Kysyn nimimerkiltä 'lappix' ?

Odotan vastaustasi.

Kirjoitit aikaisemmin näin:

lappix 29.4.2012 10:38
Jesajan eikä muidenkaan profeettojen ennutuksia tarvita. Jeesushan itse ilmoitti mitä tulee tapahtumaan, joten ikivanhoilla ennustuksilla ei ole enää merkitystä.

Siihen nimimerkki Ihmettelen suuresti vastasi näin:
Ihmettelen suuresti.29.4.2012 17:20
Kerrohan lappix mistä tiedät, että Jeesus on Kristus, jos "ikivanhoilla ennustuksilla ei ole enää merkitystä" eikä "Jesajan eikä muidenkaan profeettojen ennutuksia tarvita"?

Jeesus perusti alkuperänsä ja arvovaltansa Mooseksen kirjoituksiin, profeettoihin ja psalmeihin. "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut" [Joh. 5:46]. "Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" [Luuk.24:44].

Jeesus vetosi pyhiin Kirjoituksiin. Samoin Paavali. "Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus" [Ap.t. 18:28].

Evankeliumin perustus on näissä Paavalin sanoissa:

"Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan" [1.Kor. 15:3-4].

Onkohan niin, ettei "sun Kristus" olekaan Raamatun Kirjoitusten ilmoittama Kristus?
---

Et vastannut kysymykseen. Vastaisitko nyt? Mistä tiedät, että Jeesus on Kristus, elävän Jumalan Poika? Oletko hylännyt Kirjoitukset (VT:n), vaikka Jeesus ja apostolit vetosivat niihin?

5

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda kyselyt.

Saat odottaa vastausta ehkä ikuisesti. Lappix ei osaa vastata kyselyysi koska ei tunne vt:n kirjoituksia. Ut:n Jeesusta ei ollenkaan.

• "Jeesus perusti alkuperänsä ja arvovaltansa Mooseksen kirjoituksiin, profeettoihin ja psalmeihin. "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut" [Joh. 5:46]. "

En vastaa toisten puolesta. Esitän oman näkemyksen.

Siteerauksen käsitys murjoo raamattua niin että kannet paukkuvat. Miksi?
      Juutalainen oppi ei ennustanut moraalioppia selvittelevää messiasta. Ei liioin ihmismarttyyria ja jonka kuolema olisi ihmisuhri kristinuskon jumalalle. Juutalaiset ennustukset eivät odottaneet pelastususkon luojaa, eivätkä kumonneet yleistä pakanallista tuonela-käsitettä.

Juutalaisuus odotti Jerusalemin kukistumisen jälkeen (587 eaa.) suurta maallista kuningasta, joka kukistaisi silloiset mahtivaltiot ja Herraan uskoville syntyisi maailmaa hallitseva mahtivaltio. Se toimittaisi maailman puolesta uhrimenot ja muu maailma maksaisi "omaisuusvaltiolle" vasalliveroa.
      Se ol houretta aikanaankn ja nykyisin vielä enemmän.

Aloittaja ei näköjään tunne raamatun kahden osion erilaisuutta uskonnollisessa ideologiassa.

• * " suopursukka", nyt meni kannetkin, kommenttisi myötä !

• Rapanhapakko

Vanhassa Testamentissa ei ole profetioita Jeesuksesta. Uuden Testamentin kirjoittajat vain väkisin tulkitsivat niitä niin. Oikeastaan tahallaan huijasivat. Jos oikeasti katsoisitte mitä ne kohdat VT:ssä ovat, niin osa on messiasprofetioita, jotka eivät sovi Jeesukseen, osa taas ei ole profetioita ollenkaan, osa vain oman aikansa kuvausta, osa täysin asiayhteydestä irroitettuja lauseita. UT:n kirjoittajilla oli VT eli Toora ja he yrittivät myydä jeesusopin vetoamalla siihen.

Juutalaisten heidän oppinsa mukaan ihan perustellusta näkökulmasta Jeesus ei ollut Messias, koska messiaan piti vapauttaa Israel miehitysvallasta. Lisäksi messiaiden piti olla ihmisiä, joten väittäminen itseään "Jumalan pojaksi" oli pakanallista monijumalisuutta, josta "raamatullinen" rangaistus oli aivan oikein kuolema. (Ei niin, että juutalaisten opeistakaan perustaisin).

Jeesuskin oli väärä profeetta, kun evankeliumien mukaan sanoi että "kaikki" tapahtuu silloin elävän sukupolven aikana. Todellakin silloin, se 1948/viikunapuu on ihan huttua, koska puun lehtimisellä Jeesus viittaa edellä luettelemiinsa ajan merkkeihin, joista siis näkee kuin kesän tulon puiden lehtimisestä. Lukekaa itse.

Pietarin 2. kirja taas yrittää sepittää tuon pois, koska varhaiskristityt jo alkoivat ihmettelemään missä Jeesus viipyy. 2. Piet ei ole edes Pietarin kirjoittama, vaan nuorin UT:n kirja ja tuntemattomalta tekijältä.

• Äiti Sanonut

lappix on ilmoittanut ettei hän usko Jumalan olemassaoloon.
      Silloin hän ei usko Raamatun Kirjoituksiin jotka todistavat Jumalasta. Sellainen ihminen on ateisti. Näin on äiti sanonut.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10625916

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      92
      2205
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      154
      1820
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1343
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      826
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      749
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe