan, näillä ei ole mitään syy-yhteyttä toisiisna. Tai sitten, olet kommunisti etkä ole vielä tajunnut että kommunismi ei ole enää muotia - eikä koskaan edes toiminut! - jotain rajaa
farmerXrt kirjoitti:
Nokiakin saa aikamoisia tukia ja makselee tuhatkertaisia verojakin tukiin nähden. Miksi ei Wahlroosin pitäisi saada maataloustukia kuten muutkin viljelijät? Siksi että hän on rikastunut myös muilla liiketoiminnoillaan vai?
Maanviljelijä joka voittaa lotossa jättipotin, eikö hänen pitäisi enää saada maataloustukia.
Et osaa urpo erottaa kahta eri asiaa toisistaan, näillä ei ole mitään syy-yhteyttä toisiisna. Tai sitten, olet kommunisti etkä ole vielä tajunnut että kommunismi ei ole enää muotia - eikä koskaan edes toiminut!Ei pitäisi saada. Tuki on tuki jos muuten EI PÄRJÄÄ.
- grgs...
ei kukaan ammattimies 1700 kuussa paljon viitsi penkistä nousta, tuon reilu 2000 kun tienaa koulutusta vailla oleva kesätyöntekijäkin.
- vurtrrs
Sitten pitää ottaa Filippiiniläisiä tms. tekemään nämä työt. Mutta miksi sitten on 1700e kk töiden hakijoita työvoimatoimistossa???? Ei kai nyt kukaan hae töitä johon ei ole aikomustakaan mennä? eihän? Onko tähän jokin syy??
- jk
suomessa ei tarvitsisi maksaa mitään tukia kenellekkään jollei tarjotut työt kelpaa. Kaikki suomalaiset voitaisiin työllistää mutta kun ei niille kermaperseille kelpaa mikään! Kotona on vaan niin helppo lojua kun valtio elättää! Ottaa hiukan noi sosiaalipummit päähän!
- Missä vika ?
jk kirjoitti:
suomessa ei tarvitsisi maksaa mitään tukia kenellekkään jollei tarjotut työt kelpaa. Kaikki suomalaiset voitaisiin työllistää mutta kun ei niille kermaperseille kelpaa mikään! Kotona on vaan niin helppo lojua kun valtio elättää! Ottaa hiukan noi sosiaalipummit päähän!
Muuten kaikki sinun asiasi olisivat kunnossa.
Riittävä toimeentulo,terveys,rakkauselämä, mutta kun noi sosiaalipummit
vievät elämisen halut vai ? - jk
Missä vika ? kirjoitti:
Muuten kaikki sinun asiasi olisivat kunnossa.
Riittävä toimeentulo,terveys,rakkauselämä, mutta kun noi sosiaalipummit
vievät elämisen halut vai ?ihmettelen vaan minkätakia täällä tuetaan ihmisiä jotka eivät edes halua tehdä töitä.
- joopajoootaas
vanhustyö vaatii alan koulutuksen! Vai minkäs takia sä luulet jotta niitä koulutetaan.
Ja kyllä se työpaikas ja työs on vika ,jos ei halukkaita löydy. Ihan sama kuin mä ehdottasin sulle jotta tuleppas mun navetalle luomaan sontaa 5e timma liksalla.
Ai ei kiinnosta. laiskuri, työnvieroksuja jne... - ei mätiä omenoita
Vuoden karenssit päälle, johan rupeaa hommat maistumaan löysäperseille. Semmoista vempula-ainesta osa työkkärin tarjonnasta.
Työkkärin kautta todella vaikeata saada hyvää väkeä töihin, varsinkin miehiä. Niin passiivisen pataslaiskaa ainesta ja tuntuu että osa valinnut sossupummin linjan elämäntavakseen. Yritys jossa työskentelen on rekrytoinnit hoidettu viimeisten vuosien aikana ihan muita reittejä.
Tekijä työnsä löytää. Piste. - Närästääkö ?
Siinä tapauksessa sinun tulee hakea työväki muualta, jos koet
ettei työvälitystoimistosta löydy riittävän pätevää porukkaa .
Täällä on vapaus valinta .- uudet tuulet whpiiuu
"Täällä on vapaus valinta"
- toivotaan että linja muuttuu uuden Presidentin "ajatusten" myötä myös työvoimatoimistoissa, jolloin työkkärilläkin olisi "vapaus valita" asiakkaansa. Ei enää asiakkaita jotka kirjoilla vuositolkulla ainoastaan tukien takia, kun hommia osoitetaan alkaa kitinä. Roskasakki ulos kortistosta rasittamasta veronmaksajia.
- Lisää aiheesta
Vuoden karenssit päälle, johan rupeaa hommat maistumaan löysäperseille. Semmoista vempula-ainesta osa työkkärin tarjonnasta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031415320715_uu.shtml
Vempuloita ),- antiFinnair
Tässä sos.dem / keskustalais hyväveli-sopimusten tulos, näin käy kun yrityksissä joissa on valtio enemmistöosakkaana, paikat jaetaan ihan muulla perusteella kuin pätevyydellä tehtävään. Puolueen jäsenkirja riittää..
Ei muuta kuin rahat perintään ja finnair nurin. Kupanneet kansaa vuositolkulla ylihintaisilla lipuilla. Halpalentoyhtiöt tilalle, antaa markkinoiden määrätä hinnat ja sitten Suomi poika matkustaa halvalle etelän lämpöön.
Nopea tsekkaus:
Frankfurt-Helsinki-Bangkok menopaluu 300e halvempi kuin jos koneeseen hyppää helsingistä. Täällä tulee Suomi-lisä kuvioihin. - Pitkäaikatyötön
antiFinnair kirjoitti:
Tässä sos.dem / keskustalais hyväveli-sopimusten tulos, näin käy kun yrityksissä joissa on valtio enemmistöosakkaana, paikat jaetaan ihan muulla perusteella kuin pätevyydellä tehtävään. Puolueen jäsenkirja riittää..
Ei muuta kuin rahat perintään ja finnair nurin. Kupanneet kansaa vuositolkulla ylihintaisilla lipuilla. Halpalentoyhtiöt tilalle, antaa markkinoiden määrätä hinnat ja sitten Suomi poika matkustaa halvalle etelän lämpöön.
Nopea tsekkaus:
Frankfurt-Helsinki-Bangkok menopaluu 300e halvempi kuin jos koneeseen hyppää helsingistä. Täällä tulee Suomi-lisä kuvioihin."Tässä sos.dem / keskustalais hyväveli-sopimusten tulos,..."
Niin missä? - lhiyh
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
"Tässä sos.dem / keskustalais hyväveli-sopimusten tulos,..."
Niin missä?Finnairin johto !!!
- lähihoitaja.
Hoitajat ansaitsee paremmin muualla kuin joissain yksityisissä hoivakodeissa. Lähihoitajan peruspalkka vaihtelee ikälisistä , sunnuntai, yö ,juhlapyhä, ilta ym.korvauksista sekä henk.koht.lisistä riippuen vuositasolla 30000-42000/v.
- hoitajista...,,.
Lähihoitajissa on erittäin hienoja ihmisiä ja sekin varmasti on hyvin rankkaa työtä olla lähihoitaja melko pienellä palkalla kuitenkin: voin kertoa, että esimerkiksi eräs itsellenikin vuosikymmenten takainen mulle puolituttu hoitaa isoäitiäni enkä tiedä millä palkalla, mutta aina vanhempani häntä kehuvat. Lähihoitajien työn täytyy olla rankkaa: dementtisiä, monivaivaisia vanhoja ihmisiä ja aina heidän pitäisi tietää, että mitä tehdä, jos joku ongelma on ja tilanteet voivat vaihdella tai informaatio olla sekavaa. Minun olisi vaikeaa mennä kehumaan mulle tuntematonta ihmistä, jos vaikka voisinkin; että siitä miten arvokasta työtä he tekevät, mutta eräskin mun nuoruuden aikainen koulukaveri on ainakin mun perhepiirissä ainoastaan kehuttu ammattitaidostaan.
- kiitos kokoomus
Myös yksityiset firmat -kuten Mehiläinen- maksaa hoitajille pienempää palkkaa kuin julkinen sektori niissä hommissa, joita se hamuaa sairaanhoitopiireiltä ja kunnilta.
