Tietämätön ikkunoista

Blondi84..

Heippa!
Olen juuri ostanut ekan oman asunnon ja remonttia alan tekemään aloittaen eteisen ovesta, ja siitä haljenneesta ikkunasta..
Ovi on wanha alkuperäinen joten sitä en tahtoisi vaihtaa, vaan uusi sisäikkuna..
Aikaisempi on kuvioitu kuin pakkaskiteellä joten samankaltaista tai vastaavaa kaipailen.
Yritin kovasti netistäkin etsiä, turun suunnalla.. Mutta huonoin tuloksin.
Olisiko kellään mitään vinkkejä kannattaako ihan tilata teettämällä.. Saako rautakaupasta? Fiksuja vinkkejä kaivataan aina! :)

8

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örkölfr

      Etsippä netistä joku lasitusliike. Naapureilta voi kysyä jos heidän verkkokellarista löytyisi samanlainen hyljätty ovi/lasi. Kaikki ei tykkää tuollaisesta kansakoulun huussin ikkunasta.

    • timpermanni 54

      normi kirkas lasi siihen, ja sively jääkukkalakalla.. niin ne tehdään:)

    • Kerro,,,

      Timpermanni 54 >mitä ikkunoita suosittelisit saneerattavaan omakotitaloon? Heitä jokunen valmistajan nimi, -EI halpaa, koska ne eivät luonnollisestikkaan ole laadukkaita.

      • hajua pulliin

        Säilytä talosi ulkoinen ilme.
        Laita lämpölasit sisäikkunoihin. Vähän maalia pintaan ja uudet ikkunatiivisteet.
        Jos hyviä uusia ikkunoita haluat, niin niitä saat ainoastaan puusepänverstaasta.
        Ikkunateollisuuden puu-alumiini-ikkunoissa ei ole muita merkittäviä eroja kuin nimi.
        Uudet ikkunat vanhaan kiinteistöön on kuin laittais hajuvettä luhapulliin.


      • Timpermanni 54

        Moi. Jiiri-ikkunat Oy. siitä lähtisin, sitten Tiivi, tiimi, pihla, karelia, lammi, domus.
        Joillekin joku on kuin kirosana, toisella sama merkki paras mahdollinen. Ota näisitä sitten selvä:)
        En luetellut kuin muutaman, mutta Jiiristä lähtisin liikkeelle...


    • utelen tietoa

      Timpermanni kun tunnut tietävän niin sano: millä ikkunavalmistajalla on :
      - karmikappaleiden liitokset liimattu kiinni
      - karmiliitosten päällä liitosta suojaava elastinen massa
      - lasin ja pokan liitoksessa rakoa suojaava pintamassa
      - ulkoikkunoiden tiiviste asennettu teknillisesti oikein
      - korvausilmaventtiilissä EU 5-7 suodatin
      - sisäpuolen vuorauslistojen kumpikin reunaliitoskohta massattuna jne

      • näin se menee

        Lammin ikkunat taitaa olla ainoa joka on
        - liimannut karmikappaleet kiinni
        - ei tarvita kun liitokset on liimattu kunnolla
        - lasin ja pokan valissä elastinen massa
        - ulkopokan tiivisteet asennettu oikein
        - saa itse valita mitä ventiiliä käyttää
        - kun ikkuna asennetaan oikein ei tarvitse listojen reunoja massata!


    • avonaiset liitokset

      Lammin edustaja taitaa lukea työaikana firmansa ikkunaesitettä.
      - liimaa karmin liitoskappaleissa: voi olla sattumanvaisesti joitakin tippoja
      - ei tarvitse liitoksen pintamassoja: ulkoikkunan tiivisteet on asennettu teknillisesti väärin! Lasien välitilaan pääsee esteettä sadevesi ja lumi. Liitoskohdassa vesi vaurioittaa maalipintoja sekä lahottaa puuta.
      Lasin liimaus puitteeseen on sattumanvaraista, eikä estä kosteuden pääsyä lasin ja puitteen liitokseen. Siksi pintamassa lasin ja puitteen välissä on tärkeä suorittaa
      Laskennalliset ilmamäärät eivät riitä alkuunkaan, jos rakoventtiiliin asentaa EU 5-7 suodattimen.
      - kun ikkunat asennetaan oikein.. Sinä sen sanoit- jos asennetaan oikein?
      Harvoin kaikki lämpöeristeet on asennettu oikein. Asennusvirheiden takia sisäpuolen vuorauslistojen reunaliitokset kannattaa massata ilmatiiviiksi.
      Suunnittelu-, teko- ja työvirheistä huolimatta tuotteenne on kyllä kärkipäätä hipova.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe