Hyvää pääsiäisen viimeistä päivää ja kevättä !

Kevät keikkuen tulevi. Talvi paukkuen menevi. Hyv oli hiihtäjän hiihellä kun oli hanget maassa ja järki jäässä. Ruista ranteeseen, kirjoittanut Eino Leino.
Heh. Poikavuosien loruja.

Täällä on ainoa paikka missä tapaa vähänkin tuttuja, kukaan ei ole koskaan suvannut mitään yhteyttä minuun pitää. Töihin joskus soiteltiin lyhyesti, ei koskaan mitään muuta. Seurapiirit olivat aivan muita ihmisiä varten. Heh.

Juuri lukaisin raamattua muutaman luvun. Minusta on kiva nyt ilman taakkaa mennä rauhassa raamattua pätkä kerrallaan.
Joskus kotioloissa opiskelin koko kirjan ja luin paljon kirjoja., 11 metriä on hengellistä kirjallisuutta hyllyssäni. Kävin kaikki raamattukurssit ja kirjeenvaihtojakin monta sataa vaihtaen mielipiteitä kaikesta ennen tietokoneaikaa kirjeinä. Kaikki tieto rakentuu päällekkäin ja sitten koitti heureka ilmiö kun viimeinenkin teologia oli loksahtanut kohdalleen ja ymmärsin kaiken. En koskaan ryhtynyt "joo- mieheksi kenellekään" vaan päätin sitkeästi ymmärtää itse kaiken ja hups koitti päivä jolloin ylitsepääsemättömät vaatimukset olivatkin mieluisia asioita.

Olen tämän vuoden ollut yliopistolla integroituna päiväopintoihin keski-ikäisenä.
Huomenna alkaa viimeinen kurssi. Hallintotieteissä meni koko lukukausi.
Kuusi 5 opintopisteen kurssia ja heikoin arvosana on ollut "hyvä" (3) asteikolla 1-5. Koko kaudella 25 op. Koko vuosi mennyt julkisten organisaatioiden/ valtion/ kuntien ja Euroopan unionin hallintorakenteissa, päätöksenteossa ja taloudessa. Hallinnollisen ja leadership tason käytännön esimiestyökoulutukset. Olen elämässäni lukenut johtamisen kursseja 1980 luvulla, mutta ne koskivat lähinnä myynnin ja markkinoinnin esimies- johtamistyötä/ myynnin psykologiaa sekä kaupallisen perustutkinnon kaiken mahdollisen peruskurssit liiketoiminnan osalta. Markkinointi-Instituutti 1980 luku 20-30 vuotiaana.

Viimeinen kurssi käsittelee julkisten organisaatoiden talouden perusteita. Malleja, käsitteitä, Julkisen organisaatioiden talousjohtamisen keskeiset käsitteet ja mallit. Valötion ja kuntien väliset rahavirrat. Julkisorganisaatioiden strategioita, rahaprosesseja, taloutta kuvaavia tunnuslukuja sekä arviointi- ja valvontajärjestelmiä. Finanssi- ja rahapolitiikka, julkisen talouden osatekijät, virastot, laitokset ja kunnat- kuntayhtymät osana julkista taloutta.

Jeesusta ei pidä unohtaa. Tulee hyvä olo Jeesuksesta.
Laulan ja soitan luikautan pari laulua välillä, ja uusi alumiinirunkoinen polkupyörä on olohuoneeni lattialla jota varustelen. Talvella rationalisoin varusteet kevyemmiksi ja kaikki vedenpitäväksi ja teen ensi kesän matkoja virtuaalisesti koneella Googlen kartoilla ja kaupunkien/ kuntien matkalusivuilla.
3500 km on suunnitteilla ensi kesänä. Vuoden vanha teräspyörä jää päivämatkakäyttöön puolipakkauksilla. Paino kevenee kaikenkaikkiaan n. 10 kg, mutta sitä jää vielä 20 kg mukana poljetavaksi lomilla. Polvestani olin huolissani mutta siinä ei ole kulumaa, mutta ei enää tykkää välttämättä aivan kaikesta liikkumisesta. Keski-ikä näyttää akilleen kantapäät ja vanhuuden vaivat. Toivon pyöräilyn vahvistavan polvea kesällä taas. Viime syksynä kesti juosta tunnin lenkkejä oireetta. Hiihdin 56 km (viisikymmentäkuusi) maratonin ja hiihtolenkeistä se ärtyi koska en verrytellyt kunnolla. Nuoruus on mennyt. Komeuskin, mutta kyllä minä olen komea vieläkin, heh, ja pitää alkaa bodaamaan, ehtii juuri ja juuri vielä. Tulee keinutuoliaika minullekin ja jokaisella joskus.

Hyvää kevään odotusta ja Jumalan siunausta
jari

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
        Ikävä
        110
        1074
      2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
        Ikävä
        82
        814
      3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
        Kotimaiset julkkisjuorut
        264
        596
      4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
        Kuhmo
        17
        585
      5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
        Ikävä
        65
        531
      6. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
        Ikävä
        93
        521
      7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
        Ikävä
        26
        502
      8. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
        Ikävä
        47
        491
      9. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
        Ikävä
        43
        476
      10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

Vai mitä ajattelet...
        Ikävä
        47
        427
      Aihe