Usko ei ole jokamiehen

Jumalanpalvelus

Onko sapattisin pelastuksen kannalta käytävä kirkossa (laista ei katoa piirtoakaan)?
Mitä adventismissa tarkoitetaan käytännössä sapattilevolla (kuusi päivää tee työtä)?
Rukoillaanko adventisien keskuudessa sapattisin sapatin Herran kehoituksen mukaan: "RUKOILKAA ETTEI PAKONNE TAPAHTUISI SAPATTINA"?

2

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä leikkivät kirkon jäsenet joskus. Heh.

Seurakunta on "ekklesia" tarkoittettu uskovien yhteisöksi.
      Joillakin niissä on aitoa hengellistä tukea ja ystäviä sidosverkostoja.
      Joillakin ei, eli kääntyminen yksinään kirkon käytävillä ei välttämättä ole ihmistä onnelliseksi tekevä viileissä ja innottomissa laodikean seurakunnissa. Ilm 3.
      Aina missä ihmisiä on myös ristiriitoja joten ei kannata mitään nirvanaolosuhteita ajatella itselleen ihmisten parissa sinänsä. Toivo ja usko pitää olla aina Kristuksessa, muuten ei homma onnistu. Ihmiseen katsomalla aina pettyy, ei yhtään saa ajatella muita ihmisiä eli asettaa uskoaan himpun vertaa vaaraan ja kyseenalaiseksi ihmisten takia eli siis sellaisessam merkityksessä. Uskovien pitäisi olla kuitenkin kuin enkeleitä etteivät loukkaisi muita ja totuus loukkaa aina ihmistä oli sitten enkelin tuntuinen tai ei.
      Uskovaisien pelkkä läsnäolo synnyttää ihmisessä vihaa vaikka ei toinen mitään puhuisi. Se johtuu siitä että väkisinkin joutuu ajattelemaan omaa kurjaa tilaansa ja havaitsee itsessään puutteita joka sitten loukkaa ylpeää ihmistä joka ajattelee olevansa oikein erinomainen ilman vikojakin.

Jes 58:13-14 on käytännön ohjeet 2 Moos ja 5 Moos siellä missä on laki annettu. Itse lukea.

Lepopäivä (käytän suomenkielistä sanaa aina koska en ole kreikkalainen, hebrealainen enkä roomalainenkaan) - suomalainen ja näen jo tuosta asiantuntemuksesta mitä käytät lainausmerkeissä että asialla on kirkon jäsen kirjoittajana. Minua on turhaa vetää nenästä ja luulla tyhmäksi ettenkö joka oppia osaisi ja vähän päällekin.

Minua ei ole kukaan kaivannut koskaan kuin käytävillä yksinäni kääntymään, arvosteltavaksi ja joskus soiteltiin palvelukseen joka ei sitten kuitenkaan ollut minkään arvoista kuin saada hukit pois jollakin konstilla tehtyä.

Pastorit ja 1970 luvulla kokoussarjoissa kääntyneet ovat kaiken arvovallan arvoisia, ja se ei sinänsä kelvannut minulle se ajatus.

yst. jari

• Lisäys:

- Suositan A-kirkkoa ja seurakuntia hengellisenä kotina ja solmimaan lämpimiä ihmissuhteita. Ne ovat aina lopuksi paljolti tietysti omien ihmissuhdetaitojen varassa sillä kirkossakin ystävät kvalifikoituvat eivätkä kelpaa jokaiselle sellaisenaan kaikessa varauksetta. Ihmiset ihmisiä joka paikassa.

Kirkossa on sen sortin oppi että se kestää lopun ajan seurakunnalle asetettavat vaatimukset. Jeesus Kristus ja Jumalan laki.

Kaikenlaisen teologian oppiminen vie vuosia. Hissunkissun tietoa rakentuu ja monet asiat vaativat viitseliästä tutkimista ja pohjaa alle ennenkuin voi selvitä ajatuksissa ja kaiken ymmärryksen ehtona on aina Jumalan Hengen varassa oleminen -Hengen johdossa sillä Pyhä Henki kaiken kirkastaa ja opettaa kuitenkin, ei koskaan toinen ihminen.

Minä en ole arvostellut henkilökohtaisesti ketään koskaan missään missään asiassa.

Kukaan ihminen ei koskaan anna ihmiselle tuota paikkaa mistä mainitsen joka kuuluu Jumalalle eli Pyhän Hengen työlle. Jos sellaista paikkaa joku yrittää ovat käyvät aina väärinpäin. Itse olen inhimillisistä syistä uupumuksen seurauksina poissa, ja en kirkkolaisia, seurakuntalaisia -kirkkoa räksytä.

Varansa pitää pitää joka paikassa, ja olen jo lapsena jättänyt leikkikalut muille ja kääntänyt selkäni jos näen turhaksi ja typeräksi riitelyt.

Voimat joskus loppuvat on monia rasitteita ollut elämässä ei silkkiä eikä samettia. Kun ihminen uupuu seurauksena on aina jonkinasteinen masennus joka on aina vuosien asia toipua ja entiseen ei ole palaamista missä oli paha olo. Minä väsyin kuitenkin ihmissuhdeasoihin ja sellaiset minut on aina elämässäni kaatanut joka paikasta jos kaatunut olen.
      Uusissa asioissa sitten jaksaa toistaiseksi kun toipuu.

Eli on turhaa räkättää missään etten rakasta seurakuntaa, Jumala vastaa (saattaa vastata) paljonko rakastin seurakuntaa joskus ja mikä oli elämässä minulla 100% vaikutin asiassa ja minua nyt ei ole kukaan kaivannut eikä perään kysellyt koskaan, mutta olen aikuinen mies ja osaan itse kiivetä rappuja minne pitää ja tahdon.

On turhaa vinkua minun rakkauksistani ja anteeksiannoistani, en ole sellaisia itse puhunut.

Kukaan ei voi olla anteeksiantamaton enkä ole ketään syyttänyt. Jaak 2:8-13.

Jeesuksella oli muita lampaita Joh 10:16 jossa sarjassa yritän pysytellä.

Kirjoitan hotellini vuosien mittaan valmiiksi ja opiskelen mutta en tiedä jaksamisistani, ajankäytöstäni, terveydestäni koskaan tietenkään ja mitä sitten huvittaa ja mikä ei.

Huomenna viimeinen tentti ja alan kesän viettoon. 3000-4000 km pakkaukset päällä polkupyörällä. Minäkin tulen ikääntyneeksi ja haluan ennen keinutuolia tehdä jotakin viisasta. Ihminen voi elää täyttä elämää aktiivisena kaikessa iässä kuitenkin mutta rajoitteita voi tulla. Terveys ja ikä vaikuttaa mitä tekee, mutta jotakin aina tehdä voi.

yst. jari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe