Kakkonen ymmärtää hyvin jos verosta vapautetut säätiöt tukevat lääketiedettä, kulttuuria ja taidetta mutta hän ei ymmärtänyt, että verovapaat säätiöt voivat rahoittaa poliittista toimintaa niinkuin RKP:tä lähellä olevat säätiöt tekevät.
Olisiko aika tarkentaa säätiölakia ja säätiöiden toimintatapoja?
Kyösti Kakkonen sen sanoi uudestaan illan uutislähetyksessä!
53
697
Vastaukset
- tunarit
"Olisiko aika tarkentaa säätiölakia ja säätiöiden toimintatapoja?"
Luultavasti tällainen tarkennus ei taida onnistua tarkoitetulla tavalla sillä jos joku "tarkastusmies" tehtävään valitaan niin se on melko takuuvarmasti RKP:n hyvä ystävä jopa heidän ehdottamansa tai heidän hyväveliverkostossa toimiva suomenkielinen ystävä. Jonkka on mainio esimerkki kuinka Suomessa viranomaisvalvonta toimii. Jonkka ei tapaa nähdä mitään huomautettavaa ruotsalaisten politiikkojen tai virkamiesten toiminnasta. - suomalainen .!
Hyvä Kakkonen, ansaitsee isänmaallisuuudesta mitalin, nousee vieraan vallan kielen ja kulttuurin ihailijoita vastaan!
- tox-lautakasa
Psyko-svekot tulevat ilmeisesti vainoamaan Kakkosta yhtä armottomasti kuin Vanhasta aikanaan.
Kuvitteletko todella että kansanedustajat tulevat säätämään lain joka panee heidän omien puolueittensä rahoituslähteet verolle?
Politiikan teko on yleishyödyllistä toimintaa, aivan kuten kulttuuri ja erilainen hyväntekeväisyyskin. Säätiöiden varallisuus koostuu pääosin yksityisistä lahjoituksista ja testamenteista koostuvasta omaisuusmassasta ja niiden tuotosta. Kyse on siis usein jo ammoin kuolleitten ihmisten lahjoittamista pesämunista jotka vielä tänä pvänä tuottavat iloa saajilleen ja sille asialle jota lahjoittaja on halunnut tukea.
Yleishyödyllisyyden vastakohta on sitä että joku yksityinen tai yksittäinen taho hyötyy.- ollenkaan
Säätiöiden varallisuus koostuu pääosin yksityisistä lahjoituksista ja testamenteista koostuvasta omaisuusmassasta ja niiden tuotosta.
Ankkaneiti taitaa olla vähän sinisilmäinen tai olisiko järjenjuoksussa pientä katkoa. Et kai sinä tosissaan usko, että suomenruotsalaisten säätiöitten varallisuus on pelkästään vanhojenpiikojen lahjoituksista lähtöisin. Hyvin suuri osa säätiöitten varallisuudesta tulee ihan H&M, IKEAN ja jopa Ruotsin valtion avustuksista ja joiden yhteinen tehtävä on Suomen kaksikielisyyden ja ruotsalaisen yrityselämän kilpailuvoiman ylläpitäminen Suomessa.
Ei ne varat ole vanhojenpiikojen perintöä! - baltkiu tox bates
Jooh. Ahvenanmaasta onkiin hyödytty. Ahvenanmaalaiset rakensivat rautatiet ja lentokentät sekä neuvolajärjestelmän. Jos vähän valehellaan.
- 123...
"Yleishyödyllisyyden vastakohta on sitä että joku yksityinen tai yksittäinen taho hyötyy."
Ankkadaamilla on käsitteet sekaisin. Se ei voi olla yleishyödyllisyyttä jos 4-5 prosentin väestönosalle haetaan poliittisella lahjonnalla etuisuuksia. ollenkaan kirjoitti:
Säätiöiden varallisuus koostuu pääosin yksityisistä lahjoituksista ja testamenteista koostuvasta omaisuusmassasta ja niiden tuotosta.
Ankkaneiti taitaa olla vähän sinisilmäinen tai olisiko järjenjuoksussa pientä katkoa. Et kai sinä tosissaan usko, että suomenruotsalaisten säätiöitten varallisuus on pelkästään vanhojenpiikojen lahjoituksista lähtöisin. Hyvin suuri osa säätiöitten varallisuudesta tulee ihan H&M, IKEAN ja jopa Ruotsin valtion avustuksista ja joiden yhteinen tehtävä on Suomen kaksikielisyyden ja ruotsalaisen yrityselämän kilpailuvoiman ylläpitäminen Suomessa.
Ei ne varat ole vanhojenpiikojen perintöä!Mitä säätiöitä IKEA, HM ja Ruotsin valtio täällä muka tukevat? Kerro lisää! Miksi em tahot haluaisivat kasvattaa suomalaisten säätiöiden omaisuusmassaa, mikseivät ne tue suoraan niitä kohteita joita haluavat tukea? IKEAn omistaa hollantilainen säätiö joka myös harrastaa hyväntekeväisyyttä.
RKP:n taustalla olevan Kulturfondenin tuotosta RKP saa vain 4 % loput jaetaan kulttuurityöhön. Huom pelkästään tuottoa jaetaan, pääomaa ei tietenkään jaeta vaan ainoastaan osa tuotosta ja osa siitä jopa sijoitetaan uudelleen kasvattamaan omaisuutta.
Toisaalta säätiöille kuten poliittisille puolueillekin saa lahjoittaa rahaa aivan laillisesti joten siinäkään ei ole mitään salaperäistä.
Minä en vain keksi mitään syytä IKEAn ja HM:n mahdollisile "tuelle", en liioin sille että Ruotsin valtio tekisi lahjoituksia suomalaisiin säätiöihin.
Sitä paitsi lahjoitukset ovat yleensä aivan julkista tietoa.
Säätiöitä ei tueta, niille lahjoitetaan! Säätiöt tukevat, eli jakavat apurahoja, stipendejä, toiminta-avustuksia.123... kirjoitti:
"Yleishyödyllisyyden vastakohta on sitä että joku yksityinen tai yksittäinen taho hyötyy."
Ankkadaamilla on käsitteet sekaisin. Se ei voi olla yleishyödyllisyyttä jos 4-5 prosentin väestönosalle haetaan poliittisella lahjonnalla etuisuuksia."Ankkadaamilla on käsitteet sekaisin. Se ei voi olla yleishyödyllisyyttä jos 4-5 prosentin väestönosalle haetaan poliittisella lahjonnalla etuisuuksia,
Säätiö saattaa olla perustettu ylläpitämään yhtä ainutta pientä yksityistä koulua, tai syrjäistä kotiseutumuseota, tai avustamaan jonkun kylän tai paikkakunnan nuoria opintiellä, tai tukemaan jotain lääketieteen erikoisalaa ja sen tutkimusta, järjestämään uimakoulutoimintaa jollain paikkakunnalla, tai sponssaamaan vanhojen autojen kunnostajiia, kuoroa, yksityistä päiväkotia, tai ylläpitämään naisten turvakotia, huolehtimaan erilaisista vammaisryhmistä ja heidän kuntoutuksestaan sekä järjestämään heille vapaa-ajan toimintaa j.n.e
..ja sinun mielestäsi lähes 300 000 ihmisen äidinkielisen kulttuurin ja kulttuuritoiminnan tukeminen ei täytä yleishyödyllisyyden kriteereitä koska ryhmä on liian pieni!
Dear fennot ottakaa nyt edes vähän selvää mistä täällä puhutaan!!! Herra Google auttaa.
Selvittäkään nyt vaikka ihan ensimmäisenä kotitehtävänänne: Mikä on säätiö?- -ahaa-
Ankdam kirjoitti:
Mitä säätiöitä IKEA, HM ja Ruotsin valtio täällä muka tukevat? Kerro lisää! Miksi em tahot haluaisivat kasvattaa suomalaisten säätiöiden omaisuusmassaa, mikseivät ne tue suoraan niitä kohteita joita haluavat tukea? IKEAn omistaa hollantilainen säätiö joka myös harrastaa hyväntekeväisyyttä.
RKP:n taustalla olevan Kulturfondenin tuotosta RKP saa vain 4 % loput jaetaan kulttuurityöhön. Huom pelkästään tuottoa jaetaan, pääomaa ei tietenkään jaeta vaan ainoastaan osa tuotosta ja osa siitä jopa sijoitetaan uudelleen kasvattamaan omaisuutta.
Toisaalta säätiöille kuten poliittisille puolueillekin saa lahjoittaa rahaa aivan laillisesti joten siinäkään ei ole mitään salaperäistä.
Minä en vain keksi mitään syytä IKEAn ja HM:n mahdollisile "tuelle", en liioin sille että Ruotsin valtio tekisi lahjoituksia suomalaisiin säätiöihin.
Sitä paitsi lahjoitukset ovat yleensä aivan julkista tietoa.
Säätiöitä ei tueta, niille lahjoitetaan! Säätiöt tukevat, eli jakavat apurahoja, stipendejä, toiminta-avustuksia.IKEAn omistaa hollantilainen säätiö joka myös harrastaa hyväntekeväisyyttä.
"Ikea (namnet är bildat av initialerna för Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd) är ett multinationellt möbelföretag som grundades 1943 av Ingvar Kamprad. Bolaget ägs av en stiftelse i Nederländerna, men kontrolleras alltjämt av familjen Kamprad."
-Kyllä ankkaneitin pitää ottaa asioista selvää ensin ja vasta senjälkeen voi ottaa kantaa.
IKEA on täysin Kampradin perheen hallinnoima vaikka omistus onkin säätiön kautta. Kamprad on muuten saksalaistaustainen jolle mummu opetti oikein hyvän saksankielen taidon.
Ikea (namnet är bildat av initialerna för Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd) är ett multinationellt möbelföretag som grundades 1943 av Ingvar Kamprad. Bolaget ägs av en stiftelse i Nederländerna, men kontrolleras alltjämt av familjen Kamprad. - galsten
Ankdam kirjoitti:
"Ankkadaamilla on käsitteet sekaisin. Se ei voi olla yleishyödyllisyyttä jos 4-5 prosentin väestönosalle haetaan poliittisella lahjonnalla etuisuuksia,
Säätiö saattaa olla perustettu ylläpitämään yhtä ainutta pientä yksityistä koulua, tai syrjäistä kotiseutumuseota, tai avustamaan jonkun kylän tai paikkakunnan nuoria opintiellä, tai tukemaan jotain lääketieteen erikoisalaa ja sen tutkimusta, järjestämään uimakoulutoimintaa jollain paikkakunnalla, tai sponssaamaan vanhojen autojen kunnostajiia, kuoroa, yksityistä päiväkotia, tai ylläpitämään naisten turvakotia, huolehtimaan erilaisista vammaisryhmistä ja heidän kuntoutuksestaan sekä järjestämään heille vapaa-ajan toimintaa j.n.e
..ja sinun mielestäsi lähes 300 000 ihmisen äidinkielisen kulttuurin ja kulttuuritoiminnan tukeminen ei täytä yleishyödyllisyyden kriteereitä koska ryhmä on liian pieni!
Dear fennot ottakaa nyt edes vähän selvää mistä täällä puhutaan!!! Herra Google auttaa.
Selvittäkään nyt vaikka ihan ensimmäisenä kotitehtävänänne: Mikä on säätiö?Ei kai ongelmana ole ryhmän pienuus, vaan suomenvastaisuus.
