Tämä ärsyttää kampaajalla

Järkikäteen

Kuulun siihen osaan kansasta, joka välillä käyttää marketin tuotteita värjäykseen ja välillä käy kampaajalla ottamassa väriä päähänsä. Eli varmaan aika isoon osaan porukasta.

Kun käyn kampaamossa, aluksi kampaaja pyörittelee hiuksiani käsissä ja hieman tutkii niitä. Sitten alkaa kysely, että mitä väriä laitetaan, mitä olit ajatellut. No, otetaan kartta käteen ja aletaan tutkimaan. Kun kampaaja sitten kysyy hiuksieni värjäyshistoriasta kerron käyttäneeni välillä markettituotteita. Tästähän se riemu sitten repeää..

Kampaaja aloittaa älyttömän saarnauksen markettituotteiden huonoudesta ja kamaluudesta. Saan lähes haukut niskaani kun olen niin alas vajonnut, että välillä olen hiusten väriä jopa muuttanut tai värjännyt tyvikasvua näillä tuotteilla. Ja kaikki tämä sillä äänen voimakkuudella, että koko muu kampaamo ja sen asiakkaat kuulevat.

Olen tullut kampaajalle saamaan palvelua, josta maksan ihan kohtuullisen hinnankin. En todellakaan halua mitään saarnaa ja haukkuja omista valinnoistani. Ja sama toistuu lähes kampaajalla kuin kampaajalla. Menee hieman maku koko juttuun kun heti alkuun tuodaan esiin kampaajan oma mielipide älykkyydestäni kun olen niin tyhmä että käytän markettivärejä.

Tavallaan ymmärrän, että kampaaja tekee silloin markkinointia, yrittää saada viestiä perille kampaamopalveluiden paremmuudesta, mutta ei sitä noin pidä tehdä! Vaihdan kampaajaa usein juuri tästä syystä. Harvemmin sitä viitsii mennä samalle kun tietää että saa taas alkuun idiootin leiman otsaansa.

4

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampaaja 18 17

Olen työskennellut kampaajana kohta 30 vuotta, enkä koskaan ole puuttunut kotivärjäykseen, korkeintaan neuvomalla miten se kannattaa tehdä. (Välillä näkee siis tosi törkyisiä tuloksia) Neuvomalla myös mm. kotivaalentajia, kuinka homma tehdä, ettei lopputulos ole ihan purkkaa. Miksi: Siksi, että samainen henkilö kuitenkin leikkuuttaa hiuksensa (ehkä permanenttaakin) minulla, enkä halua, että materiaali on ihan pilalla jo valmiiksi.
      Näiden vuosien aikana olen myös ehtinyt työskentelemään melko useankin eri kampaajan kanssa, enkä myöskaan ole koskaan kolleegojeni kuullut käyttäytyvän kertomallasi tavalla.
      Podetko nyt jotenkin huonoa omatuntoa, kun kuvittelet saaneesi haukut niskaan?

• pudasjärvinen

Värjään itse hiuksiani ja toisinaan värjäytän kampaajalla. Ikinä ei ole kampaajat sanoneet mitenkään pahasti, vaikka olenkin itse värjäillyt. Joskus voivat kysyä että minkä merkkisellä värillä ja suosittelee shampoota ja hoitoainetta millä väri pysyy. Kampaajan värjäämänä on kyllä tulos aina ollut parempi, mutta paikkakunnalla missä asun, on vaikea saada kampaamoaikoja, joten tyydyn värjäämään itse tai menen toiseen kaupunkiin palvelua saamaan.

• värivalinta.

Vaihda kampaajaa. Värjään hiukseni aina itse, käyn vain leikkauttamassa kampaajalla. Hän muistaa kehua hiusteni hyvää kuntoa, kiiltoa ja kaunista värivalintaa. Joitakin kertoja olen värjätessä "ylittänyt itseni", jolloin kamapaajani on ystävällisesti neuvonut parhaita mahdollisia hoitotuotteita hiusteni hyvinvoinnin palauttamiseksi.
      Hän myös sanoo lähes joka kerta, että markettien väreissä on eroja, mutta niistä lähes kaikki ovat sen verran mietoja, ettei niillä voi kovin pahaa jälkeä tehdä. Monet tuotteet hän on kehunut erittäin laadukkaiksi (kuten käyttämäni valmistajan market- tuotteet).

Todennäköisesti kampaajasi uskoo olevansa guru, joka voi haukkua asiakkaansa valinnat lyttyyn, vaikka hänen pitäisi uskaltaa neuvoa sinua mahdollisten virheiden eliminoinnissa seuraavan itse-värjäyskerran varalle. Hän myös mitä ilmeisimmin haluaa korjata rahasi omaan taskuunsa. Moittimalla sinua hän uskoo saavansa kaikki hiustesi käsittelyt itselleen. Kokeile jotain toista kampaajaa välillä, ainahan voit palata tämän moittijan tuoliin, jolleivat muutkaan osaa kohdella asiakasta ystävällisesti. Tarkoitushan on myös saada mukava mieli, hiusten käsittelyn ohella.

• Häpeä kamp. tuolissa

Jaan tunteesi, ja jossain vaiheessa myös itse tai joku kaverini leikkasi hiukseni ja silloin vasta saikin osakseen silmien pyörittelyä - ja kuten sinulla, sama toistui kampaajasta toiseen! Ihan kun se oisi kamala perisynti! Hiukseni ovat paksut ja sitä kampaajat ovat kehuneet, tosin välillä on tullut kommentteja ajan puolivälissä "kun tätä tukkaa vaan on ja on" ei kauhean mairittelevaan sävyyn. Tottakai jotkut kampaajat ovat tosi ihania.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      91
      1052
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      732
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      614
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      490
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      46
      475
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    9. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      38
      434
    10. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      431
    Aihe