Kunnat maksaa hoidosta, joita nuo firmat tuottaa tavan kuntalaisille ja rahat valuvat sijoittajien taskuihin... - punageenit jyllää
kiitos kokoomus kirjoitti:
Myös yksityiset firmat -kuten Mehiläinen- maksaa hoitajille pienempää palkkaa kuin julkinen sektori niissä hommissa, joita se hamuaa sairaanhoitopiireiltä ja kunnilta.
Kunnat maksaa hoidosta, joita nuo firmat tuottaa tavan kuntalaisille ja rahat valuvat sijoittajien taskuihin..."rahat valuvat sijoittajien taskuihin..."
- ehkäpä, jos kyseessä on pörssiyhtiö. Sinne saapi sijoittaa ihan kuka tahansa matti ja maija meikäläinen samalla riskillä kuin suuremmatkin sijoittajat, vaikka olisit kyseisen yrityksen työntekijä. Joskus ne rahat kylläkin valuu kankkulan kaivoon. Tätä kutsutaan riskiksi.
"kiitos kokoomus"
- en ymmärrä mitä sinä kokoomusta kiittelet ts. solvaat. Kokoomuksella ei ole mitään tekemistä mehiläisen tms. vastaavien yritysten kanssa. Suomessa laki sallii liiketoimminnan harjoittamisen jota säädellään lailla ja asetuksilla. Jos tämä tuntuu sinusta vastenmieliseltä, suosittelen vaikkapa vapaaehtoistyötä johonkin päin afrikkaa tai vaikkapa työsuhdetta Pohjois-Koreassa. - 25
punageenit jyllää kirjoitti:
"rahat valuvat sijoittajien taskuihin..."
- ehkäpä, jos kyseessä on pörssiyhtiö. Sinne saapi sijoittaa ihan kuka tahansa matti ja maija meikäläinen samalla riskillä kuin suuremmatkin sijoittajat, vaikka olisit kyseisen yrityksen työntekijä. Joskus ne rahat kylläkin valuu kankkulan kaivoon. Tätä kutsutaan riskiksi.
"kiitos kokoomus"
- en ymmärrä mitä sinä kokoomusta kiittelet ts. solvaat. Kokoomuksella ei ole mitään tekemistä mehiläisen tms. vastaavien yritysten kanssa. Suomessa laki sallii liiketoimminnan harjoittamisen jota säädellään lailla ja asetuksilla. Jos tämä tuntuu sinusta vastenmieliseltä, suosittelen vaikkapa vapaaehtoistyötä johonkin päin afrikkaa tai vaikkapa työsuhdetta Pohjois-Koreassa.Mielestäsi on oikein, että julkiset palvelut siirtyvät yksityisille yrityksille, jotka saavat niiden tuottamisesta maksun verovaroista ja nuo yksityiset yritykset laskevat hoitajien palkkoja, jotta tuotto sijoittajille olisi suurempi? Eli hoitajien kuuluu tehdä sama työ vähemmällä korvauksella, jotta osakkeen omistajat saisivat lisää tuottoa? Kysymys ei edes ole riskistä, koska julkiset terveydenhuollon palvelut ovat lakisääteisiä palveluja, jotka kuntien tulee järjestää.
Suomi tekee samat virheet kuin ruotsikin julkisen terveydenhuollon yksityistämisessä ts palvelujen ulkoistamisessa. Ruotsissa kuitenkin käydään keskustelua siitä miten väärin tuo asetelma, jossa potilaiden ja työntekijöiden selkänahasta "vuollaan" ne voitot.
- Niin,niinpä
Ja jos firma ei saa palkattua edes tarvittaa työväkeä tuottamaan
mainostamiaan palveluita asiakkailleen saapi minun puolesta
näin toimimaton firma pakata kamansa ja paeta Pohjois Koreaan
tai upota sinne kankkulan kaivoon .
Tällaisilta firmoilta puutuu SE OLENNAINEN TYÖVÄKI, joka suurelta osin
pitää firmat pystyssä . - Niin edelleen
Firmalta puttuu resursseja palkata ammattitaitoista ja pätevää
henkilökuntaa .
Pätevyys ja osaaminen maksaa rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532