Jakohihnan vaihto - kuinka usein?

öoiuj

Kuinka usein olette vaihdattaneet jakohinnan, oletteko orjallisesti noudattaaneet huolto-ohjelmaa, vai..?

7

3599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhavolvo

Suurin piirtein huolto-ohjelman mukaan (75000 km / 4 vuotta). Pisin väli taitaa olla 80000 km, mutta ne tulivat kahdessa vuodessa. Joka toisella kerralla myös vesipumppu uusitaan.

Vaihto on niin halpaa, ettei kannata riskeerata. Pumppuineen reilusti alle 200 euroa.

• ap

Joo, no automerkissäni vaihtoväli on 120 000 tai 48 kk välein.. 4 vuotta tuli täyteen, edellisestä vaihdaposta on on hieman alle 40 000 km.

• Ei huolta

Omassa Peugeotissani (406 ST 2.0) vaihtoväli 80.000 km tai 4 vuotta.

Minulla kilometrejä tulee harvakseltaan. Olen vaihdattanut jakohihnan 5 vuoden välein eli silloin, kun autolla on ollut ikää 5, 10 ja 15 vuotta.

Kuudestoista vuosi täyttyy syksyllä. Nautinnollisia kilometrejä takana vasta noin 140.000. Moottorissa ei ole ollut remmiongelmia sen enempää kuin muitakaan ongelmia. Ehkäpä tällä autoillaan vielä toiset 15 vuotta.

• hubebaaaaaaaaaaaaaa

aina ku katkee ku ei hajoo muuta tos autos jos katkee hihna

• Aina tarvittaessa

Fiudessa katkes jo n.aika tasan 50 000:ssa. Venttiileitä meni solmuun. Riippuu varmasti hihnaerästä eri valmistajasta miten ne kestää. Kyllä aina kaipailen kunnon säklätystä joita vanhemmat moottorit päästi ja ne kesti kesti kesti...
      No onneksi nykyään löytyy taas näitä ikimoottoreitakin(paitsi elektroniikka ei sitten kestä :( ).

• MB_300D

Onneks on ketju, eikä mikään kumilenkki. Kestää auton iän.

• Myös dieselillä
        MB_300D kirjoitti:

Onneks on ketju, eikä mikään kumilenkki. Kestää auton iän.

Mitäpä jos kuitenkin vilkaisisit ketjuakin välillä. Minä vilkaisin 300000 kilometrin kohdalla ja sen jälkeen tulikin kiire vaihtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe