JEV sittenkin oikeassa! - usko tulee kasteesta

toinen Hega

JEV on sitkeästi väittänyt että ihminen tulee uskoon kasteesta, ja hän on kuin onkin oikeassa!: 5.Moos 32:2

;-)

9

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • upotettuveteen

" JEV on sitkeästi väittänyt että ihminen tulee uskoon kasteesta, ja hän on kuin onkin oikeassa!: 5.Moos 32:2

;-) "

En minä ainakaan.

Ei lapsivalelu tehnyt minusta uskovaa.

Ja ennen uskovien kastetta tulin jo uskovaiseksi :)

Minä löysin Jeesusken, tai Jeesus löysi minut, ihan miten vaan. Sitten otin kasteen Jeesuksen nimeen uskovana.

Eikätuo R -paikka puhu kyllä UT:n kasteesta mitään.

Sade on sadetta ja kaste on maan kosteutta.

• toinen Hega

Anteeksi sarkasmini. Ajattelin että järjetön jankaminen loppuu jos JEV:llä osoittaa ihmisen voivan tulla sydämen uskoon Jumalan Sanasta, joka on tuota ylhäältä annettua elävää vettä:

5.Moos 32:2
        Sateena pisaroikoon minun opetukseni, KASTEENA VALUKOON PUHEENI niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
        Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.

Tässä Samarialainen nainen saa juoda tuota vettä:

Joh
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle ELÄVÄÄ VETTÄ."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se ELÄVÄ VESI?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

Ef 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

1. Piet kirje 1:23
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Joh
        6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

• toinen Hega

Ymmärrä oikein?:
        =================================

>>>
        >"toinen Hega": uskovaksi tuleminen?? Uskovaksi tullaan uskomalla evankeliumin sana ... <

JEV:Sinä siis uskot ja julistat tällaista:

(2) >>Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen: pelkkä usko evankeliumi, niin olet uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut.>>

JEV: Tuollainen käsityksesi, että pelkästään uskomalla evankeliumi, uskomalla että "evankeliumi on totta" tullaan Jeesukseen Kristukseen uskovaksi, on täysin apostolien opetuksen vastainen oppi, täysin Jumalan sanan ulkopuolinen oppi. Siis ei sille löydy mitään todistetta väärentämättömästä Jumalan sanasta. Väärennätkö Jumalan sanaa? Jostain väärentelystäsi mahdollisesti löydät sellaista?

• toinen Hega
        toinen Hega kirjoitti:

Ymmärrä oikein?:
        =================================

>>>
        >"toinen Hega": uskovaksi tuleminen?? Uskovaksi tullaan uskomalla evankeliumin sana ... <

JEV:Sinä siis uskot ja julistat tällaista:

(2) >>Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen: pelkkä usko evankeliumi, niin olet uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut.>>

JEV: Tuollainen käsityksesi, että pelkästään uskomalla evankeliumi, uskomalla että "evankeliumi on totta" tullaan Jeesukseen Kristukseen uskovaksi, on täysin apostolien opetuksen vastainen oppi, täysin Jumalan sanan ulkopuolinen oppi. Siis ei sille löydy mitään todistetta väärentämättömästä Jumalan sanasta. Väärennätkö Jumalan sanaa? Jostain väärentelystäsi mahdollisesti löydät sellaista?

JEV kumosi itse oman oppinsa.

:-)

• toinen Hega

>JEV: Missä kohdassa Raamatussa minulle todistettaisiin sisällöllisesti, että "olet uudestisyntynyt" vaikka olisin vielä Herran nimeen kastamaton, vaikkakin puhuisin jo kielillä Hengen mukaan? <

Efesolaiskirje

1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

5.Moos 32:2
        Sateena pisaroikoon minun opetukseni, KASTEENA VALUKOON PUHEENI niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
        Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.

• toinen Hega

Joko muisti palailee pätkittäin?

• Kiitos Isälle

Jumalalle Jeesuksen nimessä hyvästä kasteestaan ja sitä runsaasti tulkoon Israelille ja kaikille ihmisille!

• :-)

Aamen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5425
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2246
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1830
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1555
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1467
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1358
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1107
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1078
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      213
      963
    Aihe