Varokaa numerotele.fi (Suomen numerokeskus oy)

Anti

soittivat mulle yritykseni johdosta, kyselivät nimet ja osoitteet. vastasin myöntävästi ainoastaan yhteen kysymykseen. Myyjä alkoi lopettamaan puhelua ja mainitsi, että hienoa että jatkat nyt yhteistyötä meidän kanssa ja sehän oli vain 79e/ en kerennyt kuulemaan oliko vuodessa vai kk. Siinä vaiheessa aloin huutamaan, että oletko ylpeä kun hommaat perheellesi elannon kusettamalla jne jne..
Ja haluan korostaa, että olen itse toiminut kolme vuotta puhelinmyynnissä yritysten parissa ja nyt sain ensimmäisen omakohtaisen kokemuksen niistä että ei teihin voi luottaa puheluista. Ja oli kyllä todella harhaanjohtavaa.
Itse meinaan ilmoittaa poliisille nyt, koska haluan jonkun todisteen itselleni siitä jos postista putkahtaakin lasku.
Ei mulla muuta:)

254

21457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällä pitäisi mennä

      Jos ei halua tehdä yhteistyötä, niin silloin ei saa vastata mihinkään nimi- ja osoitetietokysymykseen, vaan pitää tiedustella mistä firmasta soitetaan, mikä on puhelinnumeron lähderekisteri ja heti perään vaatia asettamaan markkinointikielto. Ja sen jälkeen voi vielä etsiä netistä sen lähderekisterin sivut, ja ilmoittaa myös sinne markkinointikiellosta, jos se on näitä maksullisia, PRH:een ei hyödytä.

      • tällä pitäisi mennä

        Joku vielä kehtaa miinustaa. Poistokehoitukset ei siihen auta, vain markkinointikielto, koska on laissa säädetty.


      • jjooo
        tällä pitäisi mennä kirjoitti:

        Joku vielä kehtaa miinustaa. Poistokehoitukset ei siihen auta, vain markkinointikielto, koska on laissa säädetty.

        Ensinäkin tuota myydään yrityksille ja jos haluaa olla yritys nii siihen ei voi laittaa markkinointikieltoa ja tuota näkyvyyttä myydään yrityksille . Markkinointikiellon voi laittaa yksityisnumeroihin. Ja mum mielestä suomen numerotele on paljon parempi ku fonecta . Fonectalla maksaa yli 30 e/kk ja numerotelellä 79/6kk ja saa jopa määräaikaseks :O jos haluaa ! Ja on alueellinen hakemisto ja valtakunnallinen ku taas fonecta vain valtakunnallinen ja hirveen kallis !


    • 118-palvelut

      Mulle soittivat jostain 118-palvelusta (vai oliko monikossa) yksi päivä, puhelu meni suunnilleen näin:

      - 118-palveluista päivää, oletteko (sanoo nimeni)
      - kyllä
      - päivitämme rekisteriimme yrityksenne tietoja, pitävätkö nämä tiedot paikkansa (luettelee yhteystietoni)
      - siis oletsä myymässä jotain?
      - eikun tässä vaan päivitetään tietoja
      - siis maksaako se jotain?
      - no kyllä siitä menee pieni maksu 60 euroa vuodessa
      - ei kuule kiinnosta kuulemiin

      Uskomatonta toimintaa. Jos olisin sanonut että joo päivittäkää vaan, niin sieltähän olisi voinut tulla vaikka mikä lasku josta en olisi edes mitään tiennyt.

      En ihmettelisi että noilla huijareilla olisi käytössään joku imitaattori jonka avulla puheluja voisivat editoida niin että niistä tulisi aidon tuntuisia ja joissa asiakas tilaisi palvelun. Sitten nämä nauhat pistäisivät pyörimään jos joku huijattu vaikka haastaisi oikeuteen.

      • Ovelaa sanailua

        Tuli justis samanlainen puhelu.

        "Kuka vastaa yrityksenne ....."
        "Onko yrityksen nimi....?"
        "Onko yrityksenne osoite....."

        - "Mihin sä näitä tarvitset?"

        "Me vaan päivitetään tietoja, jatketaanko vuosi tästäkin eteenpäin yhteistyötä"

        - "Siis mitä? Myytkö sä jotain?"

        "Meiltä puuttuu siis vain laskutustiedot"
        - "No mihin sä laskutustietoja tarvitset?"


        Sitten vasta hän kertoi mitä maksaa ja mistä paketti sisältää.
        Sitä ennen se oli vain "tietojen päivitystä".

        SANOIN SELKEÄSTI etten tilaa mitään. EN TARVITSE.
        Hoidan itse tiedotuksen ja mainostamisen.

        Olkaa varovaisia.


    • Roope Ankka

      Hmm.... näitä yrityksiä riittää...
      tietysti jokainenhan voi valita millaisella budjetilla "mainostaa"
      toinen näkökohta.. onko kustannustehokasta olla kaikissa mukana

      Olen antanut näille kuvaavan nimen....

      www.yritälöytäätänne.huijaus palveluhakemisto

      Firman alkuaikoina haksahdin tuohon 118 syöttiin....
      ( samankaltaisuus oikean 118 kanssa)
      Firman tietoja kyselevät ym.....
      Tarjoavat n. 70 e / kausi... = 6 kk.
      yhteyshenkilöä... postiosoitetta..= laskua varten.!!!

      Sinäänsä "sopimuksen" syntymiseen puhelinmyynnissä.
      Usein näissä puhelinmarkkinointijutuista reklamoinnissa on kyse siitä onko sopimusta syntynyt/tehty vai ei.......
      Toinen asia sinäänsä on ..onko myyjä antanut harhaanjohtavaa tietoa " tuotteesta"...... jolla on vaikutusta "sopimuksen" syntyyn........
      jos näin on..... on kyseessä lievä petoksen yritys...
      ja se tekee sopimuksen pätemättömäksi.
      Laissa sinäänsä on... " vetoaminen pätemättömään sopimukseen on kunniatonta"............... no onhan noita selkärangattomia silti.

      raja sille mikä "kuluttajansuoja" koskee yrittäjää on hämärä...

      Oma ratkaisu mallini näihin ....

      1. hallituksen päätös jääväämisestä puhelinmarkkinointiin/ ostoihin.
      2. hallitus tekee päätökset em asioista kirjallisen materiaalin/tarjouksen perusteella ja tarjoukset sähköpostitse.

      itsellä OY. muotoinen yritys mutta sinäänsä vaimostakin voine käyttää nimitystä hallitus..

      oleellisinta tässä on se että SANOT PUHELUN AIKANA HALLITKSEN PÄÄTÖKSESTÄ JOSSA SINUT ON JÄÄVTTY / VAJAAVALTAINEN PÄTTÄMÄÄN
      PUHELINMARKINONNISSA/ OSTOISSA PUHELIMITSE.
      jos myyjällä on selkärankaa saat "tarjouksen" sähköpostiin...

      Jos puhelu haiskahtaa selvältä vedätykseltä annan yhteyshenkilöksi
      Roope Ankan...... komisario Sisu:n.... tai ..
      lakaisinlakaisinkoneenkuljettaja Villen..... Sillä voihan sinun oikea nimesi olla Roope Ankka.... vai voiko...:-)

      Kumma.... vielä ainuttakaan laskua ei ole tullut missä yheyshenkilönä olisi
      Roope Ankka.

      Muutaman oikea tarjous sähköpostiin ..joista 70 % hylätty.

      näin menetellen olen säästänyt hermojani ja voinut keskittyä tärkeämpään.

      PS. sattumoisin äsken neuvottelin numerotele.fi .. myyjään kanssa ½ tuntia...
      .. odotan Roope Ankalle osoitettua postia joka käsitellään hallituksessa.

    • Suntis

      Olettekos katsoneet tuota Numerotele.fi webbisivuja? Ylivoimaisesti hirveimmän näköinen kaupallisesti tuotettu kätöstys minkä olen pitkään pitkään aikaan nähnyt. Ovat ilmeisesti aktivoituneet / edelliset tienestit tuhlattu, minulle soitettiin myös tänään samaan päivään kuin Roope Ankalle.

      Löysin oman pytinkini PRH:sta kopatuilla tiedoilla otsikon "Muu toimiala" alta.

      Verrattuna niihin, jotka todennäköisesti oat maksaneet 69 eskoa puolivuosittain, ainoa missä häviän on se että yritykseni nimi ei ole keltaisella. Joten tulkitsen tämän nyt näin, että sain kaiken mitä tuo huuhaasivusto mulle voi tarjota jokatapauksessa, ilmaiseksi.

      Lisäksi Google ei löydä yritykseni nimi hakusanana Numerotele.fi -sivustoa lainkaan, directat, kauppalehdet ynnämuut tulevat kyllä. En tosin jaksanut katsoa kuin 200 ensimmäistä hakutulosta.

      • myyyyy

        hinta on 79 euroa puoli vuotta et hiukka vois olla itesekin tarkkanan mitä kirjoittelee...ja valinnan varaahan suomen hakemisto ja numeropalveluissa riittää. ja huijareitakin on ihan joka alalla, esim.automyyjät, torikauppiaat, yms.


    • Autonomistaja

      On todella törkeää, että valtion virastot saavat myydä asiakkaidensa tietoja markkinointitarkoitukseen. Esimerkkinä Ajonuvorekisterikeskus tai nykyisin kaiketi trafi. Sinne pitää erillisellä lapulla ilmoittaa jos ei halua häriköintilistalle.

      TÖRKEÄÄ

      • kauppa käy

        No, saahan ne ilmaiseksikin kuka tahansa netistä.

        Puhelinmyyntilafkat taas ostavat soittolistansa Fonectalta.


    • Katjerine

      Mitä teen,Suomen numerokeskus oy:stä soitettiin. En lupautunut mihinkään, mutta laskua pukkaa. Nyt perintäkirje... Ilmoitin jo heille että voisivat kuunnelle nauhoiltaan käymämme keskustelun,jossa minulle ja yritykselleni myytiin pelkällä puhelimeen vastauksella tämä palvelu,joka sitten loppujen lopuksi maksaa jo 101,11€.. Onko mitään keinoa olla maksamatta laskua?

      • Tyrmistynyt

        sama tilanne. emme lupautuneet mihinkään sanoimme harkitsevamme asiaa. nyt laskuja on tullut. Sähköpostitse ilmoitimme ettemme ole tehneet sopimusta heidän palveluistaan. ei vastausta vaan lisää laskuja


      • että sillä tavalla

        Nauhoitteita heiltä ei kuulemma löydy, kertoivat laskutuksessa asiasta. Itse otin samantien yhteyttä asianajaan ja ennen eräpäivää, näin ollen laskun mennessä perintään voin ilmoittaa sinne laskusta tehdyn reklamaation. Olen laittanut sähköpostia kyseiseen yritykseen saamatta vastausta.


      • sama tarina

        Pyydä, että saat kuunnella sen tallenteen, jossa sopimus on syntynyt. Lomakkeen saat osoitteesta www.tietosuoja.fi/1676.htm . Suomen Numerokeskus Oy:llä on näyttötaakka siitä, että sopimus on syntynyt.


      • ainoa tapa

        Tutkintapyyntö poliisille.


      • Don Quijote
        Tyrmistynyt kirjoitti:

        sama tilanne. emme lupautuneet mihinkään sanoimme harkitsevamme asiaa. nyt laskuja on tullut. Sähköpostitse ilmoitimme ettemme ole tehneet sopimusta heidän palveluistaan. ei vastausta vaan lisää laskuja

        Vaimollani oli sama tilanne. Hän lähetti sähköpostia heille ettei ole tehnyt mitään sopimuksia. Laskuja tuli, sitten Intrum Justitialta lähes 300€. Vaimoni lähetti sähköpostia heillekin. Olivat yhteydessa numeropalveluun ja ilmoittivat että lasku pitää maksaa. Vaimoni oli tiukkana ja toimitti Justitiaan kirjeenvaihdon numeropalvelun kanssa... Tämän jälkeen perintä loppui.

        Numero palvelu muutti tyyliään ja soitti esiintyen paikkakuntamme numeropalveluna (jota ei edes ole). Alkoivat kyselemmään kirjeenvaihdosta Justitian kanssa, pyytelemään kopioita siitä. Silloin hän arvasi kenestä oli kyse. Käännyimme poliisin puoleen tekemään rikosilmoitusta petoksesta.. Se kirjattiin petoksen yrityksenä.
        Härskit ovat Numeropalvelun keinot rahan saamiseksi kun esiinnytään olemattoman firman nimellä. Ihmettelen kovasti ettei valtiovalta saa moisia yrittäjiä kuriin.


      • Don Quijote
        ainoa tapa kirjoitti:

        Tutkintapyyntö poliisille.

        Näin teimme. Poliisi ei tee mitään koska näyttöä ei ole tarpeeksi.

        Suomen numeropalvelu soitti vajaa viikko poliisitutkinnan päättymisen jälkeen tarjoten jälleen palvelujaan.... Helevetin härkiskiä touhua... Nauroivat vielä paskasesti kun ilmoitin että vanhan kokemuksen perusteella emme halua olla missää tekemisissä ko. yrityksen kanssa


      • Eläkeläis-yrittäjä..

        Laskuja ei tarvitse maksaa jos ei ole tilannut tuotetta. Laskun lähettäjällä on todisteluvelvoite, eli jos ei tilausta löydy suullisena tai kirjallisena , niin laskua ei tarvitse maksaa, ottaa kopion itselle ja palauttaa laskun , tai ei tee mitään. Olen vastaillut jo yli 20-vuotta noihin puheluihin ja yhtään aiheetonta laskua ei ole tullut, pitää vain ensiksi sanoa, että mitään maksullista ei tilata ja kuuntelee sitten myyjän lorut., sitten kiitos ja ei. On toiminut tähän asti oikein hyvin. Kohteliaisuus puhelin myyjää kohtaan ei pahenna asiaa, sillä elantonsa hekin yrittävät tienata, toiset vaan epäreilulla tavalla. Vuosia sitten oli Enirolla hyvät paikallispuhelinluettelot ja sinne tilasin mainoksen puhelinmyyjän kautta ja kaikki toimi vuosia hyvin, kunnes nuo luettelot lakkautettiin.


      • tero--------------

        "Lähettämänne lasku on aiheeton. Emme ole tehneet sopimusta kanssanne. Mikäli olette eri mieltä asiasta, voitte tehdä asiasta haastehakemuksen käräjäoikeuteen."

        Ja se on siinä.


      • tero----------------
        Eläkeläis-yrittäjä.. kirjoitti:

        Laskuja ei tarvitse maksaa jos ei ole tilannut tuotetta. Laskun lähettäjällä on todisteluvelvoite, eli jos ei tilausta löydy suullisena tai kirjallisena , niin laskua ei tarvitse maksaa, ottaa kopion itselle ja palauttaa laskun , tai ei tee mitään. Olen vastaillut jo yli 20-vuotta noihin puheluihin ja yhtään aiheetonta laskua ei ole tullut, pitää vain ensiksi sanoa, että mitään maksullista ei tilata ja kuuntelee sitten myyjän lorut., sitten kiitos ja ei. On toiminut tähän asti oikein hyvin. Kohteliaisuus puhelin myyjää kohtaan ei pahenna asiaa, sillä elantonsa hekin yrittävät tienata, toiset vaan epäreilulla tavalla. Vuosia sitten oli Enirolla hyvät paikallispuhelinluettelot ja sinne tilasin mainoksen puhelinmyyjän kautta ja kaikki toimi vuosia hyvin, kunnes nuo luettelot lakkautettiin.

        Tuo ei tee mitään on huono neuvo, pitää reklamoida.


      • mp021

        ilmoittakaa poliisille välittömästi. suomen numerokeskus myi yritykselleni lokakuussa mainonnan,koska en saanut sanan vuoroa paljon kertaakaan.sain kuitenkin ilmoitettua että nyt saa sopimuksemme loppua.3 viikkoa myöhemmin sangria yhtiö myi minulle saman mainoksen. olimme odottaneet tätä. saman yritys ryppään alainen yhtiö, eri myyjä.kysyttäessä tietääkö hän suomen numerokeskuksesta mitään,hän kiisti tietävänsä . otin yhteyttä tuttuun poliisiin.silloin avautuivat silmäni.tämä on täysi huijari porukka.vaikka tunnette tulleenne petetyiksi,älkää nielkö tuntojanne.ottakaa välittömästi yhteys poliisiin.tätä yritystä on seurattu jo vuosi kausia.muistakaa jos ostaja/asiakas ei saa suun vuoroa ja tekstiä tulee kuin lukemalla kirjasta. silloin pitäisi hälytyskellojen jo alkaa soida.


      • mp021
        Eläkeläis-yrittäjä.. kirjoitti:

        Laskuja ei tarvitse maksaa jos ei ole tilannut tuotetta. Laskun lähettäjällä on todisteluvelvoite, eli jos ei tilausta löydy suullisena tai kirjallisena , niin laskua ei tarvitse maksaa, ottaa kopion itselle ja palauttaa laskun , tai ei tee mitään. Olen vastaillut jo yli 20-vuotta noihin puheluihin ja yhtään aiheetonta laskua ei ole tullut, pitää vain ensiksi sanoa, että mitään maksullista ei tilata ja kuuntelee sitten myyjän lorut., sitten kiitos ja ei. On toiminut tähän asti oikein hyvin. Kohteliaisuus puhelin myyjää kohtaan ei pahenna asiaa, sillä elantonsa hekin yrittävät tienata, toiset vaan epäreilulla tavalla. Vuosia sitten oli Enirolla hyvät paikallispuhelinluettelot ja sinne tilasin mainoksen puhelinmyyjän kautta ja kaikki toimi vuosia hyvin, kunnes nuo luettelot lakkautettiin.

        jos sattuu saamaan puheenvuoron,suomen numerokeskuksella on todella ammattilaisia?joilta ei puheenvuoroa saa.lukevat tekstin suoraan kirjastaan.


      • mp021
        mp021 kirjoitti:

        ilmoittakaa poliisille välittömästi. suomen numerokeskus myi yritykselleni lokakuussa mainonnan,koska en saanut sanan vuoroa paljon kertaakaan.sain kuitenkin ilmoitettua että nyt saa sopimuksemme loppua.3 viikkoa myöhemmin sangria yhtiö myi minulle saman mainoksen. olimme odottaneet tätä. saman yritys ryppään alainen yhtiö, eri myyjä.kysyttäessä tietääkö hän suomen numerokeskuksesta mitään,hän kiisti tietävänsä . otin yhteyttä tuttuun poliisiin.silloin avautuivat silmäni.tämä on täysi huijari porukka.vaikka tunnette tulleenne petetyiksi,älkää nielkö tuntojanne.ottakaa välittömästi yhteys poliisiin.tätä yritystä on seurattu jo vuosi kausia.muistakaa jos ostaja/asiakas ei saa suun vuoroa ja tekstiä tulee kuin lukemalla kirjasta. silloin pitäisi hälytyskellojen jo alkaa soida.

        eli jos todellakin asumme oikeus valtiossa,niin viranomaisten silmätkin pitäisi jo nyt aueta,missä mennään.


    • hkhkhjkhkjhkljh

      Suomen 118 on kanssa soittokierroksella.

      Sanoin että tiedot voi poistaa ja katkaisin puhelun. Saapa nähdä koittavatko laskuttaaa.

      • Poisto kallista

        Muistakaa se, että tietojen poistaminenkin maksaa. Puhelimessa ainoa tapa säästyä kustannuksista on sanoa heti, että en osta mitään!


      • Että tälleen..
        Poisto kallista kirjoitti:

        Muistakaa se, että tietojen poistaminenkin maksaa. Puhelimessa ainoa tapa säästyä kustannuksista on sanoa heti, että en osta mitään!

