Millä keinoilla kiusaamista vastaan? Tarkoitan lähinnä "kuppikunta" kiusaamista, jossa yhtä suljetaan joukon ulkopuolelle, ei välttämättä tervehditä, vältytään samaan pöytään istumista, levitään/ keksitään juoruja jne. klassista naisväen käyttäytymistä. Eli semmoista mistä on helppo syyttää kohdetta koko jutun keksimisestä, "kun eihän meillä...".
Samalla työpaikalla kuitenkin pärjättävä, ja kun kerran osaa työnsä, ei tunnu reilulta vaihtoehdolta joutua vaihtamaan paikkaa. Lisäksi mitään ei takaa ettei toisessa paikassa samanlaista, kun kerran on hieman varovainen yksilö eikä heti heittäydy seuraan.
Millä keinoilla kuppikunta-kiusaamista vastaan?
84
7509
Vastaukset
- näin se on
Jos teillä on isompi firma, missä henkilöstöpäällikkö, niin kannattaapi hänelle jutella työpaikan kuppikuntaisuuden murtamisesta ja työpaikkakiusaamisen lopettamisesta.
Napakka esimies, henkilöstöpäällikkö tai työsuojeluvaltuutettu/ luottamusmies on kaiken A ja O.- hiekkaa pimpissä
Heh heh, meidän työpaikalla työsuojeluvaltuutettu/ luottamusmies on sama henkilö ja yksi pahimmista työpaikkakiusaajista. Koko ajan mustamaalaamassa muita ja levittämässä pahantahtoisia juoruja. Niin että siinäpä vasta pää"luottamus"mies. LOL!
- 9
hiekkaa pimpissä kirjoitti:
Heh heh, meidän työpaikalla työsuojeluvaltuutettu/ luottamusmies on sama henkilö ja yksi pahimmista työpaikkakiusaajista. Koko ajan mustamaalaamassa muita ja levittämässä pahantahtoisia juoruja. Niin että siinäpä vasta pää"luottamus"mies. LOL!
Kännykkä taskuun nauhoittamaan kunnes saat nauhalle että mustamaalauksen alkupää on luottamusmies. Nauhoite liittoon, astu taaksepäin ja nauti siitä miten luottamusmiehen niskaan tulee paskaa.
Tyypillistä on, että narsistit hakeutuvat luottamustehtäviin työpaikalla ja johtavat asemastaan käsin kiusaamista.
- 11+6
Työsuojeluvaltuutettu EI SAA lähteä mustamaalamaan työntekijää, siitä on aina seuraamuksia ja asia otetaan esille työsuojeluvaltuutettujen kokouksessa jossa on mukana myös esimerkiksi henkilöstöpäällikkö.
Työsuojeluvaltuutetun tehtävä on nimenomaan pyrkiä hyvään työilmapiiriin työpaikoilla. - mk
Vaihtakaa se luottamushenkilöä tai istukaa pihalle niin helppoa se on. Ilmotiatte pomolle että kukaan ei suostu hänen kanssaan työskentelemään niin pääsette eron tai sakinhivutus työajan jälkeen niin oppii tavoille.
- pahasti pettynyt pom
Uskotko oikeesti???? Varma asia on ettei seuraa mitään hyvää jos uskaltaa kertoa , että on joutunut kiusauksen uhriksi, ja sitä jatku useita vuosiaJa tästä on todella omakohtaiset kokemukset.Ei oo oikeesti mukavaa kun on tälläisen PÄÄSIHTEERIN
työ parina, todella paha NARSISTI ja pomon lellikki jolla ruskea kieli.
Sitten vasta sinut eristetäänkin. Meillä kiusaaja sai palkan korotuksen ja paremman työ, eikö ole mukavaa.Kiusattu eli minä olen saanut tuntea nahoissani
,että yleensä otin asian puheeksi, oli nimittäin tämä nainen lemmikki siellä työpisteessä ja kaikki tehtiin niinkuin tämä sanoi.Ei olevinaan nähneet sen temppuiluja ja oikkuja ,alistamista mitä nyt narsisti ikinä voikaan aikaan saada.
Niin sokeita on POMOT oikeesti.Joskus oikein ihmettelen mistä ne pomot palkkansa saavat, kun teetättävät työt alaisillaan ja sitä sanotaan vastuulliseksi työksi,tämän lisäksi istuvat muutamassa kokouksessa joissa on taas siht.joka kirjaa.POMOILLE KENKÄÄ JOS SULKEVAT SILMÄNSÄ TYÖPAIKKA KIUSAAMISELTA,JOKAINEN IHMINEN ON TÄRKEÄ TYÖPAIKALLA KETÄÄN EI TURHAAN PALKATA.SIINNÄ SITÄ VASTUUTA OLIS JOS SIIHEN TARTUTTAS. - Työpaikkakiusattu
Entäpä jos esimies on kiusaaja, ei ole henkilöstöpäällikköä, työsuojelupäällikkö ja työsuojeluvaltuutettu suojelevat vain esimiestä, eli kirkkoherraa ja luottamusmies on saman kirkkoherran alainen, eikä välitä hommastaan niinkuin ei koko liittokaan (DTTL).
Olen vaihtanut ammattiliittoa, saa nähdä, miten asiat etenevät. Joku muu olisi jo vaihtanut työpaikkaa, tehnyt itsarin tai nuollut vain haavojaan ja alistunut. Olen siinä onnellisessa asemassa, että minulla on henkilökohtainen tukihenkilö, jonka vertaista saa hakea. Hänen ja Jumalan avulla olen jaksanut.
Kaiken lisäksi nyt toinen työntekijä (kirkkoherran suosiossa oleva) väittää minua kiusaajakseen. Taitamaton ja puolueellinen esimies on kaiken takana! - ÄLLITÄLLI
dazu kirjoitti:
Tyypillistä on, että narsistit hakeutuvat luottamustehtäviin työpaikalla ja johtavat asemastaan käsin kiusaamista.
Eikös näihin paikkoihin äänestä se oma porukka?
- kirkko...
Työpaikkakiusattu kirjoitti:
Entäpä jos esimies on kiusaaja, ei ole henkilöstöpäällikköä, työsuojelupäällikkö ja työsuojeluvaltuutettu suojelevat vain esimiestä, eli kirkkoherraa ja luottamusmies on saman kirkkoherran alainen, eikä välitä hommastaan niinkuin ei koko liittokaan (DTTL).
Olen vaihtanut ammattiliittoa, saa nähdä, miten asiat etenevät. Joku muu olisi jo vaihtanut työpaikkaa, tehnyt itsarin tai nuollut vain haavojaan ja alistunut. Olen siinä onnellisessa asemassa, että minulla on henkilökohtainen tukihenkilö, jonka vertaista saa hakea. Hänen ja Jumalan avulla olen jaksanut.
Kaiken lisäksi nyt toinen työntekijä (kirkkoherran suosiossa oleva) väittää minua kiusaajakseen. Taitamaton ja puolueellinen esimies on kaiken takana!kirkko on pahin työn-antaja.vaikka sen pitäs olla ykkönen!! Jos voit..Vaihta alaa..Kokemusta on...
- -Palstainen- Kiusatt
Misä vitusa on ne kaksi paholaista, Kiusattuna ja -Palstalainen- Voi vittumperkele, mitä mää ny teen.?
- kokemusta on
ei ole mitään keinoa, itse rupesin vastaavassa tilanteessa vittuilemaan takaisin, ja potkut tuli heti saman tien.
- pinttimokka
Millä syyllä antoivat?
"Kolmannella variksella", kaks syöty esimiehen toimesta, kun ei kuulu hyvä-sisar-kuppikuntaan sama edessä. uhkaus tuli nurkan takaa. En vittuillut, vaadin saada parempia työvälineitä.
- 23+32
Jos voit hankkia uuden työpaikan, on se todeennäköisesti paras vaihtoehto, vaikkakin naisvaltaisilla aloilla kuppikuntaisuus on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Aina kannattaa etsiä työyhteisöä, jota johdetaan asiallisesti. On todella ikävää, jos esi- ja luottamusmiehet pyörivät samoissa marttakerhojen sisarpiireissä soittamassa suutaan.
Mikäli päättää jäädä hankalaan yhteisöön, on oltava todella vahva persoona. On keskityttävä työntekoon ja etsittävä sosiaaliset kaveriverkostot toisaalta. Itsestään ei pidä paljastaa mitään, koska kaikkea tullaan käyttämään löymäaseena. Pitää varautua kampituksiin ja monenlaiseen mustamaalaukseen. Tukea on turha odottaa miltään työhön liittyvältä taholta. Ja kaikesta huolimatta voi joutua työstään pois potkituksi, joten raskasta on.- 25+35
Joten, show must go on. :) Nahkurin orsilla tavataan...........................
- mä/vaan
Olen samaa mieltä että ole vahvapersoona äläkä anna niiden "paskamaisten" työkavereiden pilata päivääsi.
Jos jaksat niin ole ystävällinen vaikka kuinka pistää vihaksi,sillä sehän ärsyttää niitä vielä suunnattomasti kun heidän penseytensä ei ole vaikuttanut sinnun.
Onhan työpaikalla muitakin.hankkiudu sellaisten joukkoon jotka ovat reiluja ja tavallisia.
Omakohtaisesti oon tullut siihen tulokseen että pomoilta ei tukea saa.
Niin työkaverit kuin pomokin nimittää "luulosairaaksi"
Että sellaista.
Vanha sanonta pitää paikkaansa,USKON niin " paha saa vielä palkkansa"
Tsemppiä työpaikallesi,rintarottingilla vaan eteenpäin!!!!! - r.side
mä/vaan kirjoitti:
Olen samaa mieltä että ole vahvapersoona äläkä anna niiden "paskamaisten" työkavereiden pilata päivääsi.
Jos jaksat niin ole ystävällinen vaikka kuinka pistää vihaksi,sillä sehän ärsyttää niitä vielä suunnattomasti kun heidän penseytensä ei ole vaikuttanut sinnun.
Onhan työpaikalla muitakin.hankkiudu sellaisten joukkoon jotka ovat reiluja ja tavallisia.
Omakohtaisesti oon tullut siihen tulokseen että pomoilta ei tukea saa.
Niin työkaverit kuin pomokin nimittää "luulosairaaksi"
Että sellaista.
Vanha sanonta pitää paikkaansa,USKON niin " paha saa vielä palkkansa"
Tsemppiä työpaikallesi,rintarottingilla vaan eteenpäin!!!!!Esimiehen lyöttäytyminen osan alaistensa kanssa kimppaan on suurimpia virheitä,mitä pomo voi tehdä. Yhteisö hajoaa. Kuinka voidaan olettaa, että kaikki siinä tilanteessa vielä puhaltaa yhteen hiileen. Sitten vietetään muka jotain saunailtoja ja tykypäiviä hah hah haa, muka yhteistyön lujittamiseksi. Lumetta. Tasapuolisuus ja hienovaraisuus ovat välineitä ,joilla varmistetaan koko maan järjestystä ja mukavuutta.Nehän on perusasioita. Voimia kaikille työpaikkakiusatuille. Mehän aletaan olla enemmistö.
- Ei kuppikunnille!
mull on päinvastainen ongelma, haluuun juoda ja syödä rauhassa ilman kuppikuntia, jorka haukkuvat työkavereita ja ruotivaT työkavereittensa elämää ja psyykkeen tilaa.
Ja tähän joukkoon kuuluu osaston esimies ja apinainen. - Muutosta hakevaa
Eipä tästä taida tulla mitään, koska esimiehelläkin oma kuppikuntansa, enkä mielytä häntä persoonana. Olen yrittänyt ottaa puheeksi ja kysyä mitä voisin tehdä toisin, mutta ei mitään selkeää vastausta. Otin asian puheeksi hänen esimiehen kanssa, mikä osittain rauhoitti tilannetta. Suoremmin sanottuna ehkä painettiin puuvillalla, joten painostava ilmapiiri siirtyi enemmän passiivis-agressivisuuteen.
Eli ulkopuolella ollaan, ja se masentaa. Tuntuukin oudolta ilmestyä päivästä toiseen työtä tekemään, ilman normaalia työnohjausta, kehittymispohdintaa, kehityskeskusteluita, ryhmäänkuuluvuutta tms.- Mie
Lähde siitä työpaikasta pois vielä kun voit...tuommoinen työyhteisö vie sinulta vähitellen voimat ja itsetunnon. Minulla enää kolmisen kymmentä työpäivää ja sairas työyhteisö saa jäädä taakse.....! Elämässä pitää mennä eteenpäin!
- mä/vaan
olen niin kauan ollut ulkopuolella että olen jo tottunut siihen.
Jos joku päivä on hyvä..niin ookoo,päiväni on pelastettu.
Jos toisena päivänä on kaikki tympeät koolla niin ookoo, olen tottunut heidän äänekkäisiin puheisiin,merkittäviin katseihin.
Eipä enää kiinnosta,istun kahvihuoneessa jos tykkään tai lähden pois jos tympii.
Sillä mihinkä hekään menis ja nykyään työpaikat on kultaakalliimpia.
Ollaan siellä,erillaiset.Niistähän meidät on luotu. - oiuoyuioy
Mie kirjoitti:
Lähde siitä työpaikasta pois vielä kun voit...tuommoinen työyhteisö vie sinulta vähitellen voimat ja itsetunnon. Minulla enää kolmisen kymmentä työpäivää ja sairas työyhteisö saa jäädä taakse.....! Elämässä pitää mennä eteenpäin!
Kyllä. Ennemmin työttömänä, kuin huonossa työpaikassa. Varsinkin jos ei ole suurempia velkoja ja on aikaa hakea uutta työtä.
- paskaa koko työ
Mie kirjoitti:
VIELÄ IHMETELLÄÄN MIKSI NUORET EIVÄT LÄHDE TÖIHIN ?
ONKOHAN NE NÄHNEET JA KUULLEET MINKÄLAISTA ON TYÖELÄMÄ TÄNÄ PÄIVÄNÄ ?KOHTA ON TYÖPAIKKOJA TODELLA RUNSAASTI AUKI, IHANAA KOHTA PÄÄSEN ELÄKKEELLE VAIN PARI VUOTTA ,ETTÄ OSAAKIN OLLA MUKAVA TUNNE.
SIELLÄ VALTATAISTELU VAAN KIIHTYY .AATELKAAHAN JOTKUT VIELÄ KEHTAAVAT TEHDÄ PALKATONTA YLITYÖT, MIKSI EIKÖ KOTONA OLE MITÄÄN??????
- klölk
Odotuksesi ovat turhan korkealla. Ei normaaliin työsuhteeseen kuulu "työnohjausta, kehittymispohdintaa, kehityskeskusteluita, ryhmäänkuuluvuutta"! Töissä ollaan työtä tekemässä, ei mitään muuta varten.
- nykyaikaa
Meillä alkoi muutama vuosi sitten tuollainen kehittäytymisbuumi, kun saimme uuden energisen johtajan. Ihmeekseni olen huomannut, että minuakin joskus kuunnellaan, vaikka ei ole tätä ennen kukaan noteerannut kahteenkymmeneen vuoteen. Meillä on myöskin kiusaaminen kielletty ihan virallisesti.
- tee vain työsi
yksilö ei voi muuttaa organisaatiota, työntekijänä!.
- EI muilta pois
Yksilö NIMENOMAAN voi muuttaa organisaatiota -kokemusta on!! Kissa on nostettava pöydälle kenenkään EI TARVITSE työpaikallaan moista sietää. Johtajan johtajallekin löytyy JOHTAJA sen tiedän oman kokemuksen kautta-lopputulos oli positiivinen asia minulle ja ns. Pomo sai kenkää osastollani jossa työskentelin. Joten ole ROHKEA ja ryhdy toimimaan. Tsemppiä sinulle!
- hantti hommia
kyllä vaan joissain töissä ryhmään kuuluminen tai tiimityöskentely on pakollista, mutta jos jätetään ulkopuolelle on se työnteko hiukan hankalaa, tärkeitä asioista jätetään kertomatta, kehityskeskustelut pitäisi kuulua jokaiselle vaikituiselle ja jos jää ulkopuolelle on se väärin jos muilla vastaavat keskustelut on, tärkeitä asioita ne ovat ja pitäisi kai esimiehelle mainita asiasta...
- mietteliäs2
Olen hakemassa nyt työpaikkaa. Takana on ongelmia, joten mietin miten selviän työyhteisössä.Itse aion ottaa melko etäisen linjan ja kertoa hyvin vähän itsestäni. Mennä kaikkiin tilaisuuksiin mukaan. En ole miksikään pomoksi hakemassa.
Veljeni on erittäin vähä puheinen ja hän on menestynyt työyhteisössään hyvin. Itse olen aina ollut aika avoin, mutta en vaan voi puhua kaikkea.Aion tehdä työni, mutta omia asioitani en aio työpaikalle tuoda.- sairaita on työssä
Tiedän myös paikan, jossa ihmetellään, jos ei ole suuna päänä levittämässä omaa elämäänsä työpaikkalaisten tietoon. Voi jäädä silläkin tavalla ulos. Ehkä kannattaa tarkkaan miettiä jotain, jonka voi aina turvallisesti kertoa - sellaista pintapuolista, millä kukaan ei voi painostaa ja jota ei voi sairaat käyttää hyväkseen.
Kuppikunta kiusaaminen on kuten muukin työpaikka kiusaaminen työpaikkojemme sairaus, osoitus työnantajien haluttomuudesta myöntää tai puuttua asiaan. Kuvitellaan asian myöntämisen olevan pahasta. Että meidän yhtiöllä on joku ongelma
TIIVISTETTYNÄ : TYÖPAIKKA MISSÄ KIUSATAAN TAI SALLITAAN KIUSAAMINEN
ON OSOITUS TYÖNJOHDON KYVYTTÖMYYDESTÄ JOHTAA ASIOITA OIKEIN.
Hyvässä työpaikassa ei niin tapahdu ja työntekijät viihtyvät ja tekevät työnsä kunnolla.
Ihmisoikeudet työpaikoilla on noudatettavia kuin muuallakin elämässä. IHMISOIKEUDET KUULUVAT JAKAMATTOMINA KAIKILLE- miminerkkion
Loistavaa, Henkka! Tykkään.
- vain ihminen
Kiitos Henkan mielipiteestä. Olen sitä mieltä, että jos johtaja ja päällikkö tasolla olevat henkilöt ottavat selvää kuinka alaisilla menee ja puuttuvat epäkohtiin niin kaikilla tulee olemaan hyvä olla. Usein luottamusmies puolelta lähtee paljon pahaa vaikka luulisi asioiden olevan toisinpäin. Kateus ja oman itsensä huonoksi tunteminen saavat aikaan juoruilun ja toisen ihmisen pois sulkemisen, sillä jos ihminen on onnellinen ei hänellä ole tarvetta huonoon käytökseen.
- .,.
Täydet ihmisoikeudet ei kuulu pahiksille,vain hyviksille.Jos olet outlaw,olet death meat.
Tämä on hyvä lääke narsismia,psykopatiaa vastaan.
Inhimillinen voittaa aina lopussa epäinhimillisen.
Tämä takaa,että elämä jatkuu,kaikesta huolimatta.
- ..........
olen nähnyt samanlaista, onneksi työpaikoilta missä olen ollut on löytynyt aina joku jonka kanssa on voinut viettää kahvi-tai lounastauot ellei sitten yksin. En ole edes yrittänyt mennä johonkin kuppikuntiin jos koen,että en sovi. Se on toki ikävää jos ei edes yritetä ottaa mukaan porukkaan. Ihan yksinkin on tosi rankkaa olla .Olen oppinut,että itsestään ja asioistaan ei tosiaan kannata kertoa juuri mitään. Keskustelua on kyllä syntynyt sitten ihan muusta. Yleensäkin mulla on ollut periaatteena, että työpaikalla tehdään työt ja muu elämä on sitten tuolla muualla. Tottakai jos työpaikalta löytyy sellanen sydänystävä jonka kanssa synkkaa tosi hyvin, niin se on sitten plussaa.
- ole yhtä kylmä
älä katso päinkään äläkä tervehdi. Jos et saa tietää tietoja jotka muiden kuuluisi kertoa, sanot suoraan kysyttäessä että eipä ole kukaan vaivautunut kertomaan. Oma pää täytyy kylmettää kaikenmaailman kusipäiltä, eikä saa surkutella muiden paskaa käytöstä. Suosittelen kuitenkin etsimään toista työpaikkaa kaikessa rauhassa...
- säoot**********
Paskanpuhumista seläntakana,hiostamista,puuttuminen outoihin asioihin miksi se ******** ei sano huomenta,miksi itse et sano??
-miksi se ei kato slmiin,miksi itse kyräilet ja kyyläät kulmies alta?
-se ei tee hommiaan,on sulla aikaa ja otsa akytätä mun hommia,kun joudun sun hommias sitten tekee...
-tässä muutama...mutta kyllä se kuule kalahtaa IHAN OMAAN nilkaan.- säootsekiusaaja
Juuri sinä olet se työpaikan ylimielinen mulkku, joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja luulee olevansa paras. Kaikki tietää sen, mutta itse et huomaa sitä, koska leijut 10m maan yläpuolella.
Huokuu suorastaan sun kirjoituksesta.
- ex-kiusattu
Kannattaa vaihtaa työpaikkaa tai opetella sulkemaan korvansa =keskittymään työhön, ja opettelemaan olemaan reagoimatta.
Muista että he puhuvat ja mustamaalaavat siksi että tuntisivat itsensä paremmiksi kuin kiusattu. Todellisuudessa heillä erittäin huono itsetunto, jossa mukana omat häpeän tunteet ja niiden paljastumisen pelko. Heistä on mukava jauhaa sinun asioista koska, parempi keskittyä toisiin ihmisiin, kuin omaan itseensä ja elämänsä parantamiseen.
Elä täysillä omaa elämääsi, äläkä anna huomiota typeryksille! :D - käyttöönottaja
Minä anakin kuuluin KAKEN porukoihin
- yritystä kyllä
ryhdy heidän nähden kirjoittaa kirjaa seurakunnastasi ku tulevat kysymään kerro että teet juttua lehteen teidän seurakunnasta siis kuppikerohosta.varmasti ryhtyvät seurustelemaan sinun kanssasi.on muuten toimiva homma nappaa vaikka kameralla kuva vakuuttaaksesi heidät.kun kysyvät koska tulee lehteen kerro että kun sopiva sauma tulee lehteen.toimii varmasti voit vähän kysellä miten teillä kotona kun työ on niin rankkaa teillä ym
- monenlaista-toisenla
Vaikka tosiaan naiset osaavat kiusata, kyllä työpaikalla voi aivan hyvin olla myös kiusaajamiehiä. Ja tosi pahoja sellaisia. Ei katso sukupuolta, miten järjestetään kuppikuntia.
Olen myös huomannut, että työpaikalla kiusaamista voi syntyä sen seurauksena, että iso joukko ihmisiä on aina jätetty huomiotta ja käsitetty väärin - rupeavat potemaan ja "kostavat".
Lisäksi joskus kiusaamisesta valittavat sellaisetkin, jotka ovat ensin kyynärpäätaktikoineet itselleen kovia etuja ja sen jälkeen ovatkin epäsuosittuja. Kaipa sitten niittää, mitä kylvää. Ei voi kuvitella, että epäreilussa tilanteessa hyötyjällä olisi kovasti tosiystäviä. Saattaakin olla, että kovalla äänellä kiusatuksi itseään kutsuva onkin ollut aiemman kiusaajan porukoissa säestäjänä, itse kiusaajana tai muuten kiusaamisen hyväksyjänä. Sen jälkeen kierre on valmis. Vanhoja muistellaan ja jatkuva koston kierre on meneillään... - mulkku13
ois semmonen idea sulle että rupeet kahen kesken jutteleen aina yhen kanssa
käyt niitten juttusilla kaupassa ja muuallakin aina silloin ku ne on yksin
eivät silloin ilkeä puhua paskaa - atlik-otua rpl
Jepulijeejee. Itse sain potkut persukkeelle koeaikana. Pyrin hoitamaan työni hyvin ja keskustelemaan työstäni tarpeen mukaan esimiehieni kanssa. Varsinkin uudessa työpaikassa alussa voi olla paljonkin sisäpiirisääntöjä ja muita juttuja, jotka helpottavat työntekoa kun ne vaan tietää. Lähimmäksi esimiehekseni sattui vaan heppu, joka tietoa ei minulle mistään antanut. Petasi vaan omalle pojalleen työpaikkaa ja toiselle työharjoittelijalle, joka myös oli toisen työnjohtajan lapsi. Mitä tahansa sattui kysymään, niin takaisin vaan tiuskittiin. Ajatuksia olisi siis pitänyt osata lukea. Nyt näistä hopealusikkasuunaperoista tulee sen työpaikan etuoikeutettuja. Näille lapsukaisille ei kettuilla. Ne saa vaan parhaat hommat, mistä saa parhaat urakat. Jos tulet ulkopuolelta olet nobody. Olet lirissä ja sinulla ei saa olla mielipiteitä mistään. Myös kaikki sanomani asiat kiirivät kaikkialle ja ne käännettiin minua vastaan. Mainitsin touhun olevan kovin sukurutsaista. Tämän jälkeen työsuhde päätettiin pikaisesti. Kuppikunnat jyrää juu. Ruskeakielistä porukkaa ovat myös nämä heput. Alaisille kettuillaan ja sekunnin päästä kutitellaan omia esimiehiä kainalosta ja vitsiä väännetään. Hirveää seurattavaa.
- ON koettu
Tähän ei auta mikään.Tarkoitus on valita mieleinen ehkä aatteeltaan tai ulkonäöltään.Myös ilmoitus näitä tutkiville tahoille on vähintään pitkää ja hikistä puurtamista suo ja kuokka tyyliin.Varsinkin jos on suomalaisen oloinen ja näköinen.Vastustus on kova.Auttaisko farkut ja tähtikuvio otsassa????
- fsfffffffffff
Paras tapa välttyä työpalkkakiusaamiselta on olla menemättä jonkun yhdistyksen palkkalistoille töihin.
- Sisukas myös
Näinhän se on aina ollut.Pitää vain osata luovia kiusallisista tilaisuuksista pois.Pitää ajatella että teen täällä työni en muuta.Kyllä se kalahtaa joskus vielä kiusaajien nilkkaan.Tee vain sitä mistä palkankin saat niin olet oikealla jäljillä ja muista että et ota mitään komentoja vastaan muilta kun esimieheltäsi,niin sitten on vastuu hänen jos pieleen menee. Joka työpaikalla on pomottajia työntekijöiden joukossa ja lintsaajia jotka höykyttävät etenkin naiset tekevät kuppikuntia.Unohdetaan kuka palkan maksaa ja mitä sen eteen työajalla pitää tehdä.Jatka vaan ei se parane vaihtamalla.SISUA itsesi eteen
- njodfvnjobnp
Ensiksi esimiehelle puhuminen asiasta.Koska olet hyvä työntekijä,kerro tilanne ja sano että sinä lähdet työpaikasta pois,jos ei tilanne muutu.Kehityskeskustelu käyntiin työpaikalla. Lakisääteinen asia edellinen, Olen läheltä seurannut vastaavaa.Kun henkilö meni pomolle kertomaan asiaa,ei päästetty pois vaan sai palkankorotuksen ja jäi paikkaansa.Kehityskeskustelu on auttanut muutokseen ilmapiirissä. Lykkyä tykö!
- candida
narsistientuki ry on olemassa ainakin
- ujo
Usein työpaikka kiusaaja on narsisti niinkuin moni on varmasti sen jo kuullutkin.
- kloi908
Niinhä se kun ei osata enään johtaa tänä päivänä työpaikalla.
Kilpailu on työpaikalla kovaa .. Jokainen kyttää toisten suorituksia.
Mielestäni hyvä johtaja osaa puuttua asiaaan jos haluaa . Hyvä johtaja luo myös yhteishenkeä työpaikalla . Ei ole oikein että hyvä ihminen joutuu lähtemään .. Näin se valitettavasti on .. Miksi työnantajat ja henkilöstöpäälliköt suosivat huonoja .. Miksi hyvä ja rehellinen ammattitaitoinen hyvä käytöksinen ihminen ei ole enään minkään arvoinen.. Syy huono henkilöstöjohtaminen joko liian nuoria otettu henkilöstöhallintoon tai liian vanhoja .. Siltä väliltä kaikki ovat väliin putoojia. Vaikuttaa vaan että kuppikunnassa ollaan katellisia toisten pärjäämiselle . Suomalaisten perus luonne vihaava kateus , ja katkeruus . Mistä johtuu ... - örhh
kerää rahaa ja kun sitä on tarpeeksi niin lähe kalppimaan
- sääoot************
säootsekiusaaja nimen omaa sä,panettelet minkä kerkeet ja kyttäät mitä muut tekee ja juoruut kahvitunnilla, kun tunnollinen pitää 20min ruokatauvon sä pidät 30-40 minaa,eihän nyt toki sun tartte nousta ja sää saat ihan rauas kuule syödä,ja sitten sää sanot sille tunnolliselle että ruokatauko on 20min.Samoin sää kyttäilet millo se puhuu omaan kännykkään lapselleen ja juoruut siittä sitten pomolles,se puhui kännykkään työaikana.Kuule sääootsekiusaaja ihan oma nilkkas.
- eijaksakuunnella
Jos ei tee tiimityötä, eikä halua viettää kahvihetkeään tai ruokatuntiaan sellaisen työkaverin seurassa, josta ei pidä, niin miksi pitäisi? Luokitellaanko tuokin työpaikkakiusaamiseksi?
Minusta jokaisella on oikeus valita, kenen kanssa aikansa noissa tilanteissa viettää, jos se on mahdollista. Eikä kaikkia tarvitse myöskään kutsua työpaikan ulkopuolisiin menoihin, vaikka niihin mentäisiin työporukalla. Toiset ovat parempia ystäviä töissä kuin toiset eikä siihen porukkaan väkipakolla tarvitse tunkea tai ottaa. Pahaa ei toisista silti tarvitse puhua näissä kuppikunnissa, siinä menee raja. Seuransa saa kuitenkin jokainen vapaasti valita. - ent.tsv
Huono työilmapiiri ja kiusaaminen ovat työpaikkojen ongelma edelleen, vaikka paljon on asian eteen jo tehtykin monilla työpaikoilla.
Työterveyshoito on yksi taho jonka puoleen voi kääntyä.Jos työpaikallasi on työsuojeluvaltuutettu hänenkin tehtäviinsä kuuluu asiaan puuttuminen. Jos ei työpaikalla saada asiaa hoidettua kuntoon on alueesi työsuojelupiiri paikka josta voit saada neuvoja ja apua. - opuyiugjfhg
Ainakin näillä...
- Muista aina, että kiusaamisideasta vastaa yleensä vain yksi, ehkä kaksi. Muut seuraavat: ihminen on lammas. Ihmisellä on suurimmaksi osaksi myös halu olla mukava. Joten ota lähtökohdaksi että suurin osa haluaa olla kavereita ja ystävällisiä, anna siis siihen mahdollisuus.
- Moikkaa itse aina kaikkia. Älä pyytele anteeksi, odota vastausta, vaan moikkaan aina. Kuten he eivät olisi koskaan mitään tehneetkään.
- Lopeta "klassisen naisväen" oma asennevammasi: sillä nimenomaan tehdään kärpäsistä härkäsiä, toteutetaan itse stereotypioita ja yleensä... Itse käyttäydytään siten mistä toisia syytetään.
Ole reilu, moikkaa, juttele, puhu suoraan, ja ystävällisesti.
- Älä kiinnostu juoruista, äläkä ota niitä tosissaan, katso kenelle voit puhua (niitä on) ja puhu, mutta ÄLÄ ITSE PAHAA!
- Istu itse samaan pöytään ja kysele kuulumisia
- Vastaa tuleen ystävällisyydellä
- Vastaa juoruihin reiluudella
- Vastaa tervehtimättömyyteen tervehtimällä
- Hoida työsi ja jos jaksat jeesaa muita, mutta...
- Ole itsevarma. Sinä olet siellä vain töissä, ei sieltä ystäviä sinänsä tarvitse saadakaan. Tulee jos tulee ja jos ei, niin ei.
- Jos itse olet niin "varovainen" että eristäydyt, moni voi myös tulkita sen haluksi olla yksin.
- Jos itselläsi on ennakkoluuloja näistä "naisväen käyttäytymisistä" näät kaiken myös niiden linssien läpi.
- Tunnut hieman myös vainoharhaiselta: mikään ei takaakaan ettei seuraavassa paikassa olisi samanlaista, mutta suurin osa ihmisistä ketä tunnen, viihtyvät työssään. Joten varo ettet itse tee tätä asiaa pelkoinesi. Sinä saatat myös hyvin pitkälle lukea merkkejä mitä ei ole.
- Usein naisissa löytyy myös yliherkkiä tästä syystä. Kun heille syötetään pienestä saakka mantraa että naiset puukottaa toisiaan selkää, ja naiset juoruilee, he alkavat suhtautua niin: odottaa sitä, ottaa joka asian tosissaan jne. jne. Lopettakaa se. Olen ollut miesvaltaisilla aloilla ja sielläkin puhutaan toisista, jotkut oikein juoruaa kaiken, siellä kirotaan välillä toisia, joskus suoraan ja joskus selän takana... Sielläkään kaikki eivät tykkää kaikista ja joskus vitsit menee yli.
Mutta olen myös nähnyt ihan oikeaa työpaikkakiusaamista, ja se oli kyllä todella hirveää syrjimistä, juoruilua, ilkeilyä ja kahden aiheuttamaa. Kyllä, miehien. Ei siis liity sukupuoleen. Toinen heistä oli "johtaja" ja toinen ressukka seurasi perässä. Niitten kimppuun he kävivät, mitkä eivät uskaltaneet vastaanlaittaa: minun kohdallani he eivät sitä virhettä enää toistaneet :)
Mutta! Se ei ollut "kaikki" eikä "kaikki miehet" vaan tasan ne kaksi kus*päätä.
Älä siis sinäkään luule, että se on ne kaikki.
- Ota rennommin ja ronskimmalla päänsisäisellä huumorilla.
Tutkaile siis itseäsi, ja tilannetta. Yritä nähdä se matkan päästä, ilman pelkoja.
Mikäli asiasta alkaa tulla ongelmaa eikä mikään auta ja olet varma, ettet ole yliherkkä, niin sitten keskustelet ensin porukan kanssa suoraan (asiallisesti, ystävällisesti, kysyt miten asiat on, etkä ala heti syyttelemään tai hysteeriseksi), sitten jos sekään ei auta, keskustelet pääluottamusmiehen ja/tai pomon kanssa. Paras tapa on ottaa asia avoimesti esiin ja v*ttuilla siitä näille henkilöille joka käänteessä, ottaa asia mahdollisimman usein käytännössä aina esiin, kun on näiden kanssa missään tekemisissä, tai puhumassa heistä ulkopuolisille.
- Jos haluaa pahentaa
Joo, vi*tuilemalla yleensä saakin todella hyvää tulosta aikaan... Etenkin jos on omissa vainoharhoissaan syyttänytkin "kaikkia" yhden teoista ja itse herkyydessään liioitellut. Täytyy myös aina muistaa, että tässäkin on ihmiskohtaisia eroja: yksi on niin epäherkkä, ettei koe juuri mitään kiusaamisena ja joku toinen niin yliherkkä, että koko ajan muiden pitäisi kulkea villasukissa.
Avoimuus ei ole veetuilua. Avoin ja rehellinen puhe ei ole päänaukomista.
Jos omalla pa*kamaisella käytöksellään vielä karkoittaa ne mukavatkin ihmiset, ja veetuilee joka käänteessä... Joo, todella, varmasti saat ihan uskottavaa puolustusta: et saa, etkä sitä myöskään ansaitse koska pään aukominen joka käänteessä on kiusaamista. Miksi sinulla on siihen oikeus? "puhumasssa ulkopuolisille" on tuollaisella käytöksellä juoruamista. Eli siis sinä tässä aukoisit päätäsi kaikille, kostaisit yhden teot syyttömille, juoruaisit ja jauhaisit pahaa muista, joka käänteessä...? Ja se tekee sinusta minkä? Syyttömän? Vai kenties sinusta itsestäsi kiusaajan?
Niinpä, sitä kun oikein oikeutettuna pitää itseään aina ja on varma, että juuri itse ja nimenomaan itse tulkitsee joka tilanteen 100% oikein eikä ole pisaraakaan väärässä, ja käy "kostamaan", on helposti itse kaikkea sitä, mistä muista syyttää.
Tuolla tavalla sinä itse käyttäytyisit kuin idiootti ja olisit itse se kiusaaja.
En siis voi olla mitenkään samaa mieltä, että tuo olisi paras tapa. Kuulostaa mielestäni todella itsevaltiaan itsekeskeiseltä minä-olen-aina-uhri-ja-oikeassa-tyyliltä, millä ei tehdä kuin häviäjiä ja entistä kamalampi tilanne työpaikalle.
Mutta sinänsä tämä on hyvä esimerkki siitä, ettei se vika aina ole "kiusaajassa" vaan myös itsensä "kiusatuksi" kokeva saattaa aiheuttaa kiusaamisensa itse. Siksi nämä ovat niin vaikeita tilanteita, siksi on niin pirun vaikea ratkoa niitä, kun kaikki ovat aina oikeassa.
Etenkin sitten kun tilanteeseen sotkeutuu vielä jonkun vanhat traumat, ja jonkun toisen loppuun palaminen ja muut ei tiedä mitä tehdä, on soppa hyvin helposti valmis ja se onkin sitten semmoinen soppa, että jos sieltä selviää yksikään ehjin nahoin niin hyvä on...
Ja kun kerran joudut siihen ristituleen, niin tiedät joutuneesi! Teet mitä tahansa miten päin tahansa, teet väärin. Yrität selittää mitä tahansa sille tälle tai tolle, olet aina jonkun "puolella" ja jotain "vastaan" ja kohta kukaan ei edes muista mistä se sota sai alkunsa eikä jäljellä ole kuin uhreja.
Ei, tuo ei ole edes keskinkertainen tapa ratkaista mitään. Vaan todella huono, ihan yhtä huono kun alkaa kiusaamaan ketään. Yleensä sekin alkaa ajattelemattomuutta ja oman pahan olon kostamistaan... Yhtä surkea ratkaisu kaikille.
- Valetyöntekijä
Nunna kuljeksi tavallisten kuolevaisten parissa kaapunsa pukeutuneena. Hänelle avattiin ovet, annettiin istumapaikka bussissa jne., eli ihmiset olivat häntä kohtaan erittäin huomaavaisia. Kun hän kerran sattui kulkemaan kaupungilla siviiliasussa, hän tyrmistyi ja ihmetteli, miksi ihmiset ovat yht´äkkiä muuttuneet välinpitämättömäksi.
Summa summarum: Yleensä nämä kiusaajat tuppaavat olemaan pomojen kanssa hyvää pataa. Olisi hauska joskus nähdä, kuinka joku pomoista "pudottaisi" itsensä rivityöntekijäksi. Näkisi näin miten häntä (ja muita) kohdellaan ilman pomon viittaa. - parhaat eväät
työelämässä pärjäämiselle ovat laiskuus ja mielistely.
Ahkeruus ja suoraselkäisyys eivät johda mihinkään.
Itse noudatan tuota jälkimmäistä litaniaa ja aina olen takkiini
saanut. Lukemattomat kerrat olen todistanut, miten edellämainittua
litaniaa noudattavat ovat saaneet vakityöpaikan.
Kusipäisyys ja itsekkyys, no, yleisesti negatiiviset piirteet
takaavat paremman pärjäämisen työelämässä.
Hullua mutta totta. - 5+7
Ihminen syntyy todellisuuteen, jossa on valmiiksi "kuppikuntia" eli maita ja ryhmittymiä, jotka taistelevat toisiaan vastaan, ja siksi se ajatustapa jonka hän ympäristöltä oppii, toimii aivan samalla periaatteella. He eivät yksinkertaisesti kykene toimimaan muulla tavoin, jos eivät onnistu irtaantumaan tuosta ajatusmallistaan. Se on opittu peli, eikä sinun tarvitse lähteä siihen mukaan, sillä tavalla heikennät jo sen pelin olemassaoloa.
Sama ongelma näkyy lähes joka asiassa, jo ihan omassa elämässä, parisuhteissa jne ja siksi tuosta ajatusmallista kannattaa päästä omalla kohdalla. Suosittelen että hankit erään kirjan, josta löytyy välineet itsetutkiskeluun. Lisää täällä: www.alkuajatus.org - Ihminen on Susi
Mistä tämä kertoo työmaailmassa. On aluksi päiväkoti, koulu, armeija ja sitten vielä työpaikkakiusaamista ja tuntuu, että asiat vain pahenevat. Mistä se kertoo ihmistä ja yhteiskunnastamme. Onko se menossa koko ajan vain sairaampaan suuntaan kilpailuineen, ilkeyksineen. Mistä johtuu, että työmaailma ja sen ihmiset ovat henkisesti sairaampia kuin aiemmin?
Puhutaan asiasta mutta siihen se sitten jääkin. Miksi näitä kiusaajia ei eroteta. Miksi useinkin kiusatun tarvitsee lähteä? Tämähän on kuin hyväksyntää kiusaajille.
Millaiset esimiehet, työsuojeluihmiset ja luottamusmiehet vai onko hekin nykyyään ns. työanantajan tossun alla?
Työyhteisössä on yleensä muutama henkilö, jotka puukottavat, levittävät pahaa, kiusaavat hiljaisesti, juoruavat esimiehelle, joka yleensä saamaton ja ei osaa puuttua asiaan koska huono johtaja. Näitä löytyy ainakin terveydenhuollosta.
Yleisemmin myös terveydenhuollossa on näitä kuppikuntia ja kiusaamista, koska naiset ovat hyvinkin kateellisia toisilleen ja johtajat huonoja ihmistenjohtajia.
Yksi iso kiusaajien ja kuppikuntien ryhmä on juuri nämä tupakalla kävijät, jotka siellä luovat omia verkostojaan. Haukutaan ja aliarvioidaan heitä, jotka esimerkiksi polta. Työt jätetään niille, jotka ovat työpaikalla kun toiset juoksevat missä milloinkin tai istuvat netissä.
Löytyy näitä "viestin viejiä" ja välittäjiä johtotasolle. Ohittavat kaikki tasot kunhan saavat haukkua, levittää perättömiä huhuja ja lyödä maahan kollega. Onko niin, että nykyajan henkilöt työelämässä ovat jotenki ns. persoonallisuuhäiriöisiä/narsisteja tai muuten vain minä minä henkilöitä?
Johtajien pitäisi osata puuttu napakasti ja vakavasti mutta siihen ei ole aikaa kun jatkuvasti ollaan koulutuksissa tai pois työpaikalta. Tai ei yksinkertaisesti haluta koska näiden selvitykset vievät heidän aikaansa liian paljon ja yksi kokous voi jäädä väliin.
Minusta oikeastaan kukaan ei välitä vaan mennään kiireisessä työtahdissa ja kunhan saadaan oma uarkka tehtyä itsekeskeisyys, päällekävely ja toisen kunnioittaminen kadonnut koulu- ja työmaailmasta kokonaan.- -
Hyvin pitkälti totta tuo. Ne ihmiset jotka eivät pärjää älykkyydellä ja järkevyydellä, he sortuvat uhkailuun, kiusaamiseen ja muunlaiseen epäoikeudenmukaisuuteen jotta he saisivat pitää työpaikkansa tai jotta "tasa-arvo" säilyisi.
