Olen seurannut suomi24 keskustelua tavalla tai toisella viimeiset vuodet.
Varmaa jo viisi vuotta sitten... 2006-2008 täällä oli tarinoita kun joku oli kusessa korviaan myöden ja haki mielipiteitä.... kyllä niitä varmaa tuli ja osa aivan aiheellisia ja senkin ajan velattomat kuten itsekkin olin ja olen niitä juttuja luki ja kommentoi.
Mutta miksi silti kokoajan tulee uusia juttuja ja uusia velallisia? Pitääkö kaikki kokea itse, eikä voisi katsoa asioita viikon ennen kuin antaa pirulle pikkusormen....
ei voi pieni ihminen ymmätää
4
280
Vastaukset
- 18+8
suurimmaksi osaksi ne on niitä samoja joilla se velka kestää ja kestää... tai jos yhdestä eroon pääsee niin on jo kaksi tilalla...
- Velkakierre.
Eivät ole käyneet täällä lukemassa toisten kokemuksia. Joka vuosihan täysi-ikäisiksi kasvaa uusi ikäluokka, joille ei koulussa ole opetettu oikeastaan yhtään mitään talouden perusasioista ja omien raha-asioiden hallinnasta. Kun tällaisille tarjotaan syöttiä, koukku on kohta poskesta läpi.
- ...
Ööö... joka päivä syntyy uusia ihmisiä, joita voi joskus tulevaisuudessa kusettaa.
Mikään ongelma tai asia, oli kyse sitten ylivelkaantumisesta, epäterveellisestä ruokavaliosta, suojatien eteen pysähtymättä jättämisestä tai Moby Dickin lukemisesta, ei poistu maailmasta sillä että itse, tai joku muu, tai joku ryhmä on ratkaissut asian päivänä x, vuonna x.
Aina tulee uusia sukupolvia, aina joku on ekaa kertaa netissä, aina joku ottaa ekan vippinsä, aina joku tuhlaa rahansa. Ja useimmat oppivat vain kokemuksen kautta.
Tottakai valistusta voi tarjota ja asioista täytyy puhua, mutta sitä on tehtävä jatkuvasti. Johonkin valistuskampanjaan voi tuhlata miljoonan ja se voi olla esillä vuoden, mutta jo seuraavana vuonna on pelikentällä uusia pelaajia jotka eivät ole sitä edellistä kampanjaa koskaan noteeranneetkaan. Ja mitä pidemmän aikaa kuluu, sitä enemmän uudet sukupolvet pitävät vuonna 1 ja 2 lauottuja totuuksia vanhojen ukkojen höpinöinä ja ovat varmoja siitä että tietävät itse paremmin ja että tällä kertaa maailma on muuttunut.
Ja itku ja poru jatkuu...- perskiinni
Tuo oli hyvin kirjoitettu ja näinhän se asia todellisuudessa on. Kantapäänkautta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504