Miten näitä matkakuluja oikein myönnetään? Itse olen työelämä valmennuksessa ja joudun liikkumaan omalla autolla kohteesta toiseen ja kilometrejä tulee päivässä keskimäärin 30km joinakin päivinä jopa 50km oman auton käyttö on välttämätöntä koska kohteet sijaitsevat eripuolella kaupunkia. Saan ansiosidonnaisen päivärahan lisäksi ylläpitokorvauksen 9€. Toimeentulotukea olen saaanut jo useamman kuukauden( 4henkinen perhe).Nyt kysyn virkailijalta että olisiko mahdollista saada jotain avustusta matkakuluihin jotka aiheutuvat työelämä valmennuksesta niin tähän vastasi että tuo 9€ kattaa myös matka kulut.. Menikö asia nyt mielestanne ihan oikein? Ja kun pyysin saada ajan että voitaisiin oikein istua alas ja laskeskella näitä tuloja ja menoja niin tarjosia ensimmäistä aikaa Huhtikuun puolenvälin tietämille..
Matkakulut?
10
128
Vastaukset
- 12+1=121?
Tuo 9€ n tarkoitettu kodin ja työpaikan välisiin matkoihin, tässä tapauksessa aamulla kotoa ensimmäiseen kohteeseen ja illalla viimeisestä kohteesta kotiin. Peraatteessa on työnantajn korvattava nuo välisiirtymiset. Kilometriraha on n. 45 senttä/km verotonta korvausta. Matka-aika on työaikaa. Ellei suostu maksamaan niin joutuu järjrstämään kulkemisen muulla tavalla.
- 15
Sossusta se aika pitäisi saada muistaakseni 7 päivän sisällä (arkipäivän)
Ei missään valmennuksessa tai muussa vastaavassa toimenpiteessä kannata miettiä liikaa asioita. Esim. tommoiset kulkemiset ovat ihan muiden mietittäviä (järjestettäviä) asioita.
Noissa toimenpiteissä ei myöskään kannata tehdä töitä.
Jos jostain syystä tekee esim. liimaa postimerkin tai vastaavaa, niin pitää tietää miten se tehdään, siis jonkun pitää perehdyttää siihen tehtävään ja näyttää pari malliksi.
Eihän nyt voida olettaa, että valmennettava suoriutuisi tehtävistä ilman opastajaa, millä se perehdyttäjä kulkee niiden työkohteiden väliä. (perehdytettävä omalla autolla?) - Petu...
Jos joudut käyttämään omaa autoa niin sinulla on oikeus saada sen käytöstä sossulta yksityisyrittäjän km.korvausta vastaava summa.
- Petu...
Pitää vielä täydentää, että tosin ainakaan Tampere ei myönnä kuin bensarahan, eli noin 10c/km. Asiasta on valitus vireillä HaO:ssa - ja usko on kova siihen, että sen jälkeen Tampere maksaa halvimman kulkuneuvon mukaan, tai n. 22c/km. Joskus halvin kulkuneuvo voi olla taksi, jos ei käytä omaa autoa.
Minulla ainakin on auto joka vaatii bensan lisäksi renkaiden uusimista, öljynvaihtoa, jne. Entäs muilla ihmisillä?
- 18
"""Minulla ainakin on auto joka vaatii bensan lisäksi renkaiden uusimista, öljynvaihtoa, jne. Entäs muilla ihmisillä?"""
Minun autoni ei vaadi mitään noista edellä mainituista, mutta jos en pääse yhteisymmärrykseen (pomon kanssa) sen käyttämisestä, niin sehän saattaa mennä vaikka rikki jonain yönä ja aamulle sillä ei sitten ajellakkaan.
Jos se ei sattuisikaan menemään rikki, niin sen omistus / hallinta saattaa vaihtua ja minulla ei olekkaan enää määräysvaltaa sen käyttämiseen. Vaimo tai joku kaveri saattaa viedä minut työmaalle, mutta siitä eteen päin ne kulkemiset ovat sitten työnantajan asioita. - Kyllästynyt virastoi
No minulle ei luvattu edes 10c/km eikä edes bussikortin hintaa sanoi vain että 9€ sisältää myös matkat..
Ja muutamalle viisastelijalle tiedoksi että olen mennyt tähän valmennukseen ihan omasta tahdosta ,ja olen itse etsinyt tämän paikan johon on OIKEASTI mahdollisuus työllistyä.
Olisko Petulla jotain pykäliä josta vois mainita virkailijalle noista matkakuluista? Kun ei viitsisi polttaa turhaan päreitä ettei tule omille kynsille.. - Ihan riittävä
Kyllä 9 euroa bensakuluja pitäisi riittää per päivä. Ylläpitokorvaus on tarkoitettu juuri kustantamaan ne matkakulut ja kyllä 30 kilometriin ne pitäisi riittää hyvinkin jos ei bensatankkisi vuoda. Jos ei riitä, kannattaa kurkata sinne tankkiin ja auton alle.
- että näin
Matkakuluihin pitää laskea muutakin kuin Bensat.. Renkaat vakuutukset yms autonkulut
- Väärin väärin
että näin kirjoitti:
Matkakuluihin pitää laskea muutakin kuin Bensat.. Renkaat vakuutukset yms autonkulut
Ei pidä. Ylläpidon pitää riittää halvimpiin julkisiin, ei oman auton kustannuksiin.
- että näin
Väärin väärin kirjoitti:
Ei pidä. Ylläpidon pitää riittää halvimpiin julkisiin, ei oman auton kustannuksiin.
pitää, jos ei ole mahdollidta käyttää julkisia (työajat ei sovi julkisten kanssa tai sitä ei ole lainkaan)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463