Jos työkaverit huomaavat jonkun heitä nuoremman, mutta paremmin koulutetun tai fiksumman olevan samassa asemassa, mutta tämä yksilö kykenee hoitamaan hommat paremmin ilman epäoikeudenmukaisuutta tai vihaa muita kohtaan, aletaan tätä yksilöä syrjimään ja kiusaamaan koska hän on todellinen uhka muille jotka ovat olleet firmassa pitempään. Tällöin tämä nuori yksilö etenee uralla, mutta he eivät. Sinänsä se on yhteiskunnallisesti täysin oikein jos arvostettuun virkaan astuu ihminen joka ei pyri pahuudella ohjaamaan alaisiaan vaan järkevyydellä. Vaikka saattaahan tuo tuoda huonoa yhteishenkeä kyseiseen firmaan. Firman johdon tulisi kuitenkin ajatella sitä miten jokainen toimisi firmassa mahdollisimman tehokkaasti niin että ihmiset olisivat tyytyväisiä asemaansa työpaikassa.
- nikkilä
Kysy ihmeessä neuvoa Hilkka Ahteelta!!!!!!!!!!!!
- itsetunto kohillaan
tuollaiset asiat kannattaa vaan selvittää heti alussa,mene vaikka pomon puheille kerro koko juttu ja ilmoita työsuojelupiiriin.on se jännä juttu että jotkut aikuiset ihmiset vielä jaksaa jauhaa...olen itse ollut esimiehen ja palveluohjaajan kiusattu,ilmoitin asian palvelupäällikölle ja irtisanouduin kun olin jo kestänyt 4 vuotta,tällä hetkellä olen koulussa ja opettajallani on jokin ongelma minun kanssa joten yritän vaihtaa opettajaa,kaverit ihmettelee mikä ihme hullujen mangneetti mussa on=) kun ei ole mitään erikois piirteitä joista jotkut voisivat ärsyyntyä ei ulkonäöllisesti eikä sisäisestikkään...mutta nämä kiusaajat ovat itse olleet vähän ressukoita ulkoisesti kun sisäisestikkin,siitä se varmaan johtuu...olet luultavasti menestynyt tai kaunis hyvä kroppa tai jotain mistä nämä raukat katkeroivat ...
- JK
EI M ILLÄÄN
- jooop___
Jos sulla riittää uskallusta, niin ainoa toimiva keino jonka voin sanoa on, että kaikkien läsnäollessa kerrot tilanteen näkökulmastasi. Kerrot kuinka sinusta selkeästi keksitään juttuja, ja näet kuinka sinua kohtaan käyttäydytään. Et kuitenkaan mitenkään voi vastata näihin väitteisiin, koska _kukaan_, ei yksikään ole niistä sinulle kertonut. Pyydät ystävällisesti, että joku kertoisi mistä tämä työyhteisön käytös johtuu. Luultavasti takaa löytyy yksi pässi ja paljon lampaita. Pässiltä loppuu kaverit kesken kun asia nostetaan pöydälle, eikä asia kestä avointa käsittelyä niin, että kaikki osapuolet ovat paikalla.
- ja vielä...
älä kuitenkaan käyttäydy mitenkään aggressiivisesti, vaan pysy asiallisena äläkä syyttele tai hae oikeutta. Jos sinua kohtaan käyttäydytään näin, niin ehkä siihen on syy. On hyvin perusteltua, että saat tietää ne syyt miksi sinua kohdellaan kuten kohdellaan.
- laki omiin käsiin
ja vielä... kirjoitti:
älä kuitenkaan käyttäydy mitenkään aggressiivisesti, vaan pysy asiallisena äläkä syyttele tai hae oikeutta. Jos sinua kohtaan käyttäydytään näin, niin ehkä siihen on syy. On hyvin perusteltua, että saat tietää ne syyt miksi sinua kohdellaan kuten kohdellaan.
Juuri noin minä aloin purkaa ongelmatilannetta työpaikallani. Riisuin kiusaajilta aseet. Lisäksi seurauksena oli että vaikenijat alkoivat puhua ja vyyhti avautui kokonaisuudessaan. Ilmapiiri raikastui kertaheitolla.
- Vaihda
työpaikkaa. Ei siinä muu auta. Olin samanlaisessa työpaikassa yhdessä vaiheessa ja ei siinä mikään auta. Pois vaan ennen kuin hermot niin itseään täyttä oleviin p*********n menee.
- -
Pahin mitä voit itsellesi tehdä on se että suutut tästä kiusaamisesta tai annat sen jotenkin vaikuttaa tunne-elämääsi. Tästä aiheutuu masennusta, stressiä ym. Jos sinä suutut, saa vastapuoli aiheen jolla savustaa sinut ulos firmasta.
Kannattaa olla välittämättä kaikesta epäoikeudenmukaisuudesta mitä firmassa tapahtuu. Mieti ainoastaan sitä mikä on lain mukaan oikein. Jos et tiedä mikä on lain mukaan oikein, et voi syyttää itseäsi jos et tunne työlakeja, mutta jos kukaan ei huomauta sinulle mistään vääristä teoista, hyväksyvät nämä ihmiset omalla työpaikalla moraalittomuuden. Tällaiseen firmaan kasvaa moraaliton työhenki eikä sitä saa helposti puhdistettua sen jälkeen kun sinut on savustettu ulos firmasta. Jos ihmiset haluavat savustaa sinut ulos firmasta, hyväksy tämä fakta, älä nöyristele äläkä pyri olemaan ystävällinen äläkä missään nimessä mielistele ketään. Pyri etsimään uusi työpaikka, mutta ole rehellinen itsellesi ja muille siitä että sinua mahdollisesti yritetään savustaa työpaikalta pois. Älä sano muille työtovereille että sinua yritetään savustaa elleivät he ole itse sitä myöntäneet. Jos he syrjivät sinua, toimi sen pohjalta. Sano ettet viitsi häiritä niitä jotka vaikuttavat suuttuvan siitä jos olet heidän lähellä. Jos sinua vastaan on jo käännytty, on hyvin vaikea lähteä miellyttämään niitä jotka ovat päättäneet savustaa sinut ulos firmasta. Työpaikalla ei ole pakko pärjätä. Jos itse osaa hommansa hyvin, on syytä vaihtaa työpaikkaa tai perustaa oma yritys. - Jani 2
Minäpä kerron lyhyest oman tarinani. Olen määräaikaisena julkisella sektorilla. Työsuojeluvaltuutettuna oleva vanhempi nainen alkoi ilkeillä minulle. Kerroin lopulta esimiehille asiasta. Nainen raivostui ja kiisti kaiken. Hänelle kauheinta oli jäädä esimiesten silmissä kiinni. Nyt hän ei ole enää huutanut minulle. Ei uskalla. Mutta hautoo varmasti kostoa. Hän ajaa ihan selvästi taloon vasta tullutta uutta kaveria minun paikalle, koska liehittelee ja kehuu tätä uutta kaveria. Kaveri on vasta valmistumassa. Kun kaverilla oli mennyt tentti läpi tämä nainen hihkui ja kiljui riemusta kahvipöydässä :)
- paraneeko?
Ai että akkalauma - no ei millään, koska nokkimijärjestys on ensisijalla, töistä 5.
Vaiha duunipaikkaa. - OwnMind
KIUSAAMINEN EI OLE KOSKAAN SALLITTUA. Lähde siitä työpaikasta jos voit ja perusta vaikka oma yritys alalle josta pidät. Ei kiusaa kukaan ja olet oman itsesi nainen. Ei tarvitse sietää juoruilijoita, kyräilijöitä, kateellisia, kiusaavia, ääliöitä. Älä ole jonkun muun alaisuudessa, ole oman itsesi päällikkö.
- Työpaikalla.
Tehdään töitä eikä seurustella,silloin ei voi huomatakaan kuppikuntia. Tuntuu siltä että yhä useampi pitää työpaikkaa paikkana,jossa keskustellaan joutavia ja hengaillaan kavereiden kanssa ja ollaan kuin hiekkalaatikolla ja unohdetaan olennainen,eli työn tekeminen.
- Ovihäirikkö
Järjetöntä, kaikkeen muuhun löytyy aikaa muttei töiden tekemiseen. Ovella roikkuva häirikkö kertoo tarinaansa ja kun en ole kiinnostunut, lähtee seuraavalle ovelle häiriköimään omia asioitaan.
- Yhdistetyt voimat
Niinpä, ja kun on useampi samaa mieltä niin sieltähän se totuus löytyy...kiusaajien mielestä...yksin on paha olla vastassa näitä mielipiteitä. Kiusaajanhan hakee mielipiteilleen turvakaaren ja vähän värittellee tarinaansa ja johan on liuta kiusatun kintereillä.
Töihin on tultu tekemään töitä eikä kyttäämään toisten vikoja. Tai jos tähän on aikaa niin on liikaa väkeä palkattuna. - Näin meillä
Meillä on myös narsisti kakkosena. Hänellä on jatkuva tarve korostaa sitä, että hän jakaa käskyt siinä talossa ja joka vitun asiasta on pakko päästä sanomaan, oli siihen aihetta tai ei. Teen työni kiitettävästi ja kauppiaalta on tullut suoraan älyttömän hyvää palautetta, kuten myös asiakkailta ja muilta työntekijöiltä. Tämä kyseinen kakkonen ei anna kenellekään palautetta hyvin tehdystä työstä vaan pyrkii tietoisesti etsimään jatkuvasti kaikista jotain virheitä, jotta pääsisi pätemään. Vapaapäivä-toiveita ei toteuteta, vaan synttäreitäkin juhlin 12-tuntisella työpäivällä. Vaihdoin tähän työpaikkaan muutama kuukausi sitten ja olen vuokratyösopimuksella ensimmäisen 6kk, joten aika varpaillaan siellä saa olla.
- -Ihminen-
Mikä vittu siinä on, ettei nuo itseään täynnä olevat ääliöpomot tajua, että firman tulos siinä vain kärsii, kun tällaista lapsellista kiusaamista pitää toteuttaa työpaikalla.
Tosihan on että ihminen on jälkeen jääneempi henkisesti nykyään kuin ennen. Siinäpä suurin syy, miksei firmat tuota ja menee konkurssiin enenemässä määrin ?
Porukan energia kuluu, tehokkaan työnteon sijaan, tällaisen jälkeenjääneisyyden pohtimiseen ja vääntämiseen.
Sitäkö tosiaan halutaan firmoissa ...?
Tuijottakaa itseänne peilistä ja kysykää sitä itseltänne jokainen. - huwittunut lähinnä
Meidänkin työpaikalla on pari onnettoman noloa tyyppiä, joiden tapana apinoida esimiehensä tekemisiä, harrastuksia ja nyt jopa vaatetusta.
Hankinnatkin pitää olla samoja. Sitten kimpassa nauretan kovaan ääneen ja nälvitään tiettyjä, joita heidän kuppikunta ja lapselliset juttunsa ei kiinnosta.
Ihemetyttää, millaisena tuollaiset pyrkyri-pellet pitävät itseään ? - ollut ja nähnyt
Moi.
Olin vuosia sitten työpaikassa, jossa kuppikuntien muodostamista (alaisia vastaan!) järkkäili omavaltaisella toiminnallaan pomoni, koko osaston esinainen.
Se oli ihmisten usuttamista toisiaan vastaan, ja yritystä uutsata tietpja toisten (työntekijöiden) yktiyiselämästä. Pirullista, myrkytti
Pomilla oli oma suosikkijärjetelmönsä, jonka mukaan hän yritti siirrellä ihmisiä eri kuppikuntiin.
Jostain ihme syystä minä "pääsin" pomon armoihin (varmaan siksi, että tulin ihmisten kanssa toimeen ja mulla ajateltiin olevan olevan jotain tietoa tyäntekijöiden elämästä muualla kuin töissä.
Niin muuten olikin, mutta en minä siitä pomolleni tai muillekaan kertoillut.
Viimeinen pisara oli, kun pomo ja hänen sisäpiirinsä kutsuivat "ihan vain iltapäivädrinkuille näin viikonlopun päätteeksi.
Selvisi äkkiä, ettäi " leppoisan tuokion" tarkoitus oli lypsää tietoja työkavareista.
Keksintekosyyn, ja lähdin kiireitäni kovasti pahoitellen.
Vähin äänin hankin uuden työpaikan ja sanoin sen jälkeen itseni irti.
Voi niitä raukkoja, jotka siihen työpaikkaan joutuivat jäämään!
Jälkeenpäin olen kuullut, että nainen on ihan yhtä sietämätön kuin aiemminkin.
Eli jos mahdollista, vaihta t-paikkaa! - Valmis ero 19v. sitt
Olen tosiaan joutunut sellaisen uhriksi. Vaihdoin työpaikassa toimipistettä. Ja sekään ei auttanut minulle alkoi tapahtua erikoisia asioita ja jouduin jäämään töistä pois ja siitä tulee neljä vuotta! Ja lopun voi kuvitella, kun putoaa peruspäivärahalle!
" On se tosiaan mahtavaa, kun toisilla on työaikana aikaa juoruta asioista ja vedellä omia johtopäätöksiä, vaikka tosiasiassa ei asiata tiedä MITÄÄN! Sitten tuo vielä omat sukulaisensa viemään muiden tuuraajien paikkoja ja kun sekään ei riitä, niin voihan sitä tietenkin ryypätä työnantajan piikkiin joka päivä ja kun sekään ei riitä niin vie työpaikalta tyhjät asiakkaiden pullot ja purkit kotiin vaatimattoman monen sadan kilometrin päähän ja kun sekään ei vielä riitä, niin sitten täytyy "ottaa" työnantajalta vielä vapaa-ajan eväätkin koko perheelle! Voisi viranomaisia kiinnostaa.. Taidan alkaa harrastaa tiedottamista.. Ja kun tällä Kati-rouffalle ei riitänyt edes se, että minulta meni kaikki, niin täytyy nähtävästi vainota vielä senkin jälkeen kun menetin työn ja kaikki!! Ahneella on paskainen loppu SANOTAAN! - jgshldgf
Sellainen neuvo Raamatustakin tuttu että mitä kylvää sitä niittää. Eli jos ne vittuilee se vielä kostautuu heille, ja sinä voit olla mukava heille niin se tulee näkymään pidemmän päälle! Positiivisuutta ja kärsivällisyyttä matkaan!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329