Ahdas portti JOSTA JEESUS PUHUU

ON TODELLA NIIN

AHDAS ettei kukaan ihminen siitä voi itse sisälle käydä eikä itsessään EDES SIITÄ tahtoisi sisälle KÄYDÄKKÄÄN. SILLÄ TUO PORTTI on tie jossa IHMISEN
LUONTO, LIHA KUOLETETAAN ja JUMALAN MIELI SAA SIJAN.

Tuo ahtaan portin teoria jota täällä yhden aloituksen puitteissa tuotiin on avaran portin tie EIKÄ SUINKAAN AHTAAN PORTIN.

Se joka tahtoo tulla tuntemaan JUMALAN TOTUUDEN eikä tyydy noihin ihmisoppien helppoihin versioihin VOI TULLA TUNTEMAAN TIETÄMÄÄN
MISTÄ ON KYSE KUN JEESUS SANOO:"menkää sisälle ahtaasta portista."

Ihminen jolle Jumala saa puhua, on ihminen joka on aralla tunnolla ja pelkää että
paaduttaa itseään, että tekee anteeksi antamattoman synnin jne.
Jumalan etsimä ihminen sisimmässään on kääntynyt todella Jumalan puoleen
JA ETSII YKSIN HÄNTÄ JA HÄNEN VANHURSKAUTTAAN.

Jumalan Hengen johdatuksessa IHMINEN EI saa mitään ravintoa valheen puhujien sanomista, Jumalan Henki sen saa aikaa.
JUMALAN HENKI varjelee JOKAISEN vilpittömän Jumalaa etsivän sielun
TÄMÄ ON TOTUUS JUMALASSA ja kaikki ne jotka tämän kieltää kieltävät itse Jumalan.

Nyt kun täällä EI EDES ole otettu ENSIMMÄISTÄKÄÄN ASKELTA JUMALAN TAHDON, Pojan kuuliaisuuden tielle, niin todellinen sanoma, totuus ahtaasta portista pysyy piilossa, sokeina kun ei yksinkertaisesti voi nähdä.

Se, että ihmiset tahtovat pysyä valheissaan on todella murheellista.
Mutta niin se on EI USKO OIKEA USKO OLE JOKA MIEHEN EIKÄ NAISEN.
Se on JUMALAN TEKO, että ihminen HÄNTÄ TODELLA USKOO, että ihminen
on päässyt osalliseksi Jumalan antamasta uskosta.

Niin kauan kuin ihminen tahtoo pitää kiinni kuolettavista kirjaimista ja elää ulkoisesti ikäänkuin apostolien uskoissa hän pysyy sokeana ja näin Jumalan kirouksen alla.

VASTA KUN IHMINEN TODELLA NÖYRTYY JUMALAN EDESSÄ ja kääntyy
HÄNEN PUOLEENSA ANOMAAN, että Jumala pelastuksen tielle johdattaisi
ja pelastaisi , niin Jumala voi ihmisen silmät avata.

EI oma nöyryys, nöyristely, omat parannuksen yritykset ja hyvät teot jne...
VIE YHTÄKÄÄN IHMISTÄ ELÄVÄN JUMALAN YHTEYTEEN.

Se, että ihminen on todella nöyrtynyt Jumalan eteen se näkyy AIVAN TOISENLAISENA kuin mitä täällä saa nähdä.
Täällä roikutaan ihmisissä "olemme vajavaisia, syntisiä, heikkoja jne..."
IHMINEN joka on kääntynyt Jumalan puoleen VILPITTÄ, NÄKEE TODELLA
OLEN HUKASSA, HUKUN ellei JUMALA MINUA ARMAHDA.
EIKÄ tällainen ihminen VOI tarttua silloin pelastukseen joka ei kuitenkaan pelasta vaan veisi yhä syvemmälle kohti pohja mutia päin.
Tällainen ihminen EI VOI kuin jatkaa anomista sisimmässään, että Jumala ole minulle armollinen, varjele minua hukkumasta jne....
JA TÄMÄ ON JUURI SE TIE josta Jeesus sanoo:"ETSIKÄÄ ENSIN JUMALAA...."
Tämä on se YKSI ainoa TIE joka tuolle ahtaalle portille voi ihmisen saattaa.
Tämä on se tuhlaaja pojan tie joka oli tehnyt TÄYS KÄÄNNÖKSEN omalta
tieltään ISÄN KOTIA KOHTI.

Mutta eihän terveet itse riitoisat tule kohtaamaan tosi tarvetta PÄÄSTÄ ISÄN
"liha patojen" ääreen ja näin heille riittää vaan ulkoinen "jumalan palvelus"
erossa Jumalasta.

VAIN ne jotka todella ovat tulleet tilanteeseen johon tuhlaaja poika tuli, OLEN KAIKEN MENETTÄNYT, OLEN ELÄNYT IRSTAASTI, EN OLE SEN ARVOINEN
ETTÄ ISÄ MINUT VOISI VIELÄ OMAKSEEN OTTAA jne...KUITENKIN kääntyvät
Jumalan Isän puoleen, kun EI OLE kuin JOKO nääntyminen ja kuolema
omalla tiellä edessä. Isän luo käydessä ON TOIVO elämästä ja yltäkylläisyydestä.

Isän Jumalan yhteydessä EI VALITETA ihmisen heikkoutta, vajavuutta, syntisyyttä
KUN ahtaan portin kautta tuo KAIKKI on on poissa ja Jeesuksen elämä ihmisessä
on saanut alkaa.

Kuka siis onkaan se joka kieltää Jeesuksen elämän Jumalan omassa?
EI ainakaan Jumala ja Hänen Hengensä.

Näin se henki mikä ihmistä johdattaa on ILMEINEN.

Jumalan Henki ei sodi itseään vastaan. Jumalan Henki johdattaa kuin johdattaakin KAIKKEEN TOTUUTEEN.

Joten todella ikävää on ollut nähdä Jumalan Hengen johdatuksessa olevia ON TODELLA VÄHÄN. Tämän kun sanon, niin tästäkin närkästyy ne joita Jumalan Henki EI SAA JOHDATTAA. Eihän Jumalan totuudesta Jumalan Hengen vaikutuksessa närkästytä.

33

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuon tähän edelleen

Jeesuksen sanoman MITEN ASIAT todella ovat ja olisivat täälläkin jos ihmiset olisivat saaneet armon käydä Jumalan tahdon tielle. Totuus on kuitenkin juuri tämä
      kun Jeesus sanoo, JOTKA ISÄ HÄNELLE ANTAA.

"Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; 2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut. 3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. 4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni. 5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan. 6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. 7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. 8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. 9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun - 10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä. 11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. 12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. 13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään. 14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. 15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. 16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. 17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. 18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan; 19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa. 20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, 21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. 22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - 23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. 24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista. 25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt. 26. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• Edelleen näin on

" katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, 27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, 28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, 29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä."

Ne jotka täällä "loistaa" tiedoillaan, viisauksillaan kirjanoppineisuudellaan, niin Jumalan Henki on heistä
        kaukana.

EI todellakaan hyödytä ihmistä vaikka hän saisi omakseen koko maailman, mutta
        sielulleen saa vahingon.

Ei ole Jumalan luo kuin yksi tie sinusta riippuu valitsetko tuon yhden tien vai
        jatkatko matkaa valheen teillä.
        Se näkyy millä tiellä kuljet se EI OLE SALASSA. Et voi pettää Jumalaa et Jumalan
        tahdon tien kulkijoita.

• Se mikä on tuo

Jeesuksen sanoma ahdas portti, niin EI SITÄ VOI RAAMATUN KIRJAIMISTA TULLA TIETÄMÄÄN, VAAN ON lähdettävä JUMALAN TAHDON TIELLE jolla se
      AINOASTAAN VOIDAAN TULLA KOHTAAMAAN.

Joten se joka tivaa, "näytä raamatusta mikä se ahdas portti on" niin on todella KAUKANA JUMALASTA täydellisesti Jumalan äänen kuulumattomissa.
      EIKÄ ihme onhan hän toisen kasteen kasteen kannattaja niiden porukoissa
      oppinsa ja uskonsa kasvattanut todella mahtavalle tasolle.

Jumalan SANAA RAAMATUN SANOMAA EI TAVAAMALLA EI TUTKIMALLA VOI TULLA YMMÄRTÄMÄÄN.

Silloin kun raamattu on tullut ihmiselle Jumalaksi, niin ihminen EI TULE TUNTEMAAN RAAMATTUA, EI JUMALAA, EI PYHÄN HENGEN TOIMINTAA EI
      mitään SIITÄ MIKÄ JUMALALLISTA ON.

KIrjaimet EIVÄT MUUTA TEE KUIN KUOLETTAVAT IHMISEN.

JA JUMALAN HENKI JOKA VAIN ELÄVÄKSI VOI SANAN TEHDÄ EI TOIMI ULKOPUOLELLA JUMALAN TAHDON TIEN.

JUMALAN HENKI kyllä kutsuu ulkopuolelta, mutta mitä ihminen tuolle kutsulle tekee, mihin lähtee, jos lähtee ihmisten perään ON JA PYSYY KIROTTUNA
      vaikka muuta luulee kun se oma PYHYYS ALKAA KASVAA jota luulee Jumalan
      pyhyydeksi.
      JUMALAN PYHYYTTÄ EI VOI SAADA KUIN VAIN YHDELLÄ TIELLÄ SE ON JUMALAN TAHDON TIE josta JEESUS SANOO: "etsikää ENSIN JUMALAA..."

Kun teille muuta oppia tuodaan kuin Jeesuksen Kristuksen sanomaa TIETÄKÄÄ SE, SE ON valhetta.

Ihminen EI PELASTU OMALLA USKOLLA, omalla antautumisellaan, itse kasteelle menemällä (kaste näyttää olevan viimeinen niitti)
      Kun olette kerran vauvana kastetut JUMALA EI MUUTA KASTETTA PYYDÄ vaan se on saatana joka omalle kasteelleen pyytää menemään JA VALEHTELEE
      VAIN SILLOIN PELASTUTTE jne....

MUISTAKAA JUMALA SANASSAAN SANOO; YKSI KASTE JA SE ON TOTISESTI NIIN.

Jos mielit siis pelastusta niin YKSI TIE ON PELASTUKSEEN ja SE ON TÄYDELLISESTI JEESUKSESSA.
      USKO JEESUKSEN ELÄMÄÄN, SANOMAAN, KUOLEMAAN JA YLÖSNOUSEMUKSEEN ja kuuliaisuus HÄNTÄ POIKAA KOHTAAN.
      Kun tuolle tielle lähdet tuolla tiellä kirkastuu AHDAS PORTTI, tuolla tiellä tulet ITSE JUMALAN OPETTAMAKSI. JA KUKA JUMALAN OPETUSTA PYHÄN HENGEN kirkastamaa sanomaa, totuutta uskoa sanoo raamatun ulkopuoliseksi
      opiksi, uskoksi niin voi häntä.

Sillä Jumalan itsensä antama viisaus, oppi, usko jne OVAT KUIN OVATKIN NIIN JA AAMEN, totuisesti oikein ja TOTTA.

• selvitetäänpä lisää

lainaus: "JA KUKA JUMALAN OPETUSTA PYHÄN HENGEN kirkastamaa sanomaa, totuutta uskoa sanoo raamatun ulkopuoliseksi
        opiksi, uskoksi niin voi häntä."

Eli vaikka kuinka räikeästi Raamatun kanssa ristiriitaista sanomaa toisi, niin syy on lukijassa, ei tuojassa? Tätähän sinä tarkoitit. Eli kannattaako Raamattua sinun mielestäsi lukeakaan? Olisiko samantekevää, vaikka kaikki Raamatut maailmasta poltettaisiin tuhkaksi? Tarkoitatko sanomallasi myös, että Jumala on antanut sinulle tavallaan kyvyn kirjoittaa Raamatun uusiksi, eli eräänlaisen uuden Raamatun, joka sisältää sitä sanomaa, jota sinä tuot?

• Ensiksi sanopa
        selvitetäänpä lisää kirjoitti:

lainaus: "JA KUKA JUMALAN OPETUSTA PYHÄN HENGEN kirkastamaa sanomaa, totuutta uskoa sanoo raamatun ulkopuoliseksi
        opiksi, uskoksi niin voi häntä."

Eli vaikka kuinka räikeästi Raamatun kanssa ristiriitaista sanomaa toisi, niin syy on lukijassa, ei tuojassa? Tätähän sinä tarkoitit. Eli kannattaako Raamattua sinun mielestäsi lukeakaan? Olisiko samantekevää, vaikka kaikki Raamatut maailmasta poltettaisiin tuhkaksi? Tarkoitatko sanomallasi myös, että Jumala on antanut sinulle tavallaan kyvyn kirjoittaa Raamatun uusiksi, eli eräänlaisen uuden Raamatun, joka sisältää sitä sanomaa, jota sinä tuot?

mikä on tuo räikeä ristiriita raamatun kanssa?

SE on eri asia että ihmisopin mukaisen raamatun tulkinnan kanssa tämä Jumalan
        opetus, Jumalan Hengen kirkastama totuus ON AIVAN TOISTA.

• Ei tullut vastausta
        Ensiksi sanopa kirjoitti:

mikä on tuo räikeä ristiriita raamatun kanssa?

SE on eri asia että ihmisopin mukaisen raamatun tulkinnan kanssa tämä Jumalan
        opetus, Jumalan Hengen kirkastama totuus ON AIVAN TOISTA.

Ollaan kyllä väittämässä, että tuon raamatun vastaista sanomaa, mutta
        siihen se sitten jääkin??????

Todellisuus on se ne jotka väittää Jeesuksen sanomaa jota Hänessä tuon
        raamatun vastaiseksi itse tuovat Jumalan vastaista sanomaa TÄYDELLISESTI.

Jumalan sanaa MIKÄ ON RAAMATUSSA EI VOI TULLA TUNTEMAAN KUIN VAIN
        ja AINOASTAAN YHDELLÄ TIELLÄ ja SE ON JUMALAN TAHDON TIE.

JUMALAN PYHÄ HENKI EI siis kirkasta SANAA kuin vain Jumalan tahdon tiellä.

Jumalan Pyhä Henki ei SIIS KIRKASTA sanaa vaikka ihminen omalla uskon tiellään HARTAASTI rukoilee;"pyhä henki kirkasta sanaa JNEEEEE"AIVAN MUU
        pyhä henki on sanaa kirkastamassa VAIKKA IHMINEN LUULEE MUUTA.

Jumalan Pyhä Henki johdattaa YHTEEN JA AINOAAN USKOON KAIKKI JOTKA
        sen johdatuksessa OVAT AAMEN.

• Ahdas portti on

elämän ja kuoleman kysymys?

Jeesus sanoo: (otan tähän mukaan vähän laajemmin Jeesuksen sanoman)
      "Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat! 12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. 13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; 14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. 15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia."

Tässäkin on Jeesuksen sanoma selvästi ja selkeästi:"kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä HÄNELTÄ ANOVAT!"
      KUKA USKALTAA SANOA TUO ON VÄÄRÄÄ OPPIA, VÄÄRÄÄ USKOA,
      IHMISEN OMIA TEKOJA???

KUN JUMALA POIKANSA KAUTTA SANOO;"ETSIKÄÄ, ANOKAA, KOLKUTTAKAA, MENKÄÄ... KUKA NIITÄ EI KÄSKE NOUDATTAA?
      Sehän on se kavala käärme joka niin tekee SANOO EI MITÄÄN TUOLLAISTA
      saat vaan uskoa, luottaa, turvautua Jumalaan jne....SIKSIPÄ sinä pysytkin
      syntisenä synneissäsi VAIKKA ITSE LUULET muuta, kun ITSE PARANTELET
      itseäsi ja YRITÄT TOIMIA OIKEIN NÄMÄ OVAT NIITÄ OMIA TEKOJA saastainen
      vaate Jumalan edessä.

