Huomautus katsastuksessa

JooMuna

Pitääkö asiasta olla kuitti että on korjattu, milläs muuten todistat asian
olevan korjattu kun sanotaan että se se korjauskehutuksen asia
uusiutuu uudestaan?

Poliisi kattoo että sulla on huomautus asiasta että onko asia korjattu.
Jos vika onkin uusiutunut niin milläs todistat että korjasit sen jo
kerran itse mutta vika on taas uudelleen.

Saatat saada sakot asiasta tai jopa lähtee kilvet kun katsastuksen
huomautuksia ei ole korjattu määräaikaan mennessä.

9

3639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfggsdfghgsgsdgsdfsd

Laki taitaa sanoa että auto on oltava aina tieliikenteen vaatimassa kunnossa....

Joten pieleenhän se menee jos autosi ei sitä ole. Kilvet veks.

• no laki nyt

sanoo yhtä ja toista,aina ei voida soveltaa lakia käytäntöön

• sdjfskldjfskfskfhskd
        no laki nyt kirjoitti:

sanoo yhtä ja toista,aina ei voida soveltaa lakia käytäntöön

Ai.... Miksi muka ei?

Joku esimerkki aiheesta mahdollisesti?

• Sellast se

Yleensä kirjatut kehotukset ovat sellaisia minkä kunnon voi tarkastaa tien päällä.
      Jos sen saa vaikka huonokuntoisesta renkaasta, niin seuraavaan katsastuskertaan saakka se on rasitteena otteessa, jos jokin toinenkin rengas menee "sakkopinnoille".

• Joe merkattu

"vasen eturengas vaihdettava", niin sen voi vaihtaa vaikka oikealle taakse, eikä saa samasta sakkoa. En suosittele, turvallisuus tarkeintä.

• hyvä kysymys

Sain huomautuksen tuulilassa olevasta viasta näkökentässä. Seuraavana päivänä lasin vaihdosta sain kiven murikasta osuman tuuulilasiin lähes samaan paikkaan kuin edellisessäkin lasissa. Viallisella lasilla mennään toistaiseksi. Ratsiaan ei ole jouduttu ja katsotaan mitä sanovat katsastuksessa seuraavan kerran. Onneksi kuitti vaihdosta on rekisteriotteen mukana.

• lsjdflsndfksdflsdfsk

Ajat viallisella autolla ja olet velvollinen saamaan sakot, kävisin itse vaihtamassa lasin samantien.

Ääriesimerkkinä voisi verrata tilenteeseen jossa auto kolaroidaan rankasti katsastusta seuraavana päivänä. Runko on mutkalla, lasit rikki ja pellit solmussa... Jos asennoidutaan kuten edellinen kirjoittaja, niin autollahan voi ajaa, kun leima on paperissa ja paperi mukana.

Turvallista? No ei.

• lukutaito?
        lsjdflsndfksdflsdfsk kirjoitti:

Ajat viallisella autolla ja olet velvollinen saamaan sakot, kävisin itse vaihtamassa lasin samantien.

Ääriesimerkkinä voisi verrata tilenteeseen jossa auto kolaroidaan rankasti katsastusta seuraavana päivänä. Runko on mutkalla, lasit rikki ja pellit solmussa... Jos asennoidutaan kuten edellinen kirjoittaja, niin autollahan voi ajaa, kun leima on paperissa ja paperi mukana.

Turvallista? No ei.

"Ajat viallisella autolla ja olet velvollinen saamaan sakot, kävisin itse vaihtamassa lasin samantien."

Äläpäs innostu!
        Edellinen kirjoittaja kirjoitti saaneensa huomautuksen lasissa olevasta viasta, ei korjauskehotusta. Jos auto on "viallinen", katsastuksessa tulee hylätty, joka on sama asia kuinkorjauskehotus. Tällöin on kuukausi aikaa korjata vika ja käyttää auto jälkitarkastuksessa.

• lsdjfglskdnflsnfsfs

Et ihan ymmärtänyt pointtia.

Jos sinulla on autossa viallinen tuulilasi, tyhjä rengas tai vaikka jousi poikki. Sillähän voi ajaa jos siitä on vain huomautus?

Näin Suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe