Varokaa, kun asioitte automaatilla.
Nyt on asennettu uusia suuaukkoja näihin laitteisiin eivätkä ne toimi normaalisti.
Täytyy muistaa painaa PUNAISTA hätänappia, että saa kortin koneesta ulos veloituksetta.
Taulu antoi vaihtoehdot - kysy saldoa - lataa saldoa eikä siinä ollut normaalia -keskeytä toiminto -nappulaa kuvaruudussa.
Niinpä hätäpäissäni kysyin saldoa ja nyt joudun maksamaan 50 SENTTIÄ siitä hyvästä, kun romukoneet eivät toimi!
Näitä toimintahäiriöisiä koneita oli tänään useita. Rahaa ei herunut, mutta joudut itse maksamaan.
Kysyin pankista asiaa ja syyttivät siitä, kun en älynnyt painaa punaista nappia ja nyt on vain maksettava pankille siitä, että HEIDÄN KONEENSA ovat häiriintyneet!
Toimintahäiriöiset pikapankkilaitteet
30
102
Vastaukset
- rahanmenoa
Tätä on pankkien ahneus.
Jos kaupassa pullonpalautusautomaatti nielee pulloja hyvittämättä, niin ei ole tarvinnut, kuin sanoa kassalle ja he ovat maksaneet.
Pikapankkikorttia ei ole varaa antaa nieltäväksi, kun sen takaisinsaanti kestää ties miten kauan. - card??????????
mitäs sillä rahalla?
kortilla voi maksaa, ei tarvitse tumpeloida monien laitteiden kanssa.- äitemuori*
Kyl rahaa tarvitaan, esim, tilanteessa kun kaupan maksupääte ei toimi. Ja kaikilla ei ole pankkikorttia, jolla voisi maksaa.
Tän ole itse kokenut, että rahaa plombuukissa kaiken varalta. tänä aamuna ei lähikaupan maksupääte toiminut, joten maksoin rahalla. - 29
äitemuori* kirjoitti:
Kyl rahaa tarvitaan, esim, tilanteessa kun kaupan maksupääte ei toimi. Ja kaikilla ei ole pankkikorttia, jolla voisi maksaa.
Tän ole itse kokenut, että rahaa plombuukissa kaiken varalta. tänä aamuna ei lähikaupan maksupääte toiminut, joten maksoin rahalla.Se nyt vaan on niin, että jos ei kaupan maksupääte ei toimi, niin sitten on otettava vanha höylä käyttöön. Mä en ainakaan ruokakaupan takia käteistä pidä lompsassa.
- rahanmenoa
29 kirjoitti:
Se nyt vaan on niin, että jos ei kaupan maksupääte ei toimi, niin sitten on otettava vanha höylä käyttöön. Mä en ainakaan ruokakaupan takia käteistä pidä lompsassa.
Bussimaksuihin tarvitsi rahaa (ei omiin).
En ymmärrä koko aloitusta.
Luultavasti ole liian fiksu.
Kaikilta ei kaikki aina onnistu.
Riippunee päästä.
H.- rahanmenoa
Asian ydin oli siinä, että jos haluat välttyä rahanMENETYKSELTÄ toimintahäiriöisellä pankkiautomaatilla, paina PUNAISTA nappia, jotta saat korttisi ulos koneesta.
rahanmenoa kirjoitti:
Asian ydin oli siinä, että jos haluat välttyä rahanMENETYKSELTÄ toimintahäiriöisellä pankkiautomaatilla, paina PUNAISTA nappia, jotta saat korttisi ulos koneesta.
"rahanmenoa"
Mmmm.. jaaha..
Mun korttini törröttää puoliksi ulkona.
Luottotietoni salli minulle Sirukortin.
Muistan kyllä ajan jolloin en ymmärtänyt senlaista hankkia.
H.- rahanimun
rahanmenoa kirjoitti:
Palokuntako sen kortin sieltä tulee pelastamaan, jos painaa hätänappia?
Moisesta nippelistä en ennen olekaan kuullut. - rahanmenoa
rahanimun kirjoitti:
Moisesta nippelistä en ennen olekaan kuullut.Niinpä. Pankin mielestä nuo napit on osattava ulkoa. Minä nyt joudun maksamaan siitä, kun käytin rikkinäisiä automaatteja.
Enkä ollut ainoa, joka jäi rahatta. Edessä ja takana kävi samalla tavalla ja jos menivät hekin painamaan väärää nappia, niin rahaa veloitetaan myös heidän tileiltään. - meeriamanda
rahanimun kirjoitti:
Moisesta nippelistä en ennen olekaan kuullut.Automaatit ovat kokeneet muodonmuutoksen. Jos harvoin asioi niissä saa todella ollakin tarkkana, joku kysyi mihin rahaa tarvitaan? Moneen pikkujuttuun jopa bussimaksuun, ellei tarvitse ladattua maksukorttia.
Kyllä käteisvaroja täytyy jonkunverran kotona olla, olen ollut kaupoissa joissa on katkoja... silloin ei kortista ole maksuvälineeksi. - rahanmenoa
meeriamanda kirjoitti:
Automaatit ovat kokeneet muodonmuutoksen. Jos harvoin asioi niissä saa todella ollakin tarkkana, joku kysyi mihin rahaa tarvitaan? Moneen pikkujuttuun jopa bussimaksuun, ellei tarvitse ladattua maksukorttia.
Kyllä käteisvaroja täytyy jonkunverran kotona olla, olen ollut kaupoissa joissa on katkoja... silloin ei kortista ole maksuvälineeksi.Nyt oli viimeisen viikon aikana vaihdettu suuaukko kaikkiin automaatteihin, joissa kävin ja siitäkö lie johtuu, että minä ja muut emme sieltä rahaa saaneet, mutta menetimme kyllä, kun emme ymmärtäneet painaa PUNAISTA nappia.
Asiakas laitetaan maksamaan rikkinäisestä koneesta!? - rahanmenoa
meeriamanda kirjoitti:
Automaatit ovat kokeneet muodonmuutoksen. Jos harvoin asioi niissä saa todella ollakin tarkkana, joku kysyi mihin rahaa tarvitaan? Moneen pikkujuttuun jopa bussimaksuun, ellei tarvitse ladattua maksukorttia.
Kyllä käteisvaroja täytyy jonkunverran kotona olla, olen ollut kaupoissa joissa on katkoja... silloin ei kortista ole maksuvälineeksi.Lidlissäkin käy viikottain pullonpalautusautomaatin korjaaja, mutta ei siellä asiakkaalta peritä rahaa siitä, että tämä erehtyy työntämään pullon rikkinäiseen koneeseen.
- meeriamanda
rahanmenoa kirjoitti:
Nyt oli viimeisen viikon aikana vaihdettu suuaukko kaikkiin automaatteihin, joissa kävin ja siitäkö lie johtuu, että minä ja muut emme sieltä rahaa saaneet, mutta menetimme kyllä, kun emme ymmärtäneet painaa PUNAISTA nappia.
Asiakas laitetaan maksamaan rikkinäisestä koneesta!?Toivottavasti annoit ´tulikivenmakuista´ palautetta pankkiisi. Vaikuttaa et ohjeistus on täysin unohdettu. Ajattelen ikäihmisiä, eivät he muutoksista ilman ohjausta pärjää, kuitenkin heitäkin ohjataan pois pankista ://
Muistan jokuvuosi sitten kun tumpuloin laskunmaksukoneella, kun laitoin mummun tytölle :) hieman mururahaa, ei tieten ole mitään viitenumeroa... en päässyt eteen en taa... seläntakana muitakin, pyysin voiko joku hakea pankkivirkailijan... mihis siitä ite pääsin. Missään ei lukenut et minun olisi piste siihen viitesarakkeeseen laittaa päästäkseni etiäppäin. Vähänkö keitti!
Samantein otin nettipankin käyttööni. Enkä katunut ole. - rahanmenoa
meeriamanda kirjoitti:
Toivottavasti annoit ´tulikivenmakuista´ palautetta pankkiisi. Vaikuttaa et ohjeistus on täysin unohdettu. Ajattelen ikäihmisiä, eivät he muutoksista ilman ohjausta pärjää, kuitenkin heitäkin ohjataan pois pankista ://
Muistan jokuvuosi sitten kun tumpuloin laskunmaksukoneella, kun laitoin mummun tytölle :) hieman mururahaa, ei tieten ole mitään viitenumeroa... en päässyt eteen en taa... seläntakana muitakin, pyysin voiko joku hakea pankkivirkailijan... mihis siitä ite pääsin. Missään ei lukenut et minun olisi piste siihen viitesarakkeeseen laittaa päästäkseni etiäppäin. Vähänkö keitti!
Samantein otin nettipankin käyttööni. Enkä katunut ole.Siinä oli minu vanhempia ihmisiä ja hekin sanoivat, etteivät osaa käyttää sitä.
- Hunkzahtaneitta
Useimmille palstalaisille ei ole mikään yllätys, ettet ymmärtänyt lukemaasi. Kun tuijottaa omaa napaa lukiessa, ajatukset voivat seota. Siitä on paljon todisteita monissa ketjuissa. Toivotaan, että kevät tuo jotain uutta iloa elämääsi.
- äkseeraus
Jos on niin tumpelo, ettei osaa pankkiautomaattia käyttää, pitää pysyä kotona!
- rahanmenoa
Kukaan ei osaa käyttää rikkinäistä automaattia. Paitsi nyt, kun annoin toimintaohjeet eli se PUNAISEN napin painaminen, että pääsee siitä laitteesta eroon.
Normaalisti siinä on ohjeet näytöllä, mistä painaa, mutta mitä teet, jos siinä lukee ainoastaan lataa saldoa ja kysy saldoa? Muut toiminnot ovat hävinneet.
Pankki ei ole niin inhimillinen, että jättäisi asiakasta veloittamatta, kun asiakas joutuu hätäpäissään painamaan saldokyselyn, että saa kortin irti.
- sirupiru
Aha, hyvä että annoit ohjeet.
Seuraavan kerran automaatilla siis painan punaista nappia.
En muista, minkäväristä tähän asti olen painanut.
Minunkin kortissani kyllä on siru, ei se laite sitä hotkaise.- rahanmenoa
Kyllä kone voi taltioida kortin. Siitä nyt ei pääasiassa ollut kysymys, vaan toimintahäiriöisistä koneista, joita olivat tänään kaikki kokeilemani.
Minä MENETIN rahaa, koska ohjeet olivat hävinneet näytöltä.
- nauruapimeässä
Sirukorttia EI taltioida!
Vaikka painaisi kretuliinia nappia.- rahanmenoa
Ai, mutta revitkö sinä väkisin sen kortin ulos, jos toiminnot eivät pelaa normaalisti? Minä painoin sitä käskynappulaa, mistä oli minulle vähiten harmia, mutta sekin tiesi rahanmenoa, kun mikään neutraali nappi ei toiminut.
- höpsistä
rahanmenoa kirjoitti:
Ai, mutta revitkö sinä väkisin sen kortin ulos, jos toiminnot eivät pelaa normaalisti? Minä painoin sitä käskynappulaa, mistä oli minulle vähiten harmia, mutta sekin tiesi rahanmenoa, kun mikään neutraali nappi ei toiminut.
eihän sirukortti mene automaattiin kokonaan sisälle, siitä sen voi sitten nyppästä pois halutessaan
- kummallista
En ole moista ajatellut kertaakaan että pitää painaa jotain nappia eikä siihen ole kehotettu. Korttihan ei mene mielestäni samalla tapaa sisään kuin aiemmin ja olen lopuksi vain vetäissyt kortin pois ja ottanut rahat. Pitää katsoa onko muka otettu ylimääräistä maksua tililtä mutta olisin varmaan huomannut jos niin on.
- rahanmenoa
Eihän se heti oteta, vaan minua veloitetaan saldokyselystä nyt, kun se kone oli rikki eivätkä muut nappulat toimineet. Toinen vaihtoehto olisi ollut ladata saldoa puhelimeen!
- 50ccccccccc
rahanmenoa kirjoitti:
Eihän se heti oteta, vaan minua veloitetaan saldokyselystä nyt, kun se kone oli rikki eivätkä muut nappulat toimineet. Toinen vaihtoehto olisi ollut ladata saldoa puhelimeen!
50c, älä nyt sen takia riehu nappuloinesi.
- varoitksen sana
älä ihmeessä laita korttiasi mihinään uuteen suuaukkoon. Niillä rosvot kopioivat magneettijuovasi ja nostavat sitten kaikki rahat tililtäsi
- rahanmenoa
Tässä koko draama olisi kokonaisuudessaan:
- pankkiautomaatti ei toimi normaalisti
- et ole varautunut siihen, että tililläsi käydään veloittamassa rikkinäisen koneen käytöstä
- joudut maksamaan tilinylitysmaksun
TAI
- pankkiautomaatti ei toimi normaalisti
- alat repimään korttiasi ulos koneesta ja se vahingoittuu -> joudut maksamaan itsellesi uuden kortin
- kone vahingoittuu korttisi katkeamisesta -> joudut maksamaan koneen korjausmaksun ~ 1000 €- rahanmenoa
Draama jatkuu:
- sinulla ei ole varaa maksaa tuollaisia summia etkä saa pankista lainaa
- saat haasteen käräjille
- menetät luottotietosi
- kukaan ei vuokraa sinulle asuntoa, kun joudut nykyisestäsi lähtemään
- elät kadulla tai toisten nurkissa
- kuolet pahoinpitelyn uhrina hämyisessä puistossa
Kaikki tämä vain rikkinäisen pankkiautomaatin takia, jonka rikkinäisyys ei alunperin edes ollut sinun vikasi! rahanmenoa kirjoitti:
Draama jatkuu:
- sinulla ei ole varaa maksaa tuollaisia summia etkä saa pankista lainaa
- saat haasteen käräjille
- menetät luottotietosi
- kukaan ei vuokraa sinulle asuntoa, kun joudut nykyisestäsi lähtemään
- elät kadulla tai toisten nurkissa
- kuolet pahoinpitelyn uhrina hämyisessä puistossa
Kaikki tämä vain rikkinäisen pankkiautomaatin takia, jonka rikkinäisyys ei alunperin edes ollut sinun vikasi!Minusta kyllä tämän pitäisi johtaa vielä tuohon mayakalenterin maailmanloppuun, zemppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713