Kuinka paljon (skaalalla 1-10) teitä harmittaa se että yhteiskunnassa puhuu järki ja demokratia, eikä usko ja Raamattu?
Pika-Gallup
7
51
Vastaukset
- Jeesusrakastaasinua
Harmittaa sinun puolestasi, että harrastat moisia provoja.
- Uskon puolesta
Näin yhteiskunnan kuuluisi toimia:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012042015476431_ul.shtml
Vatikaani jyrähti nunnille: "Keskittykää homoihin, älkää köyhyyteen" - teapot
Kuinka paljon sinua harmittaa (skaalalla 1-10) että usko ja Raamattu ovat oikeassa, kun taas järki ja demokratia väärässä?
:-)
Kysymyksesi sisältää ennakko-oletuksen. Tosiasiassa kristinusko on lisännyt demokratiaa. Lähetyskentiltä näemme että myös järjenkäyttö lisääntyy ihmisten tullessa uskoon ja vapautuessa taikauskon ym. kulttien sidoksista. Johon sinä vastaat että nämä ovat vaihtaneet taikauskon toiseen taikauskon muotoon?
Usko ja Raamattu ei ole ristiriidassa demokratian ja järjen kanssa.
Totta kai minua uskovana harmittaa ja olen surullinen, että on ihmisiä jotka eivät ole löytäneet elävää suhdetta Jumalaan, eivät ole kokeneet syntien anteeksiantamusta ja yhä ovat hengellisesti pimeydessä, kuvitellen luulojaan ja uskomuksiaan (mm. usko Jumalaan satuolentona) totuudeksi. Ehkä ajattelet että harmistumiseni johtuu siitä että minun mielestäni kaikkien pitäisi uskoa juuri niin kuin minä uskon, ja kaikki muut ajattelutavat ja uskomukset ovat minulle uhka? Minä taas ajattelen että harmistumiseni ja suruni johtuu pohjimmiltaan rakkaudesta, koska haluaisin myös lähimmäisteni pelastuvan.
Tässä mielessä vastaukseni on: 10. Sen verran olen surullinen että ihmisiltä puuttuu usko Jumalaan ja Raamattuun.
Mutta Jumala on antanut ihmiselle valinnanvapauden. Hän ei pakota ketään uskomaan itseensä. Yhteiskunta ei ole ainoastaan uskovia varten vaan on myös niitä varten, jotka eivät usko.
Seurakunnat ovat uskovia varten mutta seurakuntaelämä on vain yksi alue yhteiskunnallisessa kentässä. Seurakunnissa noudatetaan tai ainakin tulisi noudattaa Raamattuun pohjautuvaa opetusta ja uskonelämän periaatteita. Emme kuitenkaan voi vaatia samaa yhteiskunnalta.!
Koska yhteiskunnassa siis on ihmisiä, jotka eivät usko Jumalaan ja Raamattuun (mistä olen varsin surullinen), on mielestäni oikein, että seurakuntaan kuuluvia elämänohjeita ja periaatteita ei uloteta koskemaan koko yhteiskuntaa. Ei ole oikein pakottaa ei-uskovia ajattelemaan ja elämään kuten uskovat.
Tässä mielessä vastaukseni on... meinasin sanoa että yksi (vaihtoehdoista puuttuu nolla), mutta... hmm, ollakseni rehellinen, vaikea sanoa. Ehkä jotain kolmosen luokkaa? Asiaan ei voi antaa yksiselitteistä vastausta. Riippuu mm. tilanteista.
Yhteiskunta tosin kuuluu kaikille mutta on joitain yhteistä hyvää palvelevia raamatullisia periaatteita joiden soisin vaikuttavan koko yhteiskunnassa, näihin kuuluu mm. perinteinen avioliittokäsitys.
Järki ja demokratia eivät välttämättä ole ristiriidassa uskon ja Raamatun kanssa. Kyse on myös siitä kuinka järkeä käytetään. Raamattuun uskominen ei ole järjetöntä - paitsi luontaisessa syntipimeydessä olevalle ihmiselle, jolle se näyttäytyy primitiivisenä taikauskona jne.
Uskoontullut ihminen pääsee jumalalliseen aivopesuun, niin että asiat, jotka ennen näyttivät järkettömiltä, muuttuvat luonnollisiksi ja järkeviksi. Sellaista tapahtuu kun Jumala vapauttaa ihmistä ja puhdistaa häntä sisäisesti. Silloin ajattelukin vapautuu maailmallisuuden tuottamista ehdollistumista ja harhaluuloista.
Sitä aivopesua teapot suosittelee koko sydämestä, kympillä!
:-)Hienosti vastattu,, ollaan huolissaan lähimmäisistä joka on köyhä ja homoudessa matkassa hel.vettiin synteihinsä kanssa..
- -ö-
"Kuinka paljon sinua harmittaa (skaalalla 1-10) että usko ja Raamattu ovat oikeassa, kun taas järki ja demokratia väärässä?"
Ei harmita yhtään, niin kauan kun järki ja demokratia toimii paremmin kuin usko ja Raamattu. - anti-perverssi
Myönnä pois vaan, kyllä sua -Ö- riepoo...
Ethän muuten olisi tällä saitilla, lesbo-agendojesi kanssa... - senkin höpöt
höpö höpö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16212387
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454640Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1393659Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392758Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3641617Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021516Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461