Miksi Vantaa paras taksikaupunki?

manne perttinen

Miksi Vantaa on kuskien ja isäntien, ei siis asiakkaiden kannalta paras taksikaupunki? Tienaako vantaalainen pirssari paremmin kuin hesalainen?

36

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahmud perttinen

      Tämä ei pidä paikkaansa. Tällä palstalla ja myöskin omassa henkilökohtaisesti kirjoittamassa lehdessä eräs toimitusjohtaja kehuu itseään sekä Vantaan taksia.
      Onhan hän toimitusjohtaja kyseisessä yhtiössä sekä myös muutamassa muussa vantaalaiseen taksiautoiluun liittyvässä yrityksessä.
      Pienimunasen isoittelua, väittäisin?
      Jos Vantaa olisi kuskin kannalta paras kaupunki niin miksi Vantaalla eniten mamuja ja muita vajakkeja kuskeina, suomen läskeimmät kuljettajat ja eniten rattijuopumustapauksia, ym epämääräisyyksiä autoilijoiden joukossa.
      Vantaalainen pirssari tienaa vähemmän kuin stadilainen ja tekee senkin eteen kilometrejä tuplasti.

      • molemmissa ajanut

        >>Vantaalainen pirssari tienaa vähemmän kuin stadilainen ja tekee senkin eteen kilometrejä tuplasti. >>

        Ei pidä paikkaansa


      • stadin kundi-
        molemmissa ajanut kirjoitti:

        >>Vantaalainen pirssari tienaa vähemmän kuin stadilainen ja tekee senkin eteen kilometrejä tuplasti. >>

        Ei pidä paikkaansa

        Onko vandaalilla isännällä enemmän verotettavia tuloja kuin stadilaisella? Vaikka vandaalai ajaa tuplatunnit ja kilometrit.

        Vastaahan yhtä napakasti kuin edelliseen....


      • aatos tyrä
        stadin kundi- kirjoitti:

        Onko vandaalilla isännällä enemmän verotettavia tuloja kuin stadilaisella? Vaikka vandaalai ajaa tuplatunnit ja kilometrit.

        Vastaahan yhtä napakasti kuin edelliseen....

        ei ole johtuen juuri kilometreistä, käyttötunneistä, eli auton hyvitysarvosta vaihtotilanteessa. Lisäksi verotettavaa tuloa syö vantaan taksi suojelumaksu, lääninyhdistys, taksipoint puomimaksu, joilla rahoitetaan tolkuton tarkastajien määrä ja sisäpiirin kosteat kokoukset maan muhkeimmat kokouspalkkiot mukaan lukien.


      • rtujrtyuiokt7iup
        stadin kundi- kirjoitti:

        Onko vandaalilla isännällä enemmän verotettavia tuloja kuin stadilaisella? Vaikka vandaalai ajaa tuplatunnit ja kilometrit.

        Vastaahan yhtä napakasti kuin edelliseen....

        Kuljettajalle on ihan sama kuinka paljon kilometrejä tulee, tuntipalkka ratkaisee.

        Ei auton kilometrit ja ulkonaolotunnit ole kaksinkertaiset helsinkiin nähden, läheskään.

        Veikkaisin että Vandaali isännällä on keskimäärin enemmän verotettavaa kuin Stadilaisella.

        Te vannoutuneet Stadilaiset olette hauskaa porukkaa. Yhdessä lauseessa ollaan niin kaupunkilaista niin kaupunkilaista että, mutta jo seuraavassa laiseessa osoitatte pikkusieluisen, sisäsiittoisen ja kuppikuntaisen luonteenne. Avarakatseisempia kosmopoliitteja tuntuu löytävän helpommin jostain pohjois-karjalan perukoilta kuin maan pääkaupungin taksitolpilta. Tähän samaan itseriittoiseen kategoriaan kuuluu myös luulo oman liiketoiminta-alueensa ylivoimaisuudesta.

        Älkää kuvitelko että Helsinki on maailman napa ja kaikki järki ja kauneus aina piilee helsingissä ja Helsinkiläisissä ja varsinkin Helsinkiläisessä taksissa. Monilla paikkakunnilla ajetaan suurempaa liikevaihtoa kuin Helsingissä kuten esim vaikkapa sellaisessa tuppukylässä kuin Kerava.


      • K
        rtujrtyuiokt7iup kirjoitti:

        Kuljettajalle on ihan sama kuinka paljon kilometrejä tulee, tuntipalkka ratkaisee.

        Ei auton kilometrit ja ulkonaolotunnit ole kaksinkertaiset helsinkiin nähden, läheskään.

        Veikkaisin että Vandaali isännällä on keskimäärin enemmän verotettavaa kuin Stadilaisella.

        Te vannoutuneet Stadilaiset olette hauskaa porukkaa. Yhdessä lauseessa ollaan niin kaupunkilaista niin kaupunkilaista että, mutta jo seuraavassa laiseessa osoitatte pikkusieluisen, sisäsiittoisen ja kuppikuntaisen luonteenne. Avarakatseisempia kosmopoliitteja tuntuu löytävän helpommin jostain pohjois-karjalan perukoilta kuin maan pääkaupungin taksitolpilta. Tähän samaan itseriittoiseen kategoriaan kuuluu myös luulo oman liiketoiminta-alueensa ylivoimaisuudesta.

        Älkää kuvitelko että Helsinki on maailman napa ja kaikki järki ja kauneus aina piilee helsingissä ja Helsinkiläisissä ja varsinkin Helsinkiläisessä taksissa. Monilla paikkakunnilla ajetaan suurempaa liikevaihtoa kuin Helsingissä kuten esim vaikkapa sellaisessa tuppukylässä kuin Kerava.

        ". Monilla paikkakunnilla ajetaan suurempaa liikevaihtoa kuin Helsingissä kuten esim vaikkapa sellaisessa tuppukylässä kuin Kerava. "

        Ystävä hyvä, liikevaihto ja verotettava tulo 2 ihan eri asiaa. Jos vandaali ajaa 200.000/v ja kustannukset ovat 160.000. Vastaavasti jos stadilainen ajaa 170.000/v kustannusten ollessa 100.000 niin miten kuvittelet, kummalle jää enemmän viivan alle?

        Kuskille on tietty mukavampaa, kun saa vuorossa isompia kassoja ja tulospalkkauksella jää varmaan suurempi palkka. Vuorot on vaan siellä pidempiä ja saat todellakin ajaa ja taas ajaa saadaksesi sen palkkasi.

        Mitä tulee taas taksitoiminnan historiaan, kyllä se täältä stadista alkoi taksihommat, junttikylät tulivat sitten perässä.....


      • Kyllä kuvittelen
        rtujrtyuiokt7iup kirjoitti:

        Kuljettajalle on ihan sama kuinka paljon kilometrejä tulee, tuntipalkka ratkaisee.

        Ei auton kilometrit ja ulkonaolotunnit ole kaksinkertaiset helsinkiin nähden, läheskään.

        Veikkaisin että Vandaali isännällä on keskimäärin enemmän verotettavaa kuin Stadilaisella.

        Te vannoutuneet Stadilaiset olette hauskaa porukkaa. Yhdessä lauseessa ollaan niin kaupunkilaista niin kaupunkilaista että, mutta jo seuraavassa laiseessa osoitatte pikkusieluisen, sisäsiittoisen ja kuppikuntaisen luonteenne. Avarakatseisempia kosmopoliitteja tuntuu löytävän helpommin jostain pohjois-karjalan perukoilta kuin maan pääkaupungin taksitolpilta. Tähän samaan itseriittoiseen kategoriaan kuuluu myös luulo oman liiketoiminta-alueensa ylivoimaisuudesta.

        Älkää kuvitelko että Helsinki on maailman napa ja kaikki järki ja kauneus aina piilee helsingissä ja Helsinkiläisissä ja varsinkin Helsinkiläisessä taksissa. Monilla paikkakunnilla ajetaan suurempaa liikevaihtoa kuin Helsingissä kuten esim vaikkapa sellaisessa tuppukylässä kuin Kerava.

        Kyllä ytimen liikevaihto on jotain ihan muuta kuin Keravan vastaava. Edes tuplakilometreillä ei Keravalaiselle tule samaa liikevaihtoa.


      • fghjuiolöpäpäoöiluky
        K kirjoitti:

        ". Monilla paikkakunnilla ajetaan suurempaa liikevaihtoa kuin Helsingissä kuten esim vaikkapa sellaisessa tuppukylässä kuin Kerava. "

        Ystävä hyvä, liikevaihto ja verotettava tulo 2 ihan eri asiaa. Jos vandaali ajaa 200.000/v ja kustannukset ovat 160.000. Vastaavasti jos stadilainen ajaa 170.000/v kustannusten ollessa 100.000 niin miten kuvittelet, kummalle jää enemmän viivan alle?

        Kuskille on tietty mukavampaa, kun saa vuorossa isompia kassoja ja tulospalkkauksella jää varmaan suurempi palkka. Vuorot on vaan siellä pidempiä ja saat todellakin ajaa ja taas ajaa saadaksesi sen palkkasi.

        Mitä tulee taas taksitoiminnan historiaan, kyllä se täältä stadista alkoi taksihommat, junttikylät tulivat sitten perässä.....

        Kuljettajan kannalta vain liikevaihdolla on merkitystä.


      • sryituolyö8iöolfy
        Kyllä kuvittelen kirjoitti:

        Kyllä ytimen liikevaihto on jotain ihan muuta kuin Keravan vastaava. Edes tuplakilometreillä ei Keravalaiselle tule samaa liikevaihtoa.

        Eli et siis ole ajanut muualla kuin ytimessä?
        Lähitaksin alue on autoilijan/kuljettajan kannalta parempi kuin Helsingin alue eikä se siitä muuksi muutu vaikka kuinka inttäisit.


      • Vantaalla homma 100%
        sryituolyö8iöolfy kirjoitti:

        Eli et siis ole ajanut muualla kuin ytimessä?
        Lähitaksin alue on autoilijan/kuljettajan kannalta parempi kuin Helsingin alue eikä se siitä muuksi muutu vaikka kuinka inttäisit.

        Niin ja ottaen huomioon Lähitaksin alueen laajuus josta kyytejä on mahdollisuus saada. Helsingin pinta-ala on 186 neliökilsaa ja Lähitaksin 3800 neliökilsaa. Lähitaksin järjestelmä lähettää asiakkaalle lähimmän auton oli se mistä kunnasta tahansa. Eli esim. Lohjalla tai Mäntsälässä olevalle Espoolaiselle autolle läsähtää keikka laakista jos paikallisella asemalla ei ole autoa.

        "Kyllä kuvittelen" sankarilla ei ole mitään käsitystä mikä on Keravalaisen auton liikevaihto. Kerava on pieni kaupunki, jossa on paljon lyhyitä kyytejä kuten Helsingissä. Niin ja sama kaveri voisi kertoa miksi Vantaa on huonompi kuin Helsinki, jos Vantaalla on autoja joiden mittariin kertyy liki 200 000km/v ? Auto pyörii 24/7/365 ja kuljettajan vaihdotkin tapahtuvat "lennossa".

        Yöllä kun missään ei tapahdu mitään hoidetaan Vantaan Taksi Oy:n osakkeenomistajilleen hoitamia tilausajoja ja kun ne on ajettu siirrytään ajamaan normikeikkaa. Tässä vaiheessa on jo useampi satanen poikki. Helsingissä ei ole tahoa joka voisi tarjota tavalliselle riviautolle samaa mahdolisuutta. HTA ja HTD eivät tee kuljetussopimuksia tai myy palvelujaan kuten niin parjattu Vantaan Taksi Oy.


      • K
        Vantaalla homma 100% kirjoitti:

        Niin ja ottaen huomioon Lähitaksin alueen laajuus josta kyytejä on mahdollisuus saada. Helsingin pinta-ala on 186 neliökilsaa ja Lähitaksin 3800 neliökilsaa. Lähitaksin järjestelmä lähettää asiakkaalle lähimmän auton oli se mistä kunnasta tahansa. Eli esim. Lohjalla tai Mäntsälässä olevalle Espoolaiselle autolle läsähtää keikka laakista jos paikallisella asemalla ei ole autoa.

        "Kyllä kuvittelen" sankarilla ei ole mitään käsitystä mikä on Keravalaisen auton liikevaihto. Kerava on pieni kaupunki, jossa on paljon lyhyitä kyytejä kuten Helsingissä. Niin ja sama kaveri voisi kertoa miksi Vantaa on huonompi kuin Helsinki, jos Vantaalla on autoja joiden mittariin kertyy liki 200 000km/v ? Auto pyörii 24/7/365 ja kuljettajan vaihdotkin tapahtuvat "lennossa".

        Yöllä kun missään ei tapahdu mitään hoidetaan Vantaan Taksi Oy:n osakkeenomistajilleen hoitamia tilausajoja ja kun ne on ajettu siirrytään ajamaan normikeikkaa. Tässä vaiheessa on jo useampi satanen poikki. Helsingissä ei ole tahoa joka voisi tarjota tavalliselle riviautolle samaa mahdolisuutta. HTA ja HTD eivät tee kuljetussopimuksia tai myy palvelujaan kuten niin parjattu Vantaan Taksi Oy.

        Kyllä se keikka nasahtaa stadilaisellekkin autolle siellä Järvenpään perillä, tai jossakin savipyörien laaksossa.

        Edelleenkin, liikevaihto ja verotettava tulo on kaksi ihan eri asiaa. Varmasti siellä Vantaan alueella ajetaan isompaa liikevaihtoa, en epäile sitä ollenkaan. Kysymys onkin: Paljonko siitä liikevaihdosta kuluu niihin kuluihin? En viitsi kirjoittaa uudelleen, vetäisen edellisestä vastauksestani:

        "Ystävä hyvä, liikevaihto ja verotettava tulo 2 ihan eri asiaa. Jos vandaali ajaa 200.000/v ja kustannukset ovat 160.000. Vastaavasti jos stadilainen ajaa 170.000/v kustannusten ollessa 100.000 niin miten kuvittelet, kummalle jää enemmän viivan alle?

        Kuskille on tietty mukavampaa, kun saa vuorossa isompia kassoja ja tulospalkkauksella jää varmaan suurempi palkka. Vuorot on vaan siellä pidempiä ja saat todellakin ajaa ja taas ajaa saadaksesi sen palkkasi."

        Sitten tähän kysymykseen:

        " Niin ja sama kaveri voisi kertoa miksi Vantaa on huonompi kuin Helsinki, jos Vantaalla on autoja joiden mittariin kertyy liki 200 000km/v ? Auto pyörii 24/7/365 ja kuljettajan vaihdotkin tapahtuvat "lennossa". "

        Paljonkos syntyy kuluja kun auto ajaa 200.000km vuodessa? Montako kaveria ajaa sen kilometrimäärän 200.000 vuodessa?

        On ihan turhaa setviä asioita täällä suoli24:ssä, vastauksen saa helpommin verottajalta. Antamalla nettiin autoilijan nimen, sieltä saat y_tunnuksen, sitten vaan maksullista viestiä eri paikkoihin ja vastaus on edessäsi!! ;)

        Kokeile vaikka....


      • K
        K kirjoitti:

        Kyllä se keikka nasahtaa stadilaisellekkin autolle siellä Järvenpään perillä, tai jossakin savipyörien laaksossa.

        Edelleenkin, liikevaihto ja verotettava tulo on kaksi ihan eri asiaa. Varmasti siellä Vantaan alueella ajetaan isompaa liikevaihtoa, en epäile sitä ollenkaan. Kysymys onkin: Paljonko siitä liikevaihdosta kuluu niihin kuluihin? En viitsi kirjoittaa uudelleen, vetäisen edellisestä vastauksestani:

        "Ystävä hyvä, liikevaihto ja verotettava tulo 2 ihan eri asiaa. Jos vandaali ajaa 200.000/v ja kustannukset ovat 160.000. Vastaavasti jos stadilainen ajaa 170.000/v kustannusten ollessa 100.000 niin miten kuvittelet, kummalle jää enemmän viivan alle?

        Kuskille on tietty mukavampaa, kun saa vuorossa isompia kassoja ja tulospalkkauksella jää varmaan suurempi palkka. Vuorot on vaan siellä pidempiä ja saat todellakin ajaa ja taas ajaa saadaksesi sen palkkasi."

        Sitten tähän kysymykseen:

        " Niin ja sama kaveri voisi kertoa miksi Vantaa on huonompi kuin Helsinki, jos Vantaalla on autoja joiden mittariin kertyy liki 200 000km/v ? Auto pyörii 24/7/365 ja kuljettajan vaihdotkin tapahtuvat "lennossa". "

        Paljonkos syntyy kuluja kun auto ajaa 200.000km vuodessa? Montako kaveria ajaa sen kilometrimäärän 200.000 vuodessa?

        On ihan turhaa setviä asioita täällä suoli24:ssä, vastauksen saa helpommin verottajalta. Antamalla nettiin autoilijan nimen, sieltä saat y_tunnuksen, sitten vaan maksullista viestiä eri paikkoihin ja vastaus on edessäsi!! ;)

        Kokeile vaikka....

        Pikkasen lisään vielä, jos asia jäi jollekkin epäselväksi tai jos se nyt ketään kiinnostaa:

        Meillä on iso talli isossa pommisuojassa. Meillä on siellä Vandaaleja ja stadilaisia autoilijoita. Olen kuunnellut näitä vantaalaisia frendejä, vaihtavat autoa jo 1,5 vuoden jälkeen, maksavat loput verot ja niin edelleen. Todellisuudessa ne suuren suuret kassat ovat aikamoista "flöittiä", jos landepaukut ei tsennaa, liiottelua tai suoranaista valehtelua. Vuosien takaisella ystävyydellä nämä vandaalit kertovat kyllä ihan muuta, mitä täällä suoli24:ssä totena kerrotaan.

        Esim. "juoksu" stadissa on keskim. 1.55€/km, mitähän lienee siellä Vantaalla?

        Juu, tulot on julkisia, sieltä ne saa, jos niin kiinnostaa uhraamalla jokusen euron, loppuisi tämä paskan jauhanta kuten esim. tämä:

        "Aika monessakin lähitaksinalueen "pikkukunnassa" ajetaan parempia kassoja kun Helsingissä. Toisekseen Stadissakin kovat kassat ajetaan laidoilta eikä suinkaan ytimessä. Esim tänään kyyti "syrjäkylältä" meilahteen yli 70€ jossa asiakkaalla meni 2,5h ennen paluuta, sama yli 70€. Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. Aamukeikka oli kentälle ja jotain muita pikku natsoja niin kummasti meni 500 poikki, eikä tullut liikaa tuntejakaan. Sitäpaitsi viikonloppuna veivatataan meneemään siellä ytimessä muidenmukana."

        Ne, jotka ammatissa todella ovat, tietävät, ettei tällainen luritus ja kusetus ole totuutta, siinä kuski on nähnyt kosteaa unta...

        "Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. "

        Aikamoinen fakiiri tämä kertoja, että ihan 2,5 tunnissa ehti nämä kaikki ja vielä kahvillekkin...?

        Ootte te aikamoisia velikultia, noilla kertomuksilla olisitte rikkaita kuin kroisokset, totuus on toinen. Tallissamme on muutama vandaali tehnyt konkan, silloin ei kaikki olekkaan niin ruusuista...?

        Itse oon jo vanhempi taksiyrittäjä, toista se oli silloin n. 40 vuotta sitten. Silloin meni lujaa. Markka-aikaan ajoimme stadissa v. 2000 3,500 markan kassoja, ajetaanko tänään REAALISESTI samanlaisia? Voih. kaukana siitä, reaalisesti pudonneet puoleen.

        Kehujille: Onnea ja menestystä alalle, joka kelpaa enää (jos kelpaa) somaleille ja muille mamu porukoille....


      • K
        Vantaalla homma 100% kirjoitti:

        Niin ja ottaen huomioon Lähitaksin alueen laajuus josta kyytejä on mahdollisuus saada. Helsingin pinta-ala on 186 neliökilsaa ja Lähitaksin 3800 neliökilsaa. Lähitaksin järjestelmä lähettää asiakkaalle lähimmän auton oli se mistä kunnasta tahansa. Eli esim. Lohjalla tai Mäntsälässä olevalle Espoolaiselle autolle läsähtää keikka laakista jos paikallisella asemalla ei ole autoa.

        "Kyllä kuvittelen" sankarilla ei ole mitään käsitystä mikä on Keravalaisen auton liikevaihto. Kerava on pieni kaupunki, jossa on paljon lyhyitä kyytejä kuten Helsingissä. Niin ja sama kaveri voisi kertoa miksi Vantaa on huonompi kuin Helsinki, jos Vantaalla on autoja joiden mittariin kertyy liki 200 000km/v ? Auto pyörii 24/7/365 ja kuljettajan vaihdotkin tapahtuvat "lennossa".

        Yöllä kun missään ei tapahdu mitään hoidetaan Vantaan Taksi Oy:n osakkeenomistajilleen hoitamia tilausajoja ja kun ne on ajettu siirrytään ajamaan normikeikkaa. Tässä vaiheessa on jo useampi satanen poikki. Helsingissä ei ole tahoa joka voisi tarjota tavalliselle riviautolle samaa mahdolisuutta. HTA ja HTD eivät tee kuljetussopimuksia tai myy palvelujaan kuten niin parjattu Vantaan Taksi Oy.

        " Helsingin pinta-ala on 186 neliökilsaa ja Lähitaksin 3800 neliökilsaa. "

        Vertaillaan: Montako potentiaalista asiakasta asuu tuon stadin 186 neliökilsan alueella, tai montako asuu tuon lähitaksin 3800 neliökilsan alueella?

        No hoitakaa se Vantaa sitten 100 prosenttisesti. Miten käy, jos stadi ja Espoo ei teitä auta kentän ruuhkassa?


      • äp24öltg,vÖ2lewrkldf
        Vantaalla homma 100% kirjoitti:

        Niin ja ottaen huomioon Lähitaksin alueen laajuus josta kyytejä on mahdollisuus saada. Helsingin pinta-ala on 186 neliökilsaa ja Lähitaksin 3800 neliökilsaa. Lähitaksin järjestelmä lähettää asiakkaalle lähimmän auton oli se mistä kunnasta tahansa. Eli esim. Lohjalla tai Mäntsälässä olevalle Espoolaiselle autolle läsähtää keikka laakista jos paikallisella asemalla ei ole autoa.

        "Kyllä kuvittelen" sankarilla ei ole mitään käsitystä mikä on Keravalaisen auton liikevaihto. Kerava on pieni kaupunki, jossa on paljon lyhyitä kyytejä kuten Helsingissä. Niin ja sama kaveri voisi kertoa miksi Vantaa on huonompi kuin Helsinki, jos Vantaalla on autoja joiden mittariin kertyy liki 200 000km/v ? Auto pyörii 24/7/365 ja kuljettajan vaihdotkin tapahtuvat "lennossa".

        Yöllä kun missään ei tapahdu mitään hoidetaan Vantaan Taksi Oy:n osakkeenomistajilleen hoitamia tilausajoja ja kun ne on ajettu siirrytään ajamaan normikeikkaa. Tässä vaiheessa on jo useampi satanen poikki. Helsingissä ei ole tahoa joka voisi tarjota tavalliselle riviautolle samaa mahdolisuutta. HTA ja HTD eivät tee kuljetussopimuksia tai myy palvelujaan kuten niin parjattu Vantaan Taksi Oy.

        ""HTA ja HTD eivät tee kuljetussopimuksia tai myy palvelujaan kuten niin parjattu Vantaan Taksi Oy.""

        Mitä tiedät siitä, mitä HTA ja HTD myy? Uskon, että HTD tekee sopimuksia ihan yllin kyllin. HTA tarjosi minulle hiljakkoin kyytiä H:ki-Heinola- H:ki. Otin vastaan......


      • älliä älliä?
        äp24öltg,vÖ2lewrkldf kirjoitti:

        ""HTA ja HTD eivät tee kuljetussopimuksia tai myy palvelujaan kuten niin parjattu Vantaan Taksi Oy.""

        Mitä tiedät siitä, mitä HTA ja HTD myy? Uskon, että HTD tekee sopimuksia ihan yllin kyllin. HTA tarjosi minulle hiljakkoin kyytiä H:ki-Heinola- H:ki. Otin vastaan......

        "Mitä tiedät siitä, mitä HTA ja HTD myy?"

        Ei yhtään mitään jos verrataan Vantaan Taksiin.

        "HTA tarjosi minulle hiljakkoin kyytiä H:ki-Heinola- H:ki. Otin vastaan...... "
        Täyttä jööttiä, tai sitten HTA ry, helsikiläisten taksien edunvalvontajärjestö on siirtynyt busines elämään joka taas ry. muodossa olisi tyypillistä helsinkiläisten tyhmyyttä. Tosin en usko, että HTA niin tymä on vaan kirjoittaja ei tajua mistä puhuu :)


      • swtreåhert0oiwrth
        K kirjoitti:

        Pikkasen lisään vielä, jos asia jäi jollekkin epäselväksi tai jos se nyt ketään kiinnostaa:

        Meillä on iso talli isossa pommisuojassa. Meillä on siellä Vandaaleja ja stadilaisia autoilijoita. Olen kuunnellut näitä vantaalaisia frendejä, vaihtavat autoa jo 1,5 vuoden jälkeen, maksavat loput verot ja niin edelleen. Todellisuudessa ne suuren suuret kassat ovat aikamoista "flöittiä", jos landepaukut ei tsennaa, liiottelua tai suoranaista valehtelua. Vuosien takaisella ystävyydellä nämä vandaalit kertovat kyllä ihan muuta, mitä täällä suoli24:ssä totena kerrotaan.

        Esim. "juoksu" stadissa on keskim. 1.55€/km, mitähän lienee siellä Vantaalla?

        Juu, tulot on julkisia, sieltä ne saa, jos niin kiinnostaa uhraamalla jokusen euron, loppuisi tämä paskan jauhanta kuten esim. tämä:

        "Aika monessakin lähitaksinalueen "pikkukunnassa" ajetaan parempia kassoja kun Helsingissä. Toisekseen Stadissakin kovat kassat ajetaan laidoilta eikä suinkaan ytimessä. Esim tänään kyyti "syrjäkylältä" meilahteen yli 70€ jossa asiakkaalla meni 2,5h ennen paluuta, sama yli 70€. Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. Aamukeikka oli kentälle ja jotain muita pikku natsoja niin kummasti meni 500 poikki, eikä tullut liikaa tuntejakaan. Sitäpaitsi viikonloppuna veivatataan meneemään siellä ytimessä muidenmukana."

        Ne, jotka ammatissa todella ovat, tietävät, ettei tällainen luritus ja kusetus ole totuutta, siinä kuski on nähnyt kosteaa unta...

        "Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. "

        Aikamoinen fakiiri tämä kertoja, että ihan 2,5 tunnissa ehti nämä kaikki ja vielä kahvillekkin...?

        Ootte te aikamoisia velikultia, noilla kertomuksilla olisitte rikkaita kuin kroisokset, totuus on toinen. Tallissamme on muutama vandaali tehnyt konkan, silloin ei kaikki olekkaan niin ruusuista...?

        Itse oon jo vanhempi taksiyrittäjä, toista se oli silloin n. 40 vuotta sitten. Silloin meni lujaa. Markka-aikaan ajoimme stadissa v. 2000 3,500 markan kassoja, ajetaanko tänään REAALISESTI samanlaisia? Voih. kaukana siitä, reaalisesti pudonneet puoleen.

        Kehujille: Onnea ja menestystä alalle, joka kelpaa enää (jos kelpaa) somaleille ja muille mamu porukoille....

        Kirjoituksiasi seuratessa on hauska huomata kuinka kovasti Helsinkiläisen luonnon päälle ottaa jos joku toinen sattuisikin olemaan parempi tai vaikka vain yhtä hyvä, hui kauheeta.

        Itse en autoili Vantaalla, vaan pienessä kehyskunnassa lähitaksin alueella. Edellisessä viestissäsi kertoma stadin autosi juoksu ei nyt kuitenkaan ole mitenkään kovin suuri. Itseasiassa oletin sen olevan enemmän. Oma juoku ei tuosta paljonkaan jää jälkeen.

        Olen myös jo jonkin aikaa alalla ollut ja olen kanssasi samaa mieltä siitä että tämä homma on mennyt alaspäin ja kovaa. Kulut nousee nopeammin kuin taksat ja se yrittäjän reaalitulo on laskenut jo useita vuosia.
        Itse olen aloittanut -80 luvulla ja väittäisin että vuosina 89-90 taksista saatu tulo on ollut lähes samalla tasolla kuin nyt vaikka aikaa on välissä kulunut 22 vuotta. Meillä indeksitarkistukset on tapahtunut alaspäin.

        Suurin syy tähän on se että taksankorotukset tulee aina jälkijunassa ja niissä huomioidaan vain kustannusten nousu mutta ei sitä että yrittäjälle itselleenkin pitäisi joskus saada palkankorotus.


      • K
        swtreåhert0oiwrth kirjoitti:

        Kirjoituksiasi seuratessa on hauska huomata kuinka kovasti Helsinkiläisen luonnon päälle ottaa jos joku toinen sattuisikin olemaan parempi tai vaikka vain yhtä hyvä, hui kauheeta.

        Itse en autoili Vantaalla, vaan pienessä kehyskunnassa lähitaksin alueella. Edellisessä viestissäsi kertoma stadin autosi juoksu ei nyt kuitenkaan ole mitenkään kovin suuri. Itseasiassa oletin sen olevan enemmän. Oma juoku ei tuosta paljonkaan jää jälkeen.

        Olen myös jo jonkin aikaa alalla ollut ja olen kanssasi samaa mieltä siitä että tämä homma on mennyt alaspäin ja kovaa. Kulut nousee nopeammin kuin taksat ja se yrittäjän reaalitulo on laskenut jo useita vuosia.
        Itse olen aloittanut -80 luvulla ja väittäisin että vuosina 89-90 taksista saatu tulo on ollut lähes samalla tasolla kuin nyt vaikka aikaa on välissä kulunut 22 vuotta. Meillä indeksitarkistukset on tapahtunut alaspäin.

        Suurin syy tähän on se että taksankorotukset tulee aina jälkijunassa ja niissä huomioidaan vain kustannusten nousu mutta ei sitä että yrittäjälle itselleenkin pitäisi joskus saada palkankorotus.

        " Kirjoituksiasi seuratessa on hauska huomata kuinka kovasti Helsinkiläisen luonnon päälle ottaa jos joku toinen sattuisikin olemaan parempi tai vaikka vain yhtä hyvä, hui kauheeta "

        En ole missään kohtaa väittänyt, että stadi olisi se paras taksikaupunki. Ensinnäkin stadin automäärä on aivan ylimitoitettu, eli autoja on stadissa aivan liikaa nykyisin. Vantaalla autoja per asukas on huomattavan paljon vähemmän puhumattakaan jostakin pikkukaupungista, jossa pärjätään varmaankin paremmin kuin stadissa.

        Sen me kaikki varmasti myönnämme, että taksialan kehityssuunta tällä hetkellä on yksi ja ainoa - alaspäin.

        Jotakin täytyisi melko pian tehdä tai ala hukkuu syvälle suohon!

        Onneksi itse olen jo eläkkeellä, nuorempien tarttis tehdä jotain ja pian....


      • €€€€€€€€€€€€€€€€€€
        K kirjoitti:

        Pikkasen lisään vielä, jos asia jäi jollekkin epäselväksi tai jos se nyt ketään kiinnostaa:

        Meillä on iso talli isossa pommisuojassa. Meillä on siellä Vandaaleja ja stadilaisia autoilijoita. Olen kuunnellut näitä vantaalaisia frendejä, vaihtavat autoa jo 1,5 vuoden jälkeen, maksavat loput verot ja niin edelleen. Todellisuudessa ne suuren suuret kassat ovat aikamoista "flöittiä", jos landepaukut ei tsennaa, liiottelua tai suoranaista valehtelua. Vuosien takaisella ystävyydellä nämä vandaalit kertovat kyllä ihan muuta, mitä täällä suoli24:ssä totena kerrotaan.

        Esim. "juoksu" stadissa on keskim. 1.55€/km, mitähän lienee siellä Vantaalla?

        Juu, tulot on julkisia, sieltä ne saa, jos niin kiinnostaa uhraamalla jokusen euron, loppuisi tämä paskan jauhanta kuten esim. tämä:

        "Aika monessakin lähitaksinalueen "pikkukunnassa" ajetaan parempia kassoja kun Helsingissä. Toisekseen Stadissakin kovat kassat ajetaan laidoilta eikä suinkaan ytimessä. Esim tänään kyyti "syrjäkylältä" meilahteen yli 70€ jossa asiakkaalla meni 2,5h ennen paluuta, sama yli 70€. Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. Aamukeikka oli kentälle ja jotain muita pikku natsoja niin kummasti meni 500 poikki, eikä tullut liikaa tuntejakaan. Sitäpaitsi viikonloppuna veivatataan meneemään siellä ytimessä muidenmukana."

        Ne, jotka ammatissa todella ovat, tietävät, ettei tällainen luritus ja kusetus ole totuutta, siinä kuski on nähnyt kosteaa unta...

        "Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. "

        Aikamoinen fakiiri tämä kertoja, että ihan 2,5 tunnissa ehti nämä kaikki ja vielä kahvillekkin...?

        Ootte te aikamoisia velikultia, noilla kertomuksilla olisitte rikkaita kuin kroisokset, totuus on toinen. Tallissamme on muutama vandaali tehnyt konkan, silloin ei kaikki olekkaan niin ruusuista...?

        Itse oon jo vanhempi taksiyrittäjä, toista se oli silloin n. 40 vuotta sitten. Silloin meni lujaa. Markka-aikaan ajoimme stadissa v. 2000 3,500 markan kassoja, ajetaanko tänään REAALISESTI samanlaisia? Voih. kaukana siitä, reaalisesti pudonneet puoleen.

        Kehujille: Onnea ja menestystä alalle, joka kelpaa enää (jos kelpaa) somaleille ja muille mamu porukoille....

        Ei ollut päiväunta tämä, pointti oli se että vaikka on leuhkaa olla Stadilainen, ei se taksialalla ole mikään etu. Itse ajan renkinä kolmen ltx-alueen asemapaikan autoja. Vantaalla tosin pääsaintöisesti yöllä silloin kun ei muualta kunnonvuoroja tunnu löytyvän. Vantaalla 12h yövuorossa ajelee suunnilleen saman kun muualla päivävuorossa, jotka tosin lyhyempiä. Stadilaiselle halusin vaan kertoa että ainakin ltx alueen "syrjäkylissä" ajetaan vähintään samat kassat kaupungissakin. Yöllä(arkena) ei oo pitkään aikaan näyttänyt olevan Stadissa kiireitä. Kun on kysyntää riittää pokaa kaupungissa muillekkin. Joku sanoi että pamahtaa se keikka HTD:n autollekin Jäkestä, voi olla mutta melko epätodennäköista, varsinkaan kun interlink ei viimeaikoina juurikaan ollut käytössä(oma päätelmä). Kun Stadinvossikka joskus pyörähtää meilläpäin esim lauantaiyönä, on todella harvinaista että kävis ees tolpat vilkasemassa. Aina näyttää olevan kiire takas "omalle alueelle" ??? Ei oo ihme ettei pitkät kyydit kiinnosta, kun puolet rahoista jää kuleksimaan. Itse oon veivannut pitkien kyytien johdosta Lappeenranssa, Kouvolassa, Turussa, Hyvinkäällä(onkohan toi pitkä??) , sun muualla. Asiakkaiden palautteen perusteella tuntuu paikallistuntemuksenikin olevan Helsingissä keskiverto Stadilaista parempaa. Näin on käynyt kollegoillenikin samoilta syrjäkyliltä. Ollanko me sitten niin paljon parempia vai onko kyse siitä että ltx autoilija/kuljettaja oppii hyödyntämään kokoaluetta mukaanlukien Helsinki??? Eiköhän sielta helsingista löydy yhtä hyvää kuljettaja-ainesta jos saadaan asenne kuntoon. On Vantaallakin paljon ns. kenttäkekejä jotka hurauttavat tyhjänä kohti kenttää.


      • egfrje¨'prierj
        K kirjoitti:

        " Kirjoituksiasi seuratessa on hauska huomata kuinka kovasti Helsinkiläisen luonnon päälle ottaa jos joku toinen sattuisikin olemaan parempi tai vaikka vain yhtä hyvä, hui kauheeta "

        En ole missään kohtaa väittänyt, että stadi olisi se paras taksikaupunki. Ensinnäkin stadin automäärä on aivan ylimitoitettu, eli autoja on stadissa aivan liikaa nykyisin. Vantaalla autoja per asukas on huomattavan paljon vähemmän puhumattakaan jostakin pikkukaupungista, jossa pärjätään varmaankin paremmin kuin stadissa.

        Sen me kaikki varmasti myönnämme, että taksialan kehityssuunta tällä hetkellä on yksi ja ainoa - alaspäin.

        Jotakin täytyisi melko pian tehdä tai ala hukkuu syvälle suohon!

        Onneksi itse olen jo eläkkeellä, nuorempien tarttis tehdä jotain ja pian....

        >>
        Sen me kaikki varmasti myönnämme, että taksialan kehityssuunta tällä hetkellä on yksi ja ainoa - alaspäin.>>

        Juu, tästä olemme samaa mieltä. Mielestäni nykyisen kaltainen taksijärjestelmä on tullut tiensä päähän. Ala olisi vielä pelastettavissa jos vain elinkeinoa rajoittavat velvoitteet, lupajärjestelmät ja taksat vapautettaisin.


      • 4+10
        K kirjoitti:

        Pikkasen lisään vielä, jos asia jäi jollekkin epäselväksi tai jos se nyt ketään kiinnostaa:

        Meillä on iso talli isossa pommisuojassa. Meillä on siellä Vandaaleja ja stadilaisia autoilijoita. Olen kuunnellut näitä vantaalaisia frendejä, vaihtavat autoa jo 1,5 vuoden jälkeen, maksavat loput verot ja niin edelleen. Todellisuudessa ne suuren suuret kassat ovat aikamoista "flöittiä", jos landepaukut ei tsennaa, liiottelua tai suoranaista valehtelua. Vuosien takaisella ystävyydellä nämä vandaalit kertovat kyllä ihan muuta, mitä täällä suoli24:ssä totena kerrotaan.

        Esim. "juoksu" stadissa on keskim. 1.55€/km, mitähän lienee siellä Vantaalla?

        Juu, tulot on julkisia, sieltä ne saa, jos niin kiinnostaa uhraamalla jokusen euron, loppuisi tämä paskan jauhanta kuten esim. tämä:

        "Aika monessakin lähitaksinalueen "pikkukunnassa" ajetaan parempia kassoja kun Helsingissä. Toisekseen Stadissakin kovat kassat ajetaan laidoilta eikä suinkaan ytimessä. Esim tänään kyyti "syrjäkylältä" meilahteen yli 70€ jossa asiakkaalla meni 2,5h ennen paluuta, sama yli 70€. Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. Aamukeikka oli kentälle ja jotain muita pikku natsoja niin kummasti meni 500 poikki, eikä tullut liikaa tuntejakaan. Sitäpaitsi viikonloppuna veivatataan meneemään siellä ytimessä muidenmukana."

        Ne, jotka ammatissa todella ovat, tietävät, ettei tällainen luritus ja kusetus ole totuutta, siinä kuski on nähnyt kosteaa unta...

        "Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. "

        Aikamoinen fakiiri tämä kertoja, että ihan 2,5 tunnissa ehti nämä kaikki ja vielä kahvillekkin...?

        Ootte te aikamoisia velikultia, noilla kertomuksilla olisitte rikkaita kuin kroisokset, totuus on toinen. Tallissamme on muutama vandaali tehnyt konkan, silloin ei kaikki olekkaan niin ruusuista...?

        Itse oon jo vanhempi taksiyrittäjä, toista se oli silloin n. 40 vuotta sitten. Silloin meni lujaa. Markka-aikaan ajoimme stadissa v. 2000 3,500 markan kassoja, ajetaanko tänään REAALISESTI samanlaisia? Voih. kaukana siitä, reaalisesti pudonneet puoleen.

        Kehujille: Onnea ja menestystä alalle, joka kelpaa enää (jos kelpaa) somaleille ja muille mamu porukoille....

        3500 markkaa vuoden 2000 muuntokertoimella nykyrahaan muutettuna on muuten 710,15 euroa, jos jotakuta kiinnostaa. Itseäni kiinnostaa ja olisi kiva kuulla muutenkin millaisia kassoja/liikevaihtoja/voittoja on viime vuosikymmeninä taksilla tehty. Onko taksa jäänyt jälkeen vai peräti jonain vuosina noussut inflaatiota ja yleisiä palkankorotuksia kovempaa?


      • Ei nää taksit o enää kul
        K kirjoitti:

        Kyllä se keikka nasahtaa stadilaisellekkin autolle siellä Järvenpään perillä, tai jossakin savipyörien laaksossa.

        Edelleenkin, liikevaihto ja verotettava tulo on kaksi ihan eri asiaa. Varmasti siellä Vantaan alueella ajetaan isompaa liikevaihtoa, en epäile sitä ollenkaan. Kysymys onkin: Paljonko siitä liikevaihdosta kuluu niihin kuluihin? En viitsi kirjoittaa uudelleen, vetäisen edellisestä vastauksestani:

        "Ystävä hyvä, liikevaihto ja verotettava tulo 2 ihan eri asiaa. Jos vandaali ajaa 200.000/v ja kustannukset ovat 160.000. Vastaavasti jos stadilainen ajaa 170.000/v kustannusten ollessa 100.000 niin miten kuvittelet, kummalle jää enemmän viivan alle?

        Kuskille on tietty mukavampaa, kun saa vuorossa isompia kassoja ja tulospalkkauksella jää varmaan suurempi palkka. Vuorot on vaan siellä pidempiä ja saat todellakin ajaa ja taas ajaa saadaksesi sen palkkasi."

        Sitten tähän kysymykseen:

        " Niin ja sama kaveri voisi kertoa miksi Vantaa on huonompi kuin Helsinki, jos Vantaalla on autoja joiden mittariin kertyy liki 200 000km/v ? Auto pyörii 24/7/365 ja kuljettajan vaihdotkin tapahtuvat "lennossa". "

        Paljonkos syntyy kuluja kun auto ajaa 200.000km vuodessa? Montako kaveria ajaa sen kilometrimäärän 200.000 vuodessa?

        On ihan turhaa setviä asioita täällä suoli24:ssä, vastauksen saa helpommin verottajalta. Antamalla nettiin autoilijan nimen, sieltä saat y_tunnuksen, sitten vaan maksullista viestiä eri paikkoihin ja vastaus on edessäsi!! ;)

        Kokeile vaikka....

        Kummal nyt enempi fyggee ja isompi pili


      • Ei nää taksit o enää kul
        K kirjoitti:

        Kyllä se keikka nasahtaa stadilaisellekkin autolle siellä Järvenpään perillä, tai jossakin savipyörien laaksossa.

        Edelleenkin, liikevaihto ja verotettava tulo on kaksi ihan eri asiaa. Varmasti siellä Vantaan alueella ajetaan isompaa liikevaihtoa, en epäile sitä ollenkaan. Kysymys onkin: Paljonko siitä liikevaihdosta kuluu niihin kuluihin? En viitsi kirjoittaa uudelleen, vetäisen edellisestä vastauksestani:

        "Ystävä hyvä, liikevaihto ja verotettava tulo 2 ihan eri asiaa. Jos vandaali ajaa 200.000/v ja kustannukset ovat 160.000. Vastaavasti jos stadilainen ajaa 170.000/v kustannusten ollessa 100.000 niin miten kuvittelet, kummalle jää enemmän viivan alle?

        Kuskille on tietty mukavampaa, kun saa vuorossa isompia kassoja ja tulospalkkauksella jää varmaan suurempi palkka. Vuorot on vaan siellä pidempiä ja saat todellakin ajaa ja taas ajaa saadaksesi sen palkkasi."

        Sitten tähän kysymykseen:

        " Niin ja sama kaveri voisi kertoa miksi Vantaa on huonompi kuin Helsinki, jos Vantaalla on autoja joiden mittariin kertyy liki 200 000km/v ? Auto pyörii 24/7/365 ja kuljettajan vaihdotkin tapahtuvat "lennossa". "

        Paljonkos syntyy kuluja kun auto ajaa 200.000km vuodessa? Montako kaveria ajaa sen kilometrimäärän 200.000 vuodessa?

        On ihan turhaa setviä asioita täällä suoli24:ssä, vastauksen saa helpommin verottajalta. Antamalla nettiin autoilijan nimen, sieltä saat y_tunnuksen, sitten vaan maksullista viestiä eri paikkoihin ja vastaus on edessäsi!! ;)

        Kokeile vaikka....

        Kummal nyt enempi fyggee ja isompi pili


    • ressun frend.

      Älkää viittikö moittia meitä vantaalaisia taksimiehiä ja naisia, Me ollaan ihan mukavia kavereita,ja tarkastajat myös, Tervetuloa lentokentälle kahville mutta älkää viitsitkö tehdä ilkivaltaa meidän vessoissa helsinkiläiset, Nyt se on öisin suljettu teidän takia.

    • perttisiä kaikki

      Onkohan noi Manne Perttinen ja Mahmud Perttinen sukua toisilleen?

    • €€€€€€€€€€€€€€€€€

      Aika monessakin lähitaksinalueen "pikkukunnassa" ajetaan parempia kassoja kun Helsingissä. Toisekseen Stadissakin kovat kassat ajetaan laidoilta eikä suinkaan ytimessä. Esim tänään kyyti "syrjäkylältä" meilahteen yli 70€ jossa asiakkaalla meni 2,5h ennen paluuta, sama yli 70€. Tässä välissä ehti ajaa: Kävelypoka meikun ovelta steissille, takas meikkuun josta kävelypoka metsälään. Pasilasta KK-kyyti suvelaan. Mummopoka S-marketista vieraskujalle. Tuomarila-Mankkaa. Taavinharju - Tilkka. 10min kahvi tullinpuomissa ja sitten kyseinen paluu. Aamukeikka oli kentälle ja jotain muita pikku natsoja niin kummasti meni 500 poikki, eikä tullut liikaa tuntejakaan. Sitäpaitsi viikonloppuna veivatataan meneemään siellä ytimessä muidenmukana.

      • K

        Tässäkö siis absoluuttinen totuus taksialasta??

        Tällä kertojalla olisi työvoiman rekrytoinnissa tulevaisuus.....


    • talkoo työntekijä

      Ja vitut!
      Tänään 11 tuntia töissä ja kassa 183,60 egee.
      Laske siitä prossat.
      Vantaa= Taksimaailman perseenreikä!

    • €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

      Tänään töissä landella 55€/h kassa 480€. Mitenköhän paljoo liekkään stadilaiset ajaneet kun siellä kerran niin paljon parempia kassoja ajetaan???

      • Lukutaitoa please...

        Lukutaito kunniaan. Kuten tuossa ylempänä on puhuttu, stadissa ei ajeta kovinkaan suuria kassoja, eli siis liikevaihtoa. On puhuttu paremmasta tuotosta, jolla saadaan pienempien kulujen jälkeen jäämään enemmän viivan alle suhteessa landetakseihin.

        Kannattaisi varmaan lukea, mitä tuolla kirjoitettiin, en viittis enää uusiks laitta noita juttuja...


    • €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

      Mitkäs kulut siellä Stadissa on pienempiä? Palkat, vakuutukset, autonhankinta hinta, vaatteet vaiko asunnotko siellä on niin halpoja et jää paremmin rahaa? Ainakaan polttoaineet ei näyttele taksissa merkittävää osaa kuluista, ainakaan se ero mitä menee kun lande ajelee maantietä vaikka juoksu olis huonompi, kun kaupunkilainen kiihdyttelee ja jarruttelee ruuhkissa. Taitaa jarrujen ja iskarien kuluminen jo tasata nuokin erot.... Maksaa ne huollotkin siellä enemmän kun muualla suomessa ja mites on hyvityshinnat vanhasta?

    • jhg,v,,fkrjjghjhjtjr

      "Mitkäs kulut siellä Stadissa on pienempiä?"

      Auton käyttökulut. Auton vaihdossa väliraha. Auto kuluu loppuun tuplasti nopeammin.

      Hmmm... auton käyttökulut selviävät kirjanpidosta = euroa per kilometri.

    • "No hoitakaa se Vantaa sitten 100 prosenttisesti. Miten käy, jos stadi ja Espoo ei teitä auta kentän ruuhkassa? "

      Voi tulla Vantaan TAKSI-TARKASTELIJALLE paniikki , kuten muutama
      viikko sitten.

      ---LENTOKENTTÄ YHTEISLIIKENTEESSÄ.--
      ---LENTOKENTTÄ YHTEISLIIKENTEESSÄ.--

      Muiden autoja kyllä halutaan , kun omat ei riitä .

      Mutta muulloin ei millään haluta päästämään "muukalaista läpi" , joka
      ottaisi sen "yhden paluu kyydin ja lähtis pois TEITÄ häiritsemästä.

      Miksi on niin vaikeaa päästää "MUUKALAISTA" läpi ???

      PS.Ihan mielenkiinnolla kysyisin :

      MONTAKO KERTAA VANTAAN TAXI KESKIMÄÄRIN AJAA LÄPI

      • Paroni K.

        "yhden paluu kyydin ja lähtis pois TEITÄ häiritsemästä."

        Minkä ihmeen paluukyydin? Ei kaikki kentältä lähtevät asikkaat suinkaan mene Helsinkiin tai Espooseen. Mikäli asiakas menee vaikka Keravalle, tsadilaiselta repeää pelihousut ja asikas saa kuulla kunniansa kun menee "väärään suuntaan". Moisesta toiminnasta kuulee jatkuvasti asiakkailta palautetta. Tsadilaisten on turha vetää Espoolaisia tähän mukaan, heille kelpaa kaikki kyydit. Me kun Lähitaksin alueella ollaan vuosia totuttu siihen, että lähin auto saa keikan kunnasta riippumatta ja se on asiakaspalvelua jos mikä.

        Vantaan lupakiintiö on laskettu juuri sille tasolle, että lentoasema on Vantaalla muuten se kiintiö olisi puolet nykyisestä. Ei teidän tsadilaisten ole mikään pakko jäädä sinne kentälle käkkimään jos siellä on jo tarpeeksi kalustoa. Lakikin sanoo, että auto on tuotava kyydin jälkeen takaisin omalle liikennealueelle tässä tapauksessa tsadiin. Te vaan olette niin ahneita että jäätte sen "paluukyydin" toivossa norkoilemaan kentälle tyjänpantiksi vaikka omalla alueellanne olisi kuinka keikkaa.

        Ei haittaa me Lähitaksilaiset hoidetaan nekin kun ette itse pysty. Tuntuu, että nykyään yhä useammin datalta pöllähtää keikka tsadinpuolelta, mistähän se oikeen kertoo? Meillä kun on tuota kalustoa pitkin tsadia vähän joka kunnasta jotka ottavat nekin kyydit vastaan!


    • Pacha kuski

      Liikennesääntöjä ne ei ainakaan tunne/tiedä, se todettiin eilen Tuusulanväylällä klo 18 aikaan, aika sokkona pojat kuskaa pokaa kentältä....

    • öldmvcölmdvfv

      Huono päivä vantaalaiselle taksille on sellainen, että ajaa vain kymmenen keikkaa lentokentältä à 40 euroa eikä saa yhtään paluukyytiä.

    • hhh4

      Apusiivous A-V Tmi & AutoCorrect Oy & AUTO-CLEANING Oy on monipuolinen siivoukseen, autonpesuun ja -korjaukseen erikoistunut helsinkiläinen monipalveluyritys.

      Osaavat ammattilaiset, asianmukaiset tilat, viimeisin tekniikka sekä jatkuva kehitys takaavat palveluidemme korkean laadun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3400
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1909
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      39
      1699
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1552
    Aihe