Olen 18 vuotias tyttö jolla on suuri suru. Äiti kuoli vuosi sitten. En ole päässyt tuskastani pois. Sattuu niin paljon ettei kipuun auta mikään. Haluan äidin takas. Minulla ei ole turvallinen olo. Olen yksin ja minua pelottaa. Haluun äitini syliin turvaan niin kuin ennenkin kun sattu ja lujaa. Nyt en pääse mihinkään turvaan. Minua ahdistaa kun näen kaduilla tai kahviloissa äitejä ja tyttäriä. Aina iskeytyy piikki sydämmeeni kun tiedän ettei minulla tule koskaan enään ikinä olemaan tuollaisia hekiä. Äiti oli paras ystävä ja tuva mitä minulla oli. Yöni ovat rauhattomia ja päivät väsyttäviä. Olen niin hukassa. Ystäväni ja sukulaiset luulevat että minulla on kaikki ihan ok. Mut ei tosiaan ole! MIkä apuun ku ei oo tukea johon tarttua. :'(
Herään joka yö itkien.
7
399
Vastaukset
- Keissa
Ensinnäkin ihanaa, että sinulla on ollut hyvä ja läheinen suhde äidin kanssa. Vuosi noin rakkaan ja läheisen kuolemasta on vielä lyhyt aika. On myös hyvä, että koet surua ja kaipuuta. Olisi mahdollista, että menetys olisi turruttanut ja tehnyt sinusta tunteettoman ja jäänyt torjuttuna alitajuntaan.
On ihan normaalia ja tervettä surra, kaivata ja olla välitä toivotonkin kun rakas kuolee.
Hyvä on että sinulla on ystäviä ja muita sukulaisia. Sinun kannttaa voimiesi mukaan puhua heille tuntemuksistasi. Eivät he voi ymmärtää, jos et kerro heillä. Suru ottaa aikansa. Se on vain kumma että ajan myötä se alkaa hellittää, toislla pikkuhiljaa ja toisilla voi vain yllättäen alkaa huomata, että linnut laulavat, ei ihan niin jatkuvasti tule mieleen ja alkaa tulla otetta elämään.
Varmaan äidilläsi on nyt siellä hyvä olla. itse olen uskovainen, että tiedän että kuolema ei ole lopullinen ero. Kuitenkin täällä ajassa se on lopullinen ero ja on joskus julmaa hyväksyä.
Sinun kannattaisi varmaan käsitellä suruasi toisten läheisten menettäneiden kanssa.
Itselläni äidin kuolemasta on jo yli kymmenen vuottta. Ei äiti koskaan unohdu, mutta kaipauksen kanssa oppii elämään. Ja ainakin muistot ovat aina lähellä.
Voimia ja lohtua sinulle! - 3 pojan äiti
Voi kun voisin ottaa sinut syliin !
- isämeidänjaäitikin
Varmasti on kova paikka oman äidin kuolema. Minun äitini vielä elää, mutta isäni on jo kuollut. Näin hänestä alussa usein unia, joissa hän oli tavallisen elävä. Aamulla herättyä teki mieli itkeä, kun tajusi, ettei hän enää ikinä silitä minun hiuksia, enkä koskaan enää voi kuulla hänen sydämellistä nauruaan.
Nyt olen jo hyväksynyt isäni kuoleman. Näinhän se menee, ensin yleensä kuolevat vanhemmat ja sitten lapset. Se se vasta surullista olisi, jos se menisi toisin päin! - yilma
jees_man mene itse hoitoon jos et osaa puhua sureville ihmisille kiltisti
- :'(
Minä ottaisin sinut kainaloon ja halaisin sinua lämpimästi aina kun haluaisit. Rukoilen puolestasi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462