Raamatussa sanotaan niin monessa paikassa Raamatussa että sellaisen uskova että ennen se rypesi moneen synneissä mutta nyt se kulkee hengessä näissä hyvissä hedelmessä-----> Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Elikä ---> 6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
7 Älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Nyt esitän kaikkille uskoville kysymyxen mix
12
101
Vastaukset
Tuliteko nyt mykäxi kun kohtasitte totuuden ?? Että Raamattu sanotaan selvästi että ennen olitte ----> Room. 6:20
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
Room. 11:30
Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
Osatteko lukea selvä suomenkieltä Raamatusta vaikka te ette mun huonoa suomea ossaa lukea ????
Fil. 2:13
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Tit. 2:7
Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi, olkoon opetuksesi puhdasta ja arvokasta
Tit. 3:8
Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
1. Piet. 2:12
ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä.
1. Piet. 2:20
Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.
Ajatteletko että näitä hyviä tekoja tehdään synnissä ja on lihan tuote ????????- greeeeen
Huomaatko, savonarola, miten tälläkin palstalla toteutuu tuo, että uskovaa parjataan kuin pahantekijää, jos hän edes kertoo siitä, miten ihminen vapautuu synnistä niin, ettei hänen tarvitse sitä enää tehdä?!
Erityisen kovan parjauksen kohteeksi (erään eturvin vastustajan, nimimerkiltään Semper.Fidelis, taholta) on joutunut mm. Tänäänkin ja ei nimmaria - nimimerkeillä kirjoittanut, nykyisin HUUTAVAN ÄÄNI -nimimerkillä kirjoittava henkilö. Mm. näin hän on aikojen kuluessa tästä synnistä vapautumisasiasta todennut:
>>Jeesus voitti, sillä Hän ei langennut syntiin, vaikka olikin kiusattu kaikessa. Uskovainen voittaa, sillä uskovainen saa Jeesuksen voiton takia VOIMAN vastustaa syntiä. Jumala antoi ainoan Poikansa esikuvaksi meille. Kun me seuraamme Hänen jälkiään, tulemme näkemään, että Hän on JUMALA.>Vapaudenlapset ovat vapaita kuuliaisuuden kautta, sillä heidän ei tarvitse syntiä tehdä, vaan he saavat tehdä heti parannuksen, kun huomaavat Jumalan Sanan tuntemisen kautta ajatuksissaan synninhoukutusta. Uudestisyntynyt saa VOIMAN vastustaa syntiä.>Synti ei kuulu uskovaisen elämään ja siksi meille on annettu LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN. Me saamme tehdä parannuksen heti, kun huomaamme synninhoukutusta ajatuksissamme ja totisesti Lähde syntiä vastaan on totta, eli parannus on mahdollinen joka hetki. Emme me ole vielä täydelliset, mutta elämmme täydellisyydessä ja siksi saamme voiman vastustaa syntiä.>Uskovaisesta ei voi sanoa, että hän on itsessään saastainen, mutta silti synnitön Jumalan silmissä, vaan uskovaisesta pitää sanoa, että hän on saanut puhdistuksen Jumalan Sanalta ja VOIMAN vastustaa syntiä.>Joka on saanut Jumalta VOIMAN vastustaa syntiä, ei jää synnin paulaan, vaan hylkää synnin heti, kun sen ajatustasolla huomaa. Tästä olen kirjoittanut tälläkin palstalla viiden vuoden ajan täällä käydessäni. greeeeen kirjoitti:
Huomaatko, savonarola, miten tälläkin palstalla toteutuu tuo, että uskovaa parjataan kuin pahantekijää, jos hän edes kertoo siitä, miten ihminen vapautuu synnistä niin, ettei hänen tarvitse sitä enää tehdä?!
Erityisen kovan parjauksen kohteeksi (erään eturvin vastustajan, nimimerkiltään Semper.Fidelis, taholta) on joutunut mm. Tänäänkin ja ei nimmaria - nimimerkeillä kirjoittanut, nykyisin HUUTAVAN ÄÄNI -nimimerkillä kirjoittava henkilö. Mm. näin hän on aikojen kuluessa tästä synnistä vapautumisasiasta todennut:
>>Jeesus voitti, sillä Hän ei langennut syntiin, vaikka olikin kiusattu kaikessa. Uskovainen voittaa, sillä uskovainen saa Jeesuksen voiton takia VOIMAN vastustaa syntiä. Jumala antoi ainoan Poikansa esikuvaksi meille. Kun me seuraamme Hänen jälkiään, tulemme näkemään, että Hän on JUMALA.>Vapaudenlapset ovat vapaita kuuliaisuuden kautta, sillä heidän ei tarvitse syntiä tehdä, vaan he saavat tehdä heti parannuksen, kun huomaavat Jumalan Sanan tuntemisen kautta ajatuksissaan synninhoukutusta. Uudestisyntynyt saa VOIMAN vastustaa syntiä.>Synti ei kuulu uskovaisen elämään ja siksi meille on annettu LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN. Me saamme tehdä parannuksen heti, kun huomaamme synninhoukutusta ajatuksissamme ja totisesti Lähde syntiä vastaan on totta, eli parannus on mahdollinen joka hetki. Emme me ole vielä täydelliset, mutta elämmme täydellisyydessä ja siksi saamme voiman vastustaa syntiä.>Uskovaisesta ei voi sanoa, että hän on itsessään saastainen, mutta silti synnitön Jumalan silmissä, vaan uskovaisesta pitää sanoa, että hän on saanut puhdistuksen Jumalan Sanalta ja VOIMAN vastustaa syntiä.>Joka on saanut Jumalta VOIMAN vastustaa syntiä, ei jää synnin paulaan, vaan hylkää synnin heti, kun sen ajatustasolla huomaa. Tästä olen kirjoittanut tälläkin palstalla viiden vuoden ajan täällä käydessäni.Huomaan ja se on todella ikävä ettå tämän päivän Uskovaiset on mennyt niin syvään että he eivät huomaa miten pimeässä he toimivat ja taistelee.
Aivan kun Entinen Saulus niminen josta sanottin näin----> joka puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan...
Jos joku todella puhuu Herran pyhyydestä ja haluaa Hänen Pyhyyttä ja Puhtauutta,, niin eikös silloin nousee hirveä halloo niitä vastaan ja vaino on alkanut,
Niin on ollut jokaisessa Herätyxessä jossa on ollut ihmisisä jotka ovat halunneet maista Jumalan Jumalisuutta !!
Ei mitään ihmellistä ja kummallista ollenkaan koska näin on kirjoitettu ---> 2. Tim. 3:12
Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
- ml213.
" Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."
Kerroppa minkalaiseksi koet tämän ihmisen käyttäytymisen ja läsnäolon.Erittäin hyväxi ja minutkin huomioivaxi suorastaan Jumalisexi. Koen hänet sellaisexi joka haluaa kuulla totuuden Jumalalta ja on uskollinen Sanalle joka on tullut Jumalalta.
- Virsi440totuus
"Olen väsynyt riitaan ja sotiin, tämän maailman melskeisiin". Hyvin väsyneenä
totean publikaanin sanoin:"Jumala , ole minulle syntiselle armollinen".HYVÄ ETTÄ VÄSYYT PITÄMÄÄN YLHÄLLÄ MUURIA JUMALA VASTAAN JOKA ON SANONUT OLEN TULLUT VAPAHTAMAAN SUA JA KANSANSA SYNNEISTÄ JA KUOLEMASTA ..
TOIVOTTAVASTI HÄN ON ARMOLLINEN LAITTAMAAN SINUUN HENGEN MIELI JOKA HALUAA VAPAUTTAA SUA SYNNISTÄ HETI...
* "< Hän synnin liejusta mun pelasti,
minut kallio pohjalle asetti,
Hän ylistys virren mun sieluuni toi,
Oi kiitos Herran Hän minut pelasti. >" !
* Jeesus voi nostaa kurjan lantakasasta
ja asettaa kansansa ruhtinasten rinnalle.
* Jumalan voima Kristuksessa, on maailman suurin voima, atomivoimaakin suurempi,
Hän voi pitää veren voimalla, syntisen armahdetun pinnalla, voi estää uppoamasta synnin lokaan, ja vie lopulta kirkkauteen, sinne, missä Jeesuskin on !
* "Armosta te olette pelastetut, yksin armosta, ettei kukaan kerskaisi!"
* "< Jeesus Golgatan ristillä voitti maailman
polki murskaksi kuoleman vallan,
Kiitos Jeesus mulle/sulle kuulu armosi tuo,
veren voima aartehesi oi syntinen
armon kurjimmalle tuottaa->"
* "Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa."
* Hän on meidän pyhityksemme, ainut puhdas pyhitys,
on Vapahtajan yhteys."
* Heb. 10:10. "< Tämän tahdon perusteella meidät on pyhitetty Jeesuksen Kristuksen rumiin uhrilla KERTAKAIKKISESTI. >" !
