3. Ongelma "Missä mun lapsenvahdittava on?"

Ihmiskunta Sinde

Osuisiko ihan oikeaan tämä keskustelu? Tämä keskustelu on musta tuntuu....
Mulle jouduttiin osoittaan ihan erikseen turvasyistä Flash-irroittelun takia osoittamaan lapsenvahti ympäristöön, ihan koko perheen turvaksi. Tosin meiltä oli mennyt ryhmänohjaus vähän sekaisin, kun vanhasta ruskeasta piirongista oli mennyt *älykähmässä, jossa mummoni ja tätini silloin, niihin aikoihin liikkuivat, toinen vasemman puoleinen jalka poikki. Samoihin aikoihin, koin lapsuuden ajan masennusta, ja sekavuus-tiloja.
- Ei, hänelle pitää maksaa.... ;( :D, :D....
On niin surullista, on niin pahennusta aiheuttavaa, hänen sanansa, ja hänen kylmä pelokas mielensä: "Tämä ei sitten välttämättä ole sun parhaaksi." Siten hän pelkäsi luomatta ajatustakaan muille ihmisille, mun turvallisuudelle. Se tuntui niin kylmältä.... Jättäen tosin rauhaan ja yksin, mutta moniksi pitkiksi ajoiksi....
-Taas meille tuli joku. Joku outo, joku sellainen asia, josta en yksinkertaisesti tiedä mitään, taas meille tuli jotain vaarallista, taas saattaa olla jotakin väkivaltaista.
- Hei... Tämä on vain sosiaalista kanssakäymistä, ei tämä satu. Ei, ei sosiaalinen vuorovaikutus satu, sanoi hän jo silloin.
En voinut kuin pyöritellä silmiä päässäni.... Taas jotain tällaista inhottavaa, julkista tai julkeaa...
- De va så hemska, publiken och pengarna allting var så småa. Någon som du vetat men du minskar inte sitter där och tittat på dig,
-UUh.... Det var inte ditt problemet. Jag måste såga att han måste varas där, ått mig. Att åt mig. Jag var känslat, men inte så kärleken eller äslkat att jag måste göras ingenting, sådant speciellt.
-Nej, det var så hemska vad han menar, jag måste vara tysstna. Lysnna vad han behöver, nej jag såg.... Och din läkaren är din barnen terapeutten och så kallas hemska-terapeutten.
-Var inte så arg, och i krimen nästa gången när jag ser dig. Var inte så violent.
- "Men jag måste vara..." Du behöver inte, men jag måste, det är någon så kallas att sitt älskat.

Jäikö tää päälle, että mää en muista mikä on väkivaltainen?
- Se on så kallas Vad helvete det var hela världen, lika en våld.
Jos käy jollekin mulle näin, ettei ole kuin suomenkielinen koulu, eikä ympäristö ymmärrä kuin Suomea. Jos käy jollekin muulle näin, että on Flash-leikit leikitty väärin, ja äidinkieli on joku aivan toinen, mitä ympäristö puhuu, tai huomaa puhuvansa. Tai että äidinkieli on suomenruotsi.
-Nej, jag göras min själv. Jag var i någon dröm från språket när jag kommer, att jag minskar inte als, att jag är också svenskan, en riktigt finlands-svenskan.
-Mår du bättre nu?, frågar en blond, eller hård bruna håren har han, av mig.
-Jå, lite....
-Jå, det kan kanske vara hela landbruket problemet, med i hela dessa människan. Men med hela i människor....

9

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Singneer-Sinde82

-Jå, det var tittat så, att du är inte också din själva...
      - Är det mental sjukdomar, eller är det inte mental sjukdomar, att dig.
      - Vad har du gjort, frågar den här mannen mån
      - Kan det vara problemet? frågar hans gruppen-människan
      - Nej, det så olika, att det är absolutiska omöjligt.
      -Ja, jag fröstår, men det är också mig och mitt, hurdant kan jag säga.... Till excempeltviss problemet. Livet kan varas så olika med den här problemet.
      Hurdatn verkar ismaskinen.
      -Vetat du inte? skrattar jag.
      -Är det problemet att det är problemet från sista till nästä... Och är många gånger problemet, eller är problemet till många och är problemet till ingen, och är problemet till ingengånger.
      -Kas svaras att är problemet till nästa gång,
      -men jag är så dåligt av från min människan åt hon. Sini 9-år.

Uudelleen on nya gånger, "*ja sillä selvä. ... "
      -"Är det verksamhet? Är det servicen, är det publiken servicen?"
      Jag har den här programmet, så att jag translata också på min sjäva på och från att min miljön, sista att några i min familjen är finlands-svenskan, jå just så kallas finlands-svenskan, men jag var så yngre barnen att jag blev lättat tröttat och nervous.
      Återviss......... Återviss nytt...
      -Vad om ordboken? Är det nytt, är det nya.....
      Jå, kanske så att min helmeten skriver självligtviss.

• Oiskonesunikäsiä?S.N

Men min farmor bestälda mig, och betjäntä, hon bestälde den här programmen som är i verksamhet när jag var unga barnen. Ett ung barnen som är barnenbarnen när jag var 6 månad spädbarnen är kanslat och älskat ord,
        -*Vill du melskat?
        Nej, det var farmors gamla svenska. Så jag har translataren programmet, coh pogrammet.
        Frågar någon av min farmor.
        - Nej, det var absolutiska, sådantviss.
        -Jag kunde inte, men jag tänktet, jag var och villa vara hur *såm henne. Jag vill varas sådant än farmor, det vär tilldigare säkerthet-problemet när jag var 6 månad gamla spädbarnen.

Kun hän huoritteli mua, kun vaihtoi pesukoneen päällä vaippoja.
        - Ei kannata vaihtaa pesukoneen päällä vaippoja. Tämä on meidän suomenruotsalaisen oikeuden ongelma.
        -Hei, ootsä terroristi?
        - Hei, oletko romani?
        -Är du romanen? Ovatko mummon veljen lapset kavereitasi?
        -Jå, det området är så litet, miljön i min huvud när jag är sex månad gamla barnen är så liten.
        -En osaa taivutteita välttämättä ihan joka päivä.
        -Hei, ootsä suomenruotsalainen?
        - Hei, en ihan ole,mutta mulla on sellainen kääntäjä. Muuten täältä oikeudesta, här på *tings.

Se oli vähän vaikea, ehkä erityisesti raskas, mutta osaan kyllä niin halutessani, mutta se voi viedä useita tunteja, ehkä useita minuutteja esim kääntää tuo lause: Ovatko mummon veljen lapset kavereitasi?, ruotsiksi.
        - Jag diskuterar lite till V...... Nej, det var absolutiska mig inte min sjäv mit...
        -Varför borjat du diskuterar åt mig?
        - Oli niin raskasta... Det var så tunga.
        -Se oli asia ja ongelma, joka vain täytyi kääntää. Hoitaa ongelma, järjestää asia.
        - Det var sagen och problemet som måste jag ordnat.
        Ympäristö voi olla vaarallinen.
        Miljön kan vara farligt.
        Iskä kysyi tästä kielestä kiinnostumisesta.
        - Että kun ne ei kiinnosta, eikä kiinnostu, tästä mun kielestä ollenkaan.
        Hän lämmittää ulosheitettyä turvaistuinta.
        - Helvetti, kun ne ei tosiaan innostu siitä.

Mutta sulla on kuitenkin tosiaan kauhean hyvä tämä ohjelma...

• Ihmiskunta Sinde
        Oiskonesunikäsiä?S.N kirjoitti:

Men min farmor bestälda mig, och betjäntä, hon bestälde den här programmen som är i verksamhet när jag var unga barnen. Ett ung barnen som är barnenbarnen när jag var 6 månad spädbarnen är kanslat och älskat ord,
        -*Vill du melskat?
        Nej, det var farmors gamla svenska. Så jag har translataren programmet, coh pogrammet.
        Frågar någon av min farmor.
        - Nej, det var absolutiska, sådantviss.
        -Jag kunde inte, men jag tänktet, jag var och villa vara hur *såm henne. Jag vill varas sådant än farmor, det vär tilldigare säkerthet-problemet när jag var 6 månad gamla spädbarnen.

Kun hän huoritteli mua, kun vaihtoi pesukoneen päällä vaippoja.
        - Ei kannata vaihtaa pesukoneen päällä vaippoja. Tämä on meidän suomenruotsalaisen oikeuden ongelma.
        -Hei, ootsä terroristi?
        - Hei, oletko romani?
        -Är du romanen? Ovatko mummon veljen lapset kavereitasi?
        -Jå, det området är så litet, miljön i min huvud när jag är sex månad gamla barnen är så liten.
        -En osaa taivutteita välttämättä ihan joka päivä.
        -Hei, ootsä suomenruotsalainen?
        - Hei, en ihan ole,mutta mulla on sellainen kääntäjä. Muuten täältä oikeudesta, här på *tings.

Se oli vähän vaikea, ehkä erityisesti raskas, mutta osaan kyllä niin halutessani, mutta se voi viedä useita tunteja, ehkä useita minuutteja esim kääntää tuo lause: Ovatko mummon veljen lapset kavereitasi?, ruotsiksi.
        - Jag diskuterar lite till V...... Nej, det var absolutiska mig inte min sjäv mit...
        -Varför borjat du diskuterar åt mig?
        - Oli niin raskasta... Det var så tunga.
        -Se oli asia ja ongelma, joka vain täytyi kääntää. Hoitaa ongelma, järjestää asia.
        - Det var sagen och problemet som måste jag ordnat.
        Ympäristö voi olla vaarallinen.
        Miljön kan vara farligt.
        Iskä kysyi tästä kielestä kiinnostumisesta.
        - Että kun ne ei kiinnosta, eikä kiinnostu, tästä mun kielestä ollenkaan.
        Hän lämmittää ulosheitettyä turvaistuinta.
        - Helvetti, kun ne ei tosiaan innostu siitä.

Mutta sulla on kuitenkin tosiaan kauhean hyvä tämä ohjelma...

-Jos hänellä ei ole kavereita, niin meillä on paljon sun ikäsiä tuttuja?
        -Eikä kiinnostu tästä mun kielestä ollenkaan.
        Oisko tämä tämä asia....
        Jos hänellä ei ole kavereita, niin meillä on paljon sun ikäisiä tuttuja, jopa ihan omia sukulaisia.
        Iskää rupesi itku ärsyttämään, hän lämmitteli autosta haettu ulosheitettyä turva-istuinta.
        - Kun se ei elä...
        -Kun se on mulle täysin elävä, se ikävöi ja on yksin, kylmänä, enkä voi koskaan olla huolia, huolia sillä.
        - Sanoi Kasper-kiltti kummitus, hän kertoi vitsin.
        "Kun ne ei kiinnostu siitä mun kielestä, kun se on erikieli, kuin suomenkieli."
        - Että esine on yksin.
        -Eikun mä kiinnostun nyt tästä nukkumisesta, tästä nukkumaan menemisestä, V... ehkä on jo.
        -Etkä tästä iskän kielstä... Että esim. koko tulevaisuus pitää tuhota.
        - Eikai sellaisesta nyt kiinnostu á. vauvakaan, b. sosiaalityöntekijäkään, c. poliisi ja pappikaan.
        -En minä nyt mihinkään pihalle lähde. Miten sä noin myöhään valvot?
        -Meillä kävi rosvoja, iskä on kauhean huolestunut, ja hän vain katselee sitä turva-istuinta. Meillä oli käynyt rikos, oli käynyt rikollisia, me sanotaan aina näin, rosvoja autossa, murtovarkaita.
        -Sitä pitää lämmittää.
        -Siis, ihan oikeasti kaveriksi tänne sisälle? Onko iskä niin kiva?
        Me oltiin hyvin järkyttyneitä...
        Voi että, vauva voi järkyttyä tuollaisesta rikollisuudesta pahasti, ja mennä siitä ihan sekaisin. Hän voi kokea sellaista kylmää ja kamalaa tunnetta, kuin mitä näitä nyt on kuolon kangistamaa, kuolon kankeaa, kylmää kauhua kuolasta, kylmää kauhua kuolemasta, kuolon kylmää kauhua, kylmää kuoleman kylvämää, kylvettyä kylmää kuolemaa, kylmän kuoleman kauheutta, ja pysähtyä siihen hetkeksi......
        -Vaikka kuinka kauan kokea sitä tunnetta. Hän jäykistyy ja kokee sitä kylmyyttä, kun on joutunut rikoksen uhriksi. Hän ymmärtää sen, tehdyn rikoksen.

Yllättävän vakava asia, jos vauva on rikoksen silminnäkijänä.
        "Nyt se tarttui siihen, siniseen autoon, meidän omaisuutta! Nyt se avasi auton oven ja otti sen mun, heitti sen pihalle lumihankeen, mun!"

"Hän on päässyt tv:seen, piirettyhin."

• Ihmiskunta Sinde
        Ihmiskunta Sinde kirjoitti:

-Jos hänellä ei ole kavereita, niin meillä on paljon sun ikäsiä tuttuja?
        -Eikä kiinnostu tästä mun kielestä ollenkaan.
        Oisko tämä tämä asia....
        Jos hänellä ei ole kavereita, niin meillä on paljon sun ikäisiä tuttuja, jopa ihan omia sukulaisia.
        Iskää rupesi itku ärsyttämään, hän lämmitteli autosta haettu ulosheitettyä turva-istuinta.
        - Kun se ei elä...
        -Kun se on mulle täysin elävä, se ikävöi ja on yksin, kylmänä, enkä voi koskaan olla huolia, huolia sillä.
        - Sanoi Kasper-kiltti kummitus, hän kertoi vitsin.
        "Kun ne ei kiinnostu siitä mun kielestä, kun se on erikieli, kuin suomenkieli."
        - Että esine on yksin.
        -Eikun mä kiinnostun nyt tästä nukkumisesta, tästä nukkumaan menemisestä, V... ehkä on jo.
        -Etkä tästä iskän kielstä... Että esim. koko tulevaisuus pitää tuhota.
        - Eikai sellaisesta nyt kiinnostu á. vauvakaan, b. sosiaalityöntekijäkään, c. poliisi ja pappikaan.
        -En minä nyt mihinkään pihalle lähde. Miten sä noin myöhään valvot?
        -Meillä kävi rosvoja, iskä on kauhean huolestunut, ja hän vain katselee sitä turva-istuinta. Meillä oli käynyt rikos, oli käynyt rikollisia, me sanotaan aina näin, rosvoja autossa, murtovarkaita.
        -Sitä pitää lämmittää.
        -Siis, ihan oikeasti kaveriksi tänne sisälle? Onko iskä niin kiva?
        Me oltiin hyvin järkyttyneitä...
        Voi että, vauva voi järkyttyä tuollaisesta rikollisuudesta pahasti, ja mennä siitä ihan sekaisin. Hän voi kokea sellaista kylmää ja kamalaa tunnetta, kuin mitä näitä nyt on kuolon kangistamaa, kuolon kankeaa, kylmää kauhua kuolasta, kylmää kauhua kuolemasta, kuolon kylmää kauhua, kylmää kuoleman kylvämää, kylvettyä kylmää kuolemaa, kylmän kuoleman kauheutta, ja pysähtyä siihen hetkeksi......
        -Vaikka kuinka kauan kokea sitä tunnetta. Hän jäykistyy ja kokee sitä kylmyyttä, kun on joutunut rikoksen uhriksi. Hän ymmärtää sen, tehdyn rikoksen.

Yllättävän vakava asia, jos vauva on rikoksen silminnäkijänä.
        "Nyt se tarttui siihen, siniseen autoon, meidän omaisuutta! Nyt se avasi auton oven ja otti sen mun, heitti sen pihalle lumihankeen, mun!"

"Hän on päässyt tv:seen, piirettyhin."

"Ei tosiaan olla sun kavereita."
        - Ei iskä nyt jaksa laskea, iskä nukkuu....
        Muuten hyvä, mutta sä olet juossut täällä ympäri kaupunkia ja jahdannut.
        On jo aika myöhä yö.
        -Olit varmaan niin väsyksissä
        - Ei V... nyt jaksa laskea, v... nukkuu...

"Nyt se tarttui siihen, siniseen autoon, meidän omaisuutta! Nyt se avasi auton oven ja otti sen mun, turva-istuimen, se oli beigen vaaleanruskea, ja hetti sen lumihankeen, mun! Otsa kurtistui vihasta, sain niin pahan raivokohtauksen, että sekosin, sukupuoleni poistui vihan ja raivon vallasta.
        Olin sylissä, siellä hämärän, melkein pimeän keittiön eräässä kohdassa, seisten ja vain tuijottaen ikkunasta kylmälle, paksun lumen peittämälle pihalle. Ensimmäiset hampaat olivat juuri muodostuneet Veri jähmettyi suoniin, tunsin niin paksua vihaa. Raivoa.... Pyöreäpääni, miten se kesi, se oli jo kipeä.
        -Mitä jos se on ammattinäyttelijä?kuului poliisista. Tilanne oli ihan sama...
        Itkin koko matkan portaita alas. Laitoin silmiä kiinni, oli jo myöhä. EI tässä menisi pitkään, tulisi paljon vieraita ihmisiä. Ei taas sitä tunnetta.... Minun lemmikkini oli yksin pihalla, siinä oli pehmeää ja ruskeaa karvaa. En ollut vielä nähnyt kauan.
        Kaikki auton kojelaudan paperit olivat hujan hajan pitkin ostarin pihaa, (ei tee mieli mainostaa sitä oikeeta nimeä), minut nostettiin autoon. Ei paperit piti jättää heti siihen.... Aloin huutamaan, se oli oikeastaan kone. Huusin koko matkan kotiin....Mulle oli tullut ensimmäisen hampaat, se oli ensimmäinen autokyyti. Ensimmäinen kova reissu. Tähdet loistivat taivaalla.... Mä olin odottanut tätä kylää jo kauan. Mä olin jo niin pettynyt."

Lapsi voi järkyttyä jos hänelle tulee uusia perheenjäseniä, tai hän joutuu vieraaseen perheeseen. Hän ei koe yhteenkuuluvuutta tai kokee pettymystä perheenjäsenistään, jotka eivät olekaan hänen perheensä. Lapsi voi kokea traagiseksi kuullessaan, että hänellä on eri perhe, hän pettyy kun ei kuulukaan omaan perheeseensä.

• Sinde vm-82
        Ihmiskunta Sinde kirjoitti:

"Ei tosiaan olla sun kavereita."
        - Ei iskä nyt jaksa laskea, iskä nukkuu....
        Muuten hyvä, mutta sä olet juossut täällä ympäri kaupunkia ja jahdannut.
        On jo aika myöhä yö.
        -Olit varmaan niin väsyksissä
        - Ei V... nyt jaksa laskea, v... nukkuu...

"Nyt se tarttui siihen, siniseen autoon, meidän omaisuutta! Nyt se avasi auton oven ja otti sen mun, turva-istuimen, se oli beigen vaaleanruskea, ja hetti sen lumihankeen, mun! Otsa kurtistui vihasta, sain niin pahan raivokohtauksen, että sekosin, sukupuoleni poistui vihan ja raivon vallasta.
        Olin sylissä, siellä hämärän, melkein pimeän keittiön eräässä kohdassa, seisten ja vain tuijottaen ikkunasta kylmälle, paksun lumen peittämälle pihalle. Ensimmäiset hampaat olivat juuri muodostuneet Veri jähmettyi suoniin, tunsin niin paksua vihaa. Raivoa.... Pyöreäpääni, miten se kesi, se oli jo kipeä.
        -Mitä jos se on ammattinäyttelijä?kuului poliisista. Tilanne oli ihan sama...
        Itkin koko matkan portaita alas. Laitoin silmiä kiinni, oli jo myöhä. EI tässä menisi pitkään, tulisi paljon vieraita ihmisiä. Ei taas sitä tunnetta.... Minun lemmikkini oli yksin pihalla, siinä oli pehmeää ja ruskeaa karvaa. En ollut vielä nähnyt kauan.
        Kaikki auton kojelaudan paperit olivat hujan hajan pitkin ostarin pihaa, (ei tee mieli mainostaa sitä oikeeta nimeä), minut nostettiin autoon. Ei paperit piti jättää heti siihen.... Aloin huutamaan, se oli oikeastaan kone. Huusin koko matkan kotiin....Mulle oli tullut ensimmäisen hampaat, se oli ensimmäinen autokyyti. Ensimmäinen kova reissu. Tähdet loistivat taivaalla.... Mä olin odottanut tätä kylää jo kauan. Mä olin jo niin pettynyt."

Lapsi voi järkyttyä jos hänelle tulee uusia perheenjäseniä, tai hän joutuu vieraaseen perheeseen. Hän ei koe yhteenkuuluvuutta tai kokee pettymystä perheenjäsenistään, jotka eivät olekaan hänen perheensä. Lapsi voi kokea traagiseksi kuullessaan, että hänellä on eri perhe, hän pettyy kun ei kuulukaan omaan perheeseensä.

1. Hän joutuu vain esittämään perhettä, ei siis olemaan siinä perheessä lainkaan.
        Mitähän nyt mahdan tarkoittaa?
        -Minä yritän tarkoittaa, että olisit jotenkin sekaisin?
        - Se on vähän liian vaikea asia.

• Jannellev.nytSinde
        Sinde vm-82 kirjoitti:

1. Hän joutuu vain esittämään perhettä, ei siis olemaan siinä perheessä lainkaan.
        Mitähän nyt mahdan tarkoittaa?
        -Minä yritän tarkoittaa, että olisit jotenkin sekaisin?
        - Se on vähän liian vaikea asia.

2. Pyöreäpääni, miten se kesti?
        Huolia, huolia- naapurista tulee huono olo.
        Huolia, huolia-ihmisestä tulee paha mieli.
        -Saanko mä toivottaa niille edes hyvää joulua?
        Hän on hahmoterapeutti, niin ne monesti juttelee, että mitä heille kuuluu, kun tapaa.
        Nej, normallt-viss men miljön är fel, det måste jag menar.
        Ei, ihan normaali, mutta ympäristö on väärin, sitä mun täytyy tarkoittaa, mietin hiljaa itsekseni, ettei tarvitsisi koko päivää maata huonovointisena sängyssä.
        -Tämä mun ehdottomasti pikkuveljen mania-viittoma, että hänellä on hahmoterapeutti, ja kovin järkyttyneeksi kokee myös sen vammais-ympäristön.
        -Ai mä olen unohtanut?
        - No, en kuule ole... Ei kovinkaan mahdollista.
        -Hän kysyy varmaan. "Mikä sinne tuli? Mikä siellä tuli?"
        "Tekee samalla jotain hänelle osoitettua seksuaali-valvontaa. Tenttii samalla.. Ympärsistöstä mm. " /S.E.
        -Miksen mä voi tehdä?
        - En viitsi häiritä. Sulla on niin paljon töitä...

"Ei sillä tytöllä, hänellä ei ollut puhelinta Tämä koskee tyttöjen välistä ystävyyttä, rakkautta. Sellainen maailma oli, kun synnyin.
        Niin, mä kuolen nyt näihin soittoihin, totesi Janne. Mutta onko se pörsissä käyminen vaarallista? keskusteli hän sujuvasti kiinni pitäen ja halaten 4-vuotiaalle.
        - Ei se haittaa, tai vähän huono sana, mä voin auttaa, jatkoi mielikuvitus-ystäväni Janne.
        -"Mitä mä ostin?" kysyi tytön kaveri, jota ei näkynyt. He olivat jo ehkä soittaneet poliiseille vaaleissa kasari-toppatakeissa puhelimien puuttuessa. Päivän arvoitukseksi jää, kuka soitti ovikelloa, kuka yritti tappaa?
        Joku soitti mun ovikelloa, hassua. Se soi aina, kun ajatukseni kääntyvät autistille muuttamiseen. Tämä päivän kohokohta. Soittaminen häiritsee todella, kun siitä eleistö pörssissä, työn ja tuskan takana, väärinpäin. Sitten seuraava, kysyjä, kysymys-, kuin lause. Olin leikki-ikäinen lapsi, kun istuin usein hänen sylissään, hameessa, college-asuissa. Hän luki kirjaston-kirjaa, ihan tavallinen, ajattelin. Ajatuksia, ei mulla tarvinnut olla paljon ja seurassani oli Janne. Ajatukset saattoivat olla vaarallisia, eikä niistä koskaan tarvinnut hiiskua kenellekään. Arvaa missä olitiin, Pörsissä. Se ei mikään mahtavan hieno paikka ollut. Jakke oli serkkuni kanssa, mä sen iskän kanssa, mielikuvituksessa, In my dreams.... "

• Sinde vm-82
        Jannellev.nytSinde kirjoitti:

2. Pyöreäpääni, miten se kesti?
        Huolia, huolia- naapurista tulee huono olo.
        Huolia, huolia-ihmisestä tulee paha mieli.
        -Saanko mä toivottaa niille edes hyvää joulua?
        Hän on hahmoterapeutti, niin ne monesti juttelee, että mitä heille kuuluu, kun tapaa.
        Nej, normallt-viss men miljön är fel, det måste jag menar.
        Ei, ihan normaali, mutta ympäristö on väärin, sitä mun täytyy tarkoittaa, mietin hiljaa itsekseni, ettei tarvitsisi koko päivää maata huonovointisena sängyssä.
        -Tämä mun ehdottomasti pikkuveljen mania-viittoma, että hänellä on hahmoterapeutti, ja kovin järkyttyneeksi kokee myös sen vammais-ympäristön.
        -Ai mä olen unohtanut?
        - No, en kuule ole... Ei kovinkaan mahdollista.
        -Hän kysyy varmaan. "Mikä sinne tuli? Mikä siellä tuli?"
        "Tekee samalla jotain hänelle osoitettua seksuaali-valvontaa. Tenttii samalla.. Ympärsistöstä mm. " /S.E.
        -Miksen mä voi tehdä?
        - En viitsi häiritä. Sulla on niin paljon töitä...

"Ei sillä tytöllä, hänellä ei ollut puhelinta Tämä koskee tyttöjen välistä ystävyyttä, rakkautta. Sellainen maailma oli, kun synnyin.
        Niin, mä kuolen nyt näihin soittoihin, totesi Janne. Mutta onko se pörsissä käyminen vaarallista? keskusteli hän sujuvasti kiinni pitäen ja halaten 4-vuotiaalle.
        - Ei se haittaa, tai vähän huono sana, mä voin auttaa, jatkoi mielikuvitus-ystäväni Janne.
        -"Mitä mä ostin?" kysyi tytön kaveri, jota ei näkynyt. He olivat jo ehkä soittaneet poliiseille vaaleissa kasari-toppatakeissa puhelimien puuttuessa. Päivän arvoitukseksi jää, kuka soitti ovikelloa, kuka yritti tappaa?
        Joku soitti mun ovikelloa, hassua. Se soi aina, kun ajatukseni kääntyvät autistille muuttamiseen. Tämä päivän kohokohta. Soittaminen häiritsee todella, kun siitä eleistö pörssissä, työn ja tuskan takana, väärinpäin. Sitten seuraava, kysyjä, kysymys-, kuin lause. Olin leikki-ikäinen lapsi, kun istuin usein hänen sylissään, hameessa, college-asuissa. Hän luki kirjaston-kirjaa, ihan tavallinen, ajattelin. Ajatuksia, ei mulla tarvinnut olla paljon ja seurassani oli Janne. Ajatukset saattoivat olla vaarallisia, eikä niistä koskaan tarvinnut hiiskua kenellekään. Arvaa missä olitiin, Pörsissä. Se ei mikään mahtavan hieno paikka ollut. Jakke oli serkkuni kanssa, mä sen iskän kanssa, mielikuvituksessa, In my dreams.... "

"Ei sieltä saakaan kahtella ennenkuin iskä tulee."
        - Sei ei ole oma perhe.
        Pikkusenko ottaa silmiin kipeää jo.
        -Joo, mutta mää hengitän samalla sydän- ja verenkiertoelimistöllä.
        -"Ei helvetti olenko mä jo niin iso, että musta on hallusinaatio?"
        - En tiedää...
        - On, se osti kaupasta laatikon olutta, ja mä toruin ankarasti sellaisesta kalsari-kännäämisestä. Se on mun pakastin-LSD. Aivan samannäköinen, en mä nyt jaksa näistä kriisiytyä, kun en ehkä edes osaa.

Tästä Mikaelilta...
        Hän oli ihan normaalin oloinen, mutta sekin muuttui Smurfeista. Mulla oli joku froteinen sininen frotee-collegepuku, taas. Taisi olla samettia.
        -Joo, kokeilin auton rattia anttilan kulmalla, laitoin vilkkua ja soitin auton torvea.
        Kun oli kerran naamiaisetkin, joilla poistettiin nestehukkaa.
        -Ei ne on erikseen. Tässä on Jukkiksellekin aina välillä näitä töitä....
        Ihan vain jonkun sekopäisen manian takia.
        - Ei kun sitä terveydenhoitajaa.... Ei kun otat yhteyttä terveydenhoitajaan,
        -Ei se varmaan osaa auttaa, kun se tulee se seksiaddiktio näistä hahmoterapioista, ja kävelyttämisestä, keltaisesta potkupuvusta.

Niin hengittelen samasta sydän- ja verenkiertoelimistöstä, keuhkojen toimintojen, keuhkoverenkierron ja *respiraattori-hoidon kanssa. Se on vähän kuin laatta-lattioiden mosaiikkia, mutta ei se siitä aseesta kerro millään tavalla.
        -No, kertoo se. Mä en pysty edes katsomaan koko ohjelmaa, se on niin turha, niin sekava, ja mistään ei löydy turvaa. Se on selkeästi salainen ase, joka tainnuttaa. Se on selkeästi hieman liian pelottavaa,suositus-ikä oli juuri mun ikäisille. Suositus-ikä oli juuri mun ikäisestä vähän ylöspäin.
        -Niin, tämä yhdistää... Voi ruveta törmäilemään.

3.Nej. men vill hon melskat, hur det sägar och hur mår hon från huvud?
        Vara och VARIT funderades i verksamhet som hjälper någopn från publiken. Så måste troas så, att det är vackrast sagen som jag vill så; (att se) från världen.
        -Nej, det är absolutiska förbjudet?
        Ethän kiusaa lapsia, vaikka oletkin albiino? (jatkuvasti autettava)
        - Ei tunnistaminen ja erottaminen ei ole ihan näin varmaa.
        - Varmasti ei saa tappaa, että sen erottaa aina ongelmaksi.
        -Mutta voiko hänelle tarjota sellaista?
        - Ei hän loukkaantuu hirveästi?
        - Mäkin loukkaannun se on niin painava ja raskas asia. Huono juttu, kun on niin vaikea.
        -Onko hänen palveluistaan muuten huolehdittu?
        - On... On hänen veljensä laittanut.
        -Joo, jos tämä onnistuu.

• .....Sindevm-82
        Sinde vm-82 kirjoitti:

"Ei sieltä saakaan kahtella ennenkuin iskä tulee."
        - Sei ei ole oma perhe.
        Pikkusenko ottaa silmiin kipeää jo.
        -Joo, mutta mää hengitän samalla sydän- ja verenkiertoelimistöllä.
        -"Ei helvetti olenko mä jo niin iso, että musta on hallusinaatio?"
        - En tiedää...
        - On, se osti kaupasta laatikon olutta, ja mä toruin ankarasti sellaisesta kalsari-kännäämisestä. Se on mun pakastin-LSD. Aivan samannäköinen, en mä nyt jaksa näistä kriisiytyä, kun en ehkä edes osaa.

Tästä Mikaelilta...
        Hän oli ihan normaalin oloinen, mutta sekin muuttui Smurfeista. Mulla oli joku froteinen sininen frotee-collegepuku, taas. Taisi olla samettia.
        -Joo, kokeilin auton rattia anttilan kulmalla, laitoin vilkkua ja soitin auton torvea.
        Kun oli kerran naamiaisetkin, joilla poistettiin nestehukkaa.
        -Ei ne on erikseen. Tässä on Jukkiksellekin aina välillä näitä töitä....
        Ihan vain jonkun sekopäisen manian takia.
        - Ei kun sitä terveydenhoitajaa.... Ei kun otat yhteyttä terveydenhoitajaan,
        -Ei se varmaan osaa auttaa, kun se tulee se seksiaddiktio näistä hahmoterapioista, ja kävelyttämisestä, keltaisesta potkupuvusta.

Niin hengittelen samasta sydän- ja verenkiertoelimistöstä, keuhkojen toimintojen, keuhkoverenkierron ja *respiraattori-hoidon kanssa. Se on vähän kuin laatta-lattioiden mosaiikkia, mutta ei se siitä aseesta kerro millään tavalla.
        -No, kertoo se. Mä en pysty edes katsomaan koko ohjelmaa, se on niin turha, niin sekava, ja mistään ei löydy turvaa. Se on selkeästi salainen ase, joka tainnuttaa. Se on selkeästi hieman liian pelottavaa,suositus-ikä oli juuri mun ikäisille. Suositus-ikä oli juuri mun ikäisestä vähän ylöspäin.
        -Niin, tämä yhdistää... Voi ruveta törmäilemään.

3.Nej. men vill hon melskat, hur det sägar och hur mår hon från huvud?
        Vara och VARIT funderades i verksamhet som hjälper någopn från publiken. Så måste troas så, att det är vackrast sagen som jag vill så; (att se) från världen.
        -Nej, det är absolutiska förbjudet?
        Ethän kiusaa lapsia, vaikka oletkin albiino? (jatkuvasti autettava)
        - Ei tunnistaminen ja erottaminen ei ole ihan näin varmaa.
        - Varmasti ei saa tappaa, että sen erottaa aina ongelmaksi.
        -Mutta voiko hänelle tarjota sellaista?
        - Ei hän loukkaantuu hirveästi?
        - Mäkin loukkaannun se on niin painava ja raskas asia. Huono juttu, kun on niin vaikea.
        -Onko hänen palveluistaan muuten huolehdittu?
        - On... On hänen veljensä laittanut.
        -Joo, jos tämä onnistuu.

2. "Se johtuu Hellistä."
        -helli mua.....
        Helli aloitti vahingossa terrorismin viime päivillään.
        -Miksi se aloitettiin?
        - Lähti pituuskasvut ja luustot.
        - ja sitten se alueisto oli vielä väärin siihen sopivalla tavalla.

Että oli yksi uskonnollinen frustraatio, diakonin poika frustraatio
        Että oli kaksi uskollinen kiihkomieliyys frustraatio, lahko-toiminta
        Että oli kolme eristetty uskonnollinen alue näkyvästi Kaikki näkee mut-Olen yksin-ajatuksella väärin.
        Että oli neljä selkeä rajaus uskonnolliseen kiihkoiluun, ja sillä harjoitettavaan vaaralliseen ja väkivaltaiseen uskonnolliseen kiihkomielisyyteen.
        Että oli viisi selkeästi tehtävä ilmoitus uskonnollisen skitsofrenian ja vaarallisen paranoidin skitsofrenian leviämisestä, joka vahingoitti lapsia.
        että yksi lahkojen toiminta, kaksi Jumalkäsitys Kaikki näkee mut- Olen yksin-ajatus, kolme yritysoiminta ja uskonnollinen kiihkomielisyys, neljä uskonnollinen kiihkoilu ja turvallisuus, frustraatiollinen palvonnallinen uskonnollisuus, viisi uskonnollisesti kiihkoilevat palvonnalliset uskovaiset, kuusi uskonnollinen palvonta uskonnollisella kiihkomielisyydellä,

-On teilläkin työpaikat taas.
        Mä vähän kesken tässä....
        Missä?
        Tässä alueisto ilmoituksessa.

• Ihmiskunta Sinde
        .....Sindevm-82 kirjoitti:

2. "Se johtuu Hellistä."
        -helli mua.....
        Helli aloitti vahingossa terrorismin viime päivillään.
        -Miksi se aloitettiin?
        - Lähti pituuskasvut ja luustot.
        - ja sitten se alueisto oli vielä väärin siihen sopivalla tavalla.

Että oli yksi uskonnollinen frustraatio, diakonin poika frustraatio
        Että oli kaksi uskollinen kiihkomieliyys frustraatio, lahko-toiminta
        Että oli kolme eristetty uskonnollinen alue näkyvästi Kaikki näkee mut-Olen yksin-ajatuksella väärin.
        Että oli neljä selkeä rajaus uskonnolliseen kiihkoiluun, ja sillä harjoitettavaan vaaralliseen ja väkivaltaiseen uskonnolliseen kiihkomielisyyteen.
        Että oli viisi selkeästi tehtävä ilmoitus uskonnollisen skitsofrenian ja vaarallisen paranoidin skitsofrenian leviämisestä, joka vahingoitti lapsia.
        että yksi lahkojen toiminta, kaksi Jumalkäsitys Kaikki näkee mut- Olen yksin-ajatus, kolme yritysoiminta ja uskonnollinen kiihkomielisyys, neljä uskonnollinen kiihkoilu ja turvallisuus, frustraatiollinen palvonnallinen uskonnollisuus, viisi uskonnollisesti kiihkoilevat palvonnalliset uskovaiset, kuusi uskonnollinen palvonta uskonnollisella kiihkomielisyydellä,

-On teilläkin työpaikat taas.
        Mä vähän kesken tässä....
        Missä?
        Tässä alueisto ilmoituksessa.

Äiti meni jo partiostakin katsomaan sitä teidän tirkistelijää.
        -Ei hän ole tirksitelijä, hän on seksi.-vakoilija.
        Ei sellaista virikettä voi pitää poissa.
        - Ei, he ovat aikuisia, ja heistä tulee aikuisia.
        Mistä sellainen julma absurdi ihosairaus, tai ihonmerkit sitten juontavat juurensa.
        -Eikö teille saa selliaistakaan?
        - Ei oikein saa.... Huomasin kesäll 2002...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe