Elikkäs jos joku ei seuraa nettiä ja näitä paljon parjattuja keskustelupalstoja autohankintoja miettiessä, saipa sitten tiedon Tsi-jakoketjuongelmista tämän päivän Tuulilasi-numeron paperiversiosta. Lehdessä on verkkojulkaisuun perustuva vajaan sivun yhteenvetojuttu ongelmasta ja nämä tutut maahantuojan kommentit.
Lehti seuraa tilannetta ja palaa asiaan, kun kerrottavaa asian tiimoilta lisää löytyy.
Voipi olla viimeinen aika myydä TSI-volsu järkevällä hinnalla pois, kun jollekkin ehkä vielä kelpaa. Huono kello näköjään kiirii kokoajan nopeammin kuin moni arvaakaan.
Jakopääjuttu myös tuulilasin paperiversiossa
26
1175
Vastaukset
- ketjupolttajatsi
Onko noissa 1,2 tsi koneissakin samaa ketjuongelmaa? eihän niitä edes ole vielä paljon ajettuina!
No onko se kovinkin kallis remppa kun ketju ja rattaat kaiketi myös vaihdetaan? eihän se nyt mikään maailmanloppu ole kun pikkusen asentaja tekee töitä ja sitten kestää .- Turbo-Uuno
Maahantuoja vahvistaa 1,4 kaksoisahdettujen ja jonkin valmistuserän 1,2 litraisten ongelman, mutta eri merkkikeskustelupalstoilla, sekä autolehdistössä mm. ulkomailla huhuja on kantautunut myös jonkun verran tavallisen turboahdetun 1,4 moottorin jakopääongelmista.
Ei kat tuo remppana maailmanloppu ole, jos osia ei joudu kauaa odottelemaan Mutta siltikin kustannukset nousevat useisiin satoihn euroihin töineen jos ei saa takuun jälkeen tapeltua virhevastuuseen. Totaalinen sirahtaminen ajossa onkin sitten moottorin täystuho, johon uppoaa helposti tonneja.
Virhevastuusta on myös muistettava, että se koskee lähinnä auton ensimmäistä omistajaa. Käytetyn volsun kolmannen omistajan mahdollisuus saada takuukorjaus rikkoutumistapauksessa voi olla aika heikko, vaikka tiedossa on, että valmistusvirheestä ongelmat johtuu.
Käytetystä TSI:stä kannattaisikin jatkossa varmistaa, että asianmukainen kettinginvaihto on aiemmin tehty.
Tästäkin toiset sanovat, että tilalle vaihdetaan täysin samat riskihilppeet, toiset ovat sitä mieltä että uusien osien varaosanumerot ovat eri. Asia kannattaa selvittää hyvin jos kätensä aikoo laittaa käytettyyn TSI:hin. - ex-tsi
Turbo-Uuno kirjoitti:
Maahantuoja vahvistaa 1,4 kaksoisahdettujen ja jonkin valmistuserän 1,2 litraisten ongelman, mutta eri merkkikeskustelupalstoilla, sekä autolehdistössä mm. ulkomailla huhuja on kantautunut myös jonkun verran tavallisen turboahdetun 1,4 moottorin jakopääongelmista.
Ei kat tuo remppana maailmanloppu ole, jos osia ei joudu kauaa odottelemaan Mutta siltikin kustannukset nousevat useisiin satoihn euroihin töineen jos ei saa takuun jälkeen tapeltua virhevastuuseen. Totaalinen sirahtaminen ajossa onkin sitten moottorin täystuho, johon uppoaa helposti tonneja.
Virhevastuusta on myös muistettava, että se koskee lähinnä auton ensimmäistä omistajaa. Käytetyn volsun kolmannen omistajan mahdollisuus saada takuukorjaus rikkoutumistapauksessa voi olla aika heikko, vaikka tiedossa on, että valmistusvirheestä ongelmat johtuu.
Käytetystä TSI:stä kannattaisikin jatkossa varmistaa, että asianmukainen kettinginvaihto on aiemmin tehty.
Tästäkin toiset sanovat, että tilalle vaihdetaan täysin samat riskihilppeet, toiset ovat sitä mieltä että uusien osien varaosanumerot ovat eri. Asia kannattaa selvittää hyvin jos kätensä aikoo laittaa käytettyyn TSI:hin.Ei ole maailman loppu, nyt kun kaikki kulut nykyään menee maahantuojan piikkiinkin takuuajan jälkeenkin (kunhan on merkkiliikkeessä huollettu, alle 60 tkm ajettu jne.).
Pitkä odotusaika vain saattaa ainakin pienemmillä paikkakunnilla olla kun osia joutuu ensin odottelemaan ja sitten korjauksessakin menee muutama päivä. Sijaisautoa ei saa sitten millään korjaamolta niin oletpa siinä sitten ilman kulkuneuvoa tyyliin viikko tai kaksi. - Huoltoneuvoja
ex-tsi kirjoitti:
Ei ole maailman loppu, nyt kun kaikki kulut nykyään menee maahantuojan piikkiinkin takuuajan jälkeenkin (kunhan on merkkiliikkeessä huollettu, alle 60 tkm ajettu jne.).
Pitkä odotusaika vain saattaa ainakin pienemmillä paikkakunnilla olla kun osia joutuu ensin odottelemaan ja sitten korjauksessakin menee muutama päivä. Sijaisautoa ei saa sitten millään korjaamolta niin oletpa siinä sitten ilman kulkuneuvoa tyyliin viikko tai kaksi.Sakssa näköjään 50-100% jatkettu takuu 6 vuoteen saakka:
http://www.motor-talk.de/news/vw-erweitert-kulanz-t3896864.html - osssss
ex-tsi kirjoitti:
Ei ole maailman loppu, nyt kun kaikki kulut nykyään menee maahantuojan piikkiinkin takuuajan jälkeenkin (kunhan on merkkiliikkeessä huollettu, alle 60 tkm ajettu jne.).
Pitkä odotusaika vain saattaa ainakin pienemmillä paikkakunnilla olla kun osia joutuu ensin odottelemaan ja sitten korjauksessakin menee muutama päivä. Sijaisautoa ei saa sitten millään korjaamolta niin oletpa siinä sitten ilman kulkuneuvoa tyyliin viikko tai kaksi.Eikö tunneta eu pykäliä.
Ei tarvi olla huollettu MERKKILIIKKESSÄ.
Apu löytyy kyllä kuluttajavirastosta. - Näin se on
osssss kirjoitti:
Eikö tunneta eu pykäliä.
Ei tarvi olla huollettu MERKKILIIKKESSÄ.
Apu löytyy kyllä kuluttajavirastosta.Määräaikaishuoltopaikan voit valita itse, mutta tarkista ensin huolto-ohjelma
Voit valita auton määräaikaishuoltopaikan itse. Varmista kuitenkin, että valitsemasi korjaamo suorittaa autosi huollon valmistajan Suomessa voimassaolevan huolto-ohjelman mukaisesti. Jos takuunantaja pystyy osoittamaan, että määräaikaishuollossa tehty virhe tai tekemättä jätetty työ on aiheuttanut autoon vian, takuunantaja voi kieltäytyä korjaamasta sitä takuun puitteissa. Tällaisessa tilanteessa virheestä vastaa huollon tekijä.
Lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/korjaaminen-ja-huolto/ - TOTUUS KIRVELEE
Huoltoneuvoja kirjoitti:
Sakssa näköjään 50-100% jatkettu takuu 6 vuoteen saakka:
http://www.motor-talk.de/news/vw-erweitert-kulanz-t3896864.htmlSAAMARIN MIINUS PAINAJAT!!
ETTEKÖ TAJUA ETTÄ JUTTU ON TOTTA !!
VW HAJOTTAA JAKOKETJUT PÄÄN JA MOOTTORIN JA VALMISTAJA MAKSAA OSITTAIN KORJUKSIA !!
OTTAAKO NOIN KOVILLE SELVÄ ASIA JONKA MYÖS VALMISTJA ITSE MÖNTÄÄ RIKKI MENEE. - sdgfgfs
Huoltoneuvoja kirjoitti:
Sakssa näköjään 50-100% jatkettu takuu 6 vuoteen saakka:
http://www.motor-talk.de/news/vw-erweitert-kulanz-t3896864.htmlEi taida pidennetty takuu muuttaa sitä tosiasiaa miksikään että ennemmin tai myöhemmin jollekkin jää paska käteen.
- asentaja..
On niissä tsi koneissa mennyt luvattoman paljon myös puolia ja suuttimia.
Oma juttu on sitten surullisen kuuluisa DSG. - Vellu898
Volkkari on Das Auto...heh heh...ja vielä niin maan perk..een rumakin!! TSI=>Testaa Se Ihmisillä!!!!!
- Susi jo syntyessään
Hauska seurata kuinka TSI-moottoreihin vaihdetaan uutta ketjua ja kiristäjää. Kellään ei ole pölähtänyt mieleen, että tuo jakoketjun kiristimen rakenne on ollut jo syntyessään ihan susi.
Ei minkäänlaista mekaanista rakennetta (jousta, räikkää tai hammastusta) estämässä jakoketjun löystymistä kun öljynpaine katoaa kiristimestä. Tästä syystä auton sammahtaminen mäkilähdössä aiheuttaa jo jakoketjun hyppäämisen ja jaon sekoamisen. Tai pysäköiminen ylämäkeen pelkän vaihteen varaan aiheuttaa saman asian.
Toinen asia mistä ei ole kukaan kirjoitellut, on tuo TSI-moottorin pakokaasuahtimen lyhytikäisyys. Satatonnia alkaa olla siinä rajoilla ja avot, ahtimesta löytyy liikaa poikittais- ja pitkittäisvälystä ja menee vaihtoon.
Ihan selkeä syy-seuraussuhde ahtimen voitelulinjan tukkeutumisesta liian harvojen öljynvaihtojen takia. Bensamoottorin palolämpötilat ovat korkeammat kuin dieseleiden ja vaikkakin TSI-moottorin pakokaasuahtimessa on nestekiertoinen jäähdytys, niin moottoriöljy edelleen karstoittuu siellä voidellessaan ja jäähdyttäessään ahtimen laakereita.
Valmistaja voisi käydä benchmarkkaamassa Mersun jakoketjun kiristäjää, ovat olleet käytössä jo iät ja ajat. Alkaahan tosin niissä Mersuissakin jakopää rallattamaan, mutta ajetut kilometrit ovat niissä jo 300-500 tkm, jolloin se on hyväksyttävää.- kansankusetus
jaa saksassa takuu 6 v, jenkeissä 8 v ? jaa suomessa lämmintä kättä, artisti maksaa
- ykaakoo
kansankusetus kirjoitti:
jaa saksassa takuu 6 v, jenkeissä 8 v ? jaa suomessa lämmintä kättä, artisti maksaa
mitä työ itkette noist jakopään ongelmista,naisilla noi jakopään tiivisteet pitää vaihtaa kerran kuukaudessa oli paljon tai vähän ajettu kone
- Dieter Sucks Günther
Uudessa Kallessakin on nyt juttu jakorasioista.
- tiukka vag usko
Tunnustakaamme uskomme:
Minä uskon wolleen
das autoon, hajoamattomaan
ajon ja nautinnon luojaan
ja itäiseen Skeidaan
konsernin ainoaan poikaan
meidän suosikkiimme
joka sikisi pyhästä turbosta
syntyi DSG askista
kärsi suomi24 aikana
ristiinnaulittiin, ruostui ja kuutioitiin
astui alas sulattoon
nousi kolmantena päivänä pajalta
astui ylös myyntitilastoon
istuu VAG:n, Keskon, Kaikkivaltiaan
oikealla puolella
ja on sieltä tuleva valloittamaan
tojoteroja ja vanhuksia
ja pyhään puhaltimeen
pyhän yhteisen vikakoodin
jako ketjun
vikojen anteeksiantamisen
vaihtohinnan ylösnousemisen
ja iänkaikkisen auton.
Aamen.- osssss
Asialinja.
- ei epäselvää enää
ja myös täältä löytyy linkejä paljon
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagenin-jakoketjuongelmat- Imago alas män
Nyt uusimmassa paperi-Tuulilasissa Ketonen suositteli pysymään erossa käytetystä 7-vaihteisesta DSG:stä, mutta varman päälle valitsemaan mielummin käytettynä manuaalivaihteisen.
Ei noita Volkkarin raatoja oikeasti kohta kukaan huoli edes ilmaiseksi. Alkaa nimittäin tällämenoa olemaan enemmän malleja, joista pitää pysyä erossa, kuin sellaisia joita uskaltaa ostaa. - valehtelet!
Imago alas män kirjoitti:
Nyt uusimmassa paperi-Tuulilasissa Ketonen suositteli pysymään erossa käytetystä 7-vaihteisesta DSG:stä, mutta varman päälle valitsemaan mielummin käytettynä manuaalivaihteisen.
Ei noita Volkkarin raatoja oikeasti kohta kukaan huoli edes ilmaiseksi. Alkaa nimittäin tällämenoa olemaan enemmän malleja, joista pitää pysyä erossa, kuin sellaisia joita uskaltaa ostaa.Ei Ketonen kehottanut pysymään DSG:stä erossa, vaan sanoi tämän hetken tiedoilla itse päätyisi manuaalivaihteiseen. Ero valheen ja totuuden välillä on melkoinen.
- Imago alas män
valehtelet! kirjoitti:
Ei Ketonen kehottanut pysymään DSG:stä erossa, vaan sanoi tämän hetken tiedoilla itse päätyisi manuaalivaihteiseen. Ero valheen ja totuuden välillä on melkoinen.
Volkkarimiehen logiikallahan jakopäärikotkaan eivät ole rikkoja, vaan normaalia kulumista.
Mitä valetta tuossa muuten oli? Lehden tekstiähän ei saa suoraa lainata, eikä ole tarpeenkaan. Kun Ketonen kirjoittaa tämän hetken tiedoilla valitsevansa mielummin manuaalivaihteisen, se tarkoittanee muiden kuin volkkarikuskien logiikalla sitä, että DSG-vaihteistoja kannattanee hänen mukaansa välttää. Ei siinä asian pyöristelyt ja pilkun nusaseminen auta yhtään. Susi mikä susi.
Hyvä että suomessa on lehti, joka uskaltaa avoimesti julkaista näistä VW-ongelmista. Se o toki ymmärrettävää, ettei viralliset VW-Sanomat, eli TM näistä paljon kertoile. - Puhut varmaan soopaa
Imago alas män kirjoitti:
Volkkarimiehen logiikallahan jakopäärikotkaan eivät ole rikkoja, vaan normaalia kulumista.
Mitä valetta tuossa muuten oli? Lehden tekstiähän ei saa suoraa lainata, eikä ole tarpeenkaan. Kun Ketonen kirjoittaa tämän hetken tiedoilla valitsevansa mielummin manuaalivaihteisen, se tarkoittanee muiden kuin volkkarikuskien logiikalla sitä, että DSG-vaihteistoja kannattanee hänen mukaansa välttää. Ei siinä asian pyöristelyt ja pilkun nusaseminen auta yhtään. Susi mikä susi.
Hyvä että suomessa on lehti, joka uskaltaa avoimesti julkaista näistä VW-ongelmista. Se o toki ymmärrettävää, ettei viralliset VW-Sanomat, eli TM näistä paljon kertoile."Lehden tekstiähän ei saa suoraa lainata, eikä ole tarpeenkaan."
Miksi ei saisi lainata jos laittaa tekstin lainausmerkkeihin ja mainitsee lähteen? Mihin perustat moisen väitteen? - asian ytimeen.
Puhut varmaan soopaa kirjoitti:
"Lehden tekstiähän ei saa suoraa lainata, eikä ole tarpeenkaan."
Miksi ei saisi lainata jos laittaa tekstin lainausmerkkeihin ja mainitsee lähteen? Mihin perustat moisen väitteen?Eiköhän keskitytä nyt siihen, että VW-DSG laatikot ovat täysiä susia ja niitä kannattaa toistaiseksi vältellä. Kirjoitusvirheistä ja muusta asiaankuulumattomasta voidaan puida sitten myöhemmin, kun VW saa laatunsa sellaiseen kuntoon, että siitä ei kirjoitettavaa enää piisaa.
Ei ne markkinoiden vaurioaltteimmat laatikot ja nyt myös moottorit parane tällä palstalla puolustelemalla ja viemällä aihetta sivuun. - Suolaa lisää...
Puhut varmaan soopaa kirjoitti:
"Lehden tekstiähän ei saa suoraa lainata, eikä ole tarpeenkaan."
Miksi ei saisi lainata jos laittaa tekstin lainausmerkkeihin ja mainitsee lähteen? Mihin perustat moisen väitteen?Ikäänkuin suolana haavoihin samaisessa Tuulilasissa oli Focuksen ihan hyvin menneen kestotestin loppuraportti, jossa perinteisesti haastatellaan paria vastaavan auton käyttäjää ja heidän kokemuksiaan suhteessa Tuulilasin vastaaviin. Siinä toinen haastatelluista käyttäjistä kertoi hypänneensä Volkkari-leiristä takaisin Fordille, kun kyllästyi 1,4 tsi Golfin jatkuviin vikoihin ja siihen, että kojetaulussa paloi milloin mikäkin varoitusvalo. Mm. DSG-laatikko oli tämänkin haastatellun autoon vaihdettu. Haastateltu kertoi, että Golfin mennessä vaihtoon autoon oli vaihdettu komponenttejä jo 20 th eurolla!!! Ja auto oli alkanut purkaantua varsin nopeasti kun jutusta sai käsityksen, että komponentteja oli vaihdettu jo takuuaikana. Ei ihme, että halusi autosta äkkiä eroon ja takaisin Fordin ratin taakse. Takuuajan jälkeen tuollainen tietäisi useimmille henkilökohtaista konkurssia.
VW kannattaa kiertää kaukaa, etenkin käytettynä välttää kuin ruttoa. Olipa ne sitten kuinka saksalaisen jämäköitä hyvänsä.
Tuntuu, että paria poikkeusta lukuunottamatta missä vain nyky-VW:n valmisteet tulevat puheeksi, juttu kääntyy korjailemiseen ja valtaviin vikoihin. Ei savua ilman tulta.
- Kun tätä lukee
niin herää ajatus että ovatko jotkut Volkkarin mistajat fanaatikkoja?
Ei uskota millään että kalliiksi meinaa tulla? - Aik pahalta
rupee näyttää`????
- Aineskin lehet on
ihmeissään Volkkarin ongelmista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483