Miksi ei voida pysyä naimisissa sen kanssa, kenet on valittu?

Satu*

Miten paljon pahuutta johtuukaan siitä, että jätetään ona puoliso ja yritetään rikkoa oveluudella toisen hyvä avioliitto!

Emmerdalea katsoessani äsken tuli tällainen asia ajankohtaiseksi.

100

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaan: oma puoliso

Tuohan on tietenkin fiktiota, englantilaista draamaa,
      johon olen hiukan heikkona, mutta on kai sitä elävässä elämässäkin tuota hylkäämistä ja uuden ikuisen onnen tavoittelua?

• vie-sie

Sallya taitaa vanha suola janottaa.

Minä taas uskon, ettei ketään voi mihinkään viedä, jos ei ole vietävissä.

• Sairashan se Sally on, tuota ei enää voi yleistää, yrittää nyt murhata *kilpailija* ja miten kohtelee omaa aviopuolisoaan!
      Avioeroja taas on niin monenlaisia, ettei niitä voi tietää ulkopuolinen, mutta paljon oikeutettujakin eroja on!

• Makriina ek

...ja se Ashley on tyhmä. Valitettavasti.

• Niin, vaikka rakastaakin ihanaa Laurell'ia ihan lämpimästi, mutta saa kai egolleen hyvitystä, kun hänet syrjäytettiin aikanaan. No mies se pappikin on, mutta hieman pettynyt olen minäkin ollut Ashley'hin.

Pahinta on katsella sitä systemaattista väliintuloa, mitä tuo vanha heila Sally harrastaa,..

• Brittisarjoissa näyttelijöiden valinnat ovat kohdillaan useimmiten.
      Tosin tietenkin tuollaisessa fiktiossa on niin uskomattomia tarinoita,, kuten tuo Daniel-Mark, kaksinnaija,
      se tuntuu menevän yli uskottavuuden,
      vaikka muuten nää englantilaiset hömpät ovatkin lähempänä todellisuutta kuin amerikkalaiset, joita en oikein pysty katsomaan.

• Makriina ek

Minusta englantilaisissa sarjoissa kuitenkin on aina hyvät näyttelijät. Jaksaa katsoa tyhmempiäkin juonenkäänteitä.
        Ja aina löytyy hyviä lapsinäyttelijöitä, kuten nyt se pikkulikka Dinglen perheessä.

• """""""""

Niin, kun se toinen on parempi kaikissa asioissa ainakin alussa, tämähän se on pahinta pään sekottajaa,
      mutta filmithän ovat filmejä, todellisuus voi olla vieläkin raadollisempaa

• ihan kamalaa

joku täällä on kertonut että aviomies sekaantui eläimiin ja piti sen takia erota.
      Onhan se nyt kamalaa vaimolle kun lammaskin kelpaa paremmin !!!

• ??++

Vaikka Sallya ei haluaisi edes katsoa, pakko sanoa, että näyttelijä on vallan mainio roolissaan.
      Pitäisiköhän pitää välillä telkkari toisella kanavalla?

• kertokaa nyt

te jotka olette leuhkineet monella avioliitolla.Kun on ollut vientiä DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• ??++
        kertokaa nyt kirjoitti:

te jotka olette leuhkineet monella avioliitolla.Kun on ollut vientiä DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Taisit vahingossa kirjoittaa väärään paikkaan?

Ja mitä avioliittoon tulee, kun yhden hyvän löysi kaksikymppisenä, onni on kestänyt tänne asti, onneksi.
        Hyvän kun sai, se ei vaihtamalla parane.

• vielä voi
        ??++ kirjoitti:

Taisit vahingossa kirjoittaa väärään paikkaan?

Ja mitä avioliittoon tulee, kun yhden hyvän löysi kaksikymppisenä, onni on kestänyt tänne asti, onneksi.
        Hyvän kun sai, se ei vaihtamalla parane.

kuuskymppisenä löytää SUUREN RAKKAUDEN kaheksankymppisestä.

• ??++
        vielä voi kirjoitti:

kuuskymppisenä löytää SUUREN RAKKAUDEN kaheksankymppisestä.

Totta vain, ei koskaan ole liian vanha rakkauteen.

• niinnäissäpiireissä

Tuolla nuorempien ja yleisten kirjoitusten alueella tullainen sekoilu siihen ja tähän on tosi paskamaista kirjoittelua

• En pidä minäkään

sellaisesta, sitten tekosyynä heillä, että kun "suhde ei toimi!"

No eihän se toimi, jos itse sen toheloi!

• Atolfia

Kun nykyään katsoo melkein mitä tahansa sarjaa tai elokuvaa, niin tuollaista sekoilua sängystä sänkyyn on aivan yleinen tapa. Ei siinä avioliitto tai yleensä parisuhde tunnu merkitsevän mitään.

Ei juuri tarvitse ihmetellä nykyaikana avioerojen määrää. Mallit saa nuoret tv:sta. Varmaan on tapana mennäkin naimisiin ajatuksena, että pääseehän tuosta pois, jos ei onnistu. Sitten tulee noita yksinhuoltajia ja huonosti toimeentulevia lapsiperheitä. Sääliksi käy lapsia, joitten on juostava kahden kodin väliä. Sääliksi käy sellaisiakin perheitä, joilta isä häipyy kokonaan.
      Johtuukohan siitä, että sinkut ovat lisääntyneet huimasti. Ehkä eivät uskalla solmia parisuhdetta, kun ympärillä on niin paljon epäonnistuneita avioliittoja tai avoliittoja.

En ole katsonut säännöllisesti Emmerdalea, mutta yhtenä aamupäivänä taas pysähdyin TV:n ääreen ohimennessäni. Tuo pappisperheen uusi asukas, Sally, vaikuttaa todella henkisesti häiriintyneeltä. Ihme, jos Ashley häneen lankesi, niin näkyvää näytti tuo vikittely olevan.

• vain.minä

Sallyhan on Ashleyn entinen rakastettu.

Varmasti nuoret ottavat opikseen telkkarista.
        Yksi asia, joka minua ällöttää, on viinin lipitys.
        Mahtaako tosiaan lähes jokaisessa suomalaisperheessä vanhemmat lipittävän joka aterialla viiniä, kuin telkkari näyttää.

Sitten vielä näytetään kauniita ja rohkeita ihmisiä viinilasi kourassaan.
        Siitähän tulee kuva, kuinka hienoa ja upeaa se on.
        Toki moni osaa alkoa käyttää oikeinkin, hyvä niin.
        Mutta, kuinka helppo on nähdä moisessa ns. porttiteoria.

Minusta Sallyn läsnäolo pappisperheessä on lievästi omituista.
        Isän entinen lemmitty, joka nyt hakee oman käden oikeudella omaa parastaan.

• susmorsian ek.

i sellasta on nykyisin meno Emmertaalissa. Kyllähän nämä amerikkalaiset ja englantilaiset sarjat niin toisiaan toistaa, etten ole enää vuosiin niitä seurannut. Seurasin minäkin tiiviisti Emmerdalen elämää vuosikaudet. Samaa linjaahan matkii Salatut elämät, en ole koskaan ymmärtänyt sen suosiota. Pakolla pysyin "ajan tasalla", kun kyläili tässä henkilö, joka välttämättä sitä halusi seurata.

Satupa kysyi vaikeaa...miksi ei voida pysyä naimisissa....jne. Jos näitä sarjoja seuraamalla vastausta hakee, eihän liene todenmukaista tällainen meno, vai liekö muualla maailmassa, suhteesta toiseen...ja aina puhutaan, että "rakkaudesta." Aika seksikumppanin vaihtamiseltahan sellainen vain vaikuttaa.

En ole tuota niin pohtinut, mutta sitä olen, kun vanhat, vanhemmat parit, aika monestikin luulisin, vain tottumuksesta, sovinnaisuudesta, jatkavat yhteiseloa hamaan kuolemaan. Silloin voi kysyä, miksi? Vaikka piinaa on jo toisen läsnäolo, jatketaan vaan, kun ei ole rohkeutta (mitä ihmisetkin sanovat-ajatuksella) muuttaa asumaan erilleen, vaikkei nyt ihan avioeroa tekisikään. Vaimo voi pelätä, että kuinkas hän nyt taloidellisesti tulee toimeen jne.

Taas voi kysyä, mitäs se sellainen elämä on, ei juuri puhua pukahdeta toiselle, asutaan vaan yhdessä kuin toisilleen vieraat ihmiset. Vuosikausien "mykkyys" avioparin kesken vaikuttaa toki koko perheen elämään.

Minä tein ratkaisuni ahdistavassa liitossa, muutin asumaan yksikseni viimeisenkin lapsen lähdettyä kotoa, tein oman kotini ottamalla mukaani vain omat vaatteeni. Kyllähän se vaatii rohkeutta, mutta parempi elämä yksin kuin mitään antamattomassa liitossa. Se olikin ihan oikein, sain kursia itseni kokoon ja antaa miehelleni vapauden kokeilla, josko hän löytäisi sopivan kumppanin.

Tällainen tekisi varmasti hyvää monessakin vanhemmassa liitossa. Minä eheydyin, sain tehdä kaikenlaista, mihin minulla ei aikaisemmin ollut ollut koskaan aikaa. Aloittaa sen uniterapiani, kerätä kukkia ja kiviä, tehdä niistä tauluja....kaikenlaista. Ja mieheni sai huomata, ettei ruoho ollut vihreämpää aidan toisella puolella.
      Molemminpuolista kasvamista ja antaa tilaa toiselle. Niinpä sitten vajaan vuoden erillään asumisen jälkeen palasimme yhteen ja pari viimeistä vuotta ennätimme vielä elää yhdessäkin.
      Näin lyhykäisyydessään tiivistettynä tällainen ero-episodi. Monille pareille tekisi varmasti hyvää tällainen kokeilu-ero. Mutta sinnitellään vaan yhdessä kuin vieraat ihmiset. No rohkeuttahan siihen kyllä vaaditaankin.

• he

Klukaa ei voi vertailla toista, Jokaisella omat ongelmanssa ,kateeksi käy ,kun 70-80
      käsiokädessä yhdessä kulkevat vielä onnellisena.Ehkä vielä ensimäisensä kanssa,kaikilla ei ole niin onnellista.Elämä on lyhyt nauti siitä minkä parhaimmaksi tunnet. Monien kivikoden yli hyppinyt ,mutta silti onnellinen ,tällä-
      hetkellä.

• *Kukkahame*

Meillä on vain yksi elämä, ja jo nuoruudessa solmitaan liitto, joko se pysyy tai se on hajotettava, kumpikin mielestäni sopii en ala tuomitsemaan.
      Jompi kumpi voi muuttua radikaalisti, miksi pitäisi nyrkkiä puristellen rakastaa jos parisuhde ei kertakaikkiaan toimi, tiedän liittoja joissa eletään saman katon alla puhumatta mitään, on eri huoneet ja omat ruuat.
      Näissäkin tapauksissa lapset jo maailmalla, onko mitään muuta kuin vahtia toista minne menee ja koska palaa, ehkä siinä on oma viehätyksensä.
      Mikään uskonto tai elämäntapa ei pakota ihmistä toistensa vangiksi, tai alistajaksi.
      Jos joku aviossa olija tykkää että ruoho on aidan/aisan takan vihreämpää ei sillekään monissa tapauksissa löydy helppoa ratkaisua.
      Omasta halusta se on kiinni lähteekö kotoa vai osaako ratkaista molempien hyväksi ristiriidan.
      Niin kuin miehissä myös naisissa löytyy seikkailujen etsijää.
      Tiedän tapauksen jossa kaksi avioparia vaihtoivat puolisoa, ja elävät nyt sitten jo yli 20v onnellisina, mitäs siihenkään sivullisilla sanomista.

• Satu*

Porttiteorian mainitsit ''ain.minä''-nimimerkki, ja siitähän puhutaan varsinkin huumeiden kohdalla. Kun aloitetaan jollain vaarattomalla, niin se sitten johtaakin vaaralliseen.

Viinin (terveyden kannalta suositellun) päiväannoksen sanotaan olevan noin 1 dl eli 12 cl ruuan kanssa nautittuna. Tai on sanottu, mutta nythän onkin uusi tutkimus todennut, että vain tuon määrän punaviiniä ruuan kanssa juovat ovat jo alkujaan terveempiä.

• Kyllähän on

vaikeata ymmärtää, että elämäntoveri ja lasten isä voisi olla niin sietämätön, että erota pitää. Meitä on moneksi.

• ihminen muuttuu

koko ajan.

Martta Tikkasenki avioelämä oli aikooinaan h e l v e t t i ä ainaki kirjoista päätellen, nehän erosivat aikoinaan muistaakseni, nyt vanhana ku kuolema lähestyy on alkanu muistella avioliiton hyviä puolia, niin ne ihmiset muuttuu, huonoki mies alkaa näyttäytyä hyvältä ku on kuollut ja kuopattu kauan sitten.
      elämä on koko aikaista muutosta.

• Ikävää kyllä

elämä on nykyisin avioliitoissa mennyt niin vapaamuotoiseksi ja helpoksikin vaihtaa paria, kun vain jokin pienikin vaikeus tulee ja toinenpuolisko ei ole juuri niin kuin minä haluan.
      Silloin on helppo lyödä kantapäät yhteen ja mennä uuden kaverin, -joka minua paremmin ymmärtää ja rakastaakin- kanssa.
      Ei siinä silloin ajatella perhettä eikä toisten tunteita kuin vain minä itse olen kyllästynyt ja pitää minulla olla oikeus uuteen onneen.

Tähän tyyliin toimiitaan nyky yhteiskunnassa ja itsekkäässä sellaisessa.
      Enää ei ajtella jaksaa edes siihen asti sovussa, kun lapset ovat niin isoja, että ymmärtävät.
      Joskus lapset eivät ymmärrä koskaan vanhempiensa eroa.
      Myöskään sitä ei ajatella, että jätetään toinen.

On sanottava, että on paljon avioliittoja, joissa kaikilla on ikävää olla.
      En oikein jaksa uskoa, että uskottomuus kestäisi avioliitossa.
      Sekin on niin helppo tapahtuma, kun ollaan vähän otettu ja aina on halukkaita.
      Juominen tuo todellisia vaikeuksia, ja sehän on niin jokapäiväistä.

Nuorena solmittu avioliittokaan ei ole enää pitävä.
      Itse en silloin tajunnutkaan rakkaudesta vaan vain toisesta pitämisestä.
      Avioliitto ei vahvistunut rakkaudeksi, kuten toisilla pitkään yhdessä olleilla.

• ...........

Mitä on rakkaus ??? taitaa olla suurempi kysymys kuin oikeesti osaa vastata,
      pitkässä avioliitossa puoliso alkaa tuntua sukulaiselta, siis se muodostuu sukulais rakkaudeksi, näin olen kokenu oamssa liitossani,
      sitä ei voi verrata kiihkeään nuruuden rakkauteen,
      lähinnä kiinytmykseen ja puolisoa kunnioittaa lasten isänä,
      vaikka ei täydellisiä vanhempa edes oltu.

• "Mulle kaikki ja het

"Mulle kaikki ja heti"-sukupolvi kuvittelee että "...ja sitten he elivät (löhösivät) onnellisina elämänsä loppuun asti. Sen pituinen se!"

He eivät tajua, että avioliitto on tehtävä, lasten elättäminen ja kasvattaminen lähes aikuisuuteen.

Sitten lapset saavat tehdäkseen oman urakkansa.

• susm.

Urakka ja velvollisuusko on elämä ja avioliitto. Eiköhän jonkinlainen onnellisuus ja tasapainoisuus enemmänkin. Ja kyllä koko perhe kärsii, jos isä ja äiti vain "velvollisuudesta" yhteiseloa jatkavat. Monetkin lapset ovat valmiita lähtemään kotoa heti kun se on mahdollista, tekevät oman elämänsä.
        Aika pelottavalta tuntuu sekin vakuuttaminen vihkiseremoniassa....kunnes kuolema meidät erottaa. Ovatko velvollisuudet määräävimpiä ihmisen elämässä, jokaisella vain yksi elämähän elettävänään.
        Hyvin harva kuvittelee mainitsemaasi ´mulle kaikki ja heti´, luulisin. Pitäisikö vaivaa ja tuskaa olla koko elämä, jotta sen korkeemman kruunun saisi....missä sen saa,höh?

• u-atu

Useimmiten syy on se, ettei olemassaoleva suhde toimi ainakaan toisen osapuolen mielestä riittävän hyvin, usein myös se seikka, että sille näyttää olevan tarjolla parempi vaihtoehto, parhaassa tapauksessa toinen ihminen.

• Justiiii

))))))))))))))))))))))))))))))))

Ja sitten kolmas, neljäs...kun suhde ei toimi ja viinaa virtaa...

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201203140731&ext=rss

Yksi juoma liikaa ja alkoholin lamaannuttavat vaikutukset alkavat näkyä.
      Runsas alkoholin käyttö vähentää seksuaalisia haluja, laskee mielialaa ja vähentää erektion ja orgasmin saantia.

Everyday Health -terveyssivusto listasi viisi syytä, miksi miesten kannattaa miettiä omaa alkoholinkäyttöä.

1. Tilapäinen erektiohäiriö

Tutkimusten mukaan liiallinen alkoholin läträäminen vaikuttaa sekä aivoihin että penikseen. Washingtonin yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan selväpäiset miehet saavuttivat erektion humalaisia miehiä nopeammin. Lisäksi he pystyivät nauttimaan seksistä enemmän, kun taas osa juopuneista miehistä ei saanut lainkaan erektiota tai kokenut sitä läheskään yhtä nautinnolliseksi.

2. Pitkäaikainen erektiohäiriö

Riski on yhdistetty krooniseen alkoholin liikakäyttöön. Tutkimusten mukaan alkoholiriippuvaisilla miehillä on 60-70 prosenttinen riski kärsiä seksuaaliongelmista. Yleisimpiä ongelmia ovat erektiohäiriöt, ennenaikainen siemensyöksy ja seksuaalisten halujen menettäminen.

3. Pilalle menneet ihmissuhteet

Asiantuntijoiden mukaan kohtuuton alkoholinkäyttö on yhteydessä ihmissuhdeongelmiin, joille on ominaista riitely, uskottomuus, taloudellinen epävarmuus sekä avioero.

(Panen tästä poikki, vaikka jatkunuthan artikkeli olisi.)

• u-atu

Huomioon otettavia seikkoja kaikki edellä luetellut.

• opetekaa elämää ja

vastuulisuutta.

Nyky ihmiset ovat henkisesti heikkorakenteisia, eivät pysty sitoutumaan pitkäkestoiseen avioliittoon kuten esm. vihkikaavassa lupaavat,
      tästä johtuu ettei kaikki aviolliitot ole elin ikäisiä
      he ovat tavallaan kehityskelvottomia, eivät pysty kehittymään ihmisinä ihmisyyteen, vaan ollaan himojensa vietävissä ajattelematta seurauksista.
      Kukasta kukkaan loikkijat tuottaa ympäristöön paljon tuskaa ja kärsimystä täysin syyttömille ihmisille,
      piittaamattomuus muista ihmisistä on pahinta mitä avioliitossa voidaan tehdä,
      vastuulisten, kehityskelpoisten ihmisten avioliitot kestää elinikäisesti.

• Jos Joku

Jos joku haluaa vaihtaa kumppanin se on sallittua!

• ! ?

"jos joku "

joooo, ja usein suurta tyhmyyttä !

• naidaan tai naimatta

Aivan tyhjänpäiväinen väite jo otsikkona, mitä helkkaria kuuluu kenellekään tiukkapipolle eroaako joku vai ei.
      On ainakin riitasat liitot todettu lasten helvetiksi, sitkö tässä nyt haetaaan,...?

• .........

mene psykiatrille, kun vastuuntunto on noin heikkoa, ja ymmärrys nolla.

normaalit tervejärkiset ei riitele, vaan osaavat neuvotella ilman lasten paikalla oloa.

• Syystä eronnut

Mitä ihmettä toisten avioliitot ja avioerot kenellekään kuuluvat. Avioeroihin on AINA syynsä, joita sivullisten ei kannata yrittää kaivella. Pieleen menee. Antakaa jo olla.

• näin se vaan on

Jooo, on syynsä, henkinen kehittymättömyys kaikilla,
        toiset juoppoja, toiset uskottomia, siis kokonais sana voisi olla epärehellisisä toisiaan kohtaan.
        Kasvakaa aikuiseksi,
        avioliittoon aikovien pitäisi mennä ensin avioliitto kouluun, että ymmärtävät miksi ovat menossa avioliittoon ja mitä se ihmiseltä vaatii,
        suorittettava tutkinto hyväksyttävästi,
        esittää todistus papille ennekuin vihkii pariskunnan,
        typerien kehittymättömien ei saisi mennä koskaan naimisiin.

• Jättämisestä

"Miten paljon pahuutta johtuukaan siitä, että jätetään ona puoliso ..."

Ei kai kukaan vähäkin järkevä hyvää puolisoaan jätä - jotain pitää olla jo pielessä. Ehkä jättäjällä päässään piuhat solmussa - mutta sittenhän hyvä puoliso voittaa avioerossa itselleen ilmeisesti tulevan paremman elämän.

• yksi eronnut v a a n

Ei kai täälläkään ole normaale ja vielä tervejärkisiä, kun istutaan aamusta puoleen yöhön pohtimassa toisten eroja ja mitä nyt sitten naapurin seinien sisällä puuhastellaan.

Jokalähtöön täältä löytyy ja nyt on saatu eronneet hampaisiin, eikös monessa liitossa joku sairastu kun pitää aina olla toisen komennossa? täh?

Ihannehan on että kaikki menee hamaan tappiin kuten alussa luullaan, vaan ani harvoilla on alistuva kumppani, "sitähän säää kysyit".

• * *

Kukaan älyllä varustettu vastuuntuntoinen ihminen ei kuvittele saavansa ikuista, täydellistä onnea ja autuutta.
        Sairaus kuuluu elämään, ja toistaan tukien, auttaen ja huolehtien siitäkin rakastamalla selvitään.

Eikäpä todellakaan kaikilla elo on täydellistä edes alusta alkaenkaan.

Itsekkyyttä, ajattelemattomuutta, kyvyttömyyttä, jos ei osata ottaa vastuullisesti vastaan kaikki tuleva.

• Neuvotton

Avioon meneminen vaikuttaa eron syntymiseen eniten, kun menin, tuli ero 5v kuluttua.
      Kun en ole mennyt avioon, eipä ole eroakaan tullut.
      Kuitenkin olen toisen eronneen kanssa asunut menestyksekkäästi n 25v eikä eroa ole tullut tästä avoliitosta.

Syytäkin eroon kyllä olisi, mutta kumpaistakin laiskottaa se häslääminen asuntojen ja ja tämän suuren sukulaismääränkin takia voi tulla hankausta. ei uskalla edes kuvitella, mitä.?

• Naula+neula

Sama on asuntojen kanssa ja sama asia on työpaikan kanssa, jos kerran tällainen rumbä yksityisyydestä syntyy, niin alkakaa ruotimaan noita edellä mainittuja,
      Ei vaadi sivystystä ei vastuuntuntoa raiskata lisää toisten yksityisyyttä.

Jos on hyvä liitto eihän nyt siitä kukaan eroa, seuratkaa ympärillenne ja lukekaa juolrupalstoja, kyllä ihmiset eroaa ja avioituvat uudelleen.

Erilaisuus on rikkaus ja naapurit ja lestadiolaiset saavat puheenaihetta. Lestadiolaisilla on oma perhe jota raiskataan, sekö on oikein?

• Niin maaamme tuotiin

pakolla kristinusko alkaen sodalla v. 1155, kansaa murhattiin ja pakotettiin "uskomaan".

Sitä on jääty toistamaan kirkkoihimme.

Sillä ei ole mitään tekemistä terveen ihmisen oikean elämisen kanssa.

Ihmisen avioliitto on elämänikäinen parisuhde, ja se on minun mielestäni ja omiin kokemuksiini perustuen myös onnellisin mahdollinen olotila.

Tiedän, että meitä on moneksi. Muille voi jokin muu olla parempi. Minä en ainakaan ole tuomitsemassa ketään.

• Satu*

Aloitukseni johtui Emmerdalin viimekertaisesta jaksosta, joka oli kauhea.
        Ne, jotka sen näkivät, ymmärtävät tämän aloitukseni.

"Miten paljon pahuutta johtuukaan siitä, että jätetään ona puoliso ja yritetään rikkoa oveluudella toisen hyvä avioliitto!

Emmerdalea katsoessani äsken tuli tällainen asia ajankohtaiseksi. "

(Tottakai ymmärrän, että maailmaan mahtuu kaikenlaisia aviopuolisoita, täysin mielenvikaisiakin, ja silloin ero usein onkin ainoa mahdollisuus.)

• >>><<<<

Neula neula

en näköjään ymmärrä mitä vaaditaan ihmisiltä jos ja kun aikoo mennä avioliittoon .
      lue tuolla aikasemmin kerrottua asiaa avioliitto koulusta.
      tyhmät, ymmärtämättömät älköön menkö koskaan naimisiin.

• tympeetä

Jo aloite on tuomitseva ikävänmakuinen, aloittajahan onkinuseasti hehkuttanut oman avioliitonsa onistumisesta.

• eikä oo tympeetä

Mitäs pahaa siinä jos onnestaan kertoo. Leuhkitaanhan täällä sitäkin että on PÄÄSSYT monta kertaa naimisiin!!

• N+++++++++++

Vain putkiaivo ajattelijat yrittävät olla aina ja kaikessa oikeassa, kun se vaan ei ole aina kaikille oikea, jollakin on kuitenkin paremmin asiat.

Tuossa jollekin ehdotetaan avioliittokoulua, voi poloa!

• fia

Haqjun sana putkiaivo.

• 19+7

Tarkoittaako tuo haqjun sanaa hajun. Olisipa selkeämpää ilmaisia.

• Ote tuosta artikkelista:

" Puhtaanvalkoisella laulujoutsenella on ollut erityisasema jo vuosisatoja. Se esiintyy lukuisissa taideteoksissa, lauluissa ja saduissa.
        Höyhenpeitteen väri yhdessä elinikäisen parisuhteen kanssa on tehnyt siitä puhtauden ja viattomuuden symbolin, jonka tappamista on verrattu enkelin kimppuun käymiseen. "

• tatu

Yhtä monta esimerkkiä eläinmaailmasta on sellaisia missä naaraat käyttävät valittuja uroksia, voi syntyä kplmekin jälkeläistä ja kaikkien isät ovat eri yksilöitä

• Kaunis symboli se onkin. Upeaa on nähdä joutsenten kuin tanssivan ja hellästi *kaulailevan* soidinmenijen aikana.
      Kaunis on myös vanhojen aviopuolisojen pienet hellyyden osoitukset toisilleen, jota joskus näkee liikkuessaan.
      Kaikille ei sitäkään onnea suoda, saada vanhentua yhdessä, milloin tuoni korjaa toisen ennen aikojaan, tai sitten eron myötä jää toinen yksin.

Mutta se ei liity avauksen aiheeseen, jossa on meitä katsojia on pöyristyttänyt pappilaan soluttautunut *entinen heila* pyrkimyksenään rikkoa hyvä avioliitto!
      Huomenna saamme taas jännittää miten Laurell' parka selviää!

Hyvää illanjatkoa palstalle:)

• Ai, sinä siis myöskin katsoit tuon jakson.

Minä ihmettelin jälkeen päin omia tunteitani, jotka olivat aivan aitoa pelkoa ja kauhua Laurellin puolesta, vaikka hyvin tiesin kyseessä olevan fiktion, imaginäärisen, kuvitteellisen tarinan. Sitä yritin sanoa itselleni, muttei se auttanut.

Savu ehti vahingoilttaa keuhkoja Laurellilla, ja veren häkäpitoisuus oli hälyyttävän korkea.
      Ja tuo oman miehensä jättänyt ex-heila Sally odotteli avaimen kanssa ulkona kylmän rauhallisesti lukittuaan Laurellin sinne ja sytytettyään tulipalon.

Huhhuh...näin hassua tämä on. :) Onneksi minut on pienten lastenlasten voimin virvottu ja varvottu tänään niin maan perusteellisesti, että eiköpähän tästä terveenä jatketa eteenkin päin.
      Iloista illan jatkoa!

• Kullervo Trudilutzky

Yh-äideillä on nyt veronmaksajien ylläpitämä turvaverkko. Jos äijän olemassaolo alkaa vittuttaa, niin ei kun eropaperit liikenteeseen. Ei turvaverkossa mitään vikaa ole, mutta kyllä se vain niin on, että joka toinen avioliitto päättyy avioeroon.

• ei kaikessa helppoa

Muistan laulun "Kell onni on, se onnen peittäköön . Kell aarre on, se aarteen kätkeköön. Ei onni kärsi katseit ihmisten, kell onni on se menköön korpehen ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan, ja yksin iloitkohon onnestaan".

Näin varmaan onkin todellisuudessa, ei kukaan pidä toisen onnesta, vaan mielellään jopa rikkoo sen.
      Ja myöskin, naapurin ruoho näyttää aina vihreämmältä, kun sitä ei lähemmin tarkastele ja tunne.

Koskaan avioero ei koske vain minua itseäni ja ole vain minun oikeutukseni siihen. Avioerossa on myös toinen osapuoli ja vielä lisäksi omat lapset tai toisen lapset, yhteiset lapset ja suuri määrä sukulaisia.

Kaikein suurin ruljanssi tulee vielä kaiken lisäksi omaisuuden jaossa riitoineen ja oikeuskuluineen.
      Tästä ei tunnu monikaan tietävän tai tajuavan näissäkään kirjoituksissa, vaan tuntuu, ettei ole kokemusta kuin omasta ajattelusta ja luulosta sen helppouteen.

• ja pitää paikkas!

Hoitopaikoissamme lojuu tuhansia sairastuneita ja hylättyjä naisia, osa heistä entisiä aviovaimoja.
      Kun terveys petti, heidät jätetetään nuoremman ja terveen naisen takia.

• vain.minä

Omaishoitajia on paljon, moni hoitaa sairaampaa, vaikka itsekin on sairas.
        Kunnan rahavarannosta riippuen saa, jos saa, pientä korvausta 24/7-työstään.
        Monen moni ei saa niitäkään ropoja.

Omaishoitajat ovat maamme tärkeimpiä työläisiä, jos he panisivat kinttaat naulaan, Suomi olisi välittömästi konkurssissa.

Kukaan rakastava ei hylkää puolisoaan, mutta kaikkien hoito ja huolenpito ei kotona ole mahdollista.

Samalla lailla laitoksissa on toki miehiäkin.
        Ei rakkaus ja välittäminen ole sukupuolisidonnaista.
        .

• Katleija

Oman työkokemukseni perusteella pitkäaikaisosastoilla on enemmän naisia kuin miehiä, mutta en nyt menisi luokittelemaan että he olisivat miestensä hylkäämiä ja aviovaimona syrjään sysättyjä nuoremman tieltä. Kyllä aivan valtaosa oli leskivaimoja, vain harvalla oli enää aviomies elossa.
        Kodeissa hoidetaan enemmän kuin ennen sairaita ja omaishoitaja on joko aviomies, aviovaimo tai lapsi. Tämä mahdollistuu kun kotiin saadaan lisäapua kunnilta, joko suoraan tai ostopalveluna. On palveluseteleitä, kylvetystä, ruokahuoltoa, sairaanhoitoa ja siivousapua.
        Omaishoitaja tekee työtään rakkaudesta, ei sitä voi eikä saakaan pakosta tehdä. Silloin kärsijänä olisi se sairas.
        Yhdyn vain.minän sanoihin.

Sitten toinen asia, joka aloituksessa pisti silmään. "jätetään ona puoliso ja yritetään rikkoa oveluudella toisen hyvä avioliitto!"
        Minusta on turha syyttää pelkästään sitä toista. Yhtä paljon syytä löytyy molemmista osapuolista, sillä ei kai aikaihminen ole noin vaan vietävissä, kun joku on tarpeeksi ovela. Molemmat ovat yhtä syyllisiä.

• J. K.
        Katleija kirjoitti:

Oman työkokemukseni perusteella pitkäaikaisosastoilla on enemmän naisia kuin miehiä, mutta en nyt menisi luokittelemaan että he olisivat miestensä hylkäämiä ja aviovaimona syrjään sysättyjä nuoremman tieltä. Kyllä aivan valtaosa oli leskivaimoja, vain harvalla oli enää aviomies elossa.
        Kodeissa hoidetaan enemmän kuin ennen sairaita ja omaishoitaja on joko aviomies, aviovaimo tai lapsi. Tämä mahdollistuu kun kotiin saadaan lisäapua kunnilta, joko suoraan tai ostopalveluna. On palveluseteleitä, kylvetystä, ruokahuoltoa, sairaanhoitoa ja siivousapua.
        Omaishoitaja tekee työtään rakkaudesta, ei sitä voi eikä saakaan pakosta tehdä. Silloin kärsijänä olisi se sairas.
        Yhdyn vain.minän sanoihin.

Sitten toinen asia, joka aloituksessa pisti silmään. "jätetään ona puoliso ja yritetään rikkoa oveluudella toisen hyvä avioliitto!"
        Minusta on turha syyttää pelkästään sitä toista. Yhtä paljon syytä löytyy molemmista osapuolista, sillä ei kai aikaihminen ole noin vaan vietävissä, kun joku on tarpeeksi ovela. Molemmat ovat yhtä syyllisiä.

uo aloittajahan kertoi selkeästi puhuansa Emmerdalesta,siitä MTV 3n sarjasta, siinä esiintyvästä Sallysta.
        Ihmettelen, miten näitä aina vääristellään.

• * *
        J. K. kirjoitti:

uo aloittajahan kertoi selkeästi puhuansa Emmerdalesta,siitä MTV 3n sarjasta, siinä esiintyvästä Sallysta.
        Ihmettelen, miten näitä aina vääristellään.

Asiathan rönsyilevät parhaimmillaan. Aloitus tuo uusia asioita pohdittavaksi, ei mikään sääntö velvoita pidättäytymään vain ja ainoastaan aloituksessa mainitussa asiassa.

Aina olen ajatellut, että aloittaja istuttaa puun siemenen, jonka oksat ja lehdet luovat kirjoittajat, kukin omine aatoksineen, jotka taas puolestaan kirvoittavat kielenkannat, joista syntyy keskustelua laajentavia ajatuksia.

Jokainen osaa kyllä lukea, että aloittaja kirjoitti Emmerdalesta.

• mieluummin olisinki

kuollu siihen paikkaan,
      nyt yksin koitan selviytyä tympääntyneenä elämään ilman puolisoa,
      toivoen että luoja korjaisi meidät pois, olemmehan jo tehneet työn elämälle täysimääräisenä.

Olin omais hoitajan alzhaimeria sairastavalle, kuinkas kävikään sain vakavan sydän kohtauksen meinasin kuolla siihen paikkaan, pikainen sydämnen ohitus leikkaus pelasti henkeni,
      onkin tutkittu että yleensä omaishoitajat kuolee ennemmin kuin nämä dementtia potilaat, se on tutikkua faktaa.,
      mun omaishoitajan ura loppui siinen puolisoni pääsi laitos hoitoon.

• u-atu

Erotaan kun toinen ei pysty enää täyttämään toisen yhteiseloon panemia toiveita.

• * *

Silloin ei ole rakkautta ollutkaan. Meitä ainakin vanheneminen ja toisen tarpeellisuus arjessakin vain vuosi vuodelta lähentää.
        Meidän aviovaloissamme lupasimme olla yhdessä niin ala-, kuin ylämäessäkin.
        Jos vuosikymmenien yhteiselo ole jo sitonut kahta ihmistä yhteen, niin ei kai sitten milloinkaan.

• mitä u-atu tarkotti

Miksi erota, höh, en vain ole eronnu vaikka itsekki sairastuin vakavasti,
        jäin henkiin,
        nyt tehtäväni onkin pitää oma kunto hyvänä etten joudu samoin laitos hoitoon kuin puolisoni,
        hän on hyvin huonosa kunnossa, mutta lääkkeitten ansiosta pysyy vielä pitkään hengissä.

• u-atunhan

"panemiset" tiedetään. Hän luulee sen merkitsevän naisellekin jotain, mutta kaikki muu on tärkeätä siihen verrattuna.

• kummastunut.

Mitäs tuo uatun mollaaminen tarkoitti ? Onkos uatu panojuttuja täällä kertonut ?
        Äläkä kaikkien naisten luule olevan tuollaisia, kyllä se sokuri sulaa mummojenkin suussa. Ei ole tarvis erota jos toinen ei yhdyntöihin kykene, voi ne seksi asiat muutenkin hoitaa, jos molempia tai jompaa kumpaa kiinnostaa.

• Aaaaaaaaaaaaaaaa..
        kummastunut. kirjoitti:

Mitäs tuo uatun mollaaminen tarkoitti ? Onkos uatu panojuttuja täällä kertonut ?
        Äläkä kaikkien naisten luule olevan tuollaisia, kyllä se sokuri sulaa mummojenkin suussa. Ei ole tarvis erota jos toinen ei yhdyntöihin kykene, voi ne seksi asiat muutenkin hoitaa, jos molempia tai jompaa kumpaa kiinnostaa.

...aaaaa...??

• 11; 21

Yhteistä tietä kulkeminen voi helposti loppua, kun toinen käy sietämättömäksi. Ei siihen välttämättä kolmatta osapuolta tarvita, joskin tämä voi huomattavasti edistää tapahtumain kulkua.

Kun puoliso osoittaa usein ärtymystä tai parisuhteen sisin osa on sammumassa, on jo varsin vahvat edellytykset sille, että toinen eroaa yhteiseltä tieltä. Tällaistahan voi muuten sattua nuoremmillekin.

• susmorsian ek.

No, jos vielä tästä aiheesta jotain, en Emmerdalesta kirjoitakaan, kun en sitä edes katso. Nämä ovat minun ajatuksiani, en hyökkää ketään vastaan mitätöimällä toisen ajatukset. Esitän vain , että näinkin voi olla, pysyäkö vain mitäänsanomattomassa avioliitossa kiinni "kynsin hampain" vaiko tehdä ratkaisunsa omantuntonsa mukaan. Enkä nyt meidän ikäisiämme ajatellen, tilanne voi olla ihan toinen, vaan sanotaan nyt vaikka parikymmentä vuotta nuorempina.

Voin olla ihan eri mieltä kuin suurin osa tänne kirjoittaneista, ehkä on, että avioliitto olisi jokin pyhä sakramentti, josta ei voi lähteä, jos tunteet toista kohtaan ovat kuolleet, ehkä alunperin ollutkin väärä tunne "rakkaudesta", jota ei ole ollutkaan. Voi olla myös kyse jommankumman läheisriippuvuudesta, jota voi kuvitella rakkaudeksi, alusta alkaen roikutaan tällaisen varassa.
      Ei säälistä voi rakastaa, uhrautuako jättämällä oma elämä elämättä....vähitellen tulla katkeraksi marttyyriksi.

