miksi emme saa kuolla?

maire40

En löytänyt palstaa nimenomaan eutanasia-asioille,joten tuon asiani esille tässä.Olen tänäkin aamuna kuunnellut mielipiteitä eutanasiasta puolesta ja vastaan.Olen tunnustava kristitty ja uskon Raamattuun,mutta silti en hyväksy kenenkään tarpeetonta kärsimystä.Jos elämä ei enää ole elämisen arvoista eikä millään tavoin pelastettavissa,miksi sitä täytyy pitkittää?Oletan,että eutanasian vastustajat ovat sokeita sille asialle,että asia koskaan tulisi heidän kohdalleen.He vain ovat päättäneet,että asia on väärin ja sillä hyvä.Minä kysyn nyt teiltä,että miksi emme saa kuolla,jos sitä itse haluamme?Järkeviä vastauksia,kiitos.Ei tänne maailmaan kukaan ole määräänsä pidemmäksi aikaa jäänyt,kaikki me kuolemme joskus.En todellakaan haluaisi nähdä rakkaitteni huutavan tuskissaan ja lääkärin seisovan vieressä pyörittelemässä käsiä ja vetoamassa lakiin.Minä Jeesukseen uskova ihminen tekisin niinkuin Herra kehottaisi minua tekemään.Kuolema on lopullinen ja peruuttamaton,mutta en voisi vaatia ketään kärsivää ihmistä elämään vain sen takia,että 'kun asia vain on niin'.Minä olen ilmoittanut,että minua ei saa elvyttää,jos jotain tapahtuu.Minulla on ihan ok elämä ja voin ihan hyvin,mutta koskaan ei voi tietää huomisesta.

24

760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluan kuolla

En ole mitenkään sairas mut haluaisin kuolla. Mulla ei ole mitään elettävää enään tässä elämässä. Olen todella yksinäinen, ei ole yhtään kaveria, ei ole edes vanhempia. Sukulaiset ei välitä, ei ole pitäneet yhteyttä 15 vuoteen. Ei ole töitäkään eikä rahaa. Olen lähettänyt varmaan 200 hakemusta vuoden aikana mut 0 haastattelua. 5 vuotta sitten oli asiat paremppin kun olis edes töitä. satunnais töitä on ollut välillä mut ei niillä elä. Pahiten vitut..taa yksinäisyys. Olen ruma, kukaan ei halua tutustua minuun, kavereita on tasan nolla.
      Vietän suurimman osan ajastani tässä kämpässä ihan yksin. Sinkku olen ollut yli 15 vuotta ja en ole muutenkaan pahemmin nuorena seurustellut. Tää mun pas..ka elämä on kertakaikkiaan niin turhaa. En usko et saan koskaan kavereita, tyttöystävää tai töitä. Luin eilen jutun kolmois murhaajasta. Jopa sillä on vaimo. Kaikilla juopoilla ja rikollisilla ja murhaajilla on vaimoja ja tyttöystäviä. Itse saan kuulla painu vit..tuun jos menen juttelee jollekkin naiselle. Tiedän et johtuu mun rumuudesta. Olispa mulla pilleri jolla sais ikuisen unen, tai jos rekka ajais yli vahingossa niin loppuis tää kärsimys. yksinäisyys on pahin kärsimys mitä on. Ikää 35 vuotta, en halua elää toista 35 vuotta yksinäisyydessä!

• ppkone

Terve!
        Et ole kuule ainoa, joten samassa veneessä ollaan. Mitään täydellistä elämää ei ole olemassakaan. Kuolemankin jälkeen ihmisen sielu tai miksi sitä halutaankin kutsua kehittyy, kokee onnen hetkiä ja vastoin käymisiä. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta älä harkitse mitään itsemurhaa. Hätähuutoon vastasin... en voi muuta.

