Kyösti Kakkonen sen sanoi uudestaan illan uutislähetyksessä!

luultavasti

Kakkonen ymmärtää hyvin jos verosta vapautetut säätiöt tukevat lääketiedettä, kulttuuria ja taidetta mutta hän ei ymmärtänyt, että verovapaat säätiöt voivat rahoittaa poliittista toimintaa niinkuin RKP:tä lähellä olevat säätiöt tekevät.
Olisiko aika tarkentaa säätiölakia ja säätiöiden toimintatapoja?

53

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunarit

      "Olisiko aika tarkentaa säätiölakia ja säätiöiden toimintatapoja?"

      Luultavasti tällainen tarkennus ei taida onnistua tarkoitetulla tavalla sillä jos joku "tarkastusmies" tehtävään valitaan niin se on melko takuuvarmasti RKP:n hyvä ystävä jopa heidän ehdottamansa tai heidän hyväveliverkostossa toimiva suomenkielinen ystävä. Jonkka on mainio esimerkki kuinka Suomessa viranomaisvalvonta toimii. Jonkka ei tapaa nähdä mitään huomautettavaa ruotsalaisten politiikkojen tai virkamiesten toiminnasta.

    • suomalainen .!

      Hyvä Kakkonen, ansaitsee isänmaallisuuudesta mitalin, nousee vieraan vallan kielen ja kulttuurin ihailijoita vastaan!

    • tox-lautakasa

      Psyko-svekot tulevat ilmeisesti vainoamaan Kakkosta yhtä armottomasti kuin Vanhasta aikanaan.

    • Kuvitteletko todella että kansanedustajat tulevat säätämään lain joka panee heidän omien puolueittensä rahoituslähteet verolle?
      Politiikan teko on yleishyödyllistä toimintaa, aivan kuten kulttuuri ja erilainen hyväntekeväisyyskin. Säätiöiden varallisuus koostuu pääosin yksityisistä lahjoituksista ja testamenteista koostuvasta omaisuusmassasta ja niiden tuotosta. Kyse on siis usein jo ammoin kuolleitten ihmisten lahjoittamista pesämunista jotka vielä tänä pvänä tuottavat iloa saajilleen ja sille asialle jota lahjoittaja on halunnut tukea.

      Yleishyödyllisyyden vastakohta on sitä että joku yksityinen tai yksittäinen taho hyötyy.

      • ollenkaan

        Säätiöiden varallisuus koostuu pääosin yksityisistä lahjoituksista ja testamenteista koostuvasta omaisuusmassasta ja niiden tuotosta.

        Ankkaneiti taitaa olla vähän sinisilmäinen tai olisiko järjenjuoksussa pientä katkoa. Et kai sinä tosissaan usko, että suomenruotsalaisten säätiöitten varallisuus on pelkästään vanhojenpiikojen lahjoituksista lähtöisin. Hyvin suuri osa säätiöitten varallisuudesta tulee ihan H&M, IKEAN ja jopa Ruotsin valtion avustuksista ja joiden yhteinen tehtävä on Suomen kaksikielisyyden ja ruotsalaisen yrityselämän kilpailuvoiman ylläpitäminen Suomessa.

        Ei ne varat ole vanhojenpiikojen perintöä!


      • baltkiu tox bates

        Jooh. Ahvenanmaasta onkiin hyödytty. Ahvenanmaalaiset rakensivat rautatiet ja lentokentät sekä neuvolajärjestelmän. Jos vähän valehellaan.


      • 123...

        "Yleishyödyllisyyden vastakohta on sitä että joku yksityinen tai yksittäinen taho hyötyy."

        Ankkadaamilla on käsitteet sekaisin. Se ei voi olla yleishyödyllisyyttä jos 4-5 prosentin väestönosalle haetaan poliittisella lahjonnalla etuisuuksia.


      • ollenkaan kirjoitti:

        Säätiöiden varallisuus koostuu pääosin yksityisistä lahjoituksista ja testamenteista koostuvasta omaisuusmassasta ja niiden tuotosta.

        Ankkaneiti taitaa olla vähän sinisilmäinen tai olisiko järjenjuoksussa pientä katkoa. Et kai sinä tosissaan usko, että suomenruotsalaisten säätiöitten varallisuus on pelkästään vanhojenpiikojen lahjoituksista lähtöisin. Hyvin suuri osa säätiöitten varallisuudesta tulee ihan H&M, IKEAN ja jopa Ruotsin valtion avustuksista ja joiden yhteinen tehtävä on Suomen kaksikielisyyden ja ruotsalaisen yrityselämän kilpailuvoiman ylläpitäminen Suomessa.

        Ei ne varat ole vanhojenpiikojen perintöä!

        Mitä säätiöitä IKEA, HM ja Ruotsin valtio täällä muka tukevat? Kerro lisää! Miksi em tahot haluaisivat kasvattaa suomalaisten säätiöiden omaisuusmassaa, mikseivät ne tue suoraan niitä kohteita joita haluavat tukea? IKEAn omistaa hollantilainen säätiö joka myös harrastaa hyväntekeväisyyttä.
        RKP:n taustalla olevan Kulturfondenin tuotosta RKP saa vain 4 % loput jaetaan kulttuurityöhön. Huom pelkästään tuottoa jaetaan, pääomaa ei tietenkään jaeta vaan ainoastaan osa tuotosta ja osa siitä jopa sijoitetaan uudelleen kasvattamaan omaisuutta.

        Toisaalta säätiöille kuten poliittisille puolueillekin saa lahjoittaa rahaa aivan laillisesti joten siinäkään ei ole mitään salaperäistä.
        Minä en vain keksi mitään syytä IKEAn ja HM:n mahdollisile "tuelle", en liioin sille että Ruotsin valtio tekisi lahjoituksia suomalaisiin säätiöihin.
        Sitä paitsi lahjoitukset ovat yleensä aivan julkista tietoa.

        Säätiöitä ei tueta, niille lahjoitetaan! Säätiöt tukevat, eli jakavat apurahoja, stipendejä, toiminta-avustuksia.


      • 123... kirjoitti:

        "Yleishyödyllisyyden vastakohta on sitä että joku yksityinen tai yksittäinen taho hyötyy."

        Ankkadaamilla on käsitteet sekaisin. Se ei voi olla yleishyödyllisyyttä jos 4-5 prosentin väestönosalle haetaan poliittisella lahjonnalla etuisuuksia.

        "Ankkadaamilla on käsitteet sekaisin. Se ei voi olla yleishyödyllisyyttä jos 4-5 prosentin väestönosalle haetaan poliittisella lahjonnalla etuisuuksia,

        Säätiö saattaa olla perustettu ylläpitämään yhtä ainutta pientä yksityistä koulua, tai syrjäistä kotiseutumuseota, tai avustamaan jonkun kylän tai paikkakunnan nuoria opintiellä, tai tukemaan jotain lääketieteen erikoisalaa ja sen tutkimusta, järjestämään uimakoulutoimintaa jollain paikkakunnalla, tai sponssaamaan vanhojen autojen kunnostajiia, kuoroa, yksityistä päiväkotia, tai ylläpitämään naisten turvakotia, huolehtimaan erilaisista vammaisryhmistä ja heidän kuntoutuksestaan sekä järjestämään heille vapaa-ajan toimintaa j.n.e

        ..ja sinun mielestäsi lähes 300 000 ihmisen äidinkielisen kulttuurin ja kulttuuritoiminnan tukeminen ei täytä yleishyödyllisyyden kriteereitä koska ryhmä on liian pieni!

        Dear fennot ottakaa nyt edes vähän selvää mistä täällä puhutaan!!! Herra Google auttaa.
        Selvittäkään nyt vaikka ihan ensimmäisenä kotitehtävänänne: Mikä on säätiö?


      • -ahaa-
        Ankdam kirjoitti:

        Mitä säätiöitä IKEA, HM ja Ruotsin valtio täällä muka tukevat? Kerro lisää! Miksi em tahot haluaisivat kasvattaa suomalaisten säätiöiden omaisuusmassaa, mikseivät ne tue suoraan niitä kohteita joita haluavat tukea? IKEAn omistaa hollantilainen säätiö joka myös harrastaa hyväntekeväisyyttä.
        RKP:n taustalla olevan Kulturfondenin tuotosta RKP saa vain 4 % loput jaetaan kulttuurityöhön. Huom pelkästään tuottoa jaetaan, pääomaa ei tietenkään jaeta vaan ainoastaan osa tuotosta ja osa siitä jopa sijoitetaan uudelleen kasvattamaan omaisuutta.

        Toisaalta säätiöille kuten poliittisille puolueillekin saa lahjoittaa rahaa aivan laillisesti joten siinäkään ei ole mitään salaperäistä.
        Minä en vain keksi mitään syytä IKEAn ja HM:n mahdollisile "tuelle", en liioin sille että Ruotsin valtio tekisi lahjoituksia suomalaisiin säätiöihin.
        Sitä paitsi lahjoitukset ovat yleensä aivan julkista tietoa.

        Säätiöitä ei tueta, niille lahjoitetaan! Säätiöt tukevat, eli jakavat apurahoja, stipendejä, toiminta-avustuksia.

        IKEAn omistaa hollantilainen säätiö joka myös harrastaa hyväntekeväisyyttä.

        "Ikea (namnet är bildat av initialerna för Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd) är ett multinationellt möbelföretag som grundades 1943 av Ingvar Kamprad. Bolaget ägs av en stiftelse i Nederländerna, men kontrolleras alltjämt av familjen Kamprad."

        -Kyllä ankkaneitin pitää ottaa asioista selvää ensin ja vasta senjälkeen voi ottaa kantaa.

        IKEA on täysin Kampradin perheen hallinnoima vaikka omistus onkin säätiön kautta. Kamprad on muuten saksalaistaustainen jolle mummu opetti oikein hyvän saksankielen taidon.

        Ikea (namnet är bildat av initialerna för Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd) är ett multinationellt möbelföretag som grundades 1943 av Ingvar Kamprad. Bolaget ägs av en stiftelse i Nederländerna, men kontrolleras alltjämt av familjen Kamprad.


      • galsten
        Ankdam kirjoitti:

        "Ankkadaamilla on käsitteet sekaisin. Se ei voi olla yleishyödyllisyyttä jos 4-5 prosentin väestönosalle haetaan poliittisella lahjonnalla etuisuuksia,

        Säätiö saattaa olla perustettu ylläpitämään yhtä ainutta pientä yksityistä koulua, tai syrjäistä kotiseutumuseota, tai avustamaan jonkun kylän tai paikkakunnan nuoria opintiellä, tai tukemaan jotain lääketieteen erikoisalaa ja sen tutkimusta, järjestämään uimakoulutoimintaa jollain paikkakunnalla, tai sponssaamaan vanhojen autojen kunnostajiia, kuoroa, yksityistä päiväkotia, tai ylläpitämään naisten turvakotia, huolehtimaan erilaisista vammaisryhmistä ja heidän kuntoutuksestaan sekä järjestämään heille vapaa-ajan toimintaa j.n.e

        ..ja sinun mielestäsi lähes 300 000 ihmisen äidinkielisen kulttuurin ja kulttuuritoiminnan tukeminen ei täytä yleishyödyllisyyden kriteereitä koska ryhmä on liian pieni!

        Dear fennot ottakaa nyt edes vähän selvää mistä täällä puhutaan!!! Herra Google auttaa.
        Selvittäkään nyt vaikka ihan ensimmäisenä kotitehtävänänne: Mikä on säätiö?

        Ei kai ongelmana ole ryhmän pienuus, vaan suomenvastaisuus.


    • paavokas

      Kyllä Kakkosen vanavedessä yhä useampi suomalainen uskaltaa olla suomalainen vaikka Paavo Lipposen kiusaksi vaan. Paavo Lipponenhan jokin aika sitten kauhisteli puhdasta suomalaisuutta. Paavo itse oli omien puheittensa mukaan 3/4-osaruotsalainen.

      • Kyöstille 10 !

        Onneksi meillä on Kyösti Kakkonen ja muitakin oman tiensä kulkijoita, jotka vähät välittävät muiden mielipiteistä.


      • Kaikkis fani

        Hyvä Kaikkis


    • Säätiöt verolle

      "kyse on siis ammoin kuolleitten ihmisten lahjoittamista pesämunista jotka vielä tänä päivänä tuottavat iloa omistajilleen ja sille asialle jota lahjoittaja on halunnut tukea ."

      Lahjoittajat ovat varmaankin antaneet pesämunia, mutta varsinainen
      omaisuusmassa on luotu suomalaisella työllä ja Ruotsin siirtomaavallan itselleen omimalla ruotsinkielisellä omistuksella.

      Ja kuka voi tietää, halusivatko kuolleet koko Suomen kansan pakkoruotsittamista ?

      Ja halusivatko he, että korruptoimalla heidän rahoillaan suomalaisia poliitikkoja, virkamiehiä ja yrityselämän vaikuttajia heidän rahojensa haltijat pakkoruotsittaisivat koko Suomen ?

    • Näin on näreet

      Verovapaiden säätiöiden miljardit eurot on hankittu verovapaalla pörssikeinottelulla.

      • Sijoittaminen ei ole keinottelua! Keinotteluakin voi toki harrastaa mutta se on riskialtista ja usein jopa laitonta eikä sitä harrasta institutionaaliset sijoittajat. Ovatko mielestänne myös eläkeyhtiöt keinottelijoita?

        Ilman rahaa, varallisuutta, sijoittajia ja sijoitettavia pääomia ei olisi pankkitoimintaa, teollisuutta eikä elinkeinoelämääkään.
        Miten te netti fennot oikein kuvittelette yhteiskunnan pysyvän pystyssä ja rattaiden pyörimässä? Nettiördäämiselläkö?


      • Säätiöt kuriin
        Ankdam kirjoitti:

        Sijoittaminen ei ole keinottelua! Keinotteluakin voi toki harrastaa mutta se on riskialtista ja usein jopa laitonta eikä sitä harrasta institutionaaliset sijoittajat. Ovatko mielestänne myös eläkeyhtiöt keinottelijoita?

        Ilman rahaa, varallisuutta, sijoittajia ja sijoitettavia pääomia ei olisi pankkitoimintaa, teollisuutta eikä elinkeinoelämääkään.
        Miten te netti fennot oikein kuvittelette yhteiskunnan pysyvän pystyssä ja rattaiden pyörimässä? Nettiördäämiselläkö?

        Kaikki muut maksavat veroa osakkeiden ja osinkojen myynnistä pörssissä. Verojen maksu on yhteiskuntaa hyödyntävää toimintaa. Hurrisäätiöillä on 7-10 miljardia euroa omaisuutta. Nämä säätiöt ovat rikastuttaneet itsensä verovapaalla pörssikeinottelulla. Säätiöt kustantavat poliittista toimintaa. Ja kun säätiöt kustantavat poliittista toimintaa (RKP:eetä), niin silloin säätiöt eivät ole sitä varten mihin ne on tarkoitettu. Elikkä yleishyödyllisyyteen. Säätiöitä on verotettava. Verotuksen kautta pääsee myös tutkimaan mihin säätiöiden rahat valuvat.


      • Säätiöt kuriin kirjoitti:

        Kaikki muut maksavat veroa osakkeiden ja osinkojen myynnistä pörssissä. Verojen maksu on yhteiskuntaa hyödyntävää toimintaa. Hurrisäätiöillä on 7-10 miljardia euroa omaisuutta. Nämä säätiöt ovat rikastuttaneet itsensä verovapaalla pörssikeinottelulla. Säätiöt kustantavat poliittista toimintaa. Ja kun säätiöt kustantavat poliittista toimintaa (RKP:eetä), niin silloin säätiöt eivät ole sitä varten mihin ne on tarkoitettu. Elikkä yleishyödyllisyyteen. Säätiöitä on verotettava. Verotuksen kautta pääsee myös tutkimaan mihin säätiöiden rahat valuvat.

        Ketkä kaikki muut?
        Säätiöt ovat verovapaita, ihan kaikki, niin pienet kuin suuretkin, edellyttäen että ne käyttävät tuottonsa yleishyödyllisiin tarkoituksiin.

        Yleishyödyllisyyden määritelmä

        Yleishyödyllisen yhteisön määritelmä löytyy nykyisin ainoastaan tuloverolaissa(TVL 1535/1992), jonka 22.1 §:n mukaan yhteisö on yleishyödyllinen,

        - mikäli se toimii yksinomaan ja välittömästi yleiseksi hyväksi aineellisessa, henkisessä, siveellisessä tai yhteiskunnallisessa mielessä

        - sen toiminta ei kohdistu vain rajoitettuihin henkilöpiireihin

        - se ei tuota toiminnallaan siihen osallisille taloudellista etua osinkona, voitto-osuutena taikka kohtuullista suurempana palkkana tai muuna hyvityksenä.

        Kaikkien kolmen ehdon tulee toteutua yhtäaikaisesti. Vaikka suurin osa yleishyödyllisistä yhteisöistä on yhdistyksiä tai säätiöitä, voi myös osakeyhtiö olla luonteeltaan yleishyödyllinen, mikäli se täyttää edellä mainitut kolme kohtaa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleishyödyllinen_yhteisö


    • savobo..

      RKP säätiöt pannaan verolle, se on selvä. miljardien omaisuudesta ei makseta byt veroa vaan keinotellaan ja lahjotaan. sille tulee loppu !

    • Säätiöt kuriin

      Oliko säätiöltä yleishyödyllistä toimintaa, että Lipponen sai 8000 euroa?

    • Lahjuksiako?

      Saiko KOK muutama vuosi sitten 400000 euroa hurrisäätiöltä?

      • Mitä sitten jos olisi saanutkin? Poliittinen toiminta on yleishyödyllistä. Ei tosin usko että sai mutta onhan se täysin mahdollista ja jos sai niin silloisten lakien mukaan se oli täysin laiilista, nykyään on olemassa lahjoituksen määrälle yläraja. Kokoomuksessa on jäseninä paljon ruotsinkielisiä ja sitä äänestää vielä useampi. Kokoomuksella on jopa ruotinkielistä toimintaa.


      • kieltämättä

        "Saiko KOK muutama vuosi sitten 400000 euroa hurrisäätiöltä?"

        Näin ainakin väitetään ja kyllähän Kokoomuksen toiminta ja käyttäytyminen osoittaa, että näin olisi tapahtunutkin.


      • kieltämättä kirjoitti:

        "Saiko KOK muutama vuosi sitten 400000 euroa hurrisäätiöltä?"

        Näin ainakin väitetään ja kyllähän Kokoomuksen toiminta ja käyttäytyminen osoittaa, että näin olisi tapahtunutkin.

        Entä sitten? Eikö hurrisäätiö saisi tukea vaikkapa Kokoomuksen ruotsinkielistä toimintaa?

        Kokoomuksella on paljon ruotsinkielisiä äänestäjiä ja jopa jäseniä. Puolueet elävät lahjoituksista, eikö Kokoomukselle saisi lahjoittaa "ruotsinkielistä rahaa" vai eikö se saisi sitä vastaanottaa? Miksi?

        RKP ja Kokoomus ovat ne ideologisesti toisiaan kaikkein lähimpänä olevat eduskuntapuolueet, siksi ne ovat kavereita ja rapsuttavat toistensa selkiä.
        Ei kukaan tai mikään puolue pärjää politiikassa ilman kavereita!

        Miksi vouhkaatte tuota vanhaa Loka Laitisen pakinassaan esittämää heittoa? Mitään todistetta sille spekulaatiolle ei ole näkynyt? Ja entä sitten?


    • 45

      Matin lautakasasta RKP oli kiinnostunut yli kaiken muun kun se samaan aikaan itse heilu kuin sika vatukossa.

      • niinkö?

        Niinkö? Milloin RKP on kiinnostuksensa osoittanut, ja miten? Eipäs nyt liioitella.


    • wiiteruusu

      Milloin RKP on kiinnostuksensa osoittanut, ja miten?

      Jos yhteiskunnan mitättömät pikku-uutiset saavat paljon julkisuutta niin on aina oikeutettua epäillä, että RKP meuhkaa taustalla kuin sika vatukossa tehden suuria päätöksiä suomenkielisten päiden yli.

    • Taxellin, Wallinin ja Sundströmin säätiösikailut tulivat oikein sopivbaan aikaan esiin vanhassa mediassa. Suomalaiset alkavat vähitellen tajuta, että Suomessa vallitsee valtavan laaja suomenruotsalaisten verovapailla säätiörahoilla ylläpidetty poliittinen korruptio.
      Yhä useampi merkittävä vaikuttaja sanoo, että Suomen maine vähäkorruptoituneena maana on täysi kupla. Ja kuplan keskellä on RKP säätiömiljardeineen.

      • Toistat taas tuota säätiösikailu- korruptiomantraasi.
        Avaisitko vähän syytöksiäsi. Onko joko joutunut syytteeseen? On joku tuomittu? Ketä on lahjottu, kuka on ottanut lahjomia? Mitä palveluja on ostettu? Kuka on ostanut mitä ja mitä hyötynyt?
        Onko muita "todisteita" kuin puoluetovereittesi hatusta vedetyt syytökset ja vihjailut ja kokoon kuivuneet poliisitutkinnat?

        Jospa Tala vaihteeksi tarjoaisit ihan pari oikeata faktaakin!

        En lakkaa ihmettelemästä miten mukamas "tiedemies" kehtaa suoltaa tuollaista tuubaa!


      • selvisikö yhtään?
        Ankdam kirjoitti:

        Toistat taas tuota säätiösikailu- korruptiomantraasi.
        Avaisitko vähän syytöksiäsi. Onko joko joutunut syytteeseen? On joku tuomittu? Ketä on lahjottu, kuka on ottanut lahjomia? Mitä palveluja on ostettu? Kuka on ostanut mitä ja mitä hyötynyt?
        Onko muita "todisteita" kuin puoluetovereittesi hatusta vedetyt syytökset ja vihjailut ja kokoon kuivuneet poliisitutkinnat?

        Jospa Tala vaihteeksi tarjoaisit ihan pari oikeata faktaakin!

        En lakkaa ihmettelemästä miten mukamas "tiedemies" kehtaa suoltaa tuollaista tuubaa!

        Onko joko joutunut syytteeseen? On joku tuomittu? Ketä on lahjottu, kuka on ottanut lahjomia? Mitä palveluja on ostettu? Kuka on ostanut mitä ja mitä hyötynyt?


        Siinäpä se onkin, että suomenruotsalaista ja varsinkin rkp:läistä on melkein mahdotonta asettaa syytteeseen siitä pitävät yhteiskunnan joka elimeen lonkeroituneet suomenruotsalaiset verkostot huolen ja ellei se riitä niin lahjotaan suomenkielisiä mukaan.


      • selvisikö yhtään? kirjoitti:

        Onko joko joutunut syytteeseen? On joku tuomittu? Ketä on lahjottu, kuka on ottanut lahjomia? Mitä palveluja on ostettu? Kuka on ostanut mitä ja mitä hyötynyt?


        Siinäpä se onkin, että suomenruotsalaista ja varsinkin rkp:läistä on melkein mahdotonta asettaa syytteeseen siitä pitävät yhteiskunnan joka elimeen lonkeroituneet suomenruotsalaiset verkostot huolen ja ellei se riitä niin lahjotaan suomenkielisiä mukaan.

        Nyt sitten kannataa käydä poliisivoimien ja oikeuslaitoksen kimppuun ja ryhtyä syyttämään niitä korruptiosta eikä mölytä täällä RKP:n palstalla.