        Tietojen poistaminen ei maksa mitään , muistaakseni Fonectan myyjä soitti ja sanoin etten tilaa mitään ja sanoi että sitten tiedot poistetaan hakemistosta. Niin tekivät, mutta jostain syystä ne palautuivat jonkin ajan kuluttua takaisin. Eikä maksanut mitään.


      • >>>
        Että tälleen.. kirjoitti:

        Tietojen poistaminen ei maksa mitään , muistaakseni Fonectan myyjä soitti ja sanoin etten tilaa mitään ja sanoi että sitten tiedot poistetaan hakemistosta. Niin tekivät, mutta jostain syystä ne palautuivat jonkin ajan kuluttua takaisin. Eikä maksanut mitään.

        Ei Fonecta mitään puhelinnumeroita tai sähköpostiosoitteita poista. Olen useamman kerran pyytänyt poistamaan henkilökohtaisen kännykkänumeroni, eka kertaa joskus 2009 tai 2010.

        Uutena juttuna huomasin, että Fonectalla on ollut kampanja, jossa parin euron maksua vastaan ovat ostaneet tavallisilta ihmisiltä valokuvia firmoista, ja laittaneet niitä nettiin. Kaikki kuvat eivät esitä tehtaan pääporttia tms, vaan yksinyrittäjän tapauksessa vaikka Sinun kotitaloasi. No hyvä että meillä oli tenavien lelut kerätty nurmikolta niin näytti siistimmältä.... Sen kuvan sentään poistivat kiitettävän nopeasti parissa tunnissa yhteydenotosta.


      • kkuusseetteetttu
        Poisto kallista kirjoitti:

        Muistakaa se, että tietojen poistaminenkin maksaa. Puhelimessa ainoa tapa säästyä kustannuksista on sanoa heti, että en osta mitään!

        varoitus...älä erehdy suomen numerokeskuksen asiakkaaksi,paiskaa luuri kiini ja haistata vitut.


    • heko leko

      niin no, en usko, että poistavat tietoja. Todennäköisestihän PRH:lta on ostettu tietokanta esim 31.12. tasolla. Joltain koodinvääntäjältä on ostettu ulkoasu sekä softa, jolla saadaan tietokanta hakemistopalveluun. Ja sit eikun soittelemaan.

      Uusi kierros ensi vuonna samalla sabluunalla. On jo pohjalla valmis asiakaskanta. Niin numerokeskuksen n.350.000 liikevaihtoon ei tarvitse kuin n. 4.500 asiakasta á 80e. Ilmeisesti jäivät kuitenkin tavoitteesta n.1.000 kpl viime vuonna. Toki tänä vuonna ei ole aloittamiskustannuksia.

      Niin esim numeropalvelu saatetaan sotkea esim yritysteleen.

    • siivousfriikki

      Itse olen ollut kymmenen vuotta yrittäjänä !
      ja itselläni heiltä soppari !
      pakko sanoa et mitään ongelmaa ei ole ollut!
      minkätakia pitää olla noin ylimielinen käytös että pitää alkaa pahaa oloa purkaamaan myyjiin ?
      Ja , mistä sä ilmoitat polisille ?
      Ethän sä oo saannu laskua ?
      saatko itse tuollaista palautetta asiakkailta niin jatkat pahan olon kierrätystä sit puhelinmyyjälle!
      Jokainen yrittäjä päättää itse omasta yrityksen näkyvyydestä !
      niin minä vastaan omasta yrityksestäni , ja niin Antti sinä omasta !
      Oisko kiva jos sinun yrityksestä kirjoitettas tällasta paksua peetä ?
      Itse en olisi kyllä tyytyväinen ! Ja hinta on puolen vuoden 79; e !

      • olkaa tarkkana

        Palvelu ei kestäisi mitenkään kuluttajasuojaa. Aivan älytön koko epätoivoinen idea " tarkastella laskutustietoja".

        Minä annan neuvon :
        Kysykää heti , miksi teitä " kuulustellaan" 1. Yrityksenne nimi 2. Omistajasidokset jne.
        Lisäksi jokainen soittaja tulee ensin esitellä itsensä. Se kuuluu jo käytöstapoihin.
        Jos käytöstapoja tai jos kuulustelua alkaa tapahtumaan, lyökää luuri kiinni.
        Se keskustelu on arvotonta ja lähestymistapa lähes rikollisella tasolla.
        Sitä ei kannata jatkaa, ei kannata sanoa edes " hei tai moi" ei mitään ! Luuri vaan kiinni siitä punaisesta napista.

        Yrittäjät etenkin, tajutkaa, että teillä on vastuuta itsestänne ja yrityksestänne.
        Älkää alistuko mihinkään hölmöjen hönötyksiin.
        Se mitä hyväksytte ja mitä jaksatte kuunnella on pelkkää ajanhukkaa.
        Tiedän, että uudet yrittäjät on vähän arkoja alussa. Hyvä niin, mutta ryhtiä nyt heti.


      • mp021
        olkaa tarkkana kirjoitti:

        Palvelu ei kestäisi mitenkään kuluttajasuojaa. Aivan älytön koko epätoivoinen idea " tarkastella laskutustietoja".

        Minä annan neuvon :
        Kysykää heti , miksi teitä " kuulustellaan" 1. Yrityksenne nimi 2. Omistajasidokset jne.
        Lisäksi jokainen soittaja tulee ensin esitellä itsensä. Se kuuluu jo käytöstapoihin.
        Jos käytöstapoja tai jos kuulustelua alkaa tapahtumaan, lyökää luuri kiinni.
        Se keskustelu on arvotonta ja lähestymistapa lähes rikollisella tasolla.
        Sitä ei kannata jatkaa, ei kannata sanoa edes " hei tai moi" ei mitään ! Luuri vaan kiinni siitä punaisesta napista.

        Yrittäjät etenkin, tajutkaa, että teillä on vastuuta itsestänne ja yrityksestänne.
        Älkää alistuko mihinkään hölmöjen hönötyksiin.
        Se mitä hyväksytte ja mitä jaksatte kuunnella on pelkkää ajanhukkaa.
        Tiedän, että uudet yrittäjät on vähän arkoja alussa. Hyvä niin, mutta ryhtiä nyt heti.

        taitaapi olla numerokeskuksen oma kehu ontainnu kolahtaa ehkä pikkasen liian myöhään


    • MandaFhjjk

      Moi anti, mulla oli ihan sama juttu! Mutta, en kuullut sitä 74€ juttua, ja yhtäkkiä tulikin 100€ lasku.. Luulin että ne tarkistaa vaan tietojani, enkä ymmärtänyt tekeväni minkäänlaista sopimusta..

      • puhelinmyyjä

        Voi jumalauta että on yrittäjissäkin täysiä tolloja eli KUN teille kerrotaan tuote ja hinta niin prkle SANOKAA ettette halua.
        Eniten jurppii puhelinmyyjänä se että niin tilataan kyllä palvelu ja kehutaan et on siitä hyötyä mut voi vee kun tuleekin lasku!
        HALOO!!!!!!!!!!!!!!!
        Ilmaisia palveluja EI olekaan.Maksaako teillä tuotteenne yrittäjät??????
        Itse kerron erittäin selvästi myytävän tuotteen laadun, hinnan ja sopimusehdot ja VARMOISTA KYLLÄ-vastauksista tulee usea prossa veke kun "ei muka olla tilattu".
        Jaahas-KUKA kusettaa ja KETÄ?????????????


      • eiköhän jo riitä
        puhelinmyyjä kirjoitti:

        Voi jumalauta että on yrittäjissäkin täysiä tolloja eli KUN teille kerrotaan tuote ja hinta niin prkle SANOKAA ettette halua.
        Eniten jurppii puhelinmyyjänä se että niin tilataan kyllä palvelu ja kehutaan et on siitä hyötyä mut voi vee kun tuleekin lasku!
        HALOO!!!!!!!!!!!!!!!
        Ilmaisia palveluja EI olekaan.Maksaako teillä tuotteenne yrittäjät??????
        Itse kerron erittäin selvästi myytävän tuotteen laadun, hinnan ja sopimusehdot ja VARMOISTA KYLLÄ-vastauksista tulee usea prossa veke kun "ei muka olla tilattu".
        Jaahas-KUKA kusettaa ja KETÄ?????????????

        Onko ihan itse S... T........ laittanut kommenttinsa tänne. Itse sanoin varsin suoraan että en osta enkä tilaa maksullisia nettimainoksia koska niistä ei ole p..... hyötyä, ja silti tämä kysenen myyjä näköjään sopimuksen teki. Ja jos olisin palvelun tilannut niin olisin varmaankin kertonut sähköpostiosoitteeni mainokseenne. Lähettämänne kopio mainoksestani ei sitä sisältänyt!!
        Muistan kyllä hinnan minkä mainitsitte mutta mistä tulee käsittelykulu 3.20€?
        Esittätte päivittävänne tietoja ja annatte ymmärtää että yrityksenne on ollut aiemminkin yhteistyössä kyseisten yritystenne kanssa.
        Tästä viestistä saankin myös kopion koska mikäli olette sama henkilö niin mainitsitte vi......lla Ilmaisia palveluja EI olekaan.Maksaako teillä tuotteenne yrittäjät?????? Ja ennen kuin löitte luurin kiinni niin sanoin varsin selvästi että en tilaa kyseistä palvelua.


      • mp021
        puhelinmyyjä kirjoitti:

        Voi jumalauta että on yrittäjissäkin täysiä tolloja eli KUN teille kerrotaan tuote ja hinta niin prkle SANOKAA ettette halua.
        Eniten jurppii puhelinmyyjänä se että niin tilataan kyllä palvelu ja kehutaan et on siitä hyötyä mut voi vee kun tuleekin lasku!
        HALOO!!!!!!!!!!!!!!!
        Ilmaisia palveluja EI olekaan.Maksaako teillä tuotteenne yrittäjät??????
        Itse kerron erittäin selvästi myytävän tuotteen laadun, hinnan ja sopimusehdot ja VARMOISTA KYLLÄ-vastauksista tulee usea prossa veke kun "ei muka olla tilattu".
        Jaahas-KUKA kusettaa ja KETÄ?????????????

        oppikaa antamaan myös asiakkaille puheenvuoro.ja vastatkaa heille rehellisesti myytävästä tuotteen tiedoista.pakkomyynti kuin suoraan kirjoista luettua.


    • yritysjohtaja

      Itse olen tilannut juuri tuon numerotelen , koska
      -se on mielestäni edullinen
      -perinteiset paperiluettelot ovat pian historiaa
      -siitä löydän asiakkaani kännykästä nopeasti
      -pääsen erilaisiin palveluihin veloituksetta(olen rekisteröitynyt kerran 30 sentin hintaan)
      -myyjä oli asiallinen, esitteli tuotteen, kertoi hinnan ja juttelimme onko palvelusta minulle hyötyä
      Ettekö muuten katsoneet tv-uutisareenaa, jossa puhelinmyyjä Koponen oli nasevasti tuonut esille tän "win-win"-periaatteen?! Yrittäjä ostaa palvelun, josta hyötyy ja samalla myyvä firma hyötyy saadessaan uuden asiakkaan. Näinhän bisnesmaailma toimii. Yrittäjän on osattava valita tarjotuista tuotteista oikea ja myyjän osattava myydä niin että ostaja hyötyy ao. kaupasta.
      Ja tiedän, että vastauksia sataa, mutta olen käyttänyt kyseistä taktiikkaa yritykseni kohdalla kymmeniä vuosia ja ollut tyytyväinen päätöksiini.

      • mp021

        haiskahtaa selvästi numerokeskuksen mainokselta


    • myyyy

      olethan ylpeä et aloit huutamaan....asiallinen ei tietenkään kannata olla, ja toi suomen kielikin on niiiin hallinnassa että....

      • Olkaa Tarkkana

        Minulle soitti myös näitä "tarkistetaas tiedot" en muista firmaa ilmoitin heti en maksa mitään! juu juu ei maksakkaan tiedot läpikäytyään kaveri ilmoitti se on sitten seitkytä jotain olikohan puolivuotta, silloin vedin herneen nenään ilmoitin kaverille mitä helvettiä änkytät minähän ilmoitin etten maksa mitään!
        Taisi jannu huomata että luurinpäässä on vanha kettu ilmoitti että meidän tietoja ei sitten ole paikallisen yrityshakemiston osastossa meidän alan yrityksiä,
        johon sanoin no sittenpä ei ole! Puhelu loppu siihen!


    • Numerokeskus kokemus

      Mullekin soitti just joku pösilö kyseisestä lafgasta.

      Sanoi olevansa valtakunnallinen toimija, ja kun kysyin montako asiakasta heillä on, vastaus kuului 15000.

      Pyysin tekemään itsearviota valtakunnalisuuden määritelmästä ja ottamaan vertauspohjaksi Suomen väkiluvun.

      79 euroa olis maksanut joku raamilla varustettu ilmoitus jossakin mobiilisoftassa.

      HOHHOIJJAAAAAAAaaaaaa!

      • myyyyy

        vastaus on 15000 kävijää päivässä,ei käyttäjää....eikä kaikki suomen kansalaiset ole yrittäjiä,eli toi suomen väkiluku ei oikein toimi tuossa yhteydessä. et tainnutkaan olla niiin fiksu kun luulit joten hohhoijakkaa vaan itsellesi, ja ei voi kun sanoa et soitellaan! ;DDDD


      • yrittäjä
        myyyyy kirjoitti:

        vastaus on 15000 kävijää päivässä,ei käyttäjää....eikä kaikki suomen kansalaiset ole yrittäjiä,eli toi suomen väkiluku ei oikein toimi tuossa yhteydessä. et tainnutkaan olla niiin fiksu kun luulit joten hohhoijakkaa vaan itsellesi, ja ei voi kun sanoa et soitellaan! ;DDDD

        Hommahan toimii niin että hakukoneilla on palkkalistoillaan vanhuksia ja opiskelijoita ympäri maailman joille he tarjoaa linkkejä, joita nämä henkilöt sitten klikkailevat mahdollisimman usein. pientä korvausta vastaan..


    • yrittäjä

      Eräs keino on ilmoitaa käsittelevänsä/ hyväksyvänsä ainoastaan kirjallisia tarjouksia.

    • Eläköitynyt yrittäjä

      Uhkaus laskuja vaan pukkaa

      Suomen Numerokeskus Oy:llä ei ole pyynnöistäkään huolimatta osoittaa millään dokumentilla tilanneeni heiltä "tyhjän" palvelua. Joku poika on heidän antamiensa tietojen mukaa soittanut minulle ja näin olisi syntynyt sopimus keskenämme. Yritykseni toimialalla ei ole koskaan luotettu pelkkiin puhelinsoittoihin, aina on tehty jokin kirjallinen selvitys tilauksista.
      Ei taida uskaltaa Suomen Numerokeskus Oy toimia hyvän kauppiastavan mukaan.

      • nauhoitukset on

        Vaadi todisteeksi nauhoite myyjän kanssa käymästäsi puhelinmyyntikeskustelusta.


      • mp021

        minulle kävi samoin.sain keskeytettyä numerokeskuksen myyjän (nainen,sujuvasti savoa),puheripulin ilmoittaakseni että sopimuksemme loppuu.3 viikkoa myöhemmin poika soitti meille myymään samaa mainosta. tuli kopio.huom yhtiö olikin scanria.vilkaisin nettiin ja yllätys, emoyhtiö olikin suomen numerokeskus. eli jos tämä ei täytä petos nimikettä, niin sitten ei mikään.


    • Naisyrittäjä 65

      Mieshenkilö kauppasi tätä palvelua ja mainitsi nimeomaan, että sopimus on voimassa vain 6 kk ja raukeaa sitten automaattisesti. Tämän asian tarkensin vielä kesustelussamme, koska toistaiseksi voimassa olevat sopimukset ovat näissä asioissa aikamoinen loukku. Suostuin tähän "näkyvyyteen" kun olen muuten huono mainostaman itseäni.

      Juuri saamassani laskussa todetaan, että sopimus on voimassa 6 kk, mutta ei sitä että sopimus jatkuu ellei sitä irtisanota. Se selvisi kun soitin yritykseen. Menin nimittäin tietokoneelle ja yritin erilaisten hakujen kautta saada yhteiystietoni näkyviin. Ei onnistunut. Olin kuitenkin keskusteluissa luetellut nimikkeet, jotka haluan näkyviin.

      Puhelinkeskustelun yhteydessä selvisi, että minun kohdalleni ei oltu laitettu minkäänlaista hakusanaa eli toimialaa. Kävin ensimmäisen puhelinkeskustelun l. tein sopimuksen mieshenkilön kanssa, mutta sopimuksentekijäksi on merkitty henkilö, jonka kanssa en ole lainkaan keskustellut.

      Hyvin epämääräistä toimintaa. Onko joku hyötynyt tästä palvelusta?

      • life sucks

        Olet vain yksi huijatuista yittäjistä.


    • pomopalvelu

      jo yrittäjäkurssilla varoitettiin ko.toiminnasta. en uskonut kuitenkaan sen olevan noin röyhkeää.
      nykyisin 4v yrittäjänä olleena ilmoitan,jotten osta mitään puhelimitse.
      ymmärrän puhelinmyyjiäkin työtänsä hekin tekevät.
      itse en silti jaksa puhella ja selittää heille,ettn tarvitse heidän palvelujaan

    • Yrittäjän muija

      Mieheni yritykselle tuli tänää Suomen Numerokeskus Oy:ltä 101,11 euron laskun. Viitteenne kohdassa oli puh.kesk. 10.8.2012. Satuin kuuntelemaan ko. puhelun ja mieheni ei missään vaiheessa luvannut tilata palvelua. Laskun liitteenä oli kopio tiedoista, jotka pitäisi löytyä Numerotelessä. Laitoin hakuun alueemme puhelinluetteloon alan yritykset. Eipä löytynyt mieheni firmaa listalta. Asumme pienellä paikkakunnalla, joten pienyrityksen olisi järjetöntä maksaa puolen vuoden palvelusta noin isoa laskua.

      Suosittelin miehelleni, että ei maksa laskua, vaan tekee rikosilmoituksen.

    • Ilmaiset kunniaan

      "Ilmaisia palveluja EI olekaan.Maksaako teillä tuotteenne yrittäjät??????"

      Kyllähän ilmaisiakin palveluja on monenlaisia, niissä vain on sitten rahoitus mainoksilla tms. Itse olen laittanut tietoni ainoastaan näihin ilmaisiin, kuten http://www.yrityswiki.fi

    • BV

      Suomen Numerokeskus Oy yritti myös myydä palveluaan juuri 18-vuotta täyttäneelle tyttärelleni, joka kiisti tehneensä puhelinkaupan. Laskua tuli 101.11euroa.
      Soitin äitinä ja kyllä työntekijän tapa lähteä asiaa reklamoimaan oli kyseenalainen. Suorastaan säädytön!
      Lupasin viedä asian kuluttaja-asiamiehelle.
      Firman työntekijä lupasi tarkistaa tallenteen ja yllätys, kun tallennetta ei löytynyt niin soittivat parin viikon päästä ja suostuivat pitkin hampain purkamaan kyseisen kaupan.

      • myyyyyyyyy

        kuluttaja asiamies ei hoida yritysten kauppoja vaan huom! kuluttajien niinkuin sanassakin kuluttajallllllllll


      • edes vähän järkeä

        Kuluttaja-asiamiehelle? Suomen Numerokeskus Oy myy palveluita vain yrityksille ja kuluttaja-asiamies, kuten nimikin kertoo, selvittää vain yksityishlön valituksia, ei yritysten välisiä. Huomaan, että tämä foorumi kirjoittelee juttuja, joilla ei ole päätä, ei häntää, omasta mielikuvituksesta väsättyjä tarinoita.


      • mp021
        edes vähän järkeä kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamiehelle? Suomen Numerokeskus Oy myy palveluita vain yrityksille ja kuluttaja-asiamies, kuten nimikin kertoo, selvittää vain yksityishlön valituksia, ei yritysten välisiä. Huomaan, että tämä foorumi kirjoittelee juttuja, joilla ei ole päätä, ei häntää, omasta mielikuvituksesta väsättyjä tarinoita.

        juuri sen takia ottakaa heti yhteys poliisiin.he ovat seuranneet numerokeskuksen touhuja jo pitkään.niin minakin teen.


    • zero nolla

      Voi voi kun kuluttaja-asiamies ei ole kiinnostunut yrityskaupoista!!!!!!!!!!!!!!

      • mp021

        numerokeskuksen oma kommentti


    • Nauhoite ei päde

      >>Firman työntekijä lupasi tarkistaa tallenteen ja yllätys, kun tallennetta ei löytynyt niin soittivat parin viikon päästä ja suostuivat pitkin hampain purkamaan kyseisen kaupan. >>

      Vaikka nauhoite puhelusta olisikin, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Nauhoitteen perusteella kukaan, koskaan Suomessa ei ole vienyt 101.11€ tms. arvoista puhelintilausta oikeuteen, eikä tule viemään.

      Nauhoitteella ei ole tällaisessa tapauksessa yhtään mitään juridista painoarvoa. Ostajapää kiistää että ääni ko. nauhalla on hänen äänensä, ja sanoo että joku muu on esiintynyt hänen nimissään.

      Juttu raukeaa siihen. Kauppaa ei tosiaan oikeudessa KOSKAAN vahvisteta syntyneeksi tällaisen puhelinnauhoitteen perusteella, jonka nauhoitteen joko ostajapuoli tai myyntipuoli kiistää.

      Huijarit voivat käyttää "meillä on nauhalla tämä keskustelu" tyyppistä pelottelua vain tosiaan pelotteluun. Säikyteläkseen ostajan maksamaan huijauslaskun.

      Minkäänmoista juridista painoarvoa tällaisen tyyppisen tavaran puhelinmyyntikaupassa kyseisellä nauhoitteella ei ole.

      • Kaikkiahuijauksia!

        Meille soitettiin myös tällä viikolla, "kun olette olleet täällä meidän palvelussa mukana.." . Myyjä luetteli jo yhteystietojsmme samaan aikaan kun näppäilin tietokoneelle numerotele.fi, meidän firmasta löytyi sieltä nimi ja osoite, ei muuta. Hän luetteli ouhelinnumeroa ja sähköpostia ja kysyin, mistä sinä näet nämä tiedot? No täältä meidän hakemistosta. Sanoin että minä en näe sellaisia tietoja täällä netissä ollenkaam, niin tuli vastaus hetken hiljaisuuden jälkeen, että ei ne siellä vielä olekaan, kun ne on nyt täällä meidän numeropalvelussa (??!!). Just joo. Sitten alkoi tulla hintoja ja sanoin kiitos ei, saa olla niinkuin tähän asti eli ilmaiseksi, en ota
        maksullista palvelua. Myyjä luovutti tässä vaiheessa.
        No, laskua odotellessa ;) Jos sellainen tulee, menen viemään sen poliisille saman tien.


    • pade61

      Jos jollakin jotain asiallisia kysymyksiä vastaan.
      Olen ollut kyseisessä yrityksessä töissä n. 9 kuukautta.
      Tietenkin saa minua myös haukkua jos se jonkun oloa parantaa.

      • Näin meillä..

        Mitään maksullista en tilaa. Yleensä puhelu loppuu heti ja myyjä toivottaa hyvää päivänjatkoa, ainakin jotkunen myyjä.


    • Vastaisku

      Lähetetään kaikki oma lasku lähettäjälle aiheettoman laskun käsittelystä, omaa aikaa ja vaivaa menee, riippuen kuinka pitkään on riidellyt, ainakin yhden päivän verran a' 1000 euroa alv 23 %.
      Mitä useampi tähän lähtee, sitä parempi vaikutus sillä on.

    • He-män

      Suomen 118 soitti tännekin tänään(tai kun on jo yli puolen yön niin siis eilen).

      Topakka täti: Suomen 118:stä hei! Tarkistetaan onko yrityksenne osoitetiedot yhä samat?

      He-man: öö.. emme käytä mitään tämmöisiä maksullisia palveluita!

      Topakka täti: Mutta teillä on ollut täällä viime vuoden sopimus, on tullut viissataa.. jotain plaaplaa osumaa. Vuosi maksaa edelleen 99 euroa joten uusitaan tämä nyt!

      He-man: Eipä kyllä ole ollut mitään sopimusta, kiitos ja hei!
      (hapuilee muutaman sekuntin puhelimen punaista luuria...)

      Topakka täti: KYLLÄ ON OLL...(He-man löytää lopulta punaisen luurin)

      Saas nähdä oliko alkurepliikin "öö.." heille riittävästi pistääkseen laskun postiin.

    • Saunan luuri korvaan

      > Topakka täti: Suomen 118:stä hei! Tarkistetaan onko yrityksenne osoitetiedot

      Mitenkä ihmeessä uskalsit mainita firman nimeltä? Täällä juuri muutama päivä sitten vihainen rouva haukkui koko saitin "Kaunaisten foorumiksi", kun yrityksiä moititaan täällä nimeltä mainiten.

      Minulle soitti maanantaina reipas naisääni joka aloitti puhelun:
      "Täällä on Mari Saunalahdelta hei"
      "-Hei"
      "Meillä on nyt tullut Saunalahdelta aivan uusia nopeusluokkia sinne teille Vantaalle, ja tietenkin alennettuun hintaan kaikki, eikös avattaisi teillekin Saunalahden linja kotiin?"

      (Asustan Helsingissä. Siitä arvasin heti että joku sähläpelle-mimmi siellä soittelee. Päätin jatkaa hetken aikaa, että mitäs moskaa tuo nyt tarjoaa.)

      "-Meillä on jo teiltä Saunalahdelta ADSL-linja kotona."
      "Ai jaa, minä en näe sitä täältä, mitenkä nopea se linja teillä on?"
      "-Normaali 12/1 linja meillä on ollut jo pitkään."
      -"Ai jaa, no sitten teillä onkin se puoli kunnossa. Minkälaisia GSM-liittymiä teillä on jos voitaisiin käydä niitä sitten läpi seur..."

      Tuossa vaiheessa mottasin kylmästi luurin mimmille korvaan.

      Arvasin että tästä keskustelusta ei saa edes mitään uutat informaatiotakaan.
      Menee aivan haaskiolle aika puhelimessa mimmille erilaisia asioita kertoessa ja selvitellessä.

      • He-män

        >>Mitenkä ihmeessä uskalsit mainita firman nimeltä? Täällä juuri muutama päivä sitten vihainen rouva haukkui koko saitin "Kaunaisten foorumiksi", kun yrityksiä moititaan täällä nimeltä mainiten.


    • Noi sekofirmat

      >>>Mitenkä ihmeessä uskalsit mainita firman nimeltä? Täällä juuri muutama
      >>päivä sitten vihainen rouva haukkui koko saitin "Kaunaisten foorumiksi", kun
      >>yrityksiä moititaan täällä nimeltä mainiten.
      >En nyt täysin ymmärtänyt tätä juttua, mutta ihan hyvin uskalsin.

      Tarkoittaa vaan sitä, että nimenoaan nuo "Suomen Numerokeskus Oy":n tyyppiset firmat käyvät täällä ikäänkuin yrittäjinä marisemassa että tämä on 'Kaunaisten Foorumi' tykkänään.

      Kun "Suomen Numerokeskus Oy":n tapaisia yritteliäitä firmoja ja heidän kauppatapojansa täällä nimellä arvostellaan.

    • Älkää vaan maksako

      Huom KAikki Yrittäjät!!! Kun saatte aiheettoman laskun tällaisesta "numerokeskus" firmasta (tekevät sellaista että lähettävät suoraan maksukehoituslaskun) Ilmoittakaa Suoraan Poliisille , loppuu sekin touhu ja joutuvat petoksesta vastuuseen.

    • neiti b

      Tuosta firmasta on aikoinaan tehty kymmeniä tutkintapyyntöjä, mutta asia ei edennyt jostain syystä mihinkään.

    • ajakaa.alas

      Sain kanssa aiheettoman laskun, tarkistin puhelimestani etten kyseisenä päivänä ollut edes kenenkään myyjän kanssa keskustellut, silti lykkäävät laskun tyhjästä. Todella sikamaista ei voi muuta sanoa.

    • kuunelkaa

      sen voi sanoa puhelimessa ,että ei osta,turha kaikkia myyjiä muutamien takia mollata

      • haistav

        Perkele!
        Muutaman takia mollata kaikkia myyjiä.
        Kaikki ne ovat samanlaisia huijareita.
        Eikä täällä olla ketään mollattu.
        Ansionsa mukaan ovat saaneet nämä "yrittäjän parhaat ystävät".


    • Huijausta

      Melkoinen riesa on tullut näistä hakemisto palveluista. Esim. Suomen yritykset.eu hakemistopalvelu lähetti laskun, jossa viitattiin puheluun jota ei ollut koskaan käyty!

    • Suomen yritykset.EU

      pyyhi sillä persettäs sillä laskulla

    • jarkko_kkk

      Ensin REKLAMAATIO ja kun siihen tulee tämä "meillä on nauha" perustelu niin vaaditte sen kuultavaksenne (kuten laissa määrätään) kertovat sen olevan firman omaisuutta. Tämän jälkeen näillä tiedoilla rikosilmoitus ja homma on hoidettu. ÄLKÄÄ MISSÄÄN OLOSUHTEISSA MAKSAKO KYSEISTÄ LASKUA!

    • urkki4

      Luuria samantien korvaan kun käy ilmi että kyse on Numerotelen palveluksista. Yhtiöllä ei liene muuta tarkoitusta kuin rahastaa tyhjällä palvelulla, ja sopimusehdot ovat täysin hämärät.

    • duuni mikä duuni

      Ei todella kannattanut tämä työ. Otin sen siksi että perheemme tulisi vähän paremmin toimeen. Anteeksi kovin yrittäjät, että soittelin teille. En olisi halunnut, sen verran tympeä asenne tuntui olevan. Töihin oli ikävä mennä koska tiesin saavani koko vuoron ajan sitä itseään niskaan. Olin kyllä huono myyjä, en nimittäin jäänyt tyrkyttämään koskaan tuotetta vieden yrittäjien kallista aikaa. Lisäksi kerroin kaikki asiat rehellisesti ja kattavasti. Tämä ratkaisu ei ollut itselle eduksi. Kenkäähän sieltä tuli, ei kahden lapsen äiti jaksa alkaa jokaisen mahdollisen asiakkaan kanssa vääntää kättä palvelun hinnoista tai mistään muustakaan. Oma moka, tiedän. Mitäs läksin. Ei tuosta työstä nyt mielenterveys mene, mutta taloudellinen tilanne romahti ikävästi.

      • vanha kettu!!!

        Viime viikolla jälleen kerran soitettiin näistä hakemistoista, joku naishenkilö oli puhelimessa löin luurin korvaan kuten aina näille kauppiaille, niin tämä valopää soittikin uudestaan kiukutellen "ei tarvi lyödä luuria korvaan" No ei muutakun luuri taas korvaan sitten rauhoittui!

        Eikö ihmiselle enää löydy muuta työtä kun tälläinen puhelin huijaaminen?


      • hmmmmm

        Varmasti on epäkiitollista työtä, mutta myyjän pitää myös ymmärtää mitä hän myy. Loppupeleissä jos myydään ilmaa, eli ns. yritetään huijata, niin ihan oikeasti saa sanoa suoraan mitä heidän toiminnasta ajattelee. Siinä pitäisi jo myyjän omaatuntoa kolkuttaa, jos yritetään myydä arvotonta ja hyödytöntä palvelua tai tuotetta kalliilla.


      • mp021

        älä ota itseesi ,ainoa virheesi minkä teit,oli että menit aivan väärään firmaan.rahastus firmaan.yritä unohtaa kok kokemus ja varo näitä huijareita.ajattele ettei maailma ole heitä täynnä,toivottavasti.


    • työläinen100

      No, joillekin ei löydy muuta työtä... pakko on joidenkin tätäkin "paskatyötä" tehdä.. joten pakko mikä pakko, jotta voita leivälle saisi (ja ylipäätään jotta sitä leipää ensin saisi.... ) Mutta voisitte te yrittäjätkin joskus olla ystävällisempiä. On olemassa myös "ihania" yrittäjiä, jotka sanovat puhelun alussa jo, että kiitos ei. Onko siinä pakko alkaa väkisin langan päässä puhelinmyyjälle mollaamaan ja haistattamaan heti alussa.... ???? Pääsee yrittäjäkin helpommalla, kun ei ala haukkumaan... Ja itse ainakin myyjänä ymmärrän asian välittömästi, enkä ala jankuttaa ja väkisin kaupata... (tiedän, että meitä myyjiä on moneen lähtöön, ja on takuulla niitäkin ärsyttäviä jankkaajia...) Mutta on olemassa sitten niitäkin ytittäjiä, joita oikeasti kiinnostaa ja jotka oikeasti haluavat esim. sitä nettinäkyvyyttä yrityksilleen mahdollisimman paljon.... Joten emme me puhelinmyyjät voi tietää, kuka haluaa ostaa palveluja ja kuka ei...... Sen kun tietäisimmekin, niin kaikilla olisi mukavempaa ja säästyisimme monilta rumilta sanoilta sekä toisen mielen pahoittamisilta.... :(

      • puhelinmyyjä myös

        tähän kommenttiin liittyen, olen itse sanonut näille v*ttuilijoille suoraan että antaavat yrityksestään todella huonon kuvan, voinhan minäkin olla heidän asiakkaansa. Ymmärrän kyllä yrittäjiä siinä suhteessa, ettei olla todellakaan ainoita jotka soittaa heille, ja varmasti on aika kortilla, MUTTA ei ne hyvät käytöstavat niin paljoa maksa etteikö puhelimessa voi sanoa kohteliaasti ei kiitos. Toki siinä vaiheessa varmistan että ovat tietoisia palvelusta jonka tiimoilta soitan, mutta kun sanotaan uudestaan ei kiitos, toivotan mukavat päivänjatkot ja lopetan puhelun. Puhelu ei sillon kauaa kestä, ja molemmille jää varmasti parempi mieli kun turha pään aukominen.


    • kyllästynnyt

      Luuria korvaan vaan........
      Hyvin osaa numerotelen, asiat kierrättää.....
      sähköinen puhelinluettelo ????
      mikä ? Ei jumalauta herätkää suomalaiset yrittäjät...
      teidänkin tiedot tarkistetaan ?
      mitkä ?
      Ikävä kyllä yritykseni tiedot ei ole koskaan olleet palveluksessanne, eikä tule olemaan!
      Mistä ihmeestä nuo saa tiedot....
      kuukauden aikana soitettu noin 6 kertaa.....
      onko numerotelen yrityksen järjestelmässä joku vika ? miks ei päivitetä numerotelen palveluun, suomeksi sanottuna....... ETTÄ .....YRITYS EI HALUA OLLA MUKANA TEIDÄN PALVELUISSA ??

    • Huijausta

      Yritys on röyhkeä Nauhoita tämän tyyppiset puhelut vie nauhoite poliisille tutkittavaksi Lähetä yritykselle sähköposti viesti jossa kiellät yrityken ottamasta sinun puhelimeen yhteyttä tallenna sähköposti viesti Eiköhän puhelin häirintä lopu Menettelin näin En tiedä pitäiskö nostaa syyte yritystä vastaan ja tehä asiasta julkinen

    • Huijatuksi tullut

      Jep, jep......
      niinhän sieltä sit pärähti lasku.....
      luvattiin hienot näkyvyydet.....
      miten lasku voi olla noin suuri ?
      Myyjä ei alkuunkaan kertonnu että myös laskutuslisä lisätään...
      ja nyt kun koittannu saada perutettua palvelua, niin hyvät yrittäjät ette usko miten töykeetä asiakaspalvelua numero telen palvelussa...
      Ei oo kyseisessä yrityksessaä kunnon pullat uunissa...
      Moniko tietää Scanrian ?
      Samassa kytköksissä.... no ei auta muu kun ottaa yhteyttä lakimieheen...
      Älkää missään nimessä muut menkö lankaan tähän sähköiseen luetteloon !

      • mp021

        eletään vuotta 2015 eikä suomen viranomaiset ole pistäneet tikkuakaan ristiin ko numerokeskuksen yhtiö ryppään takia,vaikka monet kirjoitukset viittaavat jo petos nimikkeeseen.pitäneekö ohittaa suomen oikeushallinto ja siirtää juttu ylemmäksi.


    • paskaa paketissa

      Täällä kans saatu laskua numeroteleltä !
      Onko kenelläkään tietoa miten tämmösiä rosvo palveluita saa kuoseihin !??
      Myyjä oli ihan asiallinen, mutta kun kävin netistä tarkistaa tietoja....
      Mikään ei pidä paikkaansa !
      Ja huonomainen yritys !
      Ja laki jo sanoo että puhelun yhteydessä pitää mainita että puhelu nauhoitetaan !
      Ja sitähän ei kerrottu, sain onneksi peruttua niin sopimuksen että on vaan määräaikainen.
      Mutta mies myyjä osasi hyvin harhauttaa että olette tiedoillanne olleet aimminkin mukana.
      Ja kun pyysin tarkistamaan, niin pahoitteli että ei pääse tarkistamaan..
      Tssisus, mitä vedätystä ! Ja itsekkin totta kai tarkistin et olenko ollut mukana! Niin koskaan en ole ollut ! Tää on jo petollista toimintaa ja vedätystä !
      joten VAROKAA !!! että teitä muita YRITTÄJIÄ ei HARHAUTETA....
      ja käykää ihmeessä tarkistamassa tietonne jos olette palveluissa mukana!
      Omat , yrityksen tiedot päin seinää..... ja lupamia näkyvyyksiä ei ollut !

    • JukkaPek

      Minulle myös Numerotele soitti. Ja ne lähetti yli 100€ lasku. Ja ne ei koskaan kysynyt jos mä en edes halusin heidän palvelu. Tänään mä laitoin rikosilmoitus poliisille. Katsotaan miten tämä aisia nyt menee. Yritin ens puhua numerotelen kanssa, mutta heidän asiakaspalvelu oli niin *piiiiip* huono. Eli ainoa vaihtoehto oli poliisi.

    • okw1

      Tämä kusetus vaan jatkuu, näkyy olleen vauhdissa jo vuoden, vai ylikin?
      . Minulle on soitettu jo kaksi kertaa tässä kuussa ja "tarkistettu yhteystietoja".. kun te jo olette täällä meidän rekistereissä... Sanoin ekalla kerralla ja tänään toisenkin kerran että en maksa penniäkään teille, ja kiellän laittamasta tietojani luetteloonne. Kertaakaan ei myyjä ottanut itse puheeksi että palvelu maksaa. Kertoi, kun kysyin - koska arvasin että jostain tällaisesta on kyse.

      Tämähän olisi OK, jos sanottaisiin että myydään näkyvyyttä, hinta tämä jne. Puhelun kaava on kuitenkin se, että "tarkistamme vain tässä vielä tiedot jotka meillä jo täällä on".

    • erävoitto

      Meillä ollut samoja ongelmia. Eilen tuli toinen lasku kyseisestä firmasta, josta ei koskaan ole mitään luvattu tilata, vaikka ovatkin tarjonneet. Eka lasku maksettiin kiltisti. Eilen sitten soitin kahteen otteeseen asiakasapalveluun. Pitkähkön väännön jälkeen suostuivat peruumaan uuden laskun ja poistamaan firmamme, joka ei tällä hetkellä ole edes toiminnassa, tiedot heidän rekisteristään.

      Että jos turhia laskuja tulee, ei kannata heti luovuttaa, kun antavat ymmärtää, että lasku on nyt vain maksettava. Kannattaa vain olla tiukkana riittävän kauan niin tulosta voi jopa syntyä. Riippuu kyllä varmaankin, kuka sattuu puhelimeen vastaamaan. Päästiin nyt tällä kertaa siinä mielessä helpolla, että sain hoidettua asian puhelimitse eikä tarvinnut lähteä reklamoimaan sen enempää.

    • Pp-57

      Höpö, höpö. Kenellekään ei laskua lähetetä, jos selkeästi sanoo "ei kiitos".
      Kaksikymmentä vuotta olen ollut yrittäjänä ja kymmeniä ellei satoja soittoja edellämainituilta palveluntarjoajilta.
      Turha ruikuttaa.

      • anski 66

        Noh, ehkä sulla on sit ollut hyvä tuuri!
        Oletko itse sit Numerotelen näkyyvyyksissä olemattomassa ei näkyvässä palvelussa?
        Eihän täällä kukaan ruikuta !
        Jokaisella oikeus ilmaista oma kantansa, ja helvetin hyvä et toisetkin yrittäjät
        jakaa tietoa kysesisetä VILPPI YRITYKSESTÄ!!!
        Se on vaan ikävää et Numerotele vaan tekee näitä vilppi , kierrätys kauppaa!
        Ja Numerotelehän on jumankauta pahempi kun Directa!
        Direcktalla sentään oli näkyvyyttä!
        Katsoppa Numerotelen numeropalvelun palvelut !
        Kyllä se näin on et Foneckta edelleen turvallisin ja luotettavin palvelu !
        Ja matkittua paskaa, Numerotele yrittää myydä!!!!


    • Tele-mafia

      75v täyttävälle äidilleni soiteltiin Numerotelestä ja puhelimessa kysyttiin onko osoitetiedot oikein. Äitini ei tuollaisesta huijausyrityksestä ollut tietoinen, joten vastaili puhelinmyyjän kysymyksiin tietämättä että kyseessä on maksullinen palvelu.

      Yllätys olikin suuri kun parin viikon päästä tuli n. 100 € lasku. Yrittäjänä toimiva veljeni neuvoi vain jättämään maksun maksamatta jotta huijareille tulisi vielä oikeudenkäyntikulutkin maksettavaksi. Laskusta reklamoitiin, mutta Numerotelen vastaus oli että "nauhoitteella ilmoitetaan selvästi halukkuus palveluun ja hyväksytään 10% alennuskin".


      Itse neuvoin pyytämään puhelinkeskustelun sisältön vähintään kirjallisena, koska puhelinnauhoitteessa syntyy aina henkilörekisteri. Jokaisella ihmisiellä on oikeus pyytää kerran vuodessa ilmaiseksi tiedot henkilörekisterin sisällöstä.
      Numerotele vastasi että "nauhoitteen sisältö on yrityssalaisuus".

      VIimeisimmässä laskussa uhkailtiin Instrum Justitian perinnällä.
      Tässä vaiheessa tehtiin asiasta rikosilmoitus. Tänään äidilleni oli soitettu Vantaan poliisista ja sanottu että "laskusta tulee hyvityslasku ja onko hänellä jotain vaatimuksia asian suhteen".

      Kyllä tällaiset huijarit pitäisi asettaa liiketoimintakieltoon. Älkää missään tapauksessa maksako laskua.

      • anski,66

        Tele-mafia!
        Laittakaa ihmeessä asia oikeuteen niin saa sen hemmetin
        Kusetus Numerotelen oikeuteen!
        On se sellanen rosvofirma!
        Älkää missään nimessä suostuko hyvityslaskuihin!


      • mp021

        numerotele on sama yritys rypäs kuin scanria, ja varsinkin numerokeskus,joka on emo yhtiö. ja paljon muita.katsokaa googlesta. ja varokaa myös niitä. on todellakin ihme ettei virkavaltamme ole näiden vuosien aikana tehnyt yhtään mitään.kyseisiä rahastus firmoja kohtaan.pitää varmaan kääntyä pian eu n puoleen.


    • ite , johtaja 80

      Jep, jep. Kyseisestä kusetus virmasta kun numerotelestä sit soitettiin....
      Kyllä oli röyhkeä nuori mies.....
      päivittää tietoja ? ja väittää et tiedot täällä palveluissa...
      Öhöööööm.........
      Selvitinpä tässä alkuviikosta et , mistä mokomat saa tiedot...
      Hoh... hoh,,,hoijaa.... YTJ.Fi!!!
      sieltähän nämä perkeleen rosvovirmat näitä vetää....
      Ja huippua kun suu vaahdossa selittää et joo, joo meillä on täällä teidän tiedot...
      Hauskinta on et helvetin vanhaa tietoa..... jota ei ooo vuosiin ollut edes käytös!
      Älkää helvetissä menkö Numerotelen , paskaan mukaan....kusetusta koko touhu !!!!

    • apuva1

      Yrittäjille lisävaroitus: Suomen Numerokeskus Oy. Älä vaan erehdy sanomaan kyllä mihinkään..lasku tulee ja iso.

      • Huijattuko

        Minulle soitti Suomen numerokeskuksesta asiakaspalvelija 19.3.13. Aloitin yksityisenä pehepäivähoitajana tammikuussa 2013. Monena päivänä oli yrittänyt soittaa nukkariaikaan ja yhtenä päivänä hoitolapsen kanssa ulkona ollessa erehdyin vastaamaan. Oli semmoinen numero, että ajattelin josko hoitopaikkaa kysellään ja minä en tyhmänä vastaa. Kyseli tietoja ja puhelun loppupuolella minulle selvisi maksullisuus ja sekin oli eri mitä nyt tulleissa laskuissa. Asiakaspalvelija puhui 90 eurosta perustietojen osalta, mutta juuri tuli kaksi laskua jotka ovat 62,87 euroa ja 58,90 euroa (oliko hänen lupaama hinta ilman alvia, siitä hän ei kyllä maininnut). Yritin perua s-postitse "sopimuksen", mutta ei onnistunut nopeasti kyllä tuli viesti maksa laskut. Minun olisi kuulemma pitänyt puhelimessa ymmärtää asia. Sen verran opin, että lyön jokaiselle rahanruinaajalle luurin korvaan.


      • Voi lol joo
        Huijattuko kirjoitti:

        Minulle soitti Suomen numerokeskuksesta asiakaspalvelija 19.3.13. Aloitin yksityisenä pehepäivähoitajana tammikuussa 2013. Monena päivänä oli yrittänyt soittaa nukkariaikaan ja yhtenä päivänä hoitolapsen kanssa ulkona ollessa erehdyin vastaamaan. Oli semmoinen numero, että ajattelin josko hoitopaikkaa kysellään ja minä en tyhmänä vastaa. Kyseli tietoja ja puhelun loppupuolella minulle selvisi maksullisuus ja sekin oli eri mitä nyt tulleissa laskuissa. Asiakaspalvelija puhui 90 eurosta perustietojen osalta, mutta juuri tuli kaksi laskua jotka ovat 62,87 euroa ja 58,90 euroa (oliko hänen lupaama hinta ilman alvia, siitä hän ei kyllä maininnut). Yritin perua s-postitse "sopimuksen", mutta ei onnistunut nopeasti kyllä tuli viesti maksa laskut. Minun olisi kuulemma pitänyt puhelimessa ymmärtää asia. Sen verran opin, että lyön jokaiselle rahanruinaajalle luurin korvaan.

        Mulle soitettiin helmikuun alussa, en sanonu mihinkään joo, ja lasku tuli postissa. Heillä on kuulemma tallenne, jossa ilmenee selkeästi, että sanon haluavani tilata heidän palvelunsa. He eivät voi kuitenkaan tätä tallennetta antaa, koska se on yrityksen omaisuutta, mutta he voi purkaa sen kirjotuksena. :D

        Tein rikosilmoituksen. Äsken tuli Intrum Justitialta karhukirje, mutta siellä oltiin ymmärtäväisiä kun soitin sinne. Lähetän heille poliisilta saamani paperit ja se on sillä selvä. Älkää vaan hyvät ihmiset maksako, vaan tehkää rikosilmoitus!!!


      • Järkyttävää
        Huijattuko kirjoitti:

        Minulle soitti Suomen numerokeskuksesta asiakaspalvelija 19.3.13. Aloitin yksityisenä pehepäivähoitajana tammikuussa 2013. Monena päivänä oli yrittänyt soittaa nukkariaikaan ja yhtenä päivänä hoitolapsen kanssa ulkona ollessa erehdyin vastaamaan. Oli semmoinen numero, että ajattelin josko hoitopaikkaa kysellään ja minä en tyhmänä vastaa. Kyseli tietoja ja puhelun loppupuolella minulle selvisi maksullisuus ja sekin oli eri mitä nyt tulleissa laskuissa. Asiakaspalvelija puhui 90 eurosta perustietojen osalta, mutta juuri tuli kaksi laskua jotka ovat 62,87 euroa ja 58,90 euroa (oliko hänen lupaama hinta ilman alvia, siitä hän ei kyllä maininnut). Yritin perua s-postitse "sopimuksen", mutta ei onnistunut nopeasti kyllä tuli viesti maksa laskut. Minun olisi kuulemma pitänyt puhelimessa ymmärtää asia. Sen verran opin, että lyön jokaiselle rahanruinaajalle luurin korvaan.

        Mulle kävi kanssa näin! Tiedän etten oo suostunut mihinkään sopimukseen ja kun soitin niin väitettiin että multa on selkeästi kysytty että tilaanko ja heillä on äänitallenne keskustelusta. Lasku tuli jokin aika sitten enkä maksanut...


    • Antsu8

      Suomessa on ainakin200 firmaa, jotka ovat tilanneet yritysten perustiedot ja julkaisevat ne netissä. Sitten alkavat soitella lisänäkyvyyttä. ensimmäiseksi haluvat tarkistaa, ovatko firman tiedot oikeat ja sitten kuin ohimennen toteavat että maksaa sen ja sen verran. Minulla on tapana kysyä, että hetkinen !!! Olenko minä joskus maksanut tällaisesta palvelusta. Useamman kerran on vastaus ollut, että kyseinen soittaja ei näe historiatietoja ja että heillä oin vain annettu listat kenelle soitellaan.
      Eivätkä osaa sanoa, miten firmani tiedot ovat joutuneet kyseiseen palveluun. Eräs sanoi, että olette saaneet olla täällä tähän asti ilmaiseksi. MInä sanoin, että olen joutunut tahtomattani ja haluan, että ottavat kaikki tietoni pois. Riittää kun on Fonectan keltaisilla sivuilla. Älkää menlö lankaan.

    • vittuuntunnu,

      Älkää jumalauta menkö hyvät yrittäjä toverit lankaan.....
      Ette tosiaan , ole missään niiden palveluissa.
      Täyttä harhautus kikkaa vaan...
      Kiertäkää kyseinen palvelu kaukaa.........

      • hyvin pettynyt yritt

        Itsekin yrittäjänä vastasin numerotelestä tulleeseen soittoon ja asian kuultuani sanoin kohteliaasti "EI KIITOS!". Yllätys oli kun tupsahti miehen lähettämä lasku ja kun en maksanut uhkailtiin perintätoimistolla.
        Olen vienyt asian poliisille ja toivon muidenkin petettyjen yrittäjien tekevän saman.Tämä ns. SUOMEN NUMEROKESKUShan on juuri Scanria oy. n ylläpitämä palvelu eli Kuopioon, Kuopioon...heiltä löytyy lähes identtiset hakupalvelut nimillä telehaku, rakentajan info, abc ja yrityshaku...kaikki samaa lafkaa vaikka muuta väitettäisiin.
        Mitä useampi rikosilmoitus sitä paremmin päästään ao. huijarifirmasta eroon.


      • aatos6
        hyvin pettynyt yritt kirjoitti:

        Itsekin yrittäjänä vastasin numerotelestä tulleeseen soittoon ja asian kuultuani sanoin kohteliaasti "EI KIITOS!". Yllätys oli kun tupsahti miehen lähettämä lasku ja kun en maksanut uhkailtiin perintätoimistolla.
        Olen vienyt asian poliisille ja toivon muidenkin petettyjen yrittäjien tekevän saman.Tämä ns. SUOMEN NUMEROKESKUShan on juuri Scanria oy. n ylläpitämä palvelu eli Kuopioon, Kuopioon...heiltä löytyy lähes identtiset hakupalvelut nimillä telehaku, rakentajan info, abc ja yrityshaku...kaikki samaa lafkaa vaikka muuta väitettäisiin.
        Mitä useampi rikosilmoitus sitä paremmin päästään ao. huijarifirmasta eroon.

        Vie polisille!
        Älä helvetissäkään maksa laskua....
        Kuluttajasuoja laki sanoo et harkinta aikaa 14 vrk...
        mutta kyseinen suomen-numerokeskus ei tunne moista asiaa...
        myyjät koulutetaan ja laitetaan harhauttamaan yrittäjiä....
        Harhautetaan sanomalla että teidänkin tiedot löytyvät täältä....ja paskat.
        kopioivat ja vetävät tiedot mm.ytj:iltä, ja muista luettelo palveluista...
        kuka helevetin hullu maksaa 6:kk.desta 170 e ???
        monia varmasti kusetettu...
        vie asia oikeuteen jos et muuten saa peruttua !


    • Irtisanoutunut

      http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2303797&kielikoodi=1&tarkiste=463BEBBF5A80832A63D2616C2C52E674FDDEB7AE&path=1547;1631;1678

      monella nimee myy samaa tietokantaa...

    • oikeutta 1

      .olen juuri menossa rikosilmoituksen tekoon.Poliisista kerrottiin ilmoituksia tulleen.Pyysivät kiireenvilkkaa tulemaan tutkinaa ilmeisesti asian tiimoilta tulee.Tehkää rikosilmoituksia.Suomen Numerokeskus ja oy vielä ei toimi hyvien liikemiestapojen mukaan nätisti sanottuna.

    • järkyttynyt

      Mulla täysin sama tilanne ja lasku tuli kauan sitten jota en maksanut. Eräpäivä taisi just mennä. Jos tulee perintäkirje niin mitä teen? En aio maksaa mistään, mitä tiedän etten ole tilannut. En olisi koskaan niin huolimaton että tilaisin jotain "epähuomiossa"... Sanoin kokoajan sinne että en tällä hetkellä pysty mitään tilaamaan. Sähköpostiin vastattiin aika tylysti.

    • Kyrsiintynyt

      Just soitin kyseiseen firmaan kun lasku tuli heiltä. Sanoivat että heidän täytyy kuunnella nauha jotta tietävät... En tajunnut puhelun aikana, mutta minähän haluan myös tuon nauhan kuulla, tai ainakin poliisille! VITTU että nää nyrppii!!!! Millä näistä pääsee eroon muutakin yrityksen lopettamalla...???

      • siivooja 13

        Rikosilmoituksen avulla, ja vaadi ehdottomasti nauhotettu puhelin keskustelu...
        ja aina kun puhelu nauhoitetaan asiasta täytyy ilmoittaa myös yrittäjälle..
        kauppa laiton jos ei sitä ole ilmoitettu !


    • Muistisairas vanhus

      Olen yrittänyt selvittää asiaa yrityksen kanssa, mutta sieltä ei saa mitään todisteita siitä että tilausta olisi suoritettu.

      "Yritysten välisessä kaupassa sopimus syntyy, kun yhteistyötä, tuotetta tai
      palvelua koskevaan tarjoukseen annetaan hyväksyvä vastaus. Sopimus on sitova
      sopimuksen teko hetkestä lähtien ja se voidaan tehdä suullisesti, sähköisesti tai
      kirjallisesti.

      Yrityksen nimissä ja yrittäjän ominaisuudessa tehtyihin sopimuksiin sovelletaan
      yritysten välisen kaupan ehtoja. Yritysten välisessä kaupassa mielenmuutos ei
      oikeuta peruutukseen. Sopimuksen syntyä säädellään Suomen lailla
      varallisuusoikeudellisista oikeustoimista (13.6.1929/228, oikeustoimilaki).
      Pakottavaan lainsäädäntöön voitte tutustua muun muassa kilpailulainsäädännössä.

      Tilausta ei peruuteta."

      Nimittän myös meidän yli 70 vuotiaalle muistisairaalle vanhukselle soiteltiin ja puhelimessa kysyttiin onko osoitetiedot oikein. Lasku tuli vaikkei yrityksellä edes ole mitään toimintaa eikä sille haluta asiakkaita tai puheluita.

      Miten edetä?

      • Miten eroon?

        Eräs kertoi että "Suomen 118 lähettelee laskuja vaikkei olisi koskaan vaivautunut soittamaan. Meille on tullut lasku ja suttuinen "sertifikaatti" yrityksen vanhoilla tiedoilla, sopimusta ei koskaan tehty, eikä puhuttukaan kenenkään Suomen 118 myyjän kanssa, koska eivät soittaneet kertaakaan."

        Onko teillä kokemusta tälläisestä ja miten pääsitte siitä eroon?


      • yrittäjä.

        Meidän isälle 90v, joka on puhekyvytön, lukutaidoton, kirjoitustaidoton sairautensa siis aivohalvuksen takia ja hän on pyörätuolissa, lähetettiin yhtä aikakausilehteä ja laskuja tuli myös, isä ei ole voinut sitä lehteä millään tilata just sairautensa takia, no sinne lähetettiin sähköpostia moneen kertaan ja vihdoin he ottivat yhteyttä, ja sanoivat, että oli tapahtunut jokin sekaannus ja laskuja ei tarvii maksaa ja lehdet saa pitää.


      • xxx myyjä ja+ muut
        yrittäjä. kirjoitti:

        Meidän isälle 90v, joka on puhekyvytön, lukutaidoton, kirjoitustaidoton sairautensa siis aivohalvuksen takia ja hän on pyörätuolissa, lähetettiin yhtä aikakausilehteä ja laskuja tuli myös, isä ei ole voinut sitä lehteä millään tilata just sairautensa takia, no sinne lähetettiin sähköpostia moneen kertaan ja vihdoin he ottivat yhteyttä, ja sanoivat, että oli tapahtunut jokin sekaannus ja laskuja ei tarvii maksaa ja lehdet saa pitää.

        Hyvät yrittäjät älkää menkö näihin paskoihin mukaan...
        Myyjät laitetaan harhauttamaan teitä...
        hävettää .... olin ennen kyseisessä paikassa töissä....
        kaikki myyjät koulutetaan harhauttamaan...
        ja kun yrittäjä haluaa perua, niin kaikin keinoin keksitään veruke että yrittäjä ei saa
        peruttua!
        Pyytäkää kaikki ihmeessä että laittakaa s-postia...
        niin koko lafka jättää teidät rauhaan...
        pahoittelut kaikki suomen -yrittäjät itseni ja muiden meidän x-myyjien puolesta !
        Tietäsittepä miten kovilla myyjät oli,huutoa ja haukkuja esimieheltä !
        aina jos yrittäjä halusi perua kaupan niin syy oli myyjän....
        ja kesti hetki ymmärtää että eiköhän se ollu yrityksen tuotteessa se vika kun yrittäjät halusi perua....


    • ex3

      Itse kyseisessä firmassa työskennelleenä voin sanoa, että älkää ihmeessä menkö töihin kyseiseen firmaan. Paikkaan saadaan hyvällä pohjapalkalla jengiä ja pomot kusettavat sinua täysin päin naamaa, tosiasiassa sinun tehtäväsi on uskotella yrityksille että kyseessä on hyödyllinen palvelu, iso osa kaupoista syntyy vanhuksille jotka luulevat että kyseessä harhaanjohtavan selotuksen takia olisi oikea puhelinluettelo. Oikeasti kyseessä on sähköinen palvelu jota kukaan ei käytä, kyseisestä palvelusta on siis täysin nollahyöty yrityksille. Henkilökohtainen pahoittelu kaikille yrityksille joille tuli 120 euron lasku minun takiani. Älkää lähtekö tähän mukaan hyvät yrittäjät!

    • mangnetofoni

      On se kyllä kumma, että näitä nettinäkyvyyttä tarjoavia klafkoja ei saada kuriin, vaikka niiden toimintatavoista on ollut ihan valtakunnan uutisissa arvostelua?
      Itselläni on 190 lasku odottamassa maksamista. Saas nähdä kuinka käy?
      Se perinteinen: tarkistetaan teidän yrityksenne tiedot jne....
      Puhelu on kuulemma nauhoitettu mutta nauhaa ei soiteta minulle, koska se on yhtiön omaisuutta???
      Kuitenkin henkilötietolaki kertoo, että ääni on henkilötieto, siksi, että jokaisen ääni on tunnistettavissa ja kuuluu henkilötietolain piiriin.
      Äänityetekniikka on kuulemma sellainen, että sitä ei voi ajaa ulos puhelimessa???
      Myyntipuhelussa ei mainittu äänitystä, joka täytyy lain mukaan mainita.
      Eli oman puhelun nauhoitus on täysin laillista mutta se täytyy mainita pyhelun kuluessa vastapuhujalle!!!

      • magnetofoni

        Posti toi "hyvityslaskun", eli edellinen, eilen tullut lasku on peruttu. Soitin nimittäin tulikiven katkuisen puhelun kyseiseen firmaan.
        Olin jo eilen, laskun saatuani ottanut yhteyttä lakimieheen, jolta sain vahvistusta käsityksiini, joista kirjoitin yllä.
        Nainen "asiakaspalvelunumerossa" räkytti vastaan mutta olinkin sitten se parempi räkyttäjä, nähtävästi. No, kummatkin laskut ovat tallessa, seuraavaa siirtoa varten. Jään odottamaan...


    • kuka maksaa

      jaahas, just soitti ilmeisesti saman firman ääni, myi 79 eurolla uudenmaan puhelinluetteloa, niin onkin sähköinen puhelinluettelo.

      • sinä maksat

        Tervetuloa nykyaikaan. Kuka oikeasti lukee paperista puhelinluetteloa?


      • roskapostirobotti 3

        Vaan 79 egeä. Mulle yritettiin myydä samaa tuotetta 150 jotain alv.
        Mäkin luulin myytävää tuotetta puhelinluetteloksi.


      • nimimerkki
        sinä maksat kirjoitti:

        Tervetuloa nykyaikaan. Kuka oikeasti lukee paperista puhelinluetteloa?

        Ihmiset joilla ei ole tietokonetta. Vanhukset pääasiassa.


    • oikeutta

      kansalaisaloite.fi "laki yrityksien välisen puhelimitse tapahtuvan myynnin vahvistamisesta ostajan allekirjoituksella" nimien keräys alkaa huomenna 1.12

      kaikki yrittäjät puolisoineen ja 18v lapsineen äänestämään hyvän asian puolesta

    • yrittäjä

      minulle soitti mieshenkilö joka sanoi tarkastavansa paikallisluettelon tiedot. Ei esitellyt myyvänsä mitään Numerotelen palvelua. Tuli tänään lasku laitoin sähköpostina peruutuksen ja sanoin tekeväni rikosilmoituksen jos tilausta ei peruta. tein jo kerran rikosilmoituksen YLJ firmaa vastaan. Sillä pääsin siitä eroon. saa nähdä miten nyt käy?

    • Huikeaa toimintaa

      Tässä taannoin oli kyllä huikein tapaus kun laskun tiimoilta soitin Scanriaan.
      Kesti aivan törkeän kauan, että vastattiin.(Tehdään pieni tili siinä kun asiakas odottaa linjoilla)
      Sitten Asiakaspalvelijan tapahtuman(väitetyn sopimuskeskustelun) hakeminen tiedostoista myös kesti todella kauan.
      Sitten, sain kuunnella nauhan! Alku oli ihan täysin tunnistettavissa ja meni niinkuin todellisuudessa keskustelimmekin. Olen kerran haksahtanut näihin yritystieto firmoihin ja opein kerrasta, etten tilaa niistä mitään. Olen kuitenkin vastaillut aina ystävällisesti myyjille ja tiedustellut hintaa, jonka jälkeen kieltäytynyt palveluista tai tilaamasta mitään, Myyjätkin tekevät vain työtänsä, joten olen pitänyt asiallista linjaa. Niin nytkin puhuimme yrityksemme tiedoista yms..Kun sitten tulee kohta jossa myyjä ilmoittaa 8kk määräaikaisen sopparin hinnaksi 110 euroa olen ilmoittanut,että turhan kallis 8kk ja ylipäätänsä tällaisesta palvelusta tuo hinta. Että ei kyllä oteta nyt tuollaista.
      Niin nauhoituksessa tämä kohta jossa puhutaan hinnasta ja laskutustiedoista niin vastaukseni on muka ollut vain lyhyt: Juu. (Kuului nauhalla pelkkä Ju, hiljaisena taustalla) jonka päälle osaksi kuuluu myyjän puhetta. Nauhoitteessa oli siis aivan selkeä ero sen välillä jossa keskusteltiin niinkuin oikeastikin oli keskusteltu ja sitten tuo laskutus, hintatieto ja sopimuksen nk. syntyhetki oli hyvin epäselvä ja "kiireinen". Tämän tilanteen jälkeen puhelu loppui nauhoitteessa pikaisesti. Saivat kyllä adrenaliinin nousemaan !
      Pyysivät tekemään kirjallisen reklamaation, johon kysyin minkä takia minun aikani täytyy riittää kirjallisen reklamaation tekemiseen palvelusta jota en ole tilannut. Asiakaspalvelija kuulostikin ihan siltä,että puhelut joita hänelle tulee ovat vain ja ainoastaan tällaisia.

    • yrittäjä

      nyt sieltä tyrkytetään nauhoitetta. vastasi en halua kuunnella kuunnelkoon poliisi ensin. teen rikosilmoituksen. saa nähdä haluavatko poliisin korville?

    • yrittäjä
    • yrittäjä

      nauhoitteesta. soitin heti laskun saatuani numerotelen asiakaspalveluun tästä nauhoitteesta. siellä vastasi naishenkilö että heillä on kuulemma vikaa nauhoitteiden kuuntelussa sitten taustalta kuului toisen naisen ääni joka huusi että toimii. sitten tämä toinen yritti että toimiiko no eipä toiminut. minun olisi kuulemma pitänyt soittaa parin päivän kuluttua uudestaa. saivat aikaa muokata. enpä soittanut . tämä naishenkilö kertoi lisäksi että hänelle oli soittanut asiakas jonka kanssa oli kuulamma kuunnellut nauhoitteen ja asiakas oli myöntänyt oleensa väärässä . hän sanoi että heille on kehitelty kallis systeemi millä seurataan myyjien toimintaa ja muuta höpönlöpöä. ilmoitin poliisille sähköpostilla asiasta hän kertoi että saa näiltä sen nauhoitteen. tämän ilmoitin laskutukseen sitten alkoi pommitus että kuuntelisin nauhoitteen soittivat monen monta kertaa. en vastannut puheluihin. sähköpostiin oli tullut viestejä että olkaa hyvä ja soittakaa asiakaspalveluun ja kuunnelaan yhdessä se nauhoite. enpä soittanut. tuli huomautuslasku taistelu vielä jatkuu. ÄLKÄÄ KUUNNELKO NAUHOITTEITA!

    • hmmmmm

      Numerotele on näköjään herännyt uudelleen. Tänään tuli puhelu Pohjois-Savon puhelinluettelosta ja olisivat tarkistelleen tietojani. Tiesin heti, että on jokin kyseenalainen yritysrekisteri. Eihän puhelinluetteloa ole sellaisenaan tuolla nimellä ollutkaan. Tein selväksi, etteivät he tarkista yhtään mitään ja katkaisin puhelun.

      Yrittäjän kannattaa ostaa mainontansa sieltä mistä se eniten tuottaa tulosta. Tuollaiset yritysrekisterit eivät ole suuressa suosiossa vaan jos pitää jokin yritys etsiä, niin googlaan sen. Yritysrekistereistä varmaan vain yksi on se valtakunnallisin ja kaikkihan me se tiedetään.

      Toisekseen yhteystiedot ovat kyllä ajantasalla julkisissa rekistereissä, josta nämä soittelijat, sitten ne yhteystiedot saavat. Kummallista että siitä pitäisi vielä maksaa? Näille rekistereille pitäisi saada käyttöehtoihin selkeät rajat, että myytävän tuotteen pitää olla oikea tuote tai palvelu ja myös "tarkistamme tietonne" - myyntitapa pitäisi kieltää. Ehtoihin pitäisi saada myös sanktio, että jos sääntöä rikotaan, lopettaa ytj tms. toimija sopimuksen kyseisen toimijan kanssa yksipuolisesti.

      • yrittäjä

        Numerotele lähettelee laskujaan meillekkin, palvelua ei ole tilattu vaikka väittävät ja as.palvelu lyö luurin korvaan. Sopimusta en ole tehnyt, mutta en voi sitä irtisanoakkaan kun on sitova! Irtisanominen kirjallisesti onkiin haastavaa kun eivät ilmeisesti osaa lukea ja sopimus jatkuu vaan. Eikö yrittäjällä todellakaan ole mitään suojaa noita puhelinmyyjiä vastaan,ovat kuin petolinnut haaskalla.


      • hmmmmm
        yrittäjä kirjoitti:

        Numerotele lähettelee laskujaan meillekkin, palvelua ei ole tilattu vaikka väittävät ja as.palvelu lyö luurin korvaan. Sopimusta en ole tehnyt, mutta en voi sitä irtisanoakkaan kun on sitova! Irtisanominen kirjallisesti onkiin haastavaa kun eivät ilmeisesti osaa lukea ja sopimus jatkuu vaan. Eikö yrittäjällä todellakaan ole mitään suojaa noita puhelinmyyjiä vastaan,ovat kuin petolinnut haaskalla.

        Älä maksa laskuja. Ilmoita sähköpostilla riitauttavasi laskun ja ilmoita, ettet ole sopimusta koskaan tehnyt. Ilmoita tekeväsi rikosilmoituksen, jos laskutusta ei oikaista tiettyyn päivään mennessä ja asiasta pitää saada sinulle kuittaus.

        Numerotelestä ilmeisesti on satanut jo lukuisia rikosilmoituksia ja heistä on KRP varoittanut. Ei siis syyttä.

        http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/poliisi-varoittaa--ala-lankea-tahan-nettiluetteloon/2049642

        Jos tulee perintätoimiston laskuja,riitauta se, ja ilmoita tekeväsi myös heistä rikosilmoituksen, jos eivät poista saatavaa.


      • yrittäjä minäkin

        Niinpä, meidänkin yritykseen soitettiin ja kerrottiin, että Pohjois-Savon puhelinluettelosta, päivää. Kyseessä kuitenkin on Suomen Numeropalvelu Oy, joka netissä käyttää nimeä numerotele.fi. Edellisen kerran ko. firman kanssa oltiin tekemisissä v. 2011, näköjään ko. firma on taas herännyt henkiin, valitettavasti. Silloin kielsimme kirjallisesti puhelinmarkkinoinnin yrityksemme puhelinnumeroon, mutta eipä näköjään sekään tähän firmaan tehoa.


    • yrittäjä

      lakimiehen neuvo. tutkintapyyntö. sen teen. Numerotele oli tehnyt kohdallani mokan. eli näyttöä on. jännä nähdä mitä tapahtuu, kerron asiasta myöhemmin

      • hah 2014

        Et sinä ole lakimies,et ainakaan pätevä,hah:)


    • Veijo Hukari, Kokkol

      Direktiivi 2005/29/EY sekä HE 32/2008 sisältää "mustan listan" kielletyistä kaupallisista menettelyistä. Kohta 21. Harhaanjohtavaa kaupallista menettelyä on: Laskun tai vastaavan maksua koskevan asiakirjan sisällyttäminen markkinointiaineistoon siten, että kuluttajalle annetaan perätön vaikutelma, että hän on jo tilannut markkinoidun tuotteen.
      Määritelmä on vasta ensi kesään mennessä lakitekstissä (Laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa) mutta se on ollut jo pitkään oikeuskäsittelyn perusteena, joten oikeuskäytäntöä.

      Myyjä (huijari) ei näissä tapauksissa halua mennä oikeuteen millään tavalla, koska häviää asian. Meillä on kuitenkin joitakin perintätoimistoja, joiden moraali on niin hatara, että suostuvat vielä julkaisemaan tratan.

      Kehottaisin kohteeksi joutuneita ilmoittamaan kuluttajavirastoon tapahtuneesta. Heillä on mahdollisuus toimia kovinkin ottein, mikäli haluavat.
      toinen mahdollisuus tehdä rikosilmoitus poliisille. Heillä on nettirikollisuuteen keskittynyt ryhmä Helsingissä.

      Mikäli olette jo maksaneet, yksi vaihtoehto on lähettää palautuspyyntönä lasku tuohon yritykseen ja lyhyt maksuaika. Laskun perusteluna on "laskuttajan harhaanjohtava menettely myyntitapahtumassa". Mikäli eivät maksa, voit tehdä käräjäoikeuteen saatavan vahvistamispyynnön. Sen saatuasi voit viedä sen ulosottomiehelle.
      Tällöin asia tulee oikeuden kautta ja teho on voimakas. Pääsette iskemään samoilla menetelmillä kuin tuo huijariyritys.
      Oikeudessa vaatimuksen tueksi on kerrottava mitä tapahtui ja näytettävä todisteet. Kyseessä on riitaisen saatavan vahvistaminen ja se maksaa 179 €. (Tuo summa on kyllä muutaman vuoden vanha tieto, joten inflaatiokorjaus on mahdollinen).
      Toivoisin, että mahdollisimman moni käyttäisi tuota keinoa, koska silloin saadaan ennakkoratkaisuja ja yritykselle tulee vaikeampi toteuttaa menetelmiään.

    • yrittäjä

      olisi kyllä mahtavaa jos saataisiin nämä huijarit mellastamasta. Olen itse näiden uhrina kolmatta kertaa.

    • Ihmetteliä

      Kehotan teitä kaikkia pyytämään kyseisitä firmoista teidän rekisteri tietonne,jos myyjä on sanonnut että myyntipuhelu on nauhoitettu,olette henkilötetolain mukaan oikeutettu saamaan joko kirjallisena tai kuunnella puhelun. Tämän jälkeen kannattaa pyytää kirjallisesti rekisterinpitäjää/ firmaa poistamaan teidät rekisteristä, jolloin pitäisi puhelujenkin loppua pikkuhiljaa.Olen itse tappelemassa nauhoituksesta Suomen 16100 Oyn kanssa.

    • yrittäjä

      Antakaa nauhoitteet poliisin kuultavaksi. En ole itse kuunnellut nauhoitetta, vaikka kovasti tyrkyttävät. Olen vastannut ,että poliisi saa kuunnella nauhoitteen. jatkuvaa pommitusta kun en kuuntele. HAISKAHTAA

      • yrittäjä

        näihin firmoihin eivät mitkään kiellot päde. Itse olen tekemässä tukintapyyntöä poliisille. En itse hyödy asiasta rahalliseti mitenkään, mutta muita yrittäjiä ajatellen haluan tehdä asialle jotain. LAITETAAN KORTEMME KEKOON .TARPEEKSI KUN TULEE NIIN LUULISI JOTAIN TAPAHTUVAN.


      • ihmetteliä
        yrittäjä kirjoitti:

        näihin firmoihin eivät mitkään kiellot päde. Itse olen tekemässä tukintapyyntöä poliisille. En itse hyödy asiasta rahalliseti mitenkään, mutta muita yrittäjiä ajatellen haluan tehdä asialle jotain. LAITETAAN KORTEMME KEKOON .TARPEEKSI KUN TULEE NIIN LUULISI JOTAIN TAPAHTUVAN.

        Olen nyt asioinut tuon 16100 kanssa ja ovat kyllä hanakasti esittänyt kaikenlaisia kieltoja minulle, että en saisi näyttää heidän kanssa käymiäni keskusteluja edes lakimiehelle. Minulle on tulossa puhelinkeskustelusta kirjallinen versio josta pitäisi ilmetä heidän mielestä että olen kyseisen palvelun heiltä tilannut. Hauska nähdä miten se on putsattu minun sanomisita.


      • yrittäjä
        ihmetteliä kirjoitti:

        Olen nyt asioinut tuon 16100 kanssa ja ovat kyllä hanakasti esittänyt kaikenlaisia kieltoja minulle, että en saisi näyttää heidän kanssa käymiäni keskusteluja edes lakimiehelle. Minulle on tulossa puhelinkeskustelusta kirjallinen versio josta pitäisi ilmetä heidän mielestä että olen kyseisen palvelun heiltä tilannut. Hauska nähdä miten se on putsattu minun sanomisita.

        voihan vitsi! Ei oikein tiedä itkisikö vai nauraisi, kun näiden touhuja seurailee! Pitävät ihmisiä tyhminä


      • Veijo Hukari
        yrittäjä kirjoitti:

        voihan vitsi! Ei oikein tiedä itkisikö vai nauraisi, kun näiden touhuja seurailee! Pitävät ihmisiä tyhminä

        Ihmiset eivät vain jaksa kinastella tuollaisten kanssa ja siihen rakoon ne huijarit bisneksensä rakentavat. Jotkut maksavat satasen päästäkseen eroon tai onhan siinä saanut arvokasta kokemusta huijareista. Siis älkää ihmeessä maksako mitään.
        Nuo huijarit eivät mene oikeuteen, koska häviävät 100-0. Ne käyttävät ainoastaan oikeuden ulkopuolisia menetelmiä, joiden loppupäässä on tratta. Tratalla ei ole mitään tekemistä oikeuden kanssa, se on vain julkista vittuilua - ei enempää. Tratassa mainittu saatavakin olisi jatkomenettelyssä vietävä käräjäoikeuden tuomarin vahvistettavaksi ja olisipa maailman kahdeksas ihme, mikäli noilla tiedoilla vahvistettaisiin. Siis siihen ne huijarit eivät ryhdy.


    • yrittäjä

      tänään kävin poliisin juttusilla. Tilaus peruttiin. En kuulemma ole ainoa joka on rikosilmoituksen tehnyt. TEHKÄÄ RIKOSILMOITUS. ÄLKÄÄ MAKSAKO. Perintätoimisto ei hoida asioita joista on tehty rikosilmoitus. Joukkokanne olisi paikallaan. PS. poliisia ei kiinnosta nauhoitteet. ÄLKÄÄ KUUNNELKO NAUHOITTEITA:

    • aloittelija

      Minua viilattiin linssiin ihan tuplana! :D Laskut nököttää tuossa vieressä Oy Scnaria Ab JA Suomen Numerokeskus Oy. Oikeesti, nyt huvittaa, saakelisoikoon! Laitoin reklamaatiot molempiin... Katotaan kui käy. Toiseen tuli aikaisemmin vastaus ettei ole mitään tehtävissä ja tilaus on ja pysyy... Kiitos asiallisista kirjoituksista! Niistä oli valtavasti apua!

      • yrittäjä

        taistelin kaksikuukautta Numerotelen kanssa ja viimekeväänä YLJ.n kanssa. Kummastakin pääsin eroon poliisin avulla. Poliisin juttusille vain. Ei niistä muuten eroon pääse.


    • oikeutta

      on se törkeetä.poliisille ilmotuksia vaan eiköhä rauhotu porukka.minkälaiset työntekijät menee kyseisiin firmoihin töihin.saavat luuria korvaan ja ym.jutustelua.en lähtis .

      • pienyrittäjä

        Ja jatkoa seuraa: tänään sain Suomen Numerokeskuksesta laskun. Viime kesänä otin 6kk:n ilmoituksen ja maksoin sen 121.77. Olin ihmeissäni, että se olikin toistaiseksi-lasku.Kesän puhelussa ei tällaisesta ollut puhettakaan. Nyt 6kk:n lasku on 122.14.
        Laskun yhteydessä lukee: Olette hyväksyneet sopimusehdot maksamalla edellisen laskun. Luin os.www.espoonpuhelinluettelo.fi:stä sopimusehdot. Niissä on sopimus 1 vuodeksi kerrallaan toistaiseksi, ellei sano sopimusta irti vähintään kuukautta aikaisemmin kirjallisesti.
        Tänään on siis 7.2. ja eräpäivä laskussa on 20.2. Minua on myös harhautettu, kun sopimusehdot ovatkin vasta nyt ilmoitettu ja ne löytyvät netistä.
        En maksa laskua nielemättä ja aion soittaa maanantaina heille ja yrittää purkaa aiheetonta laskua, mikä on törkeän suuri.


    • pienyrittäjä

      Jatkoa edelliseen juttuuni: tänään sain myös puhelun Yrittäjän Edunvalvonnasta. Siellä sitten tarjottiin apua, jos tulee turhia laskuja esim. Suomen Numerokeskuksesta.He hoitavat 250€ hintaan kaikki turhat laskut! Jotenkin minulla alkoi heti hälytyskellot soida. Tutustuin firmaan nettikeskustelussa ja sieltä sain vahvistuksen epäilyilleni. Lukekaa!!

    • yrittäjä

      rikosilmoituksen teon jälkeen, ovat yrittäneet edellenkin soitella kolmeviikkoa. enpä vastaa.kiusan tekoa. kohta palaa pinna.

    • oikeutta

      en tiedä mikä taho tähän porukkaan pystyy jos ei poliisikaan .onko se vallalla nyt et yrittäjien ei tarvitsekkaan olla ihan reiluja.sellanen maku täst jää.itse olen yrittäjänä tottunut ettei mitää kuprua maineeseen tulis.mille tasolle tämä toiminta on vietävä.kertokaa kuka tietää.

    • yrittäjä

      olen yrittänyt olla vastaamatta numeroihin joita en tunne. soitan sitten takaisin, jos puhelu ei yhdity mihinkään, talletan numeron älä vastaa. Muuta en ole keksinyt tähän hätään. LAKIA ODOTELLESSA.

    • huijari1

      huijarit on huijareita

    • yrittäjä myös

      kokemusta on!

    • yrittäjä myös

      millä ihmeen peruateella haukette huijattuja nilkeikesi! taidat olla firman leivissä

    • ?????

      vastaappa sevitetty kenen numero tämä on. onko muilla kokemuksia?

      • Selvitetty

        Toistan: tuolla numerolla ei ole mitään tekemistä Numerotele-palvelun kanssa, joten on äärimmäisen röyhkeää, nilkkimäistä, raukkamaista ja RIKOLLISTA väittää, että sillä olisi.

        Kuka tahansa, jonka älykkyysosamäärä ylittää kengännumeron voi koska tahansa selvittää, että asia on näin.


    • oikeutta37

      saahan sitä toistella.niin mekin yrittäjät toistuvasti luuria korvaan kyseisen yrityksen työntekijöille laitetaan,niinku katkastaan epämieluisa yhteydenotto.jot sillee toistetaan.

    • yrittäjä myös

      kai yrittäjä on sellanen älykääpiö ettei edes puhelimensa tietoja osaa lukea. Sellaisena huijarit meitä pitävät.

    • yrittäjä myös

      nyt mäkin vasta hokasin. nää huijaritkin on yrittäjiä. Entäs toisin päin, oishan meillä yrittäjillä myydä vaikka mitä tuotteita ja palveluita heille, suulisella sopimuksella. VITSI VITSI!

      • 3 kertaa huijattu

        näillä eri huijarifirmoissolla on ilmeisesti kytköksiä toisiinsa. huomasin PL osoitteista ja puhelin numeroista. Yritän kaikkeni etten tule huijatuksi taas. Varovainen pitää olla kenen puheluihin vastaa.


      • yrittäjä myösMyös
        3 kertaa huijattu kirjoitti:

        näillä eri huijarifirmoissolla on ilmeisesti kytköksiä toisiinsa. huomasin PL osoitteista ja puhelin numeroista. Yritän kaikkeni etten tule huijatuksi taas. Varovainen pitää olla kenen puheluihin vastaa.

        sinä yrittäjää feikkaava, näihin ketjuihin jatkuvasti pas*kaa spämmäävä tamperelaishuijari, mene vaikka peiton alle sormeilemaan piliäsi.siinä sinulle on älykkyyttäsi vastaava homma.


    • turku 1970

      Minusta suomen numerokeskuksen tuotteet on olleet parhaita, katkaisen sopimuksen jos tulee tarvetta.sain viikossa 5 uutta asiakasta.

      • suomi 24 vastuuseen

        Tätä palstaa ei näköjään valvo kukaan:)ei ole nämä liikemiehet kovin kiireisiä tässä maassa!t.lakimies


    • oikeutta

      todella epäasillista puheenvuoroa käyttää"yrittäjä myös".ei asiat taida olla kielenkäytön suhteen reilassa.kuka pitää mistäkin .vastaavanlaiseen toimintaan en ole kohdallani ennen törmännyt ja olen kyllä asiakkaitani pyrkinyt kaikintavoin ,välttämään ns.tuotetta.

    • 3 kertaa huijattu

      jo 3 kuukautta ilman yhtään huijaus puhelua. MAHTAVAA

      • 5+20

        Miten joku antaa huijata itseään kolme kertaa! Yhden kerran minä ymmärrän, kun on uusi, innostunut ja asioista tietämätön yrittäjä, mutta että kolem kertaa, sitä en ymmärrä. Kyllä silloin pitäsisi jo osallistua viikonlopun mittaiselle kurssille, jossa opetetaan sanomaan EI.


    • 3 kertaa huijattu

      Kyllä se näköjään onnistuu. En pidä itseäni muita tyhmempänä. Olen yrittäjänä toiminut jo 20 vuotta. Osaan kyllä sanoa EI. Tämä toiminta on niin pahasti harhaanjohtavaa. Enpä mene enää lankaan. Onneksi oli senverran näyttöä että poliisin avulla sain peruttua. En muuten ollut ainut typerys.!!!!

      • Kerran huijattu

        Parasta, kun ei tilaa mitään puhelimitse, ei edes alusvaatteita! Näin lama-aikaan soittoja tulee tuutintäydeltä.


      • seg
        Kerran huijattu kirjoitti:

        Parasta, kun ei tilaa mitään puhelimitse, ei edes alusvaatteita! Näin lama-aikaan soittoja tulee tuutintäydeltä.

        Lama meni jo.


      • 4+19
        seg kirjoitti:

        Lama meni jo.

        Höpö höpö, nyt kun Venäjän kauppa ja siellä oleva suomalainenkin liiketoiminta sakkaa todenteolla, niin sitten meillä vasta lama onkin. Puhelinmyyntihuijarit kylläkin ovat "ilonamme", oli lama tai ei.

        Muistakaa, että ei kannata tilata puhelinmyyjältä mitään, siten säästytte hitoksen moisilta harmeilta. Humpuukia ostaessa ei menetä kuin rahaa, mutta näiden harhaanjohtavaa markkinointia ja suoranaista huijausta harrastavien puhelinmyyntifirmojen kanssa menettää rahan lisäksi aikaa ja hermonsa.


      • GFBRFGB
        Kerran huijattu kirjoitti:

        Parasta, kun ei tilaa mitään puhelimitse, ei edes alusvaatteita! Näin lama-aikaan soittoja tulee tuutintäydeltä.

        Joo, mullekki halus joku Nexus-tyyppi kaupata eilen punasta konerasvaa ja tänään ois halunnu joku tulla tarkistaan, tarviiko uusia ikkunoita.
        Kunnan yrityshakemistoon ois viime viikolla joku halunnu mun nimen laittaa. Kun kieltäydyin, puotti hintaa ja kun edelleen kieltäydyin, luovutti.


    • alibabaa

      tuo on ihan normaalia joiltain yrityksiltä.. jos ei muuta niin ilma laskuja laittaavat, tiedän kokemuksesta! kusetusta kaikki!

      • Pasi Kuikka

        älä pelle valehtele, mutusta vaan sitä mustaa makkaraa ja yritä huijata taas joku uskomaan irtisanomiskirjeeseesi. ai niin... ja sano vaimollesi terveisiä. hyvä pylly hänellä.


    • ”Kuka höynäyttää ?"

      Oliko sittenkin Suomen Yritys- ja Luottotietojärjestelmä YLJ Oy asialla?

    • kukaha tätä yllä

      eihä tänne tavallinen kuolevainen viiti enää.on outoo lukemista

    • huolestunut8

      Onko tuo numerotelen tarjoama numeropalvelu sitten täysin turvallinen kuluttajille? Siis niille jotka ovat rekisteröityneet 30 sentin hinnalla käyttäjiksi; sivu ainakin lupaa käytön olevan ilmaista rekisteröitymisen jälkeen. Huijataanko tässäkin?

    • En ole käyttäny enkä aio kokeillakaan. mutta heillä on oma tietokanta mihin keräävät yhteystietoja Fonectasta, olettaisin? Mikä takaa sen ettei tämä sutkitele muuta hinnoitteluaan vaikkapa täysin mielivaltaiseksi? Mikä on tämän telen yhteystietosisällön kattavuus?

      Ittelläkin on nokian N8:ssa Fonecta caller, toimii yleensä kuten pitääkin. Ja jos ei älypuhelinta omista, sama 25 snt hintainen tunnus käy näköjään fonecta.fi:ssä

      http://www.fonecta.fi/kuluttajapalvelut/fonecta-caller/

    • jopas

      onpa vilskettä numerotelellä.heh

    • Loistobisnes

      Tänään soitti minulle ja kertoi että yrityksemme perustiedot netissä ja haluanko lisänäkyvyyttä hintaan 79€/vuosi.
      Pyysin odottamaan hetkisen kunnes tarkastan sivuilla olevat tiedot. Ihmetykseni oli suuri kun yrityksemme tietoja ei löytynytkään.
      Kysyin onko tietomme sivuilla johon myyjä sanoi että on, johon sanoin ettei ole. Pyysin häntä itse tarkastamaan tiedot johon hän sanoi että yrityksemme tiedot hänellä paperilla eikä hänellä ole nettiä. Pyysin henkilön tietoja ja sanoin että tämä nyt hämärää touhua, mumisi jotain puhelimeen ja löi luurin korvaan.
      On kerrassaan ihme touhua tällä firmalla, eikä tämä ole ainoa kerta vaan molempiin yrityksiimme kuukausittain soittavat ja aina esittävät asian samallalailla.

    • jopas

      onpa touhua .touhutkoot.luuria korvaan vaa.

    • pysykää tiukkana

      Röyhkeää on edelleen. Soittivat ja SELKEISTÄ kielloista huolimatta lähettivät laskun. Mitään tietoja heille ei puhelimessa annettu (heillä ei ollut edes tiedossa puhelimeen vastanneen henkilön nimeä).

      Puhelu asiakaspalveluun oli "vaikea". Sähköpostitse tehty reklamaatio ja selkeä maininta mahdollisesta rikosilmoituksesta johti melko nopeaan vastaukseen, jonka mukaan lasku on peruttu ja hyvityslasku tulee pian.

      Mikäli näin ei tapahdu, niin yrityksemme tekee rikosilmoituksen.

      • sdffedw

        Pitääpä itekin mainita rikosilmoituksen teon mahollisuus enneku maksaa mistään. Jospa sitä nyt osais olla tekemättä enää mitään kauppoja puhelimitse, ees vahingosa


    • myös yrittäjä

      Suomen Numerokeskus Oy huijaa häikäilemättömästi. Kertovat nauhoittavansa puhelut mutta tulin myös huomaamaan, että kun pyysin kuulla tuon nauhoitteen niin se oli erittäin epäselvä ja siitä puuttui kokonaan se, että kieltäydyin maksullisesta sopimuksesta. Kannattaa varoa kyseistä yritystä.

      • asdfsedf

        Ristus että noita laskuja tulee juuri aloittaneelle yrittäjälle muutenki nii homona ettei keillekkään mulkkioperseille puhelinhuijareille makseta mistään "kaupasta"joka on muka syntynyt hyvin hätäisen puhelinkeskustelun aikana


    • todella

      olet oikeassa ja erittäin.

      • huijattu3

        Meillä kävi "hyvin". Esitimme kirjallisen pyynnön -sekä sähköpostiin että postiosoitteeseen- saada tallenne kirjallisessa muodossa. Ensin tuli viesti että nauhoite on Numerokeskuksen omaisuutta, voitte kuunnella nauhoitteen soittamalla nroon........ Mutta kun nauhoite on tietosuojavaltuutetun mukaan saatava myös kirjallisena.... meni tunti ja tuli viesti että laskunne on peruttu vaikka sopimus on tehty.
        Nyt on asia kunnossa, mutta aikaa ja vaivaa tuohonkin meni :(


    • ATK Tietofix

      Tappaa heidät, Olen raivoissani! Sain laskuissa 3 yritystä koska vastaukseni oli ei!

      suomen118.fi

      http://www.suomennumerokeskus.fi/ ja Oy Scanria Ab

      Olen niin vihainen ja minun liitto loman

      • wtf 199999999999

        Suomen Numerokeskus Oy yritti kustettaa. Emme olleet tilanneet mitään, mutta laskua tuli. Käänsimme suoraan tutkintaan ja ilmoitimme siitä sähköpostilla. Samantien tuli peruutus laskulle....


    • Tyhjästä maksoin

      Hiukan näyttää sotkeutuvan Numerotele ja Numerokeskus. Numerokeskus on Kuopiolainen puhelinmyyntiyritys, liittyy Scanriaan, Infonor Oy:n, RakentajaTeleen jne,jne kertonee jotain toiminnasta. Maksoin aikoinaan Rakentaja Telestä vuoden kun puhelimella myytiin. Milloinkaan ei löytynyt yritykseni nimeä, vaikka googletin "rakentaminen". Voiskohan nimen vaihdot olla jälkien peittelyä.

    • dsfvsdf

      Jaaha, itelle kävi niin että tuli puhelu kun olin tien päällä. Oli siinä vähän melusta ja koitin sanoa että nyt ei oikeen voi keksittyä ku ajelen täsä. Paahto se akka vaan menemään ja tankkas onko nimi, puh.numero ja osote tämä ja sen vaan sitten tarkisti mikä on omistamani tilan tuotantosuunta. Sen vaan siis sanoin. En aantanu mitään sp-osotetta. Enkä muista akan maininneen että puhelu nauhoitetaan.
      En oikeen ymmärtäny että siinä ois mitään sopimusta syntyny.
      Puhelun jälkeen muistin että se tais mainita että jokin maksaa joitain kymmeniä euroja.
      Noh, puolitoista viikkoa sen jälkeen tuli lasku että nyt ku on puhelimessa sovittu että saat olla tällä ja tällä tavalla esillä puh.luettelossa niin se maksaa sitten sata euroo. Maksuaikaa viikko.
      Ei siinä mitään, pitää valittaa puhelimitse. Sitä paitsi ne tiedotkin jotka ois tulossa puh.luetteloon olisiva virheellisiä eräältä kohdin. Noh, onneksi se myyjä oli niin hosuli ettei kunnolla kuunnellu mua niin voin vedota siihen etten aio maksaa puhelinluettelossa olevista minua koskevien virheellisten tietojen esilläolosta.

      • sdfvsdfb

        Jeas, pääsin pälkähästä, tosin en selvinny ihan niin pienellä säikähyksellä ku viimeksi, meinatessani joutua 16100-numeropalvelun kestoasiakkaaksi.
        Soitin nyt siis, satasen laskun saatuani ja valitin siitä, sanoivat kuuntelevansa myyntipuhelun jasoittivat sitten takas että joo kyllähän siellä semmosia kieltäytymisen merkkejä oli että mitätöimme tämän homman eikä tarvi maksaa mitään. Ja semmonen vielä että puolitoista viikkoo ennen laskun tuloo soitti numerokeksuksen akka.


      • mp021

        et oo ainoo.leidi tais puhuu sulavasti savoa etkä saanut puheen vuoroa kertaakaan.luki kuin kirjasta.otappa yhteys poliisiin.veikkaan että kannattaa.


    • ergfergf

      Ohan noita kauppiaita, eilen ois yks halunnu kaupata konerasvoja ku oli joku oikeen hyvä tarjouskin vielä ja tänään toinen kysy saako tulla tekemään ikkunaremonttia.

      • Kiusallinen

        Minulle Numerokeksus ilmoitti, ettei halua olla riitaisan asiakkaan kanssa tekemisissä. Voin hävittää laskun. Katsoin, että puhelinkeskustelu vaimoni kanssa ei ollut pätevä sopimuksen syntymiseksi.


      • sfvsdf
        Kiusallinen kirjoitti:

        Minulle Numerokeksus ilmoitti, ettei halua olla riitaisan asiakkaan kanssa tekemisissä. Voin hävittää laskun. Katsoin, että puhelinkeskustelu vaimoni kanssa ei ollut pätevä sopimuksen syntymiseksi.

        Siis onko vaimosi töissä numerokeksuksessa ja yritti sitten sulle myyä sieltä nettinäkyvyyttä?? Johan on hoopoa. Mutta joo, eipä nuihin kannata lähteä mukaan, hankaluuksia vaan seuraisi. Ite en enää tiiä onko mun nimi ja yritystiedot vielä siinä netissä näkyvässä Oulun Puhelinluettelossa 2014. PÄIVÄN PARI puhelinkeskustelun peruseella muka syntyneen SOPImuksen mitätöinnin jälkeen vielä kyllä löysin ne tietoni (osin virheelliset) sielä mutta sitten en enää päässytkään sivuille ollenkaan. Valitusspuhelumme jälkeen tosin sanoi asiakaspalvelija ettei tarvi maksaa. Toivotaan nyt etten oo sielä luettelossa väärine tietoineni enää.


      • asdfasedf
        sfvsdf kirjoitti:

        Siis onko vaimosi töissä numerokeksuksessa ja yritti sitten sulle myyä sieltä nettinäkyvyyttä?? Johan on hoopoa. Mutta joo, eipä nuihin kannata lähteä mukaan, hankaluuksia vaan seuraisi. Ite en enää tiiä onko mun nimi ja yritystiedot vielä siinä netissä näkyvässä Oulun Puhelinluettelossa 2014. PÄIVÄN PARI puhelinkeskustelun peruseella muka syntyneen SOPImuksen mitätöinnin jälkeen vielä kyllä löysin ne tietoni (osin virheelliset) sielä mutta sitten en enää päässytkään sivuille ollenkaan. Valitusspuhelumme jälkeen tosin sanoi asiakaspalvelija ettei tarvi maksaa. Toivotaan nyt etten oo sielä luettelossa väärine tietoineni enää.

        Perskata, vielä ne tiedot on sielä, mutta ei näy ENÄÄ siinä nimen ja osotteen alla sitä punasella kirjotettua Näytä (jotain) kohtaa. kAI SE TARKOTTAA ETTEI sielä olo maksa silloin


    • Vuosien kehitys

      On ollut ikävä lukea näitä tekstejä läpi,mutta onneksi kaiken tämän seurauksena päivänä kuitenkin meininki on toinen. Myyjät ovat esitelleet itsensä, kertoneet tuotteen ja hinnan ja "EI":n jälkeen ei ole tullut laskua. Osa myyjistä kyllläkin yhä käyttäytyy todelma epäasiallisesti kieltäytymisen jälkeen, joka ol todella epämukavaa. Toisaalta osa yrityksistä yhä kohtelee myyjiä todella epäasiallisesti, joten olisik ihme jos tämä ei purkautuisi jotenkin. Yrittäjänkään osa ei ole helppo, koska myyntipuheet rakkennetaan yhä vaikeimmiksi kieltäytyä. Ja kiireen keskellä on välillä hankala pysyä kärryillä, kuulla seasta hinta ja näin syntyy ei toivottuja kauppoja joita tosiaan on vaikea perua ja se todellakin turhauttaa ja pistää vihaksi. Peruminen ei kuitenkaan onneksi ole mahdotonta.

    • Nyt puhuu myyjä

      Pakko tulla avautumaan kun luin näitä juttuja! Luuleeko oikeesti joku yrittäjä, että Suomen numerokeskus Oy kopioisi Fonectalta tiedot :D Äly hoi älä jätä! Ne numerotiedot ostetaan kaupparekisteristä.Pääsääntöisesti niistä ostetuista tiedoista julkaistaan kaikista esisyötetyt tiedot, nimi ja osoite ja myyjät soittavat yrityksiä läpi lisätäkseen perustietoihin päivitetyt numero- kotisivu ynm tiedot. Se että siitä menee se hirvittävä maksu, 79e/ 6kk on itsestään selvyys. Mistä käyttäjät saa voimassa olevat numero tiedot ilmaiseksi, jos ne on muuttunut sitten rekisteröinnin?! Yleistän karkeasti, pahoittelut siitä, mutta olette te yrittäjät kyllä sellasia sankareita! Huomaa hyvin vaikean työllisyysilanteen vaikuttaneen yritysten perustamiseen, sillä on helppo huomata että moni yrittäjä on yrittäjä, vain koska ei pääse syystä tai toisesta palkkatöihin.

      Kyllä jokaisen yrittäjän tulis tietää että yritysten tiedot on julkisia, ei niille voi asettaa mitään markkinointikieltoa :D "mä soitan poliisille jos vielä kerran soitette ja yritätte mua huijata", no nyyh! Soita, saa poliisit taas kahvitaukonaurut! Tiedän että on kaiken maailman yrityshakemistoja, mutta jos joku viitsisi kuunnella mistä oikeasti on kyse, ymmärtäisi varmaan, että palvelu on parempi kuin paperiuettelo kulta-aikanaan. Ja nää" ai mää luulin et soitat paperisesta, en mää mihkää nettii haluu", kuka muistaa koska viimeks on sitä paperista käyttänyt muuhun ku tulentekoo?

      Yrittäjät ei yhtään mieti yrityksen mainetta, se puhelinmyyjä voi olla kiinnostunut yrityksen palveluista yksityishenkilönä, mut jos sielt huudetaa huoraa vittuu ja poliisii nii jää kyllä yrityksennimi muistiin ja kaveritkin kuulee millanen sankari on ko. yrityksessä vastaavana jos puhetta siitä tulee. Mut nää on ihan parhaita nää sekopäät, mekin saimme hyviä nauruja kahvitauoille tallenteiden kuunteluista (ne ihan oikeesti nauhotetaan! OMG!)

      Jokainen myyjä allekirjoittaa sopimuksen, missä sitoutuu noudattamaan tiettyjä sääntöjä myynnissä. Hinta ja osoite, mihin ilmoitus tulee sanotaan kahdesti, aina. Yhteyshenkilö pitää kysyä javarmistaa että hän on se joka vastaa tästä asiasta, oma nimi itää myös tulla julki ja se tulee kahdesti spiikissä. Jos jollekkin tulee yllätyksenä että teki kaupat, on vika omassa päässä, pääsääntöisesti. Tiedän että tällä alalla on myös huonoja myyjiä, jotka tekee omat säänösä kaupoille, mutta kiinni jäädessä kenkää tulen samantein, koska on allekirjoituksellaan sitoutunut noudattamaan työnantajan antamia sääntöjä.

      Kyse on ihan oikeasti puhelinluettelosta, ei yrityshakemistosta. Siellä on samalla tavalla tiedot kun perinteisessä opuksessa, mutta huomattavasti helpommin saatavissa. Fonectalla toki ne tiedot on myös, valtakunnallisesti ja jos et maksa ittees kipeeks niin ei sinne päivity tuoreita tietoja jos tiedot muuttuu. Jos etit paikallista tuottajaa esim. autos hajoo kuopioon, niin mikä sen parempi ku kuopionpuhelinluettelo . fi ja toimialaksi autokorjaamo, voitsoittaa vaikka kaikki läpi ja kysyy halvinta hintaa. Jos laitat googlee autokorjaamo kuopio, tulee eka ne yritykset jotka on maksanut törkeet summat markkinoinnista, voiko ne tarjota sulle edullisen jakohihnan kun markkinointiin menee satoja kuukaudessa?

      Otetaan jooko se järki käteen ja kohdellaan toisiamme puolin ja toisin kuin ihmisiä, itse olen puhelimessa kohtelias, siksi pitääkin päästä purkaa höyryt näistä herra iso herra toimitusjohtajista. Pahoittelu vielä kirjoitusvirheistä, ei näillä kiinteillä palkoilla osteta ku halvinta acerii ;)

      • Telenumero

        "Otetaan jooko se järki käteen ja kohdellaan toisiamme puolin ja toisin kuin ihmisiä, itse olen puhelimessa kohtelias, siksi pitääkin päästä purkaa höyryt näistä herra iso herra toimitusjohtajista. Pahoittelu vielä kirjoitusvirheistä, ei näillä kiinteillä palkoilla osteta ku halvinta acerii ;)"

        Otetaan se järki käteen, sinäkin! Vaan älä soita minulle ja kauppaa Numerotele tai Suomen Numerokeskuksen ns. palveluita! Jos soitat, bannaan numerosi heti kännykkääni. Naura tallenteillesi ja tyydy pieneen provisioosi!


      • mp021

        höpö höpö .numerokeskus.miten esim oulunpuhluettelo,vanhusten,yrittäjien,yritysryppäänne muut huijaus,päällekkäismyynnti ym huijaukset.veikkaan että virkavaltamme on vihdoin kiinnostunut teistä.


    • selvä EI humpuukille

      Humpuukimaakari puolustelee yrittäjille täysin tarpeetonta "palveluaan". Olen ollut yrittäjänä BtoB -alalla 15 vuotta. kertaakaan en ole hakenut nykyisten tai uusien asiakkaideni tietoja näistä humpuukihakemistoista. Tosin häiritsevät hakulistauksia, mutta yleensä firman omat nettisivut tulevat listauksen kärjessä.

      Miksi maksaisin tiedoistani sellaisessa paikassa, jota en itse käytä? Jos Google ei löydä yrityksestä tietoja, niin sellaisen kanssa en edes halua olla tekemisissä.

      Esim. Taloussanomilla on erinomainen yrityshaku, jolla kaikkien rekisteröityjen osakeyhtiöiden perustiedot ja jopa taloustiedoista oleellisimmat löytyvät. Ytj -järjestelmästä löytyy samat perustiedot ja tiedot rekisteröintiasioista.

      Ihan oikea käytäntö näiden humpuukihakemistomyyjien kohdalla on heti puhelun alussa ilmoittaa, että ei osta eikä tee mitään sopimuksia tai sitoumuksia puhelimessä. 90% näistä hakemistopalveluista on täyttä humpuukia ja lopuista 10%:sta valitettavasti huomattava osa lisäksi suoranaista harhaanjohtavaa markkinointia ja laskutus- tms. petoksen valmistelua.

    • nyt puhuu myyjä

      Se on kiva hihna rikki alkaa selaa taloussanomia tien poskessa, alueella missä ei asu, eikä tiedä yrityksen nimeiä. Yrityshakemistosta kun tässä ei ole kyse, vaan puhelinluettelosta. Jos 20 vuotta sitten, sanoi astianpesukone itsensä irti ensimmäistä kertaa, niin mistä se korjaaja etsittiin? Puhelinluettelosta, aivan, eli tänä päivänä valveutuneet ihmiset, jotka on kyllästynyt googlen raharikkaiden tarjontaan, joka ei edes välttämättä vastaa etsittyä, menee sinne alueelliseen luetteloon ja löytää sen tiedon. Se että sinä et jostain ole kuullut, ei tarkoita että muut ei ole :D Onhan se sanomattakin selvää, että tälläinen palvelu ei toimisi, ilman käyttäjiä ja niitä käyttäjä määriä seurataan.

    • selvä EI humpuukille

      Jos minun Volvoni hajoaa tien päällä, niin en minä mistään humpuukihakemistosta ala korjaajaa etsiä. Soitan hinausyritykseen (vaikka älypuhelimen googleen "hinaus Lahti" ja hinausauto vie vakuutusyhtiön piikkiin lähimmälle Volvon merkkikorjaamolle.

      En minä ala vieraalla paikkakunnalla ala jostain humpuukihakemistosta hakemaan korjaamoa. Varsinkin, kun 90% korjaamosista ei onneksi ole sortunut näihin kusetuspalveluihin ja huijatuksi tulleet 10%:n yrittää epätoivoisesti päästä niistä eroon.

      Google ja muut hakukoneet ovat korvanneet älypuhelinten aikana puhelinluettelon tien päällä, ei tarvitse edes soittaa 118:aan. Lisäksi Eniroon rekisteröitymällä kerran (kertamaksuna hintaan noin 30centtiä) saat hakea nimellä tai numerolla puhelinnumerotietoja. Sieltä löytyvät käytännössä lähes kaikki puhelinnumerot ilman, että niistä on pitänyt kenenkään mitään maksaa.

    • selvä Ei humpuukille

      Lisäksi, mikä takaa, että humpuukihakemiston listauksesta löytyy edullisimmat ja luotettavimmat palvelujen tarjoajat? Vastaan itse: ei mikään, sieltä löytyvät vaan ne tolperot yrittäjät, jotka ovat kiireessä tai ymmärtämättömyyttään sortuneet näihin maksullisiin hakemistopalveluihin. Eli ihan sama, mistä tietoja hakee, sutta ja sekundaa voi tulla eteen kaikilla tavoilla.

      • nyt puhuu myyjä

        Kun sulla tuntuu olevan tieto noin hyvin hallussa, tiedät varmaan että tämä "humpuukihakemisto" on saanut Tekesin tuen ja se kuuluu konserniin, joka on luokiteltu lähes jokaisena vuotena AAA-luottoluokkaan. Se nillitus siitä, että scanria kusettaa kun myy eri tuotteita, niin onko se nyt niin ihmeellistä? Mitenkäs jos mäkkäristä sais vaan pelkkää juustohampparii? Tai kaupasta vaan yhtä valion tuotetta? Puhelinluettelo on kallis ylläpitää ja jos siitä ei yrityksille olisi hyötyä, niin ei sitä olisi olemassa. Kyllä tuotteen toiminta-ajassa olisi ko kaaduttu, jos kyse olisi kusetuksesta. Tietenkään tästä ei ole hyötyä kaikille yrittäjille, tuskin esimerkiksi Nordea saa tästä mitään suurta irti, mutta pienyrittäjille tämä on hyvä palvelu. Ei ne perustiedot välttämättä tuo jonoa ovelle, mutta yritys näkyy muiden joukossa aktiivisena ja oikein niitä tarvitseville.


      • mp021
        nyt puhuu myyjä kirjoitti:

        Kun sulla tuntuu olevan tieto noin hyvin hallussa, tiedät varmaan että tämä "humpuukihakemisto" on saanut Tekesin tuen ja se kuuluu konserniin, joka on luokiteltu lähes jokaisena vuotena AAA-luottoluokkaan. Se nillitus siitä, että scanria kusettaa kun myy eri tuotteita, niin onko se nyt niin ihmeellistä? Mitenkäs jos mäkkäristä sais vaan pelkkää juustohampparii? Tai kaupasta vaan yhtä valion tuotetta? Puhelinluettelo on kallis ylläpitää ja jos siitä ei yrityksille olisi hyötyä, niin ei sitä olisi olemassa. Kyllä tuotteen toiminta-ajassa olisi ko kaaduttu, jos kyse olisi kusetuksesta. Tietenkään tästä ei ole hyötyä kaikille yrittäjille, tuskin esimerkiksi Nordea saa tästä mitään suurta irti, mutta pienyrittäjille tämä on hyvä palvelu. Ei ne perustiedot välttämättä tuo jonoa ovelle, mutta yritys näkyy muiden joukossa aktiivisena ja oikein niitä tarvitseville.

        kalikka kolahti kun silmukka kiristyy.uskon suomen viranomaisten jo heräilevän tähän huijaukseen


    • selvä EI humpuukille

      AAA-luokkaan pääsee, kun osakeyhtiön tulos on suhteessa riittävän hyvä liikevaihtoon verrattuna. Sitä ei edes kukaan epäile, etteikö humpuukihakemistoilla yrittäjiä k*settamalla voisi saada melkoista tulosta aikaiseksi.

      Näistä humpuukihakemistoista lisäksi löytyvät paljon sellaisten yritysten tietoja, joilla ei ole mitään sopimusta humpuukihakemiston kanssa ja jotka eivät siksi edes maksa ko. "palvelusta" mitään.

      Kannattaa kokeilla googlettaa oma toiminimensä ja yllätys yllätys: sieltä löytyy myös toiminimesi, vaikka sinulla ei ole sopimusta humpuukimaakareiden kanssa.

      Humpuukihakemistojen toiminnan mahdollistavat aloittavat yrittäjät, joita on helppo retkuttaa näillä hakemistoilla. Me pidempään yrittäjinä olleet emme niin helposti sorru humpuukiin.

      • se myyjä

        Oot sulonen :) kirjoitustaidolla pääsee yrittäjäksi, ilmeisesti luetun ymmärtäminen ei ole niin tärkeää :)


      • SuomNummerok
        se myyjä kirjoitti:

        Oot sulonen :) kirjoitustaidolla pääsee yrittäjäksi, ilmeisesti luetun ymmärtäminen ei ole niin tärkeää :)

        "Oot sulonen :) kirjoitustaidolla pääsee yrittäjäksi, ilmeisesti luetun ymmärtäminen ei ole niin tärkeää :)"

        Kirjoitustaidollasi pääsee humpuukifirman ilmoitusmyyjäksi! Kuullun ymmärtäminen ei ole sinulle niin tärkeää, ei myös kirjoittamasi tekstin oikolukeminen? Hymiöitä olet sentään oppinut käyttämään.


    • selvä EI humpuukille

      Ei näihin humpuukimaakareiden k*usetusten välttäminen edellytä tohtorin tutkintoa ei edes maisterin. Pelkkä terve, suomalainen maatiaisjärki riittää.

      Monille se oppi tulee vasta, kun on kerran sortunut näihin puhelinmyyjien ansoihin. Täällä eräs yrittäjä esitteli taannoin tuskaansa, kun oli KOLMANNEN kerran sortunut näihin puhelinmyyntihuijareihin.

      Minä olen koko 0 vuoden yrittäjäurani aikana noudattanut periaatetta, että en puhelinmyyjiltä en KOSKAAN osta mitään enkä tee mitään sopimuksia tai sitoumuksia puhelinmyyjien kanssa.

      Monilta harmeilta ja huijausyrityksiltä olen välttynyt tätä periaatetta noudattaessani. Näiden janttereiden kanssa ei kannata jäädä väittelemään, puhelin kiinni välittömästi, kun puhelinmyyntiyritys paljastuu.

      Mihinkään puhelin myyjän kysymykseen ei kannata antaa myönteistä vastausta ja KYLLÄ -sanan käyttöä kanttaa välttää. Koostavat leikkelemällä ja liimaamalla puhelinnauhoitteista versioita, joissa yrittäjä muka on tilannut jotain.

    • selvä EI humpuukille

      Piti tietysti kirjoittaa "koko 20 vuoden yrittäjäurani aikana..."

    • höpöhöpöhöpö

      miten epätoivoset ja moraalia vailla olevat ns.myyjät rupee kauppaamaan tuotetta joka ei tarkoita tai vastaa mihinkään,ku et alaset myy ja pomot hankkii lue:palkka.myyjä.höpöhöpöhöpöhöpö

    • niinsevaanon

      Harmi et toimiva palvelu saa paskaa niskaan kun jengi sekottaa kaikkiin huijareihin. Tulee numerotelen kautta haettua melkein joka päivä. Helppoo kun toimii mobiilina. Ja ilmaseksi. Näkemiin 118, senkin ryöstäjät :)

    • Rosvot kuriin

      Suomen numerokeskus on huijari yritys. Meillä on toisen yrityksen henkilö joka hoitaa keskusta. Kuitenkin he väittävät, että he ovat tehneet sopimuksen meidän keskuksen hoitajan kanssa. Ja että meidän tuli maksaa heidän lähettämänsä lasku.

      • sdfsdfgb

        Useita kertoja on suksyn soitetut minulle Oulun puhelinluetteosta. Siitä kai innostuivat, ku kerran olen mennyt melkein halpaan. Ehti vähän aikaa olla tietoni (tosin virheelliset) nettiluettelossa, ja siitä ois pitäny maksaa varmaan satakunta euroa vuodessa. Aivan tyhjästä.
        Heti kun kuuen että alkaisivat tarkistella tietoja niin laitan vaan puhelimen kiinni, sanomatta hyvästi tai pahasti.


      • Hauskaa hupia
        sdfsdfgb kirjoitti:

        Useita kertoja on suksyn soitetut minulle Oulun puhelinluetteosta. Siitä kai innostuivat, ku kerran olen mennyt melkein halpaan. Ehti vähän aikaa olla tietoni (tosin virheelliset) nettiluettelossa, ja siitä ois pitäny maksaa varmaan satakunta euroa vuodessa. Aivan tyhjästä.
        Heti kun kuuen että alkaisivat tarkistella tietoja niin laitan vaan puhelimen kiinni, sanomatta hyvästi tai pahasti.

        Yhtiön edustaja on alkanut kirjoittaa tähän ketjuun positiivisia kommentteja. roskatiede.wordpress.com kritisoi yhtiötä ja yhtiön edusta vastaa kommenttiosiossa. Käykää kuuntelemassa aito tallenne myyntipuhelusta.


      • dsfg
        Hauskaa hupia kirjoitti:

        Yhtiön edustaja on alkanut kirjoittaa tähän ketjuun positiivisia kommentteja. roskatiede.wordpress.com kritisoi yhtiötä ja yhtiön edusta vastaa kommenttiosiossa. Käykää kuuntelemassa aito tallenne myyntipuhelusta.

        Ei uskalla;) Ties vaikka olisivat minun kanssa käyvyn keskustelun ottaneet sinne varoittavaksi esimerkiksi.


    • eräs vittuuntunut

      Yritykselläni ei ole mistään, eikä keneltäkään ostettua näkyvyyttä, silti netistä löytyy 6 sivua yrityksen yhteystietoja ja muuta kaupparekisteristä ongittua tietoa! Hullua olisi maksaa saadakseen niitä lisää, yritin niitä aluksi poistaa, niistä kun ei ole muuta kuin haittaa, mutta lopetin, koska niitä tulee uusia koko ajan lisää.


      Koska yrittäjät oppivat tylyttämään puhelinmyyjiä oikein kunnolla, se on ainut tie vähentää puhelinhäirintää. Sanotaan että jos 10 - 15 perättäistä soittoa tuottaa puhelinmyyjälle pelkästään raskasta vittuilua, alkaa sitkeimmänkin into hiipua vähitellen.

      Puhelinmyynti on terroria, vaikka eivät pystyisi edes huijaamaan, soitto tulee yleensä silloin kun on kiire, autossa keskellä liikennekaaosta tai ollessa paskalla ja luonnollisesti puheluun joutuu vastaamaan, koska siellä voi olla tärkeä asiakas. Tämä raivostuttaa välillä ja puhelinmyyjä saa kuulla kunniansa, toivottavasti ymmärtävät itse terrorisoivansa yrittäjiä.

      • joku -83

        Oon minäki löytäny tietojani monesta paikasta, mutta onneksi ne ei vaikuta liian tarkoilta, voi puuttua puh numero, sp-osote ja muitakin kohtia tyhjunä. Sitten ne saattaa soittaa vaikka somen 118:ta tai Syristä tai Syhistätai Puhelinluettelosta ja koittaa urkkia loput tiedot. Ei kuitenkaan kannata antaa


    • ruuhkaa

      tuo yritys on tuhoontuomittu.jonninjoutava vailla moraalia.eikä näy poliisitkaa mitää mahtava.rikosilmotuksia vaan sisään se ainut tie.tarpeeks paljo ilmotuksia ruuhkaan asti vaan pakkohan siihen on jo oikeudenki puuttua.ruuuuhkaaa

    • wefwe

      ÄSKÖN soitti kotikuntani telehakupalvelsta Mikko L, joka sanoi että sovittiin sillon, ku loppukesästä soitin että tarkistetaan nämä teidän yrityksen tiedot. Puhelimen suljin heti. Muistin kyllä että se saattoi soittaa heinä-tai elokuussa mutta emmä sillon kyllä mitään sopinu, suljin vaan luurin kesken kaiken kuten nytkin ;)

    • Apot111

      Kajaanissa soittelee Suomen Numerokeskus Oy, tällä kertaa " kainuunpuhelinluettelo.fi " (tai Kainuun Puhelinluettelo ) asialla. 85e/vuosi ALV. Vaikuttaa siis samalta kusetukselta kuin aiemmin.

      Mukamas aiemmin ollaan oltu mukana; ei todellakaan olla maksettu kenellekään mitään. VAROKAA!

    • hämäävät

      Kun soittajille sanoo, että en ole teidän firmanne kanssa ollut koskaan missään tekemisissä, myyjät tulkuttaa vastaan. Sanovat saaneensa listan yhteistyökumppaneista ja te olette listalla.
      Eikö myyjät tiedä miten heidän työnantajansa toimii, vai onko heidät koulutettu vänkäämään vastaan?

      • Jubelix

        Varmaan lupaavat kunnon korvauksen tästä kepulipelistä ja jos ei muuta työtä paikkakunnalta löydy niin helppohan on köyhät pistää valehtelemaan kun lupaa kunnon liksaa. Näinköhän ne myyjät saavat edes palkojaan kun touhu ei muutenkaan rehelliselle vaikuta.


    • Jokkepappa8585

      Hahah. Kyllä pistää naurattaa ku paskasti menestyvät firmat huutaa et eieieieiieeieieieieiei. Tulee niin hyvä kuva et kerron varmasti kaikille et älkäö ostako tosta pikku paska puulakista edes purukumia

    • Kyrpäotsassa

      Yritys on täysin pelle. Ensimmäisten sekuntien aikana kysyttiin että maksaako palvelu mitään, myyjänä toimiva (sanotaan vaikka että nimi oli Joel) ei kysymykseen vastaa vaan sivuuttaa kysymyksen ja alkaa selittämään että he vain haluavat "tarkistaa yrityksen tiedot koska olemme heidän listoillaan" jos tämä Joel olisi heti sanonut että palvelu maksaa niin luuri olisi lyöty päälle, näin myös sanottiin Joelille.
      Yrittäjiä huijataan, hyväksi käytetään mutta se on selvää että tämä ei jää tähän. Liian monta samantapaisia "roskafirmaa" tullut vastaan ja tämän kanssa viedään asian käräjille jos tarve.
      Varokaa firmaa!
      Olen tässä itse myös miettinyt että kuka hemmetissä haluaisi olla kyseiselle yritykselle töissä? Ihan pohjasakkia koko jengi!

    • näitäriittää

      Mulle kans soitti viime viikolla. Aika äkäsen kuulonen herra oli kun tyssäsin heidän myyntiyrityksensä heti ensimmäiseen hengenvetoon.

    • K.Levi

      Uusi jippo käytössä .
      Palvelu myydään määräaikaisena , lasku saapuu ja ... vuoden päästä poksahtaa uutta kehiin vanhan soiton ollessa viitteenä ja sopimus onkin "voimassa toistaiseksi" .

      Oma moka , olisi pitänyt olla tarkempi .

      Suosittelen pysymään erossa koko lafkasta .

    • yritysasiakas

      Suomen Numerokeskus Oy VAROKAA !! Olimme irtisanoneet ilmoituksen vuonna 2015. Nyt myyjä soitti ja harhautti täydellisesti, sai minut hyväksymään "meillä entisen kaltaisen ilmoituksen" Puhelut nauhoitetaan, ja millään en saa hyvityslaskua, vaikka kuinka vaadin. Vastaukset tulevat yleisestä yrityksen sähköpostista, kukaan ei kehtaa nimeään mainita. Aivan ala-arvoista, hyvän liiketoimintatavan vastaista toimintaa.

    • Näihinlopeenkyllästynyt

      Varokaa ko firmaa täyttä kusetusta koko homma!!! En ymmärrä miten Instrum Justitia kehtaa vielä karhuta ko firman saatavia? Näitä hemmetin numero puljuja soittelee melkein joka viikko.

    • Janusxx

      Tepsiskö tähän lafkaan joukkokanne? Ts. kerättäis lista näistä huijauksista ja vietäis ne oikeuteen selittelemään touhujaan. Onkohan sellainen mahdollista?

      • ketuttaa_kusetus

        Pistkää tänne viestiä missä sitä listaa tästä lafkasta kerätään niin mä lähen siihen het mukaa.


    • Uusi-yrittäjä

      Meikäläiselle tuli kyseinen soitto myös. Lasku pamahti viikon päästä itsellekkin ja maksuaikaa yksi viikko. Mitään tilauksen hyväksymistä en naishenkilölle puhelimen toisessa päässä sanonut. Soitin asiakaspalveluun jossa laskuni kaivaminen esille ja muiden tietojen etsintä kesti tuhottoman kauan (koska puhelu maksoi jotain 20senttiä minuutti). Väittivät kiven kovaan kauppojen syntyneen, vaikka nauhoiteestakaan ei sellaista ilmennyt. Käskivät lähettää reklamaation sähköpostilla jonka myös tein:
      *
      Tämä on reklamaatio laskusta jonka lähtetitte. Myyjänne soitti minulle 11.4.2016 ja kauppasi puhelinluettelopalveluja. Puhelun aikana en hyväksynyt ostamaan tarjoamaanne palvelua missään vaiheessa, vaan vasta laskun sopimusehdoista käy ilmi, että palvelun ostaminen hyväksytetään, kun asiakkaan tiedot rekisteröidään tietokantaan. Tätä ei puhelun aikana minulle kerrottu, vaan vastasin puhelinmyyjän kysymyksiin näistä tietämättä. Puhelu on nauhoitettu.

      18.4.2016 Soitin laskun saatuani välittömästi asiakaspalveluunne, jossa mukava naishenkilö pahoitteli tilannetta ja lupasi tilata äänitteet puhelusta.

      19.4.2016 Minulle soitettiin asiakaspalvelustanne ja sain kuunnella äänitteen, jossa en kauppaa missään vaiheessa hyväksynyt. Asiakaspalvelija kuitenkin väitti, että sopimuskautemme päättyisi vasta Lokakuussa 2016.

      Koen, että minua on huijattu ja minulle on palvelua myyty perusteettomasti.

      Haluan, että tilaukseni perutaan välittömästi, enkä aijo maksaa teiltä tullutta laskua, sillä en palvelua ole tietoisesti tilannut.
      Toivon, että asia saadaan mahdollisimman helposti ratkaistua.
      Olen valmiina riitauttamaan asian ja tehdä rikosilmoituksen petoksesta.
      *
      Tämän jälkeen tuli tyly vastaus jossa kerrottiin, että laskuni on peruttu.

    • kokemuksesta

      Samat soittolistat pyörii kahden viikon välein. Ei ihme että menee yrittäjillä hermot. Ja lisäksi koko palvelusta ei ole mitään hyötyä yrityksille. Kannattaa vaan sanoa puhelimessa suoraan EI ja lopettaa siihen paikkaan.

    • KaMaRe

      Varoitus kaikille! Yhä toimivat ja huijaavat yrityksiä. Pitkittävät laskun lähetystä niin, että eräpäivä ehtii mennä ja valittaminen on vaikeampaa. Yrittäjällä kun muutenkaan ei ole juuri suojaa. (kuluttajansuojaa)
      Uskomatonta, että tällainen yritys voi toimia! Eivät suostu perumaan laskua palvelusta, jota emme ole tilanneet!

    • yritt1985

      vanhana yrittäjänä kerron sen että olen jo kauan sitten saanut rokotuksen näitä huijuumiehiä ja -akkoja vastaan. Saatan kuunnella heidän myyntipuheitaan ja naputella samalla omaa työtäni mutta en lupaa mitään ostaa ja sen sanon heti. Samalla opiskelen heidän uusimmat nuottinsa ja metodinsa. Kun taas soittavat vähän ajan kuluttua osaan jo heti ensimmäisistä sanoista päätellä mikä firma, mikä asia ja lopetan keskustelun tylysti. Osaan myös olla kivenkovan töykeä ja tiedän että monet naispuoliset myyjät menevät kotiinsa itkemään. Osaan jallittaa niitä niin pitkälle että eivät vähään aikaan edes tajua kohdanneensa voittajan jo sinä hetkenä kun suunsa avaavat.

      Ihan vaan vihjeenä, älkää ostako puhelinkeskustelun perusteella oikeastaan mitään. Vaatikaa aina lähettämään kirjallinen tarjous jossa kaikki asiat ovat esillä.

    • Yhdistyspj

      Lasku tuli vaikka sanoin ettei yhdistyksemme missään tapauksessa lähde mukaan. Onneksi edes kysyin hintaa. Aluksi olin tyytyväinen että päivittävät tiedot. Luulin että ilmaiseksi. Hinta 85 e. Muistaakseni ei puhunut mitään alvista. Lasku 106 e. Lasku tuli 8 päivän päästä ja maksuaikaa alle viikko. Ilmoitin etten missään tapauksessa maksa kun en ole tilannutkaan. Sähköpostiin vastasivat heti että on maksettava. Pian tuli karhu perimisuhkailun kera. Onnksi löysin tämän viestiketjun. Tätähän on jatkunut jo vuotta. Miten on mahdollista moinen petkutusta? Viranomaiselle ilmoitan ellei poista laskua. Piste.

    • samahommavaanjatkuu

      Tuli yhteydenotto tampereenpuhelinluettelo.fi, jonka takana on hakemistohuijauksistaan tunnettu Suomen Numerokeskus Oy. Ovat keränneet tähän turhaan väliportaaliin kuulemma kaikki Tampereen firmat ja yhdistykset y-tunnuksen perusteella. Nimi ja osoite näkyvät ilmaiseksi mutta yrittävät myydä muuta ilmoitustilaa. Lähtökohtaisesti kyse ei ole aiemman kaltaisista huijauksista, koska puhelimessa selkeästi kerrottiin edellä mainittu. Puhelu kannattaa kuitenkin lopettaa lyhyeen niin ei vahingossa maksa turhasta.

    • Juuuupppp

      Kusetusfirma

    • HeikkiPaa
    • Sekauheapuhelinmyyjä

      Hyvät yrittäjät, ymmärrän ärsytyksenne ja närkästyksenne. Tiedän, että teillä soi puhelin kokoajan ja moni niistä soitoista on juurikin meiltä kammotuilta puhelinmyyjiltä. Ennen kuin hermostutte minuun, antakaa minun kertoa omasta näkökulmastani. En aio puolustella yritystä jossa työskentelen.
      Suurin osa teistä on asiallisia ja mukavia. Jopa kiireen keskellä vaikka olisin päivän kymmenes puhelinmyyjä. Teidän kanssa on mukava asioida vaikka ette ostaisikaan minulta mitään. En halua tyrkyttää väkisin, inhoan itsekin sitä että minulle tyrkytetään. Mutta minua painostetaan tyrkyttämään. Yritän aina parhaani mukaan tehdä oikein kaikkien kannalta. Mutta minusta on oikeasti inhottavaa, että jotkut neuvovat minua työssäni tai käskevät hakemaan oikeita töitä. Minulla on tutkinto ja kaikki, mutten saa töitä, koska ei ole työkokemusta. Mistä tullaankin dilemmaani: miten saan työkokemusta, kun minua ei huolita töihin sen puutteen vuoksi?
      Kysynkin niiltä joiden mielestä näyttää olevan hienoa ilkeillä meille ja rehennellä sillä, että olette ehkä saaneet jonkun itkemään: miksi ette palkkaa yhtä meistä? Anna meille sitä oikeaa työtä?
      Minä tiedän useammankin syyn olla palkkaamatta minua. Työkokemuksen puutteen lisäksi olen ylipainoinen, lähellä kolmeakymmentä oleva nainen. Olen vakaassa parisuhteessa ja menossa pian naimisiin. Eli kyllä, olen tikittävä äitiyslomapommi. Minua ei siis monestakin syystä huolita oikeisiin töihin. Ja on pakko tehdä sitä työtä mitä saa, jotta minun kahden hengen perheelläni olisi edes vähän siedettävämmät olot.
      Kiitos, että luitte purkaukseni. Olen puhunut.

      • Puhelinmyyntiongelmana

        Alkuperäinen ongelma ei ole se puhelinmyynti, vaan ongelmana ovat ne huijarit, jotka kutsuvat itseään puhelinmyyjiksi. Rehellisten puhelinmyyjienkin etu olisi saada ne huijarit kuriin, jotta tekin pääsisitte harjoittamaan työtänne rauhassa ja suhtautuminen teihin olisi parempaa. Nuo huijariyitykset pilaavat teidän kaikkien maineen ja aion sen seuraavalle puhelinmyyjälle sanoakkin ennen kuin lyön luurin korvaan. Tähän asti olen kohdellut kaikkia puhelinmyyjiä ystävällisesti, mutta se loppui nyt. Kannattaa vähän miettiä sielläkin, että mitä mieltä te rehelliset puhelinmyyjät luulette yrittäjien olevan aiheettomasti lähetetyistä laskuista.


    • Huijattu1234556

      Suomen Numerokeskus Oy opettaa työntekijät huijaamaan ´´AMMATTIMAISESTI´´. Huijaukseen narahtanut...

    • Ansku2006

      Ovat taas vauhdissa, Suomen Numerokeskus ja Scanria :(. Miehelle tuli puhelu, ei ymmärtänyt että oli kyse muusta kuin tietojen tarkistuksesta ja lisäksi kun hän kuuli hinnan hän ei sittä ruotsinkielisenä edes kunnolla saanut selvää :(. Noh, parin päivän päästä tuli uusi puhelu, tällä kertaa mies oli selkeämpi ettei tilaa mitään. Seuraavalla viikolla tuli ensin lasku Suomen Numerokeskuksesta, sitten parin päivän päästä Scanrialta!!! Kyllä Meitä pisti vihaksi. Tällaisesta ei ole mitään hyötyä miehelle, asiakkaat löytyvät ihan eri paikoista kuin netistä. Ollaan laitettu reklamaatiot molemmille yrityksille. Saa nähdä miten käy. Jos tulee kehoitus, ilmoitamme poliisille.

    • HuiJarit

      Huijarit ovat jälleen vauhdissa. Soittelevat ja ilmoittavat päivittävänsä yrityksen tietoja. Hinta saatetaan mainita ja kysytään että oletteko yhteyshenkilö. Sitten tulee lasku ja väittävät että puhelun perusteella on syntynyt sopimus vaikka eivät selkeästi ilmoita puhelussa että ovat mitään myymässsä. Laskut reklamoitu sähköpostilla. Elleivät peru laskua, rikosilmoitus poliisille.
      Scanria - Suomen yrityshaku
      Suomen numerokeskus
      Telehaku Yritystietokanta

      Näistä löytyy juttua vaikka kuinka.

    • Ansku2006

      Kävi niin, että reklamoiminen auttoi!! Miehellähän tuli kesällä kaksi laskua eri yrityksistä. Reklamoimme ja jätimme maksamatta... Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään... Älkää maksako näitä! Itsellänikin yritys ja uudenvuoden jälkeen minullekin soiteltiin. Sanoin vain suoraan heti että ei kiitos ja siihen jäi se puhelu.

    • Rehellisyyttä

      Taas mennään... Suomen numerokeskus oy toimii törkeällä tavalla. Olen ollut yhteydessä ko. firmasta poliisiin, eduskunnan lainsäädäntöneuvokseen, kuluttajaneuvontaan, juristiin, sisäasiainministeriön poliisiosastoon jne... Perästä kuuluu...

    • Huijareille_stoppi

      Samaa huijausta olemme kokeneet myös me. Näistä asioista kannattaa olla yhteydessä etenkin kansanedustajiin, koska niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin poliisin mielestä tuollainen härski huijaaminen ei ole yritysten välillä edes laitonta. Se vaatisi lakimuutoksen eli eduskunta ja kansanedustajat ovat se tärkein osoite. Toki poliisiinkin ja kuluttajaneuvontaan kannattaa olla yhteydessä, jotta yrittäjiltä menisi painetta siihenkin suuntaan. Eiköhän laiteta yrittäjät yhdessä stoppi näille huijareille, jotka kutsuvat itseään yrittäjiksi. Pilaavat rehellisten yrittäjien maineen. Rehellisellä yrittäjällä o tärkeämpääkin tekemistä kuin käyttää aikaansa tällaisten huijareiden kanssa tappeluun.

    • Anonyymi

      Mä olen lopettanut firman jo viime kesäkuussa. Kaikki muut asiat ovat menneet hyvin, mutta Suomen Numerokeskus Oy, Palvelu Suomen Puhelinluettelot lähettää edelleen laskuja. Nyt ne olivat jo laittaneet sen perintään.

      Täysin huijausta tämän yhtiön toiminta.

      Minulla oli myös yrityksen kotisivut Fonectan kautta. Ne soittivat sieltä kaikkina vuosina siitä, haluanko jotakin muutoksia sivuuni ja haluanko jatkaa sitä palvelua. Noin toimii rehellinen yritys.

    • Anonyymi

      Pitäis päästä eroon Tästä Suomen Numerokeskuksesta, ehkä rikosilmoitus auttaisi.

    • Anonyymi

      13.6.1929/228

      Laki varallisuusoikeudellisista oikeustoimista

      1 luku
      Sopimuksen tekeminen

      7 pykälä
      Tarjous tai vastaus, joka peruutetaan, ei ole sitova, jos peruutus saapuu sille, jolle tarjous on tehty tai vastaus annettu, ennenkuin hän on ottanut selon tarjouksesta tai vastauksesta tahi samaan aikaan, kuin tämä tapahtuu.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe