Herään joka yö itkien.

murheidenmurtama

Olen 18 vuotias tyttö jolla on suuri suru. Äiti kuoli vuosi sitten. En ole päässyt tuskastani pois. Sattuu niin paljon ettei kipuun auta mikään. Haluan äidin takas. Minulla ei ole turvallinen olo. Olen yksin ja minua pelottaa. Haluun äitini syliin turvaan niin kuin ennenkin kun sattu ja lujaa. Nyt en pääse mihinkään turvaan. Minua ahdistaa kun näen kaduilla tai kahviloissa äitejä ja tyttäriä. Aina iskeytyy piikki sydämmeeni kun tiedän ettei minulla tule koskaan enään ikinä olemaan tuollaisia hekiä. Äiti oli paras ystävä ja tuva mitä minulla oli. Yöni ovat rauhattomia ja päivät väsyttäviä. Olen niin hukassa. Ystäväni ja sukulaiset luulevat että minulla on kaikki ihan ok. Mut ei tosiaan ole! MIkä apuun ku ei oo tukea johon tarttua. :'(

7

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

Ensinnäkin ihanaa, että sinulla on ollut hyvä ja läheinen suhde äidin kanssa. Vuosi noin rakkaan ja läheisen kuolemasta on vielä lyhyt aika. On myös hyvä, että koet surua ja kaipuuta. Olisi mahdollista, että menetys olisi turruttanut ja tehnyt sinusta tunteettoman ja jäänyt torjuttuna alitajuntaan.
      On ihan normaalia ja tervettä surra, kaivata ja olla välitä toivotonkin kun rakas kuolee.
      Hyvä on että sinulla on ystäviä ja muita sukulaisia. Sinun kannttaa voimiesi mukaan puhua heille tuntemuksistasi. Eivät he voi ymmärtää, jos et kerro heillä. Suru ottaa aikansa. Se on vain kumma että ajan myötä se alkaa hellittää, toislla pikkuhiljaa ja toisilla voi vain yllättäen alkaa huomata, että linnut laulavat, ei ihan niin jatkuvasti tule mieleen ja alkaa tulla otetta elämään.
      Varmaan äidilläsi on nyt siellä hyvä olla. itse olen uskovainen, että tiedän että kuolema ei ole lopullinen ero. Kuitenkin täällä ajassa se on lopullinen ero ja on joskus julmaa hyväksyä.
      Sinun kannattaisi varmaan käsitellä suruasi toisten läheisten menettäneiden kanssa.
      Itselläni äidin kuolemasta on jo yli kymmenen vuottta. Ei äiti koskaan unohdu, mutta kaipauksen kanssa oppii elämään. Ja ainakin muistot ovat aina lähellä.
      Voimia ja lohtua sinulle!

• 3 pojan äiti

Voi kun voisin ottaa sinut syliin !

• isämeidänjaäitikin

Varmasti on kova paikka oman äidin kuolema. Minun äitini vielä elää, mutta isäni on jo kuollut. Näin hänestä alussa usein unia, joissa hän oli tavallisen elävä. Aamulla herättyä teki mieli itkeä, kun tajusi, ettei hän enää ikinä silitä minun hiuksia, enkä koskaan enää voi kuulla hänen sydämellistä nauruaan.

Nyt olen jo hyväksynyt isäni kuoleman. Näinhän se menee, ensin yleensä kuolevat vanhemmat ja sitten lapset. Se se vasta surullista olisi, jos se menisi toisin päin!

• yilma

jees_man mene itse hoitoon jos et osaa puhua sureville ihmisille kiltisti

• :'(

Minä ottaisin sinut kainaloon ja halaisin sinua lämpimästi aina kun haluaisit. Rukoilen puolestasi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe