Jahas,
paljon puhutut eCredit ja Arply vaan nostavat "perintäkirjeidensä" summia.
Liitteeksi vielä lisätty pari lakipykälää, jossa mm. mainitaan, että perintälupaa ei tarvita satunnaisessa perinnässä, mikäli perintätoimintaa ei ole markkinoitu.
Saiko joku muu vastaavia kirjeitä, mitäs mieltä olette?
Perintälupaa ei vaadita satunnaisessa perintätoiminnassa?
13
350
Vastaukset
- vitiheppi66
Juuri tuli tuollainen kirje vipistä jota en ole edes ottanut. Lisäksi kännykkä paukuttaa jatkuvasti muikkaria olemattomista vipeistä. Uhkaavat käräjillä jne..
- sksksksks
joo mulla samanlaista touhua tänään tuli kaks viestii missä uhataan vaikka millä!eli noi lakijutut ja niissäkin kirjotus virheitä!kyllä ne on viisaita :D ne on kompuksessa jonkun suomalaisenkin kanssa !lukeevat näitä viestejä täältä!ei ne muuten esim..tota perintälupa juttua olis kirjottaneet ne koittaa kepillä jäätä että saisivat ihmiset maksamaan !!edelleen sitä puljua ei löydy perintäfirma sivuilta!!
- 1+17
Ei heidän perintänsä voi olla "satunnaista" jos kerran firma pelkästään sitä harrastaa. Jumaliste se kakara on pöljä. Rikollisia ne on ja niille ei tarvitse mitään maksaa takaisin. Itse olen heille joskus aikoinaan laittanut viestin että maksan heti kun he maksavat takaisin minulta huijatut 20€ 20€ tekstariviesteistä. Pitäsiköhän laittaa heille perintäviestiä menemään noista huijatuista rahoista, ja kerran viikossa 5€ lisää. Minulla on aivan samanlaiset oikeudet kuin heilläkin, en kuulu luotonantorekisteriin, taikka perintärekisteriin, ja perintäni on satunnaista, eli heidän pitäisi maksaa minulle.
- shittilafka
Juttelin tästä eilen kuluttajaviraston kanssa ja näiden fiirmojen toiminta on aika pitkällä polisiin tutkinnassa
- shitttt....
hienoa kuulla :) tosiaan shittilafka....!!lukekaahan se perintä maili :) joka kohdassa kirjotusvirheitä..ei kukaan mene maksamaan sellasta laskua!!
- 14+5
Ja kun kerran luotto on lainvastaisesti myönnetty, kun kerran eivät kuulu luotonantorekisteriin. Eikai silloin laki voi olla heidän takanaan perintä asioissa, maalaisjärjellä ajateltuna ei tietenkään. Ja mitä tuohon "satunnaiseen" tuleen, Arply Oy on vuodesta 2009 myöntänyt luottoa, ja harrastanut perintää. Eli ei ole satunnaisesta kyse, kunhan yrittävät vedota tuollaisiin lakipykäliin, jos joku heikkohermoinen vaikka pelästyisi ja maksaisi. Huijareita ovat, piste. Joku viisaampi voisi muuten kertoa miten sitä lakipykälää tulkitaan, milloin perintä on satunnaista. Tarkoitetaanko silloin jotain firmaa joka omatoimisesti yrittää periä jotain laskua ja laittaa mahdollisia pieniä perintäkuluja, esim. Autokorjaamo perii asiakkaalta laskua?
- 4+14
Jos teille tulee niitä viestejä jossa on oikein viitattu lakipykäliin, lähettäkää viestiä takaisin ja kysykää:"Oletteko siitä lakipykälästä kuullut missä kerrotaan että kaikkien luotonmyöntäjien pitää olla rekisteröitynä luotonantajarekisteriin?". Sekin jo kertoo aika paljon toiminnasta, jos pitää ruveta jotain lakipykäliä laittamaan perintä viesteihin, aivan pelle toimintaa. Tässä vähän osviittaa heidän "perinnästä".
Eräpäivä/Förfallodag: 06.04.2012
Summa: €71.68
Erittely/Specifikation:
(M) eCredit eräpäivänsiirto 7 vrk €15.00
Korko €0.68
Huomautuskulut €20.00
Perintäkulut €36.00
Aika mehukasta, pelkästä AUTOMAATTISESTA eräpäivän siirrosta. Harmi vain kun heidän missään laskuissa ei mainita mitään ALKUPERÄISESTA eräpäivästä, joka pitää ilmoittaa. Vai mistä minä voin tarkistaa pitääkö korot paikkansa. Ei heidän "laskunsa" mene missään käräjillä läpitte. Tässä mietin kanssa jos tekisin rikosilmoituksen siitä kun huijasivat useita kymppejä puhelinlaskussa.- mätäpaisettapukkaa
Taitaa olla aika vetää toi toisessa ketjussa kehuttu amex ja nää muut kusettajat ihan kunnolla kölin ali. Mä vaan luulen että täällä on helppo lässyttää, mutta onko muilla intoa lähteä oikeasti tekemään jotain tälle mädälle bisnekselle ?
- Lehmusvain
Kyllä on, Amexista on tehty jo 8 rikosilmotusta ja creditistä varmaa nelinkertasesti enemmän. Tosiasia vaan on, että niin pitkään kun ei valtiota kuseteta, niin tää case kestää ja kestää. Varmaan aikansa vie, mut loppuu kyllä tämä homma.
Seuraavaksi tulee valelaskut muotiin näillä huijareilla, Saattavat lähettää laskun uudestaan jopa vuoden takasista vipeistä, josko joku tyhmä maksas. Kokeilevat kepillä jäätä.
Muistanette taannoisen paskalaina txt. yrityksen ja samaset ovat myös laskuja lähetelleet kirjeitse maksetuista laskuista. KARUA MUTTA TOTTA!
Älkää ottako pikavippejä, tai pitäkää niistä ainakin kirjaa. Soronoo.. - mariliisi
Älä viitsi puhua paskaa. Olet kuitenkin tuollainen nenää kaiveleva pikkuhinttari, joka ei osaisi tehdä rikosilmoitusta edes toinen sormi anuksessa, niin miten sitten molemmat siellä. Olisi sinänsä hyvä, jos joku tekisi oikeasti jotain, mutta sinunkaltaisesi anusveikot täällä vain uhoaa saamatta mitään aikaiseksi.
- Lemmittyyy
Taitaa tehdä kaverilla anusta mieli, kun siitä höpisee kokoajan??! :D viddu mikä puuhöylä..
- VippaajaJouko
en kyllä ole tuo mainitsemasi marisija, mutta kohta nousee pikavippialalla melkonen paskamyrsky , sen verran rajuja juttuja on selvitetty liitteeksi rikosilmoituksiin. Ihme ettei Joukot ja Matit ole parkkivalvontaan kovin aktiivisesti lähteneet mukaan. Ensin peritään rahaa sisään paskaparkkfirmalla, sitten se vipataan ja lopuksi peritään :-) Kaikki tämä koska moista paskaa ei saada kuriin
- VippaajaJouko
NMiin ja vielä lisäys, se ei ole mun sormi ku haisee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463