Ihmetyttää, kun palsta on täynnä 12-vuotiaiden kitinää siitä kun ei saa kesätöitä.
Mä olen 18-vuotias yksin pääkaupunkiseudulla asuva, ja oon ollut koulun ohella
töissä viimiset puol vuotta, mutta kesällä sitä työtä ei ole, niin oon yrittänyt hakea jotain muuta, mutta en kuitenkaan ole saanut.
Kokemusta on, mutta ei liikaa, kuten 18-vuotiaalla yleensäkään ei ole kilometrin pituista CV:a. :)
Ette te lapset oikeasti tarvitse kesätöitä, nauttikaa lomasta!
Olis aika epäreilua jos 12-vuotias sais jotain muuta kun koiran ulkoiluttamista, kun sillä aikaa sellaiset jotka OIKEASTI tarvitsevat rahaa itsensä elättämiseen kärsivät persaukisuudesta.
Nimim. jos ei kesällä töitä, niin leipäjono kutsuu.
Mihin 12v tarvitsee kesätöitä?
10
267
Vastaukset
- 100%samaamieltä
Itse ymmärrän jonkun 16-vuotiaan, joka on kuitenkin astumassa jo seuraavalle koulutusasteelle ja kohti aikuisuutta, mutta en ymmärrä tuota, että 12-vuotiaiden pitäisi saada kesätöitä.
Onneksi totuus on taruakin kauniimpaa ja 12-vuotiaat eivät niitä töitä oikein saa.
Minusta kesätöihin kuuluisi ensisijaisesti palkata täysi-ikäisiä opiskelijoita, koska heillä on paljon enemmän tarvetta sille rahalle kuin alaikäisillä. Kelan opintotuet eivät ole lottovoittoja opiskelijalle, joten kaikki ylimääräinen on tärkeää. Alaikäinen saa karkkirahat vanhemmiltakin.- 12v
Jos esim. köyhä perhe ei rahaa muuhun kuin kirppis vaatteisiin. Siihen 12 vuotiaat tarttee kesätöit.
- 2 luku pykälä 18
Lapsiahan ne on. Lapsen mieli on muuttuvainen, ne nyt haluu millon mitäkin.
Nyt kannattas olla huolestunut siitä tosiasiasta että alottaja, ja toinenkin, on huolissaan siitä että joku 12v vie niiten työpaikat.
Olis aika aikuistua ja miettii miten sen elämänsä aikoo elää. Onko teillä nyt joku illuusio että istutte himassa ja Yhteiskunta tulee hakemaan teidät himasta ja vie teidät paitsi töihin ni elämään. Ja se on niinku sen Yhteiskunnan velvollisuus ja jos se ei sitä tee niin se on julmuri ja mä lähen sit leipäjonoon mököttään.
"Kuuluisi ensisijaisesti palkata..........enemmän tarvetta rahalle"
Firmat (ja yksityisetkin) palkkaa kyllä työntekijöitä koska ne tarvii jonkun tekee jonkun työn. Ei semmosta asiaa että niitten kuuluis tai olis velvollisuus palkata ihmisii ei ole. Valtiollakaan sellaista velvollisuutta ei ole vaikka Perustuslaissa todetaankin että jokaisella on oikeus työhön.
"Käytännössä kansalainen joutuu aina itse ottamaan vastuun tulevaisuudestaan ja työllistymisestään."
http://www.laki24.fi/ihpe-perusoikeudet-oikeustyohon.html
Ja jos niin hyvin käy et joku firma palkkaa porukkaa niin työnhakijat pannaan järjestykseen osaamisen, kykyjen, taitojen jne. perusteella. Ei sen perusteella kuka on eniten persaukinen.
En kyllä ite muista olleeni 18 v. noin tyhmä. Täytyy nyt vaan toivoo et oon mullan alla enneku te ootte vastuussa siitä että mun eläke todellakin kolisee tilille. Jonka maksaminen muuten on Yhteiskunnan velvollisuus vaikka oonkin sen ite tienannu. - aloitttttaja
Ihmettelen tässä lähinnä sitä, miksi 12-vuotias edes hakee töihin.
En tietenkään usko, että 12v palkattais mieluummin kun 18v, on varmaan aika selvää kummalla on enemmän kokemustakin :)
Ottaa vaan vähän päähän lukea näitä 12-vuotiaiden ilmoituksia, "mä tarviin rahaa", koska ei ne tarvii. Ellei äiti pidä nälässä, mitä epäilen..- tasan ei käy karkit
No kyllä 12-vuotiaskin voi tarvita rahaa harrastuksiin, vaatteisiin..epäilenpä, että kaikki opiskelijatkaan pelkkää ruokaa ostaisivat. Eikä minulla mennyt takuulla yhtään penniä (markka-aika) viinaan tai tupakkaan. Minä sain vaihdepyörän omilla rahoillani, ei vanhemmillan ollut varaa sitä ostaa. kotoa sain ruokaa ja katon, en yhtään mitään muuta. Vaatteetkin tuli sukulaisilta vanhoina suurin osa. Ensimmäiset rintaliivinikin ostin omilla rahoillani, kun en uskaltanut äidille sanoa että tarttee - meillä oli sellaista.
- Tasan ei käy karkit
No minä olin kesätöissä itse 11-vuotiaasta alkaen. Mihin sen ikäinen tarvitsee rahaa, niinkö? Ei kaikilla ole rikkaita vanhempia, minä ymmärrän kyllä. Kahtena ensimmäisenä kesänä olin hoitamassa yhtä lasta, sitten olin sukulaisten kioskissa. Lapsi oli sen verran iso, että käytännössä leikin muksun kanssa. Ensimmäisillä kesätyörahoillani ostin itselleni polkupyörän. Mun vanhemmat eivät olleet työttömiä, mutta pienituloisia. Kyllä minä ymmärrän, jos lapsi haluaa töitä. Myös niitä lapsia, joiden vanhemmat on sossupummeja, ei se lapsen vika ole.
- DSdsd9r4567787679756
Terve olen 12 vuotias poika ja tarvisin tietokoneeseen rahaa vanhemat sanoo vaan et ei oo rahaa ja omat lapsilisät taitaa mennä sinne minne ne ei kuuluisi mennä
joten tarvisin töitä siis vaki paikaa kun saisi siitä 100€ kuussa - TÖITÄ KESÄKSI!
olen 12 vuotta vanha tyttö ja en ymmärrä miksi se olisi mukamas väärin jos minun ikäinen haluaa töihin . kyllä mekin tarvitsemme rahaa esimerkiksi minä tarvitsen rahaa harrastukseeni koska haluan leireille ja joskus meidän pitää ostaa tietynlaisia vaatteita esityksiin ja siinä menee rahaa.äidillä ei ole aina rahaa eikä isä anna usien ja jos antaa niin se on korkeintaan 10 e en väitä että se olisi vähän mutta silti tarvitsen sitä.käyn kavereitteni kanssa kaupungilla menemme usein syömään jonnekkin ja ostamme vaatteita ja muuta kivaa siihen minulla menee aina noin 20 e.kesätöihin haluaisin sen takia että äidin ei tarvitsisi antaa minulle niin paljoa rahaa koska tarvitsee sitä meidän perheen ruokiin.
tahtoisin kesätöitä etelä suomesta josta saisi ainakin 50 e tai enemmän. noin kuukauden työ olisi ihan mukava
hoidan mieluusti lapsia-eläimiä
lehti työtkään eivät ole pahoja ..- Laki kieltää.
Onneksi Suomen lain mukaan 12-vuotias on vielä lapsi, ja siten samaisen lain mukaan lapsityövoiman käyttö on kielletty.
Tuon ikäisien pitää vielä leikkiä, eikä tehdä töitä. - 00
Laki kieltää. kirjoitti:
Onneksi Suomen lain mukaan 12-vuotias on vielä lapsi, ja siten samaisen lain mukaan lapsityövoiman käyttö on kielletty.
Tuon ikäisien pitää vielä leikkiä, eikä tehdä töitä.PImeenä Pimeenä kyllä mummelit maksaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k863841On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382401Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722373Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732272Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.372029Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma771618- 761517
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581081Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?691054Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r6994