Niinsanotut täysin onnistuneet avioliitot ovatkin asia erikseen, on hyvä elää yhdessä, vaikeudet voitetaan yhdessä, lapset kasvatetaan yhdessä. Läheisriippuvainen on myös kuin lapsi, toinen saa hoitaa kaikki yhteisiksi tarkoitetut asiat. Avioliitto voi myös olla enää vain jokin kulissi, mitä yhdessäelämisellä on merkitystä silloin.

Jos yhteistaloudesta aviopuolisoiden kesken ei lähde pois löytämänsä "uuden rakkauden" takia, vaan edellämaitsemistani sopeutumattomuuksista, miksi jatkaa ns. uhrautumista.
      Jos pelkää, ettei tule toimeen omillaan taloudellisesti, jää liittoon pettämään aviopuolisoaan, on henkisesti prostituoitu, jää ahneudesta, kun ei ole rohkeutta tehdä kunniallisia päätöksiä.
      Hoitaa vielä aviolliset "velvollisuutensakin" ilman omaa haluaan, on siis prostituoitu, avioliitossa maallisen mammonan takia.
      Tällaista voi olla paljonkin, ei vain ymmärretä, tahdota myöntää sitä.

Mutta vielä kerran....aina rehellisyys itselleen voittaa, saa mielenrauhan ja voi kunnioittaa itseään.

• kovaa tekstiä

susmorsiammelta. Rakkautta on sekin, että hoitaa aviolliset velvollisuudet, vaikka ei niin aina itseä huvittaisikaan. Outo näkemys on prostituutiostakin avioliitossa. Useimmiten mies on se perheen pääasiallinen elättäjä, kyllä hän voi saada vastalahjaksi tarpeet tyydytetyksi. Rakkautta sekin on että toisen hyvinvointi on tärkeä. Antaessaan saa.
        Pitääkö siinä muka aina olla niin valtava intohimo takana, ei sekään takaa rakkautta.
        Rakkautta on seki, että yhdessä pysytään vaikka romanttiset tunteet on laimenneet. Tulee tilalle muita vahvoja siteitä, ei ihmisten tarvotse olla himojensa kuljettama ja repiä perheitä hajalle sen takia. Eiköhän se sitä huoraamista paremminkin ole !

• Uudet tuulet

Kun on rakastunut uuteen ihmiseen ja on varma tunteistaan, niin lähtee ja jättää taakseen entisen elämänsä, lapset ja lastenlapset, ja alkaa elää unelmainsa elämää,
      niin jokapäiväisyys tulee vastaan, työt, siivoukset ja pyykinpesu, eikä toinen tee tarpeeksi, eikä se edes enää katso niin kuin aluksi. Sänkyhommat eivät enää ole se juttu. Sietämätöntä.
      Mutta onneksi löytyi uusi ihminen, hän katselee minua niin pitkään ja kauniisti. Hän varmaan tekee minut onnelliseksi!

• Juu, kyllä se kolmas

tai neljäs tekee sinut onnelliseksi.

• kyllä naurattaa,,,

heh heh heee, jooo vaihtaa puolisoa kuin mustalainen hevosta, heh siitä se ihanuus alkaa,,,, hah haaa haa

• Miehille on luettu

lapsena onnellisen lopun satuja, ensin löydetään prinsessa ja saadaan puoli valtakuntaa ja "sitten he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti"!

(Onko susmorsiollekin ovat jääneet päälle nuo asenteet?)

Itse ei tarvi tehdä mittää, senkun pitää ja päästää!

• hilema .

Joku väittää, ettei se vaihtamalla parane.
      Harvemmin se ainakaan huononee ja harvassa on niitä, jotka tällaista vaihtoa myöhemmin harmittelevat

• sydäntä särkee

ihmisten tyhmyys,,,,
        onneksi itse osasin kiertää karikot, oli suuri kärsimyspussi selässä, sinne mahtu monta harhaaskelta ja piiiiiiiiiiiiiiiiiikä pinna,
        aviolitton on perustuttava järjenkäyttöön ja rakkauteen, myötä ja vastamäessä.

Enemmistö kohtaamistani ihmisistä harmittelee tekojaan ja niitten seurausta, tuliki sotkettua elämä, usein olen törmänny näihin harmittelijoihin,
        suoraanki on sanottu että enhän miä olisi halunnu eroa, mutta ku vaimo loukkaantui,
        hymm,
        on se vaan harmi ettei näitä osata ajatella ennakkoon, ennekuin on jo liian myöhästä ja on tehty typeryyksiä joita ei voikkaa enään korjata.

• paree ilman kuin hil

Käyttäköhän toi ruune-hilema omassa kotonaan hamettakin? Omapa on asiansa vaikka meikkailisikin itselleen, kunhan kirjoitin.

• Katleija

Monenlaista ja monelta kantilta aihetta on lähestytty. Niin on monta mieltä kuin miestä ja naista. Yksi tärkeä lisäke aiheeseen tulee, kun otettaisi lapset mukaan ja pohtia heidän kannaltaan.
      Muuten tuli mieleen, että liekö kirjoittajat kirjoittaneet omista kokemuksistaan vai kanssaihmisten. oma kokemus kaiketi vaikuttaa eniten mielipiteeseen. Totuus on kai vaihtelevainen tässä asiassa.

• hirveetä itsekkyyttä

pelkkä oman onnen tavottelu, kun toinen ei enää ole se sama hehkee morsio tai salskea rakastaja. Kumpikin muuttuu, mutta kuvitellaan että nuoruuden hehku saadaan takaisin jonkun toisen avulla. Kyllä kiintymys ja kumppanuus saa luvan riittää, jos seksiä on lisänä, sehän on lisäpoonusta vaan. Oikein selkäpiitä karmaisi ja sydäntä hyyti, kun tuolla susmorsia sanoo prostituutuioksi sitä, että velvollisuuden tunnosta antaa seksiä puolisolleen. Pitäiskö pihdata ja ajaa puoliso toisen syliin ?
        Mahtaako olla sitsenkymppisellä akalla tai ukolla tosi rakkautta uudessakaan suhteessa. Voi olla hoitaja mielessä tai yksinäisyyden pelko tai taloudellinen turvallisuus.

• hilema ..
        hirveetä itsekkyyttä kirjoitti:

pelkkä oman onnen tavottelu, kun toinen ei enää ole se sama hehkee morsio tai salskea rakastaja. Kumpikin muuttuu, mutta kuvitellaan että nuoruuden hehku saadaan takaisin jonkun toisen avulla. Kyllä kiintymys ja kumppanuus saa luvan riittää, jos seksiä on lisänä, sehän on lisäpoonusta vaan. Oikein selkäpiitä karmaisi ja sydäntä hyyti, kun tuolla susmorsia sanoo prostituutuioksi sitä, että velvollisuuden tunnosta antaa seksiä puolisolleen. Pitäiskö pihdata ja ajaa puoliso toisen syliin ?
        Mahtaako olla sitsenkymppisellä akalla tai ukolla tosi rakkautta uudessakaan suhteessa. Voi olla hoitaja mielessä tai yksinäisyyden pelko tai taloudellinen turvallisuus.

Tuossa puheenvuorossa (hirveetä its...)on todella vakavaa asiaa! Juuri noin on.

• kannattaa harkita
        hirveetä itsekkyyttä kirjoitti:

tarkoin, ennenkuin syöksyy uusiin suhteisiin.

Seksiki on vanhana oman vanhan kumpain kanssa keikkein antoisinta, jos joku muuta väittää valehtelee,
        Totuus on tarua ihmeellisempi, uusiin kumappaneihin vanha puoliso kyllästyy erilaisuuden vuoksi ja uusien tapojen vuoksi, uusia sukulaisisia tulee pilvin pimein,
        eikä kaikkien kanssa tule toimeen, varsinkaa uuden kumppanin lasten kanssa, siinä aina tulee omat konfliktinsa,
        on vaikea omaksua uudet käytäytymis mallit, sun muut vaikeudet,
        kummasti tulee vanhaa kumpania ikävä.
        näin on käyny tuhansille ja taas tuhansille parin vaihtajille.

• u-atu
        kannattaa harkita kirjoitti:

tarkoin, ennenkuin syöksyy uusiin suhteisiin.

Seksiki on vanhana oman vanhan kumpain kanssa keikkein antoisinta, jos joku muuta väittää valehtelee,
        Totuus on tarua ihmeellisempi, uusiin kumappaneihin vanha puoliso kyllästyy erilaisuuden vuoksi ja uusien tapojen vuoksi, uusia sukulaisisia tulee pilvin pimein,
        eikä kaikkien kanssa tule toimeen, varsinkaa uuden kumppanin lasten kanssa, siinä aina tulee omat konfliktinsa,
        on vaikea omaksua uudet käytäytymis mallit, sun muut vaikeudet,
        kummasti tulee vanhaa kumpania ikävä.
        näin on käyny tuhansille ja taas tuhansille parin vaihtajille.

Jos pitää omia sukulaisuussuhteitaan keskeisenä asiana, silloin liene pakko kituutella surkeassa ja köyhässä parisuhteessa, vaikka kuinka olisi mahdollisuus parempaan.

Oma elämänlaatuhan siinä kärsii,.

• Sally on nyt
        u-atu kirjoitti:

Jos pitää omia sukulaisuussuhteitaan keskeisenä asiana, silloin liene pakko kituutella surkeassa ja köyhässä parisuhteessa, vaikka kuinka olisi mahdollisuus parempaan.

Emmerdalen tarinassa saanut aviomiehen puolelleen,
        Laurell muutti pois kotoaan.

Tuosta tarinasta tämä ketju sai aloituksensa.

• u-atu -parkaa käy
        u-atu kirjoitti:

sääliksi, kun ei ymmärrä, että itsestään kaikki johtuu!

• pelkästään

Avaajalle..!

?? ?? ??

• Emmerdalessa on menossa isoa draamaa, jota seuraa todella koukkuuntuneena ja koko ajan odottaa, että paha saisi palkkansa. Eli menossa on tosi koukuttava juonenkäänne. Tekisi mieli mennä vähän "neuvomaan" hyväntahtoisen hölmöä pastoria. :) Siis hyvin kehiteltyä draamaa, kun koskettaa katsojaa näin tehokkaasti ...:)

• vain.minä

Jollain lailla Ashley on kyllä naivi, ollut monesti ennenkin. Mutta kai myös niin ihmisystävällinen.
        Minulla tulee katsottua netissä silloin tällöin Englannin nykyisiäkin jaksoja.

• Nyt Ashley on
        vain.minä kirjoitti:

Jollain lailla Ashley on kyllä naivi, ollut monesti ennenkin. Mutta kai myös niin ihmisystävällinen.
        Minulla tulee katsottua netissä silloin tällöin Englannin nykyisiäkin jaksoja.

ollut raivostuttava, säälin Laurell'ia todella!

• oma palsta Emmelle
      • Etkö todella tiedä,

että kaikille aiheille on oma palstansa, mutta täällä 70 palstalla saavat meidän ikäisemme keskustella kaikista asioista.

• Emmerdalessa
        Etkö todella tiedä, kirjoitti:

että kaikille aiheille on oma palstansa, mutta täällä 70 palstalla saavat meidän ikäisemme keskustella kaikista asioista.

Monet miehet kuvataan hirviöiksi, läskiMooses Ashleyn isä,
        samoin se juoppolalli Shardack, mikä lie, Zak,...jne.

• vain.minä
        Emmerdalessa kirjoitti:

Monet miehet kuvataan hirviöiksi, läskiMooses Ashleyn isä,
        samoin se juoppolalli Shardack, mikä lie, Zak,...jne.

En minä Zakia minään hirviönä näe. Hänhän on klaaninsa kantaisä. Pitää jöötä kaikille.
        Pientä vilppiä on kulman takana jatkuvasti, mutta aina loppujen lopulta häneltä löytyy hyvä sydän.
        Olihan hän aikoinaan Etelä-Amerikoissakin, kun ilmeisesti näyttelijä tarvitsi katkon rooliin.

• Makriina ek
        vain.minä kirjoitti:

En minä Zakia minään hirviönä näe. Hänhän on klaaninsa kantaisä. Pitää jöötä kaikille.
        Pientä vilppiä on kulman takana jatkuvasti, mutta aina loppujen lopulta häneltä löytyy hyvä sydän.
        Olihan hän aikoinaan Etelä-Amerikoissakin, kun ilmeisesti näyttelijä tarvitsi katkon rooliin.

Aikamoisia ovat kaikki Emmessä. Eilisessäkin jaksossa kaikki raivosivat ja huusivat, inhosivat ja vihasivat.
        Eipä anna kovin hyvää kuvaa brittiläisestä elämänmenosta.

Ei ihme, että lapset ovat koulukiusattuja tai -kiusaajia.

• aleksandrovits

Kun tuota keskustelua seuraa, niin voi todeta, kuinka virtuaalitodellisuus aletaan kokea todelliseksi.

• Sinuun, aleksandro-

vits, suhtaudutaan ''patronising'' eli alentuvasti Suomen lisäksi Virossakin. Itse kerroit.

• aleksandrovits

Mukava tietää ottaen huomioon patronise-sanan tähän hyvin sopiva merkitys
        back up, support - give moral or psychological support, aid, or courage to; "She patronised/ supported him during the illness"; "Her children always patronised/ backed her up" .

Tukea tulee siis Virostakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5592
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      67
      2621
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1960
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1742
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1713
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1458
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1119
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      935
    Aihe