Mikä olisi tehokas tapa pudottaa painoa?

Pitäisi keventyä

Olen sellainen useiden vuosien aikainen satunnainen treenaaja (n. 2krt/vko), mutta hyvää tulosta saan näköjään aikaiseksi noudattamalla pyhää kolminaisuutta: treeni, ravinto ja lepo -kaavaa.

Ongelmani on vain se, etttä minulla on rasvaa, eli painostani saisi 10 kiloa tiputtaa ja mielellään 15kg, joloin olisin päälle satakiloinen edellen. Kaikki tuo fläsä on minulla, vatsassa pääasiassa ja reisissä osin.
Olen kokeillut laskea kaloreita: peruskaloritarpeeni on 2800 kcal/vrk. Olen pyrkinyt sen alle syömään ja se on ihan helppoa vaikka syön kaikkea ja herkkujakin, sekä kaljaa, viiniä tai viinaa juon ehkä joka toinen viikonloppu enempi tai vähempi. Painoni saattaa pikkuhiljaa tippuakin, eli vuositasolla uskon keventyväni näin, mutta kesäkunnosa olen vasta joskus vuonna 2015, ehkä. Olenkin miettinyt, millä saisin nopeampaa tiputettua painoa häiritsemättä treeniä?
Auttaako se jos lisään liikuntaa vaikka kolme kertaa viikossa 10 kilometriä pyöräilyä, rullaluistelua sauvoilla/ ilman tai lenkkeilyä (mikäli loukatut selkä ja jalka alkaa kestämään) ja pidän kalorit alle 2800 kcal;ssa?

Kateellisena joskus olen katsonut, kun joillakin on asennetta ja he haluavat itsensä kesäkuntoon, ovan valmiita tekemään asialle jotain ihan egosyistä. Oma asenteeni ei ole ainakaan vielä ruiittänyt, koska en hae ulkonäköä, vaan terveyttä pitkällä tähtäimellä. Haluan olla hyvässä kunnossa siksikin, että jaksan töissä ja lasteni kanssa. Tietty ulkoinen habituskin saa ehistua, mutta se ei ole se minun päälimmäinen focus asiassa.

6

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heleppoaa

2 viikkoa veät pelkkää prode jauhoa (missä ei ole hiilareita) 5-6krt päivässä, kalorit pysyy noin 1100kcal, rankkaa mutta palkitsee lopussa se on varma... -20kg3vk...

• FitnessGuru

Aloittajan "Pitäisi keventyä" kannattaa lopettaa ensin itselleen valehtelu. 2800 kcal/vrk on noinkin paljon ylipainoiselle n. 120 kg painoa aivan liikaa dieettaukseen, varsinkin kun suuri osa painosta on fläsää joka ei tarvitse kaloreita vaan poispolttoa. Kyllä sun pitää mennä kaloreissa sinne 2000 kcal tienoille jotta todella alat laihtua.

Suosittelen seuraavaa todellista dieettausohjelmaa.

Eli ensin kalorit 2000 kcal tienoille. 2g per painokilo proteiinia hyvistä ruoka-aineista (broilerin rinta, naudan paistiliha/jauheliha, kala, maitorahka, raejuusto, kanamunat, palkokasvit), rasvat jonnekin 10-15% väliin päivittäiskaloreista ja nekin vain hyvistä lähteistä mm. neitsytoliiviöljy, saksanpähkinä, kuorimaton manteli, munankeltuainen ja kala. Ei leivän päälle tai ruuanvalmistukseen talousrasvoja).
        Hiilihydraatit 100% täsyjyväviljasta (täysjyväkaura, vehnänalkiot, täsyjyväruislimppu, täysjyväriisi)
        Lisäksi paljon, paljon ravintorikkaita kasviksia (erityisesti kaalit, sipulikasvit, vihannekset ja tuoreyrtit, sitrushedelmät, omena ja marjat)
        Vihreää teetä ja/tai suodatinkahvia 5-6 kupillista päivässä, pääoson teetä ja ilman maitoa se tee. Kahviin voi laittaa rasvatonta maitoa.
        Vettä paljon.
        Lisäravinteita tai synteettisiä vitamiineja ei tarvita.

Kuntoiluna:
        5-7 krt viikossa 500 kcal aerobinen treeni, noin 30-50 minuuttia kerralla. Kuntopyöräily, pyöräily, crosstrainer, uinti, juokseminen ym. hyviä. Jälkipolttoa tulee parisataa kaloria lisää vuorokaudessa, joten näistä saat n. 700 kcal polttoa per kerta/vrk.

Tämän lisäksi 3-4 kertaa viikossa punttisalitreeni. 4 kertaa kaksijakoisella tietenkin parempi. Keskityt puhtaisiin liikkeisiin ja teet 3 x 10-15 toiston sarjoja nousujohteisilla painoilla. 2-3 liikettä per lihasryhmä, lihasryhmän koosta riippuen. Eli 6-9 sarjaa lihasryhmälle, plus lämmityssarjat. Korkeintaan 60 minuutin treeni, mieluummin lyhyempi.

Muista alku- ja loppuvenyttelyt ja mieluummin vielä 1-2 pidempää itsenäistä venyttelyohjelmaa viikossa. Painoharjoittelu jo itsessään lisää elimistön kalorinpolttoa läpi vuorokauden, kehittyvä ja kasvanut lihasmassa vielä lisää.

Tällä ohjelmalla poltat rasvaa koko ajan kiihtyneesti ja kasvatat samalla lihasmassaa. Ja tulokset ovat nopeita mutta terveellä tavalla jotta energiaa riittää treeneihin ym. elämään ja pysyt terveenä.

• MieseikäMikkiHiiri

Löysin yhdestä treenikirjasta hyvän vinkin!

Tee 4-7 päivänä viikossa noin tunnin suht kovavauhtinen kävelylenkki!

Palaa kalorit ja on koko ajan nälkä! Ainakin mulla tepsinyt ja ylimääräiset läskit karisseet!

Salilla vietän aikaa 2-5 päivänä viikosssa.

• nutrista

Kunnon ketoosidieetti Nutrilett Quick Start 5 Day paketeilla laittamalla maidoksi Valio -maidon. Saat muutamalla parin-kolmen viikon jaksolla löysät pois, polttamatta liikaa lihasmassaa. Tämän jälkeen kun katsot mitä syöt, niin on kevyt olo ja turha viskeraalinen ym. rasva poissa.

• Tässä vinkit_
    • nyk.sop.suht.

voin sanoa tuo terveysmyrky juttu toimii! tein 2 kk tolla kaavalla ja laihdun 22 kg kiitos tästä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2166
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2065
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      27
      1953
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      46
      1367
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1316
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      792
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      721
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      713
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      698
    Aihe