• fdgdgdfgd

Raamattu ei varsinaisesti kiellä itsemurhaa. Tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni. Käsky "älä tapa" tarkoitaa nimen omaan henkistä tappamista ja kiusaamista. Tässä selvennys aiheeseen suoraan Jeesukselta.

"Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
      Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.
      Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten."

Matt..5:21-26

Ei myöskään varsinaisesti Suomen laki. Tässä kanta aiheeseen suoraan oikeusministeri Johannes Koskiselta.

"Itsemurhaan avustamisesta ei rikoslaissa ole erityisiä säännöksiä. Rikosoikeuden yleisten oppien perusteella avustajan rankaiseminen avunannosta tai yllytyksestä edellyttäisi rangaistavaa päätekoa. Itsemurha ei ole rangaistava teko. Oikeuskirjallisuudessa on kuitenkin katsottu mahdolliseksi, että itsemurhassa avustanut tai siihen yllyttänyt voitaisiin saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen välillisenä tekijänä tilanteissa, joissa itsemurhan tehnyt ei esimerkiksi psyykkisistä syistä olisi ymmärtänyt tekonsa merkitystä. Myös jos avustajalla olisi asemansa perusteella erityinen velvollisuus estää seuraus, vastuun on joskus katsottu voivan seurata laiminlyöntisäännösten perusteella.

Itsemurhassa avustamisen nimenomainen kriminalisointi saattaisi johtaa vaikeisiin tulkintaongelmiin mahdollisen avunantajan tai yllyttäjän toimien ja myötävaikutuksen arvioimisessa. Se myös muuttaisi itsemurhan tutkinnan kuolinsyyntutkinnasta rikostutkinnaksi. Kriminalisointi edellyttäisi itsemurhatapauksissa lähiomaisten tai muun lähipiirin kuulustelua mahdollisten osallisten selvittämiseksi. Uhrin lähipiiri saattaisi kokea tutkinnan syyllistävänä, ja se olisi heille henkisesti raskasta muutoinkin vaikeassa elämäntilanteessa. Erityissäännöksen aiheuttamat haitat saattaisivat siten valtaosassa itsemurhatapauksia olla suuremmat kuin mahdollisesti saavutettavat hyödyt."

Helsingissä 8 päivänä maaliskuuta 2005
      Oikeusministeri Johannes Koskinen

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_80_2005_p.shtml

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110696-yle-palkkamurhan-saa-tilata-ilman-rangaistusta-suomessa

http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Uutiset/1302673952797

On olemassa metodit, on olemassa keinot. Ne ovat itseasiassa aika halpoja. Voisin "tappaa" sinut suunnilleen 500€ ja olen tästä varsin tosissani.

Kysymys on kuitenkin siitä että elämä on lahja. Se on viimekädessä lahja Jumalalta. Meidän täytyy antaa taivaanisälle kaikki kunnoitus ja kunnia! Taivaanisä on säätänyt poikkeusäännön joka sallii rauhallisen kuoleman. Se tapahtuu taivaanisän SALLIMUKSESTA eikä mistään muusta syystä!

Meillä ei ole oikeutta lopettaa elämän henkystämme silkasta itsekkyydestä, koska emme ole oman itsemme omaisuutta. Me kuulumme korkeammalle voimalle ja korkeamman voiman tarkoituspiiriin.

Koska Jumala on muovannut meidät äitimme kohdussa olemme hänen omaisuuttaan. Olet luotu Jumalan kuvaksi. Olet "made by god" tuote.

Ennenkuin kysyt minulta "miten äkkiä itsari tahdon pois? Elämä epistä uskovat AHDISTAA!" Toivon että istut alas miettimään mitä juuri sanoin. Ei tämä ole "sinun" elämäsi. Et sinä voi valita. Tässä ei ole kyse sinusta!

Opi kärsivällisyyttä ja nöyryyttä, niin palataan aiheeseen myöhemmin. Rukoile Jumalaa NÖYRÄSTI polvillasi niinkuin minä tein, niin taivaanisä käy läpi sinun anomuksesi. MIKÄÄN ei ole hänelle mahdotonta! Ihmiset eivät vain pyydä niin taivaanisä ei myöskään halua auttaa. Jos ihmiset osoittaisivat edes hieman nöyryyttä eikä aina sitä "MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ HALUAAAN/VAADIN!" niin ehkö suoraan sanoen meillä kaikilla(myös taivaanisällä)pyyhkisi hieman paremmin.

• olen ymmärtänyt

Ramattu ei kyllä itsemurhaa kannusta: kenessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää - siellä josskain sanotaan. Sauli teki luopiona itsemurhan Vnhassa testamentissa, Juudas Isakariot hirtti itsensä. Kyllä Raamtussakin itsemurhaan päädyttin epätoivoisena tekona. En kyllä missään kohtaa löydä sieltä oikeutusta elämän päättämiseen oman käden kautta.

• gfhgfhfghfgh
        olen ymmärtänyt kirjoitti:

Ramattu ei kyllä itsemurhaa kannusta: kenessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää - siellä josskain sanotaan. Sauli teki luopiona itsemurhan Vnhassa testamentissa, Juudas Isakariot hirtti itsensä. Kyllä Raamtussakin itsemurhaan päädyttin epätoivoisena tekona. En kyllä missään kohtaa löydä sieltä oikeutusta elämän päättämiseen oman käden kautta.

"Ramattu ei kyllä itsemurhaa kannusta: kenessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää - siellä josskain sanotaan."

Otappa se Raamatunkohta ylös niin palataan aiheeseen uudelleen.

"Saul teko luopion itsemurha vanhassa testamentissa, Juudas Iskariot hirtti itsensä"

Se ei taaskaan todista yhtään mitään. Saul teki itsarin, so what? Ei siellä sanota MITÄ hänelle sen jälkeen tapahtui vai kuinka?

Ja Jeesus sanoi että Juudaksen oli PAKKO kavaltaa hänet, koska se oli osa Jumalan suurta suunnitelmaa. Eli Jumala heittää Juudaksen sielun helvettiin koska;

A;Juudas kavalsi Jeesuksen, joka oli osa ennalta SOVITTUA käsikirjoitusta!

B;Koska Juudas hirtti itsensä

Raamatussa ei taaskaan sanota että Juudas joutui helvettiin, tai itsemurhaajat joutuvat helvettiin. Jeesus kumminkin määrittää tappamisen nimen omaan HENKISEKSI murhaksi, ja puhuu Jumalasta hyvin rakastavaan sävyyn vertauksessaan tuhlaalapojasta.

Eli TODISTA väitteeni vääräksi! Jumala myös asetti 3/4 hengitysilmasta typeksi, joka on avain rauhalliseen kuolemaan, ja nykyteknologialla vain 10-Suomalaista metrilitraa riittää hommaan vaivatta. Luuletko sinä, että se on joku sattuma?

Me ei olla täällä kenenkään vankeja. Me ollaan luotu Jumalan kuviksi ja lapsiksi! Vain yhteiskunta haluaa orjuuttaa, ei Jumala! Jumala rakastaa ja armahtaa, muut ihmiset tuomitsevat! Raamattu ei kielltä itsemurhaa tai itsemurhassa avustamista, eikä myöskään Suomen laki! PISTE!

• Näin ymmärrän
        gfhgfhfghfgh kirjoitti:

"Ramattu ei kyllä itsemurhaa kannusta: kenessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää - siellä josskain sanotaan."

Otappa se Raamatunkohta ylös niin palataan aiheeseen uudelleen.

"Saul teko luopion itsemurha vanhassa testamentissa, Juudas Iskariot hirtti itsensä"

Se ei taaskaan todista yhtään mitään. Saul teki itsarin, so what? Ei siellä sanota MITÄ hänelle sen jälkeen tapahtui vai kuinka?

Ja Jeesus sanoi että Juudaksen oli PAKKO kavaltaa hänet, koska se oli osa Jumalan suurta suunnitelmaa. Eli Jumala heittää Juudaksen sielun helvettiin koska;

A;Juudas kavalsi Jeesuksen, joka oli osa ennalta SOVITTUA käsikirjoitusta!

B;Koska Juudas hirtti itsensä

Raamatussa ei taaskaan sanota että Juudas joutui helvettiin, tai itsemurhaajat joutuvat helvettiin. Jeesus kumminkin määrittää tappamisen nimen omaan HENKISEKSI murhaksi, ja puhuu Jumalasta hyvin rakastavaan sävyyn vertauksessaan tuhlaalapojasta.

Eli TODISTA väitteeni vääräksi! Jumala myös asetti 3/4 hengitysilmasta typeksi, joka on avain rauhalliseen kuolemaan, ja nykyteknologialla vain 10-Suomalaista metrilitraa riittää hommaan vaivatta. Luuletko sinä, että se on joku sattuma?

Me ei olla täällä kenenkään vankeja. Me ollaan luotu Jumalan kuviksi ja lapsiksi! Vain yhteiskunta haluaa orjuuttaa, ei Jumala! Jumala rakastaa ja armahtaa, muut ihmiset tuomitsevat! Raamattu ei kielltä itsemurhaa tai itsemurhassa avustamista, eikä myöskään Suomen laki! PISTE!

1 Joh 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
        Tuossa tuo raamatunkohta vanhan käännöksen mukaan.

Olen samaa mieltä siitä, että ihminen on saanut lahjaksi elämänsä ja sen lopettaminen oman käden kautta ei ole oikein Jumalan edessä.
        Ihmisen elämään voi tulla ylitsepääsemättömältä tuntuvia vaikeuksia joko omien valintojen vuoksi, tai sitten toisten ihmisten valintojen / tekojen vuoksi.
        Kuitenkin on niin, että Jumala on kaikkivaltias, hänelle on kaikki mahdollista. Hän voi muuttaa tilanteet ihmisen elämässä. Kysymys usein on kuitenkin siitä, saako Hänen tahtonsa tapahtua ihmisen elämässä.
        Jumala lähetti poikansa Jeesuksen maailmaan kärsimään rangaistuksen ihmisen ja koko ihmiskunnan syntien vuoksi. Järkkymätön totuus siis on, että ihminen on sovitettu. Kysymys on vain siitä, antaako ihminen sovituksen tulla voimaan elämässänsä. Hyväksyykö hän Jumalan ilmoituksen itsestään ja suostuuko hän sovitukseen. Jumala ei milloinkaan kävele ihmisen tahdon ja valinnan yli tässä kysymyksessä.
        Kun Jumala saa valtuuden toimia ihmisen elämässä, hän voi muuttaa tilanteet niin, että ajatukset oman elämän päättämisestä ennen aikojaan muuttuvat täysin päin vastaisiksi. Ihminen haluaa elää elämänsä palvellen Jumalaa, elämän lahjoittajaa. Näin on käynyt tuhansien ja miljoonien kohdalla tässä maailmassa.

• fdsdfsdf
        Näin ymmärrän kirjoitti:

1 Joh 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
        Tuossa tuo raamatunkohta vanhan käännöksen mukaan.

Olen samaa mieltä siitä, että ihminen on saanut lahjaksi elämänsä ja sen lopettaminen oman käden kautta ei ole oikein Jumalan edessä.
        Ihmisen elämään voi tulla ylitsepääsemättömältä tuntuvia vaikeuksia joko omien valintojen vuoksi, tai sitten toisten ihmisten valintojen / tekojen vuoksi.
        Kuitenkin on niin, että Jumala on kaikkivaltias, hänelle on kaikki mahdollista. Hän voi muuttaa tilanteet ihmisen elämässä. Kysymys usein on kuitenkin siitä, saako Hänen tahtonsa tapahtua ihmisen elämässä.
        Jumala lähetti poikansa Jeesuksen maailmaan kärsimään rangaistuksen ihmisen ja koko ihmiskunnan syntien vuoksi. Järkkymätön totuus siis on, että ihminen on sovitettu. Kysymys on vain siitä, antaako ihminen sovituksen tulla voimaan elämässänsä. Hyväksyykö hän Jumalan ilmoituksen itsestään ja suostuuko hän sovitukseen. Jumala ei milloinkaan kävele ihmisen tahdon ja valinnan yli tässä kysymyksessä.
        Kun Jumala saa valtuuden toimia ihmisen elämässä, hän voi muuttaa tilanteet niin, että ajatukset oman elämän päättämisestä ennen aikojaan muuttuvat täysin päin vastaisiksi. Ihminen haluaa elää elämänsä palvellen Jumalaa, elämän lahjoittajaa. Näin on käynyt tuhansien ja miljoonien kohdalla tässä maailmassa.

"1 Joh 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
        Tuossa tuo raamatunkohta vanhan käännöksen mukaan."

Tämä Raamatunjae tukee käsitystäni siitä, että kyse on nimen omaan HENKISESTÄ MURHASTA!

Avain fyysiseen kuolemaan on siis HENGITYSILMASSA! Jeesus varoittaa Raamatussa nimen omaan HENKISESTÄ MURHASTA!

Niin tai näin, jokainen elämän henkäys on osa Jumalan suurta suunnitelmaa. Mutta se suunnitelma on liian monimutkainen ja "hullu" ihmisen käsittää. Hän ei näe ns "suurta kuvaa"

"Olen samaa mieltä siitä, että ihminen on saanut lahjaksi elämänsä ja sen lopettaminen oman käden kautta ei ole oikein Jumalan edessä."

Jumala voi kuitenkin osoittaa armoa itsemurhaajia kohtaan. Lue tarina tuhlaajapojasta!

• JK

,MINUA EI SAA ELVYTTÄÄ

• ikuinen tyhjyys odot

Kyllä me periaatteessa saadaan kuolla koska halutaan.
      Äidin ja isän vika koko syntymä kun ovat meidät tänne tehneet.

• JonesHenry

Ehehehhehehee! Et arvaakaan kuinka totta tuo muuten on. Mun äiti raiskattiin kun se oli noin 12-16v Synnyin kuolleena(sairaalapapereissa on taikasana Asphyxia eli käytännössä se tarkoittaa hengittämättä)mutta sairaala piti minua VÄKISIN hengissä kunnes adoptiopaperit saatii vahvistettua. Tämän kansainvälisen lapsikaupan hyväksyi länsimaista avustusrahaa vasten kansamme "suuri hyväntekijä"

http://www.occidentaldissent.com/2012/02/13/black-history-month-2012-mengistu-haile-mariam-famine-red-terror

Oh jee;=))

• klö4
        JonesHenry kirjoitti:

Ehehehhehehee! Et arvaakaan kuinka totta tuo muuten on. Mun äiti raiskattiin kun se oli noin 12-16v Synnyin kuolleena(sairaalapapereissa on taikasana Asphyxia eli käytännössä se tarkoittaa hengittämättä)mutta sairaala piti minua VÄKISIN hengissä kunnes adoptiopaperit saatii vahvistettua. Tämän kansainvälisen lapsikaupan hyväksyi länsimaista avustusrahaa vasten kansamme "suuri hyväntekijä"

http://www.occidentaldissent.com/2012/02/13/black-history-month-2012-mengistu-haile-mariam-famine-red-terror

Oh jee;=))

asphyxia tarkoittaa hapenpuutetta eikä hengittämätöntä, aika useilla vastasyntyneillä on hapenpuutetta enemmän tai vähemmän

• Jokainen.

Saa kuolla silloin kun haluaa,se vaatii vain itsemurhaa.

