Uusi asuntokauppavilppi?

http://www.mtv3.fi/u

46

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotat ulos laivasta

Luin otsikon. Mitä oikein on tapahtunut ?

• Raasviikki

Osti asunnon säätiöltä ja säätiö osti takas jonkin ajan kuluttua.

Voittoa ? No tais tulla.

• bessie*

En ole asiasta yhtään enempää lukenut, kuin mitä tässä ketjussa olleesta linkistä.

Mitään epärehellistä tai kovin kummallista en kaupassa näe. Oman asuntoni arvo on noussut neljässä vuodessa vähintään 50 000 euroa, alueella toteutuneiden kauppojen perusteella paljon enemmänkin.

Oma sukulaiseni asui säätiön vuokralaisena hyvin kauan. Hänellä, kuten kaikilla muillakin talon asukkailla oli etuoikeus asunnon ostamiseen kun säätiö niistä luopui.
        Tänä päivänä asunto on vähintään miljoonan euron arvoinen. Millään suhteilla tai epärehellisyydellä ei sukulaiseni asuntoaan siis saanut, eikä ollut vielä ostaessaan kovin pitkälle edennyt urallaan.

• Joo joo
        bessie* kirjoitti:

En ole asiasta yhtään enempää lukenut, kuin mitä tässä ketjussa olleesta linkistä.

Mitään epärehellistä tai kovin kummallista en kaupassa näe. Oman asuntoni arvo on noussut neljässä vuodessa vähintään 50 000 euroa, alueella toteutuneiden kauppojen perusteella paljon enemmänkin.

Oma sukulaiseni asui säätiön vuokralaisena hyvin kauan. Hänellä, kuten kaikilla muillakin talon asukkailla oli etuoikeus asunnon ostamiseen kun säätiö niistä luopui.
        Tänä päivänä asunto on vähintään miljoonan euron arvoinen. Millään suhteilla tai epärehellisyydellä ei sukulaiseni asuntoaan siis saanut, eikä ollut vielä ostaessaan kovin pitkälle edennyt urallaan.

Kyllä tässä maassa selittäjiä löytyy ?

Ensin oli kommarit ja nyt ovat säätiöt lahjoittelemassa tätä maatta !

Rintamamiehen tonttivuokra nousi 140 %, kun mikään säätiö tai kommarit ei niistä välitä.
        Mutta onhan se hyvä kun vähän uralla edenneet saa miljoona omaisuuksia toisen jäädessä ilman omaa maata vaikka on sitä puolustanut ?

• Joo joo
        Joo joo kirjoitti:

Rintamamiehen tonttivuokra nousi 140 %, kun mikään säätiö tai kommarit ei niistä välitä.
        Mutta onhan se hyvä kun vähän uralla edenneet saa miljoona omaisuuksia toisen jäädessä ilman omaa maata vaikka on sitä puolustanut ?

Oho !

Taisi tulla hieman väärin tuo "Rintamamiehen tonttivuokra nousi 140 %,"

Piti olla 140 kertaisesti plus indeksikorotukset.

Et prosentteja taitaa tulla hieman enemmän.

• Joo joo kirjoitti:

"Joo joo"

Aitoja rintamamiehiä ei enää ole kuin muutama, tietysti oli kotirintamaa ja teollisuusrintamaa, mutta niitä ei lasketa.
        Joten nyt alkaa olla oikea aika palata päiväjärjestykseen ja nostaa kaikki taksat ajantasalle.

H.

• bessie*
        Joo joo kirjoitti:

Mitäs sinä siinä selittelet?

Kommareita ei taida kovin paljon olla, eikä ainakaan siinä asemassa että maatamme lahjoittelemaan pääsisivät?Joka tapauksessa, ihan toiseen suuntaan itse katsoisin, jos kansallisomaisuuden hävittämisestä puhumme.

Rintamamiehet eivät mielestäni mitenkään liity tähän asiaan. Heidänkin talojensa ja tonttiensa arvo lienee noussut, sijainnista riippuen tietenkin.

Säätiöillä, vakuutusyhtiöillä, pankeilla, yrityksillä, kunnilla jne. lienee oikeus myydä omistamiaan asuntoja? Näetkö jotain väärää siinä, jos asunnoissa jo asuvat ovat etusijalla?Tässä tapauksessa vain yksi talon asukas, hyvin iäkäs yksinäinen mies jätti tilaisuuden käyttämättä. Yksi, jo melkein 80-vuotias taas otti ison asuntolainan ja jatkoi asumistaan.

Sotien jälkeen syntynyt naispuolinen sukulaiseni ei pystynyt lunastamaan oikeuttaan asunnon ostamiseen puolustamalla maataan rintamalla? Eikä hän asuntojen hintakehitykseenkään ole syyllinen, eikä missään nimessä siihen, että jotkut asuinalueet ovat muodostuneet erityisen halutuiksi.

• Joo joo
        hunksz kirjoitti:

"Joo joo"

Aitoja rintamamiehiä ei enää ole kuin muutama, tietysti oli kotirintamaa ja teollisuusrintamaa, mutta niitä ei lasketa.
        Joten nyt alkaa olla oikea aika palata päiväjärjestykseen ja nostaa kaikki taksat ajantasalle.

H.

Turha kommentoida sinun kun et tiedä asiasta mikään.

Joten jatka sitä lirkuttelu linjaasi vaan täällä.

• Joo joo kirjoitti:

Turha kommentoida sinun kun et tiedä asiasta mikään.

Joten jatka sitä lirkuttelu linjaasi vaan täällä.

"Joo joo"

Minä olen isäni kanssa rakentanut perheellemme rintamamiestalon, 1956.
        Olin tosin vasta 6v. mutta Kahi-tiilen kerrallaan kannoin, lapsuudenkotiani kun tein.
        Isäni oli talvi- ja jatkosodan veteraani, tulenjohtaja, aina rintaman etulinjassa, ei koskaan takalinjoilla.
        Isän kuoltua, talomme myytiin, minä olin muuttanuta pois jo kauan sitten.
        Nykyiset omistajat joutavat hyvin maksamaan kunnalle terveet taksat.
        Varsinkin kun sotaveteraanit eivät paljoa enää kuntaa rasita, muunlaiset vanhukset kyllä.

H.

• Joo joo
        hunksz kirjoitti:

"Joo joo"

Olin tosin vasta 6v. mutta Kahi-tiilen kerrallaan kannoin, lapsuudenkotiani kun tein.
        Isäni oli talvi- ja jatkosodan veteraani, tulenjohtaja, aina rintaman etulinjassa, ei koskaan takalinjoilla.
        Varsinkin kun sotaveteraanit eivät paljoa enää kuntaa rasita, muunlaiset vanhukset kyllä.

H.

Aivan samoin on meistä moni muukin tehnyt samanlaiset kuviot paljon ennen sinua, ja paljon, paljon enemmän lapsena, kuin kahitiiliä kanneskellut kotinurkissa..

Tässä vaan ei ole nyt kyse siitä, vaan miten tämä "valtio" nimeltä Suomi on kohdellut näitä rintamamiehiä ja heidän oikeuksia ympäri Suomea.

Oma isänikin oli jo 1933 rakentamassa Mannerheim-linjaa, hänen sota kesti ainakin 10 vuotta, Suomen puolustusvoimissa.

• hunksz kirjoitti:

"Joo joo"

H.

Pikku tarkistus hunksille,minkä niminen tehras valmisti 1956 höyrykarkastuja tiiliä?
        Ettet vaan innostunut lorsaamaan?

• k
        bessie* kirjoitti:

Osta halvalla, myy kalliilla, vielä samaan paikkaan:)
        Eihän se mitenkään voi tuntua oudolta.

• bessie*
        k kirjoitti:

Osta halvalla, myy kalliilla, vielä samaan paikkaan:)
        Eihän se mitenkään voi tuntua oudolta.

Kyllä se mitenkään voi tuntua oudolta, tai sitten ei. Mikäli on pystynyt asemaansa käyttämään hyväksi, ja vielä saanut huomattavasti alle yleisen hintatason niin silloin mahdollisesti on toimittu väärin.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Pikku tarkistus hunksille,minkä niminen tehras valmisti 1956 höyrykarkastuja tiiliä?
        Ettet vaan innostunut lorsaamaan?

"koti-kiusattu"

Minä olin silloin kuusivuotias ja faija vastasi budjetista ja hankinnoista.
        Jos tiileissä jotain luki, en muista enää.
        Kahi-sanan muistan, kun ne tiilet reikäisinä kahisivat hassusti.
        H.

• "Raasviikki" kirjoitti hyvin ja oikein.

Lisään vielä: Osti laillisesti ja myi laillisesti.

Joten en näe syytä narisemiseen.

H.

• Harmaa talous

Vihdoinkin uutisissa kerrotaan oikeita asioita. Elettiin 30 vuotta niin, että on tehty kirjanpitorikoksia ja otettu kummallisia etuuksia yritysten nimissä. Aina rötöksen paljastuttua ollaan ihan sinisilmäisiä. Yleensä näitten kaikkien takana on verorikos. Tälläkin hetkellä ihmettelen yritysten edustuskuluja. Luottokortit vinkuu yksityisessä käytössä . Istutaan iltaa syödän ja juodaan rahakkaasti. Todellisuudessa näillä juhlilla ei ole mitään tekemistä yrityksen edustuksen kanssa. Laskuun kirjoitetaan joku edustustilaisuus ja tekaistut läsnäolijat. Se, jos joku on myös harmaata taloutta. Koskahan tähän puututaan. Asiaan pystyttäisiin varmaan puuttumaan jos haluttaisiin. Jos yritys menestyy ja tarvitsee tasokkaita edustustilaisuuksia niin yrityksellä on varmaan varaa maksaa ne itse.

• "Harmaa talous"

Kaikki tuo on laillista.
        Älä jankuta.
        H.

• Raasviikki

SW joutuu luopumaan ministerin tehtävistä, kun ja jos uusi puolueen puheenjohtaja on mies. A.H .sta ei puheenjohtajaa tule.

• ap
    • meeriamanda

Saahan poliisi tutkia, sittenpä selviää. Uskoisin ettei noin tietävä ministeri ole ollut tarkoin selvillä mitä tekee.
      Tämä on nyt oppositiossa olevien räääyntää, muuhunhan heistä ei ole.

• meeriamanda

- että noin tietävä...ei ettei. Korjaus edelliseen.

• meeriamanda kirjoitti:

- että noin tietävä...ei ettei. Korjaus edelliseen.

"Meeriamanda"

Hih!
        Korjasit väärin, alkuperäinen oli oikein.
        Laita vielä jotain... :)
        Äläkä nyt suutu lutunen...

Koita vaikka:

En usko, etteikö....

H.

• meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

"Meeriamanda"

Hih!
        Korjasit väärin, alkuperäinen oli oikein.
        Laita vielä jotain... :)
        Äläkä nyt suutu lutunen...

Koita vaikka:

En usko, etteikö....

H.

Emmä jaksa, käsittäköön kukin miten taha :/ Tasan tarkkaan Wallin on tietänyt mitä tekee, se oli sanomani. Onhan ´hän´ kuitenkin tietoinen et minulla on oikeesti sanojen taivutusten kanssa ongelmia... en parempaan pysty.

• meeriamanda kirjoitti:

Emmä jaksa, käsittäköön kukin miten taha :/ Tasan tarkkaan Wallin on tietänyt mitä tekee, se oli sanomani. Onhan ´hän´ kuitenkin tietoinen et minulla on oikeesti sanojen taivutusten kanssa ongelmia... en parempaan pysty.

"meeriseni"

Kyllähän minä tajusin mitä ajatusta yritit tavoittaa, vaan minä en pysty vastustamaan sinua enkä hassutteluja Suomenkielellä.
        Aina tekee mieli teihin tarttua.
        Ja pieni flirtti on aina hauskempaa kahden kesken kuin yleisten naisten aloituksessa, eikö vain?
        "miten taha" kirjoittele vapaasti, mutta minä en takaa ettetkö tarvittaessa saa lisää lirkkua.
        H.

• .
        meeriamanda kirjoitti:

Varmasti on tietänyt mitä tekee :\

• Raasviikki

Voittoa 70%. Aika hyvä , ei ollekaan huono sijoitus.

• Hinta-arvio 2012

75% taitaa olla oikea luku. Omani on noussut n. 40% tuossa ajassa.

• mullesullemullesulle

Haiskahtaa ruottalaiselle hapansilakalle tällainen kähmääminen. Herra Taxelilla osuutta tähänkin hyväveli-kultapossukerho järjestelyihin.

Muualla maailmassa joutuisivat eroamaan tehtävistään, mutta täällä herrat senkun naureskelevat. Ei korppi korpin silmää ronki, näinhän sanotaan.

• Raasviikki

Kyllä S joutuu lähtemään ja sivarista tulee puolustusministeri.

• ja seuraava,,

Mikäs proveetta sinä olet tietämyksinesi? Outo tapa palstalla monellakin jaella tuomioita kuin tietäväkin. On teillä ikävääajankulua.

• ¤T%##%#%/(
        ja seuraava,, kirjoitti:

Mikäs proveetta sinä olet tietämyksinesi? Outo tapa palstalla monellakin jaella tuomioita kuin tietäväkin. On teillä ikävääajankulua.

pidä sinä pelle leipäluukkus kiinni. vanha akka.

• RkP ja korruptio

Korruptoivin puolue Suomessa on RKP. Se maksoi Lipposen runnomaan pakkoruotsin läpi.

Muun muassa sen sai lahjomalla läpi!

• eiku myymään nyt

asuntoja, voitot on päätä huimmavat !!??

Walleen kääräisi yli miljoona markkaa siis 170 000 euroa on yli
      1000 000 markkaa,, melkonen voitto,

käsittämäntöntä,

hyväveliverkoston avulla tietty.

maksokohan voitosta veroja ???? siinä uusi kysymys ????

• Julki tullut!

Nyt on kyllä särkynyt se salaamisen verkko lopullisesti,että suomenruotsalaisilla on nuo säätiöt, joista niitä pimeitä kauppoja tehdään.
      Siellä on voimissaan "hyvä veli järjestelmä",ilmankos Wallin voimallisesti Drasvikiä ajoi, siinä oli eräs osamaksu tietenkin.

Taxel on yksi vääryyden ajaja,kaikki on aivan oikein hänen mielestään! HAH!

Minä en suomen ruotsalaisia hyljeksi,mutta samat säännöt täytyy päteä,kuin muillekin suomalaisille,
      silloin sopukin säilyy!

• Sitä samaa mieltä

olen minäkin, epäsopu syntyy juuri niistä etuoikeuksista.

Ei kielestä.

• bessie*

"Salaamisen verkko"!?

Ihanko totta jollekin on yllätys, että suomenruotsalaisilla on säätiöitä?

Mikäli lainsäädännössämme on säätiöiden kohdalla joitain yhteistä etua haittaavia aukkoja tai tulkintamahdollisuuksia, niin niitä kyllä voivat hyödyntää myös suomenkielistenkin perustamat säätiöt.

• Paljastuneet ovat

Wallinin vehkeilyt valon takana:

"Ruuneperi 6.4.2012 klo18

Tämän perjantain Turun Sanomista:

Asiaa on selvitetty ja Wallin on kulttuuriministerinä toimiessaan syyllistynyt ilmeiseen virkavirheeseen.

Tukia on myönnetty Åbo Akademille ja muille rkp:tä lähellä olleille yli puoli miljoonaa.
      Tarkat summat ja kohteet Turun Sanomissa. Myyntivoitto on tämän seurauksena suotu Wallinille.

Pakko uskoa konnuuteen kun se toteen näytetään! "

.

• TOTUUS:

Epäsopu syntyy juuri niistä etuoikeuksista js rikoksista.

Ei kielestä.

• säätiön kanssa
    • Loppu.

Jonkka ei kytkenyt tätä ministerintehtävään. Joten asia on on ok.. Ei anna aihetta jatkotoimiin.

• 106

Paljastuneet ovat Wallinin rikokset valon takana:

"Ruuneperi :

Tämän perjantain Turun Sanomista:

Asiaa on selvitetty ja Wallin on kulttuuriministerinä toimiessaan syyllistynyt ilmeiseen virkavirheeseen.

Tukia on myönnetty Åbo Akademille ja muille rkp:tä lähellä olleille yli puoli miljoonaa.
      Tarkat summat ja kohteet Turun Sanomissa. Myyntivoitto on tämän seurauksena suotu Wallinille.

Pakko uskoa konnuuteen kun se toteen näytetään! "

Epäsopu syntyy juuri niistä etuoikeuksista js rikoksista.

Ei kielestä.

• Pirre*

Njaa no, kauppahan se on mikä kannattaa..kun ostaa halvalla ja myy kalliilla, voittaa varmasti...

• Aivan varmasti

ja vielä kun pääsee itse hankkiin rahoituksen ...

• raasviikki

No pian kaveri väistyy.

• arvon nousua

Mitähän jos myytäis Draksvik Åbo Akademille niin valtio sai rahaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      173
      13321
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4890
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2833
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2022
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1773
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      371
      1683
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1505
    Aihe