kun on vieraita tulee pois muuttanut lapsi seurustelukumppaninsa kanssa syömään pöytään joka ei ole hänelle katettu. tunkee vain ja ottaa lautasen, mättää ruokaa napaansa. ilmoittaa että tekivät ruokaa juuri kotona, mutta se hiukan paloi. höh!.
minä vieraana aivan hämmentynyt. olin varannut ruokaa vain paikalla olijoille. (toin ruoan valmiina mukanani, niinkuin emännän kanssa sovittiin) ja puhe oli vain kotona asuvien syömisestä(lapsiakin mukana kyllä)
lopulta kun tää nuori otti jo 2 annosta sanoin että lisää saat jos jää. emäntä otti nokkiinsa. höh! minun lapseniko olisi sitten pitänyt jäädä ilman.??
ei kiitos enää ruokavisiittiä.
pois muuttaneen lapsen käytös. mitä mieltä...härskiä/röyhkeää???
9
299
Vastaukset
- potaatti on pop!
Päivän naurut, kun kuvittelin miten tappelitte jostain soosikulhosta ja muutamasta potaarista!
O`le!!!!! - kympinsuoritus
Niin minäkin olisi tehnyt. Röyhkeitä nuoria.
- äitikertaa kaks
Nämä nuoret ehkä ajattelivat kuulua edelleen perheeseen. Meillä he ainakin kuuluvat aina. Asuivat sitten omillaan tai ei.
- tyrmistynyt
niin, mutta yleensä ei ole kohteliasta rynnätä ekana ottamaan kun ruoka ei heille varta vasten ollut tehty.
ja jos en olisi pitänyt puoliani olisivat minun 6 ja 7v. lapseni jääneet ilman.
eikä tää nyt ollut mitään soosia ja pottua.
ja kyllä meillekkin nuoret ovat aina tervetulleita, muttei tuolla tyylillä.
- hohoooo
Ja että näitten nuorienko olisi pitänyt vierestä seurata teidän syöntiä...
Kyllä itselle ainakin aina tarjotaan ensimmäisenä ruokaa jos sellainen on valmistumassa, niin omassa kodissa vanhempien luona, kuin anoppilassakin, vaikka koskaan ei ole vartavasten sitä pyötää meille katettu ja satutaan vain tupsahtamaan visiitille "sopivasti". Sitä ruokaa kun on melki aina vähän ylimääräistä.. Ja ilman sanomattakin voi sitä ruokaa ruveta aina napaansa mättämään, ilman että kukaan vetää hernettä nenäänsä. Se kun on kerran ollut koti, on se sitä aina. Itse en ole vieras vanhempieni luona, eikä ole puolisokaan.
Jos nämäkin nuoret kerkesi jo syömään ja halusivat santsata, niin kuinka sinä et ole muka kerennyt omille penskoille vielä siinä välissä lautaselle ruokaa laittamaan.
Itse jos johonkin joskus vien ruokaa, on sitä aina ylimäärästä. Mistä sitä koskaan tietää, kuinka suuri nälkä jollain on tai tuleeko juuri ns. yllätysvieraita. Silloin on mukava myös tarjota näille vieraille, vaikka eivät toki kaikki aina huoli. Sama pätee jos kaveri tupsahtaa kylään, kun itse on ruokaa laittamassa niin tottakai kysyn häneltäkin aina "onko nälkä", enkä pistä kavereita tai tuttavia vain katsomaan kun minä syön.... - Uli
Herrajumala keitä sitä makkarasoppaa kymmenen litran kattilallinen niin riittää kaikille!!
- justjoo jaa
joo joo...jos se on kerran sopivaa voin kai minäkin mennä kylään ja ilman kysymistä ottaa ruokaa heidän hellaltaan. mitä väliä sillä jos ruoka ei ollut minua varten tehty,
eli nopeet syö hitaat näinkö??? ja jos toiset jää ilman..so what?? mitä välii, kunhan sisälletulija saa sapuskaa.
mun lapset on tottuneet et pöytään kutsutaan varsinkin kylässä, eikä niin että heti kun sisälle tupsahdetaan rynnätään ruokapöytään välittämättä siitä että muut eivät ole vielä saaneet. - voijukupätkä
No, mä ainakin teen ruokaa niin että kaikille varmasti riittää ja santsattavaksikin jää. Eli sillä logiikalla parille ylimääräisellekin aikuiselle pitäisi ruokaa riittää. Tokihan tuossa tilanteessa olisi ollut kohteliasta nuorilta, tai edes vanhemmilta, kysyä voivatko myös liittyä seuraan vaikka ennalta niin ei oltu sovittu, mutta ihan turha vetää hernettä nenään tuosta. Olisi sekin epäkohteliasta, jos joku paikallaolija ei saisi ruokapöytään tulla. Eli ruokaa riittävästi niin ei ongelmaa tule!
- ImageofGod
Oho, nyt on kyllä laskettu penniä ja visusti!
Jos olet aloittaja vieraana tuonut ruokaa, ja isäntäväen lapset tulevat käymään, et sinä voi alkaa komentelemaan isäntäväen lapsia. Olet vieraana siinä taloudessa ja sen jälkeen, kun olet luovuttanut maukkaan ruokasi isäntäväelle, ei ole enää sinun asiasi "annostella". Takuulla isäntäväellä oli myös esim.salaattia jne, jolla ruokaa sai jatkettua.
Ymmärrän toisaalta jos toiset vain "rontostelee" sisälle ja alkaa lappamaan ruokaa. Mutta siksi rentous onkin tärkeää, emme elä nälkävuosia. Olen myös huomannut sen, että ennen vierailua jossakin kannattaa alle syödä vähän, ettei olisi kuin nälkäinen susi puolustamassa laumansa ruokavarantoja.
Maukkaita hetkiä jatkoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504