        Jos minulla olisi tuollainen valta kuin mitä te väitätte RKP:llä olevan niin en minä ainakaan vapaaehtoisesti sitä itse antaisi pois. Siinähän huutaisitte!

        Kipin kapin nyt omienne luo ja nostamaan älämölö ja vaatimaan päitä vadille!
        Tai sitten se helpompi vaihtoehto, ottakaa lusikka kauniiseen käteen ja opetelkaa ruotsia!!

        Ryhtykää nauttimaan meidän ruotsinkieisten ETUoikeuksista ja eläkää herroiksi.

        Vanha totuus: If you cant win them, join them! :P


      • olisikohanyliedustus
        Ankdam kirjoitti:

        Nyt sitten kannataa käydä poliisivoimien ja oikeuslaitoksen kimppuun ja ryhtyä syyttämään niitä korruptiosta eikä mölytä täällä RKP:n palstalla.

        Jos minulla olisi tuollainen valta kuin mitä te väitätte RKP:llä olevan niin en minä ainakaan vapaaehtoisesti sitä itse antaisi pois. Siinähän huutaisitte!

        Kipin kapin nyt omienne luo ja nostamaan älämölö ja vaatimaan päitä vadille!
        Tai sitten se helpompi vaihtoehto, ottakaa lusikka kauniiseen käteen ja opetelkaa ruotsia!!

        Ryhtykää nauttimaan meidän ruotsinkieisten ETUoikeuksista ja eläkää herroiksi.

        Vanha totuus: If you cant win them, join them! :P

        Nyt sitten kannataa käydä poliisivoimien ja oikeuslaitoksen kimppuun ja ryhtyä syyttämään niitä korruptiosta eikä mölytä täällä RKP:n palstalla.

        Kannattaakohan vastarinta sellaista oikeuslaitosta vastaan jossa RKP:llä on värisuora? - Oikeusministeri, oikeuskansleri, Korkein oikeus, Korkein hallinto-oikeus?

        Ellei RKP ole miehittänyt itse paikkaa niin se ainakin nimittää edustajansa hoitamaan tehtävää joka tekee ruotslaisuudelle HYVÄÄ työtä.

        Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson johtaa oikeusministeriötä.
        Oikeusministerin esittely valtioneuvoston verkkosivuilla
        Ministerin puheita
        Ministerin vastaukset kirjallisiin kysymyksiin
        Anna-Maja Henrikssonin verkkosivut
        Anna-Maja Henrikssonin blogi

        Ministerin avustajat
        Ministerin sihteeri Teija Moilanen
        Puhelin 09 1606 7501

        Erityisavustaja Malin Brännkärr
        Puhelin 09 1606 7520

        Erityisavustaja Robin Harms
        Puhelin 09 1606 7506

        Johdon sihteeri Liisa Palola
        Puhelin 09 1606 7504

        Faksi 09 1606 7525
        Sähköposti [email protected]

        Päivitetty 20.3.2012

        Perustuslakivaliokunta


        Jäsenet


        Puheenjohtaja:
        Koskinen, Johannes /sd 30.06.2011 -
        Varapuheenjohtaja:
        Mäkelä, Outi /kok 30.06.2011 -
        Muut jäsenet:
        Ahvenjärvi, Sauli /kd 30.06.2011 -
        Brax, Tuija /vihr 30.06.2011 -
        Filatov, Tarja /sd 30.06.2011 -
        Jokinen, Kalle /kok 03.05.2011 -
        Kantola, Ilkka /sd 30.06.2011 -
        Kauma, Pia /kok 03.05.2011 -
        Kivelä, Kimmo /ps 03.05.2011 -
        Kontula, Anna /vas 30.06.2011 -
        Kopra, Jukka /kok 03.05.2011 -
        Lohi, Markus /kesk 30.06.2011 -
        Nauclér, Elisabeth /r 30.06.2011 -
        Packalén, Tom /ps 03.05.2011 -
        Piirainen, Raimo /sd 30.03.2012 -
        Saarakkala, Vesa-Matti /ps 03.05.2011 -
        Tölli, Tapani /kesk 30.06.2011 -



        Korkeimmassa oikeudessa on lain mukaan oltava presidentti ja vähintään 15 jäsentä. Tällä hetkellä jäseniä on 18.

        Presidentti Pauliine Koskelo
        Kari Raulos
        Mikko Tulokas
        Kati Hidén
        Kari Kitunen
        Gustav Bygglin
        Liisa Mansikkamäki
        Pertti Välimäki
        Pasi Aarnio
        Juha Häyhä
        Hannu Rajalahti
        Ilkka Rautio
        Timo Esko
        Soile Poutiainen
        Marjut Jokela
        Jukka Sippo
        Jorma Rudanko
        Pekka Koponen
        Ari Kantor

        Tuomarit


        Korkeimman hallinto-oikeuden tuomarit

        Nimi ja suluissa virassa aloittamisen vuosi

        Presidentti

        Pekka Vihervuori (2012)

        Hallintoneuvokset

        Esa Aalto (1993)

        Pirkko Ignatius (1994)

        Heikki Kanninen, vv. (2000)

        Kari Kuusiniemi (2003)

        Niilo Jääskinen, vv. (2003)

        Ahti Vapaavuori (2003)

        Irma Telivuo (2004)

        Matti Pellonpää (2005)

        Tuula Pynnä (2006)

        Anne E. Niemi (2006)

        Matti Halén (2007)

        Sakari Vanhala (2007)

        Eila Rother (2007)

        Riitta Mutikainen (2009)

        Hannele Ranta-Lassila (2009)

        Hannu Ranta (2009)

        Timo Viherkenttä (2010)

        Eija Siitari-Vanne (2010)

        Alice Guimaraes-Purokoski (2010)

        Lisäksi voi olla määräaikaisia hallintoneuvoksia.




        Asiantuntijajäsenet

        Vesilaissa ja ympäristönsuojelulaissa tarkoitetuissa asioissa sekä patenttia, hyödyllisyysmallia ja integroidun piirin piirimallia koskevissa asioissa oikeuden kokoonpanoon kuuluu lainoppineiden jäsenten lisäksi kaksi sivutoimista asianomaisen alan asiantuntijajäsentä.

        Ympäristöasiantuntijaneuvokset

        Pertti Vakkilainen

        Janne Hukkinen

        Mikael Hildén

        Leena Nurmento

        Olli Dahl

        Olli Varis

        Juha Kaila

        Timo Kairesalo

        Rauno Pääkkönen

        Jukka Horppila

        Harri Koivusalo

        Riku Vahala

        Yli-insinöörineuvokset

        Kenneth Holmberg

        Raimo Sepponen

        Hans Söderlund


      • olisikohanyliedustus kirjoitti:

        Nyt sitten kannataa käydä poliisivoimien ja oikeuslaitoksen kimppuun ja ryhtyä syyttämään niitä korruptiosta eikä mölytä täällä RKP:n palstalla.

        Kannattaakohan vastarinta sellaista oikeuslaitosta vastaan jossa RKP:llä on värisuora? - Oikeusministeri, oikeuskansleri, Korkein oikeus, Korkein hallinto-oikeus?

        Ellei RKP ole miehittänyt itse paikkaa niin se ainakin nimittää edustajansa hoitamaan tehtävää joka tekee ruotslaisuudelle HYVÄÄ työtä.

        Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson johtaa oikeusministeriötä.
        Oikeusministerin esittely valtioneuvoston verkkosivuilla
        Ministerin puheita
        Ministerin vastaukset kirjallisiin kysymyksiin
        Anna-Maja Henrikssonin verkkosivut
        Anna-Maja Henrikssonin blogi

        Ministerin avustajat
        Ministerin sihteeri Teija Moilanen
        Puhelin 09 1606 7501

        Erityisavustaja Malin Brännkärr
        Puhelin 09 1606 7520

        Erityisavustaja Robin Harms
        Puhelin 09 1606 7506

        Johdon sihteeri Liisa Palola
        Puhelin 09 1606 7504

        Faksi 09 1606 7525
        Sähköposti [email protected]

        Päivitetty 20.3.2012

        Perustuslakivaliokunta


        Jäsenet


        Puheenjohtaja:
        Koskinen, Johannes /sd 30.06.2011 -
        Varapuheenjohtaja:
        Mäkelä, Outi /kok 30.06.2011 -
        Muut jäsenet:
        Ahvenjärvi, Sauli /kd 30.06.2011 -
        Brax, Tuija /vihr 30.06.2011 -
        Filatov, Tarja /sd 30.06.2011 -
        Jokinen, Kalle /kok 03.05.2011 -
        Kantola, Ilkka /sd 30.06.2011 -
        Kauma, Pia /kok 03.05.2011 -
        Kivelä, Kimmo /ps 03.05.2011 -
        Kontula, Anna /vas 30.06.2011 -
        Kopra, Jukka /kok 03.05.2011 -
        Lohi, Markus /kesk 30.06.2011 -
        Nauclér, Elisabeth /r 30.06.2011 -
        Packalén, Tom /ps 03.05.2011 -
        Piirainen, Raimo /sd 30.03.2012 -
        Saarakkala, Vesa-Matti /ps 03.05.2011 -
        Tölli, Tapani /kesk 30.06.2011 -



        Korkeimmassa oikeudessa on lain mukaan oltava presidentti ja vähintään 15 jäsentä. Tällä hetkellä jäseniä on 18.

        Presidentti Pauliine Koskelo
        Kari Raulos
        Mikko Tulokas
        Kati Hidén
        Kari Kitunen
        Gustav Bygglin
        Liisa Mansikkamäki
        Pertti Välimäki
        Pasi Aarnio
        Juha Häyhä
        Hannu Rajalahti
        Ilkka Rautio
        Timo Esko
        Soile Poutiainen
        Marjut Jokela
        Jukka Sippo
        Jorma Rudanko
        Pekka Koponen
        Ari Kantor

        Tuomarit


        Korkeimman hallinto-oikeuden tuomarit

        Nimi ja suluissa virassa aloittamisen vuosi

        Presidentti

        Pekka Vihervuori (2012)

        Hallintoneuvokset

        Esa Aalto (1993)

        Pirkko Ignatius (1994)

        Heikki Kanninen, vv. (2000)

        Kari Kuusiniemi (2003)

        Niilo Jääskinen, vv. (2003)

        Ahti Vapaavuori (2003)

        Irma Telivuo (2004)

        Matti Pellonpää (2005)

        Tuula Pynnä (2006)

        Anne E. Niemi (2006)

        Matti Halén (2007)

        Sakari Vanhala (2007)

        Eila Rother (2007)

        Riitta Mutikainen (2009)

        Hannele Ranta-Lassila (2009)

        Hannu Ranta (2009)

        Timo Viherkenttä (2010)

        Eija Siitari-Vanne (2010)

        Alice Guimaraes-Purokoski (2010)

        Lisäksi voi olla määräaikaisia hallintoneuvoksia.




        Asiantuntijajäsenet

        Vesilaissa ja ympäristönsuojelulaissa tarkoitetuissa asioissa sekä patenttia, hyödyllisyysmallia ja integroidun piirin piirimallia koskevissa asioissa oikeuden kokoonpanoon kuuluu lainoppineiden jäsenten lisäksi kaksi sivutoimista asianomaisen alan asiantuntijajäsentä.

        Ympäristöasiantuntijaneuvokset

        Pertti Vakkilainen

        Janne Hukkinen

        Mikael Hildén

        Leena Nurmento

        Olli Dahl

        Olli Varis

        Juha Kaila

        Timo Kairesalo

        Rauno Pääkkönen

        Jukka Horppila

        Harri Koivusalo

        Riku Vahala

        Yli-insinöörineuvokset

        Kenneth Holmberg

        Raimo Sepponen

        Hans Söderlund

        Ymmärsinkö oikein että valitsit vaihtoehto B:n

        Joko ilmoittauduit ruotsin kielen kurssille?

        Välkommen!


    • savobo..

      Eihän taxellkaan nähnyt mitään väärää asuntokaupoissaan wallini ja finnairin kanssa, omien sanojensa mukaan ei edes muistanut tuollaisia parinsadan tonnin huijjauksia.

      Kertoo epäsuorasti siitä, millaisissa summissa ne varsinaiset säätiöiden puliveivaukset ovat..

      • pois pakkoruotsi

        Kylläpäs palstalla alkoi kelta-punaInen väri loistamaan!

        Ärkkopeen toimistosta lähetetyt viestit värittävät keskustelua saman kaavan mukaisesti. Ihan kuin olisivat samalta koneelta lähtöisin.

        No täytyyhän reservaattihurrinkin jotenkin palkkansa ansaita.


      • Eihän kukaan muukaan vielä ole löytäyt niistä mitään väärää.

        Kateellista persaukista persua vain ottaa päähän kun muut tekee hyviä diilejä. Halvalla ostaminen ja kalliilla myyminen ei ole rikollista vaan hyvää bisnestä. Eikä kukaan ole myöskään todistanut ÅA-säätiön hävinneen kaupassa. Kun on kyse yksityisestä pääomasta ja kovan rahan asunnoista niin ne eivät kuuluu kenellekään, ainakaan jos kumpikaan osapuoli ei ilmoita tulleensa huijatuksi.

        Ne Finnairin diilit olivat ehkä hiukka härskejä näin ulkopuolisen silmin katsottuna mutta tuksin niistäkään mitään rapsuja tulee. Eikä ne sitä paitsi liittyneet RKP:hen mitenkään.

        Mitä taas Wallinin asuntokauppoihin tulee niin niistäkään ei ole löytynyt mitään moitittavaa.

        Vai onko sinulla jotain sisäpiirin tietoa?


    • Kun aloitin aktiivisen työni kielivapauden puolesta 1980-luvun lopulla, niin monet Suomen talouselämän ja valtionhallinnon johtohenkilöt tulivat luokseni ja kuiskasivat, että teet tosi tärkeää työtä, mutta he eivät asemansa puolesta voi sitä sanoa julkisesti. Se oli selvä osoitus siitä, että meitä kielivapauden puolesta toimivia todella tarvitaan.

      S Wallinin asuntokaupat, Chr Taxellin suhmuroinnit ja muu suomenruotsalainen myyräntyö ovat nyt paljastuneet ja ne omalta osaltaan tekevät työtä tulevan virallisen yksikielisyyden hyväksi - Suomessa suomi!

      • "S Wallinin asuntokaupat, Chr Taxellin suhmuroinnit ja muu suomenruotsalainen myyräntyö ovat nyt paljastuneet ..."

        Paljatuneet toki mutta mitä niissä on paljastunut joka sinua kiinnostaa ja joka tukisi sinun agendaasi .. niin paisti kateus?

        Kerro nyt mitä on paljastunut?

        On paljastunut se että SW osti asunnon yli kymmen vuotta sitten ja myi sen pari vuotta sitten korkeammalla hinnalla.

        On paljastunut se että ÅA-stiftelsen myi sijoitusomaisuuttaan yli kymmenen vuotta sitten ja sijoitti rahat uudelleen. Sittemmin ÅA-stiftelsen osti 9 vuotta myöhemmin takaisin jo aiemmin myymänsä asunnon. Täysin eri sijoitustoiminnasta vastanneet henkilöt olivat asuntoa aikoinaan myymässä kuin nyt ostamassa takaisin. Ostamista ja myymistä nimitetään sijoittamiseksi,ei suhmuroinniksi. Paras kauppa on sellainen jossa kaupan molemmat osapuolet voittavat.

        Tuttavilleen saa myydä ja tuttaviltaan saa ostaa, sekään ei ole mikään rikos. ÅA-stiftelsenissä ei pyöri veroraha joten mitä se tekee rahoillaan ja mikä sen sijoitusstrategia on ei ole julkisuuden asia.

        Viranomaisten velvollisuus on vain valvoa sitä että säätiö tuottaa rahaa siihen tarkoitukseen johon se on perustettu!

        Finnairin tapaus oli hieman arveluttavampi koska siinä oli osapuolina sentään kaksi julkista yhtiötä, Finnair ja suuri eläkevakuutusyhtiö vaan tuskinpa siinäkään juridisesti mitään suorastaan rikollista tapahtui. Kaveri tarvitsi kaveria ja neuvoteltiin diili josta molemmat hyötyivät. En kuitenkaan minäkään hyväksy tuollaisia diilejä.

        Tuota "muu suomenruotsalainen myyräntyö"-kommenttiasi en sen sijaan ymmärtänyt, avaisitko sitä hieman, mitä mahdat sillä tarkoittaa?


      • VIIKON VITSI!!!

        Tala: " Kun aloitin aktiivisen työni kielivapauden puolesta 1980-luvun lopulla, niin monet Suomen talouselämän ja valtionhallinnon johtohenkilöt tulivat luokseni ja kuiskasivat, että teet tosi tärkeää työtä, mutta he eivät asemansa puolesta voi sitä sanoa julkisesti. Se oli selvä osoitus siitä, että meitä kielivapauden puolesta toimivia todella tarvitaan."

        Kuinkas nuo kuiskaukset nyt vasta näin 30 vuoden jälkeen ponnahtivat mieleesi?!!
        Tuota talafaktaa en muista aiemmin kuulleenikaan!! :-D))))))))))


    • Kyllä ne ovat olleet mielessä jatkuvasti ja olen tuonkin jo useampaan kertaan kertonut nettipalstoilla ihan Jippiin pakkoruotsikeskustelusta alkaen.

      Pääministeri Katainen kävi Keski-Uudellamaalla ja sanoi, että pakko on huono konsultti. Ministeri Virkkunen oli eilen Järvenpäässä ja kannatti kansanäänestystä. Eduskunnassa on ennätysmäärä pakkoruotsia vastustavia kansaedustajia. Kieli-ilmapiiri on muuttunut aina vain kielteisemmäksi ruotsin kieltä kohtaan.

      Suunta on oikea ja lopputulos varma; kielivapaus tulee ja Suomi muuttuu aidoksi pohjoimaaksi eli virallisesti yksikieliseksi.

      • Tämä nettiviestini löytyi pienellä etsimisellä:
        V V on tehnyt enemmän kuin miehen työn. Suomessa pakkoruotsin esiin ottaminen on ammatillisen itsemurhan luonteinen asia. Olen ollut Suomalaisuuden liiton toiminnassa mukana eri tehtävissä vuodesta 1988 asti ja pannut itseni täysillä likoon jo valtion virkamiehenä ollessani.

        Minulla on myös ollut ilo toimia yhdessä monien kansallisten ja kansainvälisten vaikuttajien kanssa yhteiskunnan toimintojen laidasta laitaan. Jopa vuorineuvostasoiset henkilöt ovat tulleet kuiskaamaan korvaani, että olet täysin oikealla asialla ja jatka samaan malliin, mutta valitettavasti minulla ei ole mahdollisuutta tukea sinua julkisesti. Ymmärrän sen täysin, mutta minulle se kertoo, että jotakin on perusteellisesti pielessä tässä "maailman vähiten korruptoituneessa maassa". :-(

        ‎23. ‎toukokuu‎ta ‎2005, ‏‎22:09:32


      • Kiitos, Heikki!
        heikki_tala kirjoitti:

        Tämä nettiviestini löytyi pienellä etsimisellä:
        V V on tehnyt enemmän kuin miehen työn. Suomessa pakkoruotsin esiin ottaminen on ammatillisen itsemurhan luonteinen asia. Olen ollut Suomalaisuuden liiton toiminnassa mukana eri tehtävissä vuodesta 1988 asti ja pannut itseni täysillä likoon jo valtion virkamiehenä ollessani.

        Minulla on myös ollut ilo toimia yhdessä monien kansallisten ja kansainvälisten vaikuttajien kanssa yhteiskunnan toimintojen laidasta laitaan. Jopa vuorineuvostasoiset henkilöt ovat tulleet kuiskaamaan korvaani, että olet täysin oikealla asialla ja jatka samaan malliin, mutta valitettavasti minulla ei ole mahdollisuutta tukea sinua julkisesti. Ymmärrän sen täysin, mutta minulle se kertoo, että jotakin on perusteellisesti pielessä tässä "maailman vähiten korruptoituneessa maassa". :-(

        ‎23. ‎toukokuu‎ta ‎2005, ‏‎22:09:32

        Heikki! Puhuimme juuri sinusta kokouksessamme tänään.
        Olet tehnyt uskomattoman työn suomalaisten puolesta.
        Ruotsalaisten lyttäämistä teeseistäsi on
        tullut valtavirtaa kaikissa medioissa, välillä jopa YLEssä.
        Ruotsalainen mädännäisyys on tullut sinun ansiostasi päivänvaloon.
        Kiitos, Heikki!


      • Siis?

        Tarkoittiko Katainen pakkoruotsia kommentillaan?

        Kannattiko Virkkunen kansanäänestystä pakkoruotsista?

        Kuulostaa liian hyvältä ollaakseen totta. Toki toivon sen olevan!


      • Kiitos, Heikki! kirjoitti:

        Heikki! Puhuimme juuri sinusta kokouksessamme tänään.
        Olet tehnyt uskomattoman työn suomalaisten puolesta.
        Ruotsalaisten lyttäämistä teeseistäsi on
        tullut valtavirtaa kaikissa medioissa, välillä jopa YLEssä.
        Ruotsalainen mädännäisyys on tullut sinun ansiostasi päivänvaloon.
        Kiitos, Heikki!

        Pateettista!

        Mistä ihmeestä nuo taputtajat ja peesaajat aina heti paikalla ilmestyvät palstalle kun Höpö-Hessu laittaa jonkun noista iänikuisista omakehuhaiseeviesteistään tänne palstalle!!? Se on kyllä suorastaan maagista!! Vain 18 minuttia väliä!!

        Nytkin joku vakaumuksellinen Hessufani on päivystänyt peräti lauantai-iltana täällä palstalla! Ilmeisesti vain odottaen että idolinsa pudottaa jonkin kultakimpaleen jota voi sitten kehua ja suitsuttaa!!

        Minua kuitenkin ihmetyttää se ettei kyseinen päivystävä Hessufani kuitenkaan itse koskaan kirjoittele tänne mitään omia juttuja, miksei? Voisihan sitä aikansa kuluksi jotain omaakin kirjoitella? Kertoa vaikka niistä kokouksista :P

        P.S.
        Mitä muuten ovat "vuorineuvostasoiset henkilöt "? Vuorineuvos on korkein (=kallein) tasavallan presidentin liike-elämälle myöntämä arvonimi joten mitä ne muut samantasoiset ovat?

        ....Hessu se vain droppailee noita muka tuttuja ja titteleitä... Heko heko ..


    • Agitaattori-ankka

      Mistä ihmeestä nuo RKP:n säätiökorruption puolustajat ilmestyvät tänne aikaisin äitienpäivän aamunakin ?

      Maksaako RKP agitaattoreilleen niin hyvät prosentit pyhäpäivinä agitoinneista, että että sängystä on heti loikattava nettiin ?

    • Aleksis Kivi

      "Lahjomattomat Kielisoturit" tulevat taistelemaan kielivapauden puolesta niin pitkään, kunnes viimeinenkin pakko-å on poistunut kouluista ja virastoista. Ja Suomi on virallisesti yksikielinen valtio. Suomenkielinen valtio. Ja ruotsilla tulee olemaan vähemmistökieliasema.

      • Siitä sai!

        Göbbels Kakkanen yritti turhaan harjoittaa poliittista korruptiota, mutta kiinni jäi!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe