Miten pääsen tästä yli?

RakkaanMenettännyt

Isoäitini kuoli pari kolme viikkoa sitten. Hän oli minulle todella rakas, ja mietin häntä vain joka päivä. Aina kun olen mennyt Mummolaan, olen tottunnut näkemään siellä pirteän isoäitini. Nyt kun menen sinne, siellä on vain enään Ukki, ja todella orpoa ilman Mummoa.

Minua ahdistaa joskus todella paljon, ja toivon, että pääsisin isoäitini luokse...

En tiedä miten selviä tästä.

Voisiko joku auttaa?

4

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimia ja osanotto

Aika ja reilu suremien. Itkemien ja mummon muistelemmien. Ukille on myös hyvä, että pidät häneen paljon yhteyttä ja saatte surra yhdessä ja erikeen.

• RakkaanMenettännyt

Sydämelliset kiitokset sinulle! Tuo auttoi paljon :)

• rtyrtyryerte

Tsemppiä täältäkin sinulle ja haleja.
      Itsellänikin kesti oman isoäitini kuolemasta selviäminen, mutta nyttemmin elämä alkaa jo voittamaan.
      Siunausta sinulle :)

• Minna2012.

Hei, itselläni kuoli mummoni vähän aikaa sitten. Joka päivä on ollut mielessä. Jo ennen kuolemaansa mietin, että joskus kun mummo kuolee niin miten sitten. Niin se päiväkin kävi todella yllättäen..ainahan se niin on. Ei mitään sairautta ollut sen kummempaa, vain, että oli iäkäs ja siirtynyt jo vanhainkotiin asumaan.Tuntuu että toisena päivänä surettaa vielä enemmän. Välillä sureminen menee niin "pitkälle" , että mietin kuolemaa ja miten ihminen sen yleensäkin kokee ja mitä silloin tapahtuu ihmiselle. Juuri tulleen dokumentin mukaan ihmisen elimistö pyrkii pysymään hengissä viimeiseen asti. Lopulta kaikki kuitenkin loppuu. Miten kuoleva sen itse kokee... näitä rupeaa pyörittämään mielessään kuten kaikkea muutakin surressaan. eihän se kuollut haluaisi, että hänestä jälkeenjäävät surevat asiaa loputtomasti ja vaikean kautta. Meille jälkeenjääneillehän se nimen omaan sattuu.Kyllä luulen, että sinunkin mummosi toivoisi onnellista elämää suvulleen hänen mentyään. Ainakin minun mummoni oli sellainen, ettei olisi halunnut että täällä hänen jälkeensä itketään pitkään. Mutta kun on se ikävä! se on pahinta. Aina väliin se valtasi mielen mummon eläessäänkin ja piti lähteä käymään mummon luona. Tuntuu tosi pahalta nyt kun ei voi mennä muualle kuin haudalle. Mummoni mies oli kuollut jo kauan aikaan sitten.
      Kuolemasta on nyt viikkoja, mutta tuntuu että prosessi pahenee vain. minusta ei paljoa ole sinulle apua.. Minunkin mummoni oli pirteä ja nuorekas ikäisekseenkin. Muista olla ukillesi hyvä ja ota hänestä tukea. Hänkin elää oman elämänsä rajatun ajan kuten me kaikki.

Kaikkea hyvää sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2225
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1370
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe