Oliko ortodoksisuudella asiassa jotain merkitystä ja jos oli mitä ja miksi?
Elättekö ortodoksista elämää vai oletteko joskus eläneet sellaista?
Onko jälkikasvunne valinneet ortodoksisen elämänmallin?
Missä ortodoksi tapasi puolisonsa?
4
120
Vastaukset
- Huh hulinaa sano ...
Joo. No joo kai. Arvatenki joo. Mites ite?
- lötkis
Ei koskettanut usko silloin ollenkaan vaikka puoliso oli ortodoksi.Ei tosin pahemmin kirkonasioilla päätänsä vaivannut koskaan.Minua ei ole koskaan taustat pahemmin häirinneet mutta henkilökohtaiset kemiat pikemminkin.
- Gaius Säteri
En ollut silloin vielä ortodoksi, eikä tuleva vaimonikaan. Olimme molemmat tahoillamme etsimässä vaihtoehtoa sisältäpäin lahoavalle luterilaiselle uskonnolle. Minä olin jo silloin eronnut siitä "kirkosta".
Tapasimme eräässä Katolisen kirkon kerhossa. Sitten aloimme tapailla uskonnollisten väittelyjen merkeissä.
Avioliitto solmittiin ensin maistraatissa ja myöhemmin, kun olimme kumpikin liittyneet ortodoksiseen kirkkoon, toimitettiin avioliiton sakramentti Kotikirkossa.
Tässä historia lyhyesti. Olemme olleet ortodoksisen kirkon jäseniä jo huomattavasti kauemmin, kuin luterilaisessa "kirkossa".- hieno juttu
Mahtavaa nostan hattua!
Teille ei merkinnyt sukujuuret ja syntyortodoksisuus tittelit eikä muut mennessänne yhteen vaan pelkkä puhdas usko.
Tälläisiä minä haluaisin nähdä käytännössäkin!
Jotenkin loukkaa arvostus sukujuurista ja muusta toiminnasta ja statuksesta kirkossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462