Jumala todellakin ANTAA oikean uskon, HÄN YKSIN VOI PELASTAA, EIKÄ SE
      siis käy niin, että sanotaan ihmiselle: "SINÄ SAAT VAAN USKOA, kun olet itsesi Jumalalle antanut olet hänen jne....."
      Niin monta kertaa olen tätäkin TOSIASIAA TUONUT, mutta vielä ei kirjoittajissa NÄY yhtäkään joka olisi VAKAVASTI OTTANUT JEESUKSEN SANOMAN, EI
      vaan täällä hehkutetaan vain raamatun nimeen ja Jeesuksenkin nimeen, mutta
      SANOMA JONKA JEESUS ON ISÄN SYDÄMELTÄ TUONUT se saa pelkkää halveksuntaa ja sanotaan ETTEI SE KUULU RAAMATTUUN, se on harha oppia jne....

Tässä tullaan tähän TOSIASIAAN, kun Jeesus sanoo: "etsikää ENSIN JUMALAA ja Hänen valtakuntaansa, niin kaikki muukin tarvittava tullaan antamaan."
      TÄMÄ ON SE ALKU, tämä on se tie jolla voidaan tulla Jumalan johdattamina
      ahtaan portin eteen.

SELVÄ ON SANOMA. SE ON IHMISEN OSA.

Mutta mitä tekee ihmisopin uskossa olevat, HEPÄ SANOVAT EI MITÄÄN TUOLLAISTA anomista, etsimistä se on vain pirun puhetta jne...
      ARMOSTA OLEMME PELASTETUT saamme vain uskoa jne...

Niinpä uskoa mitä? Kun Jeesuksen osoittama pelastuksen tie ohitetaan niin EI silloin Jumala kuljeta ihmistä vaan piru, tämähän on aivan selvä asia.
      EI Jumala epäuskoisia oman tien kulkijoita Poikansa mitätöijiä kuule EI HEITÄ
      johdata.
      Tämä on Jumalan totuus EIKÄ TÄTÄ VOI KUKAAN IHMINEN MUUKSI MUUTTAA.
      Silloin kun muutetaan niin turmioksi se tehdään niin itsensä kuin muidenkin
      turmioksi.

Näin anomisen TIE on se ainut oikea tie ja näille jotka ovat tuolle tielle lähteneet JEESUS sanoo: "menkää sisälle ahtaasta portista..."
      Kun Jeesus sanoo "MENKÄÄ" niin se ei tarkoita NYT JUSTIINSA, vaan kun ihminen sen eteen tulee johdetuksi "harvat sen löytävät".

Tässä tulee Jeesuksen vertaus tuhlaaja pojasta esimerkkinä, niin kuin jo
      tuolla aiemmin oli.

Kun puhutaan tulin silloin ja silloin uskoon ja luullaan PELASTUIN olen Jumalan oma (kun näin opetetaan vastoin Jeesuksen sanomaa Jumalan totuutta) niin
      todellisuus ON, tuo on vasta JUMALAN HERÄTYS, Jumalan kutsu ihmiselle, että
      lähtisi Hänen tahtonsa tielle Hänen Hengensä johdatuksen tielle, nisunjyvän kuoleman tielle jne....

Silloin kun ihminen on Jumalan puhuttelussa, Jumalan kutsun alla, niin silloin kun toinen ihminen hänelle Jumalan sijasta lausuu: "sinun syntisi ovat anteeksi annetut ole turvallisella mielellä olet Jumalan oma ...jne...." ihminen johdetaan
      väärään rauhaan väärän armon alle.
      (KUINKA MONTA SINÄ OLETKAAN SIIS JOHDATTANUT HARHAAN ja KUINKA KAUAN TAHDOT OLLA IHMISIÄ PETTÄMÄSSÄ?
      EI OLE YKSI LYSTI)

• jatkuu......

Kun Jeesus sanoo:"Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. 8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet. 9. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. 10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. 11. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä."

Näin kirjanoppineet sujuvasti kopsaavat raamatun sanomia, kun tämäkin Jeesuksen sanoma tuodaan samaan syssyyn "ahtaan portin" kanssa.
        Sanotaan Jeesus on se ahdas portti, kun Hän sanoo:"minä olen lammasten ovi"

Jeesuksen sanoma "lammasten ovesta" on ERI kuin Jeesuksen sanoma
        "ahtaasta portista".
        JEESUS puhuessaan "lammasten ovesta" OSOITTI, HÄN, HÄNESSÄ on PÄÄSY
        Isän yhteyteen.
        ENSIN ON KÄYTÄVÄ SISÄLLE JUMALAN TAHDON TIELLE ja SE KÄY AINOASTAAN USKOMALLA JEESUSTA ja olemalla kuuliainen HÄNELLE.
        Tuolla tiellä voidaan tulla kohtaamaan ahdas portti joka VIE ELÄMÄÄN PELASTUKSEEN, Jumalan yhteyteen POJASSA.

JEESUS ON TODEN TOTTA TIE, TOTUUS, ja ELÄMÄ, kenenkään muun kautta
        mitään muuta tietä EI IHMINEN TULE PELASTUMAAN.

KAIKEN MAAILMAN USKONNOT, helluntailaisuudet, lestis, paptistit, jne...
        ovat todella seurausta siitä, että langennut ihminen yrittää saada uudelleen yhteyden Luojaansa ilman uskoa Jeesuksen, ilman käymättä nisunjyvän kuoleman tietä jne....

• Epäuskossa pyydetään

selvennystä, mutta ei tule hätää omasta uskostaan joka on räikeällä tavalla ristiriirassa sen totuuden kanssa jonka itse Jumala on saanut sanasta kirkastaa
        JOKA jo kirjaimienkin mukaan kyllä on aivan selvästi nähtävänä.

Voi niitä jotka taistelevat omassa viisaudessaan ja pyhyydessään Jumalan viisautta ja pyhyyttä vastaan.

JUMALAN ITSENSÄ TULEE SAADA IHMISELLE OPETTAA ihmisen oma raamatun pänttäys EI ihmistä pelasta.

• Pystyykö se kameli

neulansilmän läpi kulkemaan? Aasinkin silmät voi Jumala avata näkemään Jumalan Pojan miekan käydessä läpi sydämensä.

Kuka teistä on luopunut kaikesta Jumalan valtakunnan tähden?

• Miksi tahdot

olla epäuskoinen, ja kuulla sen valheen hengen ääntä ja tuoda sen sanomaa?

Mitä tähän tulee:"Kuka teistä on luopunut kaikesta Jumalan valtakunnan tähden?"
        Niin tuonkin tulisit näkemään miten on mitä se on jos tahtoisit luopua EPÄUSKON
        tiestä ja lähteä Jumalan Pojan uskon tielle.

Joka ei tahdo menettää OMAA ELÄMÄÄNSÄ Jeesuksen tähden EI OLE KELVOLLINEN JUMALALLE. Tämä on totuus.

• Jeesus vaikuttakoon
        Miksi tahdot kirjoitti:

olla epäuskoinen, ja kuulla sen valheen hengen ääntä ja tuoda sen sanomaa?

Mitä tähän tulee:"Kuka teistä on luopunut kaikesta Jumalan valtakunnan tähden?"
        Niin tuonkin tulisit näkemään miten on mitä se on jos tahtoisit luopua EPÄUSKON
        tiestä ja lähteä Jumalan Pojan uskon tielle.

Joka ei tahdo menettää OMAA ELÄMÄÄNSÄ Jeesuksen tähden EI OLE KELVOLLINEN JUMALALLE. Tämä on totuus.

uskon ja totuuden ja armon sanoja sydämissämme! Paljon on kuitenkin sanoja antanut Isä Poikansa kautta ja kaikki on vastaanottamisen arvoista hyvää elävää sanaa. Herra siunatkoon meitä kaikkia ihan totuudellisesti ja armollisesti ja pyhittäköön meidät luopumaan kaikesta ja rakastamaan Herraamme kaikesta sydämmestä ja sielusta ja mielestä ja lähimmäistä kuten Herra itse meitä rakastaa Isässä Jumalassa. Jumalan Henki täyttäköön astiamme ylitsevuotavaiseksi ja ennenkaikkea Herran päivän lähestyessä ja tullessa, ja näin kaiken toivomme saamme armoonsa asettaa. Herra Jeesus on hyvä ja me ihmisinä sitä mitä olemme. Tule Herra Jeesus ja tulkoon valtakuntasi.

• Älä petä itseäsi

ja muita.

Kyllä sinunkin tulee nöyrtyä Jumalan eteen anomaan, että HÄN SINUT PELASTAISI.

Nyt elät ihmisopin harhaisessa uskossa jossa ihminen itse elää EIKÄ JUMALAN ELÄMÄ näin saa mitään sijaa.

• Tiedä silloin kun

puhutaan "raamatun mukaisuudesta" silloin on kyse kirjanoppineiden tulkkauksista
      eikä sillä ole mitään tekemistä Jumalan totuuden kanssa.

Näin se menee luonnollinen ihminen ilman Jumalan Pyhän Hengen johdatusta EI
      voi tulla näkemään TOTUUTTA SANASTA.

ON kuin onkin nöyryttävä Jumalan edessä ANOMAAN, "johdata sinä Jumala minut
      yhteyteesi, totuutesi, uskoosi."VASTA silloin kun ihminen on kääntynyt vilpittä Jumalan puoleen, JUMALA IHMISEN SILMÄT VOI AVATA NÄKEMÄÄN OIKEIN.

Ei turhaan sanassa sanota; "MONI LUULEE TIETÄNSÄ OIKEAKSI MUTTA SE ONKIN KUOLEMAN TIE."

Jos tahdot päästä oikealle tielle, niin SIIHEN KULKU KÄY JUURI noin, että
      KÄÄNTYY JUMALAN PUOLEEN, ETSIMÄÄN HÄNTÄ JA HÄNEN VANHURSKAUTTAAN.
      Jumala EI JOHDATA HARHAAN, vaan KAIKKEEN TOTUUTEEN, yhteyteensä.

• kenenkään ihmisen

ei kannata alkaa lyijykansia asettelemaan Jeesuksen portin eteen.

• kukas täällä

kansia asettelee, voisitko osoittaa sellaiset viestit?

Täällä näkyy sellaisia viestejä, että kun ei olla itse tahdottu mennä ahtaasta portista sisälle, niin ollaan muitakin estämässä sisälle menemästä.

• kehenkäs sinä olet
        kukas täällä kirjoitti:

kansia asettelee, voisitko osoittaa sellaiset viestit?

Täällä näkyy sellaisia viestejä, että kun ei olla itse tahdottu mennä ahtaasta portista sisälle, niin ollaan muitakin estämässä sisälle menemästä.

loukkaantunut? Pannaan pois kaikki valheet, eikä ole mitään valkoisiakaan valheita vaan anotaan Jumalan armoa ja totuutta valkeudeksi ihan kaikessa opissa ja hyvässä sanomassa.

Jos joku ns. uskovainen on sinua loukannut, niin syy on hänessä eikä Jeesuksessa. Jos itse et tahdo pysyä totuudessa niin syy on sinussa eikä Jeesuksessa.

Kiitetään Jeesuksen Isää ja Jumalaa ja pysytään Jumalan armossa ja totuudessa ja hyvässä valtakuntansa lupauksen lapseudessa.

Toivottavasti pääset eroon kaikesta katkeruudesta ihan kaikessa elämässäsi ja sydämessäsi ja sielussasi ja mielessäsi Jeesuksen nimessä ja Hengessä.

• Kenelle puhut?
        kehenkäs sinä olet kirjoitti:

loukkaantunut? Pannaan pois kaikki valheet, eikä ole mitään valkoisiakaan valheita vaan anotaan Jumalan armoa ja totuutta valkeudeksi ihan kaikessa opissa ja hyvässä sanomassa.

Jos joku ns. uskovainen on sinua loukannut, niin syy on hänessä eikä Jeesuksessa. Jos itse et tahdo pysyä totuudessa niin syy on sinussa eikä Jeesuksessa.

Kiitetään Jeesuksen Isää ja Jumalaa ja pysytään Jumalan armossa ja totuudessa ja hyvässä valtakuntansa lupauksen lapseudessa.

Toivottavasti pääset eroon kaikesta katkeruudesta ihan kaikessa elämässäsi ja sydämessäsi ja sielussasi ja mielessäsi Jeesuksen nimessä ja Hengessä.

..........

• ota onkeesi
        Kenelle puhut? kirjoitti:

..........

sinullepa juuri - ArmiK.

• Omiaan puhuu
        ota onkeesi kirjoitti:

sinullepa juuri - ArmiK.

niin kuin sinäkin, voi teitä ellette enää voi Jumalan armoa saada kohdata niin, että pääsisitte valheen vallasta Jumalan totuuden valtakuntaan.

• Fariseuksen lempi-

aihe: "ahdas portti", mutta tahtooko mennä kasteelle Jumalan tahdon mukaan tai jos on jo mennyt tahtooko sen kieltää ja opettaa harhaa ja valhetta kasteista.

• Sinullapa on

pasmat sekaisin, "Jeesus fariseus" ?????

Jos Jumala ei saa sinua herättää valheistasi niin voi sinua.

• Se portti on todella

niin ahdas, että ne jotka sanovat antaneensa itsensä Jumalalle OVAT avaran portin
      kautta luikahtaneet sisälle.

Kun Jumala saa ihmistä vetää puoleensa IHMINEN NÄKEE EN VOI ITSELLENI MITÄÄN, EN VOI ANTAA ITSEÄNI JUMALALLE, EN TAHDO, vaan tahdon pitää elämäni itselläni jne... MUTTA KUN JUMALA ON PITKÄMIELINEN JA KUTSUU
      ihminen NÄKEE HUKUN, ELLEI JUMALA MINUA ARMAHDA ja näin HÄN
      JUMALAN ARMOSTA ETSII, KOLKUTTAA, ANOO ja JUMALA SEN TEKEE
      RIISUU IHMISTÄ ja johdattaa OMALLA AJALLAAN AHTAAN PORTIN ETEEN jne...

Ne jotka ovat menneet avarasta portista sisälle HEILLE EI KELPAA JUMALAN
      HENGEN TUOMA SANOMA, vaan HE MIELISTYVÄT valkeuden enkeliksi pukeutuneen saatanan HIENON hengen sanomaan jota kilvan kiittävät ja ylistävät.

TIEDÄ SIIS, EI sellaiset ihmiset jotka sanovat antaneensa itsensä Jumalalle
      ole alkuunkaan Jumalan asialla, HE OVAT ITSE ITSENSÄ PELASTANEET EI siinä Jumalaa ole tarvittu.

• On todella vaarallis

lähteä itse kehittämään uskoa raamatun kirjaimista.
      Mutta näin se on omat uskonsa kirjaimista voivat kyhätä vain ne jotka eivät ole
      Jumalan valittuja. SANOTAAN kuitenkin näinkin, "valitutkin voivat eksyä."

JOTEN PELASTUMINEN EI OLE HEPPOINEN ASIA. Pelastuminen EI ole ihminen itsensä otettavissa VAAN JUMALALTA SAATAVISSA ja SIKSIPÄ ON SANOTTU;
      "ANOVA SAA, ETSIVÄ LÖYTÄÄ ja KOKUTTAVALLE AVATAAN."
      Jumala sen tekee JA KUKA tämän IHMISESSÄ KIELTÄÄ ON PIRUN ASIALLA
      vaikka itse luulee AIVAN MUUTA.

Tiedän mistä PUHUN, Jumalan SANA ON elämässäni saanut KÄYDÄ TOTEEN.

EIKÄ kukaan ihminen jonka OMASSA elämässä EI OLE SAANUT SANA KÄYDÄ TOTEEN ole niiden joukossa joille Jeesus kerran sanoo; "tulkaa minun Isäni siunatut".

HERÄTKÄÄ TODELLA älkääkä luottako MAHTAVIIN KOKEMUKSIIN itsenne antamisiin jne... VAAN NÖYRTYKÄÄ TODELLA JUMALAN EDESSÄ
      ANOKAA että JUMALA TEIDÄT JOHDATTAISI TOTUUTEENSA.
      Kirjaimia tuijottaen niissä roikkuen ETTE PELASTU KIRJAIMET TEKEVÄT VAIN KUOLEMAN VIRKAA. JUMALA yksin voi ELÄVÄKSI TEHDÄ.

TÄMÄ ON TOTUUS JUMALASSA.
      Ps. EN HUUDA (vaikka näinkin on MONI AJATTELEE KERRAN;"OLISIT HUUTANUT OLISIT HUUTANUT TODELLA KOVAA että jos minäkin olisin voinut herätä valheellisesta uskosta joihin ihmisopit olivat niin syvälle johdattaneet.)
      MUTTA KOROSTAN, sillä tiedän noilla uskoilla joita täällä mainostetaan EI KUKAAN PÄÄSE JUMALAN LUO.

• On vaarallista

pyrkiä eksyttämään valittuja, mutta pitäköön jokainen itsestään huolta että pysyy Jumalan antamien pyhien kirjoituksien ja Herran Jeesuksen Hengen opettamassa totuudessa ja armossa ja siunauksessa. Jokainen saa sen mukaan kuin on ruumiissaan ollessaan tehnyt.

• Miksi sitten

olet ja pysyt eksyksissä eksyttämässä muitakin eksyksiin ja kehoitat pysymään eksyksissä?

• Synnytään elävästä

vedestä ja Pyhästä Hengestä kuten Jeesus opetti Nikodeemukselle ja pysytään sydämen uskossa ja suun tunnustuksessa ja rakkaudessa Jeesusta kohtaan tekemällä opetuksensa mukaan sen armon mukaan, minkä Isä antaa meille anoville nöyrille lupauksen lapsilleen.

Vain Jeesuksessa on Iankaikkinen Elämä, totisesti. Hallelujah Jeesuksen nimessä!

Ken on uskonsa tunnustanut suullaan ja tahtoo kuuliaisuutta opettaa Jeesukselle ottakoon kasteen vedessä Jeesuksen nimessä ja anokoon Jeesukselta Pyhän Hengen kastetta ja annetaan ja hyvä on kiittää ja kunnioittaa hyvää Herraa nimessään ja myös taivaallista Isää, joka Jeesuksessa kaiken hyvän vaikuttaa.

Jeesus Nasaretilainen on Ahdas Portti ja Kaita Tie, totisesti. Varotaan valhejeesuksia valhekasteissa ja valheopetuksissa kasteesta ja parannuksesta ja uudestisyntymisestä ja ihmisestä ja kaikesta, minkä vain Henkien erottamisen armolahjan kautta olemme saaneet ymmärtää taivaallisessa hyvässä Paimenessa Jeesuksessa, totisesti.

Hallelujah!

• Voi kun et sinä

ole varonut valejeesuksia, niin nyt sinä sokeudessasi annat varoituksen
        Jeesuksesta Jumalan Pojasta näin kehoitat nyt kaikkia varomaan siis OIKEAA
        Jeesusta VAPAHTAJAA.

Tämä on totuus kohdallasi, mutta ellei Jumala saa sinua herättää (voiko enää
        sillä olet käynyt ja muillekin mainostat saatanan kastetta, olet rikkonut KAIKESSA
        Jumalaa vastaan.)

• Näin on saatanan
        Voi kun et sinä kirjoitti:

ole varonut valejeesuksia, niin nyt sinä sokeudessasi annat varoituksen
        Jeesuksesta Jumalan Pojasta näin kehoitat nyt kaikkia varomaan siis OIKEAA
        Jeesusta VAPAHTAJAA.

Tämä on totuus kohdallasi, mutta ellei Jumala saa sinua herättää (voiko enää
        sillä olet käynyt ja muillekin mainostat saatanan kastetta, olet rikkonut KAIKESSA
        Jumalaa vastaan.)

mukaan;"Jeesus Nasaretilainen on Ahdas Portti ja Kaita Tie"
        Jeesus ON SE KIVI JOHON KOMPASTUTAAN JA KAADUTAAN, miksi, siksi,
        että ihmisen luonto ja saatana OVAT TODELLA HYVÄÄ PATAA JEESUS EI MUUTA TEE KUIN HAJOITTAA TUON PADAN väärän uskon väärän rauhan.
        JEESUKSEN sanoma SEN KUN IHMINEN USKOO ja LÄHTEE POJAN KUULIAISUUDEN TIELLE silloin ihminen vasta voi tulla näkemään TODELLISUUDEN itsestään, Jumalasta kuin saatanastakin.

NIIN KAUAN kuin ihminen kulkee valheen teitä omia tuoden omia uskoen HÄN EI
        NÄE VAIKKA hänen silmiensä ETEEN TUODAAN AIVAN SELVÄÄ JA SELKEÄÄ
        JUMALAN TOTUUTTA.

TIE ahtaalle portille KULKEE VAIN YHTÄ TIETÄ PITKIN se on tuo Jumalan tahdon tie SE ON NISUNJYVÄN KUOLEMAN TIE se on se yksi tie joka johdattaa
        Isän luo Pojan kautta.

KUKAAN EI PELASTU ulkoisesti uskomalla raamatun sanomaan, kun ulkoisesti
        uskomalla EI TULE TUNTEMAAN raamatun sanomaa.

Raamatun sanomaa EI SIIS HYÖDYTÄ TAVATA se ei ketään auta, VAAN LÄHTÖ todellakin Jumalan tahdon tielle ON TIE jolla tullaan tuntemaan JUMALA, ja Hänen sanansa NIIN KUIN SE ON.

• korjataan ...

"Ken on uskonsa tunnustanut suullaan ja tahtoo kuuliaisuutta, Jeesus opettaa ottamaan kasteen vedessä Jeesuksen nimessä ja anokoon Jeesukselta Pyhän Hengen kastetta ja annetaan ja hyvä on kiittää ja kunnioittaa hyvää Herraa nimessään ja myös taivaallista Isää, joka Jeesuksessa kaiken hyvän vaikuttaa."

• kovin yhtä on
        Näin on saatanan kirjoitti:

mukaan;"Jeesus Nasaretilainen on Ahdas Portti ja Kaita Tie"
        Jeesus ON SE KIVI JOHON KOMPASTUTAAN JA KAADUTAAN, miksi, siksi,
        että ihmisen luonto ja saatana OVAT TODELLA HYVÄÄ PATAA JEESUS EI MUUTA TEE KUIN HAJOITTAA TUON PADAN väärän uskon väärän rauhan.
        JEESUKSEN sanoma SEN KUN IHMINEN USKOO ja LÄHTEE POJAN KUULIAISUUDEN TIELLE silloin ihminen vasta voi tulla näkemään TODELLISUUDEN itsestään, Jumalasta kuin saatanastakin.

NIIN KAUAN kuin ihminen kulkee valheen teitä omia tuoden omia uskoen HÄN EI
        NÄE VAIKKA hänen silmiensä ETEEN TUODAAN AIVAN SELVÄÄ JA SELKEÄÄ
        JUMALAN TOTUUTTA.

TIE ahtaalle portille KULKEE VAIN YHTÄ TIETÄ PITKIN se on tuo Jumalan tahdon tie SE ON NISUNJYVÄN KUOLEMAN TIE se on se yksi tie joka johdattaa
        Isän luo Pojan kautta.

KUKAAN EI PELASTU ulkoisesti uskomalla raamatun sanomaan, kun ulkoisesti
        uskomalla EI TULE TUNTEMAAN raamatun sanomaa.

Raamatun sanomaa EI SIIS HYÖDYTÄ TAVATA se ei ketään auta, VAAN LÄHTÖ todellakin Jumalan tahdon tielle ON TIE jolla tullaan tuntemaan JUMALA, ja Hänen sanansa NIIN KUIN SE ON.

Teuvo Sunin kanssa viestisi.

• Niin on sen
        kovin yhtä on kirjoitti:

Teuvo Sunin kanssa viestisi.

minkä hän on aikoinaan saanut Jumalalta.

Jumala JOHDATTAA KUIN JOHDATTAAKIN YHTEEN AINOAAN USKOON NE JOITA HÄN SAA JOHDATTAA, jotka Hänen tahtonsa tiellä kulkevat.

NÄIN ON KUN JEESUS SANOO:"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

ON TODELLA JÄRKYTTÄVÄÄ sinäkin näet SAMA ON sanoma MUTTA ET VAIN VOI USKOA TODEKSI ETTÄ JUMALALLA ON KUIN ONKIN YKSI USKO JOHON HÄN JOHDATTAA omansa. Mieluummin jäät vain valheen palvelijaksi sitä kuuntelemaan ja sen sanomia tuomaan IHMISTEN KADOTUKSEKSI.

• Ei tuo tarkoita
        korjataan ... kirjoitti:

"Ken on uskonsa tunnustanut suullaan ja tahtoo kuuliaisuutta, Jeesus opettaa ottamaan kasteen vedessä Jeesuksen nimessä ja anokoon Jeesukselta Pyhän Hengen kastetta ja annetaan ja hyvä on kiittää ja kunnioittaa hyvää Herraa nimessään ja myös taivaallista Isää, joka Jeesuksessa kaiken hyvän vaikuttaa."

uskoa kuin uskoa joten harhassa olet kun kirjain uskossa olet EIKÄ NÄIN
        Jumalan TOTUUDEN HENKI SAA KIRKASTAA SANAA SINULLE NIIN KUIN SE JUMALASSA ON.

Täällä EI NÄY tuota uskoa josta raamatussa puhutaan.
        Täällä ei näy USKOA JEESUKSEEN vaan päin vastoin Jeesus teilataan täällä
        raamatun ulkopuoliseksi ja Paavali se on joka on nostettu korkealle jalustalle
        jota palvotaan.

Täällä olisi aivan toista jos tuota raamatun sanomaa uskoa olisi ihmisillä
        AIVAN TOISTA OLISI näin on totuus Jumalassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5554
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1635
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      18
      1097
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      977
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      68
      972
    6. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      903
    7. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      57
      890
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      888
    9. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      848
    10. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      113
      836
    Aihe