• elämänrikkaus

MIE KANS olen tosi yksinäinen mutta mie oonki elämänhaluinen tyty olen myös ruma ainaki omasta mielestä muitten mielipiteellä ei oo väliä mutta en halua kuolla nuorena (42) vastoinkäymisiä on ollu mutta nyt kaikki on suht koht hyvin olen eläkkeellä pakottivat työkkäristä työkyvyttömyyseläkkeelle saapahan ainakin paremmin rahaa kun koskaan työelämässä. netti on mulla seurana päivät pitkät ystäviä on muutama hassu kaikki töissä mä vaa pois työelämästä. sehän tässä rassaa kun ei ole mitään tekemistä ihan tyhjänpanttina olla vaa ja kuluttaa tyhmää elämää. mä kyl olen sitä mieltä et eutanasia on sallittavissa sillä ei kaikki halua täällä olla. mä en usko mihinkään jeesukseen enkä jumalaan niitä oo ollu ees olemassa oottako nähneet ne? kysyn vaan.

• rikkaus elämässä

Huomaan, että sinulla nimim. "elämänrikkaus", on ollut paljon vastoinkäymisiä ja vaikeuksia elämässäsi, eikä omanarvontuntosi ole kovinkaan korkealla.
        Maailmassa on yleensä niin, että kaikki se, mitä on vähän, se on pääsääntöisesti arvokasta., kuten jalometallit, korukivet, timantit jne.
        Myös sinä yksilönä olet aivan ainutlaatuinen. Ei ole toista samanlaista yksilöä, persoonaa kuin sinä.
        Myös on niin, että mitä tunnetumpi ja kuuluisampi taiteilija on kyseessä, sen arvokkaampia ovat hänen kädestään lähteneet teokset.
        Raamatun mukaan jokainen Ihminen on Jumalan kädestä lähtenyt, aivan ainutlaatuinen taideteos uniikkikappale. Viime kädessä Jumala määrittää jokaisen ihmisen todellisen arvon. Vaikka ihmiseltä vietäisiin kaikki arvo ja arvostus tässä maailmassa, kukaan ei voi viedä häneltä sitä arvoa, jonka Jumala hänelle antaa.
        Maailmassa on paljon asioita ja elementtejä, joita en minä, etkä sinä ole nähneet. Kuitenkin me uskomme niiden olemassaoloon.
        Itse asiassa ihminen ei elä päivääkään elämässään käyttämättä uskoa. Hän uskoo ellei muuhun, niin ainakin omiin kokemuksiinsa.
        Ei siis ole kovinkaan perusteltua väittää ettei Jumalaa ja Jeesusta ole olemassa, sillä perusteella, ettei ole koskaan saanut Heistä näköhavaintoa.

• JonesHenry

Rakastan sun elämänasennetta;=))

• 1usokquakkuaoska

Kiva postaus "elämänrikkaus", tsemmpiä sulle!.
        No, eipähän ole ainakaan pomo niskassa hengittämässä eikä liika kiire riesana.
        Jos on liikaa aikaa, niin voisitko ajatella osapäiväistä kevyttä vapaaehtoistyötä jossain sinun sydäntäsi lähellä olevassa organisaatiossa? Yksi voisi olla punaisen ristin ystäväpalvelu eli kävisin jonkun vanhuksen tai vammaisen luona juttelemassa. Toinen vaihtoehto voisi olla jokin löytöeläinpaikka tai muu eläinsuojeluyhdistys. Sä kun vaikutat hyväsydämiseltä ihmiseltä, niin luulisin, että sulle tuollaiset hommat olisi omiaan.

• elämänrikkaus
        1usokquakkuaoska kirjoitti:

Kiva postaus "elämänrikkaus", tsemmpiä sulle!.
        No, eipähän ole ainakaan pomo niskassa hengittämässä eikä liika kiire riesana.
        Jos on liikaa aikaa, niin voisitko ajatella osapäiväistä kevyttä vapaaehtoistyötä jossain sinun sydäntäsi lähellä olevassa organisaatiossa? Yksi voisi olla punaisen ristin ystäväpalvelu eli kävisin jonkun vanhuksen tai vammaisen luona juttelemassa. Toinen vaihtoehto voisi olla jokin löytöeläinpaikka tai muu eläinsuojeluyhdistys. Sä kun vaikutat hyväsydämiseltä ihmiseltä, niin luulisin, että sulle tuollaiset hommat olisi omiaan.

kiitos vinkistä hain jo sinne ystävä palveluun et jospa sinne pääsis kun ei tässä muutakaan keksi tekemistä kuluis aika paremmin. ja ehkä elämänlangat sais käsiin takas.

• JK

Pitäisi aina halutessaan ja syytä kertomatta saada kuolinapua terveyskekuksesta, no itselleen nyt ainakin.

• homosapiens.

Terveyskeskukset ja sairaalat antavat kuolinapua hoitovirheitten muodossa. Mutta eivät anna sitä kaikille vaan joutuvat kuolemaan kotona kun ei voida ottaa vastaan.

• JonesHenry
        homosapiens. kirjoitti:

Terveyskeskukset ja sairaalat antavat kuolinapua hoitovirheitten muodossa. Mutta eivät anna sitä kaikille vaan joutuvat kuolemaan kotona kun ei voida ottaa vastaan.

Tämä on totta. Kuolinapua saa myös Sveitsistä edelyttäen että on rahaa.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194728637660/artikkeli/miksi pitaa matkustaa sveitsiin kuolemaan .html

Mienekiintoiseksi homman tekee se, että Suomen laki itsemurhaan avustamisesta on prikulleen sama kukn Sveitsin. Teknisesti hommaan ei tarvita lääkäreitä tai hoitajia ollenkaan. Ratkaisu on hengitysilmassa;

http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/gasschool_n_prop

• lääkäreille armoa

Itse lääkärinä en pystyisi lopettamaan aktiivisesti kenenkään ihmisen elämää. Lääkärit eivät ole Jumalia. On olemassa hyvät ja tehokkaat kivunhoitolääkitykset niin, että kuoleva ei tunne kipua. Ja aina voi tapahtua viime hetkellä traumaattinen toipuminen, esimerkkipotilas: 85-vuotias mies, saattohoitopotilas, herääkin tajuttomuudesta ja nousee vuoteellaan istumaan pyytäen syötävää. Parin päivän päästä potilas kotiutetaan.

• Jokujostain

• 10 + 8

>On olemassa hyvät ja tehokkaat kivunhoitolääkitykset niin, että kuoleva ei tunne kipua.>

Tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, Lääkäreille armoa, ettei niitä meillä riittävästi käytetä. Syynkin tiedämme todennäköisesti yhtä hyvin. Kysehän on säästöistä, säästöistä, säästöistä. Jos oikein muistan, niin esimerkiksi syöpäpotilaan pari viimeistä elinkuukautta maksavat yhteiskunnalle jotain 40 000 euroa.

Kivunhoidossa on hyvinkin suuria aluekohtaisia eroja, meillä itärajan tuntumassa olevassa pikkukunnassa se on täysin lapsenkengissä. Tunnen henkilökohtaisesti monta syöpään kuollutta, jotka huusivat tuskissaan viikkokausia ennen kuin kuolema lopulta armahti.

Juuri tällä hetkellä ahdistun ajatellessani naapuria, jolla on haimasyöpä ja elinaikaa ehkä joitain viikkoja.

Miten voit lääkärinä hyväksyä kidutuksen, jonka ehkäiseminen olisi käsissäsi?

• dfsdfds

Säästöistä ja myös eettisistä syistä. Tavoitteena on välttyä syytteiltä siitä, että lääkäri tappoi potilaan esim morfiinin yliannostukseen. Kannabis ei ole toistaiseksi laillinen syöpälääke.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe