Onko adventistien joukossa paljonkin juoppoja?
Mehu ehtoollisella
17
118
Vastaukset
Uskovaisella on aina kaksi minää joista jompikumpi on vallalla.
Jumalan Hengen kantaessa on uusi minä vallalla, ja jos irti päästää saa vanha minä hetkessä, ja viikossa vallan.
Tämä on totinen totuus.
Usko vaatii joka aamu uuden ratkaisun.
Vanha minä "Vanha aatami" on siis se persoonallisuus joka oli vallalla ennen uskoon tuloa.
Uusi minä on kokonaan uusi "luomus" kokonaan uusi luonne ja persoonallisuus jossa ei ole mitään vanhaa kun sen Kristus on muuttanut.
Jos joku ihminen on "juoppo" ja tulee uskoon ja luopuu uskosta, on hyvin helposti vanhat tavat kaikki vallalla siis.
Tiedän kyllä yhden seurakunnan vanhimmankin joka joskus sortui juomaan ja oli sitten kovasti pahoillaan. Antoi pirulle pikkasen pikkusormea ja alkoholi vie nopeasti pois harkinnan ja voiman vastustaa lisää sellaista.
Sellaista se on. MIten on itsesi laita ? Oletko synnistä kokonaan erossa ?
Palaako tupakka joka on vielä pahempi myrkky kuin alkoholi ?
Onko Jeesus mielessä ja sydämessä vai pelkkä pilkanteko ?
Rohkenetko olla tuomari toiselle etkä näe mitä itse olet ?
Ei ole mitään väliä mistä synnistä on kysymys jos synnistä on kysymys.
Itse joskus kannoin vastuuni 100% myös omalla esimerkilläni kaikessa Jumalan ja ihmisten edessä 100%. Päämisteri voi jonakin kauniina aamuna ilmoittaa ettei jatka tehtävissään esim. perhesyistä ja jättää vastuunsa.
Minun ja päministerin esimerkkiä pitää tässäkin asiassa seurata ja tehdä ko tavaalla joka paikassa jos ei halua enää vastuissa jatkaa.
Monet pestit ovat määräaikaisia ja päättyvät siis aikanaan nekin, kaikki demokratia on sellaista. Virkamiespaikkoja saa toistaiseksi jatkuvia, ne ovat päätyö aina poikkeuksetta ja niihin on aina pätevyysvaatimukset, esim. tuomari jos aikoo tehdä tuomarin hommia tai toimia lakimiehenä. Suomessa ei muuten mahdollista. Oikeustieteen kandidaatin tutkinto on minimivaatimus varmasti.
Sillä saa varatuomarin paikan. Sauli Niinistö on oikeustieteen kandidaatti esim. ja ammatiltaan varatuomari oli.
Ihminen uskovainenkin voi langeta syntiin mihin tahansa, ja kun synti kadutaan saman tien pois ja siitä tehdään parannus on asia vanha ja eilinen. Minkä Jumala armahtaa sitä ei ihminen muuta. Jumalan armo ei ole niin halpa asia että naapurin Reiska esim. asian muuttaisi muuksi. Naapurien synnit ovat aina tavallista korkeammat joillekin aina toki. Minä en naapureistani ole koskaan mihinkään mitään puhunut.
Juoppoja sitten (en tiedä missä raja kulkee) käy kapakassa kaljalla, heillä näkyy saunakaljoja varmaan mukana. Kaapeissakin joskus jotakin on.
Itselläni pysyi juomat aina vuosikausia nuorena baarikaapissa korkkaamattomana, ja kävin kapakoissa. Niin on ollut aina kun kaljaa lipitin elämän tyhjäkäyntiaikoina tau uupumuksissa pikaseuran haussa.
Kylmä kalja oli ihanaa, ja se piti äkkiä juoda pois ettei lemmehdy ja happane. Uskoin isäni opinkin jo että pitää äkkiä juoda ettei happane ja kaikki pitää juoda ettei happana.
Minä en enää keski-iässä uskalla riskeerata terveyttäni. Alkaa helposti tupakkakin palamaan koska tupakka paloin joskus.
"Juoppojen" nautintoreseptorit aivoissa lyö päälle pienestäkin pisarasta tai yhdestä tupakasta.
Luin kerran terveyskeskuksen seinältä 10 alkoholistin oiretta.
Minä en koskaan elämässäni täyttänyt niistä ainuttakaan eli oli tuollaista normaalia poikamiehen menoa.
Miltä itse tuntuu olitko kännissä usein nuorempana ?
Minulla on niin rautainen pää ettei siihen alkoholi pure niin että saisi ulospäin minusta mitään näkymään koskaan, mutta oli aika joilloin käytin uni- tms lääkitystä joskus ja edellisenä iltana otettu unta-auttava yllätti sitten seuraavana päivänä ja meni jalat alta tai muisti yms yhtäkkiä moninkertaisti humalan ettei ehtinyt kotiin. Minä lähdin aina kotiin ennen kuin tulin humalaan kaikessa iässä.
En hakenut humaloita vaan viihdyin kuppiloissa. Kotini ei ole koskaan ollut juomapaikka.
jari- happamaton viini
Kiitos happamatonta viiniä:
Aloittajalle!
Ei alkoholi tee ehtoollisviinistä yhtään parempaa. On olemassa alkoholittomiakin viinejä.
Viinihän tarkoitti alkukielellä rypäleistä puristettua käymätöntä rypälemehua, koska kaikki hapatus on synnin vertauskuvaa.- Oikein oivallettu:
Viinihän on vertauskuva Jeesuksen puhtaasta, synnittömättömästä verestä, niin samoin ehtoollisviinin kuten ehtoollisleivänkin tulisi olla hapamatonta.
>>> Viinihän tarkoitti alkukielellä rypäleistä puristettua käymätöntä rypälemehua, koska kaikki hapatus on synnin vertauskuvaa. >>
Todellako?
Mitenkäs on muuten perinteinen hapatettu juureen levottu ruisleipä?
Taisipa nyt taivaspaikat mennä uusjakoon ja suomalaisilla adventisteilla ei ole taivaaseen mitään asiaa, jos hapatus on kaiken synnin vertauskuva.- pyh!
bushmanni kirjoitti:
>>> Viinihän tarkoitti alkukielellä rypäleistä puristettua käymätöntä rypälemehua, koska kaikki hapatus on synnin vertauskuvaa. >>
Todellako?
Taisipa nyt taivaspaikat mennä uusjakoon ja suomalaisilla adventisteilla ei ole taivaaseen mitään asiaa, jos hapatus on kaiken synnin vertauskuva.Älä sössötä. Ehtoollisviini kuvaa JEESUKSEN verta, joten se ei voi olla hapantunutta, koska Jeesus oli synnitön.
- Valon Viesti
bushmanni kirjoitti:
Todellako?
Taisipa nyt taivaspaikat mennä uusjakoon ja suomalaisilla adventisteilla ei ole taivaaseen mitään asiaa, jos hapatus on kaiken synnin vertauskuva.Adventisteille kaikki mitä muut tekee on syntiä.
Mutta adventisteilla itsellään on mukamas niin pyhä ja vanhurskas luonne, että ne pelastuu varmasti? Herrakansaa. Ne on aina oikeassa ja muut väärässä.
Ja jos joku on eri mieltä heidän kanssaa niin se poloinen on itse perkuleesta syntynyt. - prof.
pyh! kirjoitti:
Älä sössötä. Ehtoollisviini kuvaa JEESUKSEN verta, joten se ei voi olla hapantunutta, koska Jeesus oli synnitön.
Menes "pyh!" kiiresti huussiin ja tarkistetta, ettei happamet olis sun housuisssa tai jopa ihan sössöt.!
Roomalaiset muuten valkaisivat aikanaan hampaitaan virtsallaan.
En muuten ihmettelisi vaikka adventistien aivot olisi ihan vitivalkoiset? - pyh!
prof. kirjoitti:
Menes "pyh!" kiiresti huussiin ja tarkistetta, ettei happamet olis sun housuisssa tai jopa ihan sössöt.!
Roomalaiset muuten valkaisivat aikanaan hampaitaan virtsallaan.
En muuten ihmettelisi vaikka adventistien aivot olisi ihan vitivalkoiset?Sinulla ei niitä aivoja taida enää olla lainkaan.
- pyh!
Valon Viesti kirjoitti:
Adventisteille kaikki mitä muut tekee on syntiä.
Mutta adventisteilla itsellään on mukamas niin pyhä ja vanhurskas luonne, että ne pelastuu varmasti? Herrakansaa. Ne on aina oikeassa ja muut väärässä.
Ja jos joku on eri mieltä heidän kanssaa niin se poloinen on itse perkuleesta syntynyt.No sinä olet epäpyhä jankuttaja. Se jo tiedetään.
- pe- illan sanomavies
Valon Viesti kirjoitti:
Adventisteille kaikki mitä muut tekee on syntiä.
Ja jos joku on eri mieltä heidän kanssaa niin se poloinen on itse perkuleesta syntynyt.Jätetään mitta Jumalalle, sillä Valon Viestin sanoja mitataan kerran perillä.
Mutta kerron aikainsaatosta, kun maaseudulla helluntalaiset viettivät Herran muistoateriaa, niin siitä kotoisesta marjapensaasta oli se ehtoollisviinin vertaus,
koka siunattiin Jeesuksen nimessä, sekä happamaton leipä, jota murrettiin.
Eli aivan näin muistoateria toimi ja välitti sen lunastussanoman kuulijalle ja ehtoollisen
nauttijalle.
Täällä vain on aikapaljon pilkkapuheineen ihmisiä liikkeellä.
- viinipuun antia
Ilo ilman alkoholipitoista viiniä on vain teeskentelyä.
Sen opetti jo aikanaan Jeesus itse, joka Kaanaan häissä teki vedestä viiniä.
Se ei ollut mitään vesilitkua vaan humalluttavaa ja iloiseksi tekevää.- pyh!
Eipäs ollut, vaan tuoretta rypälemehua.
- viinin iloja kaipaan
pyh! kirjoitti:
Eipäs ollut, vaan tuoretta rypälemehua.
Taisit olla "pyh!" niin tokkurassa siellä Kaanaan häissä, että se Jeeuksen tekemä hyvä viini maistui ihan vedeltä tai tavalliselta rypälemehulta?
- Valvova
Joh. 2:7 Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä." Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
8 Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle." Ja he veivät.
9 Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
10 ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun JUOPUVAT, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Täysin selvää, vaikka adventistit mitä vänkäävät.
Juopuneille voi tarjota "jatkettuakin" ja laimeampaa viiniä, mutta Jeesus teki täysin toisin. Hän tarjosi parasta viiniä. "7 tähden viiniä", joka Alkossakin maksaisi "maltaita".
Rypälemehu on sitten ihan toinen juoma, se ei ole sitapaitisi viiniä laisinkaan. Rypälemehu on janojuoma, ei juhlatilaisuuteen tarkoitettua.- pyh!
Pyh. Teksti ei tee Jeesuksen tekemästä viinistä alkoholipitoista. Se on teidän jankutustanne.
- pyh!
Juutalaisten häissä juotiin nimen omaan tuoretta rypälemehua, johon oli laitettu mausteita eli se oli viiniä.
- adv. veljenne
Aamen " Valvova".
Täällä palstalla on muutama änkyräadventisti, jotka ovat elämäänsä kyllästyneitä. He nauttivat vain siitä kun saavat toisia määräillä ja alistaa. He ovat mielestään muita viisampia ja parempia.
Heidän kohtalonsa on jo sinetöity.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701