Hei kaikki! Ajattelin kirjoittaa tähän oman tarinani seikkailuistani yhteiskunnan tukiverkostoissa. Tällä hetkellä olen "koulussa" saan opintorahaa ja sossun rahaa. Opintoraha ja asumislisä yhteensä jotain 420 euroa joka menee vuokraan ja sossusta rahaa noin 400 euroa joka kuukausi ja sähkölaskut maksaa sossu. Ruokaakaan minun ei tarvitse pahemmin ostaa kun äiti tuo aina leipä jonosta. Asun mukavasti isossa kaksiossa ja maksan vuokraa 413 euroa. Olen nyt 28 vuotias. Rahaa jää ihan mukavasti kaljaan, viinaan ja tupakkaan. Mitäs tästä sanotte?
Elän mukavasti opiskelija rahoilla
49
172
Vastaukset
- toinen opiskelija
Sen, että et ole opiskelija.
- Mikko Poika
Kyllähän minä olen. Voin opettaa sinullekin miten sitä rahaa saa.
- toinen opiskelija
Mikko Poika kirjoitti:
Kyllähän minä olen. Voin opettaa sinullekin miten sitä rahaa saa.
Jos olet opiskelija, niin kerro meille, mikä ristiriita aloituksessasi on?
- Mikko Poika
toinen opiskelija kirjoitti:
Jos olet opiskelija, niin kerro meille, mikä ristiriita aloituksessasi on?
Ei mitään ristiriitaa saan opintorahaa ja asumislisää asun sukulaisten omistamassa asunnossa halvalla vuokralla ja minulla on oikeus toimeentulotukeen koska opintoraha ja asumislisä eivät riittä kattamaan muuta kuin vuokran.
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Ei mitään ristiriitaa saan opintorahaa ja asumislisää asun sukulaisten omistamassa asunnossa halvalla vuokralla ja minulla on oikeus toimeentulotukeen koska opintoraha ja asumislisä eivät riittä kattamaan muuta kuin vuokran.
Opintolainaa en ole ottanut koska en varmaan ikinä pystyisi maksamaan sitä takaisin...
- virhe on siinä, että
Mikko Poika kirjoitti:
Opintolainaa en ole ottanut koska en varmaan ikinä pystyisi maksamaan sitä takaisin...
Sossu ei anna toimeentulotukea jos et ole hakenut opintolainaa, sitä on pakko hakee tai sit on pärjättävä pelkällä opintotuella ja asumislisällä ei tuu sossusta rahaa jos ei oo opintolainaa haettu.
- Se oikea opiskelija
Mikko Poika kirjoitti:
Eli et siis ole opiskelija. Sinulla ei ole hajuakaan opiskelijan saamista tuista.
- Mikko Poika
virhe on siinä, että kirjoitti:
Sossu ei anna toimeentulotukea jos et ole hakenut opintolainaa, sitä on pakko hakee tai sit on pärjättävä pelkällä opintotuella ja asumislisällä ei tuu sossusta rahaa jos ei oo opintolainaa haettu.
Kuules nyt mulla on pitkä historia mielenterveysongelmista ja hyvät yhteydet sossuun ja kyllä ne nyt kuule vaan sitä rahaa antaa vaikka en lainaa ole ottanut. Asiat pitää vaan osata hoitaa ja kun on mukavia sossun tätejä auttamassa minua mielenterveysongelmaista niin kyllä vaan homma hoitu niin että opintolainaa ei tarvinnut ottaa. Lääkäriltä saa myös hyvät todistukset joka paikkaan tarvittaessa. Miettikääpä sitä.
- Mikko Poika
Se oikea opiskelija kirjoitti:
Eli et siis ole opiskelija. Sinulla ei ole hajuakaan opiskelijan saamista tuista.
Kannattais sunkin opetella hyödyntämään kaikkia mahdollisia palveluja ja tukia niin saisit enemmän rahaa.
- FF
Meinasitko oman mahdollisen perheesikin ruokkia leipäjonosta?
Sääliksi käy sinua, läheisiäsi ja tulevaa perhettäsi jos ikinä onnistut moista saamaan.
Ilo auttaa verotuksen kautta vähempiosaista.- Mikko Poika
Perhettä ei ole tarkoitus hankkia. On täällä ihmisiä jo ihan tarpeeksi muutenkin.
- Boihkjll
Sanonpahan vaan, että se loppuu tuo rahantulo jos ei ala opinnot edetä ja kela saattaa periä jo maksetutkin takaisin.
- Mikko Poika
Kela ei voi periä mitään kun ei ole mitään mitä periä joten taloudellisista syistä johtuen he joutuvat jo lainkin mukaan luopumaan kaikista perimis yrityksistä. Eikö ole mahtavaa?
- -l-
Mikko Poika kirjoitti:
Kela ei voi periä mitään kun ei ole mitään mitä periä joten taloudellisista syistä johtuen he joutuvat jo lainkin mukaan luopumaan kaikista perimis yrityksistä. Eikö ole mahtavaa?
Pystyy perimään niin, että vähentää maksettavia etuuksia.
- Mikko Poika
-l- kirjoitti:
Pystyy perimään niin, että vähentää maksettavia etuuksia.
Ei se haittaa saan sen kuitenkin toimeentulotukena. Sillä ei ole väliä vaikka vähentäisivät sieltä kun saan sossusta kuitenkin sen mitä en kelasta saa koska suomen laissa on määritelty niin sanottu vähimmäismäärä joka jokaisen ihmisen kuuluu saada kuukausittain. Eikö ole mukavaa?
- sdsddxccxgb
ei kerry eläkettä.Eläkkeellä kuolet nälkään siitä pitää huolen kokoomus
- Mikko Poika
Se ei haittaa. Kuolen varmaan muutenkin jo ennen kuin ehdin eläke ikään.
- Oikea opiskelija
Turha aloitus, valehteleva provo.
- Mikko Poika
Ei muuten ole valhetta. Minun ei tarvinnut opintolainaa ottaa sain siitä erityis vapautuksen pitkäaikaisten mielenterveys ja päihdeongelmien takia. Pitää vaan olla hyvät yhteydet sossuun.
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Ei muuten ole valhetta. Minun ei tarvinnut opintolainaa ottaa sain siitä erityis vapautuksen pitkäaikaisten mielenterveys ja päihdeongelmien takia. Pitää vaan olla hyvät yhteydet sossuun.
"Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunta katsoi toimeentulotukilakia koskeneesta hallituksen esityksestä antamassaan valiokuntamietinnössä, että tilanteessa, jossa opiskelija ei voi esimerkiksi luottohäiriöistä johtuen saada pankista opintolainaa, opiskelijalle on järjestettävä vastaavin ehdoin muu mahdollisuus rahoittaa opintojaan lainalla. Ellei tällaista mahdollisuutta ole käytettävissä, opintoja tulee voida valiokunnan mielestä harkinnan perusteella rahoittaa myös toimeentulotuella."
http://pre20031103.stm.fi/suomi/pao/toimeentulotuki/osa1_4.htm#3_3
Lukekaa lakia. Myös mielenterveys ja päihde ongelmien takia voi saada toimeentulotukea vaikka ei ottaisi opintolainaa ja siinä huomioidaan myös se että mitkä mahdollisuudet opiskelijalla on tulevaisuudessa maksaa opintolaina takaisin.
- "Alta nollan"
Varmaan toimii niin kauan kuin 400/kk riittää ja status on opiskelija. "Opintojen" jälkeen sossun täti ohjaa hakemaan töitä tai leikkaa tukea. Eikä naiset tykkää luusereista.
- Mikko Poika
Minua ei haittaa vaikka naiset eivät tykkäisi luusereista. Parempi onkin että pysyvät kaukana minusta. Monet naiset kuvittelevat itsestään liikoja. Minä en heidän hyväksyntäänsä tarvitse ja sossun täti ei voi leikata tukea jos se aiheuttaa sen että tuloni jäävät alle laissa määritellyn minimi toimeentuloon vaadittavan rajan. Se olisi ihmisoikeus rikkomus. Kokoomus on muuten aivan turha puolue. Monet köyhät opiskelijat vaan jostain syystä äänestävät sitä kun eivät tajua edes omaa parastaan tai ovat pelkkiä pyrkyreitä ja juppeja.
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Minua ei haittaa vaikka naiset eivät tykkäisi luusereista. Parempi onkin että pysyvät kaukana minusta. Monet naiset kuvittelevat itsestään liikoja. Minä en heidän hyväksyntäänsä tarvitse ja sossun täti ei voi leikata tukea jos se aiheuttaa sen että tuloni jäävät alle laissa määritellyn minimi toimeentuloon vaadittavan rajan. Se olisi ihmisoikeus rikkomus. Kokoomus on muuten aivan turha puolue. Monet köyhät opiskelijat vaan jostain syystä äänestävät sitä kun eivät tajua edes omaa parastaan tai ovat pelkkiä pyrkyreitä ja juppeja.
Myöskään kesätöitä minun ei tarvitse hakea vaikka nykyään opiskelijat ovatkin velvoitettuja siihen koska lääkäriltä saan lausunnon joka vapauttaa minut kesätöistä työ kyvyttömyyden perusteella. Eikö ole ihanan oikeudenmukaista? Joka pennin jonka tämä yhteiskunta riisti minun perheeltäni tulen saamaan takaisin.
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Myöskään kesätöitä minun ei tarvitse hakea vaikka nykyään opiskelijat ovatkin velvoitettuja siihen koska lääkäriltä saan lausunnon joka vapauttaa minut kesätöistä työ kyvyttömyyden perusteella. Eikö ole ihanan oikeudenmukaista? Joka pennin jonka tämä yhteiskunta riisti minun perheeltäni tulen saamaan takaisin.
Minä kyllä tiedän mitä silloin 90 luvulla pankin johtaja käski minun äitiä tekemään nimittäin ottamaan henkivakuutuksen ja menemään narun jatkoksi. Minä tulen perimään kaiken sen takaisin jonka yhteiskunta on minulle velkaa.
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Minä kyllä tiedän mitä silloin 90 luvulla pankin johtaja käski minun äitiä tekemään nimittäin ottamaan henkivakuutuksen ja menemään narun jatkoksi. Minä tulen perimään kaiken sen takaisin jonka yhteiskunta on minulle velkaa.
Ehkä monet vaan eivät osaa käyttää kunnolla näitä yhteiskunnan palveluja.
- Tyhmät opiskelijat
Mikko Poika kirjoitti:
Vain tyhmä opiskelija äänestää kokoomusta! Kokoomus ei aja muiden kun rikkaiden etua ja luokkayhteiskuntaa.
Onko tyhmät opiskelijat syyllisiä kun nykypäättäjämme ovat rikollisia? - Mikko Poika
Tyhmät opiskelijat kirjoitti:
Vain tyhmä opiskelija äänestää kokoomusta! Kokoomus ei aja muiden kun rikkaiden etua ja luokkayhteiskuntaa.
Onko tyhmät opiskelijat syyllisiä kun nykypäättäjämme ovat rikollisia?Monet nuoret 18-35 tai jotain sellaista valitettavasti ottavat kaikki televisiosta tulevat vaikutteet vastaan ilman minkäänlaista kritiikkiä. He eivät tietoisesti mieti sitä että nuo pukumiehet tuolla televisiossa ja muualla mediassa kyllä puhuvat tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden puolesta mutta todellisuudessa heillä on aivan omat suunnitelmat joissa tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus koskettaa vaan niin sanottua porvarillista "yläluokkaa" He samaistuvat näiden poliitikkojen ja muiden rikkaiden porvareiden "hienoon" elämäntapaan. He näkevät kuinka he niin hienot vaatteet päällä jauhavat televisiossa tasa-arvosta ja muista hyvinvointi yhteiskunnan perus tukipilareista kuten esimerkiksi työstä. Sitähän he sanovat muunmuassa kokoomus että suomi pidetään hyvinvointi valtiona työllä ja reippailla ja ahkerilla isänmaallisilla nuorilla. Heillä on kuitenkin aivan omat motiivinsa ja intressinsä näiden lausuntojensa takana. Itse suurin osa heistä on syntynyt niin sanottuihin rikkaiden piireihin ja todellisuudessa he ajavat sitä että suomesta pikkuhiljaa ja salakavalasti tehdään rikkaiden veroparatiisi. Tämän heidän suunnitelman mukaan kaikki toimeentulo lakkautetaan, terveydenhuolto muuttuu maksulliseksi sen näkee nyt jo siitä että kun menet lääkäriin saat odottaa aikaa pari kuukautta ja kun sinne pääsevät he määräävät vain mielialalääke reseptin joka vaivaan. Älkää myöskään luulko että sosiaalitoimen tai kelan työntekijät olisivat teidän puolellanne. Sinne ovat soluttautuneet porvareiden kätyrit kokoomuksen ja muiden rikkaiden avustuksella tekemään päätöksiään. Opiskelijoiden pakollinen kesätyökin on porvarillinen keksintö ja on osa heidän katalaa suunnitelmaansa jossa suomesta hitaasti kiduttamalla tuhotaan keskitysleirien tapaan kaikki yksilöt jotka ovat sairaita tai työkyvyttömyyttä. Psykiatrit laativat suunnitelmiaan vain ihmisten tuhoamiseksi ja heistä suurin osa on porvareiden kätyreitä. Kiitos ja hyvät päivän jatkot kaikille!
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Monet nuoret 18-35 tai jotain sellaista valitettavasti ottavat kaikki televisiosta tulevat vaikutteet vastaan ilman minkäänlaista kritiikkiä. He eivät tietoisesti mieti sitä että nuo pukumiehet tuolla televisiossa ja muualla mediassa kyllä puhuvat tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden puolesta mutta todellisuudessa heillä on aivan omat suunnitelmat joissa tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus koskettaa vaan niin sanottua porvarillista "yläluokkaa" He samaistuvat näiden poliitikkojen ja muiden rikkaiden porvareiden "hienoon" elämäntapaan. He näkevät kuinka he niin hienot vaatteet päällä jauhavat televisiossa tasa-arvosta ja muista hyvinvointi yhteiskunnan perus tukipilareista kuten esimerkiksi työstä. Sitähän he sanovat muunmuassa kokoomus että suomi pidetään hyvinvointi valtiona työllä ja reippailla ja ahkerilla isänmaallisilla nuorilla. Heillä on kuitenkin aivan omat motiivinsa ja intressinsä näiden lausuntojensa takana. Itse suurin osa heistä on syntynyt niin sanottuihin rikkaiden piireihin ja todellisuudessa he ajavat sitä että suomesta pikkuhiljaa ja salakavalasti tehdään rikkaiden veroparatiisi. Tämän heidän suunnitelman mukaan kaikki toimeentulo lakkautetaan, terveydenhuolto muuttuu maksulliseksi sen näkee nyt jo siitä että kun menet lääkäriin saat odottaa aikaa pari kuukautta ja kun sinne pääsevät he määräävät vain mielialalääke reseptin joka vaivaan. Älkää myöskään luulko että sosiaalitoimen tai kelan työntekijät olisivat teidän puolellanne. Sinne ovat soluttautuneet porvareiden kätyrit kokoomuksen ja muiden rikkaiden avustuksella tekemään päätöksiään. Opiskelijoiden pakollinen kesätyökin on porvarillinen keksintö ja on osa heidän katalaa suunnitelmaansa jossa suomesta hitaasti kiduttamalla tuhotaan keskitysleirien tapaan kaikki yksilöt jotka ovat sairaita tai työkyvyttömyyttä. Psykiatrit laativat suunnitelmiaan vain ihmisten tuhoamiseksi ja heistä suurin osa on porvareiden kätyreitä. Kiitos ja hyvät päivän jatkot kaikille!
Joku voisi tähän todeta että mikä verparatiisi tämä on kun veroja vaan nostetaan koko ajan, mutta siinähän se katala juoni piileekin nostetaan veroja kunnes työttömillä, huonopalkkaisilla ja työkyvyttömillä ei enään ole varaa osallistua tähän kapitalistisen kulutusyhteiskunnan toimintaan rahoittamalla sitä ostamalla esimerkiksi ruokaa ja muita tarpeellisia sekä ei niin tarpeellisia asioita. Tästä on seurauksena se että suomi jakautuu rikkaiden ja köyhien luokkiin ja väistämättä on tästä myös seurauksena se että eduskunta toteaa perustoimeentulon olevan nykyisellä verotuksella turhaa ja näin ollen he päättävät lakkauttaa sen jos suomi sitten ajautuu sisällis sotaan niin siitä seuraa todellista tuhoa ja hävitystä. Suomi ajautuu kohti tuhoa ahneudessaan.
- Naisiin...
ja pillunsaamiseen ei fyrkät sitten enää riitäkään, mutta sitä vartenhan onkin se flesu ;)
- Mikko Poika
Onneksi on jo kaksi vuotta siitä kun se yks vähän lihava nainen jätti mut. Ei mulla kyllä ole sitä ikävä. Onneksi voin aina käyttää omaa kättäni tarpeitteni tyydyttämiseen. Se on se niin sanottu oman käden oikeus.
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Onneksi on jo kaksi vuotta siitä kun se yks vähän lihava nainen jätti mut. Ei mulla kyllä ole sitä ikävä. Onneksi voin aina käyttää omaa kättäni tarpeitteni tyydyttämiseen. Se on se niin sanottu oman käden oikeus.
Haluan muistuttaa kaikkia miehiä siitä että naiset ovat aina ylpeitä ja ylimielisiä muita ihmisiä kohtaan. Noin tiivistetysti sanottuna naiset haluavat miehen jolla on ajokortti ja joka ajaa autolla joka antaa niille rahaa ja on niin sanotusti itsenäinen ja muotitietoinen. Elikkä toisin sanottuna naiset ovat pelkiä turhakkeita jotka vaan haluavat miestensä kautta itselleen jotain kunniaa ja jos ei sitten kelpaa niin sitten hankitaan uusi mies ja ruvetaan niin koppaviksi. Esimerkiksi tämä facebook ilmiö mikä sinänsä on iljettävä antaa monille huonosta itsetunnosta kärsiville naisille tavan pönkittää egoaan ja haukkua niitä jotka heidän mielestään ovat luusereita vaikka itse he ovat pelkkää saastaa jotka eivät mihinkään kykene jos eivät pääse näyttelemään hienoa miestään ja niin täydellistä elämäänsä.
- Fleshlight hoitaa
Mikko Poika kirjoitti:
Haluan muistuttaa kaikkia miehiä siitä että naiset ovat aina ylpeitä ja ylimielisiä muita ihmisiä kohtaan. Noin tiivistetysti sanottuna naiset haluavat miehen jolla on ajokortti ja joka ajaa autolla joka antaa niille rahaa ja on niin sanotusti itsenäinen ja muotitietoinen. Elikkä toisin sanottuna naiset ovat pelkiä turhakkeita jotka vaan haluavat miestensä kautta itselleen jotain kunniaa ja jos ei sitten kelpaa niin sitten hankitaan uusi mies ja ruvetaan niin koppaviksi. Esimerkiksi tämä facebook ilmiö mikä sinänsä on iljettävä antaa monille huonosta itsetunnosta kärsiville naisille tavan pönkittää egoaan ja haukkua niitä jotka heidän mielestään ovat luusereita vaikka itse he ovat pelkkää saastaa jotka eivät mihinkään kykene jos eivät pääse näyttelemään hienoa miestään ja niin täydellistä elämäänsä.
homman, osta sinäkin sellainen ja sijoita ylijäävät rahat. Naiset tulevat liian kalliiksi, viisas on ilman ja säästää nekin rahat!
- Mikko Poika
Ei ole muuten minun syytäni se että pystyn näin käyttämään näitä yhteiskunnan tukiverkostoja. Ne on suomen laissa määritelty nämä lakipykälät ja jos lakia tuntee niin osaa myöskin käyttää sitä hyväkseen ja vaikka tulevaisuudessa säädettäisiinkin enemmän kapitalistisia porvari riisto lakeja niin ne eivät enään koskisi minua koska laki astuu voimaan vasta sinä päivänä kun se on eduskunnassa esitetty ja toimitettu valiokunnan käsiteltäväksi jonka jälkeen se siirtyy taas eduskunnan äänestykseen ja tämän jälkeen presidentin hyväksyttäväksi, joka muuten on vain typerä muodollisuus. Mutta näin ollen minua ei voida asettaa vastuuseen siltä ajalta jolloin ovat toiset lait olleet voimassa. Eikö olekin mukavaa? Että siitä vaan senkun säädätte lakejanne. Ne nimittäin ovat minulle ihan yhden tekeviä ja aina löytyy kaino kiertää yksi laki toisella. Voisin muutenkin jo monella perusteella haastaa koko suomen valtion oikeuteen.
- Esimerkkiä muille
Haasta työkkäri oikeuteen laittoman orjatyön tettämisesti niin sinusta tulee sankari.
- Mikko Poika
Esimerkkiä muille kirjoitti:
Haasta työkkäri oikeuteen laittoman orjatyön tettämisesti niin sinusta tulee sankari.
Kela ja työkkäri ovat kyllä kohdelleet minua kaltoin esim. yrittäessään valheellisin perustein kieltää minulta minulle kuuluvat etuudet ja pakottaessaan minut orjatyöhön monen vuoden ajan surkealla palkalla. Minä kun opiskelen sosiaali ja terveysalalla niin miksi kela ei suostunut myöntämään minulle aluksi edes opintorahaa vedoten päihde ongelmaani mutta lopulta he joutuivat tunnustamaan lakia ja hyväksymään hakemukseni... Muuten kela ei voi periä minulta takaisin penniäkään... ainakaan lain mukaan http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110811150119AK?OpenDocument Jos jotain liikamaksuja on ollut niin se on yleensä aina johtunut vain ja ainoastaan kelasta. No joo ehkä lopettelen tämän saarnani tältä päivältä sillä kaikki on turhuutta. Hyvät yöt kaikille.
- Mikko Poika
Kuka voisi olla minua vastaan jos Jumala on puolellani?
- pakko kysyä
Eikö yhtään ota omalle tunnolle, että pitää kerjäläisenä edetä 28-vuotiaana pitkittäen opintoja ? Eikö tee mieli töihin vai ?
- Mikko Poika
Täytyy sanoa että ei ota omalle tunnolle. Luulisin että jokainen joka sanoo haluavansa töihin on valehtelija. Kunnioitan toki niitä jotka ovat kykeneviä työssä käymään ja veroja maksamaan vaikka suuri osa saakin työn teostaan huonon palkan. Itse olen työkyvytön opiskelen vaikka kela ei sitä minulle suosittelisikaan ainakaan papereiden mukaan mutta joutuvat silti maksamaan lakisääteisen opintorahan. Kolme kertaa ainakin olen hakenut työkyvyttömyys eläkettä ja joka kerta on hakemukseni hylätty perustuen siihen että minulla on kuulemaa kyky hankkia itselleni koulutus tai hakea työttömyysturvaa. Kun lähdin opiskelemaan kela kuitenkin laittoi aluksi siitä aika karua lausuntoa mutta lain edessä heidän oli myönnettävä ne tuet jotka minulle kuuluvat. http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-elama/2012/04/19/pillerilla-toihin-miten-elamasta-tuli-tallaista/201227625/139
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Täytyy sanoa että ei ota omalle tunnolle. Luulisin että jokainen joka sanoo haluavansa töihin on valehtelija. Kunnioitan toki niitä jotka ovat kykeneviä työssä käymään ja veroja maksamaan vaikka suuri osa saakin työn teostaan huonon palkan. Itse olen työkyvytön opiskelen vaikka kela ei sitä minulle suosittelisikaan ainakaan papereiden mukaan mutta joutuvat silti maksamaan lakisääteisen opintorahan. Kolme kertaa ainakin olen hakenut työkyvyttömyys eläkettä ja joka kerta on hakemukseni hylätty perustuen siihen että minulla on kuulemaa kyky hankkia itselleni koulutus tai hakea työttömyysturvaa. Kun lähdin opiskelemaan kela kuitenkin laittoi aluksi siitä aika karua lausuntoa mutta lain edessä heidän oli myönnettävä ne tuet jotka minulle kuuluvat. http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-elama/2012/04/19/pillerilla-toihin-miten-elamasta-tuli-tallaista/201227625/139
Neil Young - No More http://www.youtube.com/watch?v=Mk7TWnvLbYk
- ............
veroja maksaa myös työtön, peräti 20% pienestä etuudesta joka on vain n.puolet palkasta ja myös usein ei saa työtä, jos on jo ikää..
- pakko kysyä
Maksaahan se, mutta sellaisesta, jota ei ole itse edes ansainnut ! :)
Ei tuota sun maailmankuvaa voi paljon esimerkkinä nähdä. Äiti kantaa ruoat vielä 28-vuotiaalle :)
Se on sitten eri asia, jos itse ei sairauden vuoksia vaikka pysty.
Mitäs teet sitten kun tukiverkot romahtavat ?
Meidän kaikkienhan on ajateltava niin, että teemme töitä, kun olemme työkykyisiä, jotta tämä hyvinvointivaltiomalli jatkuisi. Työllä tämä hyvinvointi, jota jäljellä on; pyörii. - Mikko Poika
pakko kysyä kirjoitti:
Ei tuota sun maailmankuvaa voi paljon esimerkkinä nähdä. Äiti kantaa ruoat vielä 28-vuotiaalle :)
Meidän kaikkienhan on ajateltava niin, että teemme töitä, kun olemme työkykyisiä, jotta tämä hyvinvointivaltiomalli jatkuisi. Työllä tämä hyvinvointi, jota jäljellä on; pyörii.Kun tukiverkot romahtavat tapan itseni ja siirryn henkimaailman puolelle. Olen kerran irronnut ruumiistani joten tiedän että se on mahdollista.
- Mikko Poika
pakko kysyä kirjoitti:
Meidän kaikkienhan on ajateltava niin, että teemme töitä, kun olemme työkykyisiä, jotta tämä hyvinvointivaltiomalli jatkuisi. Työllä tämä hyvinvointi, jota jäljellä on; pyörii.Ihmisen ei tarvitse olla esimerkki kenellekään. Jos muut ihmiset haluavat jonkun ihmisen esimerkkinä nähdä niin se on heidän ongelmansa.
Sanon sen, että koko jutun keksit omasta päästäsi.
- Mikko Poika
Sossu päätti ilmeisesti rangaista minua kun lupasivat että toimeentulotuki on tilillä tämän loppuviikon aikana mutta eipä ole rahoja näkynyt. Ilmeisesti eivät halunneet antaa minulle viikonloppu rahaa. Tämän vuoksi kiroan koko suomen valtion ja jos Jumala on armollinen niin jo tämän viikonlopun aikana tulevat karmeat sääilmiöt piinamaan suomea ja kaaos vallitsemaan joka puolella. Amen
- Mikko Poika
Yaniaelin, Shielin ja ja Niaielin nimessä! Te enkelit jotka olette poistaneet vihan ja tuoneet rakkautta, kauneutta, kunniaa ja kuuluisuutta minulle tuokaa minulle alistettavaksi henkilöt jotka ovat vallassa, suuret, pienet, naiset ja miehet. Amen, Amen, Selah.
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
Yaniaelin, Shielin ja ja Niaielin nimessä! Te enkelit jotka olette poistaneet vihan ja tuoneet rakkautta, kauneutta, kunniaa ja kuuluisuutta minulle tuokaa minulle alistettavaksi henkilöt jotka ovat vallassa, suuret, pienet, naiset ja miehet. Amen, Amen, Selah.
- Mikko Poika
Mikko Poika kirjoitti:
http://images.blippitt.com/wp-content/uploads/2012/04/Etan-Patz.gif
- Mikko Poika
Punainen tiili http://www.youtube.com/watch?v=oYM4hA8psdY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101199- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763