Lohduttavia sanoja, rakkauden ja armon ääntä, Hyvän paimenen ääntä.
Loppusanat saivat sydämeni liikuttumaan.
Kiitos taivaan Isälle.
Pyhä Henki puhui Marin kautta
20
334
Vastaukset
- On vielä Areenalla
Voimala-ohjelmassa saivat viisaat uskovaiset naiset äänen.
- HIENO OHJELMA
Oli tarkkaan jäsennetty. jokaisella kolmesta oli tärkeää sanottavaa ja maltillisesti ja samalla suorapuheisesti puhuivat!
- katinka
Mari on ihana tasapainoinen nainen ei ole katkeroitunut, loppusanat todella liikuttavat!
- -----KIITOS---------
Myönnän että kyyneleet pyrki ulos kun ohjelma loppui, Mari lopetti sen niin sanomattoman kauniisti ja puhuttelevasti.
"Nainen, mitä itket?"
Saatiiin hetki armoa........................................................................ - Hyvä pappi tullee
-----KIITOS--------- kirjoitti:
Myönnän että kyyneleet pyrki ulos kun ohjelma loppui, Mari lopetti sen niin sanomattoman kauniisti ja puhuttelevasti.
"Nainen, mitä itket?"
Saatiiin hetki armoa........................................................................Eipä voi kiistää.
Maristahan on tulossa hyvä pappi Pentikäisen & Leppäsen sukuun.
- Upeita naisia!
Kyllä mä koen että kaikki kolme olivat erinomaisen hyviä, hyvä ulosanti ja paljon sisältöä siinä mitä sanoivat. Jokaiselal oli asia jonka tunsi tosi hyvin.
Ei mene pitkään kun esim. Meri-Anna Hintsalasta tulee professori, niin hyvin hän osasi kuvasta tutkimustyötä ja tuloksiaan sekä perustella. Erittäin kiinnostavia näkökulmia.
Näistä naisista saa vl liike olla ylpeä! - Hieno ohjelma!!
Kaikki naiset olivat hyviä, hieno ohjelma!
Minua puhutteli kuitenkin eniten Johanna Hurtigin aitous, onhan hänellä kyllä eniten elämänkokemustakin, se siinä näkyi. - Voimalassa voimaaaaa
http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/1481242
tuo lopetus oli kliseinen ja niin moneen kertaan kuultu magdalan maria juttu, mutta muuten pidin hänen puheestaan.:)
ilman noita huippuosaavia juontajia tuo ohjelma ei olisi mitään!- onnenkeiju
Ihana ohjelma, hienot sukulaisnaiset siellä viisaita juttelivat!
itku tuli, helpotus ja hyvä olo hetkeksi. Ikäänkuin joku olisi ymmärtänyt minuakin, minun kärsimys olisi tullut edes hiukan keveämmäksi. - ...yks vaa
onnenkeiju kirjoitti:
itku tuli, helpotus ja hyvä olo hetkeksi. Ikäänkuin joku olisi ymmärtänyt minuakin, minun kärsimys olisi tullut edes hiukan keveämmäksi.Sama kokemus, niin tää osui ja liikutti... olen minäkin olemassa ja saan olla....
- Voi että!
onnenkeiju kirjoitti:
itku tuli, helpotus ja hyvä olo hetkeksi. Ikäänkuin joku olisi ymmärtänyt minuakin, minun kärsimys olisi tullut edes hiukan keveämmäksi.Tuntemisissa ollaan!!!!
- etsivä-xx
Minuun eivät Marin loppusanat tehonneet, vaikka niitä olenkin monesti Raamatusta lukenut. Näin vain siksi, että jotenkin koin näistä esiintyjistä aidoksi vain Hintasalan. Mari puhui oikeuksista, joita hänellä on vanhoillislestadiolaiseen uskoon, voisin sanoa samaa oikeudestani omaan uskooni ev lut kirkossa, missä olen itse kasvanut ja elänyt. Marin kaltaiset naisteologit yhdistyksineen ovat sensijaan muita pois ajamassa, vaikka hunajaisella äänellä koittavat muuta sanoa.
Asioita vain pintapuolisesti tuntevana, minusta Hintsala oli asiallinen ja sellainen kuin millaisina minä olen tutkijoita tuntenut. Jotenkin minulle jäi sellainen kuva että hänen on Jumalan sallinut tulla heitetyksi hyvin kipeiden kysymysten äärelle ja sitten asiosta on vain muovautunut jotakin sellaista, mitä minä en enää pysty ymmärtämään. Mutta enhän minä niitä tapahtumaketjuja tunne.- Lukijasi
Sulla oli täsäs looginen virhe, saanen huomautta. Mari Leppänen ei ole vastuussa siitä mitä joku naisteologien yhdistys ajaa.
- Toteaja.
Ymmärrän ajatuksesi siinä valossa, että et voi koskaan ymmärtää, mitä tarkoittaa syntyminen liikkeeseen ja kasvaminen siinä.
Silti kunnioitan ajatustasi, vaikka se onkin teoreettinen :) - 48-98
Toteaja. kirjoitti:
Ymmärrän ajatuksesi siinä valossa, että et voi koskaan ymmärtää, mitä tarkoittaa syntyminen liikkeeseen ja kasvaminen siinä.
Silti kunnioitan ajatustasi, vaikka se onkin teoreettinen :)Kyllä jos pitäisi panna paremmuusjärjestykseen, niin kyllä Hintsala oli ehdottomasti heikoin. Käsittämättömän maltillisesti ja vanhoillislestadiolaisuutta loukkaamatta puhui asioista Johanna Hurtig. En ole koskaan oikein pitänyt hänestä, mutta nyt hän saa minunkunnioitukseni ja ihailuni. Mari Leppäsestä olen aina pitänyt ja nytkin hän hyvin asiallisesti ja lempeästi ja erittäin fiksusti ja terävästi otti kantaa kipeisiinkin asioihin ja tuntui että hän kaikesta huolimatta rakastaa omaa uskonyhteisöään, vaikka yhteisö ei näytä rakkauttaan häntä kohtaan, vaan päinvastoin.
- Kiitos Johanna!!
48-98 kirjoitti:
Kyllä jos pitäisi panna paremmuusjärjestykseen, niin kyllä Hintsala oli ehdottomasti heikoin. Käsittämättömän maltillisesti ja vanhoillislestadiolaisuutta loukkaamatta puhui asioista Johanna Hurtig. En ole koskaan oikein pitänyt hänestä, mutta nyt hän saa minunkunnioitukseni ja ihailuni. Mari Leppäsestä olen aina pitänyt ja nytkin hän hyvin asiallisesti ja lempeästi ja erittäin fiksusti ja terävästi otti kantaa kipeisiinkin asioihin ja tuntui että hän kaikesta huolimatta rakastaa omaa uskonyhteisöään, vaikka yhteisö ei näytä rakkauttaan häntä kohtaan, vaan päinvastoin.
Samoin, minunkin mielestä Johanna Hurtig on rautainen lastensuojelun asiantuntija, hän esiintyin erittäin hyvin ja asiantuntevasti ohjelmassa.
Kyllä nuoremmatkin naiset olivat hyviä, he olivat hyvä tiimi. - etsivä-xx
Toteaja. kirjoitti:
Silti kunnioitan ajatustasi, vaikka se onkin teoreettinen :)Ei minun ajatuskeni ole teoreetinen. Te ette sitten tunne niita asoita, jotka ajavat ihmisä ulos ev lut kirkon tavallisin kirkkouskovan paikalta. Ette teidä mikä halvekisinta vallitsee ev lut kirkossa. Tai tietäisitte jos lukisitte Kirkko ja kaupunki -lehteä tai tietäisitte mitä Juntumaan toiminta kirkossa oikeasti aiheuttaa. Haluatte olla sokeita toiselle todellisuudelle ja kieltää siellä olevat piirteet. Mitenkä ottaa vastaan Juntumaan kehoituksen perustaa oma kirkko sellainen perinteinen kirkon jäsen, joka ei kuulu mihinkään vahvaan taustayhteisöönkään. On ihan yksin sen kanssa, että pappi ilmoittaa, että et ole uskon vakaumukseni kanssa toivottu ihminen kirkossa vaikka et itse ole muuttanut vakaumustasi mitenkään. Tämän näkevät monet kirkkoherrat Suomessa, mutta eivät saa toimia oikeaksi katsomallaan sovinnollisella tavalla tukkapipo änkyröiden feministien vaateiden vuoksi. Nämä naiset ovat suuna päänä huutamassa Marien perään, mutta ainoatakaan puheenvuoroa heidän oman toiminnastaan ei käsitellä niin, että mielessä olisi olisiko tarpeen käydä omassa mielessään tutkimaan omia motiivejaan.
- Arvostukseni!
Kiitos Johanna!! kirjoitti:
Samoin, minunkin mielestä Johanna Hurtig on rautainen lastensuojelun asiantuntija, hän esiintyin erittäin hyvin ja asiantuntevasti ohjelmassa.
Kyllä nuoremmatkin naiset olivat hyviä, he olivat hyvä tiimi.Ihailen ja arvostan entistä enemmän Johanna Hurtigia. Hänen esiintymisensä oli loistava. Mitä kaikkea hän onkaan joutunut kestämään. Siitä huolimatta hänellä oli edelleen päähuoli lasten turvallisuus ja hyvä lapsuus. Hurtig ei puhunut mitään itsestään ja leimatuksi tulemisestaan. Ainoa mitä hän myönsi oli että on pettynyt liikkeen reagointiin. hurtig piti omat murheensa sisällään.
Muutkin olivat hyviä. Kovissa paineissa on ollut myös Mari Leppänen, ja silti niin erinomaisen asiallinen ja fiksu. hintsalalla on selvästi tutkijan rooli, ja lisäksi voimakas lojaalisuus hertäysliikkeelle.
kaikki kolme olivat mukana arkkipiispan ja piispojen Salmi ja Kalliala kutsumassa keskustelutilaisuudessa SRK:n johdon kanssa viime keskiviikkona. - 8+1
etsivä-xx kirjoitti:
Ei minun ajatuskeni ole teoreetinen. Te ette sitten tunne niita asoita, jotka ajavat ihmisä ulos ev lut kirkon tavallisin kirkkouskovan paikalta. Ette teidä mikä halvekisinta vallitsee ev lut kirkossa. Tai tietäisitte jos lukisitte Kirkko ja kaupunki -lehteä tai tietäisitte mitä Juntumaan toiminta kirkossa oikeasti aiheuttaa. Haluatte olla sokeita toiselle todellisuudelle ja kieltää siellä olevat piirteet. Mitenkä ottaa vastaan Juntumaan kehoituksen perustaa oma kirkko sellainen perinteinen kirkon jäsen, joka ei kuulu mihinkään vahvaan taustayhteisöönkään. On ihan yksin sen kanssa, että pappi ilmoittaa, että et ole uskon vakaumukseni kanssa toivottu ihminen kirkossa vaikka et itse ole muuttanut vakaumustasi mitenkään. Tämän näkevät monet kirkkoherrat Suomessa, mutta eivät saa toimia oikeaksi katsomallaan sovinnollisella tavalla tukkapipo änkyröiden feministien vaateiden vuoksi. Nämä naiset ovat suuna päänä huutamassa Marien perään, mutta ainoatakaan puheenvuoroa heidän oman toiminnastaan ei käsitellä niin, että mielessä olisi olisiko tarpeen käydä omassa mielessään tutkimaan omia motiivejaan.
"Tämän näkevät monet kirkkoherrat Suomessa, mutta eivät saa toimia oikeaksi katsomallaan sovinnollisella tavalla"
Jos se tapa ei ole kuitenkaan sovinnollinen muuta kuin itsesi mielestä? Ja se voi olla toisista jopa loukkaava ja suorastaan laiton? Naisteologit ovat kertoneet, että he ovat tiettyjen kirkossa toimivien naistenvihaajien taholta saaneet ihan sieltä 1980-luvun lopusta asti saaneet törkypostia, uhkauksia, syrjintää ja muuta niiden muka-sovinnollisten eleiden takaa. Aikansahan naiset näitä kestivätkin, kunnes tekivät asiasta rikosilmoitukset. Mutta paljastaa kyllä mitä sieltä tekopyhyyden naamion takaa pahimmillaan oikeasti paljastuu.
- 56+22
""Tämän näkevät monet kirkkoherrat Suomessa, mutta eivät saa toimia oikeaksi katsomallaan sovinnollisella tavalla tukkapipo änkyröiden feministien vaateiden vuoksi.""
Älä ole katkera näille "tukkapipo änkyröiden feministeille!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1221635Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151459Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501386- 141195
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?28799