* 14 - 17. "< sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt PYSYVÄSTI täydelliseksi ne, jotka pyhitetään.
15. Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki. Sillä ensin hän sanoo:
16. Tämä on se liitto, jonka minä teen heidän kanssaan näidenpäivien jälkeen, sanoo Herra; Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä.
17. Ja sitten: Heidän syntejään ja laittomuuksiaan minä en enää muista.>" !* Tämä Hebrealais kirjeen Sana kuuluu kyllä myös meille Jeesukseen uskoville, mutta myös juutalaisille.
* Jakeet 14 - 17, on lupaus myös israelille, kun Jeesus pelastaa koko kansansa, ja silloin he saavat uuden Liiton Jumalan kanssa, eikä Hän sitten enää muista heidän syntejään eikä laittomuuksiaan, koska Sakarjan mukaan he saavat syntinsä anteeksi, ja Jerusalemin asukkaille avataan lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan. Mutta ennenkaikkea se on meille, UudenLiiton uudestisyntyneille, jotka Hän on pyhittänyt ja täydelliseksi tehnyt, täydeliseksi Kristuksessa Jeesuksessa.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tämä Hebrealais kirjeen Sana kuuluu kyllä myös meille Jeesukseen uskoville, mutta myös juutalaisille.
* Jakeet 14 - 17, on lupaus myös israelille, kun Jeesus pelastaa koko kansansa, ja silloin he saavat uuden Liiton Jumalan kanssa, eikä Hän sitten enää muista heidän syntejään eikä laittomuuksiaan, koska Sakarjan mukaan he saavat syntinsä anteeksi, ja Jerusalemin asukkaille avataan lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan. Mutta ennenkaikkea se on meille, UudenLiiton uudestisyntyneille, jotka Hän on pyhittänyt ja täydelliseksi tehnyt, täydeliseksi Kristuksessa Jeesuksessa.MENE JA ÄLÄKÄ ENÄÄ SYNTIÄ TEE ETTEI SINULLE PAHEMMIN KÄVISI ..
NIIN ENNEN TÄTÄ KERTOI JEESUS ETTÄ HÄN ANTOI ANTEEXI MUTTA SAAKO SELLAINEN ANTEEXI JOLLE KÄY PAHEMMAXI JA HOUTUU HE-LVETTIIN..?????
- l-h
niinhan tuo sanoi saulus----Aivan kun Entinen Saulus niminen josta sanottin näin----> joka puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan...
mutta mitahan sanoi uusi luomus Paavali katsotaampas--jahas-- eihan tuo ihan viattomalta ja synnittomalta vaikuttanut... mutta oli ainakin rehellisenpi,kun tamanpaivan 'puhtaat' uskikset---
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
niinhan tuo riippuu ja roikkuu jokaisessa meissa...
mutta onkohan tuo aloitus ollut joskus ennenkin...vaikuttaa niin tutulta?
savis----SAAKO SELLAINEN ANTEEXI JOLLE KÄY PAHEMMAXI JA HOUTUU HE-LVETTIIN..????? tuossa jae pureskeltavaxi-----Joh. 21:22
Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."Valehtelet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei Uusi Paavali sanonut noin vaan Room. 16:25
Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
Fil. 4:13
Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
Katsos se Vanha Paavali josta puhuit on myyty synnin alaisuuten mutta Uusi on ostettu vapaaxi synneistä Jeesuxen kallilla Verellä..
Ninhän nuo totontolaiset kirjoittaa NEHÄN PUOLUSTELEE SYNNISSÄ VAELTAMINEN JUURI TUOLLA TAVALLA VÄÄRÄSSÄ HENGESSÄ --->tuossa jae pureskeltavaxi-----Joh. 21:22
Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
JA SEYRAVA JAE KUULUU NÄIN --> 23 Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"
NIN TÄYTYY KYSYÄ USKOTKO ETTÄ MÄ USKON TUON PUHEEN JEESUXESTA MITÄ OLI LEVITETTY VALHEELLISESTI ?????? VAI REVITÄTKÖ ASIAYHTEYDESTÄ IRTI JAE JA KÄYTÄT SE OMASSA VÄÄRYYDESSÄ MUA VASTAAN VALHEELLISESTI..
ÄLÄ KANNA VÄÄRÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISTÄ VASTAAN..
JA NYT SITTEN PURESKELLAAN JA NIELLETÄÄN
ELIKÄ MIX ET SITTEN SEURAA JEESUSTA ---> Joh. 8:12
Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Joh. 10:5
Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481229Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101169- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753