- paavokas
Kyllä Kakkosen vanavedessä yhä useampi suomalainen uskaltaa olla suomalainen vaikka Paavo Lipposen kiusaksi vaan. Paavo Lipponenhan jokin aika sitten kauhisteli puhdasta suomalaisuutta. Paavo itse oli omien puheittensa mukaan 3/4-osaruotsalainen.
- Kyöstille 10 !
Onneksi meillä on Kyösti Kakkonen ja muitakin oman tiensä kulkijoita, jotka vähät välittävät muiden mielipiteistä.
- Kaikkis fani
Hyvä Kaikkis
- Säätiöt verolle
"kyse on siis ammoin kuolleitten ihmisten lahjoittamista pesämunista jotka vielä tänä päivänä tuottavat iloa omistajilleen ja sille asialle jota lahjoittaja on halunnut tukea ."
Lahjoittajat ovat varmaankin antaneet pesämunia, mutta varsinainen
omaisuusmassa on luotu suomalaisella työllä ja Ruotsin siirtomaavallan itselleen omimalla ruotsinkielisellä omistuksella.
Ja kuka voi tietää, halusivatko kuolleet koko Suomen kansan pakkoruotsittamista ?
Ja halusivatko he, että korruptoimalla heidän rahoillaan suomalaisia poliitikkoja, virkamiehiä ja yrityselämän vaikuttajia heidän rahojensa haltijat pakkoruotsittaisivat koko Suomen ? - Näin on näreet
Verovapaiden säätiöiden miljardit eurot on hankittu verovapaalla pörssikeinottelulla.
Sijoittaminen ei ole keinottelua! Keinotteluakin voi toki harrastaa mutta se on riskialtista ja usein jopa laitonta eikä sitä harrasta institutionaaliset sijoittajat. Ovatko mielestänne myös eläkeyhtiöt keinottelijoita?
Ilman rahaa, varallisuutta, sijoittajia ja sijoitettavia pääomia ei olisi pankkitoimintaa, teollisuutta eikä elinkeinoelämääkään.
Miten te netti fennot oikein kuvittelette yhteiskunnan pysyvän pystyssä ja rattaiden pyörimässä? Nettiördäämiselläkö?- Säätiöt kuriin
Ankdam kirjoitti:
Sijoittaminen ei ole keinottelua! Keinotteluakin voi toki harrastaa mutta se on riskialtista ja usein jopa laitonta eikä sitä harrasta institutionaaliset sijoittajat. Ovatko mielestänne myös eläkeyhtiöt keinottelijoita?
Ilman rahaa, varallisuutta, sijoittajia ja sijoitettavia pääomia ei olisi pankkitoimintaa, teollisuutta eikä elinkeinoelämääkään.
Miten te netti fennot oikein kuvittelette yhteiskunnan pysyvän pystyssä ja rattaiden pyörimässä? Nettiördäämiselläkö?Kaikki muut maksavat veroa osakkeiden ja osinkojen myynnistä pörssissä. Verojen maksu on yhteiskuntaa hyödyntävää toimintaa. Hurrisäätiöillä on 7-10 miljardia euroa omaisuutta. Nämä säätiöt ovat rikastuttaneet itsensä verovapaalla pörssikeinottelulla. Säätiöt kustantavat poliittista toimintaa. Ja kun säätiöt kustantavat poliittista toimintaa (RKP:eetä), niin silloin säätiöt eivät ole sitä varten mihin ne on tarkoitettu. Elikkä yleishyödyllisyyteen. Säätiöitä on verotettava. Verotuksen kautta pääsee myös tutkimaan mihin säätiöiden rahat valuvat.
Säätiöt kuriin kirjoitti:
Kaikki muut maksavat veroa osakkeiden ja osinkojen myynnistä pörssissä. Verojen maksu on yhteiskuntaa hyödyntävää toimintaa. Hurrisäätiöillä on 7-10 miljardia euroa omaisuutta. Nämä säätiöt ovat rikastuttaneet itsensä verovapaalla pörssikeinottelulla. Säätiöt kustantavat poliittista toimintaa. Ja kun säätiöt kustantavat poliittista toimintaa (RKP:eetä), niin silloin säätiöt eivät ole sitä varten mihin ne on tarkoitettu. Elikkä yleishyödyllisyyteen. Säätiöitä on verotettava. Verotuksen kautta pääsee myös tutkimaan mihin säätiöiden rahat valuvat.
Ketkä kaikki muut?
Säätiöt ovat verovapaita, ihan kaikki, niin pienet kuin suuretkin, edellyttäen että ne käyttävät tuottonsa yleishyödyllisiin tarkoituksiin.
Yleishyödyllisyyden määritelmä
Yleishyödyllisen yhteisön määritelmä löytyy nykyisin ainoastaan tuloverolaissa(TVL 1535/1992), jonka 22.1 §:n mukaan yhteisö on yleishyödyllinen,
- mikäli se toimii yksinomaan ja välittömästi yleiseksi hyväksi aineellisessa, henkisessä, siveellisessä tai yhteiskunnallisessa mielessä
- sen toiminta ei kohdistu vain rajoitettuihin henkilöpiireihin
- se ei tuota toiminnallaan siihen osallisille taloudellista etua osinkona, voitto-osuutena taikka kohtuullista suurempana palkkana tai muuna hyvityksenä.
Kaikkien kolmen ehdon tulee toteutua yhtäaikaisesti. Vaikka suurin osa yleishyödyllisistä yhteisöistä on yhdistyksiä tai säätiöitä, voi myös osakeyhtiö olla luonteeltaan yleishyödyllinen, mikäli se täyttää edellä mainitut kolme kohtaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleishyödyllinen_yhteisö
- savobo..
RKP säätiöt pannaan verolle, se on selvä. miljardien omaisuudesta ei makseta byt veroa vaan keinotellaan ja lahjotaan. sille tulee loppu !
- Säätiöt kuriin
Oliko säätiöltä yleishyödyllistä toimintaa, että Lipponen sai 8000 euroa?
- Lahjuksiako?
Saiko KOK muutama vuosi sitten 400000 euroa hurrisäätiöltä?
Mitä sitten jos olisi saanutkin? Poliittinen toiminta on yleishyödyllistä. Ei tosin usko että sai mutta onhan se täysin mahdollista ja jos sai niin silloisten lakien mukaan se oli täysin laiilista, nykyään on olemassa lahjoituksen määrälle yläraja. Kokoomuksessa on jäseninä paljon ruotsinkielisiä ja sitä äänestää vielä useampi. Kokoomuksella on jopa ruotinkielistä toimintaa.
- kieltämättä
"Saiko KOK muutama vuosi sitten 400000 euroa hurrisäätiöltä?"
Näin ainakin väitetään ja kyllähän Kokoomuksen toiminta ja käyttäytyminen osoittaa, että näin olisi tapahtunutkin. kieltämättä kirjoitti:
"Saiko KOK muutama vuosi sitten 400000 euroa hurrisäätiöltä?"
Näin ainakin väitetään ja kyllähän Kokoomuksen toiminta ja käyttäytyminen osoittaa, että näin olisi tapahtunutkin.Entä sitten? Eikö hurrisäätiö saisi tukea vaikkapa Kokoomuksen ruotsinkielistä toimintaa?
Kokoomuksella on paljon ruotsinkielisiä äänestäjiä ja jopa jäseniä. Puolueet elävät lahjoituksista, eikö Kokoomukselle saisi lahjoittaa "ruotsinkielistä rahaa" vai eikö se saisi sitä vastaanottaa? Miksi?
RKP ja Kokoomus ovat ne ideologisesti toisiaan kaikkein lähimpänä olevat eduskuntapuolueet, siksi ne ovat kavereita ja rapsuttavat toistensa selkiä.
Ei kukaan tai mikään puolue pärjää politiikassa ilman kavereita!
Miksi vouhkaatte tuota vanhaa Loka Laitisen pakinassaan esittämää heittoa? Mitään todistetta sille spekulaatiolle ei ole näkynyt? Ja entä sitten?
- 45
Matin lautakasasta RKP oli kiinnostunut yli kaiken muun kun se samaan aikaan itse heilu kuin sika vatukossa.
- niinkö?
Niinkö? Milloin RKP on kiinnostuksensa osoittanut, ja miten? Eipäs nyt liioitella.
- wiiteruusu
Milloin RKP on kiinnostuksensa osoittanut, ja miten?
Jos yhteiskunnan mitättömät pikku-uutiset saavat paljon julkisuutta niin on aina oikeutettua epäillä, että RKP meuhkaa taustalla kuin sika vatukossa tehden suuria päätöksiä suomenkielisten päiden yli. Taxellin, Wallinin ja Sundströmin säätiösikailut tulivat oikein sopivbaan aikaan esiin vanhassa mediassa. Suomalaiset alkavat vähitellen tajuta, että Suomessa vallitsee valtavan laaja suomenruotsalaisten verovapailla säätiörahoilla ylläpidetty poliittinen korruptio.
Yhä useampi merkittävä vaikuttaja sanoo, että Suomen maine vähäkorruptoituneena maana on täysi kupla. Ja kuplan keskellä on RKP säätiömiljardeineen.Toistat taas tuota säätiösikailu- korruptiomantraasi.
Avaisitko vähän syytöksiäsi. Onko joko joutunut syytteeseen? On joku tuomittu? Ketä on lahjottu, kuka on ottanut lahjomia? Mitä palveluja on ostettu? Kuka on ostanut mitä ja mitä hyötynyt?
Onko muita "todisteita" kuin puoluetovereittesi hatusta vedetyt syytökset ja vihjailut ja kokoon kuivuneet poliisitutkinnat?
Jospa Tala vaihteeksi tarjoaisit ihan pari oikeata faktaakin!
En lakkaa ihmettelemästä miten mukamas "tiedemies" kehtaa suoltaa tuollaista tuubaa!- selvisikö yhtään?
Ankdam kirjoitti:
Toistat taas tuota säätiösikailu- korruptiomantraasi.
Avaisitko vähän syytöksiäsi. Onko joko joutunut syytteeseen? On joku tuomittu? Ketä on lahjottu, kuka on ottanut lahjomia? Mitä palveluja on ostettu? Kuka on ostanut mitä ja mitä hyötynyt?
Onko muita "todisteita" kuin puoluetovereittesi hatusta vedetyt syytökset ja vihjailut ja kokoon kuivuneet poliisitutkinnat?
Jospa Tala vaihteeksi tarjoaisit ihan pari oikeata faktaakin!
En lakkaa ihmettelemästä miten mukamas "tiedemies" kehtaa suoltaa tuollaista tuubaa!Onko joko joutunut syytteeseen? On joku tuomittu? Ketä on lahjottu, kuka on ottanut lahjomia? Mitä palveluja on ostettu? Kuka on ostanut mitä ja mitä hyötynyt?
Siinäpä se onkin, että suomenruotsalaista ja varsinkin rkp:läistä on melkein mahdotonta asettaa syytteeseen siitä pitävät yhteiskunnan joka elimeen lonkeroituneet suomenruotsalaiset verkostot huolen ja ellei se riitä niin lahjotaan suomenkielisiä mukaan. selvisikö yhtään? kirjoitti:
Onko joko joutunut syytteeseen? On joku tuomittu? Ketä on lahjottu, kuka on ottanut lahjomia? Mitä palveluja on ostettu? Kuka on ostanut mitä ja mitä hyötynyt?
Siinäpä se onkin, että suomenruotsalaista ja varsinkin rkp:läistä on melkein mahdotonta asettaa syytteeseen siitä pitävät yhteiskunnan joka elimeen lonkeroituneet suomenruotsalaiset verkostot huolen ja ellei se riitä niin lahjotaan suomenkielisiä mukaan.Nyt sitten kannataa käydä poliisivoimien ja oikeuslaitoksen kimppuun ja ryhtyä syyttämään niitä korruptiosta eikä mölytä täällä RKP:n palstalla.
Jos minulla olisi tuollainen valta kuin mitä te väitätte RKP:llä olevan niin en minä ainakaan vapaaehtoisesti sitä itse antaisi pois. Siinähän huutaisitte!
Kipin kapin nyt omienne luo ja nostamaan älämölö ja vaatimaan päitä vadille!
Tai sitten se helpompi vaihtoehto, ottakaa lusikka kauniiseen käteen ja opetelkaa ruotsia!!
Ryhtykää nauttimaan meidän ruotsinkieisten ETUoikeuksista ja eläkää herroiksi.
Vanha totuus: If you cant win them, join them! :P- olisikohanyliedustus
Ankdam kirjoitti:
Nyt sitten kannataa käydä poliisivoimien ja oikeuslaitoksen kimppuun ja ryhtyä syyttämään niitä korruptiosta eikä mölytä täällä RKP:n palstalla.
Jos minulla olisi tuollainen valta kuin mitä te väitätte RKP:llä olevan niin en minä ainakaan vapaaehtoisesti sitä itse antaisi pois. Siinähän huutaisitte!
Kipin kapin nyt omienne luo ja nostamaan älämölö ja vaatimaan päitä vadille!
Tai sitten se helpompi vaihtoehto, ottakaa lusikka kauniiseen käteen ja opetelkaa ruotsia!!
Ryhtykää nauttimaan meidän ruotsinkieisten ETUoikeuksista ja eläkää herroiksi.
Vanha totuus: If you cant win them, join them! :PNyt sitten kannataa käydä poliisivoimien ja oikeuslaitoksen kimppuun ja ryhtyä syyttämään niitä korruptiosta eikä mölytä täällä RKP:n palstalla.
Kannattaakohan vastarinta sellaista oikeuslaitosta vastaan jossa RKP:llä on värisuora? - Oikeusministeri, oikeuskansleri, Korkein oikeus, Korkein hallinto-oikeus?
Ellei RKP ole miehittänyt itse paikkaa niin se ainakin nimittää edustajansa hoitamaan tehtävää joka tekee ruotslaisuudelle HYVÄÄ työtä.
Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson johtaa oikeusministeriötä.
Oikeusministerin esittely valtioneuvoston verkkosivuilla
Ministerin puheita
Ministerin vastaukset kirjallisiin kysymyksiin
Anna-Maja Henrikssonin verkkosivut
Anna-Maja Henrikssonin blogi
Ministerin avustajat
Ministerin sihteeri Teija Moilanen
Puhelin 09 1606 7501
Erityisavustaja Malin Brännkärr
Puhelin 09 1606 7520
Erityisavustaja Robin Harms
Puhelin 09 1606 7506
Johdon sihteeri Liisa Palola
Puhelin 09 1606 7504
Faksi 09 1606 7525
Sähköposti [email protected]
Päivitetty 20.3.2012
Perustuslakivaliokunta
Jäsenet
Puheenjohtaja:
Koskinen, Johannes /sd 30.06.2011 -
Varapuheenjohtaja:
Mäkelä, Outi /kok 30.06.2011 -
Muut jäsenet:
Ahvenjärvi, Sauli /kd 30.06.2011 -
Brax, Tuija /vihr 30.06.2011 -
Filatov, Tarja /sd 30.06.2011 -
Jokinen, Kalle /kok 03.05.2011 -
Kantola, Ilkka /sd 30.06.2011 -
Kauma, Pia /kok 03.05.2011 -
Kivelä, Kimmo /ps 03.05.2011 -
Kontula, Anna /vas 30.06.2011 -
Kopra, Jukka /kok 03.05.2011 -
Lohi, Markus /kesk 30.06.2011 -
Nauclér, Elisabeth /r 30.06.2011 -
Packalén, Tom /ps 03.05.2011 -
Piirainen, Raimo /sd 30.03.2012 -
Saarakkala, Vesa-Matti /ps 03.05.2011 -
Tölli, Tapani /kesk 30.06.2011 -
Korkeimmassa oikeudessa on lain mukaan oltava presidentti ja vähintään 15 jäsentä. Tällä hetkellä jäseniä on 18.
Presidentti Pauliine Koskelo
Kari Raulos
Mikko Tulokas
Kati Hidén
Kari Kitunen
Gustav Bygglin
Liisa Mansikkamäki
Pertti Välimäki
Pasi Aarnio
Juha Häyhä
Hannu Rajalahti
Ilkka Rautio
Timo Esko
Soile Poutiainen
Marjut Jokela
Jukka Sippo
Jorma Rudanko
Pekka Koponen
Ari Kantor
Tuomarit
Korkeimman hallinto-oikeuden tuomarit
Nimi ja suluissa virassa aloittamisen vuosi
Presidentti
Pekka Vihervuori (2012)
Hallintoneuvokset
Esa Aalto (1993)
Pirkko Ignatius (1994)
Heikki Kanninen, vv. (2000)
Kari Kuusiniemi (2003)
Niilo Jääskinen, vv. (2003)
Ahti Vapaavuori (2003)
Irma Telivuo (2004)
Matti Pellonpää (2005)
Tuula Pynnä (2006)
Anne E. Niemi (2006)
Matti Halén (2007)
Sakari Vanhala (2007)
Eila Rother (2007)
Riitta Mutikainen (2009)
Hannele Ranta-Lassila (2009)
Hannu Ranta (2009)
Timo Viherkenttä (2010)
Eija Siitari-Vanne (2010)
Alice Guimaraes-Purokoski (2010)
Lisäksi voi olla määräaikaisia hallintoneuvoksia.
Asiantuntijajäsenet
Vesilaissa ja ympäristönsuojelulaissa tarkoitetuissa asioissa sekä patenttia, hyödyllisyysmallia ja integroidun piirin piirimallia koskevissa asioissa oikeuden kokoonpanoon kuuluu lainoppineiden jäsenten lisäksi kaksi sivutoimista asianomaisen alan asiantuntijajäsentä.
Ympäristöasiantuntijaneuvokset
Pertti Vakkilainen
Janne Hukkinen
Mikael Hildén
Leena Nurmento
Olli Dahl
Olli Varis
Juha Kaila
Timo Kairesalo
Rauno Pääkkönen
Jukka Horppila
Harri Koivusalo
Riku Vahala
Yli-insinöörineuvokset
Kenneth Holmberg
Raimo Sepponen
Hans Söderlund olisikohanyliedustus kirjoitti:
Nyt sitten kannataa käydä poliisivoimien ja oikeuslaitoksen kimppuun ja ryhtyä syyttämään niitä korruptiosta eikä mölytä täällä RKP:n palstalla.
Kannattaakohan vastarinta sellaista oikeuslaitosta vastaan jossa RKP:llä on värisuora? - Oikeusministeri, oikeuskansleri, Korkein oikeus, Korkein hallinto-oikeus?
Ellei RKP ole miehittänyt itse paikkaa niin se ainakin nimittää edustajansa hoitamaan tehtävää joka tekee ruotslaisuudelle HYVÄÄ työtä.
Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson johtaa oikeusministeriötä.
Oikeusministerin esittely valtioneuvoston verkkosivuilla
Ministerin puheita
Ministerin vastaukset kirjallisiin kysymyksiin
Anna-Maja Henrikssonin verkkosivut
Anna-Maja Henrikssonin blogi
Ministerin avustajat
Ministerin sihteeri Teija Moilanen
Puhelin 09 1606 7501
Erityisavustaja Malin Brännkärr
Puhelin 09 1606 7520
Erityisavustaja Robin Harms
Puhelin 09 1606 7506
Johdon sihteeri Liisa Palola
Puhelin 09 1606 7504
Faksi 09 1606 7525
Sähköposti [email protected]
Päivitetty 20.3.2012
Perustuslakivaliokunta
Jäsenet
Puheenjohtaja:
Koskinen, Johannes /sd 30.06.2011 -
Varapuheenjohtaja:
Mäkelä, Outi /kok 30.06.2011 -
Muut jäsenet:
Ahvenjärvi, Sauli /kd 30.06.2011 -
Brax, Tuija /vihr 30.06.2011 -
Filatov, Tarja /sd 30.06.2011 -
Jokinen, Kalle /kok 03.05.2011 -
Kantola, Ilkka /sd 30.06.2011 -
Kauma, Pia /kok 03.05.2011 -
Kivelä, Kimmo /ps 03.05.2011 -
Kontula, Anna /vas 30.06.2011 -
Kopra, Jukka /kok 03.05.2011 -
Lohi, Markus /kesk 30.06.2011 -
Nauclér, Elisabeth /r 30.06.2011 -
Packalén, Tom /ps 03.05.2011 -
Piirainen, Raimo /sd 30.03.2012 -
Saarakkala, Vesa-Matti /ps 03.05.2011 -
Tölli, Tapani /kesk 30.06.2011 -
Korkeimmassa oikeudessa on lain mukaan oltava presidentti ja vähintään 15 jäsentä. Tällä hetkellä jäseniä on 18.
Presidentti Pauliine Koskelo
Kari Raulos
Mikko Tulokas
Kati Hidén
Kari Kitunen
Gustav Bygglin
Liisa Mansikkamäki
Pertti Välimäki
Pasi Aarnio
Juha Häyhä
Hannu Rajalahti
Ilkka Rautio
Timo Esko
Soile Poutiainen
Marjut Jokela
Jukka Sippo
Jorma Rudanko
Pekka Koponen
Ari Kantor
Tuomarit
Korkeimman hallinto-oikeuden tuomarit
Nimi ja suluissa virassa aloittamisen vuosi
Presidentti
Pekka Vihervuori (2012)
Hallintoneuvokset
Esa Aalto (1993)
Pirkko Ignatius (1994)
Heikki Kanninen, vv. (2000)
Kari Kuusiniemi (2003)
Niilo Jääskinen, vv. (2003)
Ahti Vapaavuori (2003)
Irma Telivuo (2004)
Matti Pellonpää (2005)
Tuula Pynnä (2006)
Anne E. Niemi (2006)
Matti Halén (2007)
Sakari Vanhala (2007)
Eila Rother (2007)
Riitta Mutikainen (2009)
Hannele Ranta-Lassila (2009)
Hannu Ranta (2009)
Timo Viherkenttä (2010)
Eija Siitari-Vanne (2010)
Alice Guimaraes-Purokoski (2010)
Lisäksi voi olla määräaikaisia hallintoneuvoksia.
Asiantuntijajäsenet
Vesilaissa ja ympäristönsuojelulaissa tarkoitetuissa asioissa sekä patenttia, hyödyllisyysmallia ja integroidun piirin piirimallia koskevissa asioissa oikeuden kokoonpanoon kuuluu lainoppineiden jäsenten lisäksi kaksi sivutoimista asianomaisen alan asiantuntijajäsentä.
Ympäristöasiantuntijaneuvokset
Pertti Vakkilainen
Janne Hukkinen
Mikael Hildén
Leena Nurmento
Olli Dahl
Olli Varis
Juha Kaila
Timo Kairesalo
Rauno Pääkkönen
Jukka Horppila
Harri Koivusalo
Riku Vahala
Yli-insinöörineuvokset
Kenneth Holmberg
Raimo Sepponen
Hans SöderlundYmmärsinkö oikein että valitsit vaihtoehto B:n
Joko ilmoittauduit ruotsin kielen kurssille?
Välkommen!
- savobo..
Eihän taxellkaan nähnyt mitään väärää asuntokaupoissaan wallini ja finnairin kanssa, omien sanojensa mukaan ei edes muistanut tuollaisia parinsadan tonnin huijjauksia.
Kertoo epäsuorasti siitä, millaisissa summissa ne varsinaiset säätiöiden puliveivaukset ovat..- pois pakkoruotsi
Kylläpäs palstalla alkoi kelta-punaInen väri loistamaan!
Ärkkopeen toimistosta lähetetyt viestit värittävät keskustelua saman kaavan mukaisesti. Ihan kuin olisivat samalta koneelta lähtöisin.
No täytyyhän reservaattihurrinkin jotenkin palkkansa ansaita. Eihän kukaan muukaan vielä ole löytäyt niistä mitään väärää.
Kateellista persaukista persua vain ottaa päähän kun muut tekee hyviä diilejä. Halvalla ostaminen ja kalliilla myyminen ei ole rikollista vaan hyvää bisnestä. Eikä kukaan ole myöskään todistanut ÅA-säätiön hävinneen kaupassa. Kun on kyse yksityisestä pääomasta ja kovan rahan asunnoista niin ne eivät kuuluu kenellekään, ainakaan jos kumpikaan osapuoli ei ilmoita tulleensa huijatuksi.
Ne Finnairin diilit olivat ehkä hiukka härskejä näin ulkopuolisen silmin katsottuna mutta tuksin niistäkään mitään rapsuja tulee. Eikä ne sitä paitsi liittyneet RKP:hen mitenkään.
Mitä taas Wallinin asuntokauppoihin tulee niin niistäkään ei ole löytynyt mitään moitittavaa.
Vai onko sinulla jotain sisäpiirin tietoa?
Kun aloitin aktiivisen työni kielivapauden puolesta 1980-luvun lopulla, niin monet Suomen talouselämän ja valtionhallinnon johtohenkilöt tulivat luokseni ja kuiskasivat, että teet tosi tärkeää työtä, mutta he eivät asemansa puolesta voi sitä sanoa julkisesti. Se oli selvä osoitus siitä, että meitä kielivapauden puolesta toimivia todella tarvitaan.
S Wallinin asuntokaupat, Chr Taxellin suhmuroinnit ja muu suomenruotsalainen myyräntyö ovat nyt paljastuneet ja ne omalta osaltaan tekevät työtä tulevan virallisen yksikielisyyden hyväksi - Suomessa suomi!"S Wallinin asuntokaupat, Chr Taxellin suhmuroinnit ja muu suomenruotsalainen myyräntyö ovat nyt paljastuneet ..."
Paljatuneet toki mutta mitä niissä on paljastunut joka sinua kiinnostaa ja joka tukisi sinun agendaasi .. niin paisti kateus?
Kerro nyt mitä on paljastunut?
On paljastunut se että SW osti asunnon yli kymmen vuotta sitten ja myi sen pari vuotta sitten korkeammalla hinnalla.
On paljastunut se että ÅA-stiftelsen myi sijoitusomaisuuttaan yli kymmenen vuotta sitten ja sijoitti rahat uudelleen. Sittemmin ÅA-stiftelsen osti 9 vuotta myöhemmin takaisin jo aiemmin myymänsä asunnon. Täysin eri sijoitustoiminnasta vastanneet henkilöt olivat asuntoa aikoinaan myymässä kuin nyt ostamassa takaisin. Ostamista ja myymistä nimitetään sijoittamiseksi,ei suhmuroinniksi. Paras kauppa on sellainen jossa kaupan molemmat osapuolet voittavat.
Tuttavilleen saa myydä ja tuttaviltaan saa ostaa, sekään ei ole mikään rikos. ÅA-stiftelsenissä ei pyöri veroraha joten mitä se tekee rahoillaan ja mikä sen sijoitusstrategia on ei ole julkisuuden asia.
Viranomaisten velvollisuus on vain valvoa sitä että säätiö tuottaa rahaa siihen tarkoitukseen johon se on perustettu!
Finnairin tapaus oli hieman arveluttavampi koska siinä oli osapuolina sentään kaksi julkista yhtiötä, Finnair ja suuri eläkevakuutusyhtiö vaan tuskinpa siinäkään juridisesti mitään suorastaan rikollista tapahtui. Kaveri tarvitsi kaveria ja neuvoteltiin diili josta molemmat hyötyivät. En kuitenkaan minäkään hyväksy tuollaisia diilejä.
Tuota "muu suomenruotsalainen myyräntyö"-kommenttiasi en sen sijaan ymmärtänyt, avaisitko sitä hieman, mitä mahdat sillä tarkoittaa?VIIKON VITSI!!!
Tala: " Kun aloitin aktiivisen työni kielivapauden puolesta 1980-luvun lopulla, niin monet Suomen talouselämän ja valtionhallinnon johtohenkilöt tulivat luokseni ja kuiskasivat, että teet tosi tärkeää työtä, mutta he eivät asemansa puolesta voi sitä sanoa julkisesti. Se oli selvä osoitus siitä, että meitä kielivapauden puolesta toimivia todella tarvitaan."
Kuinkas nuo kuiskaukset nyt vasta näin 30 vuoden jälkeen ponnahtivat mieleesi?!!
Tuota talafaktaa en muista aiemmin kuulleenikaan!! :-D))))))))))
Kyllä ne ovat olleet mielessä jatkuvasti ja olen tuonkin jo useampaan kertaan kertonut nettipalstoilla ihan Jippiin pakkoruotsikeskustelusta alkaen.
Pääministeri Katainen kävi Keski-Uudellamaalla ja sanoi, että pakko on huono konsultti. Ministeri Virkkunen oli eilen Järvenpäässä ja kannatti kansanäänestystä. Eduskunnassa on ennätysmäärä pakkoruotsia vastustavia kansaedustajia. Kieli-ilmapiiri on muuttunut aina vain kielteisemmäksi ruotsin kieltä kohtaan.
Suunta on oikea ja lopputulos varma; kielivapaus tulee ja Suomi muuttuu aidoksi pohjoimaaksi eli virallisesti yksikieliseksi.Tämä nettiviestini löytyi pienellä etsimisellä:
V V on tehnyt enemmän kuin miehen työn. Suomessa pakkoruotsin esiin ottaminen on ammatillisen itsemurhan luonteinen asia. Olen ollut Suomalaisuuden liiton toiminnassa mukana eri tehtävissä vuodesta 1988 asti ja pannut itseni täysillä likoon jo valtion virkamiehenä ollessani.
Minulla on myös ollut ilo toimia yhdessä monien kansallisten ja kansainvälisten vaikuttajien kanssa yhteiskunnan toimintojen laidasta laitaan. Jopa vuorineuvostasoiset henkilöt ovat tulleet kuiskaamaan korvaani, että olet täysin oikealla asialla ja jatka samaan malliin, mutta valitettavasti minulla ei ole mahdollisuutta tukea sinua julkisesti. Ymmärrän sen täysin, mutta minulle se kertoo, että jotakin on perusteellisesti pielessä tässä "maailman vähiten korruptoituneessa maassa". :-(
23. toukokuuta 2005, 22:09:32- Kiitos, Heikki!
heikki_tala kirjoitti:
Tämä nettiviestini löytyi pienellä etsimisellä:
V V on tehnyt enemmän kuin miehen työn. Suomessa pakkoruotsin esiin ottaminen on ammatillisen itsemurhan luonteinen asia. Olen ollut Suomalaisuuden liiton toiminnassa mukana eri tehtävissä vuodesta 1988 asti ja pannut itseni täysillä likoon jo valtion virkamiehenä ollessani.
Minulla on myös ollut ilo toimia yhdessä monien kansallisten ja kansainvälisten vaikuttajien kanssa yhteiskunnan toimintojen laidasta laitaan. Jopa vuorineuvostasoiset henkilöt ovat tulleet kuiskaamaan korvaani, että olet täysin oikealla asialla ja jatka samaan malliin, mutta valitettavasti minulla ei ole mahdollisuutta tukea sinua julkisesti. Ymmärrän sen täysin, mutta minulle se kertoo, että jotakin on perusteellisesti pielessä tässä "maailman vähiten korruptoituneessa maassa". :-(
23. toukokuuta 2005, 22:09:32Heikki! Puhuimme juuri sinusta kokouksessamme tänään.
Olet tehnyt uskomattoman työn suomalaisten puolesta.
Ruotsalaisten lyttäämistä teeseistäsi on
tullut valtavirtaa kaikissa medioissa, välillä jopa YLEssä.
Ruotsalainen mädännäisyys on tullut sinun ansiostasi päivänvaloon.
Kiitos, Heikki! - Siis?
Tarkoittiko Katainen pakkoruotsia kommentillaan?
Kannattiko Virkkunen kansanäänestystä pakkoruotsista?
Kuulostaa liian hyvältä ollaakseen totta. Toki toivon sen olevan! Kiitos, Heikki! kirjoitti:
Heikki! Puhuimme juuri sinusta kokouksessamme tänään.
Olet tehnyt uskomattoman työn suomalaisten puolesta.
Ruotsalaisten lyttäämistä teeseistäsi on
tullut valtavirtaa kaikissa medioissa, välillä jopa YLEssä.
Ruotsalainen mädännäisyys on tullut sinun ansiostasi päivänvaloon.
Kiitos, Heikki!Pateettista!
Mistä ihmeestä nuo taputtajat ja peesaajat aina heti paikalla ilmestyvät palstalle kun Höpö-Hessu laittaa jonkun noista iänikuisista omakehuhaiseeviesteistään tänne palstalle!!? Se on kyllä suorastaan maagista!! Vain 18 minuttia väliä!!
Nytkin joku vakaumuksellinen Hessufani on päivystänyt peräti lauantai-iltana täällä palstalla! Ilmeisesti vain odottaen että idolinsa pudottaa jonkin kultakimpaleen jota voi sitten kehua ja suitsuttaa!!
Minua kuitenkin ihmetyttää se ettei kyseinen päivystävä Hessufani kuitenkaan itse koskaan kirjoittele tänne mitään omia juttuja, miksei? Voisihan sitä aikansa kuluksi jotain omaakin kirjoitella? Kertoa vaikka niistä kokouksista :P
P.S.
Mitä muuten ovat "vuorineuvostasoiset henkilöt "? Vuorineuvos on korkein (=kallein) tasavallan presidentin liike-elämälle myöntämä arvonimi joten mitä ne muut samantasoiset ovat?
....Hessu se vain droppailee noita muka tuttuja ja titteleitä... Heko heko ..
- Agitaattori-ankka
Mistä ihmeestä nuo RKP:n säätiökorruption puolustajat ilmestyvät tänne aikaisin äitienpäivän aamunakin ?
Maksaako RKP agitaattoreilleen niin hyvät prosentit pyhäpäivinä agitoinneista, että että sängystä on heti loikattava nettiin ? - Aleksis Kivi
"Lahjomattomat Kielisoturit" tulevat taistelemaan kielivapauden puolesta niin pitkään, kunnes viimeinenkin pakko-å on poistunut kouluista ja virastoista. Ja Suomi on virallisesti yksikielinen valtio. Suomenkielinen valtio. Ja ruotsilla tulee olemaan vähemmistökieliasema.
- Siitä sai!
Göbbels Kakkanen yritti turhaan harjoittaa poliittista korruptiota, mutta kiinni jäi!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701